Pimeitä pyöriä..

Valot päälle

Käyn joka ilta lenkillä ja olen pistänyt merkille että pyöäilijöillä ainoa valo mikä palaa on kännykässä. Kuinka voi olla mahdollista että poliisi ei enää puutu asiaan, vai onko ymmärrettävä niin ettei valo enää ole pakollinen.

6

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tekoälytön

      Ennen aina sanottiin että "ota nyt äly kätees" jos joku ei jotain ymmärtänyt. Nyt kaikilla on äly kädessä, pyöräilijöilläkin ja sen kanssa kommunikoidaan ahkerasti, kuka mitenkin. Oli miten oli, mutta tekoäly taskuun ajon ajaksi, pyörään valo kertakaikkisen pakolliseksi ja kypärä päähän, myös liikennesäännöt hallintaan.

    • asdasdasd4

      Voi voi ku se pyörä missä oli heijastimet ja valot pöllittiin nyt sitten n.500e tappiolla ei ole todellakaan varaa ostaa minkäänlaisia valoja. ps. Edes takissani ei ole heijastimia. Riihimäellä ei onneksi ole kovin pimeää. :)

    • Karankadun Kari

      Eihän jalankulkijoillakaan ole valoja ja aika harvalla heijastin.
      Nimittäin Riksussa on pyöräilijöillä tapana ajella jalkakäytävillä ja pyörätiet on olleet pelkkää rahan tuhlausta.

      • Kurittomat

        Jalankulkija ei ole velvoitettu käyttämään valoa kuten pyöräilijä. Heijastin, ja näkyvä sellainen on aiheellinen että autoilijat ja pyöräilijät hänet havaitsevat. Ennen muinoin pyöräilijä poliisin toimesta joutui taluttamaan kulkuneuvoaan jos valo puuttui, mutta nykyään valvonta on jostain syystä jäänyt puutteelliseksi. Yksisilmäisiä autojakin liikenteessä ajelee, kuten ilman rekisterikilpeä ajelevia pimeitä rossimopoja.


    • kyllästynyt J.K

      En todellakaan käytä valoa jos en halua ja ajan vaikka kävelytiellä sitten, niin kauan kun laiskat pulskat kaupungin työntekijät eivät hoida teitä, ajelevat autoilla pyöräteillä ja kaupungin keskusta on kuin peli jossa joka toinen autoilija yrittää osua suhun. Haistakaa perse, valittakaa mulle valoista ni laitan sokeria tankkiin...

      • Kyllästyneelle

        "Sokeria tankkiin" häh.. jaa poliisillekkin ? ? No.. mun puolesta pysy näkymättömänä.. Mutta oletko aatellu että sinut havaitaan paremmin jos pyörässäs ois valo kun tuolla pimeässä suihkit menemään. Kyllä siellä ajella näkee, mutta sua ei nähdä, vai teetkö jotain "hämärähommia"? Mä ostin tarjoustalosta airamin pienen ledin joka kietaistaan ohjaustangon ympärille ajon ajaksi. Tosi tehokas. Paketissa oli myös punainen, jos taakse haluu laittaa
        . Koita ny muutenkin rauhoittua, ei täällä kellään niin hyvin mee että aina narattas.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      359
      4121
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      1515
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1350
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1296
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1200
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1194
    Aihe