Heikko itsetunto

LLLS

Mielestäni monella ihmisellä on heikko itsetunto kun tarvitsee ajaa ylinopeutta.

65

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaiko vaan tyhmä?

      vai olisiko sinunlaisilla jotka itkevät asiasta?

    • SSSL

      Mielestäni monella ihmisellä on heikko itsetunto kun tarvitsee kytätä toisten nopeuksia.

      • sss11

      • SSSL
        sss11 kirjoitti:

        Kannatta lukea. Tässä on täyttä asiaa.
        http://ec.europa.eu/transport/road_safety/topics/behaviour/speeding/index_fi.htm

        Aivan pelkkää propagandaa, joka uppoaa keskimääräistä yksinkertaisempaan yksilöön.

        Kun taas kohta teille asetetaan talvinopeusrajoitukset, niin tuon esittämäsi sivun naurettavuus aukenee ehkä tyhmemmillekin.

        Ennen talvirajoituksen asettamista, on aivan turvallista ja hyväksyttävää ajaa jollain tiellä 100 km/h. Mutta kun seuraavana päivänä astuu talviajan rajoitus voimaan (80km/h), niin se eilisen 100km/h onkin muuttunut aivan kauheaksi nopeudeksi, joka aiheuttaa ja pahentaa kolareita ja niiden vaikutusta, vaikka mikään muu ei olisi muuttunut, kuin se kyltti siellä tien laidassa.


      • 19+16
        SSSL kirjoitti:

        Aivan pelkkää propagandaa, joka uppoaa keskimääräistä yksinkertaisempaan yksilöön.

        Kun taas kohta teille asetetaan talvinopeusrajoitukset, niin tuon esittämäsi sivun naurettavuus aukenee ehkä tyhmemmillekin.

        Ennen talvirajoituksen asettamista, on aivan turvallista ja hyväksyttävää ajaa jollain tiellä 100 km/h. Mutta kun seuraavana päivänä astuu talviajan rajoitus voimaan (80km/h), niin se eilisen 100km/h onkin muuttunut aivan kauheaksi nopeudeksi, joka aiheuttaa ja pahentaa kolareita ja niiden vaikutusta, vaikka mikään muu ei olisi muuttunut, kuin se kyltti siellä tien laidassa.

        Yksilöitkö tarkemmin, millä tavoin tuo on pelkkää propagandaa ts. totuudenvastaista julistusta?


      • istuva koira
        19+16 kirjoitti:

        Yksilöitkö tarkemmin, millä tavoin tuo on pelkkää propagandaa ts. totuudenvastaista julistusta?

        " Ylinopeus on merkittävin osatekijä noin 30 prosentissa kuolemaan johtavista liikenneonnettomuuksista.

        Noin 40–50 prosenttia kuljettajista ajaa kovempaa kuin nopeusrajoitus sallii ja 10–20 prosenttia ylittää nopeusrajoituksen yli kymmenellä kilometrillä tunnissa. Ylinopeus ei lisää vain kolarin todennäköisyyttä, vaan myös kolarista aiheutuvien vakavien vammojen tai kuoleman riskiä."

        On tuossa ainakin pari vähintäänkin harhaanjohtavaa asiaa.

        Ensinnäkään ei kerrota kuinka paljon ylinopeutta on ollut noissa 30 %:n kuolonkolaritapauksissa. Mediasta voi kuitenkin lukea, kuinka nuorison hurjastelu ja/tai kilpa-ajo 150-200 km/h nopeuksilla on johtanut kuolonkolariin tai ulosajoon.

        Eli sillä, että tutkimusten mukaan lähes puolet autoilijoista ajaa kovempaa kuin nopeusrajoitus sallii ja pieni osa jopa peräti yli 10 km/h kovempaa, ei ole mitään tekemistä kuolonkolareiden kanssa, ei ainakaan noin kun tuossa annetaan ymmärtää.

        Toiseksi nopeusrajoitusmerkki on vain peltitaulu, jossa on numeroita, se ei määrittele millään lailla turvallista nopeutta aina ja kaikissa olosuhteissa. Se on kompromissi, mutta turvallinen tilannenopeus on aivan eri asia.
        Hyvä esimerkki on tuo jo mainittu talvinopeusrajoituksen voimaantulo. Ensin 100 km/h on rajoitusten mukainen ok-nopeus, mutta tunnin kulutta samassa paikassa on merkki vaihdettu 80 km/h ja nyt 100 km/h on samoissa olosuhteissa ylinopeutta ja liikenneturvallisuuden vaarantavaa hurjastelua.

        Tilastollisesti ja fysikaalisesti on tietysti selvää, että suurempi nopeus aina pahentaa seuraamuksia jos kolari sattuu, mutta jos tätä pelätään, niin ainoa turvallinen nopeus lienee 0 km/h, jota ei voi yhtään ylittää. Lapsia on jäänyt peruuttavan auton alle jo nopeudella muutama km/h.

        Olosuhteiden mukainen tilannenopeus ratkaisee ajoturvallisuuden, ei se, mitä peltitaulussa seisoo.


      • 8+7
        istuva koira kirjoitti:

        " Ylinopeus on merkittävin osatekijä noin 30 prosentissa kuolemaan johtavista liikenneonnettomuuksista.

        Noin 40–50 prosenttia kuljettajista ajaa kovempaa kuin nopeusrajoitus sallii ja 10–20 prosenttia ylittää nopeusrajoituksen yli kymmenellä kilometrillä tunnissa. Ylinopeus ei lisää vain kolarin todennäköisyyttä, vaan myös kolarista aiheutuvien vakavien vammojen tai kuoleman riskiä."

        On tuossa ainakin pari vähintäänkin harhaanjohtavaa asiaa.

        Ensinnäkään ei kerrota kuinka paljon ylinopeutta on ollut noissa 30 %:n kuolonkolaritapauksissa. Mediasta voi kuitenkin lukea, kuinka nuorison hurjastelu ja/tai kilpa-ajo 150-200 km/h nopeuksilla on johtanut kuolonkolariin tai ulosajoon.

        Eli sillä, että tutkimusten mukaan lähes puolet autoilijoista ajaa kovempaa kuin nopeusrajoitus sallii ja pieni osa jopa peräti yli 10 km/h kovempaa, ei ole mitään tekemistä kuolonkolareiden kanssa, ei ainakaan noin kun tuossa annetaan ymmärtää.

        Toiseksi nopeusrajoitusmerkki on vain peltitaulu, jossa on numeroita, se ei määrittele millään lailla turvallista nopeutta aina ja kaikissa olosuhteissa. Se on kompromissi, mutta turvallinen tilannenopeus on aivan eri asia.
        Hyvä esimerkki on tuo jo mainittu talvinopeusrajoituksen voimaantulo. Ensin 100 km/h on rajoitusten mukainen ok-nopeus, mutta tunnin kulutta samassa paikassa on merkki vaihdettu 80 km/h ja nyt 100 km/h on samoissa olosuhteissa ylinopeutta ja liikenneturvallisuuden vaarantavaa hurjastelua.

        Tilastollisesti ja fysikaalisesti on tietysti selvää, että suurempi nopeus aina pahentaa seuraamuksia jos kolari sattuu, mutta jos tätä pelätään, niin ainoa turvallinen nopeus lienee 0 km/h, jota ei voi yhtään ylittää. Lapsia on jäänyt peruuttavan auton alle jo nopeudella muutama km/h.

        Olosuhteiden mukainen tilannenopeus ratkaisee ajoturvallisuuden, ei se, mitä peltitaulussa seisoo.

        Kiitos yrityksestä, mutta kirjoituksesi ei ollut vastaus kysymykseeni. Ehkä et ymmärtänyt sitä kunnolla, tai sitten ymmärrämme sanan propaganda eri tavalla.


      • kova vauhti kivaa
        SSSL kirjoitti:

        Aivan pelkkää propagandaa, joka uppoaa keskimääräistä yksinkertaisempaan yksilöön.

        Kun taas kohta teille asetetaan talvinopeusrajoitukset, niin tuon esittämäsi sivun naurettavuus aukenee ehkä tyhmemmillekin.

        Ennen talvirajoituksen asettamista, on aivan turvallista ja hyväksyttävää ajaa jollain tiellä 100 km/h. Mutta kun seuraavana päivänä astuu talviajan rajoitus voimaan (80km/h), niin se eilisen 100km/h onkin muuttunut aivan kauheaksi nopeudeksi, joka aiheuttaa ja pahentaa kolareita ja niiden vaikutusta, vaikka mikään muu ei olisi muuttunut, kuin se kyltti siellä tien laidassa.

        >>> "Mutta kun seuraavana päivänä astuu talviajan rajoitus voimaan (80km/h), niin se eilisen 100km/h onkin muuttunut aivan kauheaksi nopeudeksi, joka aiheuttaa ja pahentaa kolareita ja niiden vaikutusta"

        Eihän kolareita päivittäin ajeta, eikä tilastossa yhden ihmisen tekeminen näy. Ei siis riitä että itse on maailman paras rattimies jos eivät muut ole sitä. Ja tilastot kertovat että peltiä laitetaan ruttuun päivittäin.

        Vaihdoin eilen talvirenkaat alle (nastattomat), joten ajonopeus 100 km/h pidentää merkittävästi jarrutusmatkaa verrattuna 80 km/h. Kesärenkaiden kumiseos on parhaimmillaan yli 7 asteessa.

        Ja pimeän aikaan ei sitä tielle juoksevaa eläintä näe yhtä hyvin kuin valoisaan aikaan.


      • menikö jauhot suuhun
        8+7 kirjoitti:

        Kiitos yrityksestä, mutta kirjoituksesi ei ollut vastaus kysymykseeni. Ehkä et ymmärtänyt sitä kunnolla, tai sitten ymmärrämme sanan propaganda eri tavalla.

        Ylinopeuden vaikutuksista täällä on keskustelu käynnissä. Jos sinua kiinnostaa enemmän semantiikka, niin voit vaihtaa palstaa. Ketään ei kiinnosta, mitä propaganda sinulle merkitsee.


      • 20+7
        menikö jauhot suuhun kirjoitti:

        Ylinopeuden vaikutuksista täällä on keskustelu käynnissä. Jos sinua kiinnostaa enemmän semantiikka, niin voit vaihtaa palstaa. Ketään ei kiinnosta, mitä propaganda sinulle merkitsee.

        Ei nyt tarvitse kiukutella, vaikka vastaatkin aidan seipäistä vaikka kysymys koski aitoja. Vai onko kysymys liian vaikea?


      • SSSL
        19+16 kirjoitti:

        Yksilöitkö tarkemmin, millä tavoin tuo on pelkkää propagandaa ts. totuudenvastaista julistusta?

        Vaikkapa siksi, että ylinopeus on aiheuttajana n. 2%:ssa kuolonkolareista.

        Tuohon linkkaamaasi väitteeseen ei ole koskaan löytynyt perustelua, vaikka sitä on useissa yhteyksissä käsitelty. Mutta aina kun siihen pyytää perusteluja, tutkimustuloksia tms. syntyy hiljaisuus tai sitten tulee linkki jollekin toiselle sivulle, jossa ilman perusteita jankataan sama asiaa.


      • SSSL
        kova vauhti kivaa kirjoitti:

        >>> "Mutta kun seuraavana päivänä astuu talviajan rajoitus voimaan (80km/h), niin se eilisen 100km/h onkin muuttunut aivan kauheaksi nopeudeksi, joka aiheuttaa ja pahentaa kolareita ja niiden vaikutusta"

        Eihän kolareita päivittäin ajeta, eikä tilastossa yhden ihmisen tekeminen näy. Ei siis riitä että itse on maailman paras rattimies jos eivät muut ole sitä. Ja tilastot kertovat että peltiä laitetaan ruttuun päivittäin.

        Vaihdoin eilen talvirenkaat alle (nastattomat), joten ajonopeus 100 km/h pidentää merkittävästi jarrutusmatkaa verrattuna 80 km/h. Kesärenkaiden kumiseos on parhaimmillaan yli 7 asteessa.

        Ja pimeän aikaan ei sitä tielle juoksevaa eläintä näe yhtä hyvin kuin valoisaan aikaan.

        Oliko aihe liian vaikea ymmärrettäväksi?
        Olen useasti miettinyt, että kuinka noin tyhmät ihmiset selviävät aikuisikään saakka. Ja etenkin, kuinka on mahdollista, ettei opi ymmärtämään lukemaansa? Hämmästyttäviä asioita.

        Mutta selitetäänpä kerrankin niin yksinkertaisesti, että tämänkin yksilön älynvalo ehkä alkaa kajastamaan, vaikka sitten hiukan himmeämpänä, mutta edes jotain eloa.

        Ylinopeuden väitetään aiheuttavan kolareita.
        Ajan 99 km/h nopeudella aamuhämärissä tietä, jossa on 100 km/h rajoitus.
        Sen jälkeen paikalle tulee tielaitoksen miehet ja vaihtaa talvirajoituksen, 80 km/h.
        Palaan keskellä päivää takaisin, kirkkaassa auringonpaisteessa. Ajan edelleen 99 km/h nopeutta, eli selvää ylinopeutta.

        Mikä tästä päivällä ajetusta matkasta tekee vaarallisemman kuin aamulla ajettu matka?


      • voi rassua
        20+7 kirjoitti:

        Ei nyt tarvitse kiukutella, vaikka vastaatkin aidan seipäistä vaikka kysymys koski aitoja. Vai onko kysymys liian vaikea?

        Eiköhän se aita ollut ylinopeudella ajaminen ja aidanseiväs oli propaganda, johon itse sotkeuduit.
        Turha yrittää muuta selitellä.


      • kova vauhti kivaa
        SSSL kirjoitti:

        Oliko aihe liian vaikea ymmärrettäväksi?
        Olen useasti miettinyt, että kuinka noin tyhmät ihmiset selviävät aikuisikään saakka. Ja etenkin, kuinka on mahdollista, ettei opi ymmärtämään lukemaansa? Hämmästyttäviä asioita.

        Mutta selitetäänpä kerrankin niin yksinkertaisesti, että tämänkin yksilön älynvalo ehkä alkaa kajastamaan, vaikka sitten hiukan himmeämpänä, mutta edes jotain eloa.

        Ylinopeuden väitetään aiheuttavan kolareita.
        Ajan 99 km/h nopeudella aamuhämärissä tietä, jossa on 100 km/h rajoitus.
        Sen jälkeen paikalle tulee tielaitoksen miehet ja vaihtaa talvirajoituksen, 80 km/h.
        Palaan keskellä päivää takaisin, kirkkaassa auringonpaisteessa. Ajan edelleen 99 km/h nopeutta, eli selvää ylinopeutta.

        Mikä tästä päivällä ajetusta matkasta tekee vaarallisemman kuin aamulla ajettu matka?

        Oletpas epäkohtelias keskustelija, mutta ei sinun oma vikasi ole. Kotoa tai koulusta / työpaikasta käytöstavat oppii ellei itse huomaa olevansa itsekeskeinen. Vaan se on eri aihealue.

        Älä takerru yksityiskohtiin, vaan katso kokonaisuutta. Ei tilastossa yhden ihmisen tekeminen näy, monikin ennakoiva kuljettaja selviäisi 150 km/h hetkellisissä tilannenopeuksissa koskaan kolaroimatta. Mutta päivänvalo lyhenee 5 minuuttia vuorokaudessa ja yhä useampi vaihtaa talvirenkaat alle. Olosuhteet huononevat päivä päivältä, ja ne muuttuvat joskus aika nopeasti. Ensilumetkin sulavat useimmiten pois.

        Sinä ehkä olet tai luulet olevasi erinomainen kuljettaja, mutta kaikki eivät sitä ole. Vaaralliseksi tuo ylinopeus tulee esimerkiksi kun ohitat liikennesääntöjä noudattavia tai sinun pitää väistää jalankulkijoita samalla kun rekka tulee vastaan. No, ainakin 80 km/h nopeudessa väistö on vaivatonta vs. 100 km/h, eli se hitaampi nopeus on "idioottivarmempi" vauhti.

        Minäkin ihmettelin kun täytin 18 vuotta miksi ei 17 v. 364 pv. ikäisenä saa ostaa kaljaa, mutta 17 v. 365 pv ikäisenä saa niin tehdä. Johonkin vaan vedetään raja, ja tällä hetkellä se on aika jyrkkä se raja kun ei 90 km/h ole vaihtoehtona. Vaan säästyy sentään polttoainetta tuolla hitaammalla nopeudella jos kustannukset kiinnostavat.


      • Siiv Ari
        voi rassua kirjoitti:

        Eiköhän se aita ollut ylinopeudella ajaminen ja aidanseiväs oli propaganda, johon itse sotkeuduit.
        Turha yrittää muuta selitellä.

        Penis.


      • SSSL
        kova vauhti kivaa kirjoitti:

        Oletpas epäkohtelias keskustelija, mutta ei sinun oma vikasi ole. Kotoa tai koulusta / työpaikasta käytöstavat oppii ellei itse huomaa olevansa itsekeskeinen. Vaan se on eri aihealue.

        Älä takerru yksityiskohtiin, vaan katso kokonaisuutta. Ei tilastossa yhden ihmisen tekeminen näy, monikin ennakoiva kuljettaja selviäisi 150 km/h hetkellisissä tilannenopeuksissa koskaan kolaroimatta. Mutta päivänvalo lyhenee 5 minuuttia vuorokaudessa ja yhä useampi vaihtaa talvirenkaat alle. Olosuhteet huononevat päivä päivältä, ja ne muuttuvat joskus aika nopeasti. Ensilumetkin sulavat useimmiten pois.

        Sinä ehkä olet tai luulet olevasi erinomainen kuljettaja, mutta kaikki eivät sitä ole. Vaaralliseksi tuo ylinopeus tulee esimerkiksi kun ohitat liikennesääntöjä noudattavia tai sinun pitää väistää jalankulkijoita samalla kun rekka tulee vastaan. No, ainakin 80 km/h nopeudessa väistö on vaivatonta vs. 100 km/h, eli se hitaampi nopeus on "idioottivarmempi" vauhti.

        Minäkin ihmettelin kun täytin 18 vuotta miksi ei 17 v. 364 pv. ikäisenä saa ostaa kaljaa, mutta 17 v. 365 pv ikäisenä saa niin tehdä. Johonkin vaan vedetään raja, ja tällä hetkellä se on aika jyrkkä se raja kun ei 90 km/h ole vaihtoehtona. Vaan säästyy sentään polttoainetta tuolla hitaammalla nopeudella jos kustannukset kiinnostavat.

        Voisitko edes pysyä aiheessa?
        Sinä puhut tilannenopeudesta ja tässä keskustelussa puhutaan ylinopeudesta.

        Ja jos haluat jatkaa, vastaa edellisessä viestissäni esittämääni kysymykseen (se on siinä lopussa).


      • 14+15
        voi rassua kirjoitti:

        Eiköhän se aita ollut ylinopeudella ajaminen ja aidanseiväs oli propaganda, johon itse sotkeuduit.
        Turha yrittää muuta selitellä.

        Yhä edelleen, ymmärrät propagandan eri tavalla kuin minä. Syystä, jota en ymmärrä, se vaikuttaa olevan sinulle todella hankala tilanne käsiteltäväksi. Voi olla, että tilanne ei etene pelkällä henkilökohtaisuuksien huutelulla.


      • piste
        14+15 kirjoitti:

        Yhä edelleen, ymmärrät propagandan eri tavalla kuin minä. Syystä, jota en ymmärrä, se vaikuttaa olevan sinulle todella hankala tilanne käsiteltäväksi. Voi olla, että tilanne ei etene pelkällä henkilökohtaisuuksien huutelulla.

        Ymmärrän, että et ymmärrä.


      • 9+12
        piste kirjoitti:

        Ymmärrän, että et ymmärrä.

        En tosiaan ymmärrä, miten joku voi käsittää jonkin yksinkertaisen käsitteen täysin perseelleen ja rähistä siitä jollekin tuntemattomalle.


      • voi, voi ...
        9+12 kirjoitti:

        En tosiaan ymmärrä, miten joku voi käsittää jonkin yksinkertaisen käsitteen täysin perseelleen ja rähistä siitä jollekin tuntemattomalle.

        Kylläpäs se sua nyt kaivelee.


      • Aukesiko?
        SSSL kirjoitti:

        Oliko aihe liian vaikea ymmärrettäväksi?
        Olen useasti miettinyt, että kuinka noin tyhmät ihmiset selviävät aikuisikään saakka. Ja etenkin, kuinka on mahdollista, ettei opi ymmärtämään lukemaansa? Hämmästyttäviä asioita.

        Mutta selitetäänpä kerrankin niin yksinkertaisesti, että tämänkin yksilön älynvalo ehkä alkaa kajastamaan, vaikka sitten hiukan himmeämpänä, mutta edes jotain eloa.

        Ylinopeuden väitetään aiheuttavan kolareita.
        Ajan 99 km/h nopeudella aamuhämärissä tietä, jossa on 100 km/h rajoitus.
        Sen jälkeen paikalle tulee tielaitoksen miehet ja vaihtaa talvirajoituksen, 80 km/h.
        Palaan keskellä päivää takaisin, kirkkaassa auringonpaisteessa. Ajan edelleen 99 km/h nopeutta, eli selvää ylinopeutta.

        Mikä tästä päivällä ajetusta matkasta tekee vaarallisemman kuin aamulla ajettu matka?

        Rautalankaa. Katsos kun jonain päivänä ja hetkenä se rajoitus siihen on konkreettisesti vaihdettava koska se ei merkki ei tule siihen pikkuhiljaa. Tämän talvinopeusrajoituksmerkin vaihtoajankohdan jälkeen on ajateltu että siitä eteenpäin todennäköisyys huonompiin ajokeleihin kasvaa ja mahdollisuus ajoneuvon hallinnan menettämiseen on suurempi joten pienempi nopeusrajoitus on paikallaan muistuttamassa autoilijoita lisääntyneestä riskistä. Kaikilla kun ei ole kykyä itse havaita huonon ajokelin mukanaan tuomaa riskiä. Aukesiko merkinvaihtoajankohdan merkitys yhtään paremmin??


      • 11+9
        voi, voi ... kirjoitti:

        Kylläpäs se sua nyt kaivelee.

        Ei ollenkaan. Miksi minä jonkun raasun vajavuudesta ongelman ottaisin.


      • SSSL
        Aukesiko? kirjoitti:

        Rautalankaa. Katsos kun jonain päivänä ja hetkenä se rajoitus siihen on konkreettisesti vaihdettava koska se ei merkki ei tule siihen pikkuhiljaa. Tämän talvinopeusrajoituksmerkin vaihtoajankohdan jälkeen on ajateltu että siitä eteenpäin todennäköisyys huonompiin ajokeleihin kasvaa ja mahdollisuus ajoneuvon hallinnan menettämiseen on suurempi joten pienempi nopeusrajoitus on paikallaan muistuttamassa autoilijoita lisääntyneestä riskistä. Kaikilla kun ei ole kykyä itse havaita huonon ajokelin mukanaan tuomaa riskiä. Aukesiko merkinvaihtoajankohdan merkitys yhtään paremmin??

        Ja seuraava vasemman jalan saapas jatkaa.
        Kyse on ylinopeudesta.

        "Mikä tästä päivällä ajetusta matkasta tekee vaarallisemman kuin aamulla ajettu matka?"

        Linkissä kerrottiin että ylinopeus on vaarallista.
        Esimerkkini mukaisesti, päivällä ajetaan huomattavaa, 19 km/h ylinopeutta.
        Mitä päivän aikana tekee ajamisesta vaarallisempaa?


      • Aukesiko?
        SSSL kirjoitti:

        Ja seuraava vasemman jalan saapas jatkaa.
        Kyse on ylinopeudesta.

        "Mikä tästä päivällä ajetusta matkasta tekee vaarallisemman kuin aamulla ajettu matka?"

        Linkissä kerrottiin että ylinopeus on vaarallista.
        Esimerkkini mukaisesti, päivällä ajetaan huomattavaa, 19 km/h ylinopeutta.
        Mitä päivän aikana tekee ajamisesta vaarallisempaa?

        Näköjään ei aukene edes rautalangalla. Ei kannata jatkaa tätä keskustelua. Pidä kuule muuten ne saappaat vaan omissa jaloissasi!


      • homma hallussa
        11+9 kirjoitti:

        Ei ollenkaan. Miksi minä jonkun raasun vajavuudesta ongelman ottaisin.

        Hyvä, ettet ota itsestäsi ongelmaa.


      • SSSL
        Aukesiko? kirjoitti:

        Näköjään ei aukene edes rautalangalla. Ei kannata jatkaa tätä keskustelua. Pidä kuule muuten ne saappaat vaan omissa jaloissasi!

        Kyllä minä jopa ymmärrän tarkoituksesi, mutta se ei liity aiheeseen mitenkään.

        Kyse ei ollut talvinopeusrajoituksesta, vaan käytin sitä vain helposti ymmärrettävänä esimerkkinä ylinopeuden "vaarallisuudesta".

        Jopa vasemman jalan saappaan pitäisi viimeistään tässä vaiheessa ymmärtää esitetyn linkin harhaanjohtavuus.


      • 17+4
        homma hallussa kirjoitti:

        Hyvä, ettet ota itsestäsi ongelmaa.

        Ottaisin, jos olisi syytä. Missään tapauksessa en yrittäisi projisoida ongelmiani muihin, edes tuntemattomiin, koska se olisi sama kuin luovuttaisi sen suhteen, että koskaan osaisi tehdä niille mitään.


      • KorvaTuppelo
        Siiv Ari kirjoitti:

        Penis.

        Ihan asiallinen kannanotto, mutta ei liit asiaan millään tavalla.


      • otan osaa
        17+4 kirjoitti:

        Ottaisin, jos olisi syytä. Missään tapauksessa en yrittäisi projisoida ongelmiani muihin, edes tuntemattomiin, koska se olisi sama kuin luovuttaisi sen suhteen, että koskaan osaisi tehdä niille mitään.

        Harvahan se itse ongelmaansa tiedostaa.


      • 7+8
        otan osaa kirjoitti:

        Harvahan se itse ongelmaansa tiedostaa.

        Annat siitä erinomaista käytännön esimerkkiä jokaisella kirjoituksellasi.


      • hoh hoijaa
        7+8 kirjoitti:

        Annat siitä erinomaista käytännön esimerkkiä jokaisella kirjoituksellasi.

        Propagandalla et pitkälle pötki. Totuus näkyy lävitsesi.


      • 11+7
        hoh hoijaa kirjoitti:

        Propagandalla et pitkälle pötki. Totuus näkyy lävitsesi.

        Kun sinunlainen ihminen sanoo tuollaista niin tietää, että asiat on erittäin hyvin.


      • ;-)
        11+7 kirjoitti:

        Kun sinunlainen ihminen sanoo tuollaista niin tietää, että asiat on erittäin hyvin.

        Sinua oli kiva vedättää, tottelit kuin pässi narussa!
        Hyvää yötä!


      • 13+16
        ;-) kirjoitti:

        Sinua oli kiva vedättää, tottelit kuin pässi narussa!
        Hyvää yötä!

        Hyväksyn antautumisesi.


      • ;-)
        13+16 kirjoitti:

        Hyväksyn antautumisesi.

        Joopa, joo... LOL!!!


      • 10+7
        ;-) kirjoitti:

        Joopa, joo... LOL!!!

        Tuosta moni ei enää laita surkeammaksi. Sinun uskon siihen pystyvän.


    • Heikot superkuskit

      Mielestäni tänä aamuna oli jollain tosi huono itsetunto Porvoon moottoritiellä aamuviideltä. Syksyn tyypillinen paksu sumu, kaikissa autoissa sumuvalot edessä ja takana. Näkyvyyttä oli vähän vaikka valot paloivatkin. Me tavalliset autoilijat ajoimme alle 80:ä, mutta oli näitä huonon itsetunnon omaavia, 'maailman parhaita kuskeja', 120 vaan sumussa vaikka eteen ei nähnyt edes sataa metriä.

      • oletko niin heikko

        Millä todensit sen nopeuden, ja jos oli 120 alue, eli ei ylinopeutta niin eihän silloin ottanut itsetunnon päälle, vai ottiko sinun.


      • sqqqq-

        Tuolla lapselliset ihmiset kisaavat kuinka kaahataan. Kukaan ei päästä ohitse kun se ottaa luonnon päälle.


      • tarkennusta pukkaa

        väärin, huonon itsetunnon raja sumussa 80km/h rajoituksen alueella on YLI 120 km/h nopeus, nuo olivat vasta huonon itsetunnon harjoittelijoita.


    • en kaahaa

      Muiden takia. Nautin itse.. Muut vain jarruna..

    • :-D

      Kalikka on osunut jo moneen...

      • :-DDDDDDD

        Tuliko isokin kuhmu kaaliin...


    • Redneck Baboons

      Huono itsetunto on kansantauti, joka näkyy mm. liikennekäyttäytymisessä. Aika harvalla on edes mahdollisuus luulla itsestään oikeasti liikoja muualla kuin siellä. Ja samalla se pahin paikka luulla itsestään ja ympäristöstä ylimääräistä on nimenomaan liikenteessä. Hautausmaat ja parantolat ovat pulollaan todisteita tästä faktasta.

      • faktaa pulollaan

        "Hautausmaat ja parantolat ovat pulollaan todisteita tästä faktasta."

        Tuo on kaikkien faktojen kantaäiti, eihän siellä muita olekaan kun itsestään liikoja luulleita liikenteessä.


      • itse ilmaissut
        faktaa pulollaan kirjoitti:

        "Hautausmaat ja parantolat ovat pulollaan todisteita tästä faktasta."

        Tuo on kaikkien faktojen kantaäiti, eihän siellä muita olekaan kun itsestään liikoja luulleita liikenteessä.

        Ja yhden asiakkaan kertomana. Ilmeisesti vielä parantolassa kun kykenee kommunikoimaan, ja tarkoitan tuota paviaania.


      • Redneck Baboons
        itse ilmaissut kirjoitti:

        Ja yhden asiakkaan kertomana. Ilmeisesti vielä parantolassa kun kykenee kommunikoimaan, ja tarkoitan tuota paviaania.

        Hyvä että olet ymmärtänyt nikkini syvimmän tarkoituksen päin helvttiä. Taidat olla juuri yksi heistä niin monista aloittajan tarkoittamista tyypeistä.


      • ja pysy siellä
        Redneck Baboons kirjoitti:

        Hyvä että olet ymmärtänyt nikkini syvimmän tarkoituksen päin helvttiä. Taidat olla juuri yksi heistä niin monista aloittajan tarkoittamista tyypeistä.

        Mikäs helevetin paviaani sinä luulet olevasi, et ainakaan liikenteestä ymmärrä tuon taivaallista, etkä varmaan mistään muustakaan, kunhan täällä paviaanin raivolla huutelet jokaiseen viestiin.
        Mene takaisin häkkiisi ja mussuttele vaikka banaaneja.


      • Kuka pysyy??
        ja pysy siellä kirjoitti:

        Mikäs helevetin paviaani sinä luulet olevasi, et ainakaan liikenteestä ymmärrä tuon taivaallista, etkä varmaan mistään muustakaan, kunhan täällä paviaanin raivolla huutelet jokaiseen viestiin.
        Mene takaisin häkkiisi ja mussuttele vaikka banaaneja.

        Jos sinulla ei ole itse aiheeseen mitään kommenttia niin kannattaa jättää toisten arvostelu tekemättä. Kirjoituksesi tyylistä ja sisällöstä paistaa läpi ettet ole mikään laatikon terävin veitsi.


      • taatusti terävä
        Kuka pysyy?? kirjoitti:

        Jos sinulla ei ole itse aiheeseen mitään kommenttia niin kannattaa jättää toisten arvostelu tekemättä. Kirjoituksesi tyylistä ja sisällöstä paistaa läpi ettet ole mikään laatikon terävin veitsi.

        Kuka täällä on kenenkää ajosuoritteiden arvostelija, katselkoon vaan omia suorituksiaan.
        Nyt on muuten kaikki veitset teroitettavana ja minusta tulee ainakin yksi niistä, ellei useampikin.

        Ja mikäs sinun panos oli aiheeseen.


    • heikko esitys

      Nyt en ymmärrä, jos ajan aamuneljältä tyhjää tietä ylinopeutta niin nostaako se itsetuntoani?
      Taidat yliarvioida itsesi, ei sun ohittaminen nosta kenenkään itsetuntoa, parempi kuin olisit poissa tieltä.

      • Sinäkin reppana

        Taitaapa ' heikko esitys ' olla aika reppana, aamuviideltä, ei aamuneljältä su aamuna, Porvoon moottoritie täysin sumun vallassa, näkyvyys 50-100 metriä. Sinäkö se olit joka ajoi about 120 siihen mihin vasen kaista loppuu ennen Lahden motaria?


      • Tosimies-
        Sinäkin reppana kirjoitti:

        Taitaapa ' heikko esitys ' olla aika reppana, aamuviideltä, ei aamuneljältä su aamuna, Porvoon moottoritie täysin sumun vallassa, näkyvyys 50-100 metriä. Sinäkö se olit joka ajoi about 120 siihen mihin vasen kaista loppuu ennen Lahden motaria?

        Et ole penaalin terävin kynä.Tyhmä kuin saapas.


      • hidas
        Sinäkin reppana kirjoitti:

        Taitaapa ' heikko esitys ' olla aika reppana, aamuviideltä, ei aamuneljältä su aamuna, Porvoon moottoritie täysin sumun vallassa, näkyvyys 50-100 metriä. Sinäkö se olit joka ajoi about 120 siihen mihin vasen kaista loppuu ennen Lahden motaria?

        Eiku 280


    • ss--,
    • Redneck Baboons

      "Mikäs helevetin paviaani sinä luulet olevasi, et ainakaan liikenteestä ymmärrä tuon taivaallista, etkä varmaan mistään muustakaan, kunhan täällä paviaanin raivolla huutelet jokaiseen viestiin."

      Kerropas sinä sitten mielipiteesi kyseiseen asiaan, jos kerran olet todellinen liikenne- ja vähän muunkin käyttäytymisen mooses. Kyllä tuollaiselta verbaalikolta irtoaa varmasti kunnon kommentti jopa itse aiheeseen.

      • Tosimies-

        Onko sulla kaikki kotona?
        Inkkarit kanootissa?
        Lepakoita tornissa?


      • Tosimies-

        Olet tyhmä. Et osaa ajaa autoa edes.


      • Redneck Baboons
        Tosimies- kirjoitti:

        Olet tyhmä. Et osaa ajaa autoa edes.

        Olet oikea "Tosimies" kun kehtaat itseäsi noin ruoskia. Sinulla taitaa olla itsetunto vähän turhankin hyvä. Mitään oikeaa sanottavaa sulla ei ole, mutta sehän ei olekaan mikään yllätys.


    • turusta 200 km/h

      höpö höpö.

      vauhdin huuma ja vapauden tunne, rentouttaa kun keskittyy vain ajamiseen, huolet unohtuu.

      • tunnoton 200km/h

        Eipä kannattaisi mistään vauhdin hurmasta, vapauden tunteesta ja autolla ajosta samassa lauseessa puhua. Autoa kun ajatte niin elämä menee hukkaan. Tajusin sen kun ajoin ensimmäisen kerran autolla 200 km / h, se ei tuntunut miltään. Suhinaa muutenkin vaan. Ilmeisesti liian uusi auto kyseessä muutenkin kun liian tasasesti meni. Myin pois, lopetin koko tappavan tylsän autoilun ja ostin jotain, millä vauhti tuntuu jo satasessa. Ei kiinnosta olla muidenkaan autojen kyydissä, no bussi vielä menee tarvittaessa. Autoilin vain ikävuodet 20-22 ja sepä oli sitten siinä, vikä vuosikin meni ihan väkisin kun pidemmälle töihin piti ajaa. En voi käsittää että ihmiset jaksavat noita koko elämänsä. Ei se vaihtamalla parane. Minulla oli 5-6 autoa noiden vuosien aikana. Oli kalliita, oli halpoja. Osamaksulla ja suorakaupalla. Yksikään ei päässyt hauskuudessaan ja mukavuudessaan nykyisen kulkupelin tasolle. En tule koskaan palaamaan autoilun pariin. Onneksi tosi harvoin joutuu lainaamaan jostain esim. pakun, muuttokeikkaa tai tavaran hakua varten. Kohta lähtee jo 7 vuosi käyntiin ja joka ikinen startti tuo ilohuudot ja onnen kyyneleet.


      • pysy pois
        tunnoton 200km/h kirjoitti:

        Eipä kannattaisi mistään vauhdin hurmasta, vapauden tunteesta ja autolla ajosta samassa lauseessa puhua. Autoa kun ajatte niin elämä menee hukkaan. Tajusin sen kun ajoin ensimmäisen kerran autolla 200 km / h, se ei tuntunut miltään. Suhinaa muutenkin vaan. Ilmeisesti liian uusi auto kyseessä muutenkin kun liian tasasesti meni. Myin pois, lopetin koko tappavan tylsän autoilun ja ostin jotain, millä vauhti tuntuu jo satasessa. Ei kiinnosta olla muidenkaan autojen kyydissä, no bussi vielä menee tarvittaessa. Autoilin vain ikävuodet 20-22 ja sepä oli sitten siinä, vikä vuosikin meni ihan väkisin kun pidemmälle töihin piti ajaa. En voi käsittää että ihmiset jaksavat noita koko elämänsä. Ei se vaihtamalla parane. Minulla oli 5-6 autoa noiden vuosien aikana. Oli kalliita, oli halpoja. Osamaksulla ja suorakaupalla. Yksikään ei päässyt hauskuudessaan ja mukavuudessaan nykyisen kulkupelin tasolle. En tule koskaan palaamaan autoilun pariin. Onneksi tosi harvoin joutuu lainaamaan jostain esim. pakun, muuttokeikkaa tai tavaran hakua varten. Kohta lähtee jo 7 vuosi käyntiin ja joka ikinen startti tuo ilohuudot ja onnen kyyneleet.

        Pidä luuseri lupausesi


    • P e n t t i

      Oman tiensä kulkijat, joilla on itsetunto kohdillaan, kykenevät valitsemaan tilannenopeuden omalla järjellä ja harkinnalla. Siksi joskus mennään rajoituksen päälle reilustikin. Ja tarvittaessa reilusti allekin.

      Ne, jotka säätävät elämänsä sen mukaan, että "mitähän muut minusta ajattelevat", ovat sitten niitä harmaita tasanopeusinisijöitä, joille kaiken maailmassa pitäisi olla samanlaista ja tasapäistä. Ettei mieli pahoittuisi.

      • P ö n t t ö

        Sä olet kyllä palstojen kunkku tossä ääliömäisyydessäsi.


    • öjoi

      > Mielestäni monella ihmisellä on heikko itsetunto kun tarvitsee ajaa ylinopeutta.

      Minulla on hyvä itsetunto. Tunnen itseni niin hyvin, että tiedän, että minusta on kiva ajaa kovaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1449
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe