Kysyn mielipidettänne Genelecin kaiuttimista kotikuunteluun

ilkka kukkanen

Kaiuttimet kai valmistetaan Iisalmessa.

Ovatko piuhoineen todella hyvät?

14

1659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On ne hyviä valitan

      En omista vielä genelekkejä. Kuunneltu on muutamaa mallia ja vähän muitakin . Tuntuu saavan parhaan vastineen rahalle kun ostaa oikean kokoiset genut kuuntelu paikalleen. En ostaisi elakkeja ne on huonpmpia selkeästi. Itselle on tulossa vain 8050 mallin vanhat uudet kaapit ne potkii kivasti ja on kunnon ääni.

    • Kittee

      Savolaisesti valehtelen tottuuvessa pysyven: huippu paskat ovat

      • Geneleg LAATU HUIPPU

        Ajattele nyt nolasit VALHEILLASI kaikki kiteeläiset. Ajattele hieman ennkuin kirjoitat.
        Osaatko ajatella?


      • Kenenteki paskoo
        Geneleg LAATU HUIPPU kirjoitti:

        Ajattele nyt nolasit VALHEILLASI kaikki kiteeläiset. Ajattele hieman ennkuin kirjoitat.
        Osaatko ajatella?

        OPETTELE nyt poju kirjoittamaan. Tekstistäsi näkee, että olet idiootti, joka nolaa kaikki high endistit.

        Opettelisitko kieliopin perusteet, perseierikka?


      • Olet surkimus pilkku
        Kenenteki paskoo kirjoitti:

        OPETTELE nyt poju kirjoittamaan. Tekstistäsi näkee, että olet idiootti, joka nolaa kaikki high endistit.

        Opettelisitko kieliopin perusteet, perseierikka?

        Ja tuommoinen kikkare puuttuu kirjoitusvirheisiin buahaahaaa häpeä taukki häpeä!

        Huomaatko kuinka yksin olet kun valehtelet kateuksissasi genelekin maailman valloituksen edetessä huippu äänenlaadulla. Huomaatko?

        Olet yksin.


      • kaikkea se maa pääll
        Kenenteki paskoo kirjoitti:

        OPETTELE nyt poju kirjoittamaan. Tekstistäsi näkee, että olet idiootti, joka nolaa kaikki high endistit.

        Opettelisitko kieliopin perusteet, perseierikka?

        Ompa käytöksesi alalarvoinen. Onnea valitsemallasi vitttumaisella tiellä tulet saamaan mitä ansaitset niin se vain on aina mennyt etkä ole poikkeus ,odota vain heh heh.


    • hiffisti69

      Genelecit ovat armottomia huonoille äänilähteille, eivät anna mitään anteeksi. Sen takia niitä varmasti käytetäänkin studiossa monitorointiin.

      Minä en tykkää, vaan kuuntelen mielummin jotain musikaalisempaa (vaikka varmaan epätarkempaa). Toiset taas tykkäävät ihan älyttömästi. Kannattaa ehdottomasti kuunnella itse ennen ostopäätöstä.

      • Virittelijä

        "kuuntelen mielummin jotain musikaalisempaa"

        Ei ole mahdollista. Ihminen voi olla musikaalinen, mutta laitteet eivät.
        Kaiuttimien tehtävänä ei ole toimia minkäänlaisena filtterinä. Hyvillä kaiuttimilla voi kuunnella mitä tahansa, ja jos se kuulostaa huonolta, ei vika ole Genen kaiuttimissa. Genelecin kaiuttimet toistavat uskollisesti sen, mitä sisään ajetaan. Jos tämä ei miellytä, on syytä tarkastella omia asenteitaan ja osaamistakin äänentoistoon ja kuuntelemisen taitoon liittyen.

        Minulla on tietokoneella Genelecin kaiutinpari 8020A, ja sille itse suunniteltu ja rakennettu subbari. Sekuntiakaan en ole katunut, että Genet ostin. Päinvastoin: joka ainoa kerta, kun kytken niihin virran, olen tyytyvänen, että minulla on ne.


    • Äänieroja

      Gene on tosiaan armoton.

      Jännä oli huomata/kuulla, että esim. reilusti halvempi JBL Control One Pro kaiutin paljastaa myös hyvin äänierot.

      Vahvistinkin suht halpis eli Denon Ceol Piccolo DRA-N5, aika napakka ja hyvänkuuloinen yhdistelmä, vaikka kyseessä onkin yhteishinnaltaan "vaan" alle 450 € laitteet.

      Yllättävän laadukkaita jotkut mp3 biisit, toiset taas täyttä kuraa. Pitänee päivittää vahvistin cd aikaan takaisin. :)

    • geetee1

      Alle 500 eurolla ei valitettavasti saa sellaista äänentoistojärjestelmää, jolla olisi minkäänlaista toivoa yrittää kuulla "äänieroja". Genelecin pienimmät saa tuohon hintaan käytettynä, mutta ne kaipaavat subbaria kaveriksi.

      Pelkät Genelecit eivät riitä, vaan äänilähteessä pitää olla laadukkaat balansoidut ulostulot. Jos aiot kytkeä ne kuulokeliitäntään sovittimella, niin kannattaa unohtaa koko juttu. Sitäkin on persaukisena kokeiltu.

      Oon säästänyt itelleni 8030A 7060B yhdistelmän olohuoneeseen musiikin kuunteluun. Äänenlaatu on käsittämättömän upea ja joka sentin arvoinen. Genelecit lisäksi säilyttävät arvonsa erittäin hyvin toisin kuin kopiot. *****

      • Kakka ulkkinen

        Meneehän ne kunnes kuulet highend laitteita.


      • Bollocx

        Miksi genejä on aina kasoittain käytettynä myytävänä? Eikö niihin ollakaan tyytyväisiä? Toimii studiossa, ei kotona. Cd äänenlaatu on enimmäkseen huono. Gene fanit haluavat jatkuvasti todeta olipas huono äänenlaatu.


    • No jo on

      Höpönlöppöä :)

      Äänierot eli laatueron esim. mp3 välillä huomaa kyllä jo ihan halpismankallakin. (jos korvat on kunnossa)

      Ja alle 500 € saa taatusti stereovahvistimen ja kaiutinparin, joista saa jo laatuääntäkin kuulumaan. Ei toki täältä porojen maasta mitään saa halvalla.

    • GenelecMestari

      Itselläni 1036A:t himassa ja hyvin soi. Olen upottanut ne olohuoneen seinään asianmukaisesti. Ei todellakaan kaipaa subbaria. Seuraava hankinta on sitten genen 5.1 setti kaveriksi videotykille, jahka saan osingot yrityksestäni ulos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe