Tietokone ja parisuhde

Kolmestaan

Varmasti jo aikaisemminkin käsitelty tätä aihetta, mutta koska nyt on omalla kohdalla, niin kiinostaisi tietää mitä ihmiset tästä ajattelee.

Olen asunut nyt poikaystäväni kanssa 6kk yhdessä. Hän työskenteli suhteemme alussa kotona ja tietokoneella, joten tietokone oli mukana jopa iltaisin sängyssä. Vaihtoehdot oli joko, että menen yksin nukkumaan tai hän ottaa koneen mukaan sänkyyn. Kaipa se oli sitten mukavampaa, kuin ihan yksin nukkuman meneminen. Nyt onneksi tästä on päästy.

Nyt puolitoista vuotta myöhemmin hän on kyllä vähentänyt tietokoneen käyttöä ja on kodin ulkopuolella töissä, mutta silti kotona ollessaan hän on pääsääntöisesti kaiken ajan koneella sohvalla. Kotitöitä tekee ja on kyllä ihan "seurallinen".. mutta silti, hänellä ei ole oikeastaan muuta tekemistä kotona kuin olla koneella. Kaikki päivän toiminnot syömisestä lähtien hän haluaisi tehdä sohvalla koneella. Minä toivoisin että söisimme edes pöydän ääressä.

En väitä ettenkö itsekkin viettäisi aikaa koneella, mutta pääsääntöisesti opiskeluun liittyen. Eli kone on auki jos luen, koska tarvitsen sitä aina välillä. Omatkin muut hommat ovat vähän jääneet, jotenkin olen paassivoitunut itsekkin, toki pitäs katsoa peiliin..

Ymmärrän, että tottumisen voima on suuri ja en tiedä mitä tässä on "oikea" tai "väärä" ja onko sellaista edes. Koen tilanteen kuitenkin jotenkin kovin ahdistavana koska toivoisin kovasti, että hänellä olisi jotain muutakin tekemistä tai kiinnostuksen kohdetta kotona, kuin netti. Olen koittanut asiasta puhua, mutta ei se varsinaisesti ole auttanut. Hän suuttuu tulisesti aiheesta ja puolustautuu, kuin olisin pyytämässä häntä luopumaan jostain maailman kaikkeuden ytimestä kokonaan. Vaikka vain toivon, että kotona olo ei olisi vain netissä istumista..

Kyseessä ei ole siis mikään läpimätä sohvaperuna vaan ihan kelpo mies. En vaan pysty nyt löytämään rauhaa tai ymmärrystä tämä asian kanssa. En myöskään jaksaisi asiasta enää tapella. Mutta toivoisin, että tietokone ja netti ei olisi hänelle niin keskipiste ja olisi jotain muutakin..

11

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7 + 17

      Mielestäni sinun pitäisi olla painostamatta miestäsi. Ei miehesi velvollisuus ole mukautua sinun ihanteisiisi.

    • Kolmestaan

      Joo ei tarvi, en vaan usko, että toinen voi olla hirveen kiinnostava jos se ei mitää mistä puhua tai oikeestaan mahdollisuuttakaan, kun toinen istuu vaan koneella. Jos arvottaa myös ko. toiminnan tärkeämmäksi, kuin ihmisen jonka kanssa asuu niin ei ole kovin kummosta. Enkä usko, että tässä varsinaisesti on kyse ihanteesta vaan ihan käytännöstä. Voisinhan minäkin hommata asian joka veisi kaiken huomioni ja ajan. En vaan usko, että olisi hirveesti sitten enää parisuhdetta jäljellä..

      • Hallawei

        Kannattaa nyt eritellä kaksi ongelmaa, se ettei teillä ole mielestäsi riittävästi yhteistä aikaa, ja se että mies kuluttaa oman aikansa johonkin, mistä et pidä. Ensimmäinen voi olla ihan oikea ongelma, mutta jälkimmäinen kuulostaa lähinnä omalta asennevammaltasi. Esim lauseesi "toivoisin kovasti, että hänellä olisi jotain muutakin tekemistä tai kiinnostuksen kohdetta kotona", kuulostaa siltä, että olisi ok, jos mies vaikka lukisi kirjaa, tietokoneen näytön sijaan. Toisaalta ymmärrän ehkä osittain mikä sinua ärsyttää. Itseäni myös häiritseen ihmisten tapa uppoutua kännyköihinsä ja tableteihinsa toistensa seurassa.


    • Kolmestaan

      Siis on myös yhteistä aikaa, mutta siihenkin voi helposti kuulua se, että hän on samalla koneella tai räplää kännykkää. Voi olla, että on asennevamma jos ei katso sitä hyvällä, että ihmisellä ei ole muuta (siis nyt oikeasti on kyse siitä, ettei ole muuta, päivän toimet aamusta iltaan, kaikki tapahtuu koneella. Ruokaakin voi laittaa niin että kone on tiskipöydällä.) tekemistä kotona. Siis voin olla rehellinen ja myöntää myös, että jos hän käyttäisi saman ajan kirjaan, niin se häiritsisi minua vähemmän. Mutta kyllä, rehellisesti, koen, että elämä koneella menee hukkaan. Ymmärrän, että joku toinen voi olla ihan eri mieltä ja tässä on varmasti eroja siinä mihin on kasvanut ja mitä pitää tärkeänä. En myöskään halua mahdollisia tulevia lapsia opettaa siihen, että istutaan päivät pitkät koneella. Ja mikäs sen tehokkaampaa kuin esimerkki..

      • sama tilanne

        Olen 100% mieltä kanssasi. Meillä sama tilanne ja pieniä lapsia. On sydäntä särkevää nähdä kun he pyytävät leikkimaan eikä hän edes katso heitä. Varsinkin vanhin huomaa, että isä on mieluummin koneella kuin heidän kanssa. Olemme melkein kavereita. Minusta jatkuvasti koneella oleminen ei ole miehekästä toimintaa. En voi olla kiinnostunut hänestä. Tylsä ihminen. Miehen pitää olla mies, on aktiivinen, on kiinnostava, miehekäs. Olen huolissani lapsista. Voin sanoa, ettei miehesi tulee muuttumaan vaikka tulisi lapsia. Meillä on vieläkin melkein sama tilanne kuin ennen lasten syntymää.


      • sama tilanne
        sama tilanne kirjoitti:

        Olen 100% mieltä kanssasi. Meillä sama tilanne ja pieniä lapsia. On sydäntä särkevää nähdä kun he pyytävät leikkimaan eikä hän edes katso heitä. Varsinkin vanhin huomaa, että isä on mieluummin koneella kuin heidän kanssa. Olemme melkein kavereita. Minusta jatkuvasti koneella oleminen ei ole miehekästä toimintaa. En voi olla kiinnostunut hänestä. Tylsä ihminen. Miehen pitää olla mies, on aktiivinen, on kiinnostava, miehekäs. Olen huolissani lapsista. Voin sanoa, ettei miehesi tulee muuttumaan vaikka tulisi lapsia. Meillä on vieläkin melkein sama tilanne kuin ennen lasten syntymää.

        Lisäys.....Nyt miehellä on myös nettiyhteys puhelimessä. Kuuntelee jotain jatkuvasti. Myös ruokailun aikana. Eikä kuule kun sanon jotain hänelle. Onko tätä tylsempää toimintaa? En tiedä mitä teen. Mitä saisu rajoitettua? Tietokoneen pois myynti ei varmaan ratkaise meidän ongelmamme. Vaikea on.


      • mek
        sama tilanne kirjoitti:

        Lisäys.....Nyt miehellä on myös nettiyhteys puhelimessä. Kuuntelee jotain jatkuvasti. Myös ruokailun aikana. Eikä kuule kun sanon jotain hänelle. Onko tätä tylsempää toimintaa? En tiedä mitä teen. Mitä saisu rajoitettua? Tietokoneen pois myynti ei varmaan ratkaise meidän ongelmamme. Vaikea on.

        Otappa seuraavan kerran vaikka litra vettä kannuun kun lapset pyytävät isää leikkimään ja jos ei mene niin kaadat kylmän rauhallisesti sen veden teitokoneen näppäimistölle ja sanot että nyt lasten kanssa. Toinen vaihtoehto on että piilotat sen tietsikan nettipiuhan tai jonkun muun tärkeän johson tai kolmmaneksi lopetat teidän nettiliittymän niin selviää mikä on miehiään. Neljänneksi jos ei tilanne muutu niin sanot että eiköhän erota kun sän haluaa vain seurustella tietokoneen kanssa eikä eprheen kanssa. Näillä konsteilla miehesi voi herätä tai sitten ei ole sitä mies tyyppiä joka huolehtii ja on perheessä läsnä.


      • sama tilanne
        mek kirjoitti:

        Otappa seuraavan kerran vaikka litra vettä kannuun kun lapset pyytävät isää leikkimään ja jos ei mene niin kaadat kylmän rauhallisesti sen veden teitokoneen näppäimistölle ja sanot että nyt lasten kanssa. Toinen vaihtoehto on että piilotat sen tietsikan nettipiuhan tai jonkun muun tärkeän johson tai kolmmaneksi lopetat teidän nettiliittymän niin selviää mikä on miehiään. Neljänneksi jos ei tilanne muutu niin sanot että eiköhän erota kun sän haluaa vain seurustella tietokoneen kanssa eikä eprheen kanssa. Näillä konsteilla miehesi voi herätä tai sitten ei ole sitä mies tyyppiä joka huolehtii ja on perheessä läsnä.

        Kiitos Mek! Hyviä vaihtoehtoja.


    • ärsytystystys

      Mun mies räplää älypuhelintaa, ja mä en osaa puhua miehelle joka selailee vaan faceaan

      Eihän se edes kuule mitään, parasta lie kun sanoin viikonloppuna miehelle että kun hän vie mut vihille niin sitten saa pukee sitä ja tätä päälle, vastaus oli yhymmm
      Varmaan kuuli satasella mistä puhuin.

      Päätin että alan jutteleen miehelle kaikenlaista ja kun ei kerta kuuntele mitä sanon joutuu noista yhym, äänistään vastuuseen nehän on lupauksia

    • Kolmestaan

      Huh ompa kyllä surullista luettavaa. Olen samaa mieltä kanssasi Sama Tilanne. Sohvan nurkassa koneella kököttävä mies ei ole mielestäni edes juuri mies, eikä ainakaan kiinnostava. Tasapuolisuuden nimessä totean, että jos olisi kyseessä nainen niin sama juttu. On kyllä uskomatonta, ettei hän saa itseään kiinnostumaan edes lapsistaan. Olet ilmeisesti puhunut asiasta hänen kanssaan?

      Ärsytystystys, sinulle sanoisin elä ainakaan mene vihille tämän miehen kanssa.

      Kyse ei ole siitä, etteikö tietokonetta tai älypuhelinta voi käyttää, mutta jos se on pääsääntöisesti läsnä 24/7 niin mielestäni se ei ole enää kovin hauskaa, ainakaan näin niin kuin vuorovaikutuksen ja parisuhteen kannalta. Toki jos olisi kaksi henkilöä jotka molemmat haluaa olla yhteydessä world wide webbiin koko ajan ennemmin kuin toisiinsa .. niin sitten se kai voisi toimia. Voihan tässä olla joku ihan fossiili ja tulevaisuus tulee olemaan toista..

    • ärsytystystys

      Mä olen ajatellut että olen vaan niin hirveen tylsä, kaikki kaverit hauskoinen face-päivityksineen ovat paljon kivempia.

      Tai jonkun punttisalivideot, ne ne vasta onkin hauskoja ja jonkun Levävaaran twerkkaus-videot.

      Miksi miehet haluaa olla parisuhteessa jos kaikki toi mitä netissä tapahtuu on kiinnostavampaa kuin se ihminen siinä vieressä, miksi haaskata omaa ja toisen aikaa, jos ei toinen ole kiinnosta tai kiva, jos häneen ei halua tutustua.

      Pitäiskö itsekin aloittaa hauskat päivitykset ja antaa miehen lukee ne

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe