veronkierto on tosi....

s.partacus

riippumatta siitä kielletäänkö se sanalla "verosuunnttelu" tai muuten.
Verosuunnittelu nimitys on peite veronkierrolle.
Verolait antavat mahdollisuuden monella tapaa jaksottaa voittoja ja tappioita ym ym ja se ei ole veronkiertoa laillisuuden nimissä.
Veronkiertoa on liikuttaa velkoja voittoja monien yritysten kautta tarkoituksella pienentää veron määrää tai estää veronmaksu kokonaan.
Veronkiertoa ei haluta suitsia hallituksen toimesta.
Veronkierto on epäisänmaallista, koska voittojen omistajat eivät halua maksaa veroja minnekään tai halvimpaan mahdolliseen pääomien piilotuspaikkaan.
http://jukkahankamaki.blogspot.fi/2013/10/kansallisvaltiot-veroparatiisien-syy.html

Linkissä on paljon asiatietoa, joten ne esille. Linkissä paljastetaan myös veronkiertoa puolustavaa propagandaa, jolla tavallista rahvasta höynäytetään.

63

384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mennänpä suoraan asiaan.
      "Suurituloiset, huumerikolliset, ase- ja ihmiskauppiaat sekä pääomatulojen nauttijat eivät ole suinkaan ainoita, jotka siirtävät varojaan veroparatiiseihin. Ylen Ulkolinja esitti TV1:ssä dokumentin, jossa kerrottiin, miten suuryritykset kierrättävät tulonsa usean valtion kautta ja välttyvät näin veroilta."

      Lista on mittava veronkiertäjistä, jotka tuottavat vahinkoa kansallisvaltion taloudelle.
      Huume ym rikollisuus tarvitsee keinot pestä rahaa ja siirtää niitä "lailliseen" liiketoimintaan. Laillinen liiketoiminta jatkaa rahanpesua verokeitaiden avulla, joita ovat mm. Luxemburgin valtio kokonaisuudessaan aivan Euroopan sydämessä.
      Kun suuryritykset ovat suuria veronkiertäjiä, sen ymmärtää että porvarilliset politiikot eivät suosi verohallinnon ottaa tiukkaa valvontaa veronmaksun noudattamisesta.
      Näyttääpä siltäkin että veronkiertoa perustellaan pääomien vapaaa liikkuvuuden oikeudella - vai siksi että EU:n peruskirjassa lukee "pääomien vapaa liikkuvuus" jotta se mahdollistaisi ns. laillisen veronkierron.

      • korjaus

        Hong kongin verot ilmeisesti on maksamatta


    • linkistä:
      "Nämä ylikansalliset yritykset ovat ottaneet käyttöönsä uudet toimintamallit myös verosuunnittelussaan, kierrättäessään voittonsa veroparatiisien, kuten Dubain, Kyproksen ja muutamien mikrovaltioiden kautta."

      Niin nappiin kuin olla ja voi. Aivan yhteneväinen kommunistien käsityksen kanssa.
      Veronkierron nimi on verosuunnitelu. Veronkierto on rikos eikä sitä siitä statuksesta saa irti päästää.
      Suuryritykset kiertävät veroja kokonaan tai osittain. Minne maksamaton veroi jää!
      Osinkotuloihin ja siellä suuromistajat ovat suuri veronkiertäjäporukka. He kierrättävät tuloja edelleen verokeitaissa ja pudottavat vähintään veroprosenttia.

      Veronkierto on epäisänmaallista. Se on isänmaan edun vastaista. Veronkiertäjät riistävät verokeinottelulla valtiolle kuuluvaa tuloa. Usein suuromistajat ovat taustatekijöitä propagoimassa isänmaallisuudeksi sotaisänmaallisuutta.
      Suuromistajilla ei ole isänmaata. Heillä on vain raha, ahneus ja sen lisärohmuaminen. Vapaa kapitalismi verosuunnitteluineen mahdollistaa sen (epäisänmaallisuuden!).

      • Noinhan se on kun puhutaan kommunististen ja sosialististen maiden valtaapitävistä. Monikohan niistäkään on verojaan maksanut?

        Osoitat typeryyttäsi kun vertaan samassa aivotuhnussasi huumekauppiaita ja yritysjohtajia laillisissa ja tunnetuissa yrityksissä. Ei tuolla keinoin pitkälle potkita maailmassa.

        Verosuunnittelu on järkevää toimintaa koska yrityksen on aina minimoitava menonsa, siten se pärjää maailmassa ja markkinoilla. Jos laki antaa mahdollisuuden vähentää jollain tavalla veronmaksua on sitä jokaisen käytettävä hyväkseen.

        Oletko sinä, jos nyt yleensä maksat veroja, kysynyt miten ilmoitus pitää laatia jotta saisin maksaa mahdollisimman paljon veroa? Jos et ole niin turhaa sinun on muitakaan moittia koska itse toimit juuri siten kuin muita moitiskelet.

        Mikä on suuromistaja tänään kun suurin osa suuristakin yhtiöistä on pörssissä?

        Oletko käynyt Viron laivalla ostamassa viinaa ja tupakkia? JOS OLET NIIN SYYLLISTYT VERONKIERTOON JOTEN ET VOI MUITA MOITTIA!

        Eikö nyt olisi arvoisa s.p jo aika ottaa joku oikea aihe, vaikka miten kommunistien ohjelmaa pitää rukata jotta kansa alkaa luottamaan ja voisitte saada edes osan siitä 99% tappiostanne takaisin? Hyvä aihe ja ajankohtainen 2019 vaaleja silmällä pitäen sillä ensivuoden vaalit ovat jo liian lähellä.

        Vai eikö oikeista ja kipeistä aiheista voi keskustella? Onko se käytännön ohje Moskovan trolleille?


      • Jelppinkiä
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Noinhan se on kun puhutaan kommunististen ja sosialististen maiden valtaapitävistä. Monikohan niistäkään on verojaan maksanut?

        Osoitat typeryyttäsi kun vertaan samassa aivotuhnussasi huumekauppiaita ja yritysjohtajia laillisissa ja tunnetuissa yrityksissä. Ei tuolla keinoin pitkälle potkita maailmassa.

        Verosuunnittelu on järkevää toimintaa koska yrityksen on aina minimoitava menonsa, siten se pärjää maailmassa ja markkinoilla. Jos laki antaa mahdollisuuden vähentää jollain tavalla veronmaksua on sitä jokaisen käytettävä hyväkseen.

        Oletko sinä, jos nyt yleensä maksat veroja, kysynyt miten ilmoitus pitää laatia jotta saisin maksaa mahdollisimman paljon veroa? Jos et ole niin turhaa sinun on muitakaan moittia koska itse toimit juuri siten kuin muita moitiskelet.

        Mikä on suuromistaja tänään kun suurin osa suuristakin yhtiöistä on pörssissä?

        Oletko käynyt Viron laivalla ostamassa viinaa ja tupakkia? JOS OLET NIIN SYYLLISTYT VERONKIERTOON JOTEN ET VOI MUITA MOITTIA!

        Eikö nyt olisi arvoisa s.p jo aika ottaa joku oikea aihe, vaikka miten kommunistien ohjelmaa pitää rukata jotta kansa alkaa luottamaan ja voisitte saada edes osan siitä 99% tappiostanne takaisin? Hyvä aihe ja ajankohtainen 2019 vaaleja silmällä pitäen sillä ensivuoden vaalit ovat jo liian lähellä.

        Vai eikö oikeista ja kipeistä aiheista voi keskustella? Onko se käytännön ohje Moskovan trolleille?

        Autahan nyt sitten kaveria.Kun tunnut nyt olevan perillä asioista.

        Minä olen osapäivätyössä siivoojana erään vuokrafirman kautta.Tienaan noin 1500 euroa kuussa(brutto)

        Enkä minä nyt haluaisi maksaa mitään24% veroa tuosta 1500 euron kuukausittaisesta työtulostani.

        Miten minun nyt sinun mielestäsi kannattaisi toimia että työtuloni verotus laskisi todella roimasti?


      • Jelppinkiä kirjoitti:

        Autahan nyt sitten kaveria.Kun tunnut nyt olevan perillä asioista.

        Minä olen osapäivätyössä siivoojana erään vuokrafirman kautta.Tienaan noin 1500 euroa kuussa(brutto)

        Enkä minä nyt haluaisi maksaa mitään24% veroa tuosta 1500 euron kuukausittaisesta työtulostani.

        Miten minun nyt sinun mielestäsi kannattaisi toimia että työtuloni verotus laskisi todella roimasti?

        Saatat hieman liioitella mutta kun kuntaan maksetaan noin 20% tuloista veroa niin eipä sitä juuri alle maksamasi pääse ja on kiristymään päin.

        Paras keino vähentää verotusta on saada kaikki töihin jolloin verorasitus on laajemmalla pohjalla ja verojen tarve on pienempi.

        Eläkkeestäni riipaistaan tuota veroa yli 30% joten et ole yksin haluamassa kevennystä.


      • jelppinkiä
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Saatat hieman liioitella mutta kun kuntaan maksetaan noin 20% tuloista veroa niin eipä sitä juuri alle maksamasi pääse ja on kiristymään päin.

        Paras keino vähentää verotusta on saada kaikki töihin jolloin verorasitus on laajemmalla pohjalla ja verojen tarve on pienempi.

        Eläkkeestäni riipaistaan tuota veroa yli 30% joten et ole yksin haluamassa kevennystä.

        Minä en nyt kyllä itse pysty työllistämään yhtään ketään.Sillä olen vain tavallinen siivooja.Resurssini ei yksinkertaisesti riitä kenenkään työllistämiseen.

        Etkö sinä nyt todellakaan pysty vai halua antaa neuvoja minulle tuohon mainitsemaassi verosuunnitteluun jottei minun enää tarvitsisi maksaa tuloistani enää noin paljon veroa kuin nykyään maksan?


      • selkäkeikkanauraja
        jelppinkiä kirjoitti:

        Minä en nyt kyllä itse pysty työllistämään yhtään ketään.Sillä olen vain tavallinen siivooja.Resurssini ei yksinkertaisesti riitä kenenkään työllistämiseen.

        Etkö sinä nyt todellakaan pysty vai halua antaa neuvoja minulle tuohon mainitsemaassi verosuunnitteluun jottei minun enää tarvitsisi maksaa tuloistani enää noin paljon veroa kuin nykyään maksan?

        No minnekkä se työelätti livisti?


      • jelppinkiä kirjoitti:

        Minä en nyt kyllä itse pysty työllistämään yhtään ketään.Sillä olen vain tavallinen siivooja.Resurssini ei yksinkertaisesti riitä kenenkään työllistämiseen.

        Etkö sinä nyt todellakaan pysty vai halua antaa neuvoja minulle tuohon mainitsemaassi verosuunnitteluun jottei minun enää tarvitsisi maksaa tuloistani enää noin paljon veroa kuin nykyään maksan?

        En todellakaan ajatellutkaan sinun ketään työllistävän vaan meidän työikäistemme työllistämistä minä tarkoitin ja siihen on konsteja joskaan niitä ei käytetä.

        Työajan lyhentäminen entisin kustannuksin olisi kaikkein paras keino. Sinuahan se ei koskisi koska jo olet osapäiväinen mutta jos laitetaan kaikille 6 tunnin työpäivä niin uusia työpaikkoja tulee varmasti ainakin 100'000 tai sitten nykytyöväki vain loikoilee osan päivää.

        Itse olen tosin aikoinaan tehnyt paljon "pitkää päivää ja pitkää viikkoa" ilman mitään suoranaista ylityökorvausta.

        Verosuunnittelu tuskin onnistuu sinun kohdallasi, ei se onnistunut minunkaan kohdallani eikä onnistu vieläkään vaan aina olen ollut maksajan paikalla.

        Verosuunnittelussa on yleensä kyse yrityksestä joka erilaisia varauksia ja muita lain sallimia asioita hyväksi käyttäen vähentää veronmaksuaan. Se kerää rahaa vaikka tuleviin investointeihinsa jottei velkaa tarvitse ottaa liian suurta annosta. Minä kannatin tuota vaihtoehtoa ollessani yrittäjänä enkä ollut koskaan suurissa veloissa jotka olisivat esim. matalasuhdanteen aikana uhanneet yrityksen taloutta.

        Yrityksen tulee aina käyttää kaikki mahdolliset lailliset keinot rahan/varallisuuden pitämiseksi yhtiössä ja sen kehityksessä mukana. Verot jotka on maksettava on myös maksettava korvauksena siitä, että yhteiskunta on järjestänyt tilaisuuden olla ja toimia yrityksessään. Yrityksethän ovat talouden perusta, ilman niitä olisi aika ankeaa mutta silti ainakin komuväki suhtautuu niihin kovin happamasti.


      • Jelppinkiä
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        En todellakaan ajatellutkaan sinun ketään työllistävän vaan meidän työikäistemme työllistämistä minä tarkoitin ja siihen on konsteja joskaan niitä ei käytetä.

        Työajan lyhentäminen entisin kustannuksin olisi kaikkein paras keino. Sinuahan se ei koskisi koska jo olet osapäiväinen mutta jos laitetaan kaikille 6 tunnin työpäivä niin uusia työpaikkoja tulee varmasti ainakin 100'000 tai sitten nykytyöväki vain loikoilee osan päivää.

        Itse olen tosin aikoinaan tehnyt paljon "pitkää päivää ja pitkää viikkoa" ilman mitään suoranaista ylityökorvausta.

        Verosuunnittelu tuskin onnistuu sinun kohdallasi, ei se onnistunut minunkaan kohdallani eikä onnistu vieläkään vaan aina olen ollut maksajan paikalla.

        Verosuunnittelussa on yleensä kyse yrityksestä joka erilaisia varauksia ja muita lain sallimia asioita hyväksi käyttäen vähentää veronmaksuaan. Se kerää rahaa vaikka tuleviin investointeihinsa jottei velkaa tarvitse ottaa liian suurta annosta. Minä kannatin tuota vaihtoehtoa ollessani yrittäjänä enkä ollut koskaan suurissa veloissa jotka olisivat esim. matalasuhdanteen aikana uhanneet yrityksen taloutta.

        Yrityksen tulee aina käyttää kaikki mahdolliset lailliset keinot rahan/varallisuuden pitämiseksi yhtiössä ja sen kehityksessä mukana. Verot jotka on maksettava on myös maksettava korvauksena siitä, että yhteiskunta on järjestänyt tilaisuuden olla ja toimia yrityksessään. Yrityksethän ovat talouden perusta, ilman niitä olisi aika ankeaa mutta silti ainakin komuväki suhtautuu niihin kovin happamasti.

        Kiitos selventävästä vastauksesta.
        Ihmettelen nyt vain sitä että miksi ihmeessä tuo verosuunnittelu enää sitten lainkaan koske pienituloisia duunareita.
        Sillä juuri pienituloisille duunareillehaan juuri tämä verosuunnittelun avulla saatava verohelpotus olisi tdella suuri apu omillaan pärjäämiseen .


      • Jelppinkiä kirjoitti:

        Kiitos selventävästä vastauksesta.
        Ihmettelen nyt vain sitä että miksi ihmeessä tuo verosuunnittelu enää sitten lainkaan koske pienituloisia duunareita.
        Sillä juuri pienituloisille duunareillehaan juuri tämä verosuunnittelun avulla saatava verohelpotus olisi tdella suuri apu omillaan pärjäämiseen .

        Kyllähän pienituloinenkin voi verosuunnitella suorittamalla tiuetyt ostokset esim. Virossa. Joillekin pienituloisille tälläinenkin verosuunnittelu voi merkitä huomattavaa säästöä.
        Ja Virossa käydessä voi vaikka poiketa myös parturissa ja näin verosuunnittelemalla lisä säästöjään.

        .................


      • tuskinpa vain
        antipunikki kirjoitti:

        Kyllähän pienituloinenkin voi verosuunnitella suorittamalla tiuetyt ostokset esim. Virossa. Joillekin pienituloisille tälläinenkin verosuunnittelu voi merkitä huomattavaa säästöä.
        Ja Virossa käydessä voi vaikka poiketa myös parturissa ja näin verosuunnittelemalla lisä säästöjään.

        .................

        Minä nyt en käytä lainkaan mitään alkoholia tai polta tupakkaa.Joten ei ole nyt Virosta minulle mitään hyötyä
        Nuo tuotteehan vain ovat Virossa nyt hiukan halvempia kuin Suomessa.

        Ruokahan on Virossa jopa kalliimpaa kuin Suomessa.Joten mitään ruokaa ei kannata Virosta enää tuoda Suomeen.
        Ja parturitkin alkavat olla Virossa hinnoiltaan jo ihan Suomen tasoa.

        Joten todella aika huono keino pienituloiselle on nyt lähteä hakemaan helpotusta elämäänsä ja verotukseensa Viron avulla.


      • tuskinpa vain kirjoitti:

        Minä nyt en käytä lainkaan mitään alkoholia tai polta tupakkaa.Joten ei ole nyt Virosta minulle mitään hyötyä
        Nuo tuotteehan vain ovat Virossa nyt hiukan halvempia kuin Suomessa.

        Ruokahan on Virossa jopa kalliimpaa kuin Suomessa.Joten mitään ruokaa ei kannata Virosta enää tuoda Suomeen.
        Ja parturitkin alkavat olla Virossa hinnoiltaan jo ihan Suomen tasoa.

        Joten todella aika huono keino pienituloiselle on nyt lähteä hakemaan helpotusta elämäänsä ja verotukseensa Viron avulla.

        No, kyllä sinäkin sieltä Virosta jotakin halpaa löydät kunhan viitsit asiaa tutkia. Veronkierto vaatii vähän vaivaa jotta löytää itselleen sopivat tavat pienentää veronmaksua.
        Joten nyt vain tuumasta toimeen ja veroja kiertämään. Se ei edes ole laitonta eikä se ole näin ollen rangaistavaa.
        Jos et mitään keinoa veronkiertoon löydy niin silloin saat syyttää itseäsi saamattomuudesta.

        .................


      • tutkittu on !
        antipunikki kirjoitti:

        No, kyllä sinäkin sieltä Virosta jotakin halpaa löydät kunhan viitsit asiaa tutkia. Veronkierto vaatii vähän vaivaa jotta löytää itselleen sopivat tavat pienentää veronmaksua.
        Joten nyt vain tuumasta toimeen ja veroja kiertämään. Se ei edes ole laitonta eikä se ole näin ollen rangaistavaa.
        Jos et mitään keinoa veronkiertoon löydy niin silloin saat syyttää itseäsi saamattomuudesta.

        .................

        "No, kyllä sinäkin sieltä Virosta jotakin halpaa löydät kunhan viitsit asiaa tutkia."

        Tutkittu on.

        Ja olen tullut nyt siihen tulokseen että virossa ei ole mitään muuta halpaa kuin työnantajan maksamat palkat duunarille tehdystä "pimeästä" työstä.


    • Kerrataan vielä:
      Veronkierto ei ole rikos Suomen rikoslain mukaan.

      Koska veronkierto ei ole rikoslista toimintaa niin purahan sappesi kansanedustajiin, jotka lakeja säätävät, etkä kunniallisiin ja lakeja noudattaviin kansalaisiin.

      Onko sinun todella näin vaikea ymmärtää, ettei veronkierto ole rikos.

      ...................

      • Timo Espoosta

        Komulit eivät tiedä yritystaloudesta mitään. He luulevat, että yritykset eivät maksa veroja lainkaan. He eivät tiedä mitä veroja yritystoimintaan sisältyy. Eivätkä he käsitä mistä summasta ja kuinka paljon yirtysvero on. He kuvittelevat, että yrityksen kuuluu maksaa veroa liikevaihdon tms. summa perusteella. Esim. yrityksen liikevaihto on 1´000´000 eur, niin se on se summa, jonka komulit vaativat veroihin.
        Heidän käsityksensä asioista kulminoituu tälläkin palstalla erään komulin tokaisuun, että kate ja voitto on sama asia.

        Asiaa on sikälikin täällä ihan turha veivata, koska a) se ei yhtään paranna komulien ymmärrystä ja b) yritystaloutta voi opiskella. Sitä opetetaan, tutkitaan ja sitä kehitetään - kuten oikeaa taloustiedettä. Marxin horinoita, jotka komulien mielestä ovat tiedettä - ei puolestaan opetetan eikä tutkita missään.
        Mutta komulit uskovat niihin, eivät käsitä mitään muuta.

        Koko asialla ei ole merkitystä mihinkään suuntaan. Komulit eivät vaikuta yhteiskunnassa mitenkään ja vaikuttajana olevat ovat opiskelleet mm. taloustieteitä. Joten - antaa komulien höpötellä...


      • Timo Espoosta kirjoitti:

        Komulit eivät tiedä yritystaloudesta mitään. He luulevat, että yritykset eivät maksa veroja lainkaan. He eivät tiedä mitä veroja yritystoimintaan sisältyy. Eivätkä he käsitä mistä summasta ja kuinka paljon yirtysvero on. He kuvittelevat, että yrityksen kuuluu maksaa veroa liikevaihdon tms. summa perusteella. Esim. yrityksen liikevaihto on 1´000´000 eur, niin se on se summa, jonka komulit vaativat veroihin.
        Heidän käsityksensä asioista kulminoituu tälläkin palstalla erään komulin tokaisuun, että kate ja voitto on sama asia.

        Asiaa on sikälikin täällä ihan turha veivata, koska a) se ei yhtään paranna komulien ymmärrystä ja b) yritystaloutta voi opiskella. Sitä opetetaan, tutkitaan ja sitä kehitetään - kuten oikeaa taloustiedettä. Marxin horinoita, jotka komulien mielestä ovat tiedettä - ei puolestaan opetetan eikä tutkita missään.
        Mutta komulit uskovat niihin, eivät käsitä mitään muuta.

        Koko asialla ei ole merkitystä mihinkään suuntaan. Komulit eivät vaikuta yhteiskunnassa mitenkään ja vaikuttajana olevat ovat opiskelleet mm. taloustieteitä. Joten - antaa komulien höpötellä...

        Kai ne nyt marxismia P-Korean yliopistoissa opettavat joten sinne vaan kaikki komulit oppiin ja heiniä syömään kansan myötä.


    • Lueskelin tuota Hankamäen linkkiä ja kuuntelin pari hänen videotaan netistä enkä vielä oikein häntä alkanut arvostaa.

      Hän puhuu edustuksellisen demokratian olevan diktatuuria ja harvainvaltaa, vai oliko se niin että demokratia on enemmistön diktatuuria. Joka tapauksessa enemmistön diktatuuri on parempi vaihtoehto kuin vähemmistön. Onhan se meillä aina 4 vuoden välein vaihdossa jos ei miellytä.

      Hankamäki tosin oli sitä mieltä jottei enemmistö koskaan ole oikeassa koska fiksut kuten hän ovat aina vähemmistönä. Äkkiä ajatellen tulee mieleen Neuvostoliitto jossa se fiksu osattiin valita ja se tapatti niitä tyhmempiä oikein urakalla jotta yleinen älykkyyden keskitaso nousisi.

      Saahan sitä vapaassa maassa filosofoida yhtä sun toista ja jokaiselle riittää aina jokunen ymmärtäjäkin normaalisti. Enemmistön päätöksiin on kuitenkin enemmistö yleensä tyytyväisempi kuin vähemmistön ohjaukseen. Pitäkäämme siis enemmistön diktatuuri jota myös demokratiaksi kutsutaan koska parempaakaan tapaa hallita ei ole tarjolla.

      Mitä pahaa on verosuunnittelussa? jos se tehdään laillisin keinoin? senhän pitää olla jokaisen yrityksen johdon velvollisuus jo pelkästään työläistensäkin vuoksi. Onhan vakavarainen yritys luotettavampi työnantaja kuin tuhlailevainen.

      Laillinen verosuunnittelu ei ole veronkiertoa vaikka komuloiset sitä yrittävätkin väittää!

    • Aloituksen linkistä, filosofian tohtori Jukka Hankamäki:

      "Veroparatiisien olemassaolon syynä pidetään tietenkin verohelvettejä, toisin sanoen länsimaisten hyvinvointivaltioiden liiallista verotusta. Ohjelmassa väitettiin, että kansallisvaltiot ovat syypäitä veroparatiisien olemassaoloon myös toista kautta. Toimittajien johtopäätös oli, että ylikansalliset yhtiöt ovat pystyneet käyttämään hyväkseen kansallisvaltioiden järjestelmää. Kun valtioilla on itsenäinen veropolitiikka, jokainen postimerkkivaltio pystyy houkuttelemaan suuria yrityksiä ja hyvätuloisia kunniakansalaisikseen ja keräämään minimaalista veroa paikallisille ruhtinaille.

      "Syy veroparatiisien kautta tapahtuvaan verojen kiertoon ei ole kansallisvaltioiden olemassaolo eikä niiden itsenäinen veropolitiikka. Todellinen syy on pääomien vapaa liikkuvuus, joka seuraa globalisaatiosta."

      Hankamäki kiistää tavanomaisen väitteen että kansallisvaltioiden olemassaolo tai niiden ylikorkea varakkaiden verotus olisi syy veronkiertoon.
      Todellinen syy on pääomien vapaa liikkuvuus. Se on tehty niin helpoksi että muutamassa tunnissa pääomat voivat kiertää kymmenissä pankeissa ja sen avulla niiden alkuperä voidaan häivyttää mm verottajan ulottumattomiin.
      Vastapainona on klise työvoiman vapaasta liikkuvuudesta. Se jää muodolliseksi.
      Työvoima voi liikkua maasta toiseen ilman termiä "vapaa liikkuvuus" ja turvata kussakin maassa vallitsevan vähimmäispalkkatason. Siirtotyöläiset, joiden ketju kulkee vauraan lännen sisältä aina köyhimpiin maihin ja aina kyseessä on työvoiman hyväksikäyttö, sen polkyumyynti. Työvoimalle liikkumisen vapaus on sen elinehtojen kaventuminen mutta pääomalle mm. veronkierron kautta sen kohoaminen.

      Hankamäen logiikka pitää toistaiseksi ja artikkeliä kannattaa tutkia edelleen. Mieleen muistuu ranskal. Piketty, joka löysi tutkimuksissaan tuloerojen räjähdysmäisen kasvua alkaen 1970 luvulta.
      Samaan aikaan työttömyys, sotuleikkaukset ja julkisen sektorin yksityistämiset alkoivat kasvaa.

      Kapitalismi ei ilmeisesti voi vastata uuden teknologian antamiin taloudellisten resurssien huimahkoon nousuun. Vapaan kapitalismin kriisi on krooninen eikä suhdannevaihteluista johtuva. Kapitalismi järjestelmänä on kriisissä.

      Huom. Yksinyrittäjät, pienyrittäjät, pienet osakeyhtiöt eivät voi suuressa määrin harjoittaa veronkiertoa. Ne hoitavat velvoitteensa ja kärsivät varakkaamman väen rosvouksesta samoin kuin työläisetkin.

    • korpit haaskalla

      "Valtion tehtävä on edustaa yhteistä hyvää ja valistusfilosofista julkista järjenkäyttöä, ja se on res publica. Ironista on, että Euroopan unionin tarkoitus oli alun perin toimia tällaisena yhteisen edun edistäjänä, mutta nykyisin se toimii pelkästään ylikansallisten yritysten ja globalisaation asianajajana, joka on murentanut valtioiden varainhankinnan, hukuttanut yhteisen valuutan kautta kansallisvaltiot velkoihin, johtanut sosiaaliturvan heikennyksiin, tuhonnut hyvinvointivaltiot sekä hävittänyt kansalaisryhmien välisen luottamuksen ja tulevaisuudentoivon."
      http://jukkahankamaki.blogspot.fi/2013/10/kansallisvaltiot-veroparatiisien-syy.html

      Linkin lopussa Hankamäki näkee EU:n ylikansallisten yritysten asianajajana ja joka politikka on johtanut mm. valtionvelkojen kasvuun, sotuleikkauksiin ja hyvinvointivaltion murenemiseen.
      Eikö juuri näin ole tapahtunut viimeisen 15 vuoden aikana!!!!!

    • lenc

      "Työeläkeläinen 13.10.2014 11:42" luki aloituksen linkin kirjoituksia kuin piru raamattua. Täyttä roskaa.

      • Luin sitä mitä oli kirjoitettu. Jos ihminen on noin tollo yhdessä niin miten hänen viisauteensa voi luottaa muussakaan?

        Tietysti jos toinen tyhmä sattuu jostain ideasta tykkäämään syntyy kuva sen ensimmäisen viisaudesta.

        S.p:n voidaan myös sanoa lukeneen noita tekstejä kuin piru raamattua. Kokonaisuushan se ratkaisee kun katsoo onko joku yksinajattelija vain mielenkiintoinen vai onko hänellä oikeaa sanottavaa. Kyseinen henkilö lienee mielentiintoinen mutten sanoisi hänellä olevan mitään oikeaa sanottavaa. Filosofiahan ei ole rakettitiedettä jossa pitää olla oikeassa vaan se on mielipiteiden esittämistä ja kuka on mitäkin mieltä.


    • aloituksen linkki:
      "Globalisaatio on tuottanut valtioiden rajoista ja kansallisvaltioista riippumattoman yleismaailmallisen talousjärjestelmän, joka leijuu kansallisvaltioiden yläpuolella omana todellisuudentasonaan ja jossa rikolliset ja suursijoittajat pyrkivät naamioitumaan, tekeytymään näkymättömiksi sekä peittämään jälkensä."

      Jälleen Pikettyä mutta pidemmälle ajateltuna. Pääomien keskittyminen on johtanut siihen, että monopolisoituminen ei pysähdy enää kansallisvaltioiden sisälle. Niiden yläpuolella on suurkapitalistien pieni joukko, jotka "omistavat" kapitalistiset kansallisvaltiot, hallitsevat omistamiensa tiedotusvälineiden kautta tiedotusta, hallituksia ja jakavat muutamille sadoille miljoonille hyväpalkkaisille virkamiehille ja yritysjohtoportaalle korruptiopalkkaa jotta nämä puhuisivat heidän syöttämänsä politiikan suulla ja jonka seurauksena osa pienyrittäjistä laulaa heidän virsiään mutta ei välitä niiden eduista pätkääkään. Ylikansallinen superkapitalismi ostaa rahalla työväenluokan huippukerrosta asianajajikseen.
      Lenin kirjoitti aiheesta jo 1916 "Imperialismi kapitalismin korkeimpana vaiheena".
      Hankamäki tahtoen tai tahtomattaan päivittää Leninin teesit.

      Edessä on kaksi linjaa.
      Suuryritykset kansallistetaan tavalla tai toisella ihmiskunnan yhteiseksi omaisuudeksi. Viedään monopolisoituminen loppuun yhteiskunnallisen omaisuuden kautta.
      Toinen mahdollisuus on karmea. Ylikansallinen kapitalismi pysyy pystyssä vain yhä kovenevan väkivallan avulla ja josta on viitteitä jo natosotien muodossa. Nato heijastaa maailmankapitalismin armeijaa. Tien pää olisi fasismiluonteisen maailmanjärjestyksen syntyminen. Maailmanfasismi johtaisi talouden ja demokratian sekasortoon vuosikymmeniksi, ehkä vuosisadoiksi.
      Peruste: Ylikansallinen kapitalismi ei ole vain riippumaton kansallisvaltioista, se määrää niiden politiikasta.
      Tätä käsittääkseni Hankamäki tarkoittaa.

      • Jahas, punikki. Taisit jo oppia, että veronkierto ei ole laitonta toimintaa sillä vaihdoit puheenaihetta.
        Vai olisiko Kalle vai turhan optimistinen sinun suhteesi?
        Testataanpå sinua:
        Onko veronkierto rikollista toimintaa Suomessa?

        ....................


    • Tässä yhtedessä on

      annettava tunnustusta kommareille. He eivät juurikaan kierrä veroja. Tämä ei tosin johdu siitä, että he olisivat sen rehellisempiä kuin ihmiset keskimäärin, vaan siitä, että he eivät yleensä ole töissä. Maailmanparantaminen kaljakuppiloissa vie ajan niin tyystin, että töihin ei kerkiä. Ei jostain peruspäivärahasta voi veroja pimittää.

    • kova laki

      "Globalisaatio on tuottanut valtioiden rajoista ja kansallisvaltioista riippumattoman yleismaailmallisen talousjärjestelmän, joka leijuu kansallisvaltioiden yläpuolella omana todellisuudentasonaan ja jossa rikolliset ja suursijoittajat pyrkivät naamioitumaan, tekeytymään näkymättömiksi sekä peittämään jälkensä."
      http://jukkahankamaki.blogspot.fi/2013/10/kansallisvaltiot-veroparatiisien-syy.html

      Luonnollisesti kyse on kapitalismin talousjärjestelmistä eikä talousjärjestelmistä yleensä.
      Kapitalismi ylinpäänsä on rikollista. Se ryöstää todellisten tuottajien käsistä niiden luomat omaisuudet sekä osan lisäarvosta.
      Rikolliset ja rikolliset suurkapitalistit, jotka usein ovat luoneet suuromaisuudet häikäilemättömän kokonaisiin kansoihin kohdistuneiden rikosten seurauksena, luovat maailmanlaajuisen kapitalismin pönkittämiseksi poliittista, tiedotuksellista ja väkivaltaista järjestelmää.
      Tämä taso sitoo valtioita mm. valtionvelan kautta koukkuun kuten alkoholi alkoholistia. Velallinen pokkuroi. Suurvelallinen matelee maan tomussa ja lupaa tehdä kaiken henkensä säilyttämisen edessä.
      Velallisella ei ole mahdollisuutta vaatia suuromistajia vastuuseen veronkierrosta. Siksipä se keksii sadun verosuunnittelusta ja kertoo eteenpäin sen olevan laillista ja samalla lainaa maksamattomia veroja edelleen velalliselle.

      Suurkapitalisti ei puutu asioihin itse. Se pyrkii piiloutumaan. Sen palkkkaama propaganda-armeija huolehtii rahvaan höynäyttämisestä.

    • digeda

      Typerä väite verosuunnittelusta.
      Jos kansalainen käy vaikkapa Viipurissa tai Tallinnassa ja ostaa halpaa viinaa, hän ei syyllisty verorikokseen. Hän maksaa palkastaan tai eläkkeestään säädetetyt verot.
      Hommafoorumilaiset persut yrittävät kiertää varakkaiden veronkierron ja puhuvat asiassa palkkatyöläistä vastaan.

      • Kyllä se on samanlaista veronkiertoa kuin mikä muu hyvänsä, se viinan ja kessujen veroton tuonti. Sama ideahan siinä on, pyritään kiertämään säädettyjä veroja tavalla tai toisella.

        Palkastaan ja eläkkeestäänhän jokainen joutuu maksamaan veronsa koska nykyään sen pidättää ja tilittää jo työnantaja eikä työn suorittaja näe siitä setelin kulmaakaan.

        Ei kannata alkaa pyhittämään omia konstejaan jos ei muiden tapaa samassa asiassa hyväksy. Onhan väärin pysäköintikin yhtä suuri rikos pikku Fiatilla kuin öky Mersullakin, sama periaate pätee kaikkeen!

        Toisaalta alkoholiakaan ei kukaan tarvitse muualle kuin pissapoikaan ja ikkunanpesuun johon tosin ei kunnon 96% ainetta edes saa. Tuolla vahvalla alkoholillahan voisi ikkunoita pestä vielä 10 asteen pakkasellakin. Maailma on selvinpäin paljon mukavampi ja kankkusta ei saa kuin moraalisen jos pahasti töppää joskin noita töppöjä tekee selvänä paljon harvemmin.


      • Kyllä ne varakkaammatkin ovat palkkatyöläisiä, he vaan ovat enemmän satsanneet siihen ansioonsa. Omaisuuden hoito se vasta on vaikeaa ja vastuullista työtä josta voi, jos huonosti menee saada aika tavalla takkiinsa.

        Ei se lapioiminen ja sorvaaminen ole sitä ainoaa työtä joskin niitäkin ajoittain tarvitaan.


      • Niin, Virosta viinapullon ostaminen ei todellakaan ole verorikos vaan kysymyksessä on veronkierto, joka ei siis ole rikos.

        .................


    • krosko

      Hankamäki:
      "Olennaisena osana siihen kuuluu myös omistusta koskevien tietojen tekeminen salaisiksi. Esimerkiksi Suomessa tämä tapahtuu kokoomuksen ja Euroopan unionin ajamalla hallintarekisterijärjestelmän laajentamisella. Hallintarekisteri mahdollistaa osakeomistuksen kätkemisen anonymiteetin suojaan, ja Suomessa sitä voivat hyödyntää ulkomaalaiset omistajat."

      Hankamäen kaltaisia tutkijoita tarvitaan. Hän laittaa hommafoorumilaisten valehteluun rikkaiden lainkuuliaisuudesta vipinää. Hankamäki esittää vallitsevaa tilannetta. Tilanneselostus sisältää sanomattakin tehtäviä joihin hallituksen tulisi kiinnittää huomiota.
      Hallitus huomioi tilanteen mutta toimii päinvastoin. Kataisen hallitus avasi lisää teitä varakkaiden veronkierrolle. Stubb armahtaa veronkiertäjiä varsinkin jos tämä on samanpuoluelainen. Röyhkeys on kasvanut huippuunsa.
      Hallitus on rakentamassa Suomea kokonaisuudessaan veroparatiisiksi. Muut unionimaat pyrkivät samaan - vastapainoksi verotus siirtyy kulutusverohin ja progressiivisesti pienempituloisten harteille.

      Salaneuvottelussa oleva TTIP, EU:n ja USA:n vapaakauppasopimus, lisäisi ja "laillistaisi" osaltaan veronkiertoa.
      Pääoma ottaa silloin kun sille annetaan. Pääoma ottaa kun näkee työväenliikkeen heikkouden. Pääoma on röyhkeä, isänmaaton päällepäsmäri. Niitä tukevat politiikot odottavat muruja palveluksistaan.

      • Miksi sinun pitäisi tietää mitä minä, Manninen tai Wartman omistamme? Sehän on jokaisen oma asia mitä omistaa. Omistamiselle ei tarvita lupaa kuten aseelle vaan sitä saa omistaa jos pystyy ostamaan. Se taas on kiinni siitä miten halukas on ansaitsemaan ja paljonko siihen satsaa.


    • "Miksi sinun pitäisi tietää mitä minä, Manninen tai Wartman omistamme?"

      Miksi omistusten pitäisi olla salaisia? Jos ne ovat salaisia, miten voimme estää rikollisuutta ja veronkertoa. Mitä salattavaa omistuksissa on!
      Hankamäki esittää, että suuromistajat nimenomaan karttavat julkisuutta. He ulkoistavat ajatustensa propagoinnin korkeasti palkatuille palkkatyöläisille ja josta heidän tahtonsa lipuu esim. muodossa "leikkauksilla puolustetaan teidän etujanne" jms.
      Julkisuuslaista käydään jatkuvaa debaattia. Jopa vaaleissa olevilta ehdokkailta edellytetään omistusten ja sidonnaisuuksien tiedottamista.
      Hankamäki esittää julkistettavaksi myös suuromistajien omistukset ja sidonnaisuudet. Vapaa kapitalismi ei hevillä siihen suostu. Omistuksista kuitenkin on tietoa. 85 suuromistajaa omistaa puolet maailman varallisuudesta. Harvainvalta on ilmeinen tosiasia. Näille omistajille palkkatyöläinen tai keskikokoinenkin kapitalisti ovat pelkkiä numeroita ja joita he eivät noteeraa muuten kuin poliittisesti, että he hyväksyisivät suuromistukset mukisematta.
      Kapitalistinen suuromistus sulkee ulos demokratian. Dermokratiasta voidaan liverrellä satuja. Valta on sillä jolla on rahat.
      Tilanne muuttuisi tyystin, mikäli ylikansalliset yhtiöt tilittäisivät verot kansallisvaltioille ja/tai YK:lle yleishyödyllisiä projekteja varten ja niiden kautta hoidettaisiin yleismaailmallista työnjakoa ilman riistoa.

      Hän joka linkitti Hanamäen palstalle, ansaitsee kiitokset. Hankamäki asettuu Pikettyn rinnalle vahvistamaan Marxin Pääoman sanomaa kapitalismin olemuksesta.

      • Verottaja näkee asiat veroilmoituksista joita sille toimitetaan, sinun ei tarvitse vahtia asiaa. Kun yritys maksaa osinkoa omistussuhteeseen perustuen se ilmoittaa siitä aina verottajalle. Osinko maksetaan jo kertaalleen verotetusta tuloksesta joten osinkojen verottaminen on kaksinkertaista verotusta ja siksi on oikein maksaa osingot verottomina. Tosin tässä kohden on menty jo asiattomuuksiin eikä verottomia osinkoja enää taida olla.

        Olisikin järkevää ainakin tässä tapauksessa jättää tulos kokonaan verottamatta kun se jätetään yrityksen taseeseen koska silloin omavaraisuutta olisi helpompaa nostaa.

        Mikä on suuromistaja? sitäkään et pystynyt sanomaan. Jos omistaa nakkikioskista 100% tai myyntiin tulevasta Alkosta 1% niin kumpi jos kumpikaan on suuromistaja?

        Olisikin sinunkin s.p enemmän kiinnitettävä huomiota miten pystyt enemmän maksamaan veroja sillä enemmänhän itsellesikin jäisi varallisuutta käyttöön sen sijaan, että huutelet muiden tekemisistä. On ihan samaa mitä jotkut yksityisajattelijat sanovat sillä ei ole merkitystä kokonaisuudessa vaan ne ovat kuten Marxkin pelkkiä huulenheittäjiä ja niitä nyt riittää joka lähtöön.

        Porvarillinen talous eli sivistynyt kapitalismi on joka tapauksessa parhaiten luonut hyvinvointia maailmalla, ainakin sosialismiin verrattuna, se kehittyy koko ajan ja demokraattiset yhteiskunnat kyllä pystyvät sen toimia sekä auttamaan että tarpeen tullen myös rajaamaan jos enemmistö niin haluaa.


    • traed

      "Entä onko Suomessa aihetta kiittää alhaisista veroista, ja eikö veroparatiisien käyttäminen ole täysin perusteltu suojautumiskeino liialliselta verotukselta?"

      Kysymys onkin mikä väestöryhmä maksaa ja miten paljon.

      "On syytä muistaa, että mitä enemmän firmat kiertävät veroja, sitä ahtaammaksi valtioiden talous käy ja sitä enemmän tulo- ja kulutusveroja joudutaan korottamaan."

      Johtopäätös on looginen. Mikäli tase halutaan säilyttää niin jostain jonkun helpotukset on kuitattava.
      Tiedämme että valtio on rahapulassa. Ainakin se väittää niin. Varakkaampien verohelpotukset tulevat vähemmän varakkaiden maksettavaksi.

      • Timo Espoosta

        >>...enemmän firmat kiertävät veroja...>...Varakkaampien verohelpotukset...


      • Väestöryhmäthän eivät maksa veroja vaan ainoastaan yhtiöt, yritykset ja yksilöt. Mikään väestöryhmä ei maksa senttiäkään veroa!


      • Timo Espoosta
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Väestöryhmäthän eivät maksa veroja vaan ainoastaan yhtiöt, yritykset ja yksilöt. Mikään väestöryhmä ei maksa senttiäkään veroa!

        Kyllähän komulien mielestä väestöryhmien pitäisi veroja maksaa. Pitäähän yritystenkin veroja maksaa komulien käsityksen mukaan yrityksen koon, kansainvälisyyden tai johtajan palkan mukaisesti paljon nykyistä enemmän. Ja jos eivät maksa, niin se pitää sieltä tuomita maksettavaksi!
        Tosin, komulit eivät tiedä yritysverotuksesta mitään, mutta tietävät yritysten kiertävän laittomasti veroja, kun kerran yrityksillä on paljon rahaa. Ja se raha on pimitetty työntekijöiltä ja sitä jaetaan johtajille takahuoneen kaapista. Jossa sitä on.
        ja laittomasti.
        Tällainen se on komulin verotieto. Eikä tosiasioiden selvittäminen edes onnistu, kun Tiedonantajassa ei asiaa ole selvitetty. Kun sielläkään ei tiedetä. Mutta yritysveroja on korotettava.

        Onneksi kommunisteilla ei ole mitään yhteiskunnallista vaikutusta asioiden hoitoon. Kun Suomen kansa on näin vaaleissa päättänyt.


      • Timo Espoosta kirjoitti:

        Kyllähän komulien mielestä väestöryhmien pitäisi veroja maksaa. Pitäähän yritystenkin veroja maksaa komulien käsityksen mukaan yrityksen koon, kansainvälisyyden tai johtajan palkan mukaisesti paljon nykyistä enemmän. Ja jos eivät maksa, niin se pitää sieltä tuomita maksettavaksi!
        Tosin, komulit eivät tiedä yritysverotuksesta mitään, mutta tietävät yritysten kiertävän laittomasti veroja, kun kerran yrityksillä on paljon rahaa. Ja se raha on pimitetty työntekijöiltä ja sitä jaetaan johtajille takahuoneen kaapista. Jossa sitä on.
        ja laittomasti.
        Tällainen se on komulin verotieto. Eikä tosiasioiden selvittäminen edes onnistu, kun Tiedonantajassa ei asiaa ole selvitetty. Kun sielläkään ei tiedetä. Mutta yritysveroja on korotettava.

        Onneksi kommunisteilla ei ole mitään yhteiskunnallista vaikutusta asioiden hoitoon. Kun Suomen kansa on näin vaaleissa päättänyt.

        Josko säädettäisiin ihan heidän mielikseen "kaikki komut" nimiselle kansanryhmälle ihka oma kansanryhmävero!

        Olisivatkohan sitten tyytyväisempiä ja rutisisivat vähemmän siitä mitä muut tekevät?


      • so what?
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Josko säädettäisiin ihan heidän mielikseen "kaikki komut" nimiselle kansanryhmälle ihka oma kansanryhmävero!

        Olisivatkohan sitten tyytyväisempiä ja rutisisivat vähemmän siitä mitä muut tekevät?

        "Josko säädettäisiin ihan heidän mielikseen "kaikki komut" nimiselle kansanryhmälle ihka oma kansanryhmävero!"

        Siinähän säädätte.Ihan sama mulle.Ei haittaa pätkääkään.

        Säätäkää nyt sitten vielä itsellenne semmoinen laki joka samalla myös laskee teidän "perceaukisten maksamia veroja.


    • Jukka Hankamäen toisesta blogista arvio:
      "Taloudellisessa mielessä syynä hyvinvointivaltioiden illankoittoon ja jatkuvaan pulaan kaikesta on se, että kansallisvaltioiden itsemääräämisoikeus on menetetty ja ylikansalliset yhtiöt pystyvät globaalin maailmantalouden vallitessa kilpailuttamaan kansallisvaltioiden veropolitiikan, mikä on johtanut valtiot verokilpailuun ja ennennäkemättömään velkaantumiseen."
      http://jukkahankamaki.blogspot.fi/2013/10/niukkuuden-aika-mista-se-johtuu.html

      Väitteessä on ilmaistu suuntaa-antavasti todellisuus. Lännen kapitalistivaltiot tosiaan kilpailevat yritys- ja osinkoverojen alentamisesta ja se romuttaa valtion kassaa ja on syypää valtionvelkaan ja muihin paheisiin.
      Ylikansallisten yhtiöiden valta ohi valtioliittojen että kansallisvaltioiden on tosiasia.
      Mitenkö hyvinvointivaltiot puretaan, problematiikka ei ole suoraviivainen. Suuryhtiön johtaja ei tule ja sano madonlukuja. Suuryhtiöt ovat hiljaa taustalla.
      Toimet palkkatyöläisten saavutettuja etuja vastaan toteutetaan politiikan avulla. Valliitseva talouspolitiikka on uusliberalistinen talouspolitiikka. Sama mikä oli vallalla nousevan kapitalismin lännessä 1 800 luvun alkupuolella ja jota Marx tutki. Keynes 1930 luvulla toi valtion pelastamaan vapaan kapitalismin epäonniistumista.
      Uusliberalismi perustuu vapaakaupan autuuteen ja sen pohjalla on ylikansallisten yritysten johtoasema kapitalistisiin kansallisvaltioihin.

      Kapitalistien veronkierto on laajempaa kuin koskaan ennen. Osinko ja yritysveroaste ei koskaan ole ollut näin alhainen. Progressiota on löysennetty huomattavasti. Palkkatyöläiset ja pien- sekä keskisuuri kotimainen tuotanto kärsivät vastaavasti. Yhteiskunnallinen moraali kärsii. Työttömyys on laajempaa kuin koskaan. Suuromistaja lekottelee tyytyväisenä.

      • Et ole vissiin a.p miettinyt koskaan paljonko yritys tuottaa veroja vaikka se toimisi nollatuloksella?

        Laskutoimituksen helpottamiseksi otamme yrityksen jossa on 10 työntekijää/palkansaajaa sekä jonka verollinen vuosimyynti on 1 miljoona euroa.

        ALV maksut ovat 240'000€ eli 24% myynnistä joka on ainoa tulonlähde
        Työläisten keskiansio on 2400€/kk josta menee veroa hieman paikkakunnasta riippuen 25% joka tekee 600€ ja 10 hengeltä 6000€/kk ja 72'000€/a. Tuon lisäksi eläkemaksuja tilitetään noin 20% kokonaispalkkasummasta eli 5000€/kk eli 60'000€/a.

        Tuosta miljoonasta on yhteiskunta tässä kohden saanut 240'000 72'000 60'000 euroa eli 372'000 € vuositasolla. Jos yritys tuosta jäljellä olevasta tekee voittoa niin siitähän menee nyt veroa 20% eli jos tulos on 100'000€ niin veroa lähtee vielä edellisten lisäksi 20'000€. periaatteessahan tuo jäävä osa tuloksesta eli 80'000€ on se rahamäärä josta osingot maksetaan, tietysti jos on runsaasti maksamattomia varoja edellisten vuosien tuloksista niin niitäkin voidaan käyttää jos on siihen haluja. Uskon kuitenkin useimpien pienten ja keskisuurten yritysten jakavan osinkoja maltillisesti koska halutaan vakauttaa yhtiön rahoituspohjaa vähentämällä velan osuutta taseessa.

        Tarkemmin laskien noin 40 - 50% yrityksen myynnistä menee veroihin ja muihin maksuihin ja se on liikaa. Nuo muut maksut olen jättänyt pois koska halusin yksinkertaisella esimerkillä näyttää jotta ne osingot vaikka juuri niistä ei maksettaisikaan ole mitään verovapaita. Niiden hankkimiseen tarvittava työ kyllä maksaa veroja yllin kyllin.

        Kyllä yrittämisestä ja riskin ottamisesta pitää saada palkkio kun kerran valtio ja muu yhteiskuntakin saa oikein runsaalla kädellä. Jos kukaan ei riskiä ota niin eipä ole hommia komullakaan sillä en usko hänen pystyvän itseään työllistämään kuten oikeat miehet tekevät.

        On turhaa jonkun komuloisen alkaa saarnaamaan jotta muiden pitää maksaa veroja lisää kun hän itse ei nähtävästi ole maksumiehen puolella vaan yhteiskunnan hoidokkina. Miettisit joskus a.p ennen kuin hölötät!


      • "Taloudellisessa mielessä syynä hyvinvointivaltioiden illankoittoon ja jatkuvaan pulaan kaikesta on se, että kansallisvaltioiden itsemääräämisoikeus on menetetty ja ylikansalliset yhtiöt pystyvät globaalin maailmantalouden vallitessa kilpailuttamaan kansallisvaltioiden veropolitiikan, mikä on johtanut valtiot verokilpailuun ja ennennäkemättömään velkaantumiseen."

        Pötyä.
        Jokainen kansantaloutta ymmärtävä tietää, että velkaantuminen johtuu siitä, että menot ovat tuloja suuremmat. Ja se on ainoa syy maan velkaantumiseen - millään muulla tavoin ei valtio voi velkaantua.

        Mutta ethän sinä sitä voinut tietää sillä tietosi ja ymmärryksesi kansantaloudesta ovat todella keveiksi havaittu täällä palstalla - ja taas vahvistin asian lainaamalla puhdasta puuta heinää.

        ...........


      • Timo Espoosta
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Et ole vissiin a.p miettinyt koskaan paljonko yritys tuottaa veroja vaikka se toimisi nollatuloksella?

        Laskutoimituksen helpottamiseksi otamme yrityksen jossa on 10 työntekijää/palkansaajaa sekä jonka verollinen vuosimyynti on 1 miljoona euroa.

        ALV maksut ovat 240'000€ eli 24% myynnistä joka on ainoa tulonlähde
        Työläisten keskiansio on 2400€/kk josta menee veroa hieman paikkakunnasta riippuen 25% joka tekee 600€ ja 10 hengeltä 6000€/kk ja 72'000€/a. Tuon lisäksi eläkemaksuja tilitetään noin 20% kokonaispalkkasummasta eli 5000€/kk eli 60'000€/a.

        Tuosta miljoonasta on yhteiskunta tässä kohden saanut 240'000 72'000 60'000 euroa eli 372'000 € vuositasolla. Jos yritys tuosta jäljellä olevasta tekee voittoa niin siitähän menee nyt veroa 20% eli jos tulos on 100'000€ niin veroa lähtee vielä edellisten lisäksi 20'000€. periaatteessahan tuo jäävä osa tuloksesta eli 80'000€ on se rahamäärä josta osingot maksetaan, tietysti jos on runsaasti maksamattomia varoja edellisten vuosien tuloksista niin niitäkin voidaan käyttää jos on siihen haluja. Uskon kuitenkin useimpien pienten ja keskisuurten yritysten jakavan osinkoja maltillisesti koska halutaan vakauttaa yhtiön rahoituspohjaa vähentämällä velan osuutta taseessa.

        Tarkemmin laskien noin 40 - 50% yrityksen myynnistä menee veroihin ja muihin maksuihin ja se on liikaa. Nuo muut maksut olen jättänyt pois koska halusin yksinkertaisella esimerkillä näyttää jotta ne osingot vaikka juuri niistä ei maksettaisikaan ole mitään verovapaita. Niiden hankkimiseen tarvittava työ kyllä maksaa veroja yllin kyllin.

        Kyllä yrittämisestä ja riskin ottamisesta pitää saada palkkio kun kerran valtio ja muu yhteiskuntakin saa oikein runsaalla kädellä. Jos kukaan ei riskiä ota niin eipä ole hommia komullakaan sillä en usko hänen pystyvän itseään työllistämään kuten oikeat miehet tekevät.

        On turhaa jonkun komuloisen alkaa saarnaamaan jotta muiden pitää maksaa veroja lisää kun hän itse ei nähtävästi ole maksumiehen puolella vaan yhteiskunnan hoidokkina. Miettisit joskus a.p ennen kuin hölötät!

        Listasta jäi pois:
        Vakuutusvero
        Kiinteistövero
        Sähkövero
        Polttoaineverot
        Autovero
        Erilaiset viranomaismaksut vaikka ympäristövalvonnasta. Verojahan ne eivät ole, mutta veroluontoisia maksuja.
        Ja edelleenkin työntekijöiden ennakkoverot laskee ja tilittää ( maksaa ) työnantaja.

        Vaikka...eihän komulit nyt tällaisista tiedä tai ymmärrä. Kun niitä ei ollut Marxin höpötyksissä 150v takaperin. Ja uudempaakaan tietoa komuleilla ei ole.


    • Mikä mies Jukka Hankamäki on?
      Nimeä ei ole tavattu mediajulkisuudessa. Hän ei esiinny kommunistien lehdissä tai tilaisuuksissa. Porvarilliset asiantuntijat eivät vetoa hänen tuotantoonsa.

      Jukka Hankamäki on filosofian tohtori, tietokirjalija, etiikan ja yhteiskunnallisen filosofian asiantuntija.
      Kirjoittanut lukuisia kirjoja ja blogeja tusinoittain monen vuoden asjaslta.
      Ahkeruutta ja koulutuspohjaa ei puutu.

      Blogeissa on jonninjoutavaakin kuten arvio Olavi Paavolaisesta ja jossa hän ei sano yhtään mitään. Ehkä filosofien tyyliin kuuluu työntää nenä joka paikkaan mikä ei kuitenkaan ole synti.
      Hankamäki puhuu vallitsevasta kapitalismin tilasta marxilaisen yhteiskuntateorian pohjalta mainitsematta Marxia kuten ei juuri muitakaan.
      Monopolikapitalismin ja finanssipääoman yhteydessä tulisi väistämättä esiin Marx ja Lenin. Onko Hankamäki häveliäs, pelkää leimautumista mutta asiaa hän puhuu.
      Marx ja Lenin esittivät tutkimuksissaan tuekseen lukuisan joukon porvarillisia tutkijoita. Lenin imperialismiteoria perustuu aikakauden tutkijoiden johtopäätöksiin monopolien syntymisestä ja niiden sekä pankkien sulautumisesta finanssipääomaksi.
      Kapitalismi on kyvytön muuttumaan. Se on omien taloudellisten lakiensa vanki. Ylikansallinen yksityinen pääoma on oman omaisuutensa ja sen kehitysedellytysten puuttumisen vanki. Siksi valtionvelat, leikkauspolitiikka ja äärioikeiston nousu/nostattaminen.
      Hankämäki ei uskalla sanoa sitä, että muutos voi tapahtua vain työväenluokan tarttuessa toimeen. Siellä on voimaa kääntää takaperoinen kehitys raiteilleen ponnistamaan tulevaisuuteen.

      Kapitalistiluokka kiertää enenevässä määrin verovelvoitteittaan ja se johtaa sosiaalisen yhteisön murentumiseen pala palalta. Työväenluokan vastaus on sosialismi ja jossa voi olla kapitalisteja mukana sääntöjä noudattamalla. Ainakin alkuun ja pidemmänkin aikaa kunnes osuuskuntamuotoinen yritysmuoto kykenee hoitamaan talouden valtiollisten suuryritysten kanssa.?
      Marx. Lenin, Piketty ja Hankamäki, Kaukinen ovat oikeassa. Kapitalismi on ohimenevä yhteiskuntataloudellinen järjestelmä.

      • Vai asiantuntija

        " " " Jukka Hankamäki on filosofian tohtori, tietokirjalija, etiikan ja yhteiskunnallisen filosofian asiantuntija. " " "

        Ja miehen asiantuntemus ja kirjoitukset ovat täyttä faktaa?

        Eikös meillä ole yksi dosenttikin, joka kirjoittaa pelkkiä tosiasioita Venäjän viranomaisille, mm. lasten kohtelusta?
        Uskooko komulit tämänkin?


      • Onkohan s.p tuo mainostamasi Hankamäki sen kummempi yksityisajattelija kuin Aadolf Hitlerkään aikoinaan. Monen silloin arvostaman ajattelijan aatoksethan jälkimaailma suurimmin osin on julistanut tunkioon kuuluviksi. Samoin on käynyt Marxille ja Leninille ynnä muille sosialismin ja kommunismin profeetoille ja pyhille.

        Onko hän kehuttava vain koska sattuu liippaamaan sinun ajatusmaailmaasi läheltä. Moni lienee kuitenkin eri mieltä koska eipä häntä juuri näy missään julistamassa uutta uskoaan.

        Sinullakin s.p on huonona puolena se, ettet yleensä vastaa sinulle asetettuihin kysymyksiin suoraan vaan pyrit aina vaihtamaan asiaa jos vastaus olisi "vaikea".

        Sen sijaan pyrit käyttämään muiden laina-ajatuksia mikä lienee huonon itsetunnon merkki, et luota edes omiin ideoihisi. Miksi silloin voisimme luottaa siihen, että sinä olet valinnut oikeat muiden ajatukset?

        Sinun pyhäsi "Marx. Lenin, Piketty ja Hankamäki, Kaukinen" saattavat näyttää sinusta oikeaa suuntaa taloudessa mutta seuraajia on todella vähän ja siten demokratiassa he menettävät merkityksensä mutta eihän komu koskaan olekaan demokratiasta piitannut.

        Kun nyt mietiskelet niin miten olet ajatellut saada kansaa uskomaan kommunismin tulevaisuuteen kun se, siis kansa tällä hetkellä ainakin virtuaalisesti piussii koko aatteen päälle. Millaisia muutoksia olet ajatellut ohjelmiin kun vanhat virret on veisattu eikä niitä enää kuuntele kukaan. Vastaa nyt edes kerran oikein kansantajuisesti ilman kenenkään lainauksia ihan omasta päästä niin näemmä mikä olet miehiäsi. Minä ja Timppa ainakin kirjoitamme "omasta päästä" joka lienee sinulle pelon aihe kun kansa, josta me olemme tosin vain pieni osa koska emme ole kommunisteja, alkaa ajattelemaan itse. Se on kommunismin tuho jonka sinä voit yrittää ratkaista muuttamalla kommunismia siten, että se kestää ajatteluakin.

        Kapitalismi on muutoksessa koko ajan mutta sosialismi on luutunut paikoilleen joka sitten tuhosi koko yrityksen Euroopassa ja on saattanut muutkin kokeilijat vaikeuksiin. Kiinahan on turvautunut kapitalistien apuun koska ei pärjännyt sosialismillaan ja muut pienemmän kituuttavat elämän ja kuoleman rajoilla. Hyvinvointia ei sosialismi ole missään luonut mutta kansojen vankiloita kylläkin.

        Jos haluat väittää jottei tuo edellinen pidä paikkaansa niin osoita mitä kehittyneitä sosialistisia yhteiskuntia on joissa elintaso on yli pohjoismaiden. Jos löydät vaikka 5 kpl niin alan harkita josko asiaa pitäisi miettiä uudelleen sosialismin kannalta. Herää vielä kysymys onko edes olemassa kehittyneitä sosialistisia yhteiskuntia? Nyt suora vastaus ilman kiertelyä tai julistat itsesi TOOPEJEN kuninkaaksi!


    • veronkierto

      Veronkierto on tosi. Aloitus on oikeassa.

      Vuorineuvos Casimir Ehrnrooth valiitti veromätkyistä Helsingin hallinto-oikeuteen. HHO kumosi valituksen ja piti voimassa 2 miljoonan euron lisäveron.
      Rahat olivat pankissa Liechtensteinin ruhtinaskunnan pankissa.

      Samaisessa Liechtensteinissa oli 12 suomalaisen varoja verotusta piilossa. Mainittakoon yhtenä Pauligin ent. toim.johtaja Bertel Paulig.
      http://www.hs.fi/talous/a1409577715349

    • veronkierto

      Usalaista teknologiajättiä Applea uhkaa miljradien eurojen sakot. Se on kiertänyt veroja "verosuunnittelun" nimissä Irlannissa yli 20 vuotta. Asiaa on myös käsitelty USA:n senaatissa.
      EU:n kilpailukomissaari Alumnia on vaatinut kv-yritysten "verosuunnittelun" saattamista kuriin.
      http://www.hs.fi/talous/a1411967018779

      Toimiiko EU todella veronkiertoa vastaan, jää nähtäväksi. Toinen tarina on salassa suunnitelussa oleva TTIP, USA-EU vapaakauppasopimus. Laillistetaanko siinä ylikansallisten yhtiöiden veronkierto investointisuojan ja vapaan kilpailun nimissä.

    • veronkierto

      "Monien suomalaisten pörssiyhtiöiden johtajien kannustinjärjestelmät on ilmeisesti perustettu verojen välttelyä ja veronkiertoa varten. Korkein hallinto-oikeus (KHO) katsoi eilen perjantaina (toukokuu 2014), että palkkajohtajan omistaman holding-yhtiön kautta toteutettu kannustinjärjestelmä on kokonaisuutena arvioitava veronkiertosäännösten perusteella.

      Tämän vuoksi kannustinjärjestelmästä saatava tulo pitää verottaa raskaasti palkkatulona eikä kevyesti osinkotulona, KHO katsoo vuosikirjapäätöksessään. KHO:n vuosikirjapäätökset ovat ennakkopäätöksiä, joilla on merkitystä lain soveltamiselle muissa samanlaisissa tapauksissa."
      http://www.hs.fi/talous/a1399012556568

      Varakkaiden perustamista holding yhtiöistä nostetaan varoja ja joista menee veroa 7 - 8 % " eli veronkierto on tosiasia.

    • dicpo

      Veronkierto on rikos.
      "Mikäli veropetoksessa tavoitellaan huomattavaa taloudellista hyötyä tai rikos tehdään erityisen suunnitelmallisesti ja veropetos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, katsotaan teko törkeäksi veropetokseksi, jonka johdosta toimintaan syyllistyvä tulee lain mukaan tuomita törke.ästä veropetoksesta vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi."
      http://www.nettilaki.com/a/rangaistus-veronkierrosta

      Verosuunnittelu voi tähdätä veronkiertoon ja se on silloin rikos. Kulloinkin voimassa olevien sääntöjen mukaan verot on maksettava.

    • saksan veronkierto

      Talouselämä lehden uutinen 2008 Saksan veronkierrosta. Sielläkin porvarit ovat valitelleet kestävyysvajetta leikkausten syyksi.

      "Rikkaat tekevät suurimmat rötökset
      Saksa on oiva esimerkki siitä, mitä verokarhun lepsuus saa aikaan. Maan veroviranomaisten arvion mukaan veronkierto on kansallisurheilu, joka vie valtion kassasta vuosittain 30 miljardin euron verotulot. Se on paljon maassa, jossa veroina kerätään 450 miljardia euroa."
      ww.talouselama.fihttp://w/uutiset/veronkierto kannattaa aina/a2045975

    • ista

      vihreiden euromeppi Satu Haasi vuonna 2013.
      "EU-maat menettävät veronkierron takia vuosittain biljoona euroa, tuhat miljardia. Suuryritysten ja superrikkaiden verovapaamatkustajuus sälyttää korkeammat verot tavallisille ihmisille, pahentaa tuloeroja ja sosiaalisia ongelmia, syö pohjaa terveydenhoidon, sosiaaliturvan ja koulujen rahoituksesta. Biljoona on melkein 20 kertaa Suomen valtion budjetti, enemmän kuin EU-maiden yhteenlasketut terveydenhoitomenot, tai yhteenlaskettu vuotuinen velkaantuminen talouskriisin aikana tai neljä kertaa Kreikalle ja Kyprokselle myönnetyt tukipaketit yhteensä, lainat mukaan lukien.
      EU-maat menettävät veronkierron takia vuosittain biljoona euroa, tuhat miljardia. Suuryritysten ja superrikkaiden verovapaamatkustajuus sälyttää korkeammat verot tavallisille ihmisille, pahentaa tuloeroja ja sosiaalisia ongelmia, syö pohjaa terveydenhoidon, sosiaaliturvan ja koulujen rahoituksesta. Biljoona on melkein 20 kertaa Suomen valtion budjetti, enemmän kuin EU-maiden yhteenlasketut terveydenhoitomenot, tai yhteenlaskettu vuotuinen velkaantuminen talouskriisin aikana tai neljä kertaa Kreikalle ja Kyprokselle myönnetyt tukipaketit yhteensä, lainat mukaan lukien."
      http://satuhassi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/141514-tavalliset-ihmiset-maksavat-suuryritysten-veronkierron

      Selvää puhetta.

    • lait kunniaan

      Rikkaiden veronkierto näyttää olevan tosi.
      Se jäytää ei paitsi Suomen myös koko euroalueen talouden vakaisuutta. Osa kansallistulosta viedään piiloon ja väitetään vastineeksi kansan syöneen yli varojen. Aika härskiä.

    • Veronkierrosta tuli monta viitettä. Kommunistit eivät suinkaan ole yksin huolen kanssa.

      Palstan vakioporvarit menivät lankaan Jukka Hankamäen suhteen kiistäessään hänet kommunistiksi.
      Siteeratuissa kohdissa hän kuvaa kapitalismin tilaa ja veronkiertoa aivan oikein. Mielipiteiltään hän on täysiverinen porvari. Kysymys kuuluukin, miksi hän esittää veronkierron marxilaisittain.

      Hankamäki suhtautuu nurjasti sekä entiseen Neuvostoliittoon, sosialismiin ja kapitalistiseen Venäjään.
      Varsovan liitto olisi ollut sosialismin levittämisen sotaliitto kun taas nato olisi rauhanliitto edelleenkin. Hankamäki liputtaa voimallisesti välitöntä natoon liittymistä.
      Hän näkee naton voimana euraasian politiikan (Venäjän) vastapainona. Hankamäki tukee natoa lännen sotaliittona Bricis maita vastaan.
      Hankamäki on antisosialisti ja natoporvari.

      Hankamäen marxilainen talousanalyysi mietityttää. Yksi ja ehkä ainoa vaihtoehto on.
      Hän esiintyy netissä, tuo nimeään julki ja ryhtyy kansanedustajaehdokkaaksi ajatuksella että tietyllä kapitalismikritiikillä hän kalastelee vasemmistolaisia, ipulaisia ja demokraatteja taakseen.
      Seurataanpa, josko hän jo esiintyy seuraavissa eduskuntavaaleissa.

      Aloituslinkissä oli asiantunteva kuvaus veronkierrosta. Siinä ei mitään. Oli huvittavaa nähdä kun palstan vakioporvarit lyttäsivät omaa miestään.

      • Niin.
        Kalle ei arvio tekstiä sen kirjoittajan vaan tekstin sisällön mukaan.

        Esimerkiksi tämä kohta:
        "Taloudellisessa mielessä syynä hyvinvointivaltioiden illankoittoon ja jatkuvaan pulaan kaikesta on se, että kansallisvaltioiden itsemääräämisoikeus on menetetty ja ylikansalliset yhtiöt pystyvät globaalin maailmantalouden vallitessa kilpailuttamaan kansallisvaltioiden veropolitiikan, mikä on johtanut valtiot verokilpailuun ja ennennäkemättömään velkaantumiseen."
        on täyttä puppua täysin riippumatta sen kirjoittajasta.

        Te kommunistit ainakin tällä palstalla arvostelette tekstin sen kirjoittajan eikä sisällöän mukaan. Monesti on käynyt, että kommunisti menee väittämään ihan mahdottia ja kuitenkin toinen kommunisti tulee mukaan keskusteluun ottaakseen turpiinsa toverin kanssa.

        ..................


      • Sanoit näin suuressa viisaudessasi:
        "Näille mustille voimille Lapin Sota on myrkkyä. Ne haluavat unohtaa sen. Nuorison takia muistomerkki Lapin Sodan uhreille olisi välttämätön. Sen avulla voitaisiin ääriporvarien seikkailupolitiikkaa selvittää ja korjata historiallisia valheita ajopuuteorista yms."

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12716960#comment-71858865-view

        Kuulehan, punikki, sinulla on vieläkin perustelematta väitteesi, että Lapin sodalla voitaisiin kumota ajopuuteoria.

        Yritähän nyt keksiä jotakin - ihan miten tyhmää tahansa - sillä vaikenemisesi asiasta antaa kuvan, että kirjoitat palstalle ihan mitä sattuu ja mikä tuntuu hyvältä punikista. Mutta todellisuudessa taidat olla yksi näistä punikkilan pikakirjoittajista, jotka kirjoittavat nopeammin kuin ajattelevat.

        No, pistähän nyt töpinäksi, punikki, ja perustele väitteesi - vai valehtelitko taas palstalla!!

        .....................


    • llls

      "Ennustus seuraavan hallituskauden tapahtumista: poliitikkojen omistukset kotimaisissa pörssiyhtiöissä tehdään näkymättömäksi, veronkiertoa helpotetaan & tuloeroja kasvatetaan. Jo nyt Suomi menettää varovaisten arvioiden mukaan 800 miljoonaa euroa vuodessa kansainväliseen sijoitustoimintaan liittyvän veronkierron vuoksi. Valvonta mättää, sillä veronkierto on hyväosaisten saavutettu etu."
      http://fifi.voima.fi/voima-artikkeli/2011/numero-3/veronkiertotemppu-kuinka-se-tehdaan

      Uutinen Voima lehdessä.
      Veronkierron menetys valtiolle on luultavasti alakanttiin. Suurissa summissa liikutaan kuitenkin.
      Hallintarekisterin muutosehdotukset ovat vireillä. Siinä omistusten omistajat aioitaan tehdä salaiseksi. Ohessa osakkeita omistavat politiikot, joiden on kerrottava sidonnaisuuksista, jäisivät kontrollin ulkopuolelle ja voisivat jatkaa veronkiertoa kuten ennenkin. Kuten kokoomuksen ministeri Räty aikaisemmin teki.
      Rikkaiden veronkierto näyttää olevan totta ja se murentaa valtion talouden perustaa.

    • daff ano

      Helsingin Sanomat 28.4. 2014, myönteinen uutinen:
      "Helsingin hallinto-oikeus antoi asiassa ratkaisun Ylen mukaan 7. maaliskuusta. Hallinto-oikeuden mukaan veroja kiertänyt omistusjärjestely tehtiin vuonna 2006. Sinebrychoff siirtyi Carlsbergin omistukseen vuonna 1999. Vuonna 2006 yhtiö maksoi veroja noin 9 miljoonaa, mutta vuonna 2007 enää 2,4 miljoonaa euroa, Yle kertoo."
      http://www.hs.fi/talous/a1398687540043

      Ulkolainen firma kiersi veronmaksua Suomeen. Verottaja tarttui asiaan, verosaatavat tulevat maksuun ja mätkyä veronkierrosta 5.5 milj..
      Huono puoli asiassa on, että veronkiertoon syyllistyneet tahot eivät saaneet minkäänlaista syytettä. Rikolliset on vapautettu vastuusta aivan kuten Stubb vapautti ministeritoverinsa Laura Rädyn.

      Varakkaiden veronkierto on havaittu vuosia sitten. Verohallinnon resursseja on keskitytty leikkaamaan. Konnat pääsevät livistämään.
      Veronkierto on tosi ja syö kansantaloutta.

    • Hesarin uutinen 20.5.2014:
      ""Sveitsiläispankki Credit Suisse on saanut 2,5 miljardin dollarin eli noin 1,9 miljardin euron sakot Yhdysvalloissa amerikkalaisasiakkaiden avustamisesta veronkierrossa. Syyttäjän mukaan pankki auttoi asiakkaitaan tallettamaan varojaan salaisille pankkitileille, jotta he välttävät veronmaksun. Toiminta on syyttäjän mukaan jatkunut vuosikymmeniä, uutistoimisto Reuters kertoo."
      http://www.hs.fi/talous/a1400551587060

      Verosuunnittelun avulla veronkiertoa.
      USAn verohallinto sentään uskalsi rangaista veronkiertoyritystä. Tiettävästi sveitsiläispankki ei ole moksiskaan sakoista. Summakin lienee pankille taskurahoja.
      Milloin Suomen hallitus antaa Verohallinnolle lisää resursseja ottamaan rikolliset kiinni! Kataisen hallitushan on leikannut ja vaikeuttanut suurrikollisuuden kitkemistä.

      Keväällä persuja tukevat nimimerkit eri palstoilla vaativat Helsingin Sanomien tilausten katkaisemista. Ilmiö oli yleinen. Johtuiko se Hesarin paljatuksista ja joista paljastuksista tietty persuryhmä ei tykännyt!

      Rikkaiden veronkierto näyttää olevan yleismaailmallinen mutta myös suomalainen ilmiö. EU:n osalla arvioitu veronkierto on suurempaa kuin valtionvelkojen vuotuinen kasvaminen.

      • Sanoit näin suuressa viisaudessasi:
        "Näille mustille voimille Lapin Sota on myrkkyä. Ne haluavat unohtaa sen. Nuorison takia muistomerkki Lapin Sodan uhreille olisi välttämätön. Sen avulla voitaisiin ääriporvarien seikkailupolitiikkaa selvittää ja korjata historiallisia valheita ajopuuteorista yms."

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12716960#comment-71858865-view

        Kuulehan, punikki, sinulla on vieläkin perustelematta väitteesi, että Lapin sodalla voitaisiin kumota ajopuuteoria.

        Yritähän nyt keksiä jotakin - ihan miten tyhmää tahansa - sillä vaikenemisesi asiasta antaa kuvan, että kirjoitat palstalle ihan mitä sattuu ja mikä tuntuu hyvältä punikista. Mutta todellisuudessa taidat olla yksi näistä punikkilan pikakirjoittajista, jotka kirjoittavat nopeammin kuin ajattelevat.

        No, pistähän nyt töpinäksi, punikki, ja perustele väitteesi - vai valehtelitko taas palstalla!!

        .....................


    • wurner

      Komut perustelivat rikkaiden veronkierron asiallisesti. Se on olemassa ja aiheuttaa valtion tuloihin suuren loven. Hallituksen puheet kestävyysvajeesta asettuvat outoon valoon.
      Veronkierto ja rikkaille säädetyt verohelpotuslait korvataan valtiovelalla. Sen nojalla perustellaan sotu ym leikkauksia.
      Porvarillinen politiikka on ovela. Silmänkääntötemmpu tehdään kaikkien nähden ja harva näkee liturgian taakse.

    • zezo

      Veronkierto helpottuu vapaakaupan leviämisen myötä. Veronkierto on eräs sen kielteisistä seuralaisista.

      Vasemmistoliitto on ottanut tiukan kannan transatlanttisen vapaakaupan laajentamisen.
      Vas.liitto kehottaa jäseniään kampanjoimaan salassa neuvoteltavaa TTIP vastaan, USA-EU vapaakauppasopimusta vastaan.

      Sopimusta vastaan on menossa EU:n laajuinen nimienkeruukampanja. Sopimuksen kylkiäisinä vaarassa ovat työehdot, kuluttajansuoja ja ympäristönsuojelu ja päätöksenteon siirtyminen epädemokraattiselle välimiesoikeudelle.
      TTIP tullee ehkä jo ensi vuonna EU-elinten käsittelyyn ellei sitä runnota lyhyellä aikavälillä komissiossa läpi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6539
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4223
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2627
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1056
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe