Oletko voimaton?

prayingheart

Jos olet heikko, olet heikko siksi että olet liian heikko täyttääksesi Jumalan tahtoa, mutta et kyllin heikko lakataksesi kumminkaan _itse_ yrittämästä sitä. Sinun on vain laitettava sivuun kaikki omat yrityksesi, ja turvauduttava vain ja ainoastaan Herran Väkevyyteen ja Voimaan. Ei enää koskaan omaan voimaasi! Herra on heikoissa Väkevä, mutta niissä jotka omavoimaisesti _itse_ yrittävät mahdotonta; saada itse aikaan Jumalan Voimaa, Herra ei voi olla Väkevästi läsnä. Kaikki ihmisen omat yritykset on yksinkertaisesti romututtava kertakaikkiaan ja lopullisesti! Silloin ja vasta silloin, ihmisen sisimmän Täyttää Jumalan Voima, kun ihmisellä ei ole jäljellä enää mitään omaa voimaa!! Amen

47

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JonesHenry

      Tuota...olen yhä hyvin nuori uskossa...voisitko selittää minulle kuinka tuo tarkalleen ottaen toimii? Enkö saisi siis oikein yrittää MITÄÄN itse, ilman että Jumalalla olisi TOTAALINEN KONTROLLI?


      Selittäisitkö, kuinka tuo tarkalleen ottaen toimii? Jos vaikka joku kysyy, mitä teen vapaa-aikanani, ja kerron olevani uskossa, enkö saa tehdä sitä omin sanoin? Onko oikeaa uskoa vasta sitten kun TÄYSIN antautuu Jumalan pyhä hengen valtaan, ettei omaa tahtoa, ajatusta tai sanaa enää ole? Ja jos näin...niin miten se tarkallaeen ottaen tapahtuu?


      Voit meilata minulle anonyymisti osoitteeseen [email protected] Odottelen innolla vastausta!

      • Kiitos kommentista JH! Tässä ensin lyhyesti oma kokemukseni. Kirjoitan lisää mailiisi kun ehdin :) Tulin uskoon noin 13 vuotiaana. Synnyin Uudesti Ylhäältä, Jumalan Hengestä 43 vuotiaana. 30 vuotta taistelin omassa voimassa, omavoimaisesti, en Jumalaan, vaan itseeni luottaen. Sitten lopulta kuolin, kaikki romahti.

        Tästä on kyse lopultakin, nimittäin siitä, että ilman Uudestisyntymistä ihminen luottaa vain itseensä, ei Jumalaan. Ja mitä paremmin uudestisyntymätön ihminen onnistuu uskon tiellä, sitä enemmän hänen egonsa ja ylpeytensä ja pöyhkeytensä paisuu. Lopulta hän tulee niin täyteen ihtiänsä, että uhittelee itse Jumalaakin vastaan. Tämä on tuhon tie, Narsismi. Valitettavasti tämä on kuitenkin Totuus.

        "enkö saa tehdä sitä omin sanoin" Tottakai saat käyttää omia sanoja :) Mutta elämäsi uskossa, ei tulisi perustua omaan voimaasi, vaan Häneen, joka sinussa ON, (jos olet Uudestisyntynyt) "TÄYSIN antautuu Jumalan pyhä hengen valtaan, ettei omaa tahtoa, ajatusta tai sanaa enää ole" Ei niin, vaan että et enää luota omiin mahdollisuuksiisi, täyttää Jumalan Lakia omassa voimassa, et siis turvaa itseesi etkä omaan voimaasi, vaan yksin Jeesukseen Kristukseen. Mitenkö tämä tapahtuu? Kuolemalla, ei fyysisesti(kyse ei ole itsemurhasta!) vaan menettämällä kaiken luottamuksesi itseesi, omiin mahdollisuuksiisi ja omaan voimaasi. Tätä et voi kuitenkaan itse tehdä itsellesi, sillä se olisi jälleen omatekoista eli omavoimaista. Voit vain anoa ja rukoilla että Jumalan Henki tekee ja antaa sen sinulle, mihin et koskaan itse kykene, että Hän veisi pois itseesi ja omaan voimaasi turvautumisen, ja murtaisi pois kaiken omavoimaisuuden, ja antaisi Henkensä sinuun, ja olisi ja ELÄISI sinussa. Ja Hän tekee sen, kun pyydät sitä puhtaasta sydämestä, ja vilpittömästi ja tosissasi. Rukoilen puolestasi!


      • Nyt ei kaikki ole ih
        prayingheart kirjoitti:

        Kiitos kommentista JH! Tässä ensin lyhyesti oma kokemukseni. Kirjoitan lisää mailiisi kun ehdin :) Tulin uskoon noin 13 vuotiaana. Synnyin Uudesti Ylhäältä, Jumalan Hengestä 43 vuotiaana. 30 vuotta taistelin omassa voimassa, omavoimaisesti, en Jumalaan, vaan itseeni luottaen. Sitten lopulta kuolin, kaikki romahti.

        Tästä on kyse lopultakin, nimittäin siitä, että ilman Uudestisyntymistä ihminen luottaa vain itseensä, ei Jumalaan. Ja mitä paremmin uudestisyntymätön ihminen onnistuu uskon tiellä, sitä enemmän hänen egonsa ja ylpeytensä ja pöyhkeytensä paisuu. Lopulta hän tulee niin täyteen ihtiänsä, että uhittelee itse Jumalaakin vastaan. Tämä on tuhon tie, Narsismi. Valitettavasti tämä on kuitenkin Totuus.

        "enkö saa tehdä sitä omin sanoin" Tottakai saat käyttää omia sanoja :) Mutta elämäsi uskossa, ei tulisi perustua omaan voimaasi, vaan Häneen, joka sinussa ON, (jos olet Uudestisyntynyt) "TÄYSIN antautuu Jumalan pyhä hengen valtaan, ettei omaa tahtoa, ajatusta tai sanaa enää ole" Ei niin, vaan että et enää luota omiin mahdollisuuksiisi, täyttää Jumalan Lakia omassa voimassa, et siis turvaa itseesi etkä omaan voimaasi, vaan yksin Jeesukseen Kristukseen. Mitenkö tämä tapahtuu? Kuolemalla, ei fyysisesti(kyse ei ole itsemurhasta!) vaan menettämällä kaiken luottamuksesi itseesi, omiin mahdollisuuksiisi ja omaan voimaasi. Tätä et voi kuitenkaan itse tehdä itsellesi, sillä se olisi jälleen omatekoista eli omavoimaista. Voit vain anoa ja rukoilla että Jumalan Henki tekee ja antaa sen sinulle, mihin et koskaan itse kykene, että Hän veisi pois itseesi ja omaan voimaasi turvautumisen, ja murtaisi pois kaiken omavoimaisuuden, ja antaisi Henkensä sinuun, ja olisi ja ELÄISI sinussa. Ja Hän tekee sen, kun pyydät sitä puhtaasta sydämestä, ja vilpittömästi ja tosissasi. Rukoilen puolestasi!

        Nyt ei kaikki ole mielestäni ihan reilassa tuossa sinun "prayingheart" kirjoituksessasi, ikävä kyllä.

        Voisitko tarkentaa sen osalta, että tulit uskoon 13v iässä, mutta uudestisynnyit vasta 43 vuotiaana ?

        Siis ei ihminen voi olla uskossa, jos ei ole uudestisyntynyt !

        Onko sinulla joku tulkinta ongelma, sillä siinä uskoontulossa eli uudestisyntymisessä Jumala saa aikaan sen Uskon, eli se on Jumalan teko, että ihminen uskoo, ja silloin hän on syntynyt Hengestä eli uudestisyntynyt jo !

        Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

        Siis ihminen ei itse voi Uskoa, jos ei ole siis uudestisyntynyt !

        Raamattu puhuu kuitenkin uudistamisesta, esim. seuraavassa Sanan kohdassa:

        Job 33
        13 Miksi olet riidellyt häntä vastaan, jos hän ei vastaa kaikkiin ihmisen sanoihin?
        14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
        15 Unessa, öisessä näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset ja he nukkuvat vuoteillansa,
        16 silloin hän avaa ihmisten korvat ja sinetillä vahvistaa heidän saamansa kurituksen,
        17 kääntääkseen ihmisen pois pahasta teosta ja varjellakseen miestä ylpeydestä,
        18 säästääkseen hänen sielunsa haudasta ja hänen henkensä syöksymästä peitsiin.
        19 Myös kuritetaan häntä tuskalla vuoteessansa, kun hänen luissaan on lakkaamaton kapina,
        20 ja hänen henkensä inhoaa leipää ja hänen sielunsa herkkuruokaa.
        21 Hänen lihansa kuihtuu näkymättömiin, ja hänen luunsa, ennen näkymättömät, paljastuvat.
        22 Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja.
        23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään,
        24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun'.
        25 Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.
        26 Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.
        27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;
        28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'.
        29 Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle,
        30 palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.

        Siis tuo on käynyt minulle itselleni, eli tuo kertoo sen, että itsekin tulin uskoon eli uudestisynnyin jo 12-13v iässä, mutta sitten oli vaiheita, ja olin kuin se tuhlaajapoika, mutta huomaa se, että tuhlaajapoika oli Isän poika, ja hänellä oli mukanaan perintönsä, eli hän oli perillinen eli se kuvasti uudestisyntynyttä Uskovaa !

        Mutta tuhlaajapojan tuli käydä tiensä ja oppia sillä tiellä ja sen tien kautta Jumalan Isän Rakkaus, ja sitten Jumala armahti ja uudisti siis, minulla se oli kai 42v iässä, mutta olen siis siitä lapsuudestani asti omannut pelstus varmuuden sydämessäni, joten uudestisynnyin jo silloin.

        Mutta miten on sinun kanssasi siis, uudistiko Herra sinut ja liittonsa kanssasi, vai etkö sitten tullutkaan uskoon 13v iässä ?

        Tämä vain kysymyksenä, eli tutkitko ja mietitkö asioita ja vertaatko niitä Raamatun opetuksiin ?


      • Nyt ei kaikki ole ih kirjoitti:

        Nyt ei kaikki ole mielestäni ihan reilassa tuossa sinun "prayingheart" kirjoituksessasi, ikävä kyllä.

        Voisitko tarkentaa sen osalta, että tulit uskoon 13v iässä, mutta uudestisynnyit vasta 43 vuotiaana ?

        Siis ei ihminen voi olla uskossa, jos ei ole uudestisyntynyt !

        Onko sinulla joku tulkinta ongelma, sillä siinä uskoontulossa eli uudestisyntymisessä Jumala saa aikaan sen Uskon, eli se on Jumalan teko, että ihminen uskoo, ja silloin hän on syntynyt Hengestä eli uudestisyntynyt jo !

        Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

        Siis ihminen ei itse voi Uskoa, jos ei ole siis uudestisyntynyt !

        Raamattu puhuu kuitenkin uudistamisesta, esim. seuraavassa Sanan kohdassa:

        Job 33
        13 Miksi olet riidellyt häntä vastaan, jos hän ei vastaa kaikkiin ihmisen sanoihin?
        14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
        15 Unessa, öisessä näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset ja he nukkuvat vuoteillansa,
        16 silloin hän avaa ihmisten korvat ja sinetillä vahvistaa heidän saamansa kurituksen,
        17 kääntääkseen ihmisen pois pahasta teosta ja varjellakseen miestä ylpeydestä,
        18 säästääkseen hänen sielunsa haudasta ja hänen henkensä syöksymästä peitsiin.
        19 Myös kuritetaan häntä tuskalla vuoteessansa, kun hänen luissaan on lakkaamaton kapina,
        20 ja hänen henkensä inhoaa leipää ja hänen sielunsa herkkuruokaa.
        21 Hänen lihansa kuihtuu näkymättömiin, ja hänen luunsa, ennen näkymättömät, paljastuvat.
        22 Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja.
        23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään,
        24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun'.
        25 Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.
        26 Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.
        27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;
        28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'.
        29 Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle,
        30 palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.

        Siis tuo on käynyt minulle itselleni, eli tuo kertoo sen, että itsekin tulin uskoon eli uudestisynnyin jo 12-13v iässä, mutta sitten oli vaiheita, ja olin kuin se tuhlaajapoika, mutta huomaa se, että tuhlaajapoika oli Isän poika, ja hänellä oli mukanaan perintönsä, eli hän oli perillinen eli se kuvasti uudestisyntynyttä Uskovaa !

        Mutta tuhlaajapojan tuli käydä tiensä ja oppia sillä tiellä ja sen tien kautta Jumalan Isän Rakkaus, ja sitten Jumala armahti ja uudisti siis, minulla se oli kai 42v iässä, mutta olen siis siitä lapsuudestani asti omannut pelstus varmuuden sydämessäni, joten uudestisynnyin jo silloin.

        Mutta miten on sinun kanssasi siis, uudistiko Herra sinut ja liittonsa kanssasi, vai etkö sitten tullutkaan uskoon 13v iässä ?

        Tämä vain kysymyksenä, eli tutkitko ja mietitkö asioita ja vertaatko niitä Raamatun opetuksiin ?

        Sulle on kääntynyt ylösalas kaiken opetuxen.

        Eihän kukaan ollut uudestisyntyneitä Vanhan Testamenttin aikana. Tarvittiin Uuden Liiton missä UUsi ja UUden Elämän ja UUden ihminen tuli ja siinä sullakin on tänä päivänä mahdollista antautua jos et karkaa niin paljon Vanhan liitton ja turvat sub voimakas lihasi ja oppisi mitä liha antaa..


      • MIksi yhä elät synni
        savonarola kirjoitti:

        Sulle on kääntynyt ylösalas kaiken opetuxen.

        Eihän kukaan ollut uudestisyntyneitä Vanhan Testamenttin aikana. Tarvittiin Uuden Liiton missä UUsi ja UUden Elämän ja UUden ihminen tuli ja siinä sullakin on tänä päivänä mahdollista antautua jos et karkaa niin paljon Vanhan liitton ja turvat sub voimakas lihasi ja oppisi mitä liha antaa..

        MIksi yhä elät synnissä savonarola ?

        Jos olet kerran niin täydelliseksi jo tullut ?


      • Raamattu puhuu
        Nyt ei kaikki ole ih kirjoitti:

        Nyt ei kaikki ole mielestäni ihan reilassa tuossa sinun "prayingheart" kirjoituksessasi, ikävä kyllä.

        Voisitko tarkentaa sen osalta, että tulit uskoon 13v iässä, mutta uudestisynnyit vasta 43 vuotiaana ?

        Siis ei ihminen voi olla uskossa, jos ei ole uudestisyntynyt !

        Onko sinulla joku tulkinta ongelma, sillä siinä uskoontulossa eli uudestisyntymisessä Jumala saa aikaan sen Uskon, eli se on Jumalan teko, että ihminen uskoo, ja silloin hän on syntynyt Hengestä eli uudestisyntynyt jo !

        Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

        Siis ihminen ei itse voi Uskoa, jos ei ole siis uudestisyntynyt !

        Raamattu puhuu kuitenkin uudistamisesta, esim. seuraavassa Sanan kohdassa:

        Job 33
        13 Miksi olet riidellyt häntä vastaan, jos hän ei vastaa kaikkiin ihmisen sanoihin?
        14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
        15 Unessa, öisessä näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset ja he nukkuvat vuoteillansa,
        16 silloin hän avaa ihmisten korvat ja sinetillä vahvistaa heidän saamansa kurituksen,
        17 kääntääkseen ihmisen pois pahasta teosta ja varjellakseen miestä ylpeydestä,
        18 säästääkseen hänen sielunsa haudasta ja hänen henkensä syöksymästä peitsiin.
        19 Myös kuritetaan häntä tuskalla vuoteessansa, kun hänen luissaan on lakkaamaton kapina,
        20 ja hänen henkensä inhoaa leipää ja hänen sielunsa herkkuruokaa.
        21 Hänen lihansa kuihtuu näkymättömiin, ja hänen luunsa, ennen näkymättömät, paljastuvat.
        22 Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja.
        23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään,
        24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun'.
        25 Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.
        26 Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.
        27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;
        28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'.
        29 Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle,
        30 palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.

        Siis tuo on käynyt minulle itselleni, eli tuo kertoo sen, että itsekin tulin uskoon eli uudestisynnyin jo 12-13v iässä, mutta sitten oli vaiheita, ja olin kuin se tuhlaajapoika, mutta huomaa se, että tuhlaajapoika oli Isän poika, ja hänellä oli mukanaan perintönsä, eli hän oli perillinen eli se kuvasti uudestisyntynyttä Uskovaa !

        Mutta tuhlaajapojan tuli käydä tiensä ja oppia sillä tiellä ja sen tien kautta Jumalan Isän Rakkaus, ja sitten Jumala armahti ja uudisti siis, minulla se oli kai 42v iässä, mutta olen siis siitä lapsuudestani asti omannut pelstus varmuuden sydämessäni, joten uudestisynnyin jo silloin.

        Mutta miten on sinun kanssasi siis, uudistiko Herra sinut ja liittonsa kanssasi, vai etkö sitten tullutkaan uskoon 13v iässä ?

        Tämä vain kysymyksenä, eli tutkitko ja mietitkö asioita ja vertaatko niitä Raamatun opetuksiin ?

        On eri asia tulla omaan uskoon, kuin syntyä Jumalan Hengestä, oman uskonsa tyystin menettäneenä. Siitä on pohjimmiltaan kysymys. "Siis ihminen ei itse voi Uskoa" Ihminen voi uskoa omaan itseensä tai omaan rukoukseensa, tai nuhteettomaan elämäänsä, tai mihin tahansa, joka on omaa itseä tai omaa tekoa. Ja mitä paremmin ihminen tuossa onnistuu, sitä enemmän ihmisen ylpeys ja ylimielisyys kasvaa, ja lopulta seuraa narsistinen itsepöhötys.. Mutta Uudestisyntyminen tarkoittaa kaiken tällaisen omavoimaisen, itseensä perustuvan uskon kuolemista ja romuttumista, eli uskon kohde muuttuu. Jos se on aikasemmin ollut "Minä itse", on se uudestisyntyneellä Jeesus, yksin Jeesus, ei kukaan eikä mikään muu


      • MIksi yhä elät synni kirjoitti:

        MIksi yhä elät synnissä savonarola ?

        Jos olet kerran niin täydelliseksi jo tullut ?

        Missä synnissä ??


      • Et siis itse edes nä
        savonarola kirjoitti:

        Missä synnissä ??

        Et siis itse edes näe ollenkaan syntejäsi ?

        Sinullako ei ole syntejä siis ?

        Mitä on valehetelu päivittäin, ja väärien todistusten antaminen lähimmäisistä ?

        Mitä on heidän vainoaminen ja syttäminen ja raakuudessa vielä ?

        Tarvitseeko lisää kirjoittaa ?

        Ylpeitä, herjaajia, epähurskaita, rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä, pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä...

        Nuo nähdäkseni kuvastavat hyvin sinun toimiasi tällä kirjoitus foorumilla, kun olen toimintaasi vierestä seurannut.

        Oletko eri mieltä jostain ?


      • Et siis itse edes nä kirjoitti:

        Et siis itse edes näe ollenkaan syntejäsi ?

        Sinullako ei ole syntejä siis ?

        Mitä on valehetelu päivittäin, ja väärien todistusten antaminen lähimmäisistä ?

        Mitä on heidän vainoaminen ja syttäminen ja raakuudessa vielä ?

        Tarvitseeko lisää kirjoittaa ?

        Ylpeitä, herjaajia, epähurskaita, rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä, pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä...

        Nuo nähdäkseni kuvastavat hyvin sinun toimiasi tällä kirjoitus foorumilla, kun olen toimintaasi vierestä seurannut.

        Oletko eri mieltä jostain ?

        Kaikista melkein jossain tietysti sanonut että kirjoitat niin kuin ateisti tai ei uskova tai satanisti..

        Sitten on minua syytetty että opetan väärin? Mutta jos se on sittenkin että olet pimeydessä ja me jotka rakastamme puhtauutta Valossa. No nyt sä kohta sitten sanot että tein syntiä kun sanoin että Rakastamme puhtauutta. Siis edelleen missä teen syntiä ??


      • Eenokki 12
        savonarola kirjoitti:

        Missä synnissä ??

        Äijä ei tarvitse syntien anteeksisaamista.
        Harvinaista kristikunnassa.
        Erikoismies joka ei kelpaa helluntailaisille edes pienestä maksustakaan.
        Menisit savis jaikalin kanssa naimisiin.


      • Kuinka siis voit
        savonarola kirjoitti:

        Kaikista melkein jossain tietysti sanonut että kirjoitat niin kuin ateisti tai ei uskova tai satanisti..

        Sitten on minua syytetty että opetan väärin? Mutta jos se on sittenkin että olet pimeydessä ja me jotka rakastamme puhtauutta Valossa. No nyt sä kohta sitten sanot että tein syntiä kun sanoin että Rakastamme puhtauutta. Siis edelleen missä teen syntiä ??

        Kuinka siis voit muka rakastaa valkeutta, kun elät valheissa ja harhaopeissasi ?

        Siis ne ovat vastakohtia, etkä ole kunnolla tutkinut asioita Raamatusta tähän päivään asti !

        Olet siis elänyt valheissa ja vääryyksissä jo vuosia ellei vuosikymmeniä, ja kuitenkin itse siis LUULET eläväsi puhtaudessa ja valkeudessa, etkö ymmärrä, että hedelmistään heidät / teidät tunnistaa.

        Mitä Raamattu sanookaan:

        Matt. 6:23 Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys !

        Joten nyt on juuri noin kohdallasi, joten kuinka onkaan sen valon ja valeuden kanssa, mitä se siis oikeasti on ?


      • Eenokki 12 kirjoitti:

        Äijä ei tarvitse syntien anteeksisaamista.
        Harvinaista kristikunnassa.
        Erikoismies joka ei kelpaa helluntailaisille edes pienestä maksustakaan.
        Menisit savis jaikalin kanssa naimisiin.

        Jos ei olis niin iankaikkisen synninvakava niin sä olisit hauska veijjari.


      • Eenokki 12
        MIksi yhä elät synni kirjoitti:

        MIksi yhä elät synnissä savonarola ?

        Jos olet kerran niin täydelliseksi jo tullut ?

        savis ei tiedä omista synneistä mitään, mutta toisten synneistä kylläkin.
        Savis kantaa muiden ihmisten syntejä ja käskemällä, vaatimalla ja kiusaamalla sovittaa syntejämme vaikka savista ei usko kukaan muu kuin velipuolensa great jaikali.


      • Eenokki 12
        savonarola kirjoitti:

        Jos ei olis niin iankaikkisen synninvakava niin sä olisit hauska veijjari.

        No kyllähän kirjoittelen huumorilla vaikka sitä muuksi väitetään.
        Huvittaa tuo sana: äijä.
        savis taitaa sen huumorin hoksata.


    • Lightning Star

      Tekstisi on jollain tasolla 'pelottavan' syväluotaavia. Mietin tässä... pyrinkö sittenkin omassa voimassa itsessäni tuottamaan 'hyvää'? Entä jos se ei täytäkään Jumalan tahtoa, vaan onkin omasuoritteista. Mutta eikö kaikki elämässämme ole alistettu kuitenkin Hänen tahtonsa alaisuuteen...nekin ajatukset ja toimet, jotka saattoivat hetken siltä tuntua? Nekin palvelee siis Jumalan tahtoa, niiden merkitys voi avautua toisin hetkessä b, kuin miltä ne näytti hetkessä a.

      • Sinä taas ajattelet hyvin viisasti ,, mutta Raamattu on kumminkin ohjenuora ja kertoo meille kuka pitäis tutkia meitä.
        Ps. 139:23

        Tutki minua, Jumala, ja koettele sydämeni: kiusaa minua, ja ymmärrä, kuinka minä ajattelen.


      • L_S
        savonarola kirjoitti:

        Sinä taas ajattelet hyvin viisasti ,, mutta Raamattu on kumminkin ohjenuora ja kertoo meille kuka pitäis tutkia meitä.
        Ps. 139:23

        Tutki minua, Jumala, ja koettele sydämeni: kiusaa minua, ja ymmärrä, kuinka minä ajattelen.

        Oikeastaan juuri se, miksi sanoin että "pelottavan" syväluotaavaa... oli se, että tiesin kun Jumala puhuttelee jostain... se todela tuntuu, kun tuodaan asioita itselle nähtäväksi, valo paljastaa kaiken, ei Jumalaa pakoon pääse, enkä oikeastaan yritäkään, koska tiedänhän kuitenkin sen, että Jumala toimii aina lapsensa parhaaksi.

        Kiitos savis raamatunpaikasta, juuri tuotahan se on kuten psalmikin sanoo.


    • Niin Lighting Star. Sitä on hyvä miettiä. Touhuilenko sittenkin vain oman voimani varassa, itseeni luottaen ja oman voimani varassa, vai toimiiko Jumalan Voima minussa, joka olen menettänyt täysin oman luottamukseni itseeni, ja omiin mahdollisuuksiini? Olenko oman voimani varassa, ja siihen turvaten, vai oman voimani täysin menettäneenä, ja avuttomana, yksin Jumalaan ja Hänen Voimaansa turvaten? Tätä olisi hyvä itsekunkin tykönään miettiä. Tärkeä kysymys :)

      • Lightning Star

        Varmaankin.

        Olen hölmö joka kompastuu jalkoihinsa. Olen käsittänyt väärin Jumalan suoran tien, jos luulen, että omassa itsessäni tuottama hyväkään olisi hyvää.

        Adios.


    • tukkalähtee 2.

      Nyt ei ihan avaudu.

      Mitä tarkoittaa taistella omassa voimassa 30 vuotta liki keski-ikäiseksi?

      Sehän on elämän kaikkein aktiivisinta aikaa! Opiskellaan, naimistutaan, käydään töissä, rakennetaan kotia ja kasvatetaan kakaroita.

      Etkö kertaakaan huokaissut Korkeimman puoleen keskellä sitä kaikkea mylläkkää, mikä senikäisiä keskimäärin ravistaa?

      Että omassa voimassa, voi hyvänen aika!

      • "Mitä tarkoittaa taistella omassa voimassa 30 vuotta liki keski-ikäiseksi" Se tarkoittaa luottaa omaan voimaansa, mutta ei Jeesukseen. Se on ylpeyttä ja pöyhkeyttä: "Kyllä minä tämän homman hoidan, en tässä mitään Jeesuksia tarvitse, täältä pesee ja linkoaa kans" Hirveätä uhoa, ja omien henkisten/hengellisten lihasten pullistelua. Egoistisuutta ja narsismia, minäminä minä ja kyllä MINÄ!".
        "Sehän on elämän kaikkein aktiivisinta aikaa! Opiskellaan, naimistutaan, käydään töissä, rakennetaan kotia ja kasvatetaan kakaroita" Tästä ei puhunut mitään vaan oman sydämensä tilasta." Etkö kertaakaan huokaissut Korkeimman puoleen keskellä sitä kaikkea mylläkkää, mikä senikäisiä keskimäärin ravistaa?" Mitä itseeni tulee, lähinnä olen miettinyt sitä, että mikä minua itseäni on riivannut, ja nyt sen tiedän; omavoimaisuus." Että omassa voimassa, voi hyvänen aika!" Älä muuta sano, tähän syyllistyy jokainen, niin kovin helposti. Niin minä, kuin sinäkin.


      • Sinä Savis olet !
        savonarola kirjoitti:

        "Mitä tarkoittaa taistella omassa voimassa 30 vuotta liki keski-ikäiseksi" Se tarkoittaa luottaa omaan voimaansa, mutta ei Jeesukseen. Se on ylpeyttä ja pöyhkeyttä: "Kyllä minä tämän homman hoidan, en tässä mitään Jeesuksia tarvitse, täältä pesee ja linkoaa kans" Hirveätä uhoa, ja omien henkisten/hengellisten lihasten pullistelua. Egoistisuutta ja narsismia, minäminä minä ja kyllä MINÄ!".
        "Sehän on elämän kaikkein aktiivisinta aikaa! Opiskellaan, naimistutaan, käydään töissä, rakennetaan kotia ja kasvatetaan kakaroita" Tästä ei puhunut mitään vaan oman sydämensä tilasta." Etkö kertaakaan huokaissut Korkeimman puoleen keskellä sitä kaikkea mylläkkää, mikä senikäisiä keskimäärin ravistaa?" Mitä itseeni tulee, lähinnä olen miettinyt sitä, että mikä minua itseäni on riivannut, ja nyt sen tiedän; omavoimaisuus." Että omassa voimassa, voi hyvänen aika!" Älä muuta sano, tähän syyllistyy jokainen, niin kovin helposti. Niin minä, kuin sinäkin.

        Ihan ITSE tuollainen omavoimainen vouhottaja YHÄ !

        Etkä sinä itse sitä edes vielä ymmärrä. :(

        Ei ole Jumalan pelkoa vielä eikä nöyryyttä.

        Vain omavoimaista vouhotusta, ikävä kyllä !


      • ohhoh
        Sinä Savis olet ! kirjoitti:

        Ihan ITSE tuollainen omavoimainen vouhottaja YHÄ !

        Etkä sinä itse sitä edes vielä ymmärrä. :(

        Ei ole Jumalan pelkoa vielä eikä nöyryyttä.

        Vain omavoimaista vouhotusta, ikävä kyllä !

        Höh. Selvästikään et ymmärtänyt lukemaasi. Missä noin lukee, mitä kirjoitit? Siis Savis ei ole koskaan noin kirjoittanut, vaan sinä. Juuri tuossa yläpuolella. Tai jos sinä et kirjoittanut tuota minkä kirjoitit, niin kuka sitten?


      • En kirjoittanut !
        ohhoh kirjoitti:

        Höh. Selvästikään et ymmärtänyt lukemaasi. Missä noin lukee, mitä kirjoitit? Siis Savis ei ole koskaan noin kirjoittanut, vaan sinä. Juuri tuossa yläpuolella. Tai jos sinä et kirjoittanut tuota minkä kirjoitit, niin kuka sitten?

        Saviksen omavoimaisuus näkyy ja paistaa kaikesta hänen kirjoituksistaan.

        Hän siis yhä LUULEE ja KUVITTELEE sitä ja tätä, eikä ymmärrä vielä syvemmin asioiden oikeaa laatua ja tilaa !

        Siis Savis on kasvamaton ja oppimaton, eli siis vailla Hengen opetusta ja pyhitystä elänyt ylinhengellinen vouhottaja, eli alaikäinen, joka LUULEE paljon ymmärtävänsä, vaikka ei vielä asioita kunnolla ymmärrä.

        Saviksen tapa ja tyyli ja opetukset ja vouhotukset kertovat kehittymättömyydestä, ja toki hän ei voi edes kehittyä eikä pyhittyä jos hän luulee olevansa täydellinen ja synnitön, vaikka vain ei näe omia syntejään, sillä on sulkenut kovansa ja silmänsä Hengen ääneltä ja siten opetukselta ja nuhteilta ja ohjeilta.

        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        Savis on pysynyt siis samalla tasollaan jo vähintään vuosikymmenen, eli seuraava kertoo asiasta:

        1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
        2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
        3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
        4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
        5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
        6 Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
        7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
        8 Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.
        9 Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.

        Eli ei kehitysta, vaan samaa raakuutta ja valehtelua ja samaa omissa synneissä elämistä ja kehittymättömyttä vain !


      • gheorge
        En kirjoittanut ! kirjoitti:

        Saviksen omavoimaisuus näkyy ja paistaa kaikesta hänen kirjoituksistaan.

        Hän siis yhä LUULEE ja KUVITTELEE sitä ja tätä, eikä ymmärrä vielä syvemmin asioiden oikeaa laatua ja tilaa !

        Siis Savis on kasvamaton ja oppimaton, eli siis vailla Hengen opetusta ja pyhitystä elänyt ylinhengellinen vouhottaja, eli alaikäinen, joka LUULEE paljon ymmärtävänsä, vaikka ei vielä asioita kunnolla ymmärrä.

        Saviksen tapa ja tyyli ja opetukset ja vouhotukset kertovat kehittymättömyydestä, ja toki hän ei voi edes kehittyä eikä pyhittyä jos hän luulee olevansa täydellinen ja synnitön, vaikka vain ei näe omia syntejään, sillä on sulkenut kovansa ja silmänsä Hengen ääneltä ja siten opetukselta ja nuhteilta ja ohjeilta.

        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        Savis on pysynyt siis samalla tasollaan jo vähintään vuosikymmenen, eli seuraava kertoo asiasta:

        1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
        2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
        3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
        4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
        5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
        6 Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
        7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
        8 Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.
        9 Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.

        Eli ei kehitysta, vaan samaa raakuutta ja valehtelua ja samaa omissa synneissä elämistä ja kehittymättömyttä vain !

        Joko valehtelet tai et tiedä mistä puhut. Et tunne savista. joten saat anteeksi, koska et selvästikään tiedä mistä puhut :)


      • Höpö höpö
        gheorge kirjoitti:

        Joko valehtelet tai et tiedä mistä puhut. Et tunne savista. joten saat anteeksi, koska et selvästikään tiedä mistä puhut :)

        Kyllä tunnen jo vuosien takaa ja livenä olen hänen kanssaan ollut ja hänen "hengellisiä" toimiaan vierestä seurannut, eikä siitä ajasta ole mikään muuttunut, vaan sama ns ylihengellinen vouhottaminen yhä vain jatkuu, ikävä kyllä ! :(


      • Höpö höpö kirjoitti:

        Kyllä tunnen jo vuosien takaa ja livenä olen hänen kanssaan ollut ja hänen "hengellisiä" toimiaan vierestä seurannut, eikä siitä ajasta ole mikään muuttunut, vaan sama ns ylihengellinen vouhottaminen yhä vain jatkuu, ikävä kyllä ! :(

        Niin yhä odotan ja rukoilemme Herätystä meille ,, siis sinulle myös että edes joku pääsis perille tästä synnissä elävä Suomen kansasta.... : )

        Tämä on kait sitten tuon ylihengellinen vouhottaminen mitä mainitsit ??


      • Juuri tuota olet
        savonarola kirjoitti:

        Niin yhä odotan ja rukoilemme Herätystä meille ,, siis sinulle myös että edes joku pääsis perille tästä synnissä elävä Suomen kansasta.... : )

        Tämä on kait sitten tuon ylihengellinen vouhottaminen mitä mainitsit ??

        Juuri tuota olet pitkään vouhottanut myös !

        Suomen kansaa jo kuritetaan Herran taholta, ja se ymmärtääkseni vain yltyy.

        Joten turhaa on rukoilla Jumalalta herätystä, jos et edes itse katso Peiliin ja tutki itseäsi, eli muutos tulisi lähteä uskovista, mutta se ei siis tapahdu kohdallasi, kun olet silmäsi ummistanut OMILLE synneillesi ja kyttäät vain muiden virheitä ja oppeja.

        Aito herätys voi tulla vasta sitten, kun uskovat oikeasti HENKILÖKOHTAISESTI alkavat tehdä parannusta ja elää pyhitys elämää ITSE.

        Mutta sinä ja kaltaisesi siis vain kiellätte käytännössä tekevänne kaiken aikaa syntiä, sen sijaan te "oikeaoppisuudessanne" elätte ITSE synnissä kaiken aikaa, ja parannusta ei voi tehdä siis, jos ei myönnä OMIA syntejään, ja siten ei myöskään pyhitytä !

        Sananne ja herätyksen rukoilunne ovat siis ihan turhia, siis vailla mitään aitoa katetta, ne on huulten heilumista ilman oikeaa sydämen asennetta !

        Siis olette vain pinnalta kakittuja "kuoria" kuten fariseukset, eli pintaa kyllä on kalkittu, mutta sisältä ollaankin sitten täynnä saastaa.

        Joh. 9:31 Me tiedämme, ettei Jumala kuule syntisiä; vaan joka on jumalaapelkääväinen ja tekee hänen tahtonsa, sitä hän kuulee.

        Mutta Jumalan pelkoa teillä ei siis ole, vaan olette ylpeitä ja kopeita ja paisuneita tuossa "oikeaoppisuudessanne" ja itse asiassa olette pahasti harhaopeissa kiinni, joten sen kautta on mahdotonta edes toimia Jumalan tahdossa, kun te väitätte Totuutta valheeksi ja valhetta Totuudeksi !


      • Lightning Star
        Juuri tuota olet kirjoitti:

        Juuri tuota olet pitkään vouhottanut myös !

        Suomen kansaa jo kuritetaan Herran taholta, ja se ymmärtääkseni vain yltyy.

        Joten turhaa on rukoilla Jumalalta herätystä, jos et edes itse katso Peiliin ja tutki itseäsi, eli muutos tulisi lähteä uskovista, mutta se ei siis tapahdu kohdallasi, kun olet silmäsi ummistanut OMILLE synneillesi ja kyttäät vain muiden virheitä ja oppeja.

        Aito herätys voi tulla vasta sitten, kun uskovat oikeasti HENKILÖKOHTAISESTI alkavat tehdä parannusta ja elää pyhitys elämää ITSE.

        Mutta sinä ja kaltaisesi siis vain kiellätte käytännössä tekevänne kaiken aikaa syntiä, sen sijaan te "oikeaoppisuudessanne" elätte ITSE synnissä kaiken aikaa, ja parannusta ei voi tehdä siis, jos ei myönnä OMIA syntejään, ja siten ei myöskään pyhitytä !

        Sananne ja herätyksen rukoilunne ovat siis ihan turhia, siis vailla mitään aitoa katetta, ne on huulten heilumista ilman oikeaa sydämen asennetta !

        Siis olette vain pinnalta kakittuja "kuoria" kuten fariseukset, eli pintaa kyllä on kalkittu, mutta sisältä ollaankin sitten täynnä saastaa.

        Joh. 9:31 Me tiedämme, ettei Jumala kuule syntisiä; vaan joka on jumalaapelkääväinen ja tekee hänen tahtonsa, sitä hän kuulee.

        Mutta Jumalan pelkoa teillä ei siis ole, vaan olette ylpeitä ja kopeita ja paisuneita tuossa "oikeaoppisuudessanne" ja itse asiassa olette pahasti harhaopeissa kiinni, joten sen kautta on mahdotonta edes toimia Jumalan tahdossa, kun te väitätte Totuutta valheeksi ja valhetta Totuudeksi !

        Aiemmin luulin itsekin saviksen heittelevän ilmaan jotain täysin käsittämättömiä. Kuitenkin olen ymmärtänyt tässä, että herätys ei tule paijaamalla, vaan kertomalla totuuden. Monet uskovat elävät valheen sikiunessa, eläen kaikkinaisessa pahuudessa.. parantelevat itseään, eivätkä halua tulla parannetuiksi.

        Ymmärrän sen, että monet "näkevät" sen ylpeytenä ja paisuneisuutena, todellisesti totuuden kertominen voi olla mitä suurinta rakkautta ja välittämistä toista ihmistä kohtaan.


      • Olen kyllä perehtyny
        Lightning Star kirjoitti:

        Aiemmin luulin itsekin saviksen heittelevän ilmaan jotain täysin käsittämättömiä. Kuitenkin olen ymmärtänyt tässä, että herätys ei tule paijaamalla, vaan kertomalla totuuden. Monet uskovat elävät valheen sikiunessa, eläen kaikkinaisessa pahuudessa.. parantelevat itseään, eivätkä halua tulla parannetuiksi.

        Ymmärrän sen, että monet "näkevät" sen ylpeytenä ja paisuneisuutena, todellisesti totuuden kertominen voi olla mitä suurinta rakkautta ja välittämistä toista ihmistä kohtaan.

        Olen kyllä perehtynyt Saviksen oppeihin ja vielä enemmän hänen toimiinsa, eli hedelmiinsä !

        Ne hedelmät ovat olleet ainakin 10v ajan jo mätiä !

        Siis Saviksen OMA toiminta ja OMA käytös ei ole mihinkään muuttunut, kyllä hän morkkaa muita ja arvostelee, väheksyy, arvoi ja arvostelee ihan väärin omien LUULOJENSA mukaan, sun muuta, mutta tuota omaa käytöstään edes hän ei ole vaivautunut kuntoon laittamaan, eikä se onnistukkaan, kun hän LUULEE olevansa joku "oikeaoppinen" ja siten kaikki muut ovat väärä oppisia.

        Se on ulkokultaisuuitta ja puoluehenkeä, missä Savis toimii, ja on sisi toiminut jo ainakin 10v ajan, ja se ilmenee seuraavalla tavalla:

        Jaakobin kirje 3
        13 Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
        14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
        15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
        16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.

        Mitään sävyisyyttä siinä ei ole, eikä siis Saviksen oma vaellus ole kunnossa, vaan jatkuva kiivaus ja riitaisuus on päällimmäisenä, eli kuten jo sanoin, Savis omien harhaluulojensa kautta hyökkäilee ihmisten ja uskovien päälle ja halveksii ja mollaa ja haukkuu heitä kaiken aikaa, ja siis VASTOIN TOTUUTTA, eli omien harhaisten ajatuksiensa kautta ja vuoksi !

        Ja tuo siis ei ole ainakaan 10v aikana yhtään mihinkään muuttunut !

        Ei ole siis mahdollista se, että Savis tuottaisi tavoillaan ja tyylillään mitään hyvää, hän on vain riidan kylväjä pahimmasta päästä ja elää siis ylihengellisen harhaisten ajatusten ja harha kuvitelmien vietävänä, ikävä kyllä !

        Näin olleen hän saa aikaan vain pahaa, ja meno on siis paha, ihan kuten tuossa Sanan kohdassa sanotaan !

        Enää harva uskaltaa tai haluaa häntä ojentaa ja hänelle huomauttaa, sillä Savis tulee silmille milloin milläkin syytöksillä, jotka siis eivät ollenkaan perustu Totuuteen vaan Saviksen harhaisen mielen tuotoksiin pelkästään !


      • Olen kyllä perehtyny kirjoitti:

        Olen kyllä perehtynyt Saviksen oppeihin ja vielä enemmän hänen toimiinsa, eli hedelmiinsä !

        Ne hedelmät ovat olleet ainakin 10v ajan jo mätiä !

        Siis Saviksen OMA toiminta ja OMA käytös ei ole mihinkään muuttunut, kyllä hän morkkaa muita ja arvostelee, väheksyy, arvoi ja arvostelee ihan väärin omien LUULOJENSA mukaan, sun muuta, mutta tuota omaa käytöstään edes hän ei ole vaivautunut kuntoon laittamaan, eikä se onnistukkaan, kun hän LUULEE olevansa joku "oikeaoppinen" ja siten kaikki muut ovat väärä oppisia.

        Se on ulkokultaisuuitta ja puoluehenkeä, missä Savis toimii, ja on sisi toiminut jo ainakin 10v ajan, ja se ilmenee seuraavalla tavalla:

        Jaakobin kirje 3
        13 Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
        14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
        15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
        16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.

        Mitään sävyisyyttä siinä ei ole, eikä siis Saviksen oma vaellus ole kunnossa, vaan jatkuva kiivaus ja riitaisuus on päällimmäisenä, eli kuten jo sanoin, Savis omien harhaluulojensa kautta hyökkäilee ihmisten ja uskovien päälle ja halveksii ja mollaa ja haukkuu heitä kaiken aikaa, ja siis VASTOIN TOTUUTTA, eli omien harhaisten ajatuksiensa kautta ja vuoksi !

        Ja tuo siis ei ole ainakaan 10v aikana yhtään mihinkään muuttunut !

        Ei ole siis mahdollista se, että Savis tuottaisi tavoillaan ja tyylillään mitään hyvää, hän on vain riidan kylväjä pahimmasta päästä ja elää siis ylihengellisen harhaisten ajatusten ja harha kuvitelmien vietävänä, ikävä kyllä !

        Näin olleen hän saa aikaan vain pahaa, ja meno on siis paha, ihan kuten tuossa Sanan kohdassa sanotaan !

        Enää harva uskaltaa tai haluaa häntä ojentaa ja hänelle huomauttaa, sillä Savis tulee silmille milloin milläkin syytöksillä, jotka siis eivät ollenkaan perustu Totuuteen vaan Saviksen harhaisen mielen tuotoksiin pelkästään !

        Voi kiitos !! Kyllä tuo texti virkisti minua ja tuleva päivä näyttää paljon valoisemmalta nyt kun näytit mitä on vika minun elämässä.

        Siis tarvitaan kirvelevä Herätys joka alkaa meissä uskovissa. Eix joo ??? Oletko sama mieltä ?? Vai näetkö salatut synnit sun elämässä?

        Muuten ?? Oletko saanut kuntoon sun elämä? Tarkoitin välirikko monien lähimmäisten kanssa ja Petrin kanssa ?


      • Totuus?
        Höpö höpö kirjoitti:

        Kyllä tunnen jo vuosien takaa ja livenä olen hänen kanssaan ollut ja hänen "hengellisiä" toimiaan vierestä seurannut, eikä siitä ajasta ole mikään muuttunut, vaan sama ns ylihengellinen vouhottaminen yhä vain jatkuu, ikävä kyllä ! :(

        Höpö höpö itsellesi. Olen varma että puhut jostain eri henkilöstä. Minun tuntemani savis ei ole nimittäin lainkaan tuollainen mitä sanot/väität. :) Joten syytöksesi, ainakin minun tuntemani saviksen suhteen, ovat täysin valheellisia. Tiedä sitten, jos on olemassa joku toinenkin savis, jota tarkoitat?


    • Samoin kuin haavanpuhdistusaineenkaan pääasiallinen tarkoitus ei ole kirveltää vaan puhdistaa, samoin on Jumalan Sanan. Mutta ei lika lähde sillä tavoin haavasta että potkimme haavanpuhdistusainetta roskiin, vaan siten että annamme puhdistusaineen tehdä tehtävänsä haavassa, vaikka kirveltääkin. Autuas on se joka Rakastaa Jumalan Sanasta tulevaa nuhtelua, vaikka se kirvelisikin lihassa kuin suola, se on silti meille parhaaksi, sillä sen tarkoitus on puhdistaa meitä :)

    • Aloittajalle kysymys

      "prayingheart", sopiiko kysyä, että miten olet päätynyt siihen näkemykseen, että tulit uskoon 13v iässä, mutta et vielä uudestisyntynyt ?

      Mitä silloin siis tapahtui, kun tulit uskoon ?

    • prayingheart (ei kir

      Kommentti nimimerkille: "Aloittajalle kysymys" On eri asia tulla omaan uskoon, kuin syntyä Jumalan Hengestä, oman uskonsa tyystin menettäneenä. Siitä on pohjimmiltaan kysymys. Ihminen voi uskoa omaan itseensä tai omaan rukoukseensa, tai nuhteettomaan elämäänsä, tai raamatun tutkimiseensa, tai mihin tahansa, joka on omaa itseä tai omaa tekoa. Ja mitä paremmin ihminen tuossa onnistuu, sitä enemmän ihmisen ylpeys ja ylimielisyys kasvaa, ja lopulta seuraa narsistinen itsepöhötys.. Mutta Uudestisyntyminen tarkoittaa kaiken tällaisen omavoimaisen, itseensä perustuvan uskon kuolemista ja romuttumista, eli uskon kohde muuttuu. Jos se oli aikasemmin ollut "Minä itse", on se uudestisyntyneellä Jeesus, yksin Jeesus, ei kukaan eikä mikään muu

      • Eenokki 12

        praying kertoi minun kokemukseni muistoista. Ei tarvitse toistaa ja vaikka itseuskoiset eivät minua usko eivät he tahdo muuttua sisäisestikään koska minun ja muiden tie näyttää niin kummalliselta joka ei ole järkeen käypää.Heille antaa voimaa itse pimeyden ruhtinas jolla on helppo työ johdattaa uudestikastetut temppelin harjalle rikkauksia katselemaan.jne...


      • Hei prayingheart, kiitos vastineestasi !

        Sinun olisi kai kannattanut kirjoittaa olleesi uskonnollinen, eikä niin, että olit uskossa 13 vuotiasta asti ?

        Siis uskonnollinen on sellainen tapa uskova, mutta jolta Jumalan luoma ja antama Usko puuttuu, ja silloin yritetään siis oikeasti vain pystyttää oma vanhurskautta, siis omilla itsensä parantelu yrittelyillä, eikä olla alistuttu Jumalan Lahja Vanhursakuteen, eli Kristukseen toisin sanoin.

        Room. 10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.

        Tässä laajemmin tuo Sanan kohta:

        1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
        2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
        3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
        4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
        5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
        6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
        8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.


      • prayingheart (ei kir
        Eenokki 12 kirjoitti:

        praying kertoi minun kokemukseni muistoista. Ei tarvitse toistaa ja vaikka itseuskoiset eivät minua usko eivät he tahdo muuttua sisäisestikään koska minun ja muiden tie näyttää niin kummalliselta joka ei ole järkeen käypää.Heille antaa voimaa itse pimeyden ruhtinas jolla on helppo työ johdattaa uudestikastetut temppelin harjalle rikkauksia katselemaan.jne...

        "praying kertoi minun kokemukseni muistoista" Kerroin vain oman kokemukseni. :) Mutta jos Eenokki sinulla on sama kokemus, niin sitten meillä on ihan samanlainen kokemus. Iloitsen siitä. :) Kunpa olisi usemmallakin samanlainen kokemus, kun kaikki omat mahdollisuudet ja voimat ja kaikki omat yritykset murtuu, eikä jää muuta kuin jättäytyä Jeesuksen käsiin, ja Hän antaa Lahjaksi sen, mitä ei koskaan itse pystynyt omin yrityksin saavuttamaan :)


      • Prayingheart (ei kir
        lateraalinen kirjoitti:

        Hei prayingheart, kiitos vastineestasi !

        Sinun olisi kai kannattanut kirjoittaa olleesi uskonnollinen, eikä niin, että olit uskossa 13 vuotiasta asti ?

        Siis uskonnollinen on sellainen tapa uskova, mutta jolta Jumalan luoma ja antama Usko puuttuu, ja silloin yritetään siis oikeasti vain pystyttää oma vanhurskautta, siis omilla itsensä parantelu yrittelyillä, eikä olla alistuttu Jumalan Lahja Vanhursakuteen, eli Kristukseen toisin sanoin.

        Room. 10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.

        Tässä laajemmin tuo Sanan kohta:

        1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
        2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
        3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
        4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
        5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
        6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
        8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

        Uskonnollinen vs uskova on eräs tapa ilmaista tuo, mutta noiden välinen eroavaisuus ei tule kovin selvästi sille. Mutta mielestäni usko vs Uudestisyntymä, kuvaa vielä syvemmin tuota. Nimittäin, Raamattu sanoo, että saatanakin uskoo(omalla tavallaan) mutta ei ole Uudestisyntynyt(tietenkään) Jeesus sanoi myös: "Kukaan ei ole pääsevä Isän Valtakuntaan, ellei ole syntynyt Uudesti Ylhäältä" Elikkä on monenlaista uskoa eikä kaikki/mikä tahansa usko ole pelastavaa uskoa, mutta Jeesuksen mukaan, Pelastumisen edellytys on Uuudestisyntyminen Ylhäältä, eli syntyminen Jumalan Hengestä. Mutta, ehkä on paras käyttää ilmaisua uskonnollisuus vs Uudestisyntyminen. Täten noiden välinen ero on selkeästi nähtävissä?

        Elikkä kukaan ei pelastu esim uskomalla omaan uskoon, tai omiin uskon harjoittamisisiin, tai omaan itseen, vaan vain Jeesukseen uskomalla, ja Uudestisyntymällä Jumalan hengestä, pelastutaan. Amen?


      • Prayingheart (ei kir kirjoitti:

        Uskonnollinen vs uskova on eräs tapa ilmaista tuo, mutta noiden välinen eroavaisuus ei tule kovin selvästi sille. Mutta mielestäni usko vs Uudestisyntymä, kuvaa vielä syvemmin tuota. Nimittäin, Raamattu sanoo, että saatanakin uskoo(omalla tavallaan) mutta ei ole Uudestisyntynyt(tietenkään) Jeesus sanoi myös: "Kukaan ei ole pääsevä Isän Valtakuntaan, ellei ole syntynyt Uudesti Ylhäältä" Elikkä on monenlaista uskoa eikä kaikki/mikä tahansa usko ole pelastavaa uskoa, mutta Jeesuksen mukaan, Pelastumisen edellytys on Uuudestisyntyminen Ylhäältä, eli syntyminen Jumalan Hengestä. Mutta, ehkä on paras käyttää ilmaisua uskonnollisuus vs Uudestisyntyminen. Täten noiden välinen ero on selkeästi nähtävissä?

        Elikkä kukaan ei pelastu esim uskomalla omaan uskoon, tai omiin uskon harjoittamisisiin, tai omaan itseen, vaan vain Jeesukseen uskomalla, ja Uudestisyntymällä Jumalan hengestä, pelastutaan. Amen?

        Perustelen hieman tuota "usko" asiaa ja syytä miksi siihen tartuin.

        Siis monet Lutherilaiset /kirkkokuntalaiset ovat mielestään uskossa koko elämänsä, vaikka eivät siis ole Uskossa, eli uudestisyntyneet, ja siten he luulevat olevansa pelastetussa tilassa, mutta näinhän ei ole !

        Samoin jopa jehovantodistajat sanovat tulleensa uskoon silloin kun heidät käännytettiin siihen oppiinsa ja heistä tuli jehivan todistajia, ja he opettavat lisäksi kuulemma, että sitten myöhemmin "uudestisynnytään", mutta se siis tarkoittaa vain sitä, että omin voimin on tarpeeksi tehty ja ansaittu omilla teoilla ja opittu omat synnit ja saastat piilottamaan muilta, ja sitä he siis nimittävät "uudestisyntymäksi" !

        Siis heillä on kahden kastin "uskovia" eli alemmat "uskovat" ja sitten ITSE omilla töillään ja teoillaan ja pinnan kiillottamisillaan "uudestisyntyneet" eli johto porukka !

        Täällä foorumilla kirjoittaa myös eräs "Tiestä" ja hän ja hänen kumppaninsa ovat rakentaneet siis vastaavan oppi rakennelman, jossa "Tiestä" siis on JO vesi kasteessa vauvana saanut muka ns. "Pyhän Hengen lahjan", ja sitten samoin hän on omien sanojensa mukaan itse opiskellut ja itseään pyhittänyt ja parannellut niin, että lopulta kelpasi Jumalalle, ja nyt sitten hänkin sanoo sen kautta muka "uudestisyntyneensä" !

        Siis on hyvä olla tarkkana näissä asioissa ja käsitteissä, sillä täällä ja muualla on asiat siis todella osattu ihmis järjellä sekoittaa ja sotkea !

        Mielestäni siis se uskonnollisuus eli tapa uskovaisuus, tai oman uskon kautta pelastuminen on sama asia, ja sen vastakohta on se Jumalan synnyttämä Usko jonka saamme Lahjana Kristuksessa, eli Jumalan Pojan Uskosta minä kirjoittaisin.

        Siis tuo Usko asia sanotaan hyvin seuraavassa:

        Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

        Siis ei meidän oma tekomme, ns. uskottelu teko tai toimi, vaan Jumalan uudestisyntymässä synnyttämä ja aikaansaama Kristuksen Usko !

        Siis uudestisyntyneelle KAIKKI lahjoitetaan ja on lahjoitettu jo Kristuksessa, eli meillä ei ole omaa vanhurskautta, ei omaa uskoa, ei mitään omaa, se ei vain kelpaa se omamme, vain Kristus ja se mitä Hänessä on ja mitä Hänen kauttaan tulee kelpaa Isälle Jumalalle.

        Uskosta vielä sen verran selvennökseksi, että ihmisessä ei ole olemassa Uskoa itsessään, sen todistaa seuraava harvojen ymmärtämä Sanan kohta:

        Matt. 21:21 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, niin ette ainoastaan voisi tehdä sitä, mikä viikunapuussa tapahtui, vaan vieläpä, jos sanoisitte tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', niin se tapahtuisi.

        Siis jos olisi tuon sinapin siemenen verran edes uskoa ihmisellä itsellään, niin vuoret heittäytyisivät mereen !

        Mutta kun siis ihmisessä ITSESSÄÄN ei ole siis edes sen vertaa Uskoa !

        Kaikki mitä voimme saavuttaa ja saada, siihen Jumalan pitää antaa meille se Usko, joka ikiseen asiaan, siis vain Jumalan Uskolla voidaan saavuttaa luvattu, ja jos Jumala ei sitä Uskoa ihmiseen synnytä, olemme ilman !

        Joh. 3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.

        Tämä Usko ja "uskottelu" asia siis on pahasti sekoitettu, ja moni uskottelee kaikenlaista sellaista, mikä ei kuitenkaan perustu Totuuteen, eikä Jumalan tahtoon.

        Siis moni eli liian moni aitokin uskova elää harhassa, jossa hän luulee ja luulottelee itselleen saavuttavansa omalla "uskollaan" oikeasti halullaan jotakin Jumalalta, eli omilla uskon teoillaan ja uskon toimen harjoittamisella ja pinnistelyllä.

        Tässä olisi monelle asiaa, mutta harva kykenee sen ottamaan vastaan, kun on eri tasoiseen menestysteologiaan sotkeuduttu, ja nämä usko asiat ovat "opettajat" sotkeneet niin pahoin, että siitä ei omi enää saa mitään tolkkua !

        Toivottavasti tämä selventää tuota takertumistani asiaan ja aiheeseen ?


      • Eenokki 12
        prayingheart (ei kir kirjoitti:

        "praying kertoi minun kokemukseni muistoista" Kerroin vain oman kokemukseni. :) Mutta jos Eenokki sinulla on sama kokemus, niin sitten meillä on ihan samanlainen kokemus. Iloitsen siitä. :) Kunpa olisi usemmallakin samanlainen kokemus, kun kaikki omat mahdollisuudet ja voimat ja kaikki omat yritykset murtuu, eikä jää muuta kuin jättäytyä Jeesuksen käsiin, ja Hän antaa Lahjaksi sen, mitä ei koskaan itse pystynyt omin yrityksin saavuttamaan :)

        Kyllä minulla oli samat kokemukset voimakkaana koettuna ja jatkumo siihen että pyhitys on seuraamus uskoontulosta.tai palajamista kasteeseen. Pyhitys on yhä syvenevää synnin tuntemusta ja Jumalan ominaisuuksien tuntemisen ymmärtäminen hengen kautta sekä armon ja Jumalan hyvyyden kirkastumista kun Herra vaikuttaa vihollisten meitä kiusatessa ja vainotessa. (Pyhityksen määritelmä omin sanoin huom! saa arvostella)


      • prayingheart (ei kir
        lateraalinen kirjoitti:

        Perustelen hieman tuota "usko" asiaa ja syytä miksi siihen tartuin.

        Siis monet Lutherilaiset /kirkkokuntalaiset ovat mielestään uskossa koko elämänsä, vaikka eivät siis ole Uskossa, eli uudestisyntyneet, ja siten he luulevat olevansa pelastetussa tilassa, mutta näinhän ei ole !

        Samoin jopa jehovantodistajat sanovat tulleensa uskoon silloin kun heidät käännytettiin siihen oppiinsa ja heistä tuli jehivan todistajia, ja he opettavat lisäksi kuulemma, että sitten myöhemmin "uudestisynnytään", mutta se siis tarkoittaa vain sitä, että omin voimin on tarpeeksi tehty ja ansaittu omilla teoilla ja opittu omat synnit ja saastat piilottamaan muilta, ja sitä he siis nimittävät "uudestisyntymäksi" !

        Siis heillä on kahden kastin "uskovia" eli alemmat "uskovat" ja sitten ITSE omilla töillään ja teoillaan ja pinnan kiillottamisillaan "uudestisyntyneet" eli johto porukka !

        Täällä foorumilla kirjoittaa myös eräs "Tiestä" ja hän ja hänen kumppaninsa ovat rakentaneet siis vastaavan oppi rakennelman, jossa "Tiestä" siis on JO vesi kasteessa vauvana saanut muka ns. "Pyhän Hengen lahjan", ja sitten samoin hän on omien sanojensa mukaan itse opiskellut ja itseään pyhittänyt ja parannellut niin, että lopulta kelpasi Jumalalle, ja nyt sitten hänkin sanoo sen kautta muka "uudestisyntyneensä" !

        Siis on hyvä olla tarkkana näissä asioissa ja käsitteissä, sillä täällä ja muualla on asiat siis todella osattu ihmis järjellä sekoittaa ja sotkea !

        Mielestäni siis se uskonnollisuus eli tapa uskovaisuus, tai oman uskon kautta pelastuminen on sama asia, ja sen vastakohta on se Jumalan synnyttämä Usko jonka saamme Lahjana Kristuksessa, eli Jumalan Pojan Uskosta minä kirjoittaisin.

        Siis tuo Usko asia sanotaan hyvin seuraavassa:

        Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

        Siis ei meidän oma tekomme, ns. uskottelu teko tai toimi, vaan Jumalan uudestisyntymässä synnyttämä ja aikaansaama Kristuksen Usko !

        Siis uudestisyntyneelle KAIKKI lahjoitetaan ja on lahjoitettu jo Kristuksessa, eli meillä ei ole omaa vanhurskautta, ei omaa uskoa, ei mitään omaa, se ei vain kelpaa se omamme, vain Kristus ja se mitä Hänessä on ja mitä Hänen kauttaan tulee kelpaa Isälle Jumalalle.

        Uskosta vielä sen verran selvennökseksi, että ihmisessä ei ole olemassa Uskoa itsessään, sen todistaa seuraava harvojen ymmärtämä Sanan kohta:

        Matt. 21:21 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, niin ette ainoastaan voisi tehdä sitä, mikä viikunapuussa tapahtui, vaan vieläpä, jos sanoisitte tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', niin se tapahtuisi.

        Siis jos olisi tuon sinapin siemenen verran edes uskoa ihmisellä itsellään, niin vuoret heittäytyisivät mereen !

        Mutta kun siis ihmisessä ITSESSÄÄN ei ole siis edes sen vertaa Uskoa !

        Kaikki mitä voimme saavuttaa ja saada, siihen Jumalan pitää antaa meille se Usko, joka ikiseen asiaan, siis vain Jumalan Uskolla voidaan saavuttaa luvattu, ja jos Jumala ei sitä Uskoa ihmiseen synnytä, olemme ilman !

        Joh. 3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.

        Tämä Usko ja "uskottelu" asia siis on pahasti sekoitettu, ja moni uskottelee kaikenlaista sellaista, mikä ei kuitenkaan perustu Totuuteen, eikä Jumalan tahtoon.

        Siis moni eli liian moni aitokin uskova elää harhassa, jossa hän luulee ja luulottelee itselleen saavuttavansa omalla "uskollaan" oikeasti halullaan jotakin Jumalalta, eli omilla uskon teoillaan ja uskon toimen harjoittamisella ja pinnistelyllä.

        Tässä olisi monelle asiaa, mutta harva kykenee sen ottamaan vastaan, kun on eri tasoiseen menestysteologiaan sotkeuduttu, ja nämä usko asiat ovat "opettajat" sotkeneet niin pahoin, että siitä ei omi enää saa mitään tolkkua !

        Toivottavasti tämä selventää tuota takertumistani asiaan ja aiheeseen ?

        "Siis ei meidän oma tekomme, ns. uskottelu teko tai toimi, vaan Jumalan uudestisyntymässä synnyttämä ja aikaansaama Kristuksen Usko !" Juuri näin, Amen! Ja Uudestisyntymän välttämättömyyttä olen korostanut koko ajan, en omatekoista uskontoa/uskonnollisuutta :D


    • Eenokki 12

      Omaan uskonkäsityksiin luottamalla ei pelastuta. Tarvitaan uudestisyntyminen hengen kautta ja saada rauha sydämeen joka todistaa Jumalan teosta.
      Uskovan elämä on päivittäistä uudistumista.
      Kuolla maailmalle ja elää Jumalalle on uudestisyntymys.
      Uudestikastajien esikuvana uudestisyntymisestä on simon noita, Hän teki parannuksen mutta helluntailaiset harvoin muuttuvat koska ylpeyden länget ovat kaulassaan ja vihollinen vie heitä minne tahtoo.

      • Ihan kuin sinä puhuisit muut muuttumista silleen että ihminen muuttaa itsesi ,,,
        parantamalla itseä kovan yrityxen taa ?? Elikä tän kilvoituxen kautta joka on niin suosittu..


    • Eenokki 12

      Kyllähän se tiedetään että savis on saanut jonkin hengen armosta synnittömyyden vaipan ja valtikan kouraan.
      Kruunua ei saviksen otsalla ole, mutta ehkä suunnistajan otsalamppu sopisi saviksen päärynänmuotoiseen päähän ja luulen saviksen kokeneen valaistumisen talven viimassa ja tuiskussa kaskivahvassa lumisateessa

      • Rakas Eenokki !

        Tie synnittömyyteen on kirjoitettu selkeästi Raamatussa. : )


      • Eenokki 12

        Kristukseen nähden Jumala näkee meidät armahdettuina syntisinä joille Hän ei lue syntejä.
        Ja uskovat rukoilevat Isä meidän rukousta joka tuskin sopii synnittömälle savikselle kun siinä mainitaan...anna anteeksi meidän velkamme...
        Saviksella on kuvittelevansa siivet selässä mutta savis tarvitsee vielä pyllyyn pitkän pyrstön että pääsisi liihoittelemaan yläilmoissa.
        Tie synnittömyyteen on jäänyt savikselta selittämättä meille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      357
      4086
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1507
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      200
      1287
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe