Espoon Asunnot ja kylmät puhurit

muutos kehiin

Espoon Asunnoissa puhaltavat kylmät tuulet

Jo vuosia Espoon Asunnoissa asuneena on jouduttava toteamaan että nyt eletään kovia aikoja asukkaiden näkökulmasta ajatellen. Asukkailla on syystä huoleen, ainakin mikäli aikoo vaihtaa asuntoa, tekee vikailmoituksia tai muuta vastaavaa.

Muutos huonoon suuntaan on ollut hidasta, mutta tasaisen varmaa. Lieneekö syynä jonkinlainen talousahdinko vai mikä, mutta suuntaus on ollut selvä ja asukkaiden havaittavissa viimeisen vuoden ajan.

Ei ole kuin pari vuotta siitä kun asiat toimivat; Kun ilmoitit vaikkapa hajonneesta kiukaasta, tilalle tuotiin parissa päivässä uusi. Tai kun muutit asunnosta toiseen, se sujui kuin Strömsössä konsanaan. Tai kun halusit säästää veden kulutuksessa, sait siitä palkinnon; Sait mitä todennäköisimmin vuokran alennusta kun sen aika tuli ja vesimittarit oli luettu.

Nyt eletään toisenlaisia aikoja; On alkanut kuulumaan ikäviä asioita sekä omakohtaisia kokemuksia siitä kuinka vikailmoituksiin ei reagoida, Akuutteja toiminpåiteitä vaativat korjaukset saavat odottaa useita kuukausia! Yhä enemmän on kuulunut myös sitä(asukkaiden kanssa keskustellessa) että useat ovat kokeneet että asuntoa vaihtaessa on muuttajaa laskutettu aiheetta oletetusta haitasta. On mm. hukattuja asiapapereita johon on kirjattu asunnon viat kun asuntoon on muutettu.

Kenties kaikkein ikävimpänä asiana on tullut ilmi myös sellaista että asukas on houkulteltu ilmaisten maalien turvin maalaamaan seinät. Karmea ja kohtuuton yllätys tosin on ollut se että muutettaessa asunnosta pois, asukasta onkin laskutettu useilla sadoilla euroilla vain siksi että pieni maaliläikkä on löytynyt katosta. Kannattaa siis miettiä alatko tähän orjatyöhön, jossa lopulta maksumiehenä toimitkin sinä itse kaiken työn jälkeen.

Viimeaikoina on puhuttu paljon ympäristöasioista. Mitä olette mieltä siitä että kauan hyväksi todettu käytäntö ollaan muuttamassa siten että vesimaksu on valmiiksi määritelty eikä perustu todelliseen kulutukseen. Näin saadaan kyllä Espoon Asunnoille lisää tulovirtoja, mutta asukkailta katoaa kyllä porkkana säästää veden kulutuksessa. Laskin että yksin huoltajan vesimaksuun on tulossa vuositasolla noin 600euron lisäys, ottaen huomioon että hän on saanut käytännössä aina vesivähennyksen. Muutos astunee voimaan käsittääkseni ensivuoden alusta.

Kuin sokerina pohjalla oli tapaus, jossa tarkoituksemme oli vaihtaa asuntoa Espoon Asunnot Oy;n sisällä. Katsastimme uuden asuntomme ja olimme kaikinpuolin tyytyväisiä. Sitten kun ilmoitimme että ottaisimme asunnon, meille ilmoitettiin että maksaisimme vaihdosta päällekkäistä vuokraa useita satoja euroja. Pitkään harkittuamme jouduimme kieltäytymään muutosta.
Jäin kaipaamaan sitä Espoon Asunnon toimintaa mitä se oli vielä muutama vuosi sitten. Koin tuolloin että asukkaita ei rahastettu kohtuuttomasti ja muutot asuntojen sisällä koituivat turvallisesti - ilman pelkoa aiheettomista korvauskuluista ja muista maksuista.

Oikeus ja kohtuus

7

1118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On se parempi

      Epäilen kirjoitustasi kun minä olen kuullut ihan päinvastaista. Olen pidempää halunut muuttaa hekan asunnoista espoon asunnot oy:n tai vav asunnot oy:n asuntoihin koske ne on tasoltaan paljon parempia. Eihän Espoo nosta vuokriakaan ensi vuonna. Kun täällä mielettömät korotukset.

      Ei olis varmaan typeryyksissä pitänyt hakea uudiskohdetta kun jälkeenpäin tajusin työttömäksi jäädessäni miten kallis se on eikä kukaan edullisempaa nyt vaihda jos vaihtokumppanin asunto on näiden hintaluokkaa. Joten espoolle tai vantaalle siis.

    • Näin vain on

      Valitettavasti aloittajan kirjoitus on täyttä totta. Olen kuullut muunmuassa että rikkoontuneista ja vuotavista ränneistä ei tehdä korjauksia vaikka vuotavat solkenaan paikkoihin joista voi kehkeytyä home ongelma ajan mittaan.
      Näin Espoon Asunnoilla. Ja kyllä. - asunnon vaihdon yhteydessä on peritty yhä enenevissä määrin PERUSTEETTOMIA KULUJA muuttavalta asukkaalta.

      Näin myös Leppävaaran alueella. Kannattaa hiukan miettiä , muutatko tähän ryövääjien isännöimään yhtiöön asumaan. Itse olen joutunut "vähän" katumaan.
      Mielivalta rehottaa.

      Muistissa on ne ajat, jolloin huoltoyhtiö toimi ripeästi ja muuttajia ei rangaisty näillä "pikku-yllätyksillä" .

      • pyhittää keinot

        Noh...pääset sentään espoon kaupungin asuntoihin jotka on eniten halutuimpia asuntoja pääkaupunkiseudun asunnoista.


    • Pääsin

      Pääsin minäkin, mutta taso on hiljalleen laskenut. Palvelut eivät toimi ja nyt tullee voimaan hyvin kyseenalainen vesimittareiden poisto.

      • tytäres ojares

        Miksi se on mielestäsi kyseenalainen? Itse haluaisin muuttaa täältä hesan asunnoilta espoon asuntoihin mutta ei millään pääse.


    • jaimurAnoppi

      Aloittaja oikeassa! valitettavasti tiedossa näitä. Kehotan suoraan oikeustoimiin. Valitan ,mutta nämä tapaukset ovat tosia.

    • espoossa

      Minä olen vuosia asunut Espoon asuntojen asunnoissa, useissa eri asunnoissa ja olen ollut tyytyväine. Toki ainahan sitä löytyy valitettavaa ihan mistä tahansa asiasta mutta kyllä Espoon asuntojen asunnot ainakin VVOn voittaa, kokemusta niistäkin. Tässä edullinen vuorka, korjaukset toimii, isännöitijään saa yhteyden, ym ym ja kaiken lisäksi helppo vaihtaa toiseen asuntoon jos oma elämäntilanne muuttuu. Varma asunto kunhan hoitaa oman osuutensa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1388
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      20
      1114
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1023
    Aihe