mazda 3

mikä neuvoksi

Mikähän mahtaa matukassa kolkuttaa?
Auto on mazda 3 2006 1.6.
Kolkuttaa kun pistää kylmänä käyntiin n.20 sek ja ääni pahenee jos pistää vetoa päälle.

Ja ääni on sen verran kova että ei tule nostimista.
Joku tuos sanoi että vois olla kulunu nokan 'variable timing' systeemi.

Onko kellään mitään käryä mikä vois olla

On koitettu erimoisia öljyjä koneessa, mutta niillä ei ole mitään vaikutusta ääneen.

14

1796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+20

      Johtunee jakopään ketjusta naputtaa kylmänä mutta ei ole ongelma. Itse huomasin juuri että öljyä pitää lisätä. En tajunnut asiaa ennen kuin olin auton ulkopuolella ja poika istui rattiin ja ajoi pois parkista. Tarkistin mittatikikusta ja oli alarajassa. Öljy alkaa kelvata pikkuhilkaa 5-vuoden/75 000 km jälkeen ja tasoa kannattaa seurata.

      • mikä neuvoksi

        Autolla ajettu 103 tuhatta km.
        Eikä vie yhtään öljyä.
        Jos auto seisoo pari päivää käyttämättä, niin silloin ei kolokuta vaan käy niinkuin pitäisi.


    • andd

      Omatunto se siellä kolkuttaa !!! : )

    • brake

      Samoilla "ongelmilla" myös täälläpäin. Öljyt ok ja 1.6 kone, mutta kylmänä tosiaan pitää ääntä. Vai onko tämä vaan ominaisuus minkä kanssa pitää elää?

      • edelleen

        Onko löytyny "vikaa"?


      • sfjwejfifjisjfs

        Männät siellä kolisee väljyyttään sylinterin seinämiin. Kiertokangen laakerit on toinen kolinan lähde.


      • peltipurkkirautaako

        Onko pytyt tai laakerit muka väljiä 110 tkm ajetussa autossa?
        Jos on niin kyllä on pehmeetä rautaa!!!


    • mätzä

      Hiukka väljyyttä ei leivo kiinni, ranskalaiset rallattaa niin iloisesti!

    • onkokokemusta

      Vika on löytyny. Imusarjan läpät kolisee. Akseli on kulunu väljäksi. Nyt pitäis alata ettiin uutta imusarjaa. Ulkomaisia palstoja lukiessa toiset nyppää läpät kokonaan pois, mutta alakierrosten veto huononee ja päästöt nousee hiukan. Että mitähän täs tekis.

      • kokemusksesta

        Suosittelen että korjaat tai korjautat sen. Kuten mainitsit haitat niin vaihtamalla ne komponentit, auto taas toimii ja yöunetkin on rauhallisemmat. Ja katsastaakkin pitäisi vielä jatkossa. Oliko muuta huolena.


      • mistäuusi

        Mitä uusi imusarja maksaa? Mulla on vielä läpät tallella ja auto on juuri katsastettu parhaimmilla mahdollisilla päästömittauksilla. Olis kiva tietää imusarjan hinta. Vaihto hoituu kyllä itteltä. Muuten auto mielestäni toimii normaalisti mutta tuo läppien räpätys pistää omaan korvaan ja ajettaessa näyttäis myös pistävän kävelijöiden korvaan.
        Semmoisen huomion oon teheny että kovin räpätys kuuluu alle 2000 r/min.


      • 34534634
        mistäuusi kirjoitti:

        Mitä uusi imusarja maksaa? Mulla on vielä läpät tallella ja auto on juuri katsastettu parhaimmilla mahdollisilla päästömittauksilla. Olis kiva tietää imusarjan hinta. Vaihto hoituu kyllä itteltä. Muuten auto mielestäni toimii normaalisti mutta tuo läppien räpätys pistää omaan korvaan ja ajettaessa näyttäis myös pistävän kävelijöiden korvaan.
        Semmoisen huomion oon teheny että kovin räpätys kuuluu alle 2000 r/min.

        755 euroa se maksaa


    • jfsfskjfksdj

      Läppien akselien 3D tulostus paremmalla aineella?

      • hkydvyfj

        Läppiä ei voi vaihtaa ja itse akseli ei ole kulunu vaan imusarjan läpiviennit. Uudemman version imusarjassa akselissa on puslat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1690
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1329
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1075
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      5
      1009
    Aihe