Ei paljon myyjää arvosteta

zeppipeppu

http://nayta.monster.fi/getJob.aspx?jobid=139090118

miten kukaan itseänsä kunnioittava vittii jollain 1650 e perus/takuu/vedätyspalkalla yrittää edes myydä pesuineita, hah.

siivojaan peruspalkka SOL:lla ihan sama, no siivooja tai pesuainemyyjä, ihan sama, kuka tohon lähtiskään.

5

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikökauppakäy

      No kiinnostuitpa itsekin ilmoituksesta. Isoa pohjapalkkaa myyjän pyytäessä tulisi ammattitaitoisen rekrytoijan hälytyskellojen aina soida!!!

    • Kiinnostava aihe

      Mikä on iso pohjapalkka? (ja miksi pitäisi kellojen soida - eikös sen kiinteän palkan osuudenkin tulisi kertoa myyntiprosessin rakenteesta jotakin, jos klousaussykli kaupoissa saattaa olla tyypillisesti vaikka 2kk-12kk?) Enkä puhu siis todellakaan pesuaineista...

    • eikökauppakäy

      No mutta kun tässä puhutaan telemarkkinoinnista jossa kauppasykli ei ole tuollainen ja iso pohja houkuttaa vain selittelijöitä joilla on aina "iso diili just tulossa". Ja itse asiassa, esim. kiinteistövälitysalalla puhutaan satojen tuhansien kaupoista, pitkästä myyntisyklistä ja sielläkin on pieni pohja tai ei sitä ollenkaan. Silti moni menestyy. Kyse on vain siitä halutaanko tuloksen tekijöitä vai niitä joilla aina on huono markkinatilanne. On myös aloja joissa sen ison pohjan ymmärtää. Tässä puhuttiin (B2B) telemarkkinoinnista. Miksi siis sekoitat asioita?

    • Kiinnostava aihe

      Kappas - my mistake (!), en olliut tarpeeksi syvällä oikeassa aiheessa :)

    • Ulkosuomenkonkari

      No tuota ei tuo 1650 kyllä paljon ole... Olen joskus B2B telemarkkinointia myyden teollisuushuoltopalveluita ja pohja oli muistaakseni 3500€ kk luokka ja tästä on jo vuosia aikaa nykyrahassa 4K-4.5K€ ainakin.

      Tein silloin myös autolla kiertäen perinteistä piirimyyjän virkaa, mutta Suomen ulkopuolelle pääasiassa puhelimen ja sähköpostin varassa etenin.

      Olen nykyään Brittien suunnalla töissä ja tullut siihen tulokseen, monien Suomalaisten yritysten myynnin ongelma on tämä sankarimyyjän kultti. Sankarimyyjä on siis se kaveri joka myy vaikka jääpaloja eskimolle.

      Nykyään myyntityö kuuluu toimenkuvaani enää harvakseltaan lähinnä teen teknistä suunnittelua. Briteissä olen kuitenkin oppinut myyntitavan jossa keskityään oikeaan asiakassuhteen luomiseen sitten kun markkinointi on ensin herättänyt asiakkaan kiinnostuksen ja tuonut hänet sisään.

      Tässä tilanteessä myyjän toimi on enemmänkin projektin johtamista. Myyjä vastaa kahdesta asiasta. 1. Asiakassuhde. 2. Oikeiden resurssejen ja asiantuntijoiden löytämisestä oman yrityksen sisältä ja niiden tuonnista oikea aikaisesti asiakkaan projektiin.

      Tällaisessa myynnissä myyjä on vain yksi osa hyvin toimivaa myynti organisaatiota. Ne asiakkaalle lähetetyt asentajat ja konsultit tietävät tarkkaan mihin kiinnittää huomiota, mistä keskustella asiakkaan puolen kanssa ja mitä tietoa tuoda takaisin omaan taloon.

      Myyjä on vain osa tällaista kuvioita ja voi hyvinkin olla puhtaasti kiinteällä palkalla tai 70/30 joka täällä on yleinen, mutta pääasia on, että tulosta tulee ihan eri mallilla kuin sankarimyyjä tyylillä.

      Täälläkin ärähdetään heti että iso pohja takaa laiskat myyjät, mutta sitouttaa voi muutenkin. Esimerkiksi kuten omalla kohdallani osake optiolla ja firman tulokseen pohjautuvalla bonuksella. Iso pohja takaa mielestäni sen että ei tehdä lyhyt jänteistä asiakasta painostavaa myyntiä joka itse asiassa vähentää asiakassuhteen kokonaisarvoa(koko asiakassuhteen mittainen liikevaihto).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1372
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    Aihe