Koiralle "puruluu" hirven nahkasta

puavali

Moi, onko kukaan tehnyt koiralle puruluita hirvennahkasta. Kesällä koiranäyttelyissä oli hirvikärpäsnahkoja myynnissä... Ihmettelin, että miksi pitää mainostaa hirvikärpäsnahkoja kun tuskin ne pururullan nahat mistään kärpäsistä oli otettu:)
No kuitenkin, nyt nuo nahat menee meidän seurassa monttuun.
Sitä ajattelin, että miten nahkat pitää käsitellä? Karva pitäisi jollain irroittaa, kotoa löytyy vanhat lehmän keritsimet, jos sillä ajelee nahka posliiniksi ja sitten pienii sen nahkan sopiviksi paloiksi ja kuivaa ne. Onnistuuko noin? Tietenkin rasvat yms pitää poistaa, mutta tuo karva on se, josta en tiedä mitä sille voisi tehdä? Sian nahkoja on tullut kuivattua koirille, mutta niissä ei ole karvaa ollut, kun on jo teurastamossa poistettu.

9

1908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Puruluita ja sian nahkoja menee monttuun kun karva pitäisi irrottaa mutta kun ajelee nahan posliiniksi niin löytyy lehmän keritsimet. Jos pienii nahkan palasikisi koiranäyttelyssä poistaa rasvat ja myy hirvikärpäsnahkoja niin ajattelin, että sian nahkoja oli teurastamossa ja vielä ihmettelin, jotta miksi mainostaa kärpästä kun se oli jo pienitty nhkan sopiviksi paloiksi ja vielä piti kuivata pururullan naha

      Heh heh, apina ilmaisee itseään.

      • Huuhaa huuhkaja

        Onhan sinulta nyt aseet otettu pois ja lääkitys kohdallaan Susianalyytikko?


    • Hei! Samaa olen pohtinut, koira on allerginen ja voin syöttää ainoastaan peuraa ja perunaa. Peurannahkaa voisin saada ja siitä tekisin itse puruluita, samanlaisia kuin esimerkiksi possusta saa kaupasta ostaa. Kuivaisin leivinuunissa, mutta miten saan karvat poistettua nahasta?

      • hjugbhilnhui52ioygh

        Liekittämällä!!


    • Kiitos vinkintä, siihen liekittämiseen tarvitaan varmaan jotain erikoistyökalua...?

      • ihbnklnj52kjnl

        Pullo kosaania ja poltin! Kyllä lähtee!


      • ihbnklnj52kjnl kirjoitti:

        Pullo kosaania ja poltin! Kyllä lähtee!

        Kiitos :) !!


      • ihbnklnj52kjnl kirjoitti:

        Pullo kosaania ja poltin! Kyllä lähtee!

        Piti vielä kysymäni, oletko testannut, lähteekö myös kamala käry? Mitä meinaat, onnistuisiko kuumailmapuhaltimella, siis sellaisella jolla maalia irroittelen vanhoista huonekaluista ennen uudelleen käsittelyä?


      • sipesipe kirjoitti:

        Piti vielä kysymäni, oletko testannut, lähteekö myös kamala käry? Mitä meinaat, onnistuisiko kuumailmapuhaltimella, siis sellaisella jolla maalia irroittelen vanhoista huonekaluista ennen uudelleen käsittelyä?

        Ja vielä jatkokysymys kun täällä taitaa olla asiantuntemusta: onko joku antanut koirille peuraluita, voiko kaikki ruhon luut koirille antaa? Saan hankittua niitä ja ajattelin pakastaa osan, metsästyshän päättyy helmikuussa eikä niitä enää sen jälkeen saa ennen kuin syksyllä taas. Ajattelin pakastaa ja ottaa sieltä sitten tarvittaessa. Verisen luun järsiminen on varmaankin aika sotkuista puuhaa sisätiloissa, siksi ajattelin että ne ennen koirille antamista kuivaisin leivinuunissa, muutta luin jostakin että se saattaa muuttaa luun koostumusta niin että irtoaa teräviä säleitä jotka on vaaraksi suolistossa, tietääkö joku onko näin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      353
      4006
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1749
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1268
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe