Mitä Amanda näki ja kuuli ?

litterointi

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=24&t=12860&start=1875

Rikosylikonstaapeli Tapio Santaojan pyynnöstä olen litteroinnut 26.8.2009 tapahtuneen Amandan puhuttelun.

Läsnä: Ryk Tapio Santaoja, Ryk Jukka Harjunpää, Erikoistutkija / Sosiaalityöntekijä Satu Kivimäki Ryk Marina Toivonen ja sosiaalityöntekijä Anni Lujala.

K = Marina Toivonen
S = Satu Kivimäki
A = Amanda

Aluksi tunnin verran jaarittelua Amandan elämästä ja siten alkaa ensimmäinen kuulustelu:

K: Sillä tavalla kuule Amanda nyt mennään siihen tapahtumaan sinä yönä kun sun isä kuoli ja ja siit on pitkä aika. Sä et voi ihan kaikkea voi muistaa mut tota noin sen mitä sää siit muistat niin niin kertosik sää nyt niin ihan vaik siit asti kus sää vaikka menit illalla nukkuumaan et mitä sää muistat?

A: Joo mää, menin illalla nukkumaan ja sit mää heräsin siihen ku kuulu jotain tosi kovaa räiskintää ja mää luulin et siel oli joku ukkonen tai jotain ja niin luuli muutkin ja tota ja yritin saada unta mut sit se vaan koveni ja mä menin kysymään äidilt ja iskältä et mikä se on sit ne sanovat et se on ukkonen ja sit ja tota mä menin pois sit mää tulin koht hetken pääst takasin sit se oli jotenki se takaovi...

K: Puhuk sää vähän kovempaa.

A: Joo sit senjälkee tota mää kattosin siel ei näkyny viel mitää iskä oli noussu sängylt se oli sängyn vieressä ja äiti lepäs tai oli sillee peitto täs

VETÄÄ KÄSILLÄ "PEITTOA" RINNAN KORKEUDELLA YLÖSPÄIN

ja sit se katteli et mitä ihmet ja sit tota ne sano et mee takas sänkyy mä en oo ihan varma sanoik mää mä en muista ja sit tota mää menin mää tulin taas takas mut sit

K: Nii sit sää näit

A: Amanda itkee ja peittää silmät iskä on lattialla

K: Mitä tapahtu mitä sää teit sen jälkeen?

A: Mä en muista

K: Ota tosta tommonen nenäliina et saat niistää.

S: ... näki siinä et iskä on lattialla

A: Sit mää en muista siin välis tais olla jotai tai se oli kai se viiminen kun mä olin iskä lattialla ja sitä ennen jossai vaihees mä kuulin sitä kaikkee kamalaa ääntä ja sit äiti oli menos soittaa hätänumeroo ja sit se pyys mua pitää sitä hetke ku se meni kattoo sit äiti yritti suojel iskää ja sit se murhaaja äijä hakkas sitä johonki tähän kohtaan

NÄYTTÄÄ OIKEALLA KÄDELLÄ LYÖNTIÄ VASEMPAAN RINTAAN

K: Entäs sit sen jälkeen

A: No sit kai siel sanottiin jotain ihmisii mitä oltiin en mä muista joo siel sanottiin jotain en mä muista mitä sanotiin puhelimes ja sit öö ja menin kattomaa ja näin iskän maas ja siin oli puukko vieres mä en muista oliks se siin vihreesee se pidin ja sit siit tuli se terä sit mä näin ku sielt kusiel oli semmoinen pieni ku siin ei ollu ovee ku siin meni olkkarii ja siit mentiin makuuhuoneesee siin ei ollu ovee se oli niinku aukinainen ja sit mä näin mä seisoin siin rajal mis meni se makuuhuoneen ja olkkarin raja ni mä näin kun se murhaaja juoksi ve sielt kylppärist päi ja pääs sielt ikkunasta.

K: Joo ja sen jälkeen?

A: Sit mää menin kattomaan Alluu kait sit vähäajan pääst poliisit tuli Ja sitku poliisit tuli niin Allu luuli et murha oli siel pihal sit se huusi äkkii et tuo on murhaaja tuo pihal sit se poliisi ja sit se laitto aseen

NÄYTTÄÄ KUIN ASE OLISI MOLEMMILLA KÄSILLÄ EDESSÄ PIDETTYNÄ

ja siit kuului se ääni et oli valmiina ampumaan. Mut sit se katto siel oli se poliisi joka etsi sitä

K: Joo oliko Allulla joku leikki ase vai? Kuka sen aseen

A: Sielt tuli niinku poliisi ja sit se oli sillee valmjina

K: Niin tietenkin kun hän oli kuullu

A: Sit meijät vietiin jonnekkin mä en tiedä oli se joku lastenkodin tapanen hetkeks ku äiti meni sairaalaan ja iskä

K: Aika hyvin muistat vaikka siit on näin, pitkä

A: Ei se varmaan koskaan kunnol unohdu

34

5579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herra47.

      Sissos aatana

      • totta on

        poliisiko muhaaja? kyllä poika näki ja sano niin, totta se on


      • outoa
        totta on kirjoitti:

        poliisiko muhaaja? kyllä poika näki ja sano niin, totta se on

        Poikahan on muutamaa vuotta myöhemmin vannonut, että äiti se mulhaaja oli. Ihan varmasti, kyllä hän kuuli kaiken ja ymmärsi täysin mistä oli kysymys. Pitkään suunnittelivat ja supisivat. Äiti onkin tuo asetta esillä pitävä poliisi?


    • satuja tarinoita

      Ai että? Ihan juoks kylppäristä? No miten kun uhri makas oven edessä ja ovea ei saanut auki, eikä kylppärissä ollut mitään jälkiä. Ei annelikaan sitä kautta käynyt koettamas pulssia, kun ei jäänyt mitään jälkii ( tyttö vahvisti ettei äiti käyny)
      Joten satua ja tarinoita ja hölmölän kansan hömöimmät uskovat.

      • satuja sepolta

        Tyttö sanoo yllä: "Murhaaja juoksi sieltä kylppäristä PÄIN".

        Vääntelet tytön sanoja vääriin merkityksiin ja samaan aikaan ostat dildofriikin veljen fantasiat alasti juoksentelusta asuinalueella dildot päässä ja lasten raiskailut yleisessä kuntosalissa.

        Onko sinulla ihan kaikki kotona ?


      • juoksi kylp:stä pois
        satuja sepolta kirjoitti:

        Tyttö sanoo yllä: "Murhaaja juoksi sieltä kylppäristä PÄIN".

        Vääntelet tytön sanoja vääriin merkityksiin ja samaan aikaan ostat dildofriikin veljen fantasiat alasti juoksentelusta asuinalueella dildot päässä ja lasten raiskailut yleisessä kuntosalissa.

        Onko sinulla ihan kaikki kotona ?

        Onko itselläsi?

        Näin lukee esitutkintapöytäkrijassa:


        26.8.2009
        - No mää menin sinne ja näin iskän lattial ja vartosin varmaan jotain kymmenen viistoista sekuntii tai kakskyt sekuntii sen jälkeen murhaaja juoksi sielt kylppäristä pois.


      • juoksi kyl:stä PÄIN
        juoksi kylp:stä pois kirjoitti:

        Onko itselläsi?

        Näin lukee esitutkintapöytäkrijassa:


        26.8.2009
        - No mää menin sinne ja näin iskän lattial ja vartosin varmaan jotain kymmenen viistoista sekuntii tai kakskyt sekuntii sen jälkeen murhaaja juoksi sielt kylppäristä pois.

        Etpk:aa on väärennetty. Eikä ole ensimmäinen kerta kun sitä on väärennetty !

        Näin tyttö sanoi todellisuudessa 26.8.2009:

        "Murhaaja juoksi sieltä kylppäristä PÄIN".


    • idioottia on

      No miten niin pienessä tilassa voi muualta PÄIN juosta??? Sängyltä päin? Terassin ovelta päin? Eihän tyttö ole edes voinut nähdä kuin oviaukkoon asti. Tuon tytön sönkötys ei todista yhtään mitään muuta kuin että se on pelkää hädissään keksittyä sontaa. Joko äidin pakottamana tai suojellakseen?

      • yhdes vihan vallassa

        Sovittu diili äiskän kanssa. ME, kun ME tyttö sanoo mones kohtaa... yhdessä , yhdessä ja äiti manipuloi tytön omaan katalaan ja hirveään juoneensa päästä miehestä eroon. Täytyi olla valtava viha takana, Jostain jonka vain Auer tietää.
        Luulin Jukkaa ihan toiseksi , sanoi siihen tapaan kuulustelussa...


      • aunepee
        yhdes vihan vallassa kirjoitti:

        Sovittu diili äiskän kanssa. ME, kun ME tyttö sanoo mones kohtaa... yhdessä , yhdessä ja äiti manipuloi tytön omaan katalaan ja hirveään juoneensa päästä miehestä eroon. Täytyi olla valtava viha takana, Jostain jonka vain Auer tietää.
        Luulin Jukkaa ihan toiseksi , sanoi siihen tapaan kuulustelussa...

        kaiken muun lisäksi jolla pystytään todistamaan syyttömyys aattelit, että 9v tyttö olisi tämän jälkeen traumaton.


      • peeeaaa
        aunepee kirjoitti:

        kaiken muun lisäksi jolla pystytään todistamaan syyttömyys aattelit, että 9v tyttö olisi tämän jälkeen traumaton.

        Eiköhän tyttö tarvitse terapiaa ja tulee tarviimaan, ilman traumoja ei sellaisesta yöstä kukaan selviä tai on ihme. Tyttökö traumaton? Kuka niin sanonut tai päätellyt?


      • -erkki
        peeeaaa kirjoitti:

        Eiköhän tyttö tarvitse terapiaa ja tulee tarviimaan, ilman traumoja ei sellaisesta yöstä kukaan selviä tai on ihme. Tyttökö traumaton? Kuka niin sanonut tai päätellyt?

        Sosiaalitantat ovat lausunnoissaan kehuneet tyttöä hyvin tasapainoiseksi ja toiset huomioon ottavaksi.


      • sitoumus pitää
        yhdes vihan vallassa kirjoitti:

        Sovittu diili äiskän kanssa. ME, kun ME tyttö sanoo mones kohtaa... yhdessä , yhdessä ja äiti manipuloi tytön omaan katalaan ja hirveään juoneensa päästä miehestä eroon. Täytyi olla valtava viha takana, Jostain jonka vain Auer tietää.
        Luulin Jukkaa ihan toiseksi , sanoi siihen tapaan kuulustelussa...

        Auer on tsempannut tyttöä niin, ettei tämä kerro totuutta.
        Sanoi tytölle vankilakäynnillä: - sä olet niin paljon vahvempi kui mää, kun sä et murtunut kuulustelussa. -

        Jokin heitä sitoo miksi mahtaa sitoa voi vain kuvitella erinäisiä...


      • kylppäristä pois

        Tyttö sanonut selvin sanoin: ...sen jälkeen murhaaja juoksi sielt kylppäristä pois.

        Ei annulistit voi näin yksinkertaista asiaa käsittää, vaikka olisi valkoista ei kun mustaa valkoisella ja tikulla näyttäisi. Pitää olla jotain monimutkaisempaa??

        Vaikka kai se kylppäri kuitenkin oli kylppärissä päin kuitenkin.. heh heh..


      • vasaralla tietenki
        sitoumus pitää kirjoitti:

        Auer on tsempannut tyttöä niin, ettei tämä kerro totuutta.
        Sanoi tytölle vankilakäynnillä: - sä olet niin paljon vahvempi kui mää, kun sä et murtunut kuulustelussa. -

        Jokin heitä sitoo miksi mahtaa sitoa voi vain kuvitella erinäisiä...

        Tyttö on yrittänyt selittää , ettei se äiti OIKEASTI surmannut . Jotain teki mut ei se tarkoittanut että se olisi oikeasti. Mikä olikaan homman nimi. Myöhemmin lallatusta kotona sisarusten kanssa; millä isketään päähän; no vasaralla tietenkin.


      • juoksi kyl:stä PÄIN
        kylppäristä pois kirjoitti:

        Tyttö sanonut selvin sanoin: ...sen jälkeen murhaaja juoksi sielt kylppäristä pois.

        Ei annulistit voi näin yksinkertaista asiaa käsittää, vaikka olisi valkoista ei kun mustaa valkoisella ja tikulla näyttäisi. Pitää olla jotain monimutkaisempaa??

        Vaikka kai se kylppäri kuitenkin oli kylppärissä päin kuitenkin.. heh heh..

        Etpk:aa on väärennetty. Eikä ole ensimmäinen kerta kun sitä on väärennetty !

        Näin tyttö sanoi todellisuudessa 26.8.2009:

        "Murhaaja juoksi sieltä kylppäristä PÄIN".


      • sorkkarauta se oli
        vasaralla tietenki kirjoitti:

        Tyttö on yrittänyt selittää , ettei se äiti OIKEASTI surmannut . Jotain teki mut ei se tarkoittanut että se olisi oikeasti. Mikä olikaan homman nimi. Myöhemmin lallatusta kotona sisarusten kanssa; millä isketään päähän; no vasaralla tietenkin.

        Pikkusisarukset ovat psykiatrisen avun tarpeessa. Se tuli jo selväksi julkisten kuntosaliraiskailujen, dildot päässä juoksentelujen ja teippi suulla -suihkuraiskausten myötä.


      • me ei katottu sinne
        juoksi kyl:stä PÄIN kirjoitti:

        Etpk:aa on väärennetty. Eikä ole ensimmäinen kerta kun sitä on väärennetty !

        Näin tyttö sanoi todellisuudessa 26.8.2009:

        "Murhaaja juoksi sieltä kylppäristä PÄIN".

        Justiinsa noin älyttömiä väitteitä kuulee pullamammailijoilta. Tyttö: 'Se oli varmaan menny piiloon pesuhuoneeseen, ME ei katottu sinne.

        miksi ME? selitäpä se.

        eikä tuo ole ainoa kerta kun tytöltä lipsahtaa, että MEHÄN siellä tehtiin sitä ja tätä..


      • ei Auerkaan katsonut
        me ei katottu sinne kirjoitti:

        Justiinsa noin älyttömiä väitteitä kuulee pullamammailijoilta. Tyttö: 'Se oli varmaan menny piiloon pesuhuoneeseen, ME ei katottu sinne.

        miksi ME? selitäpä se.

        eikä tuo ole ainoa kerta kun tytöltä lipsahtaa, että MEHÄN siellä tehtiin sitä ja tätä..

        Tytär kävi omien sanojensa mukaan kerran takkahuoneen oviaukolla, joten ei hän tiennyt missä kohtaa takkahuonetta tai pesuhuonetta mies oli missäkin vaiheessa. Sinä tiedät vielä vähemmän siitäkin mistä hetkestä lähtien Lahti on maannut oven edessä. Onko Lahti maannut jossain muualla aiemmin ja vasta viime hetkellä rojahtanut pesuhuoneen oven eteen ?

        Iänikuisen karvalakkimutustelun sijaan voisit kaivaa jotain näyttöjä jotka liittäisit teorioihisi niin saataisiin stimuloivampaa keskustelua palstalle.

        Mutta kun sinulla ei ole mitään näyttöä spekulaatioille, niin teoriasi ei saa tuulta purjeisiin.

        Lähtökohta keskustelussasi on, että sinä haluaisit jonkun olevan jotain, mutta ei sellainen kanssakeskustelijaa motivoi.

        Et kykene tarjoamaan älyllistä haastetta.

        Näin tyttö sanoi 26.8.2009 haastattelussa:

        "Murhaaja juoksi sieltä kylppäristä PÄIN".

        Tuskinpa se sinne kylppäriinkään olisi juossut, vaikka olisikin Lahden ja oven välistä mahtunut.


      • jooo...
        ei Auerkaan katsonut kirjoitti:

        Tytär kävi omien sanojensa mukaan kerran takkahuoneen oviaukolla, joten ei hän tiennyt missä kohtaa takkahuonetta tai pesuhuonetta mies oli missäkin vaiheessa. Sinä tiedät vielä vähemmän siitäkin mistä hetkestä lähtien Lahti on maannut oven edessä. Onko Lahti maannut jossain muualla aiemmin ja vasta viime hetkellä rojahtanut pesuhuoneen oven eteen ?

        Iänikuisen karvalakkimutustelun sijaan voisit kaivaa jotain näyttöjä jotka liittäisit teorioihisi niin saataisiin stimuloivampaa keskustelua palstalle.

        Mutta kun sinulla ei ole mitään näyttöä spekulaatioille, niin teoriasi ei saa tuulta purjeisiin.

        Lähtökohta keskustelussasi on, että sinä haluaisit jonkun olevan jotain, mutta ei sellainen kanssakeskustelijaa motivoi.

        Et kykene tarjoamaan älyllistä haastetta.

        Näin tyttö sanoi 26.8.2009 haastattelussa:

        "Murhaaja juoksi sieltä kylppäristä PÄIN".

        Tuskinpa se sinne kylppäriinkään olisi juossut, vaikka olisikin Lahden ja oven välistä mahtunut.

        Murhaaja oli muka paikalla vain muutaman minuutin, tyttö juoksenteli monta kertaa katsomassa eikä nähnyt kertaakaan isänsä kimpussa ja silti ehti muka tappaa ja välillä olla hippasilla auerskankin kanssa. Ei ääntä, ei jälkiä, ei DNA:ta...Eihän tuota usko Erkkikään.


      • niii...
        jooo... kirjoitti:

        Murhaaja oli muka paikalla vain muutaman minuutin, tyttö juoksenteli monta kertaa katsomassa eikä nähnyt kertaakaan isänsä kimpussa ja silti ehti muka tappaa ja välillä olla hippasilla auerskankin kanssa. Ei ääntä, ei jälkiä, ei DNA:ta...Eihän tuota usko Erkkikään.

        Olisiko 10 minuutin pintaan homma hoidettu. Tämän kauempaa ei yleensä ole käytettävissä koska poliisit ovat aina vikkelästi paikalla.

        Eikähän sitä nyt uskalla asuinalueella keskellä yötä alkaa ikkunaa rikkomaan tuntitolkulla tai muutenkaan viivyttelemään kun aina on mahdollisuus, että joku naapurustossa kuulee ja vaikka videoi.

        "A: ...ja sit äiti oli menos soittaa hätänumeroo ja sit se pyys mua pitää sitä hetke ku se meni kattoo sit äiti yritti suojel iskää ja sit se murhaaja äijä hakkas sitä johonki tähän kohtaan... NÄYTTÄÄ OIKEALLA KÄDELLÄ LYÖNTIÄ VASEMPAAN RINTAAN"

        Ulkopuolisen ääniä kuuluu häketallenteella useampiakin, veri on Lahden eli ulkopuolinen ei ole loukkaantunut ja DNA:n oletettu puuttuminen johtunee siitä, että poliisi ei ottanut riittävästi näytteitä ja siitä että asialla on ollut ammattilainen. Auer ei voi niin taitava olla, ettei DNA:taan jättäisi murhavälineisiin ja -paikalle.

        Koska veitsessä ei ole Auerin hajua tai DNA:ta ja koska Auer oli koko puhelun ajan linjalla tai lähistöllä, ja Auer oli puhdas ja lähes haavoittumaton, eikä olisi ehtinyt lavastelemaan luurin päässä koska Lahden vammat olivat tuoreita, Auerilla on niin vedenpitävä alibi, että harvalla sellaista on.


      • ME ja ME ...?
        me ei katottu sinne kirjoitti:

        Justiinsa noin älyttömiä väitteitä kuulee pullamammailijoilta. Tyttö: 'Se oli varmaan menny piiloon pesuhuoneeseen, ME ei katottu sinne.

        miksi ME? selitäpä se.

        eikä tuo ole ainoa kerta kun tytöltä lipsahtaa, että MEHÄN siellä tehtiin sitä ja tätä..

        Tosissaann moni kiinnittänyt huomion tytön toistuviin ME - sanontoihin. Kun ME oltiin soitettu häkepuhelu, ME ei katottu sinne jne... kahden kimpassa, jospa annulla on taito hypnotisoida tyttö omiin tarkoituksiinsa. Ihan outoa että tuollai. Eikö olisi ollut hirveä pelko katsoa kylppäriin onks sielä ketään piilossa tms.. mutta ei pelkoa. Toinen merkittävä seikka mihin kiinnittänyt huomiota, kun ÄITI sanoi... mm huppiksen tuntomerkeistä. Tytöllä ei ollut mitään omaa havaintoa vaan kun äiti sanoi niin...


      • äiti yritti
        ME ja ME ...? kirjoitti:

        Tosissaann moni kiinnittänyt huomion tytön toistuviin ME - sanontoihin. Kun ME oltiin soitettu häkepuhelu, ME ei katottu sinne jne... kahden kimpassa, jospa annulla on taito hypnotisoida tyttö omiin tarkoituksiinsa. Ihan outoa että tuollai. Eikö olisi ollut hirveä pelko katsoa kylppäriin onks sielä ketään piilossa tms.. mutta ei pelkoa. Toinen merkittävä seikka mihin kiinnittänyt huomiota, kun ÄITI sanoi... mm huppiksen tuntomerkeistä. Tytöllä ei ollut mitään omaa havaintoa vaan kun äiti sanoi niin...

        Oma havainto:

        "A: ...ja sit äiti oli menos soittaa hätänumeroo ja sit se pyys mua pitää sitä hetke ku se meni kattoo sit äiti yritti suojel iskää ja sit se murhaaja äijä hakkas sitä johonki tähän kohtaan... NÄYTTÄÄ OIKEALLA KÄDELLÄ LYÖNTIÄ VASEMPAAN RINTAAN"

        Huomaa, että tyttö ei sano "ME yritettiin suojella iskää".


      • yritti yksin suojell
        äiti yritti kirjoitti:

        Oma havainto:

        "A: ...ja sit äiti oli menos soittaa hätänumeroo ja sit se pyys mua pitää sitä hetke ku se meni kattoo sit äiti yritti suojel iskää ja sit se murhaaja äijä hakkas sitä johonki tähän kohtaan... NÄYTTÄÄ OIKEALLA KÄDELLÄ LYÖNTIÄ VASEMPAAN RINTAAN"

        Huomaa, että tyttö ei sano "ME yritettiin suojella iskää".

        Höh, saivartelua. Äiti käski pitää puhelinta hetken kun meni katsomaan isää, ja yritti suojella mutta sai itse puukosta. Mitä tuossa nyt on? Takerrut yhteen sanaan, joka ei tilanteeseen edes olisi sopinut.


      • viisi kertomusta
        yritti yksin suojell kirjoitti:

        Höh, saivartelua. Äiti käski pitää puhelinta hetken kun meni katsomaan isää, ja yritti suojella mutta sai itse puukosta. Mitä tuossa nyt on? Takerrut yhteen sanaan, joka ei tilanteeseen edes olisi sopinut.

        Lues tuolta ketjusta viisi annelin kertomusta miten sai veitsenpiston. Itekukin voi veikata mikä noista olisi sopivin...olin unessa ja heräsin siihen kun iski rintaan.... jne..

        http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=949569&page=550


      • yritti yksin suojell
        yritti yksin suojell kirjoitti:

        Höh, saivartelua. Äiti käski pitää puhelinta hetken kun meni katsomaan isää, ja yritti suojella mutta sai itse puukosta. Mitä tuossa nyt on? Takerrut yhteen sanaan, joka ei tilanteeseen edes olisi sopinut.

        Anteeksi, "äiti yritti", olet oikeassa. En ollut lukenut edellisiä viestejä kunnolla, ja luulin tässä olevan joku todistelu taas tytärtä vastaan, käyttämiään sanoja spekuloiden.


      • kusetukse mestari
        yritti yksin suojell kirjoitti:

        Anteeksi, "äiti yritti", olet oikeassa. En ollut lukenut edellisiä viestejä kunnolla, ja luulin tässä olevan joku todistelu taas tytärtä vastaan, käyttämiään sanoja spekuloiden.

        Viisi kertomusta kertoo että mamma valehtelee. Kaikenlaista kusetusta kuultu mutta ulvilan naisen kusetus lyö laudalta.


    • kuorossa

      Jo 2009 kuulustelijakin toteaa: "Sä et voi ihan kaikkea voi muistaa mut tota.."
      Mut 2014 lynqvistit huutaa kiimakuorossa, että kyllä se tyttö valehtelee kun ei kaikkea muka muista pilkulleen tarkkaan

    • Valaise vähän lisää

      Mistä tiedät? Kuka sosiaalitantta on näin kertonut, missä lausunnossa? Sinäkö olet lukenut tuon sosiaalitanttojen lausunnon? Lausunto on siis julkinen?

      • -erkki

        Tutkiva toimittaja Mikko Niskasaari on perehtynyt juttuun perusteellisesti ja on ilmeisesti lukenut/katsonuti kaiken saatavilla olevan materiaalin. Hän kuvaa blogissaan Amanda Aueria näin:

        "Vanhin tyttö sopeutui erittäin hyvin hoitokotiin. Työntekijöiden mukaan "hän on kiltti, mukautuva tyttö, joka herkästi mukautuu toisten kodin lasten toiveisiin ja tinkii omistaan". Viranomaisten arviot ja merkinnät ovat syyskuusta 2009 vuoden 2011 lopulle johdonmukaisesti samanlaisia, tyttöä pidetään muut huomioon ottavana ja epäitsekkäänä.

        Samantapaisia olivat viranomaisten kertomukset myös syksyllä 2009, kun Anneli Auer oli vangittu ensimmäinen kerran murhasta epäiltynä, ja kaikki lapset oli sijoitettuna samaan hoitokotiin: "Sisarusten välit vaikuttivat lämpimiltä", kertovat viranomaisten raportit toistuvasti.

        Sijaisvanhempien [Anneli A:n veli ja tämän vaimo] kuvaukset vanhimmasta lapsesta ovat siten syvässä ristiriidassa lääkäreiden ja sosiaalityöntekijöiden merkintöjen kanssa, aina syksyltä 2009 - elokuuhun 2011. Elokuussa 2011 käynnistyi seksuaalirikostutkinta, josta tuli myös murhajutun tutkinta väitetyin uusin todistein.

        Myöhemmin syksyllä nuorempien lasten oikeuspsykologisten haastattelujen tekijät uskoivat lausunnossaan, etteivät sijaisvanhemmat vaikuttaneet lasten kertomusten syntyyn, koska he [sijaisvanhemmat] itse kiistävät vaikutuksensa.
        Vanhinta tyttöä tutkineet varoittivat sijaisvanhempien varsin negatiivisen asenteen saattaneen vaikuttaa muiden lasten kertomaan."
        http://www.mikkoniskasaari.fi/node/169


      • jooo...
        -erkki kirjoitti:

        Tutkiva toimittaja Mikko Niskasaari on perehtynyt juttuun perusteellisesti ja on ilmeisesti lukenut/katsonuti kaiken saatavilla olevan materiaalin. Hän kuvaa blogissaan Amanda Aueria näin:

        "Vanhin tyttö sopeutui erittäin hyvin hoitokotiin. Työntekijöiden mukaan "hän on kiltti, mukautuva tyttö, joka herkästi mukautuu toisten kodin lasten toiveisiin ja tinkii omistaan". Viranomaisten arviot ja merkinnät ovat syyskuusta 2009 vuoden 2011 lopulle johdonmukaisesti samanlaisia, tyttöä pidetään muut huomioon ottavana ja epäitsekkäänä.

        Samantapaisia olivat viranomaisten kertomukset myös syksyllä 2009, kun Anneli Auer oli vangittu ensimmäinen kerran murhasta epäiltynä, ja kaikki lapset oli sijoitettuna samaan hoitokotiin: "Sisarusten välit vaikuttivat lämpimiltä", kertovat viranomaisten raportit toistuvasti.

        Sijaisvanhempien [Anneli A:n veli ja tämän vaimo] kuvaukset vanhimmasta lapsesta ovat siten syvässä ristiriidassa lääkäreiden ja sosiaalityöntekijöiden merkintöjen kanssa, aina syksyltä 2009 - elokuuhun 2011. Elokuussa 2011 käynnistyi seksuaalirikostutkinta, josta tuli myös murhajutun tutkinta väitetyin uusin todistein.

        Myöhemmin syksyllä nuorempien lasten oikeuspsykologisten haastattelujen tekijät uskoivat lausunnossaan, etteivät sijaisvanhemmat vaikuttaneet lasten kertomusten syntyyn, koska he [sijaisvanhemmat] itse kiistävät vaikutuksensa.
        Vanhinta tyttöä tutkineet varoittivat sijaisvanhempien varsin negatiivisen asenteen saattaneen vaikuttaa muiden lasten kertomaan."
        http://www.mikkoniskasaari.fi/node/169

        Ottihan se koville kun sisarukset paljasti tytön valehdelleen ja paljastivat kaikki äidin hirmuteot, ei tullut enää toimeen heidän kanssaan.


      • niii...
        jooo... kirjoitti:

        Ottihan se koville kun sisarukset paljasti tytön valehdelleen ja paljastivat kaikki äidin hirmuteot, ei tullut enää toimeen heidän kanssaan.

        Muttakun ongelma onkin, että pikkusisaret valehtelevat:

        "Äiskä ja äiskän miesystävä juoksivat alasti asuinalueella dildot otsassa ja pyydystivät pikkulintuja dildoilla uhratakseen niitä rituaalimenoissa."

        http://www.nelonen.fi/uutiset/viihde/1733429-juoksivat-alasti-dildot-otsassa-ja-pyydystivat-pikkulintuja-uhratakseen-niita-rituaalimenoissa---anneli-auerin-tapauksen-salaiset-asiakirjat-puhuttavat


      • -erkki
        jooo... kirjoitti:

        Ottihan se koville kun sisarukset paljasti tytön valehdelleen ja paljastivat kaikki äidin hirmuteot, ei tullut enää toimeen heidän kanssaan.

        Joopa joo ... Kumpienhan kertomukset ovat uskottavampia, sosiaalivirranomaisten lausunnotkin huomioon ottaen, Amandan vai pikkusisarusten? Ja kummat ovat vaikutuksille alttiimpia? Uskotko tuohon "dildot otsassa ..." -tarinaan? Jos uskot, niin se osoittaa sinusta melko paljon. Jos et usko, niin uskotko muihin tarinoihin? Jos uskot, niin miksi uskot?


    • Valitut palat

      Haha, pitihän tuo arvata, nissskasaaaripa tietysti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      341
      3841
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1709
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      59
      1473
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe