En ole ikinä ollut lentokoneessa.

ihminen ei lennä

Enkä tule varmaan koskaan olemaan.
Ikää on jo yli 20 vuotta ja ihmiset jaksavat ihmetellä, miten en ole koskaan ollut lentokoneessa.
En ole kyllä pahemmin ulkomaillakaan käynyt.
Paitsi jos se lasketaan, että on ollut laivassa, kun laiva on ollut Ruotsin satamassa.

Minulla ei ole mitään intressejä lähteä ulkomaille, varsinkaan lentäen.
Vaikka en ole koskaan koneessa ollut, näen joskus painajaisia siitä, kuinka joudun lentokoneeseen ja olen siellä ihan paniikissa.
Olen melkein 100% varma, että jos koneeseen joutuisin, pyörtyisin kauhusta ja haluaisin herätä vasta sitten, kun kone on laskeutunut.

Ihmiset eivät myöskään tajua sitä, miten en ole koskaan käynyt ulkomailla.
Että on muka epänormaalia, ettei perheen kanssa ole käyty ulkomaan matkoilla.
Niimpä niin, kaikilla tosiaan pitäisi olla rahaa useita tonneja tuhlattavaksi ulkomaan reissuihin.

Olen kyllä sitä mieltä, että pärjään koko elämäni menemättä lentokoneeseen.
Minne ikinä haluankaan matkustaa, voin ihan hyvin mennä junalla, bussilla, autolla tai laivalla.
Suomi on turvallinen maa, miksi täältä pitäisi lähteä pois?

20

1740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NäinMeillä

      Ihminen saa toki olla matkustamatta mihinkään jos siltä tuntuu. Ihan samoin kuin saa elää koko elämänsä vain hernekeittoa syöden. Sekin on ihan hyvä ja ravitseva ruoka. Ei siinä mitään. Enemmistö ihmisistä kuitenkin haluaa vaihtelua ja nähdä ja kokea muutakin kuin sitä yhtä ja samaa.
      Mutta jos olet onnellinen ilman matkustamistakin niin ole sitten ylpeästi sitä äläkä tee asiasta sen suurempaa numeroa.

    • lonkero5

      pysy kotona tai missä sitten haluatkin olla ei paljoa kiinnosta haluatko lentää vai et miksi vaivaidut yleensäkin kirjoittamaan tälle palstalle

      • nettilentäjä

        Miksi sitten komentoit? Jokin tässä sinuakin kiinnostaa, ellet vain ole nettipösilö..jolla ei muuta elämää..


    • go and do

      Ei kuule lentänyt meidänkään perhe, mutta siitä huolimatta lähdin yksin ulkomaille. Ymmärrän, jos sinulle on lentopelko, ettet halua lentää, mutta älä katkeruudesta sulje itseltäsi maailmaa.

      Tässä pari asiaa:
      1. lentämisessä ei ole mitään ihmeellistä. Se ei paljonkaan eroa junasta tai linja-autosta. Siellä on ahdasta ja meluisaa.

      2. Ulkomailla olemista ei tarvitse pelätä, Suomi ei ulkomaista kuitenkaan niin paljon poikkea, ettei siellä pärjäisi. Se ei ole siis niin ihmeellistä.

      3. Lentokentät ovat tehty ihmisille, siksi niissä pärjää aina. Veteraanimatkustajallakin saattaa olla joskus kysyttävää.

      Lopeta vinkuminen! Lähde matkaan, netistä saat kaiken tarvitsemasi tiedon ja mokailla saa!

      Jos lähdet siitä ajatuksesta, että ulkomaillakäynti on muiden kanssa kokemuksissa kilpailua, niin älä sitten vittu matkusta. Aina on joku, jolla on rahaa enemmän ja tehdä asioista joihin itse ei pysty.

      Eri ihmiset voivat saada samasta matkohteesta aivan eri asioita irti. Sinun ulkomaanmatkasi voi olla avartavampi kuin sata kohdetta kiertäneen retostelijan, jos asennoidut oikein.

      Suurin osa on lapsuudessa käynyt lähinnä tylsillä pakettimatkoilla, joissa on menty isin ja äidin pillin mukaan. Eka oma matka on aina eka oma matka.

    • Mdda

      Tunnen paljon ihmisiä jotka eivät ole lentäneet koskaan joten ei siinä mitään outoa ole, nykyään on vaan trendi sellainen että poikkeuksia ei oikein hyväksytä. Omalla
      kohdalla ei ole ollut tarvetta matkustella mihinkään ja hyvin on mennyt, eikä ole
      ollut tunnetta että elämä olisi yhtä ja samaa. Tekniset harrastukset vievät paljon
      aikaa joten pitkästymään ei ehdi koskaan kun aina on jokin projekti päällä. Meitä
      on niin moneksi ja hyvä niin.

    • vitunfriikit

      Kuulostat ihan pohjois-korealaiselta. Suomi on hyvä maa ja blaablaa ja ei täältä tarvii lähteä ja blaablaa. Vitun komukka.

    • LongtimeagoMe2

      Minäkin pelkäsin lentämistä. Sitten lähdin (silloisen) poikaystäväni kanssa Suomen pakkasia pakoon. Pelko karisi pois heti nousun jälkeen kun huomasin että eihän tässä mitään kauheata ole. enemmän pelkään Linnanmäen joissain laitteissa. Nykyään nautin nousuista ja laskuista. Ilmakuoppiakaan en enään pelkää.

    • Ei sitä pakko ole matkustaa ellei halua. Itse olen matkustanut jotain 35 valtiossa mutta vieläkään en pidä lentämisestä. Ahdasta ja luonnotonta mennä ilmaan. Hae oma tiesi.

      • Niin ja olisi niillä rahoilla muutakin kivaa tietty saanut. Kun en juo viinaa, ovat ne olleet sitten niitä perjantaipulloja ja kaljakoppia, ne matkarahat. Halvalla yleensä mielummin matkustan. Yli kolmen tähden hotellia maksaessasi kannattaa miettiä kannattaako ( siis lännessä, idässä kannattaa)


      • Niin ja nykyään minulle riittävät ihan hyvin Viro ja Suomi. Aika aikaansa kutakin. Suomi on todella hieno maa ja täältä saa kaiken sen kansainvälisyyden, mitä haluaa. Pärjäät ihan hienosti ilman matkustustakin, jos elämä niin vie.


      • junttitollot
        boxi kirjoitti:

        Niin ja nykyään minulle riittävät ihan hyvin Viro ja Suomi. Aika aikaansa kutakin. Suomi on todella hieno maa ja täältä saa kaiken sen kansainvälisyyden, mitä haluaa. Pärjäät ihan hienosti ilman matkustustakin, jos elämä niin vie.

        Suomi ei ole millään tavalla hieno maa ja siis tarkoitan ihmisiä ja niiden käytöstä. Kun katsoo yli-lihavia läskejä ja kaljuja tatuoituja pösilöitä. Minkäänlaista käytöstä ei ole ja olen matkustellut ulkomailla paljonkin ja aina joudun häpeämään suomalaisia tolloja tatuointineen ja rehvastelevan juntti-asenteen vuoksi. Metsäläisyys näkyy yhä ja ei näytä kuin lisääntyvän rahvaan tollo-matkailun myötä. Ongelmaksi on muodostunut minne mennä ilman tollokaljujen ihopiikittäjien seuraa..


      • Anonyymi
        boxi kirjoitti:

        Niin ja olisi niillä rahoilla muutakin kivaa tietty saanut. Kun en juo viinaa, ovat ne olleet sitten niitä perjantaipulloja ja kaljakoppia, ne matkarahat. Halvalla yleensä mielummin matkustan. Yli kolmen tähden hotellia maksaessasi kannattaa miettiä kannattaako ( siis lännessä, idässä kannattaa)

        Vanhempani maan eivät matkustelleja käyneet missään molemmat sairastui tylsyyteen elikkä dementiaan jonvarhain


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhempani maan eivät matkustelleja käyneet missään molemmat sairastui tylsyyteen elikkä dementiaan jonvarhain

        Onko sinullakin jo vähän oireita? Kannattaa tarkkailla vointia.


    • Anonyymi

      En minäkään.
      Enkä ole käynyt ulkomaillakaan.

    • Anonyymi

      En ole minäkään.En myöskään :junassa,laivassa,ravintolassa,hotellissa ,matkustanut en ole koskaan pois Keski-Suomesta.Rahasta homma ei ole ollut kiinni ei vain huvita.Vois tohon lisätä et kenekään häissä tai syntymäpäivillä en myöskään ole ollut ei ole koskaan kutsuttu.

      • Anonyymi

        Oletko edes kättä koskaan vaihtanut? Kannattaisi kokeilla.


    • Anonyymi

      Minä käyny tämä vuonna jo kolmesti Espanjassa tenriffa ja fukessa

    • Anonyymi

      Itse matkustin lentokoneessa ekan kerran 54 vuotiaana. Sitä ennen olin käynyt vain Ruotsissa, Virossa ja Norjassa. Laiva tai automatkalla.
      Ei varmaan olisi tullut silloinkaan lähdettyä lentokoneen kyytiin ellei sen aikainen kumppanin olisi ollut innokas matkailija.
      Seuraavana vuonna tein sitten ensimmäisen "yksin" lentomatkani ja viidessä vuodessa oli tullut jo 10 edestakaista reissua, eli 20 kertaa lentokoneessa.
      Parasta itse lennossa on se lähtö, ja onnistunut laskeutuminen. Kaikki muu on tylsää.

    • Anonyymi

      Olet aloittaja fiksu tyyppi, kun et matkusta ja etenkään lentämällä! Nostan hattua!

      • Anonyymi

        Mä oon lentänyt, mutta en oo koskaan käyttänyt hattua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      383
      3856
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      211
      1905
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1434
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1295
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      971
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      58
      930
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      890
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      859
    Aihe