SOSSU KIHISI KIUKUSTA!!!

Saunasolmu21

Savu vaan nousi tantan korvista, kun hän huomasi maksaneensa vuosikausia parisataa liikaa tukia. Kiukkun kihinä ja karviensavuna vain lisääntyi, kuin tajusi tehneensä itse virheen ja ettei voi periä senttiäkään takaisin.

Lähtiessäni tantta vielä kivanti " turha odottaa enää mitää harkinnan varaista!" minä siihen tyynesti vastasin, Noh viinaa niillä edellisiläkin ostettu! Kuin kirsikaksi kakun päälle sihautin oluen auki ja poistuin nauraen räkäisesti AHHHAHAAHHAA!!!

Ulospäin kävellessäni käytävälle asti kuuluin ärräpäät ja papereiden suhina.

16

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sossulle "pataan"

      HYVÄ HYVÄ!
      Taputtaa karvaisia käsiään. Myös seuraavan kerran naulakon ohi kulkiessani nostan siellä olevaa hattua tapauksen kunniaksi. Sen jälkeen matkani johtaa jääkaapille jossa on aina kylmää kossua juuri tällaisia tapahtumia varten ja pitkän ryypyn kossua otan suoraan raakana pullon suusta kamalasti karjaisten.

    • Ablodit!

      Hienoa että kerrankin joku voitti systeemin.

      • 100köyhää

        Virhe ei ole systeemin voitto, vaan työssään erehtyneen ihmisen oma teko. En minä ainakaan riehu siksi, että minun verorahojani jaetaan kossun juomiseen ja elvistelyyn sattuneen erehdyksen vuoksi.
        Typerää, koska et sinä tosissasi sitä harkinnanvaraista tarvinnut. Toivottavasti joskus tarvitset ja et silloin saakaan sitä noin vain.


      • katsotaan sitten

        Jos tuota systeemiä ei olisi, niin yksi ja toinen näkisi nälkää joka päivä ja paleltuisi veneen alle. Ehkä puretaan koko systeemi, katsotaan sitten, kuka nauraa ja kuka itkee. Vai alkaisiko työhalut palata?


    • hdrthdrhd

      Jepjep, juuri sinunlaisten vuoksi on rahasäkit tyhjät ja turvaverkon silmät vain suurenee.

      Turha kuvitella että järjestelmä pystyisi enää kauaa elättämään sellaista massaa jota nyt elätetään velkarahalla. Katoppa jenkkeihin, siellä köyhät ihmiset oikeasti nukkuu pahvilaatikoissa viemärinkansien päällä ja tonkii roskista ruokaa. Siellä on siis sitä oikeaa köyhyyttä joka on kohta täälläkin arkea.

      Joojoo, laki turvaa sitä ja tätä. Mutta lakia voidaan myös muuttaa ;)

      Nauti nyt kun vielä voit ja jemmaa rahaa tai säilyketölkkejä säästöön, tulet tarvimaan niitä.

    • toinenjalka_haudassa

      Mulle maksettiin joku aika sitten vahingossa kaksi kertaa tt-tuki samalle kuulle. Lähetin s-postia virkailijalle ja palautin ylimääräiset rahat tilisiirtona. Minusta koko tuon sosiaaliturvan perustana pitää olla molemminpuolinen luottamus. Ainakin yritän itse toimia rehellisesti.

      Jonkun verran on minulla ollut huonoja kokemuksia tt-tukiasioissa varsinkin suhteessa noihin sossujen aktivointiyrityksiin. Minulla loppui aikoinaan 300 päivän sairaspäiväraha ja jouduin ilmoittautumaan työnhakijaksi vaikka en ollut työkykyinen.

      Kun kaikki valitusasteet työkyvyttömyydestä oli käyty läpi niin yritettiin painostaa työkokeiluun johon en pystynyt osallistumaan.

      Nyt olen ollut pelkällä tt-tuella jo pitemmän aikaa. Mitään harkinnanvaraisia tukia en ole saanut jollei nyt lasketa sitä että saan lääkkeisiin maksusitoumuksen ja vuokrasta maksetaan osa (itselle jää maksettavaksi n. 10% perusosasta kun kunnan normit ovat liian tiukat suhteessa vuokratasoon).

      Muutama vuosi pitää vielä kituutella mahdollisen vanhuuseläkkeeseen joka tulee olemaan hyvin pieni vaikka olin 25 v työelämässä. No päivä kerrallaan mennään ja toivottavasti saan olla rauhassa jatkossakin vielä muutaman vuoden viralliseen eläkeikään asti.

    • rukiveer!

      Sossu on unohtanut rengin paikkansa liian usein! Renki pyrkii olemaan isäntä, ja sitä pitää ojentaa välillä! He ovat olemassa vain palvellakseen meitä, asiakkaitaan!

      Kerran tuli selvityspyyntö mitä työpaikkoja olen hakenut. Noh, tuohan on täysin minun ja työkkärin välinen asia, eikä kuulu sossulle pätkääkään! Vastasin pyyntöön yli satasivuisella liitteellä, jossa oli "hakemiani" työpaikkoja ja ajatuksia työnhausta. Liitteet pyysin toki palautettavaksi, joten siinähän kopioivat satasivua liitteitä! Ei ole tullut turhia pyyntöjä tuon jälkeen.

      Toisella kerralla olin piipahtamassa sossiaalitoimistossa, mukanani kaikinpuolin siisti ja harmiton koirani. Noh, vittumaisuuttaan eivät antaneet koiran tulla sisäään, eläintenvihaajat. Päätin hieman ojentaa sossua piilottamalla aimo jöötin koirap*skaa irtosermin taakse. Vieno p*skanhaju leijui ilmassa vielä seuraavankäyntinikin aikana.

      Muistuttakaa välillä kuka on renki ja kuka isäntä!

    • sossulle "pataan"

      "Sossu on unohtanut rengin paikkansa liian usein! Renki pyrkii olemaan isäntä, ja sitä pitää ojentaa välillä! He ovat olemassa vain palvellakseen meitä, asiakkaitaan!"

      Tuo on täysin totta.
      On niitä hyviä virheitä sattunut minunkin kohdalla.
      Suurin sattui muutama vuosi sitten kun sossutantan lukihäiriön vuoksi sain n. 150€ liikaa toimeentulotukea. Sitten tantta yritti seuraavassa päätöksessä korjata virheensä laittomalla takaisinperinnällä. "Perslautakunta" hylkäsi oikaisuvaatimuksen esittelijän valheen vuoksi, HaO:ssa sitten tuli sossulle "pataan". HaO:lle eivät uskaltaneet enää valehdella.

      Viime keväänä "katosi" sähkölasku ja yksi lääkekuitti. Nostettuani metelin asiasta maksoivat nuo menot kahteen kertaan, sähkölaskun energiayhtiölle ja lääkekorvauksen minulle. Heti kun huomasin asian niin laitoin sähköpostia sossuun ja kysyin tilitietoja maksun palauttamiseksi sekä lupasin että lääkekorvauksen saa vähentää seuraavasta toimeentulotuesta mutta mitään vastausta en saanut. Energiayhtiö hyvitti liikaa maksetun seuraavissa laskuissa, liikaa maksettu lääkekorvaus on jo syöty, juotu ja tuhlattu aikoja sitten, enää eivät sitä voi periä.

    • eiookylmä

      Häh häh hää! sain sossun piikkiin isohkon kuormallisen lämmityspuita- Noh, puut on edelleen myyty ja talvea varten ostin honkkarista halvalla 3 kpl siirrettävää patteria--ja sähkö luonnollisesti sossun piikkiin:) Ylijäämä rahoilla ostan viinaa, lähinnä Tapiota

    • auto sossun rahoilla

      Oon sossun asiakas ja ostin osamaksulla uuden 17 000€ auton. Eli maksan sossun rahoista tuon lyhennyksen 300€ /kk. 5 vuodessa tuo auto on maksettu kiitos sossulle kun maksaa :)

      • loodri laly

        sossu maksoi tuet vahingossa 3 kertaan. Tyhjensin tilit samantien enkä kertonut asiasta yhtään mitään. Eivät huomanneet hah hah hah. Turpaan sossulle tuli!


      • sis.lämmikettä
        loodri laly kirjoitti:

        sossu maksoi tuet vahingossa 3 kertaan. Tyhjensin tilit samantien enkä kertonut asiasta yhtään mitään. Eivät huomanneet hah hah hah. Turpaan sossulle tuli!

        Minä täs takavuosina talvipakkasella "kadotin" piponi ja hanskani.Kun olen asunnoton ja majailen yömajassa,niin eihän sitä elämästäni mitään tullut.Menin sossuun palelevana korvat ja sormet punaisena ja pyysin pipo- ja sormikasrahaa.50 markkaa tuli ja sain mennä sen nostamaan heti pankista.
        Sossutäti siinä sitten katseli ikkunasta oven ulkopuolelle kun menin siitä ja vedin laukustani pipon päähäni ja sormikkaat käteeni.Kulman takana oli alko ja suunnistin sinne.Hyvin meni se perjantai ilta.


      • milloin lystään
        sis.lämmikettä kirjoitti:

        Minä täs takavuosina talvipakkasella "kadotin" piponi ja hanskani.Kun olen asunnoton ja majailen yömajassa,niin eihän sitä elämästäni mitään tullut.Menin sossuun palelevana korvat ja sormet punaisena ja pyysin pipo- ja sormikasrahaa.50 markkaa tuli ja sain mennä sen nostamaan heti pankista.
        Sossutäti siinä sitten katseli ikkunasta oven ulkopuolelle kun menin siitä ja vedin laukustani pipon päähäni ja sormikkaat käteeni.Kulman takana oli alko ja suunnistin sinne.Hyvin meni se perjantai ilta.

        Minäpä menen ja olen aina mennyt Alkoon, milloin lystään. Ei tarvitse käydä sossun kautta.


    • Blossi4ever

      Hienosti toimittu mutta miinusta ylimielisestä asenteestasi.

    • V4listaja

      Sossu on instituutio ja laitos. Ei se voi kihistä.

      • harvia

        Kyllä voi! KIhisee kuin Harvian kiuas, kun sillepäälle sattuu!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe