Päästätkö lapset ja isän reissuun?

Ä74

Kysellään nyt muidenkin mielipiteitä lasten ja isän "päästämisestä" keskenään reisuun... eli meillä on mies alkanut suunnitella laskettelureissua talveksi jolle lähtisivät mukaan vain hän sekä 7- ja 10-vuotiaat poikamme. Minä en siis harrasta laskettelua enkä ole innostunut menemään mukaan vain aikaa tappamaan eikä minulla ole lomaakaan samaan aikaan. Pitäisi ottaa palkatonta ja se on jo taloudellisesti aika kallis juttu. Mukaan lähteminen on siis aika huono vaihtoehto. Miehelle ei ole mikään ongelma lähteä lasten kanssa keskenään mutta minua on alkanut hirvittää. Mies on kyllä sinällään hyvin vastuullinen ja pärjää loistavasti lasten kanssa. Kuitenkin olen itse alkanut päässäni kehittelemään kaikkia mahdollisia skenaarioita mitä pahaa voi tapahtua. Lapset sairastuisivat tai loukkaantuisivat, mies saa kohtauksen yms. Matka suuntautuisi vielä Alpeille ja heti tietysti tulevat mieleen lumivyöryt ja muut vastaavat.
Tiedän että nämä ajatukset ovat lähinnä minun omia ongelmiani mutta jotenkin se äiti vain on niin syvällä omassa päässäni että on hankala lopettaa huolehtiminen. Olenko kohtuuton ja itsekäs jos alan asettua vastahankaan kun mies ja lapset ovat jo innolla suunnittelemassa reissua? Minua vain jo pelottaa miten pärjään tämän viikon. Saanko edes nukutuksi?

11

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LeijonaEmo-79

      Itse en päästäisi. Miehet ovat niin epäluotettavia olentoja että hukkaavat lapset ja rientävät kaljalle heti kun silmä vältää. Äidin vaistot pitävät lapset hengissä ja perheet kasassa! Luota vain omaan sisäiseen ääneesi. Jos se sanoo EI, älä päästä.

    • emo

      Niin isä haluaa olla lasten kanssa.Äiti ei,tuo loma lapsille on mahtava,mene mukaan.Äitien kuuluu antaa isille myös olla lasten kanssa.Minun isäni oli muiden mielestä avuton,mutta retket kotimaassa ja rajojen ulkopuolella,isän kanssa oli turvallista.Minun isäni pelasti hukkuvan kun muut löhöili rannalla,Maastoratsastus islannissa en unohda kun isä ratsasti vierellä tai perässä,Isä vei minut saksassa lääkäriin pahoinvoinnin takia ei isä hermoillut hoiti minut ohjeiden mukaan.Mene mukaan nauti lasten lomasta.Polkupyörällä tapahtuu myös vaikka mitä.

    • Oletko tosissasi?

      Olet kohtuuton ja itsekäs, jos et suostu. Hanki unilääkkeitä tai valvo pari yötä. Sen jälkeen kyllä nukuttaa.

    • --------

      Päästä ehdottomasti lapset isän kanssa reissuun! Se tulee olemaan hieno reissu heille kaikille ja lapset ovat jo noin isojakin, joten eivät ehdi edes kaivata sinua viikossa. Lapset voivat sairastua tai loukkaantua olet sitten paikalla tai et. Mies voi saada kohtauksen ja kuolla koska vain, niin voit sinäkin. Eihän tuolla logiikalla lapset voi koskaan olla muuten kuin vähintään kahden aikuisen valvonnan alla. Jos nyt mies saisikin sen kohtauksen, niin eiköhän siellä ole muitakin ihmisiä kuin he ja noin isot lapset osaa jo pyytää apuakin.

      Mitä jos teidän talossa syttyy tulipalo juuri sillä viikolla kun isän pitäisi olla lasten kanssa reissussa? Antaisitko itsellesi koskaan anteeksi, jos lapset kuolisivat tulipalossa vain siksi, että kielsit heidän lähdön? Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu ja missä, joten anna heidän nauttia elämästä rauhassa. Pärjäät kyllä viikon nukkumatta, jos et saa unta.

    • fewo
    • kaikki yhdessä

      Minä lähtisin mukaan, ja teinkin niin lasten ollessa tuon ikäisiä. Vaikka et laskettele, sinun osuutesi matkasta on olla perheesi kanssa, pitää muuten hauskaa ja rentoutua - ja pitää huolta että kaikki menee hyvin. Useimmat miehet ei yksinkertaisesti kykene siihen. Tehkää lomasta perheloma, vaikka kaikki eivät harrastakaan samaa. Kyllä sinullekin löytyy kivaa tekemistä, ulkoilumahdollisuuksia ja uusia elämyksiä.

      • Ä74

        Lähtisikin varmaan mukaan jos minulla olisi mahdollista pitää talvilomaa samaan aikaan. Se ei kuitenkaan ole valitettavasti mahdollista. Ainoa teoreettinen mahdollisuus olisi ottaa palkatonta mutta se ei oikein ole taloudellisesti järkevää.
        Enkä siis oikeasti epäile ettei isä selviäisi oikein mainiosti lasten kanssa viikkoa. Oma pää vain jotenkin kapinoi vastaan kun on ollut niin monta vuotta huolehtijan roolissa.


    • jos palkaton

      kuitenkin on mahdollista eikä elämä mene konkurssiin niin tekisin niin ja lähtisin lomalle mukaan.Mikä sen järkevämpää ja parempaa kuin loma oman perheen kanssa!!

      • Ä74

        "kuitenkin on mahdollista eikä elämä mene konkurssiin niin tekisin niin ja lähtisin lomalle mukaan.Mikä sen järkevämpää ja parempaa kuin loma oman perheen kanssa!!"

        Reissaamme jo nyt pari kertaa vuodessa ja nimenomaan niin että toinen matka on sellainen mikä on enemmän minun mieleni mukainen ja toinen sitten enemmän miehen (kuten tämä laskettelureissu). Nyt rahat kuitenkin sen verran tiukalla että tämä laskettelureissu jää toteuttamatta jos minun pitää ottaa palkatonta ja vielä maksaa yhden hengen kustannukset lisää.


    • Jklöi

      Entäs kotimaan laskettelukeskukset? Tietysti lasten kanssa matkustamisessa pitää ottaa huomioon aiempikin elämän kokemus. Eli jos miehesi on tottunut matkustelija ja kielitaitoinen ja hoitanut ennenkin haastavia tilanteita, niin kyllä se yksi laskettelureissu alpeilla sujuu. Muussa tapauksessa ehdottaisin kotimaan laskettelureissua jolloin mahdolliset ongelmatilanteet hoituisi omalla äidinkielellä ja ihan katastrofiksi jos menee niin reissu olis helpompi keskeyttää ja palailla kotiin ja/tai saada tukijoukkoja paikalle. Lopeta turha huolehtiminen ja laske ne johonkin reissuun. Sillä aikaa ota omaa aikaa ja tee omia juttuja:)

      • ÄT74

        Kyllä se on jo päätetty että Alpeille menevät jos jonnekin. Mies on reissannut kotimaata jo viime vuosina (kun minä ja lapsetkin olemme olleet mukana) aika paljon joten haluaa nähdä jo muutakin, kuten myös lapsetkin. Ja Alpeillakin mies on ollut nuorempana monia kertoja joten kyllä sinällään pärjää niin olosuhteiden kuin kielenkin suhteen.

        Mutta täytyy tosiaan vain nyt selvittää tämä oma pää ja ajatella positiivisesti sitä aikaa ja että saa silloin kerrankin omaa vapaata aikaa. Aika hurja ajatus oikeastaan... :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe