Hervanta on hyvä paikka asua.

HErwuud-OK

kuulun ns normaaliväestöön eli suomalainen, työssäkäyvä raitis ihminen.
Olen asunut Hervannassa 26 vuotta einkä koskaan ole joutunut pahoinpidellyksi, ryöstetyksi enkä muutenkaan häirityksi.
Ne jotka täällä Hervantaa mollaavat ovat sellaisia jotka eivät ehkä ole koskaan käyneetkään Hervannassa, he ovat kuulleet joiltain jotka vihaavat Hervantaa että se on kamala paikka. Sanon teille. Älkää nyt hyvät ihmiset uskoko kaikkia kuulopuheita vaan ajatelkaa omilla aivoillanne.
Juoppoja on joka paikassa ei hervanta ole sen kummempi.

35

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 30 tuhatta.

      Olen samaa mieltä. Nyt siis kaikki kolmekymmentätuhatta hervantalaista puolustamaan paikkakuntaansa.

      • ujbikn

        Totta. Etelä-Hervanta on ainakin rauhallista seutua, luontoo lähellä, ei oo örisijöitä.


      • etelähervantalainen
        ujbikn kirjoitti:

        Totta. Etelä-Hervanta on ainakin rauhallista seutua, luontoo lähellä, ei oo örisijöitä.

        Itse olen asunut Hervannassa 30 vuotta sen maineen voisi jo puhdistaa. Tosiaankin Etelä-Hervanta on mahtavaa asuinseutua.


      • siellä viihtynyt

        Puolustan myös Herwoodia vaikken siellä enää asukaan, syyt oli muualla kun vaihdoin asuntoa ja sen myötä aluetta. Olen asunut siellä 70-luvun osake kerrostalossa.

        Hervannassa saa tavalliset ihmiset olla rauhassa, palveluita on yyber paljon ja bussit kulkevat kaupunkiin mielettömiän hyvin vuorovälein. Lähiössä on jopa ihan okei ruoka tai olut paikkoja normaali jampalle tai jaanallekin, jos vertaa vaikka Kaukajärven tarjontaan!

        Herwood on tarpeeksi iso lähiö, niin sua ei kyttää joka s**tanan juoruämmä naapurista kuten pikkulähiöissä tai pikkukunnissa tapahtuu. Saat siis elää, hengittää ja toimia rauhassa.


      • viihdyn edelleen.
        siellä viihtynyt kirjoitti:

        Puolustan myös Herwoodia vaikken siellä enää asukaan, syyt oli muualla kun vaihdoin asuntoa ja sen myötä aluetta. Olen asunut siellä 70-luvun osake kerrostalossa.

        Hervannassa saa tavalliset ihmiset olla rauhassa, palveluita on yyber paljon ja bussit kulkevat kaupunkiin mielettömiän hyvin vuorovälein. Lähiössä on jopa ihan okei ruoka tai olut paikkoja normaali jampalle tai jaanallekin, jos vertaa vaikka Kaukajärven tarjontaan!

        Herwood on tarpeeksi iso lähiö, niin sua ei kyttää joka s**tanan juoruämmä naapurista kuten pikkulähiöissä tai pikkukunnissa tapahtuu. Saat siis elää, hengittää ja toimia rauhassa.

        Olen aivan samaa mieltä kanssasi, siellä viihtynyt.


    • hervanta hyvä

      Hervanta on paras lähiö tampereella sanovat muut mitä tahansa. Vaikka täällä on paljon ulkomaalaisia niin mitä sitten ????

    • eienäänn

      Olen asunut siellä 70-luvun osake kerrostalossa. ...
      edullisia mutta meluisia.

    • Lantalenkkari

      Olen 8 vuotta asunut osakkeessa Hervannassa ja teen töitä Hervannassa. Ainoa mikä harmittaa, on kerrostaloasuminen. Muuten ei mitään valittamista!
      Pohjois-Hervanta on vielä rauhallista seutua.

      Ja olen "muualta tullut" savolaisjuntti. Ei ole murteen takia syrjitty, vaikka siitä asiakkaat välillä vitsiä vääntää. Hymyillään kun tavataan.

      • lantapiikkari '''

        Ei Tampereella munkaan mielestäni syrjitä murteen perusteella, täällä otetaan kaikki vastaan. Toki jotain poikkeuksia voi olla mutta olit sitten tullut Stadista tai kauempaa lakeuksien landeilta, olet tervetullut.

        Muuta omakotitaloon siel läHervannassa jos kerrostalo harmittaa, siellä on taloja kyllä, lähinnä Etelä Hervannassa.


    • mussuttaja

      Hervanta on slummien slummi. Sen surkeampaa paikkaa ei Suomesta löydy. Se on rakennettu väkisin kivierämaahan, missä eivät kasva edes omenapuut.

      Maaston muotoja ei ole käytetty rakentamisessa hyväksi lainkaan, vaan kaikki kalliot on räjäytetty tasaisiksi ja hirvittävät betonielementtitalot on rakennettu kuin Venäjän pahimmat lähiöt.

      MIksi Hervannan bussit Tampereen keskustaan ovat aina täynnä? Hervantalaiset haluavat päästä pois slummistaan aina kun vain mahdollista.

      Tässä taannoin kyseltiin hervantalaisilta, mitä tärkeää heiltä puuttuu. Suurin osa vastasi, hautausmaa. Tämäkin kertoo jo jotakin Hervannasta.

      • LähEINEN

        No eikös vähän joka paikassa ole hautausmaa??????????? Kyllä ihminen haluaisi että voisi esim läheisensä haudata lähelle jotta voisi useammin käydä haudalla. Mussuttajalle tämä tiedoksi, vai haluaisitko itse että hautausmaasi olisi kymmenien kilometrien päässä vai etkö välitä edesmenneistä läheisistäsi ?


      • valivali...

        no lähde sitte urpo meneen jollei miellytä.


    • Huutomerkki

      Aloittaja. Et kuulu normaaliväestöön jos olet raitis.

      • raitis-nainen

        Huutomerkille tiedoksi. Olen täysin raitis ihminen, ei voisi alkoholi ja huumeet vähempää kiinnostaa.


    • Huutomerkki

      Raitis ei ole normaaliväestöä, koska lähes kaikki suomalaiset ryyppäävät, kuka enemmän, kuka vähemmän. Viinaa juova kuuluu normaaliväestöön, raitis ei. Hän kuuluu marginaaliin.

    • hist

      Ruusuvuori tunnetaan myös siitä, että hän voitti Hervannan yleissuunnitelmakilpailun 1968, vaikka myöhemmin Tampereen kaupungin virkamiehet paljolti vesittivätkin Ruusuvuoren suunnitelman kompromisseillaan, mistä Ruusuvuori pahoitti mielensä Oli Suomen tunnetuimpia arkkitehtejä 60-80 luvulla.(wikipedia)

    • äääxy

      Pietilät pilasivat Hervannan huippukalleilla suunnitelmillaan.Pietilöiden suunnittelemat rakennukst eivät ole kestäneet hervantalaisia sääolosuhteita, vaan niitä on korjailtu vuosien mitaan miljoonilla euroilla.

      • herWuud

        Olisko Pietilöiden suunnittelemat kestäneet esim keskustorilla??????????????


      • älkää tänne tulko

        "Pietilät pilasivat Hervannan huippukalleilla suunnitelmillaan.Pietilöiden suunnittelemat rakennukst eivät ole kestäneet hervantalaisia sääolosuhteita, vaan niitä on korjailtu vuosien mitaan miljoonilla euroilla. "

        VALEHTELET.
        Terveyskeskus menee remontiin ensi vuonna, se on rakennettu 1989 joten jo on remontin aikakin.

        Jos nyt todella kiinostaa otapa selvää.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Hervanta.

        Hervanat on köyhälistö kaupunginosa, tulot ovat 4300€/vuosi vähemmän kuin muualla Tampereella, mikä johtuneen suuresta opiskelija asunto määristä.


      • Tiedoksi
        herWuud kirjoitti:

        Olisko Pietilöiden suunnittelemat kestäneet esim keskustorilla??????????????

        Toki keskustorin ilmasto on suotuisampi ja jonkinverran puhtaampi kun Hervannan.
        Hervanta ei vaan kovin hyvin mahtuisi Keskustorille, vaikka säilyvyys olisi siellä ihan eri luokkaa.


    • Painajaisia

      Ainakin 90-luvulla vuokrataloissa meluisia, tappelevia juoppoja. Viimeinen naapurini oli sekopää, jonka jälkeen ei ole tarvinnut Hervannassa eikä vuokra-asunnoissa kärsiä. Nooh, oli niitä sekopäitä, huumehörhöjä Kalevan talossakin. Nekalassakin niitä rapasakkia näkyy olevan kaikki liikaa,

      • herWW

        Joten........... Miksi siis Hervantaa moitit ??


      • HERVantalainen-
        herWW kirjoitti:

        Joten........... Miksi siis Hervantaa moitit ??

        Tämä on totuus.
        En muuttaisi mistään hinnasta hervannasta esim. Nekalaan tai hulluun Pispalaan tai kaukajärvelle.....
        Herranjestas sentään kun olisi kamalaa jos noihin joutuisi muuttamaan.
        Olen asunut hervannassa ikuisuuden ja piakkoin jään eläkkeelle nauttimaan ihanista hervannan järvistä ja lenkkeilymaastoista.
        On aikansa elänyt luulo että hervanta olisi kamala paikka. Jopa raivoraittiille tämä on parasta elämää. Mitä väliä jos juopot mellastavat torilla, voin mennä ohitse ja jatkaa matkaani sinne minne olen menossa. Talo jossa asun on rauhallinen ja hyvä.


      • hervannassa nähdään
        HERVantalainen- kirjoitti:

        Tämä on totuus.
        En muuttaisi mistään hinnasta hervannasta esim. Nekalaan tai hulluun Pispalaan tai kaukajärvelle.....
        Herranjestas sentään kun olisi kamalaa jos noihin joutuisi muuttamaan.
        Olen asunut hervannassa ikuisuuden ja piakkoin jään eläkkeelle nauttimaan ihanista hervannan järvistä ja lenkkeilymaastoista.
        On aikansa elänyt luulo että hervanta olisi kamala paikka. Jopa raivoraittiille tämä on parasta elämää. Mitä väliä jos juopot mellastavat torilla, voin mennä ohitse ja jatkaa matkaani sinne minne olen menossa. Talo jossa asun on rauhallinen ja hyvä.

        Jos hervantalaiset tienaa vähemmän kuin muualla Tampereella asuvat, niin sopii muuttaa sinne kaltaistensa tykö. Eli hei vaan ja tervemenoa.

        Minä viihdyn omassa kodissani. Koittakaapa pärjätä yhtä hyvin!


    • Totuus on karu

      Hervannassa on paljon huono-osaisia ja vähävaraisia. Mitä enemmän heitä on, sitä enemmän tapahtuu rikoksia ja muuta ikävää.

      • ävjpå

        Hervannan maine on muuttunu meiän silmissä. Oltiin aina ei ikinä tänne. Täällä on parempaakin seutua kun betonilähiö. Onhan Etelä-Hervannalla parempi " maine " kun pohjoisella.


      • heRWUUD

        Koska olet lukenut viimeksi rikoksen tapahtuneen hervannassa ??


      • Kylmää faktaa
        heRWUUD kirjoitti:

        Koska olet lukenut viimeksi rikoksen tapahtuneen hervannassa ??

        Tutustu tilastoihin.
        Hervanta on paikka johon en koskaan muuttaisi.,
        Se riittää, että joudun päivittäin käymään töissä Hermiassa.


      • 11+9
        Kylmää faktaa kirjoitti:

        Tutustu tilastoihin.
        Hervanta on paikka johon en koskaan muuttaisi.,
        Se riittää, että joudun päivittäin käymään töissä Hermiassa.

        Olen asunut Hervannassa, joten voisin muuttaa Hervantaan. Sen sijaan Tesomalle ja Lentävänniemeen en ikinä muuttaisi, kun en ole koskaan asunut siellä. Näinhän se logiikka menee.


    • yks pyöräilijä.

      Ja hervannassa on maailman kohteliaammat autoilijat. Kuljen pyörällä ja AINA ne antavat tietä. Kiitän tietenkin käden heilautuksella.

      • HeRvAnTaLaInen

        Olkaa ihmiset suvaitsevampia. Annetaan mamujen elää rauhassa ja juoppojen notkua omillaan. Minua ei haittaa kun vain saan elää omassa rauhassani.
        Hervannasta en muuta, se on varma.


      • Battleofbanjos
        HeRvAnTaLaInen kirjoitti:

        Olkaa ihmiset suvaitsevampia. Annetaan mamujen elää rauhassa ja juoppojen notkua omillaan. Minua ei haittaa kun vain saan elää omassa rauhassani.
        Hervannasta en muuta, se on varma.

        Hervannan ongelma on nämä "tavalliset" kansalaiset. Elämän koulu jne. Kun olen tässä muutaman vuoden touhua seurannut...noilta voi odottaa mitä tahansa. Itsenäisyyspäivän anarkistit vaikuttavat neroilta näiden eläkeläispersujen rinnalla. Pitäis ottaa holhoukseen koko porukka. Tai viedä sorakuoppaan ja tiputtaa napalmia päälle. Kuinka vitussa tollaset mongoloidit saa vielä hankkia lapsiakin. Mitään muuta kuin aikaa harrastaa muille hankaluuksia. Pitäis repiä hampaat pihdeiilä peräreiän kautta. Hauskaa kun tähän porukkaan kuuluu monia akateemiwestikin koulutettujakin. Vitun syvä etelä


      • Lesposehto

        Sieg heil vaan sinnekin


    • XC60

      Minä en oikein kyllä uskalla parkkeerata premium-autoani Hervannassa, saa pelätä että joku piripää raaputtelee pellit tai koittaa varastaa.

      Työni puolesta joudun silloin tällöin käymään mutta kiire on aina pois.

      • Saksaaaaa

        Nyt erehdyt, Volvo ei oo koskaan ollut Premium.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2861
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2031
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe