Avioliitto Instituutio loppu

Totinen Hulluus

Romutetaan koko avioliittojärjestelmä. Partnerit saavat itse mennä ja tulla. Intiaaniperinteessä oli sellainen käytäntö. Kun mies ei kelpaa, nainen lähtee.

Avioliitto on vanhentunut tradiitio, jota ei kunnioita kukaan.

Romutetaan se.

Rahat säästyy.

Pahemmaksi yltyy pettäminen, huoraaminen, naisten vapaus.

48

204

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • relaa vähän

      Ihminen on yksi-avioinen, ei onnistu.

      • Hah !

        Yhteiskuntajärjestelmämme on yksiavioinen, ihmiset eivät todellakaan ole. Elätkö pullossa vai tynnyrissä?


      • dfgdfggddfggf

        "relaa vähän"

        biologit todistivat että ihmiselle sopisi 2-3 kumppania


      • 2 x hah
        Hah ! kirjoitti:

        Yhteiskuntajärjestelmämme on yksiavioinen, ihmiset eivät todellakaan ole. Elätkö pullossa vai tynnyrissä?

        Suurin osa ihmisistä haluaa löytää sen oikean,. maailmanlaajuinen tarve. Elätkö itse tynnyrissä vai pullossa vai peräti pullosta??

        Harva haluaa lennellä kukasta kukkaan ja olla kaikille yksi hailee tai se yksi kukka vain. Yleensä kyseessä on oman identiteetin hukanneet tai muuten vain itsetunnoltaan hauraat tai heikot.


    • ei romuteta

      Tätä avioliitto instituutiota olisi syytä vaan entisestään vahvistaa. Kovin moni on unohtanut sen tarkoituksen. Eletään kuin viimeistä päivää unohtaen kaikki elämän ja yhteiskunnan perusarvot.

      • ljsdkljsdfkl

        "ei romuteta"

        ota lapsesi lastentarhasta pois sitten


    • Entä miesten vapaus?

      Olen ollut jo kauan sitä mieltä, että vanhanaikainen avioliittomalli on aikansa elänyt tapa ja muoto ihmisten pariutumiselle. Maailma on muuttunut sellaista vauhtia viime vuosikymmeninä, että mikään niin vanhanaikainen ja kulahtanut kuin käsitys liitoista on ei millään enää toimi.

      Perhe lienee paras yksikkö lasten kasvatukselle, mutta kahden aikuisen ihmisen kahlitseminen ikiaikaisilla säännöillä ja uskomuksilla nykypäivänä on suoraan syvältä ja pimeästä.

      Pettämisen ja huoraamisen liittäminen tähän aiheeseen kertoo omaa kieltään aloittajan oikeudentajuttomuudesta. Vapaus sanan missään merkityksessä ei kuulu ahtaan mielen sisältöön.

      • ueriouteriouio

        "entä miesten vapaus?"

        jos et asu naisesi kanssa, älä vaadi oikeuksia lapsiin. jos olet onnellinen, että sinulla on ollut vanhemmat yhdessä, niin siksi älä vaadi oikeuksia lapsiisi, että tiedät mitä on kasvaa ilman vanhempia. Minusta valtio voisi kerätä lapsia jo varhain pois kanssa, kuten se tekee melkeinpä jo nyt. Lasten tarhat.


      • Mitä meinaat ?
        ueriouteriouio kirjoitti:

        "entä miesten vapaus?"

        jos et asu naisesi kanssa, älä vaadi oikeuksia lapsiin. jos olet onnellinen, että sinulla on ollut vanhemmat yhdessä, niin siksi älä vaadi oikeuksia lapsiisi, että tiedät mitä on kasvaa ilman vanhempia. Minusta valtio voisi kerätä lapsia jo varhain pois kanssa, kuten se tekee melkeinpä jo nyt. Lasten tarhat.

        Voisitko kertoa tämän kommentin myös selkosuomenkielellä. Olen nainen, joka asuu miehen kanssa, sen miehen, joka asuu meillä.


      • klamydia
        Mitä meinaat ? kirjoitti:

        Voisitko kertoa tämän kommentin myös selkosuomenkielellä. Olen nainen, joka asuu miehen kanssa, sen miehen, joka asuu meillä.

        Mitä meinaat

        jos asut "jonkun" miehen kanssa, niin hyvä sinulle. Olet joko vanha ja onnekas. Olet joko eron partaalla. Olet vihainen, kuten monet monet naiset ovat miehille ihan tottumuksesta olla vihainen heille. Etkä kerro onko sinulla lapsia. Saman tien voit asua toisen ja kolmannen miehen kanssa. Miehellä ei väliä. Yritä asua sen sijaan toisen naisen kanssa.


      • Ei se ole hyvä
        klamydia kirjoitti:

        Mitä meinaat

        jos asut "jonkun" miehen kanssa, niin hyvä sinulle. Olet joko vanha ja onnekas. Olet joko eron partaalla. Olet vihainen, kuten monet monet naiset ovat miehille ihan tottumuksesta olla vihainen heille. Etkä kerro onko sinulla lapsia. Saman tien voit asua toisen ja kolmannen miehen kanssa. Miehellä ei väliä. Yritä asua sen sijaan toisen naisen kanssa.

        Herranpieksut sentään; minä en ymmärrä sinua. Ikää mulla on vaikka muille jakaa, mutta vanha en ole, enkä eroamassa - tietääkseni. On mulla lapsia, aikuisia sellaisia.

        Totta; olen vihainen. Inhoan tätä yhteiskuntajärjestelmää ja kulttuurista perintöä, jonka mukaan ja perusteella avioliitto on sitä, mitä se on; vankila ihmisen persoonalle. Olen jäänyt siihen ehkä siksi, että haluan olla 'turvassa' niiltä toisilta ja kolmansilta.


      • ei romuteta

        Aina ihmiskunnan historiassa vapaan paneskelun kauden jälkeen on tullut avioliittoinstituutiota kunnioittava ja korostava kausi. Yhteiskunta tarvitsee hyviä veronsa maksavia ja lapsensa hyviksi kansalaisiksi kasvattavia vanhempia. Huoraamisen aikakausi on kohta ohi.


      • en ymmärrä
        Ei se ole hyvä kirjoitti:

        Herranpieksut sentään; minä en ymmärrä sinua. Ikää mulla on vaikka muille jakaa, mutta vanha en ole, enkä eroamassa - tietääkseni. On mulla lapsia, aikuisia sellaisia.

        Totta; olen vihainen. Inhoan tätä yhteiskuntajärjestelmää ja kulttuurista perintöä, jonka mukaan ja perusteella avioliitto on sitä, mitä se on; vankila ihmisen persoonalle. Olen jäänyt siihen ehkä siksi, että haluan olla 'turvassa' niiltä toisilta ja kolmansilta.

        Miksi ajattelet avioliiton rajoittavan persoonaasi? Jos nyt ei puhuta seksuaalisesta itseilmaisusta, niin miten muuten se estää sinua toteuttamasta itseäsi. Etkö pikemminkin tunne sen antavan vakaan pohjan kaikelle, mitä vaan haluat?


      • ♥♥♥♥♥♥

        Musta ois upea mennä naimisiin joskus


      • Luevaikkakirjoja
        en ymmärrä kirjoitti:

        Miksi ajattelet avioliiton rajoittavan persoonaasi? Jos nyt ei puhuta seksuaalisesta itseilmaisusta, niin miten muuten se estää sinua toteuttamasta itseäsi. Etkö pikemminkin tunne sen antavan vakaan pohjan kaikelle, mitä vaan haluat?

        Well, lienet nykyajan ihminen joka ei ole koskaan tutustunut entisaikojen tapoihin, käsityksiin, ajatuksiin ja asenteisiin esim. avioliitto-nimisestä instituutiosta. Tai naisen asemaan yhteiskunnassa ja perheessä. Luojalle kiitos että muutosta on vihdoin tapahtunut, mutta kun muutokset ovat hitaita, niin vieläkin löytyy pilvin pimein amenella ahtautettuja.

        Eikä siitä ole kuin nipin napin sata vuotta kun 'viisaat' tiedemiehet julkaisivat naisen ja apinan aivojen olevan samaa tasoa. Jotta revi siitä.

        Avion ja sen rakkaimman ihmisen maan päällä pitäisi toki olla "vakaa pohja kaikelle" mutta jos puoliso on vakavasti muuta mieltä naisen ja vaimon roolista, niin hän rajoittaa tämän itsemääräämisoikeutta takuuvarmasti eikä anna lupaa yksityisyydelle, omille asioille ja menoille. Sellaiselle tyypille vaimo on omaisuuteen verrattavissa oleva kapine, eikä omaisuus juoksentele maailmalla.

        Lasten kasvatuksessa rajat ovat rakkautta, mutta aikuisten ihmisten liitoissa rakkaus-sana saa vieläkin aikaan hirviömäisiä piirteitä liiton osapuolissa. Omassa tapauksessani näihin juttuihin herääminen auttoi lentoon lähdössä eli oman itseni ja elämäni toteuttamisessa.


    • KokemusK

      "Romutetaan koko avioliittojärjestelmä. Partnerit saavat itse mennä ja tulla. "

      Oletko koskaan kuullut että sinun ei ole pakko mennä naimisiin jos et halua? Saat ihan vapaasti vaihdella partnereita niin usein kuin haluat ja mennä ja tulla.
      Mutta miksi ne jotka haluavat sitoutua eivät saisi sitä avioliitonkin kautta tehdä?

      • näin ymmärsin

        Eiköhä edellisellä ollut vastaus rivien välissä.Halutaa avioliitton sitten petetään on kai pointti.


      • KokemusK
        näin ymmärsin kirjoitti:

        Eiköhä edellisellä ollut vastaus rivien välissä.Halutaa avioliitton sitten petetään on kai pointti.

        Ei kai se ole avioliittoinstituution vika että kaikki ihmiset eivät siinä osaa elää? Ongelma on kai siinä päässä että jotkut eivät tajua mihin sitoutuvat. Avioliitto sopii niille jotka tajuavat mihin ovat ryhtymässä ja haluavat nähdä vähän vaivaakin suhteensa eteen. Ei avioliitto ole mikään automaatti joka pitäisi ihmiset onnellisina.


      • Yritä uudestaan
        näin ymmärsin kirjoitti:

        Eiköhä edellisellä ollut vastaus rivien välissä.Halutaa avioliitton sitten petetään on kai pointti.

        Ei, sinä et ymmärtänyt lainkaan, et ollenkaan.


      • sdfkljsadfj

        "kokemus k"


        siksi kerron ennakkoon, että tiedämme


      • klfjsdjklsdf
        KokemusK kirjoitti:

        Ei kai se ole avioliittoinstituution vika että kaikki ihmiset eivät siinä osaa elää? Ongelma on kai siinä päässä että jotkut eivät tajua mihin sitoutuvat. Avioliitto sopii niille jotka tajuavat mihin ovat ryhtymässä ja haluavat nähdä vähän vaivaakin suhteensa eteen. Ei avioliitto ole mikään automaatti joka pitäisi ihmiset onnellisina.

        kokemus k 15.10. klo 7:58


        Aika jossa elämme ei tue eikä tiedä mikä on parasta perheelle. Ihmisillä ei ole arvoja, eikä opettamalla enää pysty palaamaan ennalleen. Voi kokeilla säätää laella, että vain yksi aviokumppani per yksi elämä. Kun annettiin vapaus naisille, niin on turha odottaa sitoutumista. Siksi avioliitto on harha ja vanhentunutta.

        Ne jotka jäävät avioliittoon, niitä tulee olemaan vain marginaalisesti.

        Minua yököttää elämä kanssa.


      • KokemusK
        klfjsdjklsdf kirjoitti:

        kokemus k 15.10. klo 7:58


        Aika jossa elämme ei tue eikä tiedä mikä on parasta perheelle. Ihmisillä ei ole arvoja, eikä opettamalla enää pysty palaamaan ennalleen. Voi kokeilla säätää laella, että vain yksi aviokumppani per yksi elämä. Kun annettiin vapaus naisille, niin on turha odottaa sitoutumista. Siksi avioliitto on harha ja vanhentunutta.

        Ne jotka jäävät avioliittoon, niitä tulee olemaan vain marginaalisesti.

        Minua yököttää elämä kanssa.

        "Aika jossa elämme ei tue eikä tiedä mikä on parasta perheelle"

        Ihmisen pitää itse tietää mikä on hänelle parasta. Mikään "aika" ei sitä hänelle pysty kertomaan. Toki entisinä aikoina pysyttiin useammin yhdessä koska se oli tapana ja normi. Mutta se ei silti estänyt sitä etteivätkö ihmiset olisi olleet välillä onnettomia avioliitoissaan tai pettäneet toisiaan. Se vain tapahtui enemmän salassa. Ihmiset vain pitivät kulisssit pidempään pystyssä.

        "Kun annettiin vapaus naisille, niin on turha odottaa sitoutumista"

        Siis sinun mielestäsi ihmiset voi saada pysymään yhdessä vain pakolla?

        " Siksi avioliitto on harha ja vanhentunutta. "

        Sinulle ehkä mutta monelle ei.

        "Ne jotka jäävät avioliittoon, niitä tulee olemaan vain marginaalisesti. "

        Niitä on edelleen vähintään puolet avioliittoon menevistä. Sekin on jo aika paljon. Ja ne muutkin pysyvät usein yhdessä aika kauan.


      • KokemusK
        sdfkljsadfj kirjoitti:

        "kokemus k"


        siksi kerron ennakkoon, että tiedämme

        No jos tiedätte että ei ole pakko mennä naimisiin, miksi aloituksessa halutaan ottaa sitoituminen pois kaikilta, myös niiltä jotka haluaisivat oikeasti sitoutua? Miksi ottaa pois jotain jos ne muut saavat jo nyt elää kuten haluavat eli vaihdella kumppania halunsa mukaan. Mikä muuttuu jos se avioliitto poistetaan?


      • klsdjfoksdjf
        KokemusK kirjoitti:

        "Aika jossa elämme ei tue eikä tiedä mikä on parasta perheelle"

        Ihmisen pitää itse tietää mikä on hänelle parasta. Mikään "aika" ei sitä hänelle pysty kertomaan. Toki entisinä aikoina pysyttiin useammin yhdessä koska se oli tapana ja normi. Mutta se ei silti estänyt sitä etteivätkö ihmiset olisi olleet välillä onnettomia avioliitoissaan tai pettäneet toisiaan. Se vain tapahtui enemmän salassa. Ihmiset vain pitivät kulisssit pidempään pystyssä.

        "Kun annettiin vapaus naisille, niin on turha odottaa sitoutumista"

        Siis sinun mielestäsi ihmiset voi saada pysymään yhdessä vain pakolla?

        " Siksi avioliitto on harha ja vanhentunutta. "

        Sinulle ehkä mutta monelle ei.

        "Ne jotka jäävät avioliittoon, niitä tulee olemaan vain marginaalisesti. "

        Niitä on edelleen vähintään puolet avioliittoon menevistä. Sekin on jo aika paljon. Ja ne muutkin pysyvät usein yhdessä aika kauan.

        sen lisäksi syntyvyys laskee hitaasti mutta varmasti hyvinvointiyhteiskunnan myötä. Kun hyvinvointi leviää koko maapallolle niin mitä silloin odottaa? Harvassa tulee olemana nainen joka antaisi elämänsä lapsille. Tiedemies keinoja siihen keksii.


      • 15+9
        klsdjfoksdjf kirjoitti:

        sen lisäksi syntyvyys laskee hitaasti mutta varmasti hyvinvointiyhteiskunnan myötä. Kun hyvinvointi leviää koko maapallolle niin mitä silloin odottaa? Harvassa tulee olemana nainen joka antaisi elämänsä lapsille. Tiedemies keinoja siihen keksii.

        Ihmisiä on maapallolla jo liikaa, olisi suotavaa se syntyvyyden säännöstely. Järjenkäyttö sallittu.


    • väärä suunta

      Jostain syystä aika monella on sellainen käsitys että ns.yksiavioisuus olisi ihmisillä vanhanaikaista. Ei ole niin Kaikkien antropologi- ja kulttuuritutkimusten mukaan nuo ns.ryhmä- ja moniavioliitot ovat nimenomaan menneisyydessä olleita perhemuotoja, siis vanhempaa kulttuurimuotoa.

      Ja kyllä jokaisen tarkkailijan pitäisi nähdä nyt jo omin silmin mihin ollaan menossa. Ei suinkaan moniavioisuuteen tms. yhteisöllisyyteen vaan kokonaan naimattomuuteen, sinkkuuteen, yksilökeskeisyyteen, niin yksilö kuin yhteisötasolla. Seksiä harrastetaan vuosi vuodelta VÄHEMMÄN ja vähemmän, Japanissa ilmeisesti jo suurin osa nuorista naisista ei kuulemma harrasta seksiä juuri enää lainkaan, ja miehetkin ovat heittäneet pyyhkeen kehään.

      http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2013102717653668_ul.shtml

      • 57567567

        kehitys kulkee, että perhe arvot ovat lyötyt. Perheessä ei ole rakkautta. On vain hyötyajattelua pienestä iästä asti iästä, sukupuolesta, statuksesta, rodusta huolimatta.


    • Oma valinta

      Ei todellakaan romuteta ja yksin siihen et onneksi kykene. Mene intiaaniheimon luo toivettasi toteuttamaan.

      • 456456

        onnea avioliitollesi kanssa


    • 70 / 66

      Avioliiton kaltainen, juridinen sopimus antaa vakautta elämään ja sen suunnitteluun pitemmälläkin tähtäyksellä.

      Se on myös eräs järjestäytyneen yhteiskunnan perustekijä.

      • 89437589347598

        70/66

        avioliittoa ei voi ennakoida. yhteiskunnalla ei ole mitään ymmärrystä kuinka aviopareja pitää muodostaa. Nykyinen malli on jokainen nai jokaisen kanssa, kunnes kylläisenä joutuu johonkin avioliittoon.

        Juridinen avioliitto on vain taakka. Kukaan ei voi tietää ennakkoon miten käy. Juridinen ote on vain rahastusta ja historiallinen jäänne.


      • No huh huh
        89437589347598 kirjoitti:

        70/66

        avioliittoa ei voi ennakoida. yhteiskunnalla ei ole mitään ymmärrystä kuinka aviopareja pitää muodostaa. Nykyinen malli on jokainen nai jokaisen kanssa, kunnes kylläisenä joutuu johonkin avioliittoon.

        Juridinen avioliitto on vain taakka. Kukaan ei voi tietää ennakkoon miten käy. Juridinen ote on vain rahastusta ja historiallinen jäänne.

        Tuo on vain sun näkemyksesi, ei monen muun. olet katkeroitunut.


      • ksldjfklsdfjklsda
        No huh huh kirjoitti:

        Tuo on vain sun näkemyksesi, ei monen muun. olet katkeroitunut.

        olen realisti

        odota kun lapsesi kasvavat


      • 59 / 65

        Järjestäytynyt yhteiskunta on muuttunut muutamana viime vuosikymmenenä niiin paljon, että myös avioliittojen on pakko muuttua. Olivatpa ne juridisia sopimuksia tai rakkausavioliittoja, mutta joka tapauksessa.

        Perhe on yhteiskunnan perusyksikkö ja paras, turvallisin paikka lasten kasvulle. Perheen aikuisten ihmisten persoonallisuuden kannalta vanhanaikaisen liiton malli on aikansa elänyt ja kuoppaamista vailla.


      • mä vaan
        59 / 65 kirjoitti:

        Järjestäytynyt yhteiskunta on muuttunut muutamana viime vuosikymmenenä niiin paljon, että myös avioliittojen on pakko muuttua. Olivatpa ne juridisia sopimuksia tai rakkausavioliittoja, mutta joka tapauksessa.

        Perhe on yhteiskunnan perusyksikkö ja paras, turvallisin paikka lasten kasvulle. Perheen aikuisten ihmisten persoonallisuuden kannalta vanhanaikaisen liiton malli on aikansa elänyt ja kuoppaamista vailla.

        Avioliittojen ei ole pakko muuttua. Avioliittoa ei ole pakko solmia, jos ei pysty seisomaan sanojensa (vihkivalansa) takana. Yhdessä voi elää ilman avioliittoakin ja etsiä itselleen parhaimman tavan elää, suhteessa tai ilman, sitoutuen tai sitoutumatta.

        Mikä kukaan muu on minulle sanomaan, että avioliittoni on vanhanaikaista tai perinne, jota kukaan ei kunnioita? Minulle avioliitto on sekä juridinen sopimus että sopimus puolisoni kanssa rakkaudesta, luottamuksesta ja perheen hyväksi toimimisesta. Me kunnioitamme tätä sopimusta siitä riippumatta, mitä muut siitä ajattelevat. Sitoutuminen ei ole kahle. Se on vapautta: tietää, että vaihtoehtoja on ja silti valitsee puolisonsa, joka päivä uudelleen.


      • Snaijaatko ?
        mä vaan kirjoitti:

        Avioliittojen ei ole pakko muuttua. Avioliittoa ei ole pakko solmia, jos ei pysty seisomaan sanojensa (vihkivalansa) takana. Yhdessä voi elää ilman avioliittoakin ja etsiä itselleen parhaimman tavan elää, suhteessa tai ilman, sitoutuen tai sitoutumatta.

        Mikä kukaan muu on minulle sanomaan, että avioliittoni on vanhanaikaista tai perinne, jota kukaan ei kunnioita? Minulle avioliitto on sekä juridinen sopimus että sopimus puolisoni kanssa rakkaudesta, luottamuksesta ja perheen hyväksi toimimisesta. Me kunnioitamme tätä sopimusta siitä riippumatta, mitä muut siitä ajattelevat. Sitoutuminen ei ole kahle. Se on vapautta: tietää, että vaihtoehtoja on ja silti valitsee puolisonsa, joka päivä uudelleen.

        Juuri näin on hyvä, jos se on hyvä teille molemmille eikä vain sinulle.


      • mä vaan
        Snaijaatko ? kirjoitti:

        Juuri näin on hyvä, jos se on hyvä teille molemmille eikä vain sinulle.

        Snaijaan. Molemmille on selvää, että ei tässä pakolla olla. Saa lähteä, jos siltä tuntuu, kunhan tekee sen reilusti. Eipä ole ollut tarvetta.


      • Se on vankila
        mä vaan kirjoitti:

        Snaijaan. Molemmille on selvää, että ei tässä pakolla olla. Saa lähteä, jos siltä tuntuu, kunhan tekee sen reilusti. Eipä ole ollut tarvetta.

        Jaa-a, mutta jos lähtee vaikka omille riennoilleen, niin saako palata? Lähteminen kun tarkoittaa liian monelle einarille, että paluuta ei ole. Silloin on turha puhua vapaudesta mitään.


      • kummitus
        Se on vankila kirjoitti:

        Jaa-a, mutta jos lähtee vaikka omille riennoilleen, niin saako palata? Lähteminen kun tarkoittaa liian monelle einarille, että paluuta ei ole. Silloin on turha puhua vapaudesta mitään.

        Elämä on valintoja, joista osa on toisensa poissulkevia. Vankila on paikka, josta ei pääse pois vaikka haluaisi. Paikka, josta pääsee vapaasti poistumaan mutta jonne ei välttämättä pääse enää takaisin ei ole minkään määritelmän mukaan vankila.

        Tuolla tavalla ajatteleville ihmisille ei avioliitto varmasti sovikaan. Mutta aivan turha sitä on yrittää kieltää niiltä ihmisiltä, joille ajatus puolison rinnalla seisomisesta myös tylsinä ja kurjina aikoina ei ole ylivoimaisen ahdistava. Sinunlaisillesi on sitten vapaat suhteet.


      • Kalteriton 'selli'
        kummitus kirjoitti:

        Elämä on valintoja, joista osa on toisensa poissulkevia. Vankila on paikka, josta ei pääse pois vaikka haluaisi. Paikka, josta pääsee vapaasti poistumaan mutta jonne ei välttämättä pääse enää takaisin ei ole minkään määritelmän mukaan vankila.

        Tuolla tavalla ajatteleville ihmisille ei avioliitto varmasti sovikaan. Mutta aivan turha sitä on yrittää kieltää niiltä ihmisiltä, joille ajatus puolison rinnalla seisomisesta myös tylsinä ja kurjina aikoina ei ole ylivoimaisen ahdistava. Sinunlaisillesi on sitten vapaat suhteet.

        Olen elänyt avioliitossa yli kolmekymmentä vuotta. Noin kolmasosan aikana siitä luulin ja oletin, että tarvitsen siipan luvan omille menoilleni. Hän sanoi mielellään "ei".

        Sitten onneksi heräsin ja hoksasin, että aikuinen ihminen ei tarvitse lupaa mihinkään ja jotain on tooosi pahasti pielessä, jos toinen kuvittelee, että on olemassa jotain luvanvaraisia aiheita parisuhde-elämässä. "Rinnalla seisomista" oma lupa ja oman persoonan mukainen oma elämä ei tietenkään estä.

        Nyt en ole enää ahdistunut niin kuin hyvin monet aviossa elävät naisihmiset, jotka edelleen vuonna 2014 luulevat, että mieäs on sitä varten, että se päättää myös toisen menot ja olot. Toivon todella, että sinun vaimosi ei kuulu heihin, koska vankila-aiheesi ei nyt ihan skulaa.


      • Cloetta...
        89437589347598 kirjoitti:

        70/66

        avioliittoa ei voi ennakoida. yhteiskunnalla ei ole mitään ymmärrystä kuinka aviopareja pitää muodostaa. Nykyinen malli on jokainen nai jokaisen kanssa, kunnes kylläisenä joutuu johonkin avioliittoon.

        Juridinen avioliitto on vain taakka. Kukaan ei voi tietää ennakkoon miten käy. Juridinen ote on vain rahastusta ja historiallinen jäänne.

        "Kukaan ei voi tietää ennakkoon miten käy. Juridinen ote on vain rahastusta ja historiallinen jäänne."

        Ei tietenkään voi tietää, mutta jokainen voi vaikuttaa ennakolta. Tulevaisuus ei ole mikään tuntematon musta aukko vaan sitä, mitä me kukin sinne viemme tai miten sitä ennakoimme.


    • piparminttuli

      Tää on provo, ei kukaan noin tyhmä voi olla.

      • kjsfdhjksad

        piparminttutuli

        olet nuori ja sinulla kaikki vielä edessä. Kerro sen sijaan montako seksipartneria sinulla on ollut tähän mennessä


      • Jakajankäsi

        Onko seksipartnereiden määrä jokin älykkyyden mittari? Ennemminkin on niin, että mitä enempi huoraa kaikkien vastaantulijoiden kanssa, sitä tyhmempi on. Surkea raukka, joka ei kykene kuin todistelemaan itselleen miten suuri panija on, kun kukaan ei kuitenkaan oikeasti välitä paskaakaan sellaisesta henkilöstä. Raukka ei pysty oikeaan suhteeseen.


    • tiesittekösitä

      vain huorilla on avion ulkopuolisia kanikumppaneita!

    • Seuratkaa

      Saahan ne aviopuolisot muutenkin mennä ja tulla miten huvittaa. Kukaan ei ole Suomessa pakotettu avioliittoon. Kukaan ei ole pakotettu pysymään uskollisena tai kestämään pettävää puolisoa. Jos on niin vaikeeta, miksei oteta eroa? Kaikkea saa tehdä ja kaikella on seuraukset.

    • nisy

      Taas alkoi tämä ensitreffit alttarilla ohjelma... Siinähän koko avioliitto vedetään vain vitsiksi, ota, ja sitten ota ai jätä.

    • dfdsfsdfaf

      Mikä tässä on niin vaikeaa? Minä olen emäntäni kanssa tällä hetkellä ilman avioliittoa. Joskus ehkä avioliiton kera, jos jostain syystä alkaa siltä tuntua. Tai sitten ei. Meidän yhdessäolomme on täysin riippumatonta virallisista tunnustuksista. Meillä kummallakin on tahto olla yhdessä, avioliitto tai ei. Jos joskus koemme, ettei yhteiselo enää onnistu, eroamme. Avioliitto tai ei. Muiden avioliitot tai liitottomuudet eivät nekään vaikuta meidän elämäämme millään tavalla, olivat ne minkämuotoisia tahansa.
      Mitä tulee pettämiseen, huoraamiseen ja naisen vapauteen, nekin ovat täysin riippumattomia avioliitosta.
      Mikään paperi ei tule ikinä määrittelemään suhteen arvoa tai kestävyyttä. Se perustuu vapaaseen valintaan, muutenhan sillä ei olisi mitään arvoa. Haluaisitko, että kumppanisi on yhdessä vain sen takia, että jokin paperi niin määrää?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6489
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4193
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2597
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1538
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe