erota vai yrittää vielä..?

uuvuksissa

Yhteistä eloa takana 5v. Asumme avoliitossa, miehellä ei lapsia ja mulla kaks alaikäistä jotka asuvat kanssamme. Parisuhdeongelmia ollut läpi vuosien. Alkuun mulla oli luottamuspulaa; mies jäi kiinni valheista ja töpeksi humalassa. Olin itse eronnut alkoholistista joten tein heti selväksi etten juopottelua katsele. Tilanne koheni ja vietimme perusarkea perheen kanssa. Kuitenkin monesti mulle tuli tunne että mies ei välitä minusta ja lapsista. Jos ehdotin reissua tai kahdenkeskistä aikaa, ei hän innostunut. Läheisyys väheni ja seksi myös. Miehelle tuli haluttomuutta. En usko että toista naista oli kuviossa. Mies on kuitenkin vaalinut oman ajan saamista. Itse monesti suhtauduin hänen suunnitelmiin varauksella sillä oma aika tarkoittaa miehellä täydellistä irtiottoa kotoa; useimmiten ryypiskelyä. On hän lähtenyt myös riidan päätteeksi ovet paukkuen ja sulkenut kännyn etten saa yhteyttä. Ilmoitellu itsestään seur päivänä. Mies väittää että olen vieraannuttanut hänet kavereista. Itse olen eri mieltä. En ole ite kovin sosiaalinen eikä kyläilyt niin kiinnosta. Olen kuitenkin sanonut miehelleni että näkisi kavereitaan. Niin ei kuitenkaa tee mutta riidan yhteydessä kyllä muistaa mainita että se on mun syy. Lisäks mainittakoon et miehellä on huvin tiivis suhde äitiinsä ja sisaruksiinsa. Ramppaa heillä jatkuvasti kun pyytävät mieheltäni apua mm. johonkin hommaan. Lisäksi anoppi teettää hänellä myös naapurien ja suvun hommia, lupailee niitä poikansa puilesta. Tästä meille tullut myös riitaa. Nyt mies otti taas lähtöpassit. Sanoi tarvitsevansa omaa aikaa ja meni siskonsa nurkkiin. Mulle tämä tuli täytenä yllätyksenä. Tottakai suutuin koska en nähnyt lähtöön syytä. Ei olla oltu yhteydessä enkä aio miehelle soitella. En tiiä mitä tekis, oon niin väsyny ja pettyny tähän kaikkeen.... :(

4

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heippa

      Mielestäni on hyvä, että olet pysähtynyt pohtimaan suhteenne tilaa. Kirjoitat, että alkuun sulla oli luottamuspulaa. Entä nyt? Koetko, että voit luottaa mieheen? Luottamuspula nakertaa suhdetta helposti ja vähitellen.

      Ajattelen, että jokainen on itse vastuussa kavereistaan ja ihmissuhteistaan ja siksi toisen syyttäminen kavereiden vieraannuttamisesta tuntuu kohtuuttomalta. Mutta onko sinulla omia kavereita? Onko sinulla yhtään läheistä ystävää? Kenelle sinä kerrot asioita silloin kun sinulla on huolia?

      Anopin lupaileminen poikansa puolesta kuulostaa tietysti anopin ylivallalta. Mutta onko niin, että tähän hänellä on poikansa suostumus? Aikuinen poika voisi halutessaan pitää kiinni omasta määräysvallastaan.

      Miten lapsesi voivat tässä suhteessa? Millainen suhde heillä on mieheen? Kirjoitat, että et tiijä mitä tekisit ja olet väsynyt ja pettynyt. Toivon että pystyt ensin lepäämään ja sitten kaikessa rauhassa arvioimaan, mielellään jonkun toisen ihmisen kanssa yhdessä, mitä toivot tältä ihmissuhteelta, millä edellytyksillä haluatte ja voitte jatkaa yhdessä. Tärkeä pohdittava asia on myös sinun lastesi hyvinvointi. Ha ansaitsevat äidin, joka jaksaa.

      Toivon sulle voimia
      Päivi-pappi Hämeestä

      • alkuperäinen

        Kiitos vastauksesta. Niinpä, paljon on mietittävää. Kun saisi ajatukset jotenkin kasaan.. onneksi mulla on ystäviä kelle puhua murheita. Tukea olen heiltä saanut. Ja ymmärrystä. Siitä olen kiitollinen. Mieheeni olin saanut luottamuksen ja vasta kertonutkin hänelle hyvin vaikeitakin asioita. Nyt luottamus on taas mennyt. En voi luottaa ihmiseen joka on noin arvaamaton ja kykenee loukkaamaan minua näin. Lisäksi en voi luottaa siihen että hän olisi tukenani. Ennen kuin hän lähti pyysin häntä itkien jäämään mikä oli nöyryyttävää, koska silti hän lähti. Lisäksi loukkaa ettei hän puhunut mitään lapsille joiden kanssa kuitenkin asuttu yhdessä. Missä aikuisen vastuu? Lapset tietysti ihmetelleet miehen katoamista ja vaistoavat ettei kaikki ole ok. Välit sitä ennen olleet ihan on. Mitä anoppiin tulee, ei miesosaa sanoa hänelle ei. Usein olemme tästäkin keskustelleet, mutta mies ei halua nähdä tilannetta siten. On vain sitä mieltä että haluaa auttaa äitiään, vaikka se vaikuttaa vahvadti parisuhteeseemme. Loukkaa että mies kirmaa pienissäkin asioissa äidin helmoihin, mutta ei vaivaudu selvittelemään meidän välejä tai antamaan minulle aikaa. Mitä kavereihin tulee olen kanssasi samaa mieltä. Itse hän on vastuussa niistä suhteista samoin kun minä omistani. Kaiken lisäksi luottamusta on nakertanut alkuun se, että ensimmäiseen vuoteen hän ei kertonut että hänellä on hyvä naispuolknen ystävä. Syytti minua siitä että olen tullut heidän väliin. Ihmettelen sitä, sillä miten voisin tulla kun en hänestä tiennyt. Kerran hän on kuulteni soittanut naiselle humalassa ja haukkunut minut pystyyn. Yhteydenotot naiseen tekee selkäni takana. Mitä muuta se lisää kuin epäluottamusta välillemme? En tiedä mitä teen. Mies ollut mo ta päivää soittamatta. Itse mietin ottavani yhteyttä koska tämä on naurettavaa. Toisaalta en haluaisi soitella perään epätoivoisena ja taas nöyrtyen..


      • jussijussijussijussi
        alkuperäinen kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Niinpä, paljon on mietittävää. Kun saisi ajatukset jotenkin kasaan.. onneksi mulla on ystäviä kelle puhua murheita. Tukea olen heiltä saanut. Ja ymmärrystä. Siitä olen kiitollinen. Mieheeni olin saanut luottamuksen ja vasta kertonutkin hänelle hyvin vaikeitakin asioita. Nyt luottamus on taas mennyt. En voi luottaa ihmiseen joka on noin arvaamaton ja kykenee loukkaamaan minua näin. Lisäksi en voi luottaa siihen että hän olisi tukenani. Ennen kuin hän lähti pyysin häntä itkien jäämään mikä oli nöyryyttävää, koska silti hän lähti. Lisäksi loukkaa ettei hän puhunut mitään lapsille joiden kanssa kuitenkin asuttu yhdessä. Missä aikuisen vastuu? Lapset tietysti ihmetelleet miehen katoamista ja vaistoavat ettei kaikki ole ok. Välit sitä ennen olleet ihan on. Mitä anoppiin tulee, ei miesosaa sanoa hänelle ei. Usein olemme tästäkin keskustelleet, mutta mies ei halua nähdä tilannetta siten. On vain sitä mieltä että haluaa auttaa äitiään, vaikka se vaikuttaa vahvadti parisuhteeseemme. Loukkaa että mies kirmaa pienissäkin asioissa äidin helmoihin, mutta ei vaivaudu selvittelemään meidän välejä tai antamaan minulle aikaa. Mitä kavereihin tulee olen kanssasi samaa mieltä. Itse hän on vastuussa niistä suhteista samoin kun minä omistani. Kaiken lisäksi luottamusta on nakertanut alkuun se, että ensimmäiseen vuoteen hän ei kertonut että hänellä on hyvä naispuolknen ystävä. Syytti minua siitä että olen tullut heidän väliin. Ihmettelen sitä, sillä miten voisin tulla kun en hänestä tiennyt. Kerran hän on kuulteni soittanut naiselle humalassa ja haukkunut minut pystyyn. Yhteydenotot naiseen tekee selkäni takana. Mitä muuta se lisää kuin epäluottamusta välillemme? En tiedä mitä teen. Mies ollut mo ta päivää soittamatta. Itse mietin ottavani yhteyttä koska tämä on naurettavaa. Toisaalta en haluaisi soitella perään epätoivoisena ja taas nöyrtyen..

        Pitäisikö sinun kääntää uusi sivu elämässäsi? Mieti miten vapauttavaa olisi asua lasten kanssa keskenään ilman tuota. Miksi sinä itket sen perään, kun olet itsekin todennut, ettei välitä ja että on epäluotettava. Minustakin olisi nöyryyttävää, kun se toinen ei selvästikään välitä.


    • Hei alkuperäinen.

      Onpa kiva, että sinulla on ystäviä, jotka tukevat sinua. Juuri nyt tarvitset heitä ja tarvitset sitä, että voit keskustella ystäväsi/ystäviesi kanssa. Kirjoitat, että et tiedä mitä teet. Uskon, että asiat kuitenkin valkenevat vähitellen. Minusta näyttää siltä, että juuri nyt olet vahvasti pettynyt ja loukkaantunut. Jos mies on monta päivää soittamatta, on tietenkin vaikea ryhtyä korjaamaan suhdetta.

      Mitä tapahtuisi, jos tienne erkanisivat? Mikä olisi pahinta? Mikä olisi helpottavaa? Mitä menettäisit – ja mille uudelle olisi tilaa? Tekstistäsi välittyy se, että haluat selvittää välinne. Se on hyvä ja tarpeellista joka tapauksessa.

      Voimia sinulle ja hyvää syksyä
      Tervehtien Päivi-pappi Hämeestä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe