Alkoholisti huolehtii koirastaan

sopii hänelle

Naapurissani asuu nainen, joka omistaa suomenpystykorvauroksen ja on lähes joka päivä kännissä. Aina kun törmään häneen ulkona, hän puhuu humalaiseen sävyyn. Mutta hän lenkkeilee poikkeuksellisen paljon kännissäkin, ja aina koiransa kanssa. Kauppareissuillekin hän ottaa koiransa mukaan. Joskus hänellä on aamulla valtava krapula, kun törmään häneen ulkona, mutta hän jaksaa kuin jaksaakin lenkkeilyttää koiraansa siinä tilassa. Vaikka asunto on yksiö kerrostalossa, koira ei juurikaan hauku, johon taitaa olla syynä tottumukset, sillä sen naisen asunnosta kuuluu jatkuvasti kovaa rockia ja humalaisten metelöintiä. Koira ei ole aliravittukaan, eikä räksytä ulkona.

9

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joillekin meistä

      sopii suomenpystykorvaurokset paremmin kuin toisille. Jopa kerrostaloelämään on suokki helppo totuttaa. Ei metelöi turhia vaikkei rokkia kuuntelisikaan tai pirtti olisi täynnä humalaisia huutamassa. Kunhan vain muistaa sen tärkeimmän asian: Ne lenkit, nuorelle koiralle suorastaan saatanallisen pitkät omistajan näkökulmasta, ja vanhemmalle sitten samanverran kuin normisesselle nuorena. Silloin suokki on tyytyväinen ja pysyy kunnossa sekä elää hyvän ja pitkän elämän.

      Kaikista ei ole suomipystiksen kesyttäjäksi, mutta kiva kuulla että sentään joku edes.

    • 2+19

      Itse en arvosta tuollaista elämää enkä soisi koiraa noihin oloihin. Mutta pääasia, että koira voi hyvin, millainen lie henkinen laita.

    • raittiusvalintana

      Alkoholismi on sairaus.Toivottavasti itsekkin tajuaa sen jossain vaiheessa, ja tekee asialle jotain.
      Surullista, että jotkut haaskaa elämänsä päihteisiin ;/

      • entinen juoppo

        Minä kärsin aikanaan alkoholismista, enkä voinut sille mitään. Tahdoin lopettaa, mutta en pystynyt. En syytä siitä itseäni, vaan mielenterveysongelmaa (alkoholismia). Nyt olen kuin ihmeen kaupalla saanut pidettyä itseni raittiina 3 vuotta, enkä aio sairastua enää alkoholismiin, kun jälleen pääsin siitä eroon, mutta se oli ihme. Pakkomielteet ovat pakkomielteitä, sairauksia.


      • entinen juoppo
        entinen juoppo kirjoitti:

        Minä kärsin aikanaan alkoholismista, enkä voinut sille mitään. Tahdoin lopettaa, mutta en pystynyt. En syytä siitä itseäni, vaan mielenterveysongelmaa (alkoholismia). Nyt olen kuin ihmeen kaupalla saanut pidettyä itseni raittiina 3 vuotta, enkä aio sairastua enää alkoholismiin, kun jälleen pääsin siitä eroon, mutta se oli ihme. Pakkomielteet ovat pakkomielteitä, sairauksia.

        Ai niin. En muuten maininnut, että minulta vietiin koirakin pois (viranomaisten toimesta), kun olin aina niin humalassa. Nyt minulla on vuoden ikäinen belgianpaimenkoira groenendael, josta pystyn huolehtimaan.


      • koirasta on iloa
        entinen juoppo kirjoitti:

        Ai niin. En muuten maininnut, että minulta vietiin koirakin pois (viranomaisten toimesta), kun olin aina niin humalassa. Nyt minulla on vuoden ikäinen belgianpaimenkoira groenendael, josta pystyn huolehtimaan.

        Hienoa, että pääsit jaloillesi, ja sait elämästä kiini.
        Alkoholistit elävät usein lyhyen ja riitaisan, vaarallisen elämän.
        Onnea sinulle myös jatkoon, raittiuis kertoo ihmisen vahvuudesta :)


      • On varmasti iloa
        koirasta on iloa kirjoitti:

        Hienoa, että pääsit jaloillesi, ja sait elämästä kiini.
        Alkoholistit elävät usein lyhyen ja riitaisan, vaarallisen elämän.
        Onnea sinulle myös jatkoon, raittiuis kertoo ihmisen vahvuudesta :)

        koirasta myös alkoholistille, mutta eivät he kaikki elä edes lyhyttä, saati riitaisaa ja vaarallista elämää. Usein jopa päinvastoin. Ovat rauhallisia ja tunnollisia työssään vaikka illasta toiseen ottaa kaapista kupin jos toisenkin, eivätkä häiritse naapureitaan ollenkaan. Koira, jos sellainen on, kusetetaan säännöllisesti ja huolehditaan muutenkin hyvin, koira jopa saattaa syödä paremmin kuin isäntänsä/emäntänsä jolle riittää se nestemäinen ravinto. Onko yllätys että tällaisiakin alkoholisteja on? Kyllä niitä vaan on, ehkä saman verran ellei enemmän kuin noita mainitsemiasi, joille alkkomahooli ei sovi sitäkään vähää kuin muille. Ja näiden väliin mahtuu vielä monta muutakin juoppouden lajityyppiä.

        Ei kaikki ole mattinykäsiä.


    • pikikoira

      Ehkäpä koira kaikesta huolimatta elää parempaa elämää kuin maalla asuva veljensä, joka juoksulangan päässä aamusta iltaan odottaa seuraa ja lenkittäjää.

      • kylähullu kuoli

        Olen joutunut perehtymään tähän aiheeseen työni kautta. Viimeistä askeltaan ottavat juopot eivät sovellu kuin poikkeustapauksissa koiranpitäjiksi. Aloittelevat ja keskikastin juopot eivät ole juuri sen huonompia koiranpitäjiä kuin valtaväestökään. Mutta toki mieluummin niin, että selvinpäin kuin jurrissa.

        Kaverini sai aikanaan muutaman kerran vuodessa yhteydenoton eräästä kennelin pitäjästä, joka naapuruston mukaan hakkasi koiriaan, piti niitä nälässä ja teki kuulemma milloin mitäkin. Muutaman kerran hän siellä kävi ja aina oli tilanne sama; iloinen vanhempi ukko mökelteli kohtuu jurrissa iloisten, hyvätapaisten ja hyväkuntoisten koirien ympäröimänä. Puolenkymmentä vuotta sitten tämä äijä kuoli. Koirat meni jakoon ja naapurit helpottuivat; lähinnä siitä, että kylähullu kuoli, ei niinkään koirien tiimoilta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3578
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      197
      1672
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1327
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      146
      1208
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      855
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      52
      821
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      820
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      809
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      792
    Aihe