Varatulta varatulle

Aika parantaa?

Sä et tätä tiedä, mutta vaikka mä lopetin kaiken, mä tein sen vain ja ainoastaan sun ja mun perheiden takia. Pistin meille pisteen, koska koin että jomman kumman se pitää tehdä. Sä ehkä luulet että mun tunteet ovat laimenneet, mutta voin kertoa sulle: eivät ole - päinvastoin. Mä ajattelen sua taukoamatta ja ajauduin jopa tekemään jotain näin naurettavaa, kuin kirjoittamaan tänne. En voi soittaa sulle ja kertoa tätä, koska se olisi väärin sua kohtaan. Haluan antaa sulle mahdollisuuden unohtaa mut, koska välitän susta. Tämä on silti sietämätöntä. Siksi mä varmaankin kirjoitan tänne.

74

635

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tai sitten ei ole

      Aika ei paranna. Rakkaus ei kuole koskaan. Esittää voi aina. Nyt on kaikki hyvin.

    • vain rakkaus

      Aika ei paranna tai laimenna. Päinvastoin, aika vaan vahvistaa.

      Aito rakkaus ei kuole koskaan, se vain vahvistuu.
      Turhaan vaan taistelet rakkautta vastaan.
      Ota se rakkaus vastaan, kun se on sinulle annettu.

      Teet vain itseäsi ja sitä toista kohtaan todella väärin kun yrität pyristellä rakkautta vastaan. Teet myös väärin sinun perheellesi, esität heille sellaista, mitä et todella ole.

      Ottamalla rakkauden vastaan teet paitsi itsesi onnelliseksi, rakkauden kohteen onnelliseksi sekä nykyisen kumppanisi onnelliseksi, sillä hän ansaitsee sellaisen, joka rakastaa häntä samalla tavoin kuin sinä rakastat sitä toista. Päästä irti ja anna hänenkin kokea rakkautta, todellista rakkautta.

      Todellinen rakkaus ei koskaan lopu, rakkaus kantaa todella pitkälle.
      Aika ei paranna, vain rakkaus parantaa.

      • Rakkauttako?

        Rakkaus muuttaa muotoaan. Rakkaus ei aina vahvistu vaan viisastuu. Se kasvaa ja kehittyy. Siitä tulee ymmärtäväisempi ja armollisempi kaikkia ihmisiä kohtaan. Pelkkä rakkauden tunne ei kanna pitkälle. Itsekäs rakkaus ei ole rakkautta parhaimmillaan. Itsekäs rakkaus tahtoo vain itselle, välittämättä siitä mitä se tekee muille. Itsekäs rakkaus on rakkauden harhakuva.


      • Namu Lötjönen
        Rakkauttako? kirjoitti:

        Rakkaus muuttaa muotoaan. Rakkaus ei aina vahvistu vaan viisastuu. Se kasvaa ja kehittyy. Siitä tulee ymmärtäväisempi ja armollisempi kaikkia ihmisiä kohtaan. Pelkkä rakkauden tunne ei kanna pitkälle. Itsekäs rakkaus ei ole rakkautta parhaimmillaan. Itsekäs rakkaus tahtoo vain itselle, välittämättä siitä mitä se tekee muille. Itsekäs rakkaus on rakkauden harhakuva.

        Kerrankin olen samaa mieltä jonkun kanssa.


      • Aika parantaa?
        Rakkauttako? kirjoitti:

        Rakkaus muuttaa muotoaan. Rakkaus ei aina vahvistu vaan viisastuu. Se kasvaa ja kehittyy. Siitä tulee ymmärtäväisempi ja armollisempi kaikkia ihmisiä kohtaan. Pelkkä rakkauden tunne ei kanna pitkälle. Itsekäs rakkaus ei ole rakkautta parhaimmillaan. Itsekäs rakkaus tahtoo vain itselle, välittämättä siitä mitä se tekee muille. Itsekäs rakkaus on rakkauden harhakuva.

        Kiitos tästä kommentista. Viisaita sanoja.


    • Aika parantaa?

      Rakastan puolisoani todella paljon. Meillä on vain ollut vähän haasteita parisuhteessa viimeaikoina. Sen takia tämä toinen mahtui väliin. En koe että voin ottaa yhteyttä, sillä minä olin se joka lopetti suhteen. Ei ole reilua toista kohtaan soutaa ja huovata. Jos hän minut haluaa vielä tavata, aloitteen on tultava häneltä. Jos hän haluaa päästä minusta yli, annan hänelle siihen mahdollisuuden.

      • näin on

        Jos lopetit suhteen niin tuskin se toinen enää mitään aloitetta tekee.


      • Aika parantaa?
        näin on kirjoitti:

        Jos lopetit suhteen niin tuskin se toinen enää mitään aloitetta tekee.

        I know. Olen varautunut siihen.


      • kaipaa hän sinua
        Aika parantaa? kirjoitti:

        I know. Olen varautunut siihen.

        Olisitko siis vielä valmis keskustelemaan ko.henkilön kanssa?
        Siis jos hän uskaltautuu ottamaan sinuun yhteyttä. Mutta ystävän neuvo: Ota sinä se ensimmäinen siirto.


    • ei jymmärrö

      Perheiden takia.

      • ed.

        Niin aivan. Totta.

        Ei perhettä


    • Tähtirakkaus

      Sydämessä muljahti, kuin viesti olisi kirjoitettu minulle.
      Totta, aika ei paranna. Päivittäin ajattelen sinua vaikka olen yrittänyt unohtaa...

    • Miksi kirjoitit

      tämä jos haluat että toinen unohtaa? Siksikö että vieläkin haluat satuttaa ja muistuttaa kuinka itse kaipaat ja ikävöit, vai siksi että haluat satuttaa vain toista?

      • Järki käteen

        älä ota näitä itsellesi. Palstan nimi on ikävä ja täällä ikävöidään anonyymeinä. Juuri siksi purkaa ikävän tänne eikä ikävöimälleen ihmiselle.


      • Miksi kirjoitit
        Järki käteen kirjoitti:

        älä ota näitä itsellesi. Palstan nimi on ikävä ja täällä ikävöidään anonyymeinä. Juuri siksi purkaa ikävän tänne eikä ikävöimälleen ihmiselle.

        Kerro mulle missä kohtaa tuossa on se missä omin kirjoituksen itselleni?
        Eikös tämän palstan tarkoitus ole nimenomaan sekin, että voi kertoa sille ihmiselle suoraan kenelle kirjoituksensa tarkoittaa.
        Tosin aika vaikeaa poimia varmasti itselleen tarkoitettua koska niitä nimiähän täällä ei suositella mainittavaksi.


      • jos vaan purkaa

        Ehkei se toinen ole edes täällä, hiukan sllainen vaikutelma kirjoituksesta tuli.


      • selityksen makua
        Miksi kirjoitit kirjoitti:

        Kerro mulle missä kohtaa tuossa on se missä omin kirjoituksen itselleni?
        Eikös tämän palstan tarkoitus ole nimenomaan sekin, että voi kertoa sille ihmiselle suoraan kenelle kirjoituksensa tarkoittaa.
        Tosin aika vaikeaa poimia varmasti itselleen tarkoitettua koska niitä nimiähän täällä ei suositella mainittavaksi.

        Yritätkö ap tehdä itsestäsi sankarin, kun noin hienosti taistelit tunteita vastaan ja luovuit mahdollisesta suhteesta toisen takia. Väärin, toisen puolesta et voi päätöksiä tehdä, etkä voi tietää mikä hänelle on parasta. Älä selitä päätöksiäsi itsellesi tuolla tavalla. Päätökset voit tehdä vain omasta puolesta. Tää tais olla provo.


      • Aika parantaa?
        jos vaan purkaa kirjoitti:

        Ehkei se toinen ole edes täällä, hiukan sllainen vaikutelma kirjoituksesta tuli.

        Juuri näin. Puran tunteitani tänne, koska en voi näistä puhua kenellekään. "Hän" ei käy täällä, enkä siis kirjoita näitä siinä toivossa, että hän kirjoitukseni lukisi. Tämä on ns terapiaa.


      • Aika parantaa?
        selityksen makua kirjoitti:

        Yritätkö ap tehdä itsestäsi sankarin, kun noin hienosti taistelit tunteita vastaan ja luovuit mahdollisesta suhteesta toisen takia. Väärin, toisen puolesta et voi päätöksiä tehdä, etkä voi tietää mikä hänelle on parasta. Älä selitä päätöksiäsi itsellesi tuolla tavalla. Päätökset voit tehdä vain omasta puolesta. Tää tais olla provo.

        Totta kai voin tehdä päätöksen toisen puolesta! Niinhän jokainen, joka jättää toisen tekee? Sitäpaitsi kun suhteen taustalla on kaksi "viatonta" perhettä, ei ainoastaan minun ja "hänen" tunteilla ole merkitystä. Naiivia väittää muuta! En ole mikään sankari, kun olen pettämään ryhtynyt, mutta eroamalla pystyn ainakin jollain tavalla antamaan omat valintani itselleni anteeksi. Enkä edes alennu kommentoimaan "provo-korttia".


      • selityksen makua
        Aika parantaa? kirjoitti:

        Totta kai voin tehdä päätöksen toisen puolesta! Niinhän jokainen, joka jättää toisen tekee? Sitäpaitsi kun suhteen taustalla on kaksi "viatonta" perhettä, ei ainoastaan minun ja "hänen" tunteilla ole merkitystä. Naiivia väittää muuta! En ole mikään sankari, kun olen pettämään ryhtynyt, mutta eroamalla pystyn ainakin jollain tavalla antamaan omat valintani itselleni anteeksi. Enkä edes alennu kommentoimaan "provo-korttia".

        Tietysti voit tehdä päätöksen aika parantaa, että et suhteessa toisen kanssa ole, mutta älä pidä itseäsi parempana ihmisenä sen vuoksi. Itsekin kun eroamassa olen, niin en silti pidä itseäni parempana ihmisenä, vaikka lopullisen päätöksen teenkin.
        Et nimittäin ymmärtänyt aiempaa viestini sisältöä lainkaan.


      • Miksi kirjoitit
        selityksen makua kirjoitti:

        Yritätkö ap tehdä itsestäsi sankarin, kun noin hienosti taistelit tunteita vastaan ja luovuit mahdollisesta suhteesta toisen takia. Väärin, toisen puolesta et voi päätöksiä tehdä, etkä voi tietää mikä hänelle on parasta. Älä selitä päätöksiäsi itsellesi tuolla tavalla. Päätökset voit tehdä vain omasta puolesta. Tää tais olla provo.

        sulle joka tuon
        selityksen makua
        15.10.2014 09:38
        kirjoitit!

        Viitsitkö tarkentaa kenelle noita kommenttejasi paiskot!
        En ole ap, joten pienetä tarkkuuta edes vastaus kategoriaan.

        Tuota se teettä kun pitää olla heti ekana nakkelemassa omia tulkkauksiaan jostakin alotuksesta, eikä malteta katsoa edes kenelle se vastaus menee!!!!


      • #M#
        Aika parantaa? kirjoitti:

        Juuri näin. Puran tunteitani tänne, koska en voi näistä puhua kenellekään. "Hän" ei käy täällä, enkä siis kirjoita näitä siinä toivossa, että hän kirjoitukseni lukisi. Tämä on ns terapiaa.

        Oletko aivan varma, ettei hän tai vaikka Se "hän" olisikin minä. Olisi todella lohduttavaa, jos asia olisi näin ja saisin vihdoin ja viimein todellisen syyn meidän äkkiseltään loppuneelle jutulle. Vuosia Se meidän juttu kesti ja vuosien saatossa varmaan tulee muistot ja ikävä haalenemaan. Koskaan ei unohdu.


    • parantaa se aika

      Aloitus kuulostaa siltä, että teillä on ollut "oikeasti" suhde. Sellaiseen tilanteeseen en osaa ottaa kantaa, mutta omankaltaiseeni kyllä: kyllä se aika parantaa, vaikkei rakkaus katoaisikaan. Itse meinasin jo menettää uskoni ja toivoni ajan parantavasta vaikutuksesta, tutnui, että kaikki kesti ylipitkään. Mutta totta tosiaan, ajan kulumisen myötä ja kaiken hyväksymisen myötä olen päässyt tilanteeseen, etten tosiaankaan ajattele häntä enää kuin satunnaisesti. Pahiten ajan parantavaa vaikutusta nimittäin esti melkein epätoivoinen yritykseni väkisin lopettaa hänen ajattelemisensa ja kaikenlainen haaveilu.

    • kaipaa hän sinua

      Miksi ette voi jatkaa edelleen ystävinä? Jos todella rakastaa ei häntä hylkää kokonaan. Mies ja nainen voivat olla myös muuta kuin rakastavaisia. Miksi menettää hyvä ystävä

      • Minäkin toivon

        ystävyyttä... Samaa mieltä "kaipaa hän sinua" kanssa.


    • kasva aikuiseksi

      Ei silloin todellakaan olla enää ystäviäkään.

      • kaipaa hän sinua

        Miksi ei ? Sehän juuri kertoo, että on kasvanut aikuiseksi kun ei ole enää niin dramaattisen mustavalkoinen. Joskus voi nähdä myös harmaan eri sävyjä.


      • nevergonnagrow
        kaipaa hän sinua kirjoitti:

        Miksi ei ? Sehän juuri kertoo, että on kasvanut aikuiseksi kun ei ole enää niin dramaattisen mustavalkoinen. Joskus voi nähdä myös harmaan eri sävyjä.

        Miksi pitäisi kasvaa aikuiseksi, sehän on tylsää.


    • "Sanon

      etten rakasta, se on valhe joka vapauttaa sinut,
      sanon etten rakasta, vaikka se tappaa minut"

      • 10+12

        Jos joku olisi kanssani vain siksi että on mennyt joskus naimisiin ja avioliittolupauksen antanut ja lapsiakin on, mutta samaan aikaan rakastaa toista, en missään nimessä haluaisi enää jatkaa avioliittoa. Menköön ja tavoitelkoon onneaan jonkun toisen kanssa. En takerru kehenkään, pärjään ilmankin ja löydän jonkun toisen. En ymmärrä ollenkaan tuollaista ns. uhrautumista. Rumaahan se on omaa puolisoa kohtaan jos mikä.


      • Ei mustavalkoista
        10+12 kirjoitti:

        Jos joku olisi kanssani vain siksi että on mennyt joskus naimisiin ja avioliittolupauksen antanut ja lapsiakin on, mutta samaan aikaan rakastaa toista, en missään nimessä haluaisi enää jatkaa avioliittoa. Menköön ja tavoitelkoon onneaan jonkun toisen kanssa. En takerru kehenkään, pärjään ilmankin ja löydän jonkun toisen. En ymmärrä ollenkaan tuollaista ns. uhrautumista. Rumaahan se on omaa puolisoa kohtaan jos mikä.

        Mutta voihan puolisoaan rakastaa paljon enemmän kuin tällaista hetken ihastumista. Siitähän tässä rivien välistä luettuna on kyse? Ap on vain ihastunut tähän toiseen.


    • kerrrankin fiksu

      Ap kirjoitti että hän rakastaa puolisoaan todella paljon ja kertoi miksi tämä kolmas pääsi livahtamaan väliin.

      Näinhän siinä yleensä käy. Ap on fiksu kun on tajunnut tilanteen ja hoitaa asian erittäin hyvin . Juuri niin kuin se pitääkin hoitaa. Onnea jatkoon.

      • fiksu ja fiksu

        Jos ap. olisi ollut todella fiksu ei hän täällä olisi nyt purkamassa ikäväänsä sitä kohtaan joka joskus pääsi tai joutui paikkaamaan tätä avioliittoa.
        Fiksu ottaisi ja kertoisi tuon kaiken face TO face.


      • just joo

        Joo, mutta AP sanoi tehneensä ratkaisun toisen puolesta. Ei voi tehdä noin.


      • sydänraastetta
        fiksu ja fiksu kirjoitti:

        Jos ap. olisi ollut todella fiksu ei hän täällä olisi nyt purkamassa ikäväänsä sitä kohtaan joka joskus pääsi tai joutui paikkaamaan tätä avioliittoa.
        Fiksu ottaisi ja kertoisi tuon kaiken face TO face.

        Nimenomaan. Aina voi sanoa kauniisti näkemiin, laittaa pisteen kasvokkain, olla inhimillinen. Itselläni ei ollut edes mitään vakavaa, vaan arjen ilo ja salainen aurinko pilvien takana. Tulin heitetyksi roskikseen ja nyt kuolen ikävään. Se tuntuu niin sanomattoman pahalta, tunnen itseni aivan nollaksi.


      • Lelle.

        luen rivien välistä että ap rakastaa paljon puolisoaan mutta vielä enemmän jotakuta toista.


    • Pelkureita...

      Tän mä omin itselleni...Olisi toisaalta oikein, tietää mitä oikeasti ajattelet siis ihan irl.
      Tunteet auttaisivat ehkä jaksamaan tätä arkea ja elämää. Kaikki on kuitenkin hyvin ja ratkaisu ehkä oikeakin...ei meistä olis viemään tätä mihinkään...vai luuletko että uskallettais? En usko. Tieto siitä, että on sellainen ihminen olemassa kun sä, on jo tehnyt elämästä elämisen arvoisen.
      Joskus olisi ihana edes halata...
      Oot mulle tärkeä ihminen ja olet auttanut vaikeiden aikojen läpi -Olen siitä aina kiitollinen.

      • minä vain

        Omin tämän itselleni. En enää haluasi kun halata sinua ja tuntea tuoksusi. Eihän meistä oli mitään enempää tullut ja ei me sitä koskaan päästetty ajatuksen tasolle.
        Pääasia, että oltiin kumpikin oikeaan aikaan oikeassa paikassa.
        Sain paljon energiaa sinusta ja se auttoi jaksamaan arjessa.

        Nyt siinä arjessa on sinun mentävä aukko. Eikä kukaan tule sitä enää täyttämään.


      • iso halaus pelkurilt
        minä vain kirjoitti:

        Omin tämän itselleni. En enää haluasi kun halata sinua ja tuntea tuoksusi. Eihän meistä oli mitään enempää tullut ja ei me sitä koskaan päästetty ajatuksen tasolle.
        Pääasia, että oltiin kumpikin oikeaan aikaan oikeassa paikassa.
        Sain paljon energiaa sinusta ja se auttoi jaksamaan arjessa.

        Nyt siinä arjessa on sinun mentävä aukko. Eikä kukaan tule sitä enää täyttämään.

        Samat ajatukset


      • minä vain
        iso halaus pelkurilt kirjoitti:

        Samat ajatukset

        Virtuaali hali meidän pelkureiden kesken


      • Se minkäkin olen...
        minä vain kirjoitti:

        Virtuaali hali meidän pelkureiden kesken

        irl haluaisin, mut ei taida onnistua kun on välimatkaa niin paljon... sitä tunnetta kyllä pelkäisin, minkä se aikaan saisi...huh!
        Mut pelkureillehan tää palsta onkin...


      • hukkuu tänne
        Se minkäkin olen... kirjoitti:

        irl haluaisin, mut ei taida onnistua kun on välimatkaa niin paljon... sitä tunnetta kyllä pelkäisin, minkä se aikaan saisi...huh!
        Mut pelkureillehan tää palsta onkin...

        Mahtaako tää ap löytää tän vielä?


      • UP up
        hukkuu tänne kirjoitti:

        Mahtaako tää ap löytää tän vielä?

        Up


      • upup
        UP up kirjoitti:

        Up

        Up


      • Aika parantaa?
        upup kirjoitti:

        Up

        On ollut vähän kiireitä, enkä ole tänne ehtinyt tulla kurkkaamaan. Tuntuu jotenkin hullulta vastata näihin viesteihin, koska olen aika varma ettet ole "hän". Mutta vaikket olekaan, niin nämä kommentit voisivat olla häneltä. Joten saan ainakin hetken tuntea.. En tiedä mitä.. Yhteyttä? Oli miten oli, niin meidän välimatka on tosiaan pitkä. Mietin että olisin ottanut sinuun yhteyttä tänään, mutta se jäi ajatuksen tasolle. Kuten aikaisemmin kirjoitin: annan hänen unohtaa minut.


      • hyvää työpäivää---
        Aika parantaa? kirjoitti:

        On ollut vähän kiireitä, enkä ole tänne ehtinyt tulla kurkkaamaan. Tuntuu jotenkin hullulta vastata näihin viesteihin, koska olen aika varma ettet ole "hän". Mutta vaikket olekaan, niin nämä kommentit voisivat olla häneltä. Joten saan ainakin hetken tuntea.. En tiedä mitä.. Yhteyttä? Oli miten oli, niin meidän välimatka on tosiaan pitkä. Mietin että olisin ottanut sinuun yhteyttä tänään, mutta se jäi ajatuksen tasolle. Kuten aikaisemmin kirjoitin: annan hänen unohtaa minut.

        Olisit ottanut yhteyttä -olisi ollut syykin, mut en unohda. Liian hyvä muisti, vaikka aikaa mennyt siitä kun olen nähnyt viimeksi irl. Sen verran stalkkerin vikaa et netistä on kuva löytynyt ;) ja sitä voi katsoa, ettei kasvot unohdu.
        Pelkään, et joskus varottamatta jossain satuttais näkemään...siis sitä miten menisin sekaisin... ja tarkkanäköinen huomaisi kyllä, mistä on kyse


      • Aika parantaa?
        hyvää työpäivää--- kirjoitti:

        Olisit ottanut yhteyttä -olisi ollut syykin, mut en unohda. Liian hyvä muisti, vaikka aikaa mennyt siitä kun olen nähnyt viimeksi irl. Sen verran stalkkerin vikaa et netistä on kuva löytynyt ;) ja sitä voi katsoa, ettei kasvot unohdu.
        Pelkään, et joskus varottamatta jossain satuttais näkemään...siis sitä miten menisin sekaisin... ja tarkkanäköinen huomaisi kyllä, mistä on kyse

        Olisi ollut syy, mutta yhtälailla olisi sinullakin.. Ja kuten olen toitottanut: en ota häneen yhteyttä. :)


      • Aika parantaa?
        hyvää työpäivää--- kirjoitti:

        Olisit ottanut yhteyttä -olisi ollut syykin, mut en unohda. Liian hyvä muisti, vaikka aikaa mennyt siitä kun olen nähnyt viimeksi irl. Sen verran stalkkerin vikaa et netistä on kuva löytynyt ;) ja sitä voi katsoa, ettei kasvot unohdu.
        Pelkään, et joskus varottamatta jossain satuttais näkemään...siis sitä miten menisin sekaisin... ja tarkkanäköinen huomaisi kyllä, mistä on kyse

        Piti vielä kommentoida, että olen miettinyt aivan samaa.. eikä tarvitsisi olla kovinkaan tarkkanäköinen huomatakseen, että jostain on kyse...


      • selväksi tuli
        Aika parantaa? kirjoitti:

        Olisi ollut syy, mutta yhtälailla olisi sinullakin.. Ja kuten olen toitottanut: en ota häneen yhteyttä. :)

        oli sen verran tyly lopetus, et siitä loukkaantui... En ota yhteyttä...kun et halua.


      • punastuis
        Aika parantaa? kirjoitti:

        Piti vielä kommentoida, että olen miettinyt aivan samaa.. eikä tarvitsisi olla kovinkaan tarkkanäköinen huomatakseen, että jostain on kyse...

        Huh, kunhan ei sydän pysähdy...


      • kiireitäjakiireitä
        Aika parantaa? kirjoitti:

        On ollut vähän kiireitä, enkä ole tänne ehtinyt tulla kurkkaamaan. Tuntuu jotenkin hullulta vastata näihin viesteihin, koska olen aika varma ettet ole "hän". Mutta vaikket olekaan, niin nämä kommentit voisivat olla häneltä. Joten saan ainakin hetken tuntea.. En tiedä mitä.. Yhteyttä? Oli miten oli, niin meidän välimatka on tosiaan pitkä. Mietin että olisin ottanut sinuun yhteyttä tänään, mutta se jäi ajatuksen tasolle. Kuten aikaisemmin kirjoitin: annan hänen unohtaa minut.

        kiireinen...tosiaankin -ei ehdi edes käymään...


      • km....
        Aika parantaa? kirjoitti:

        On ollut vähän kiireitä, enkä ole tänne ehtinyt tulla kurkkaamaan. Tuntuu jotenkin hullulta vastata näihin viesteihin, koska olen aika varma ettet ole "hän". Mutta vaikket olekaan, niin nämä kommentit voisivat olla häneltä. Joten saan ainakin hetken tuntea.. En tiedä mitä.. Yhteyttä? Oli miten oli, niin meidän välimatka on tosiaan pitkä. Mietin että olisin ottanut sinuun yhteyttä tänään, mutta se jäi ajatuksen tasolle. Kuten aikaisemmin kirjoitin: annan hänen unohtaa minut.

        kuinka pitkä välimatka?


      • on se pitkä matka
        km.... kirjoitti:

        kuinka pitkä välimatka?

        yhdellä ketjussa noin 150km


      • ei liian pitkä
        km.... kirjoitti:

        kuinka pitkä välimatka?

        70,9 km noin 50min


    • ei aina paranna

      niinhän sä teit ,niin luulen (luulin )niin minäkin sinua ajattelen ,ei tämä ole mitään naurettavaa .miksi et voi soittaa ?mä ainakin haluaisin soittaa sulle mutta en uskalla jos sä et haluu,ois ihan kiva tietää miten sulla menee .en mä voi sua unohtaa.olen koettanut mutta aina tulet mieleeni ja samalla tippa silmään .tämä on todellakin sietämätöntä ,rakastan sinua edelleen.

      • Ei Mies!

        Olipas herkullinen keskustelu,
        mutta ei koske minua, koska

        a) minulla ei ole ollut SUHDETTA,
        b) minulle ei ole PERHETTÄ
        eli ei ole lapsia,
        c) en ole sanonut kenellekään lopullisia hyvästejä!

        Olen ihastunut, ja
        valmis ystävyyteen ihastukseni kanssa!


    • plussat sulle

      Noin sitä pitää, himojaan osaa kuka vaan seurata, mutta vaatii selkärankaa pitää kiinni rakentamastaan onnesta. Ei se kieltäytyminen helppoa ole, mutta pitää muistaa, että eipä se mikään kiusaus olisikaan jos sen helposti selättäisi. Minäkään en lähtokohtaisesti hyväksy avioeroa (eri juttu jos on ongelmia päihteiden tai väkivallan kanssa tms. fataalia ja vaarallista), enkä etenkään, jos perheessä on alaikäisiä lapsia.

      • Aika parantaa?

        Kiitos. Juuri tällainen tilanne on käsillä.


    • miinukset sulle

      Kumma miten ihmiset eivät hyväksy eroa mutta hyväksyvät pettämisen, loukkaamisen, henkisen väkivallan jne. Suomalaiset eivät ole yleensäkään kovin uskonnollista kansaa mutta joku avioliiton kaltainen paperinpala, pelkkä juridinen sopimus on ihmeellisessä pyhässä asemassa. Voisin sanoa etten hyväksy asunnon myymistä tai työpaikan vaihtoa. Aika sama asia, eli yhtä mitättömästä pienestä asiasta on kysymys. Lasten on parempi olla parisuhteessa jossa on rakkautta siitä on tutkimuksiakin, ero on monelle lapselle helpotus.

      • liikaa eroja

        Paskapuhetta. Ensinnäkin tunteitaan ei voi valita, ja on ihan normaalia että sitä vakiintunutta kumppaniaan kohtaan tuntee rakkautta ja kiintymystä, samaan aikaan kun on hullaantunut johonkin ulkopuoliseen. Tubteiraan ei voi valita, mutta tekonsa voi. Se romanttinen huumaava rakastumisen tunne kestää max. vain pari vuotta, ja jos sen haluaa säilyttää, pitää kumppania siis vaihtaa parin vuoden välein. Lapset taas tarvitsevat turvallisen kodin, eikä parin vuoden välein vaihtuva isää/äitiä. Toisekseen, yli 50% eronneista katuu eroa vuoden päästä tapahtuneesta; ei se uusi arki ollutkaan loppuviimeksi sitä mitä odotti...


    • kirjoitat shittiä

      Väärin, olen ollut samaan ihmiseen rakastunut jo kohta 10 vuotta. Olemme seurustelleet ja eronneet mutta rakkaus taholtani säilyy ja jos hän huolisi minut, olisin viivana hänen. Mutta hän ei enää halua. OIkea rakkaus ei lopu parissa vuodessa vaikkei se enää olisikaan mitään huumaa.

      Turvallinen koti on usein ihan muualla kuin naimisissa olevien vanhempien kanssa, tästä on ihan oma kokemus. Koti on turvaton kun vanhemmat riitelevät eivätkä rakasta toisiaan. Turvallinen koti sen sijaan voi olla eronneen, tasapainoisen, onnellisen yksinhuoltajan kanssa.

    • komppaan

      Niin totta, pettäjäperheissä lapset saavat ihan vääristyneen parisuhdemallin ja turvattomuutta.

      • fiksusti hoidettava

        Tilastotietonne ovat vääriä. Eronneista lähes 80% on tyytyväisiä ratkaisuunsa eron jälkeen, ei välttämättä heti.
        En puhu eron tai eroamattomuuden puolesta, mutta joskus ero vaan on se ratkaisu mihin päädytään. Se miten lapset eroon reagoivat riippuu paljon eroavista ihmisistä ja miten he eron hoitavat. Nykypäivänä monet isätkin haluavat kuulua lastensa elämään vielä eron jälkeenkin, mikä on tietysti lasten kannalta hienoa. Olisi aina hyvä muistaa, että lapset eivät saisi olla se kostonväline, kun parisuhde päättyy. Valitettavasti kaikki tähän eivät pysty.


      • and goes
        fiksusti hoidettava kirjoitti:

        Tilastotietonne ovat vääriä. Eronneista lähes 80% on tyytyväisiä ratkaisuunsa eron jälkeen, ei välttämättä heti.
        En puhu eron tai eroamattomuuden puolesta, mutta joskus ero vaan on se ratkaisu mihin päädytään. Se miten lapset eroon reagoivat riippuu paljon eroavista ihmisistä ja miten he eron hoitavat. Nykypäivänä monet isätkin haluavat kuulua lastensa elämään vielä eron jälkeenkin, mikä on tietysti lasten kannalta hienoa. Olisi aina hyvä muistaa, että lapset eivät saisi olla se kostonväline, kun parisuhde päättyy. Valitettavasti kaikki tähän eivät pysty.

        Up


      • ehkä ikävöin...
        and goes kirjoitti:

        Up

        Missä on AP ?


      • Aika parantaa?
        ehkä ikävöin... kirjoitti:

        Missä on AP ?

        Täällä ollaan. Ota yhteyttä. Alan olla aika valmis tähän. Ehkä meidän pitäisi jutella?


      • ei uskalla muuten
        Aika parantaa? kirjoitti:

        Täällä ollaan. Ota yhteyttä. Alan olla aika valmis tähän. Ehkä meidän pitäisi jutella?

        varmaankin juttelu olis paikallaan -mut mistä sen tietää kuinka moni ihminen on samassa tilanteessa... Jotain mistä vain se sun ihminen voi tunnistaa itsensä...


      • Aika parantaa?
        ei uskalla muuten kirjoitti:

        varmaankin juttelu olis paikallaan -mut mistä sen tietää kuinka moni ihminen on samassa tilanteessa... Jotain mistä vain se sun ihminen voi tunnistaa itsensä...

        Niin no. Jos laittaisin tähän tuntimerkit niin sehän olisi täysin sama asia kuin jos ottaisin häneen yhteyttä. Siis jos hän olet sinä. Sori että oon vaikea, mutta olen mielestäni antanut jo jonkin verran vinkkejä. Sen verran voin sanoa että olen nainen ja tiedän että tykkäät musta.


    • luulin et m

      Ohi meni. Harmi.

      • Ei Mies!

        Täällä toinen M, ja minusta ei ole
        lainkaan harmi, että tämä
        KESKUSTELU MENEE OHI.
        Olenhan elänyt jo 14 vuotta samassa suhteessa,
        fyysisesti täysin USKOLLISENA.

        Eli en ole nimimerkki "luulin et m"! :)

        Kirjoitellaan taas höpöjä!


      • aina ei tajuu
        Ei Mies! kirjoitti:

        Täällä toinen M, ja minusta ei ole
        lainkaan harmi, että tämä
        KESKUSTELU MENEE OHI.
        Olenhan elänyt jo 14 vuotta samassa suhteessa,
        fyysisesti täysin USKOLLISENA.

        Eli en ole nimimerkki "luulin et m"! :)

        Kirjoitellaan taas höpöjä!

        siis mitä? olet M -ja ei mies? ymmärsinkö oikein, vai olet M ja nainen?


      • joku nainen
        aina ei tajuu kirjoitti:

        siis mitä? olet M -ja ei mies? ymmärsinkö oikein, vai olet M ja nainen?

        Luulin myös, että ap.oli mies. Olikin nainen, joten ohi meni minunkin osalta.


    • liike on seksii

      pakkoko sitä feeniksia pesässä liikuttaa pitää paikallaan ja tuntee toisensa

    • väärin tehnyt nainen

      AP:lle. Olen samassa tilanteessa ja samoista syistä haluaisin lopettaa. Olen yrittänyt, mutta ei siitä ole tullut mitään. Meidän juttu ei voi edetä mihinkään. En vaan tiedä keinoa, miten voisin lopettaa. Enkä ehkä kestäisi hänen reaktiotaan. Sydän murtuisi.
      Miten oikein onnistuit siinä ja miten nyt itse jakselet. Ajatteletko häntä edelleen joka päivä? Ja miten lopetit suhteen? Olen saanut jopa ystävältä neuvon, että jatkatte vaan entiseen malliin - ei kenekään koskaan tarvitse tietää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1799
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1577
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1132
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe