Oletteko ystävystyneet aikuisiällä, missä ja miten?

Aada@

Oletteko aikuisiällä vielä löytäneet hyviä ystäviä tai onko niitä koskaan ollutkaan?

Mielestäni aikuisiällä ystävystyminen on aika hankalaa, varsinkin kun uskonnollinen uskominenkin on "mennyttä aikaa" kohdallani.Muutenhan ev.lut seurakunta olisi ok paikka tutustua muihin, eikä se vieläkään täysin poissuljettu ole.
Rasittaa vaan siellä ne taivaanisä jutut ym, jotka ainakin perhekerhoissa on lasten kuunneltava.
Tämä pikkulapsivaihe aika paljon eristää myös, kun ei voi lähteä ilman lapsia oikeastaan mihinkään.

Kaikki pitkäaikaiset sosiaaliset "kuviot" jäivät toiselle paikkakunnalle.
Minulle seurakunnat ovat aina tuoneet helposti ystäviä, et se on ollut kyllä hyvä asia.Mistä te ei uskonnolliset ihmiset olette löytäneet ystäviä?

122

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä minä olen sitä mieltä että aina voi uusia hyviä ystäviä löytyä ja välillä vanhoista ystävyksistään luopua jos ihmiset kasvaat liikaan eroon toisistansa.

      Kyllä se pikkulapsi vaihekin menee ohi, ehkä se voi tympäistä nytten mutta sitten kun se viheltää ohi niin voi harmittaa että siitä ei nauttinut koko sydämeltänsä.

      Elämä on elämistä varten mutta välillä se on lapsiensa elämistä varten, ei sitä aina omiakaan vanhempia muista mutta jokin päivä hekin ovat poissa.

      Nauti elämästä juuri nyt niillä ehdoilla kun se on sillä elämä on ainiainen muuttuva oravanpyörä ja sitä äkkiä ikävöi semmoista mitä sen tapahduttua ei kyennyt arvostaa.

      Terveisin-Minä

      • Aada@

        satan

        En ole vanhoistakaan kavereista eroon kasvanut, mutta useampi satakilometriä välimatkaa tekee sen, ettei voi tavata enää samoin kuin ennen.

        Totta on, että kannattaa ottaa kaikki myönteinenkin irti tästä pikkulapsivaiheesta nopeasti se ohi menee.

        Omia iäkkäitä sukulaisiani tapaan paljon siitäkin syystä että tämä aika on tosiaan rajallista.Olen myöskin tehnyt kaiken mahdollisen että välit vanhempiini ovat kunnossa, aina kun näin ei ole ollut.

        Hyviä ajatuksia satan.


      • Aada@ kirjoitti:

        satan

        En ole vanhoistakaan kavereista eroon kasvanut, mutta useampi satakilometriä välimatkaa tekee sen, ettei voi tavata enää samoin kuin ennen.

        Totta on, että kannattaa ottaa kaikki myönteinenkin irti tästä pikkulapsivaiheesta nopeasti se ohi menee.

        Omia iäkkäitä sukulaisiani tapaan paljon siitäkin syystä että tämä aika on tosiaan rajallista.Olen myöskin tehnyt kaiken mahdollisen että välit vanhempiini ovat kunnossa, aina kun näin ei ole ollut.

        Hyviä ajatuksia satan.

        Hmmmmm..

        Tuo etäisyys on aina ikävä juttu, asutko mahdollisesti jossain eristyksissä jossain pikkukylässä vai oletko muuttanut sinne peheen kanssa ja kaikki jäi vähän niinkuin vanhalle alueelle?


      • satan kirjoitti:

        Hmmmmm..

        Tuo etäisyys on aina ikävä juttu, asutko mahdollisesti jossain eristyksissä jossain pikkukylässä vai oletko muuttanut sinne peheen kanssa ja kaikki jäi vähän niinkuin vanhalle alueelle?

        Nykyään Skype on varsin hyvä kanava. Itse pidän sillä yhteyttä lähinnä Keski-Euroopassa olevaan tyttäreeni, mutta kyllä se ystävien välisissä kaukosuhteissakin varmaan pelaisi, vaikka ei kaffeella tai kaljalla käyntiä vastisikaan.


      • Aada@
        agnoskepo kirjoitti:

        Nykyään Skype on varsin hyvä kanava. Itse pidän sillä yhteyttä lähinnä Keski-Euroopassa olevaan tyttäreeni, mutta kyllä se ystävien välisissä kaukosuhteissakin varmaan pelaisi, vaikka ei kaffeella tai kaljalla käyntiä vastisikaan.

        agnoskepo

        Tuota Skypeä voisi kyl viritellä, hyvä ajatus.


      • prospector
        agnoskepo kirjoitti:

        Nykyään Skype on varsin hyvä kanava. Itse pidän sillä yhteyttä lähinnä Keski-Euroopassa olevaan tyttäreeni, mutta kyllä se ystävien välisissä kaukosuhteissakin varmaan pelaisi, vaikka ei kaffeella tai kaljalla käyntiä vastisikaan.

        agnoskepo

        Haluaisin näyttää sinulle keskisormea Skypen välityksellä! Kehtaat aina väittää vastaan, vaikka tiedät olevasi väärässä. Et vain voi myöntää sitä, vaan kirjoittelet pitkät litaniat niitä mukatieteellisiä todistuksiasi.

        Missä on uskosi? Sinulla on ollut sellainen, mutta nyt olet heittänyt se, arvokkaimman lahjan, mitä sinulla on ollut, menemään!

        Tiedän, että minun pitäisi rukoilla puolestasi entistä enemmän, eikä tuntea vihaa, sillä viha voi olla Saatanasta. Joskus oikeamielistä vihaa on niin vaikea erottaa väärästä vihasta, vaikka se kohdistuisi oikeaan kohteeseen, kuten tuollaiseen Jumalattomaan.

        Katso siis mitä olet tehnyt! En jaksa enää edes rukoilla puolestasi, en jaksa anoa armoa sinun suurille synneillesi. Oletko nyt tyytyväinen ateismiisi? Etkö ollenkaan ajattele, mitä tuskaa tuotat sellaisille oikeille kristityille, jotka ovat huolissaan sinun sielusi puolesta? Kuinka voit olla noin julma?


      • puhalluslamppu
        prospector kirjoitti:

        agnoskepo

        Haluaisin näyttää sinulle keskisormea Skypen välityksellä! Kehtaat aina väittää vastaan, vaikka tiedät olevasi väärässä. Et vain voi myöntää sitä, vaan kirjoittelet pitkät litaniat niitä mukatieteellisiä todistuksiasi.

        Missä on uskosi? Sinulla on ollut sellainen, mutta nyt olet heittänyt se, arvokkaimman lahjan, mitä sinulla on ollut, menemään!

        Tiedän, että minun pitäisi rukoilla puolestasi entistä enemmän, eikä tuntea vihaa, sillä viha voi olla Saatanasta. Joskus oikeamielistä vihaa on niin vaikea erottaa väärästä vihasta, vaikka se kohdistuisi oikeaan kohteeseen, kuten tuollaiseen Jumalattomaan.

        Katso siis mitä olet tehnyt! En jaksa enää edes rukoilla puolestasi, en jaksa anoa armoa sinun suurille synneillesi. Oletko nyt tyytyväinen ateismiisi? Etkö ollenkaan ajattele, mitä tuskaa tuotat sellaisille oikeille kristityille, jotka ovat huolissaan sinun sielusi puolesta? Kuinka voit olla noin julma?

        MITÄ ! uskovainen on väsynyt rukoilemaan.
        No ei hätää osta hyvä lajitoveri rukousmylly.
        http://www.nic.fi/~sherab/rukousmylly.htm

        Jos olet näppärä käsistäsi niin duunaan myllyyn hihnapyörä jota pyörittäisi pieni sähkömoottori 12 V DC. Ja tottahan sähkön tuottoon aurinkopaneeli.
        On sitten niin vihreää rukoilua.


      • prospector kirjoitti:

        agnoskepo

        Haluaisin näyttää sinulle keskisormea Skypen välityksellä! Kehtaat aina väittää vastaan, vaikka tiedät olevasi väärässä. Et vain voi myöntää sitä, vaan kirjoittelet pitkät litaniat niitä mukatieteellisiä todistuksiasi.

        Missä on uskosi? Sinulla on ollut sellainen, mutta nyt olet heittänyt se, arvokkaimman lahjan, mitä sinulla on ollut, menemään!

        Tiedän, että minun pitäisi rukoilla puolestasi entistä enemmän, eikä tuntea vihaa, sillä viha voi olla Saatanasta. Joskus oikeamielistä vihaa on niin vaikea erottaa väärästä vihasta, vaikka se kohdistuisi oikeaan kohteeseen, kuten tuollaiseen Jumalattomaan.

        Katso siis mitä olet tehnyt! En jaksa enää edes rukoilla puolestasi, en jaksa anoa armoa sinun suurille synneillesi. Oletko nyt tyytyväinen ateismiisi? Etkö ollenkaan ajattele, mitä tuskaa tuotat sellaisille oikeille kristityille, jotka ovat huolissaan sinun sielusi puolesta? Kuinka voit olla noin julma?

        "Oletko nyt tyytyväinen ateismiisi?"
        En ole ateisti. Olen agnostikko.

        "Etkö ollenkaan ajattele, mitä tuskaa tuotat sellaisille oikeille kristityille, jotka ovat huolissaan sinun sielusi puolesta?"
        Miksi he ovat huolissaan? Eikö sana sano toisen palvelijasta, että oman Herransa edessä hän seisoo tai kaatuu? Mitä siis ovat "oikeat kristityt" tällaisessa yhteydessä?
        Ei minusta tarvitse muiden huolehtia.

        "Kuinka voit olla noin julma? "
        Sanooko saviastia muovaajalleen: "Miksi teit minusta tällaisen?"


      • prospector kirjoitti:

        agnoskepo

        Haluaisin näyttää sinulle keskisormea Skypen välityksellä! Kehtaat aina väittää vastaan, vaikka tiedät olevasi väärässä. Et vain voi myöntää sitä, vaan kirjoittelet pitkät litaniat niitä mukatieteellisiä todistuksiasi.

        Missä on uskosi? Sinulla on ollut sellainen, mutta nyt olet heittänyt se, arvokkaimman lahjan, mitä sinulla on ollut, menemään!

        Tiedän, että minun pitäisi rukoilla puolestasi entistä enemmän, eikä tuntea vihaa, sillä viha voi olla Saatanasta. Joskus oikeamielistä vihaa on niin vaikea erottaa väärästä vihasta, vaikka se kohdistuisi oikeaan kohteeseen, kuten tuollaiseen Jumalattomaan.

        Katso siis mitä olet tehnyt! En jaksa enää edes rukoilla puolestasi, en jaksa anoa armoa sinun suurille synneillesi. Oletko nyt tyytyväinen ateismiisi? Etkö ollenkaan ajattele, mitä tuskaa tuotat sellaisille oikeille kristityille, jotka ovat huolissaan sinun sielusi puolesta? Kuinka voit olla noin julma?

        Prospector taas halusi tulla näyttämään kristillisen lähimmäisrakkautensa sekä kristillistä aikuisuutta, ei heti uskoisi tuosta friikistä että ikää löytyy kuitenkin yli 40


      • prospector kirjoitti:

        agnoskepo

        Haluaisin näyttää sinulle keskisormea Skypen välityksellä! Kehtaat aina väittää vastaan, vaikka tiedät olevasi väärässä. Et vain voi myöntää sitä, vaan kirjoittelet pitkät litaniat niitä mukatieteellisiä todistuksiasi.

        Missä on uskosi? Sinulla on ollut sellainen, mutta nyt olet heittänyt se, arvokkaimman lahjan, mitä sinulla on ollut, menemään!

        Tiedän, että minun pitäisi rukoilla puolestasi entistä enemmän, eikä tuntea vihaa, sillä viha voi olla Saatanasta. Joskus oikeamielistä vihaa on niin vaikea erottaa väärästä vihasta, vaikka se kohdistuisi oikeaan kohteeseen, kuten tuollaiseen Jumalattomaan.

        Katso siis mitä olet tehnyt! En jaksa enää edes rukoilla puolestasi, en jaksa anoa armoa sinun suurille synneillesi. Oletko nyt tyytyväinen ateismiisi? Etkö ollenkaan ajattele, mitä tuskaa tuotat sellaisille oikeille kristityille, jotka ovat huolissaan sinun sielusi puolesta? Kuinka voit olla noin julma?

        Ps.
        Minä kyllä voin rukoilla sinun puolestasi. Jospa se sinun mieltäsi lämmittäisi.


      • agnoskepo kirjoitti:

        Ps.
        Minä kyllä voin rukoilla sinun puolestasi. Jospa se sinun mieltäsi lämmittäisi.

        Minä taas annan prospectorille anteeksi hänen käyttäytymisensä sillä hän vain projisoi huonoa elämäänsä ja sitä katkeruutta mikä on kotoisin hänen huonosta lapsuudestansa.

        Syytönhän prospector on siihen että syntyi kyseiseen perheeseen siihen aikaan kun syntyi.

        Kukaan ei voi valita vanhempiansa, ei edes prospector.


      • satan kirjoitti:

        Minä taas annan prospectorille anteeksi hänen käyttäytymisensä sillä hän vain projisoi huonoa elämäänsä ja sitä katkeruutta mikä on kotoisin hänen huonosta lapsuudestansa.

        Syytönhän prospector on siihen että syntyi kyseiseen perheeseen siihen aikaan kun syntyi.

        Kukaan ei voi valita vanhempiansa, ei edes prospector.

        Itse olen epäillyt jo jonkin aikaa prospectorin olevan tavallista älykkämpi trolli. En voi olla varma, mutta joku Niilo Paasivirran tyyppinen kaveri hyvinkin pystyisi tuohon. Tarpeeksi tietoa "kaanaankielestä" ja hyvät verbaaliset kyvyt.
        Välillä yliampuminen menee vähän ööveriksi, että pakostakin alkaa epäillä normaalia selvästi fiksumpaa trollia. Edellisessä kommentissan koro oli jo sen verran yläkulmilla, että katsoin asialliseksi vastata kuten vastasin.


      • agnoskepo kirjoitti:

        Itse olen epäillyt jo jonkin aikaa prospectorin olevan tavallista älykkämpi trolli. En voi olla varma, mutta joku Niilo Paasivirran tyyppinen kaveri hyvinkin pystyisi tuohon. Tarpeeksi tietoa "kaanaankielestä" ja hyvät verbaaliset kyvyt.
        Välillä yliampuminen menee vähän ööveriksi, että pakostakin alkaa epäillä normaalia selvästi fiksumpaa trollia. Edellisessä kommentissan koro oli jo sen verran yläkulmilla, että katsoin asialliseksi vastata kuten vastasin.

        Ei kannata hihuilta oikeasti odottaa mitään yllättävää sillä prospectorkin on juuri niin typerä kun miltä vaikuttaa.

        Se on semmoinen yksinäinen "aikamiespoika" maalta joka odottaa että "morsian" tuodaa hänen ovellensa.


      • satan kirjoitti:

        Ei kannata hihuilta oikeasti odottaa mitään yllättävää sillä prospectorkin on juuri niin typerä kun miltä vaikuttaa.

        Se on semmoinen yksinäinen "aikamiespoika" maalta joka odottaa että "morsian" tuodaa hänen ovellensa.

        Suottaapi tuo olla tai suottaapi olla olemati.

        Olen palstalla sen verran tuore, etten tunne kaikkia. Muutenkin olen näiden äärikreationistien kanssa kuin huutolaispoika erämaassa. Herätyskristillinen taustanikaan ei ole juuri mitenkään valmistanut minua kohtaamaan äärimäistä uskonnollista dogmaattisuutta, jota nuoren maan kreationistit edustavat.


      • agnoskepo kirjoitti:

        Suottaapi tuo olla tai suottaapi olla olemati.

        Olen palstalla sen verran tuore, etten tunne kaikkia. Muutenkin olen näiden äärikreationistien kanssa kuin huutolaispoika erämaassa. Herätyskristillinen taustanikaan ei ole juuri mitenkään valmistanut minua kohtaamaan äärimäistä uskonnollista dogmaattisuutta, jota nuoren maan kreationistit edustavat.

        Prospector on palstan vanha tuttu, hän on semmoinen hyypiö että tulee kovanaamana hirveästi pätemään ja sitten häntä nolottaa kun hänen äitinsä laittaa hänet viikon nettikieltoon ja pyyhkii hänen nenänsä.

        Hän vaihtaa nikkiänsä melko usein ja yrittää pitää palstalla erillaisia nettipersoonia mutta yleensä sekoaa itse kuka milloinkin on.


      • satan kirjoitti:

        Prospector on palstan vanha tuttu, hän on semmoinen hyypiö että tulee kovanaamana hirveästi pätemään ja sitten häntä nolottaa kun hänen äitinsä laittaa hänet viikon nettikieltoon ja pyyhkii hänen nenänsä.

        Hän vaihtaa nikkiänsä melko usein ja yrittää pitää palstalla erillaisia nettipersoonia mutta yleensä sekoaa itse kuka milloinkin on.

        Joo.
        Parodiahorisontti on faktaa. Minun on vaan vaikea uskoa, että verbaalisesti ihan säällistä tekstiä tuottava ihminen voisi oikeasti ajatella niin merkillisesti.
        Taidan vieläkin olla liian sinisilmäinen.


      • agnoskepo kirjoitti:

        Joo.
        Parodiahorisontti on faktaa. Minun on vaan vaikea uskoa, että verbaalisesti ihan säällistä tekstiä tuottava ihminen voisi oikeasti ajatella niin merkillisesti.
        Taidan vieläkin olla liian sinisilmäinen.

        Kyllä sinä pikkuhiljaa pääset kuvioihin mukaan.


      • satan kirjoitti:

        Kyllä sinä pikkuhiljaa pääset kuvioihin mukaan.

        Tai poistun kuvioista, jos jutut jäävät junnaamaan samaan uraan.
        Minulla kun ei ole enää hirveästi vuosia (vuosikymmeniä) jäljellä ennen koiranputkikasvattamoon siirtymistäni ja maailmankuvan avartaminen on kuitenkin yksi pitkäaikaisista projekteistani, joka toivoakseni jatkuu aina krematorion porteille. (Jos ei sitten dementia estä)
        Olen kyllä toiveikas, että tältä palstalta saa vielä paljonkin uusia ajatuksia, mutta nyt juutuin liikaa turhaan vääntöön sellaisen kressun kanssa, jonka ajattelusta ei minulla ole mitään opittavaa.

        Katsellaan ja käännellään.


      • agnoskepo kirjoitti:

        Tai poistun kuvioista, jos jutut jäävät junnaamaan samaan uraan.
        Minulla kun ei ole enää hirveästi vuosia (vuosikymmeniä) jäljellä ennen koiranputkikasvattamoon siirtymistäni ja maailmankuvan avartaminen on kuitenkin yksi pitkäaikaisista projekteistani, joka toivoakseni jatkuu aina krematorion porteille. (Jos ei sitten dementia estä)
        Olen kyllä toiveikas, että tältä palstalta saa vielä paljonkin uusia ajatuksia, mutta nyt juutuin liikaa turhaan vääntöön sellaisen kressun kanssa, jonka ajattelusta ei minulla ole mitään opittavaa.

        Katsellaan ja käännellään.

        No, monet meistä olemme kuitenkin iloisia että sinä olet tehnyt positiivisen insatsin tämän palstan puolesta.


      • satan kirjoitti:

        No, monet meistä olemme kuitenkin iloisia että sinä olet tehnyt positiivisen insatsin tämän palstan puolesta.

        Ktos.


      • kristitty *
        agnoskepo kirjoitti:

        Tai poistun kuvioista, jos jutut jäävät junnaamaan samaan uraan.
        Minulla kun ei ole enää hirveästi vuosia (vuosikymmeniä) jäljellä ennen koiranputkikasvattamoon siirtymistäni ja maailmankuvan avartaminen on kuitenkin yksi pitkäaikaisista projekteistani, joka toivoakseni jatkuu aina krematorion porteille. (Jos ei sitten dementia estä)
        Olen kyllä toiveikas, että tältä palstalta saa vielä paljonkin uusia ajatuksia, mutta nyt juutuin liikaa turhaan vääntöön sellaisen kressun kanssa, jonka ajattelusta ei minulla ole mitään opittavaa.

        Katsellaan ja käännellään.

        Mie taas luulen, että tämä "prospector" ei ollut oikea prospector. Kirjoitustyyli nimittäin matki kovasti sitä oikeaa, mutta tästä puuttui se oma kipinänsä tai elämänsä mikä siinä oikeassa on. Tämä oli piraatti. Tai sitten prospectorilla ei nyt vain ihan svengannut.


      • prospector
        agnoskepo kirjoitti:

        Itse olen epäillyt jo jonkin aikaa prospectorin olevan tavallista älykkämpi trolli. En voi olla varma, mutta joku Niilo Paasivirran tyyppinen kaveri hyvinkin pystyisi tuohon. Tarpeeksi tietoa "kaanaankielestä" ja hyvät verbaaliset kyvyt.
        Välillä yliampuminen menee vähän ööveriksi, että pakostakin alkaa epäillä normaalia selvästi fiksumpaa trollia. Edellisessä kommentissan koro oli jo sen verran yläkulmilla, että katsoin asialliseksi vastata kuten vastasin.

        "Itse olen epäillyt jo jonkin aikaa prospectorin olevan tavallista älykkämpi trolli"

        Trolli? Mikä on trolli? Jumala ei ole luonut sellaisia, jos niitä on, ne ovat Satanasta.

        Sinussa, agnoskepo on niin paljon valuvikoja, että viisainta olisi kun antaisit itsesi hajota Herran Armon edessä ja kokoaisit sitten taas itsesi ihan uutena ihmisenä, sellaisena, joka voi levittää uskoa ympärilleen. On syntistä esittää lennonjohtajaa, jos on vain googlaava lukionappula, jonka opinnot laahaavat.


      • prospector
        kristitty * kirjoitti:

        Mie taas luulen, että tämä "prospector" ei ollut oikea prospector. Kirjoitustyyli nimittäin matki kovasti sitä oikeaa, mutta tästä puuttui se oma kipinänsä tai elämänsä mikä siinä oikeassa on. Tämä oli piraatti. Tai sitten prospectorilla ei nyt vain ihan svengannut.

        prospector on aina oikea prospector ja sopii vain toivoa, että sinä olet oikea kristitty *.

        Svengiä on juuri tarpeeksi tämän palstan tarpeisiin. Helmiä on turha paiskoa sioille, vaikka nekin pitää aika ajoin ruokkia. Hajustaan huolimatta.


      • prospector
        agnoskepo kirjoitti:

        Tai poistun kuvioista, jos jutut jäävät junnaamaan samaan uraan.
        Minulla kun ei ole enää hirveästi vuosia (vuosikymmeniä) jäljellä ennen koiranputkikasvattamoon siirtymistäni ja maailmankuvan avartaminen on kuitenkin yksi pitkäaikaisista projekteistani, joka toivoakseni jatkuu aina krematorion porteille. (Jos ei sitten dementia estä)
        Olen kyllä toiveikas, että tältä palstalta saa vielä paljonkin uusia ajatuksia, mutta nyt juutuin liikaa turhaan vääntöön sellaisen kressun kanssa, jonka ajattelusta ei minulla ole mitään opittavaa.

        Katsellaan ja käännellään.

        "maailmankuvan avartaminen on kuitenkin yksi pitkäaikaisista projekteistani"

        No siinä on vielä paljon tekemistä. Ainakin jos aiot pysyä ateistina.

        "joka toivoakseni jatkuu aina krematorion porteille"

        Ei se lukion päättyminen ja kotoa muuttaminen nyt niin kauhea juttu ole. Ei se elämä siihen pääty.


      • prospector kirjoitti:

        "maailmankuvan avartaminen on kuitenkin yksi pitkäaikaisista projekteistani"

        No siinä on vielä paljon tekemistä. Ainakin jos aiot pysyä ateistina.

        "joka toivoakseni jatkuu aina krematorion porteille"

        Ei se lukion päättyminen ja kotoa muuttaminen nyt niin kauhea juttu ole. Ei se elämä siihen pääty.

        En ole ateisti, vaan agnostikko. Mitä ateismin haitasta maailmankuvan avartamiseen tulee, olen ollut pitkään herätyskristitty, joten se puoli maailmankuvasta on jo nähty.

        Mitä horiset lukion päättymisestä? Virkauranikin kun on päättynyt jo viisi suotta sitten.


      • prospector kirjoitti:

        "Itse olen epäillyt jo jonkin aikaa prospectorin olevan tavallista älykkämpi trolli"

        Trolli? Mikä on trolli? Jumala ei ole luonut sellaisia, jos niitä on, ne ovat Satanasta.

        Sinussa, agnoskepo on niin paljon valuvikoja, että viisainta olisi kun antaisit itsesi hajota Herran Armon edessä ja kokoaisit sitten taas itsesi ihan uutena ihmisenä, sellaisena, joka voi levittää uskoa ympärilleen. On syntistä esittää lennonjohtajaa, jos on vain googlaava lukionappula, jonka opinnot laahaavat.

        En ole ikinä esittänyt lennenjohtajaa arvoisa uskovainen. Sinulla näkyy se sama piirre, jonka olen yhdistänyt kreationismiin; tahallinen vääristely ja suoranainen valehtelu. Tuollaista uskoa, jota sinä edustat, en todellakaan haluaisi levittää ympärilleni, enkä toivoakseni levittänyt silloinkaan, kun uskoa vielä saarnasin.

        Koitahan muistaa kuka olikaan valheen isä, ennen kuin annat väärää todistusta lähimmäisestäsi.


      • prospector kirjoitti:

        agnoskepo

        Haluaisin näyttää sinulle keskisormea Skypen välityksellä! Kehtaat aina väittää vastaan, vaikka tiedät olevasi väärässä. Et vain voi myöntää sitä, vaan kirjoittelet pitkät litaniat niitä mukatieteellisiä todistuksiasi.

        Missä on uskosi? Sinulla on ollut sellainen, mutta nyt olet heittänyt se, arvokkaimman lahjan, mitä sinulla on ollut, menemään!

        Tiedän, että minun pitäisi rukoilla puolestasi entistä enemmän, eikä tuntea vihaa, sillä viha voi olla Saatanasta. Joskus oikeamielistä vihaa on niin vaikea erottaa väärästä vihasta, vaikka se kohdistuisi oikeaan kohteeseen, kuten tuollaiseen Jumalattomaan.

        Katso siis mitä olet tehnyt! En jaksa enää edes rukoilla puolestasi, en jaksa anoa armoa sinun suurille synneillesi. Oletko nyt tyytyväinen ateismiisi? Etkö ollenkaan ajattele, mitä tuskaa tuotat sellaisille oikeille kristityille, jotka ovat huolissaan sinun sielusi puolesta? Kuinka voit olla noin julma?

        "Missä on uskosi? Sinulla on ollut sellainen, mutta nyt olet heittänyt se, arvokkaimman lahjan, mitä sinulla on ollut, menemään!"

        Se on siellä missä pitääkin, muiden haisevien jätösten kanssa.



        "Katso siis mitä olet tehnyt! En jaksa enää edes rukoilla puolestasi, en jaksa anoa armoa sinun suurille synneillesi. Oletko nyt tyytyväinen ateismiisi? Etkö ollenkaan ajattele, mitä tuskaa tuotat sellaisille oikeille kristityille, jotka ovat huolissaan sinun sielusi puolesta? Kuinka voit olla noin julma?"

        Eikö teillä uskovilla ole kuin julmia kohtaloita ateisteille, joko uhkaatte helvetillä tai väkisin yritätte taivaaseen kanssanne ylistämään jotain homeista heimojumalakuvitelmaa, häpeäisit edes vähän moista julmuutta.
        Minulle ei tulisi mieleenikään toivoa uskoville noin hirveitä kohtaloita.


      • prospector kirjoitti:

        "Itse olen epäillyt jo jonkin aikaa prospectorin olevan tavallista älykkämpi trolli"

        Trolli? Mikä on trolli? Jumala ei ole luonut sellaisia, jos niitä on, ne ovat Satanasta.

        Sinussa, agnoskepo on niin paljon valuvikoja, että viisainta olisi kun antaisit itsesi hajota Herran Armon edessä ja kokoaisit sitten taas itsesi ihan uutena ihmisenä, sellaisena, joka voi levittää uskoa ympärilleen. On syntistä esittää lennonjohtajaa, jos on vain googlaava lukionappula, jonka opinnot laahaavat.

        Se että ihmiset, minä mukaan lukien, ajattelvat, että olet luultavasti trolli tarkoittaa, että olet antanut itsestäsi niin hirveän kuvan, että emme usko Suomesta löytyvät oikeasti sellaista ihmistä ja kristittyä.

        Surullisinta on se, että saatat olla ihan tosissaan kirjoittelemassa.


      • Aada@
        agnoskepo kirjoitti:

        Ps.
        Minä kyllä voin rukoilla sinun puolestasi. Jospa se sinun mieltäsi lämmittäisi.

        agnoskepo

        Olisin kysynyt agnosismistasi että ruokoiletko vielä oikeasti?Minä tosiaan lopetin koko uskonnollisuuden, rukoilemisen ja aivan kaiken noin 6v sitten.
        Tämäkin on aika mielenkiintoinen tilanne, koska ehdin kaikkea uskonnollisuutta harrastamaan vuosikymmeniä.Tietenkin jos jokin Jumala olisi olemassa hän saa koska tahansa ilmaista itsensä minulle, mutta mitään ei ole "kuulunut" ei "näkynyt".


      • prospector
        deina_skali kirjoitti:

        Se että ihmiset, minä mukaan lukien, ajattelvat, että olet luultavasti trolli tarkoittaa, että olet antanut itsestäsi niin hirveän kuvan, että emme usko Suomesta löytyvät oikeasti sellaista ihmistä ja kristittyä.

        Surullisinta on se, että saatat olla ihan tosissaan kirjoittelemassa.

        Kauheus on teissä itsessänne, te pelkäätte omia syntejänne ja pahoja tekojanne. Te ette halua niiden tulevan julki, mutta minä olen osoittanut ne, koko ateismin mädännäisyyden.

        Miten sinäkin deina, noin järkevän oloinen ihminen voit olla tuossa ateistien sakissa? He pilaavat vielä terveytesi ja tulevaisuutesi. Etkö tunne ketään kristittyä kaveria, jonka avulla pääsisit eroon tästä palstasta, sen pirullisesta vetovoimasta?


      • Aada@
        satan kirjoitti:

        Hmmmmm..

        Tuo etäisyys on aina ikävä juttu, asutko mahdollisesti jossain eristyksissä jossain pikkukylässä vai oletko muuttanut sinne peheen kanssa ja kaikki jäi vähän niinkuin vanhalle alueelle?

        Muutimme perheen kanssa toiselle paikkakunnalle,pikkukylään.


      • Aada@ kirjoitti:

        agnoskepo

        Olisin kysynyt agnosismistasi että ruokoiletko vielä oikeasti?Minä tosiaan lopetin koko uskonnollisuuden, rukoilemisen ja aivan kaiken noin 6v sitten.
        Tämäkin on aika mielenkiintoinen tilanne, koska ehdin kaikkea uskonnollisuutta harrastamaan vuosikymmeniä.Tietenkin jos jokin Jumala olisi olemassa hän saa koska tahansa ilmaista itsensä minulle, mutta mitään ei ole "kuulunut" ei "näkynyt".

        Erittäin henkilökohtainen kysymys, etten sanoisi.
        Etenkin iltarukous oli minulle pitkään pinttynyt tapa, vaikka varsinainen rukouksen kohde olikin jo hyvinkin epämääräinen. Isänä kelaan usein vieläkin lasteni elämäntilanteita ennen nukkumaanmenoa toivoen kaiken menevän hyvin. Se on rituaalina varmasti jäänne aktiivisesta rukoilemisesta.


      • Onnea vaan
        agnoskepo kirjoitti:

        "Oletko nyt tyytyväinen ateismiisi?"
        En ole ateisti. Olen agnostikko.

        "Etkö ollenkaan ajattele, mitä tuskaa tuotat sellaisille oikeille kristityille, jotka ovat huolissaan sinun sielusi puolesta?"
        Miksi he ovat huolissaan? Eikö sana sano toisen palvelijasta, että oman Herransa edessä hän seisoo tai kaatuu? Mitä siis ovat "oikeat kristityt" tällaisessa yhteydessä?
        Ei minusta tarvitse muiden huolehtia.

        "Kuinka voit olla noin julma? "
        Sanooko saviastia muovaajalleen: "Miksi teit minusta tällaisen?"

        Ihminen joka ei ole ateisti, uskoo johonkin jumalaan.


      • Kalju Pitkätukka
        agnoskepo kirjoitti:

        Erittäin henkilökohtainen kysymys, etten sanoisi.
        Etenkin iltarukous oli minulle pitkään pinttynyt tapa, vaikka varsinainen rukouksen kohde olikin jo hyvinkin epämääräinen. Isänä kelaan usein vieläkin lasteni elämäntilanteita ennen nukkumaanmenoa toivoen kaiken menevän hyvin. Se on rituaalina varmasti jäänne aktiivisesta rukoilemisesta.

        Kukas puhuikaan organisoidusta pakkoneuroosista?
        Lapsuudessa opetettu iltarukous on hyvä esimerkki sellaisesta.
        Olen nähnyt, kun muuten mitään uskonnollisia tapoja noudattamattomassa tapaluterilaisessa perheessä karjuen
        pakotetaan pikkulapsi rukoilemaan iltaisin.
        Ettei sitten vaan sattuisi mitään, kaiken varalta....


      • Kalju Pitkätukka
        Aada@ kirjoitti:

        Muutimme perheen kanssa toiselle paikkakunnalle,pikkukylään.

        Pikkukylien asukkaat usein ovat vakuuttuneita, että pikkukylä, varsinki meidän oma Löysäojan Kärsäkylä on maailman ainoa oikea
        paikka asua.
        Kaikki tuntevat kaikki, talkoohenki elää.

        Kärsäkylän kyläkoulu on ainut paikka, jossa voi kasvaa tasapainoisia lapsia.
        Opettaja tuntee kaikki oppilaat ja oppilaiden vanhemmat(paitsi jotain muualta muuttaneita kaupunkilaisia)
        Ketään ei kiusata, ainakaan ilman hyvää syytä.
        No väittäähän ne jotkun tulleensa kiusatuksi, mutta se nyt on sellainen tosikko, meikä osaampitää puoliaan.
        Eihän se yksi opettaja joka paikkaan ehdi.


        No sitä


      • prospector kirjoitti:

        Kauheus on teissä itsessänne, te pelkäätte omia syntejänne ja pahoja tekojanne. Te ette halua niiden tulevan julki, mutta minä olen osoittanut ne, koko ateismin mädännäisyyden.

        Miten sinäkin deina, noin järkevän oloinen ihminen voit olla tuossa ateistien sakissa? He pilaavat vielä terveytesi ja tulevaisuutesi. Etkö tunne ketään kristittyä kaveria, jonka avulla pääsisit eroon tästä palstasta, sen pirullisesta vetovoimasta?

        "Miten sinäkin deina, noin järkevän oloinen ihminen voit olla tuossa ateistien sakissa? He pilaavat vielä terveytesi ja tulevaisuutesi. Etkö tunne ketään kristittyä kaveria, jonka avulla pääsisit eroon tästä palstasta, sen pirullisesta vetovoimasta? "

        Oletko muuten tutustunut trollaamisen psykologiaan?

        Se kertoo siitä, että olet ilkeämielinen surkimus ja joudut turvautumaan virtuaalimaailmaan, koska tosielämässä sosiaalinen yhteisö pitää sinut kurissa kieroissa mielihaluissasi.

        Toisin sanoen sinä olet sellainen henkilö, jolta kenenkään tervehenkisen ei kannata ottaa mitään neuvoja.


      • Kalju Pitkätukka
        Kalju Pitkätukka kirjoitti:

        Pikkukylien asukkaat usein ovat vakuuttuneita, että pikkukylä, varsinki meidän oma Löysäojan Kärsäkylä on maailman ainoa oikea
        paikka asua.
        Kaikki tuntevat kaikki, talkoohenki elää.

        Kärsäkylän kyläkoulu on ainut paikka, jossa voi kasvaa tasapainoisia lapsia.
        Opettaja tuntee kaikki oppilaat ja oppilaiden vanhemmat(paitsi jotain muualta muuttaneita kaupunkilaisia)
        Ketään ei kiusata, ainakaan ilman hyvää syytä.
        No väittäähän ne jotkun tulleensa kiusatuksi, mutta se nyt on sellainen tosikko, meikä osaampitää puoliaan.
        Eihän se yksi opettaja joka paikkaan ehdi.


        No sitä

        No taas suollan siansaksaa mobiililaitteesta.

        Tarkoitus oli ilmaista oheisahdistusta puolestasi Aada, ymmärrän pikkukylien ongelmat hyvin, koska olen
        suurimman osan elämästäni elänyt sellaisissa.

        Piirit ovat pienet, eikä erikoisemmalle persoonalle(et ole kiinnostunut juoruista, tai yrität keskustella lähi-idän tilanteesta syvällisemmillä argumenteilla kuin "rättipäät ovat hulluja") helposti löydy sielunkumppaneita, ei edes samoista asioista
        kiinnostuneita tuttavia.

        Kotiseudullani voi liittyä seuraaviin yhteisöihin:
        Maa- ja kotitalousnaiset
        Seurakùnta(evlut)
        Rauhanyhdistys(vanhoillislestadiolaisuus)
        Lentopallo- tai sählyporukka
        Hivenmetsästysseurue, jos omistat maata.


      • prospector
        ertert kirjoitti:

        "Miten sinäkin deina, noin järkevän oloinen ihminen voit olla tuossa ateistien sakissa? He pilaavat vielä terveytesi ja tulevaisuutesi. Etkö tunne ketään kristittyä kaveria, jonka avulla pääsisit eroon tästä palstasta, sen pirullisesta vetovoimasta? "

        Oletko muuten tutustunut trollaamisen psykologiaan?

        Se kertoo siitä, että olet ilkeämielinen surkimus ja joudut turvautumaan virtuaalimaailmaan, koska tosielämässä sosiaalinen yhteisö pitää sinut kurissa kieroissa mielihaluissasi.

        Toisin sanoen sinä olet sellainen henkilö, jolta kenenkään tervehenkisen ei kannata ottaa mitään neuvoja.

        "Oletko muuten tutustunut trollaamisen psykologiaan?"

        Minä en ateistien oppeja tutki. Jumalattomat torlaavat vaan ihan keskenään.

        Kaikki, jotka minut tuntevat, pitävät minua sydämellisenä ihmisenä ja he ovat siinä aivan oikeassa. Mutta mitäs se tuollaiselle ateistille merkitsisi, ateismi vääristää maialmankuvan ja saa näkemään torlleja ja vaikka mitä haamuja.


      • prospector
        Kalju Pitkätukka kirjoitti:

        No taas suollan siansaksaa mobiililaitteesta.

        Tarkoitus oli ilmaista oheisahdistusta puolestasi Aada, ymmärrän pikkukylien ongelmat hyvin, koska olen
        suurimman osan elämästäni elänyt sellaisissa.

        Piirit ovat pienet, eikä erikoisemmalle persoonalle(et ole kiinnostunut juoruista, tai yrität keskustella lähi-idän tilanteesta syvällisemmillä argumenteilla kuin "rättipäät ovat hulluja") helposti löydy sielunkumppaneita, ei edes samoista asioista
        kiinnostuneita tuttavia.

        Kotiseudullani voi liittyä seuraaviin yhteisöihin:
        Maa- ja kotitalousnaiset
        Seurakùnta(evlut)
        Rauhanyhdistys(vanhoillislestadiolaisuus)
        Lentopallo- tai sählyporukka
        Hivenmetsästysseurue, jos omistat maata.

        "Maa- ja kotitalousnaiset"

        Etkö sinä irstailija ole mies! Miten luulet liittyväsi kotitalousnaisiin vai mitä sinä tuolla tarkoitit?

        Ettet häpeä, senkin kapula-kalle!


      • Roger Roger
        prospector kirjoitti:

        prospector on aina oikea prospector ja sopii vain toivoa, että sinä olet oikea kristitty *.

        Svengiä on juuri tarpeeksi tämän palstan tarpeisiin. Helmiä on turha paiskoa sioille, vaikka nekin pitää aika ajoin ruokkia. Hajustaan huolimatta.

        Yritetäänhän me ateisti auttaa sinuakin vaikka olet ilmiselvästi pahasti sekaisin,


      • Kaverisi
        prospector kirjoitti:

        "Oletko muuten tutustunut trollaamisen psykologiaan?"

        Minä en ateistien oppeja tutki. Jumalattomat torlaavat vaan ihan keskenään.

        Kaikki, jotka minut tuntevat, pitävät minua sydämellisenä ihmisenä ja he ovat siinä aivan oikeassa. Mutta mitäs se tuollaiselle ateistille merkitsisi, ateismi vääristää maialmankuvan ja saa näkemään torlleja ja vaikka mitä haamuja.

        Eivät todellakaan pidä, sinä vain luulet niin koska olet niin itsekeskeinen hyypiö.


      • prospector kirjoitti:

        "Oletko muuten tutustunut trollaamisen psykologiaan?"

        Minä en ateistien oppeja tutki. Jumalattomat torlaavat vaan ihan keskenään.

        Kaikki, jotka minut tuntevat, pitävät minua sydämellisenä ihmisenä ja he ovat siinä aivan oikeassa. Mutta mitäs se tuollaiselle ateistille merkitsisi, ateismi vääristää maialmankuvan ja saa näkemään torlleja ja vaikka mitä haamuja.

        "Kaikki, jotka minut tuntevat, pitävät minua sydämellisenä ihmisenä ja he ovat siinä aivan oikeassa."

        Sinulla on näköjään suureellisia harhakuvitelmia itsestäsi. Se sopiikin kuvaan hyvin.


      • Aada@
        agnoskepo kirjoitti:

        Erittäin henkilökohtainen kysymys, etten sanoisi.
        Etenkin iltarukous oli minulle pitkään pinttynyt tapa, vaikka varsinainen rukouksen kohde olikin jo hyvinkin epämääräinen. Isänä kelaan usein vieläkin lasteni elämäntilanteita ennen nukkumaanmenoa toivoen kaiken menevän hyvin. Se on rituaalina varmasti jäänne aktiivisesta rukoilemisesta.

        agnoskepo

        Jos menee liian henkilökohtaisuuksiin, niin ei ollut tarkoitus.Kiinnosti vaan et kun olet hieman samoja asioita kokenut ja sitten tullut toisiin ajatuksiin,et mikä muuttunut.Rukoilu on itselläni ollut oleellinen mielen sisäinen prosessi joka loppunut.Välillä miettii et teenkö jotain nyt väärin kun en rukoile.

        Mietin myös et pitäisikö se rukoilu korvata jollain ja monesti toivon mielessäni hyviä asioita läheisilleni ja muillekin joita mieleen tulee.Saatan myös ajatella että kaikki järjestyy lopulta hyvin tms.positiivisia suggestioita.


      • prospector kirjoitti:

        agnoskepo

        Haluaisin näyttää sinulle keskisormea Skypen välityksellä! Kehtaat aina väittää vastaan, vaikka tiedät olevasi väärässä. Et vain voi myöntää sitä, vaan kirjoittelet pitkät litaniat niitä mukatieteellisiä todistuksiasi.

        Missä on uskosi? Sinulla on ollut sellainen, mutta nyt olet heittänyt se, arvokkaimman lahjan, mitä sinulla on ollut, menemään!

        Tiedän, että minun pitäisi rukoilla puolestasi entistä enemmän, eikä tuntea vihaa, sillä viha voi olla Saatanasta. Joskus oikeamielistä vihaa on niin vaikea erottaa väärästä vihasta, vaikka se kohdistuisi oikeaan kohteeseen, kuten tuollaiseen Jumalattomaan.

        Katso siis mitä olet tehnyt! En jaksa enää edes rukoilla puolestasi, en jaksa anoa armoa sinun suurille synneillesi. Oletko nyt tyytyväinen ateismiisi? Etkö ollenkaan ajattele, mitä tuskaa tuotat sellaisille oikeille kristityille, jotka ovat huolissaan sinun sielusi puolesta? Kuinka voit olla noin julma?

        prospector: lääkkeet jäi aamulla ottamati vai? Mä en voi mitenkään ymmärtää tai hyväksyä tuota teidän joutavanpäiväistä ja ahdasmielistä päivittäistä lätinäänne että usko on ihmiselle kaikkein tärkein, eikä liioin vanhemmilta saatu elämä ja sen tuoma totuus.

        En ole koskaan 32 vuoteen tarvinnut uskoa mihinkään, enkä kykene ymmärtämään mihin hittoon olisin sellaista joskus tarvinnut kun vaikuttaisi näin 2000-luvullakin jokun tarvitsevan moista ja koittavat kylvää sitä samaa saarnaansa vieläkin. Kehottaisin teitä suvaitsemaan sen tosiseikan, että on olemassa ihmisiä jotka eivät voisi millään ilveelläkään uskoa siihen minkä juuri sinä koet tarkeäksi. Kun olette sen ymmärtäneet ja lopettaneet kaupunkien toreilla ja katujen reunustoilla sen toitottamisen niin voin hyväksyä tällöin uskovatkin. Sellainen on kaukana uskonvapaudesta ja suurin osa suomalaisista haluaa olla uskonnoista irti ja elää rauhassa ilman uskontoa. Ei se uskonnolliseksi ihmistä tee, jos kerran vuodessa kirkossa jouluna käy...Suomessa moinen on enemmänkin perinne kuin uskonnolisuus, vaikkei mua saa kirkkoon joulunakaan.

        Ateistilla ei ole sielua vaan kristitty väittää lähinnä pakottaen, että kaikilla ihmisillä on sydän aivojen tilalla! Se on todellisesti mahdotonta! Ihmiseltä kysytään aina: "eikö sulla ole sydäntä". Uskovalla ei ole "sydäntä" esimerkiksi hyväksyä homojen avioliittoja, eikä mikään kommentti ole uskovalta sen jälkeen ollut kovinkaan paljon omilla aivoilla mietittyä, minkä vuoksi uskova vastustaa homoavioliittoja. Kaikki uskovat eivät sitä taas vastusta sen enempää kuin naispappeuttakaan. Onko moinen sitten vääränlaista uskomista ja senkö sinä olet kaikkein pätevin taho rajaamaan? Naispappeuden tai homoavioliittojen ei tulisi olla uskonnollinen asia vaan täysin polittinen. Politikko ja uskonto on vaarallinen yhdistelmä ja kun politiikkaa tässä maassa tehdään liikaa uskonnolla niin silloin ainakin politiikka on väärää!!


      • ystävistä
        puhalluslamppu kirjoitti:

        MITÄ ! uskovainen on väsynyt rukoilemaan.
        No ei hätää osta hyvä lajitoveri rukousmylly.
        http://www.nic.fi/~sherab/rukousmylly.htm

        Jos olet näppärä käsistäsi niin duunaan myllyyn hihnapyörä jota pyörittäisi pieni sähkömoottori 12 V DC. Ja tottahan sähkön tuottoon aurinkopaneeli.
        On sitten niin vihreää rukoilua.

        prospector
        Puhut "agnoskeposta" sävyyn, niinkuin olisitte entisiä kavereita. Ehdotan Sinun vaihtavan vihasi suruun. Eikä kannata sitä rukoilua pois jättää. Katsos kun Jumala toimii enemmän Henkensä voimalla kuin järjen vakuutteluilla. Juuri voimastahan rukouksessa on kyse...rakastaahan meidän tulisi kaikkia lähimmäisiämme, vaikka et nyt kiukultasi sitä muista.

        Jos minulle suodaan esittää mielipide ystävien löytämiseksi, niin onhan olemassa monenlaisia kerhotyyppisiä kokoontumispaikkoja, missä tehdään vaikka käsitöitä ja siinä lomassa voi sitten jutella kaikenlaisista asioista, jotka jollain tavoin yhdistää. Sitten ovat erilaiset hieman järjestötyyppiset porukat, jotka puuhailevat jonkin usein hyödyllisen asian ympärillä. Ne voivat liittyä sairauksiin...reumakerhot, vammaisjärjestöt. SPR:n ympärillä on paljon toimintaa. Jotkut järjestävät välillä esim. pienimuotoisia tempauksia, joilla ihmisiä saadaan yhteen ihan vain kokemaan ja näkemään, että kanssaihmisiä tarvitsemme. Näissä eivät maailmankatsomusasiat merkitse juuri mitään, jos ei ole sellaista erikseen hakemassa.


      • Aada@
        prospector kirjoitti:

        "Maa- ja kotitalousnaiset"

        Etkö sinä irstailija ole mies! Miten luulet liittyväsi kotitalousnaisiin vai mitä sinä tuolla tarkoitit?

        Ettet häpeä, senkin kapula-kalle!

        prospector

        "Etkö sinä irstailija ole mies!Miten luulet liittyväsi kotitalousnaisiin vai mitä sinä tuolla tarkoitit?"

        Uskomatonta tekstiä prospectorilta, nim.Kalju Pitkätukka ei ole pienimmässäkään määrin osoittanut mitään irstailua tällä palstalla!

        Ahdasmielisessä uskonnollisuudessa seksuaalisuus on niin kiellettyä että se aiheuttaa tuollaista seksin näkemistä sellaisissa asioissa ja tilanteissa missä sitä ei ole ja myöskin erilaisten tilanteiden seksualisoitumista.prospektor, käyttäytymisesi on läpinäkyvää.Etsi itsellesi kumppani, voisi auttaa tuohon vaivaasi.


      • prospector
        ertert kirjoitti:

        "Kaikki, jotka minut tuntevat, pitävät minua sydämellisenä ihmisenä ja he ovat siinä aivan oikeassa."

        Sinulla on näköjään suureellisia harhakuvitelmia itsestäsi. Se sopiikin kuvaan hyvin.

        Miten niin harhakuvitelmia. Et sinä tunne yhtäkään ystävääni, etkä tiedä siis asiasta yhtään mitään.

        Yrität vain ateistina valhedella taas julkisesti toisesta ihmisestä. Se lähentelee kunnianloukkausrikosta sellainen.


      • prospector
        Aada@ kirjoitti:

        prospector

        "Etkö sinä irstailija ole mies!Miten luulet liittyväsi kotitalousnaisiin vai mitä sinä tuolla tarkoitit?"

        Uskomatonta tekstiä prospectorilta, nim.Kalju Pitkätukka ei ole pienimmässäkään määrin osoittanut mitään irstailua tällä palstalla!

        Ahdasmielisessä uskonnollisuudessa seksuaalisuus on niin kiellettyä että se aiheuttaa tuollaista seksin näkemistä sellaisissa asioissa ja tilanteissa missä sitä ei ole ja myöskin erilaisten tilanteiden seksualisoitumista.prospektor, käyttäytymisesi on läpinäkyvää.Etsi itsellesi kumppani, voisi auttaa tuohon vaivaasi.

        Jopas jäi taas ateisti kiinni pikkuhousut nilkoissa, kun tuli puolustelemaan irstailua. Pelkkä ajatuskin on syntiä ja se on varmasti se, mitä KP:lla oli mielessään kun kirjoitti tuon tekstinsä.

        Mutta onhan omakin tekstisi erittäin paljastavaa, niin kuin sanoin, kiinni jäit! Mihin ateisti karvoistaan, ei niin mihkään. Vääristelet toisten tekstejä. Katsotaanpas vain!

        Sinä kirjoitit minun kirjoittaneen:

        "Etkö sinä irstailija ole mies!Miten luulet liittyväsi kotitalousnaisiin vai mitä sinä tuolla tarkoitit?"

        Kun taas minä alunperin kirjoitin:

        Etkö sinä irstailija ole mies! Miten luulet liittyväsi kotitalousnaisiin vai mitä sinä tuolla tarkoitit?


        Niin, huomaatkos? Etkös jo itse älyä, vai etkö uskalla tunnustaa? Olet poistanut välilyönnin minun tekstistäni. En väitä ollenkaan, että se muuttaisi tekstin sisältöä mitenkään, mutta voi kertoa kyllä siitä, että joillakin saattaa olla niin piintynyt tapa vääristellä tekstiä, että eivät itse enää edes huomaa, koska tekevät sitä. Tai sitten pitää vain pakonomaisesti tehdä niin.

        Aada, sinua minä sentään pidin rehellisenä ja asiallisena uskottomien joukossa, olit ikään kuin Primus Inter Pares tuossa tasapäisessä joukossa. Et voi tuottaa minulle sitä pettymystä, että osoittaisit nyt olevasi jotain muuta?!?!


      • prospector kirjoitti:

        Miten niin harhakuvitelmia. Et sinä tunne yhtäkään ystävääni, etkä tiedä siis asiasta yhtään mitään.

        Yrität vain ateistina valhedella taas julkisesti toisesta ihmisestä. Se lähentelee kunnianloukkausrikosta sellainen.

        Olisit vaan prospector kirjoittamatta niin et nolaisi itseäsi joka jutussasi, olet ilmiselvästi ylimielinen ja luulet kaikkea, lisäksi olet erittäin töykeä ja lapsellinen käytökseltäsi.

        Et ole hyvä ihminen millään mitalla.


      • prospector kirjoitti:

        Jopas jäi taas ateisti kiinni pikkuhousut nilkoissa, kun tuli puolustelemaan irstailua. Pelkkä ajatuskin on syntiä ja se on varmasti se, mitä KP:lla oli mielessään kun kirjoitti tuon tekstinsä.

        Mutta onhan omakin tekstisi erittäin paljastavaa, niin kuin sanoin, kiinni jäit! Mihin ateisti karvoistaan, ei niin mihkään. Vääristelet toisten tekstejä. Katsotaanpas vain!

        Sinä kirjoitit minun kirjoittaneen:

        "Etkö sinä irstailija ole mies!Miten luulet liittyväsi kotitalousnaisiin vai mitä sinä tuolla tarkoitit?"

        Kun taas minä alunperin kirjoitin:

        Etkö sinä irstailija ole mies! Miten luulet liittyväsi kotitalousnaisiin vai mitä sinä tuolla tarkoitit?


        Niin, huomaatkos? Etkös jo itse älyä, vai etkö uskalla tunnustaa? Olet poistanut välilyönnin minun tekstistäni. En väitä ollenkaan, että se muuttaisi tekstin sisältöä mitenkään, mutta voi kertoa kyllä siitä, että joillakin saattaa olla niin piintynyt tapa vääristellä tekstiä, että eivät itse enää edes huomaa, koska tekevät sitä. Tai sitten pitää vain pakonomaisesti tehdä niin.

        Aada, sinua minä sentään pidin rehellisenä ja asiallisena uskottomien joukossa, olit ikään kuin Primus Inter Pares tuossa tasapäisessä joukossa. Et voi tuottaa minulle sitä pettymystä, että osoittaisit nyt olevasi jotain muuta?!?!

        Sinä olet prospecot töykeä hyypiö, et muuta.


      • Aada@
        prospector kirjoitti:

        Jopas jäi taas ateisti kiinni pikkuhousut nilkoissa, kun tuli puolustelemaan irstailua. Pelkkä ajatuskin on syntiä ja se on varmasti se, mitä KP:lla oli mielessään kun kirjoitti tuon tekstinsä.

        Mutta onhan omakin tekstisi erittäin paljastavaa, niin kuin sanoin, kiinni jäit! Mihin ateisti karvoistaan, ei niin mihkään. Vääristelet toisten tekstejä. Katsotaanpas vain!

        Sinä kirjoitit minun kirjoittaneen:

        "Etkö sinä irstailija ole mies!Miten luulet liittyväsi kotitalousnaisiin vai mitä sinä tuolla tarkoitit?"

        Kun taas minä alunperin kirjoitin:

        Etkö sinä irstailija ole mies! Miten luulet liittyväsi kotitalousnaisiin vai mitä sinä tuolla tarkoitit?


        Niin, huomaatkos? Etkös jo itse älyä, vai etkö uskalla tunnustaa? Olet poistanut välilyönnin minun tekstistäni. En väitä ollenkaan, että se muuttaisi tekstin sisältöä mitenkään, mutta voi kertoa kyllä siitä, että joillakin saattaa olla niin piintynyt tapa vääristellä tekstiä, että eivät itse enää edes huomaa, koska tekevät sitä. Tai sitten pitää vain pakonomaisesti tehdä niin.

        Aada, sinua minä sentään pidin rehellisenä ja asiallisena uskottomien joukossa, olit ikään kuin Primus Inter Pares tuossa tasapäisessä joukossa. Et voi tuottaa minulle sitä pettymystä, että osoittaisit nyt olevasi jotain muuta?!?!

        prospector

        Vaikuttaa kummalliselta että sinun täytyy täällä käydä nimittelemässä ja arvostelemassa ihmisiä, jotka ajattelevat eritavalla kuin sinä.Tuo on täysin hukkaan heitettyä aikaa.Pidä sinä omat uskomuksesi, mutta älä yritä käännyttää muita, onko se niin vaikeaa?
        Ystävällistä ja lähimmäisenrakkauden tavoittelua olisi koittaa ymmärtää toisinajattelevia ei haukkua, arvostella ja mitätöidä heitä, vai eikö arvomaailmaasi kuulu lähimmäisenrakkaus?Jos kerran uskot kaikkivaltiaaseen Jumalaan, niin eikö olisi viisainta jättää tämänkin palstan ihmiset vaikka ns."Herran haltuun".


        Ei täällä ole todellakaan mikään tasapäinen joukko ja tiedän olevani moneen muuhun verrattuna vähemmän koulutettu ja moni on paljon itseäni älykkäämpi.
        Kyllä minä joudun sinulle prospector tuottamaan pettymyksen mikäli nimittelet täällä ihmisiä ja käyttäydyt muutenkin tyhmästi.


      • paja-Atso
        ertert kirjoitti:

        "Miten sinäkin deina, noin järkevän oloinen ihminen voit olla tuossa ateistien sakissa? He pilaavat vielä terveytesi ja tulevaisuutesi. Etkö tunne ketään kristittyä kaveria, jonka avulla pääsisit eroon tästä palstasta, sen pirullisesta vetovoimasta? "

        Oletko muuten tutustunut trollaamisen psykologiaan?

        Se kertoo siitä, että olet ilkeämielinen surkimus ja joudut turvautumaan virtuaalimaailmaan, koska tosielämässä sosiaalinen yhteisö pitää sinut kurissa kieroissa mielihaluissasi.

        Toisin sanoen sinä olet sellainen henkilö, jolta kenenkään tervehenkisen ei kannata ottaa mitään neuvoja.

        "Oletko muuten tutustunut trollaamisen psykologiaan?

        Se kertoo siitä, että olet ilkeämielinen surkimus ja joudut turvautumaan virtuaalimaailmaan, koska tosielämässä sosiaalinen yhteisö pitää sinut kurissa kieroissa mielihaluissasi."

        Oliko tämä osoitus itseironiastasi, vai sen puutteesta? Hauska joka tapauksessa.


      • prospector kirjoitti:

        Miten niin harhakuvitelmia. Et sinä tunne yhtäkään ystävääni, etkä tiedä siis asiasta yhtään mitään.

        Yrität vain ateistina valhedella taas julkisesti toisesta ihmisestä. Se lähentelee kunnianloukkausrikosta sellainen.

        "Miten niin harhakuvitelmia."

        Eihän narsisti itsessään ongelmaa huomaakaan.


      • paja-Atso kirjoitti:

        "Oletko muuten tutustunut trollaamisen psykologiaan?

        Se kertoo siitä, että olet ilkeämielinen surkimus ja joudut turvautumaan virtuaalimaailmaan, koska tosielämässä sosiaalinen yhteisö pitää sinut kurissa kieroissa mielihaluissasi."

        Oliko tämä osoitus itseironiastasi, vai sen puutteesta? Hauska joka tapauksessa.

        "Oliko tämä osoitus itseironiastasi, vai sen puutteesta?"

        En trollaa.


    • fda

      Töistä, kursseilta ja harrastuksista löytää.

      • Aada@

        fda

        Niin, kyllä niitä vähitellen löytyy, aikaa se vaan ottaa.


    • Aikuisena ei oikein ole aikaa luoda yhtä tiiviitä ystävyyssuhteita kuin nuorena, eikä ehkä sellaista tarvettakaan. Ei ainakaan minulla.
      Opiskelun jälkeen muutin pois paikkakunnalta, jossa nuoruuteni vietin ja vuosien saatossa parhaatkin ystävyyssuhteet laimenivat lähinnä yhteisen ajan puutteen vuoksi.

      Joistain työkavereista kehittyi vuosien varrella läheisiä ystäviä ja jopa treenikavereistanikin.
      Muutto pitkähkön työuran jälkeen taas uudelle paikkakunnalle katkoi niitäkin siteitä ainakin niin, että säännöllinen yhteydenpito on vähäistä tai jo kokonaan loppumassa. Viiden vuoden työrupeama uudella paikkakunnalla ennen eläköitymistä ei kaltaistani puolierakkoa kovin tiiviisti siihen työporukkaan sovittanut.
      Nyt kun olen ollut kymmenisen vuotta nykyisellä paikkakunnallani joista viisi eläkkeellä, voin sanoa, että minulla on täällä ehkä pari ystäväksi luokittelemaani, mutta melko laaja sosiaalinen yhteisö. Minulla syvempää ystävystymistä haittaa korostunut yksinolon tarpeeni. Tutustun kyllä ihmisiin melko helposti ja tulen useimpien kanssa toimeen, mutta kynnys siihen, että kutsuisin ihmisiä kylään tai edes menisin itse kutsuttuna on minulla korkea. Joidenkin on ollut ilmeisen vaikea ymmärtää sitä.

      • Aika tutun kuuloista tekstiä useimmilla, oma sosiaalinen yhteisö, suku, ent. työkaverit ja harrastusporukka on melko laaja mutta heistä ehkä pari-kolme on sellaista jotka lasken ystäviksi. Olen aina ollut omissa oloissani viihtyvä enkä hirveästi ole edes ystäviä kaivannut. Sekin on varmasti vaikuttanut ystävien määrään että olen sen verran outo tapaus ettei toista samanlaista helpolla löydä. Suuri onni oli se että löysin 25 v. sitten vaimoni joka lähes kaikessa samanlainen.

        Sukulaisia tapaan pari- kolme kertaa kuussa ja se yleensä riittää täyttämään sosiaaliset tarpeet.

        Minulle on tullut vuosien myötä sellainen kuva että ateisteilla on usein aika pieni ystäväpiiri mutta ystävyys on usein luja, uskovilla taas on yleensä suuri "ystävä"piiri mutta he ovat valmiita hylkäämään heidät pienestäkin erimielisyydestä (ainakin mitä tulee uskonnollisiin asioihin). Uskovilla on ehkä myös suurempi tarve sosiaalisiin kontakteihin kuin ateisteilla ja heille muiden hyväksyntä on tärkeä, siksi he kai vihaavat ateistejakin jotka eivät jaa samoja harhoja.

        En tunne ketään ateistia joka perustaisi ystävyytensä ateismin varaan mutta monille uskoville usko on tärkein yhdistävä tekijä.
        Jos uskovan ystävästä tulee ateisti, uskova useimmiten hylkää hänet, jos taas ateistin ystävästä tulee uskova, tämä uskova on se joka hylkää ystävänsä ei ateisti. Ehkä ateistien vähemmät ystävyyssuhteet ovat vahvempia kuin uskovien lukuisammat. Samoin uskovien laumasieluisuus on vahvempi kuin ateistien ja teistit tuntuvat myös helpommin käyttävän laumatovereitaan hyväksi omien tavoitteidensa saavuttamiseen. Tämä on siis kuva jonka olen vuosien aikana saanut ja esim. prostatapehtorikin vain vahvistaa tätä käsitystä omalla käyttäytymisellään.

        Olen joskus miettinyt kuinka paljon muuta yhteistä kuin ateismi palstalaisilla on, harrastukset, mielenkiinnon kohteet ym. ja onko täältä alkanut ystävyyssuhteita.


    • joo-0

      Ei ole ollut ystäviä ylä-asteen jälkeen (ikää nyt 30v).

      • Aada@

        joo-O

        Ihanko totta?Etkö ole kaivannut ystäviä?Minä en olisi selvinnyt mitenkään ilman hyviä ystäviä.


      • Aada@ kirjoitti:

        joo-O

        Ihanko totta?Etkö ole kaivannut ystäviä?Minä en olisi selvinnyt mitenkään ilman hyviä ystäviä.

        No omista kouluystävistäni minulla on sen verran traaginen tapa että 80-ruotsalaisen rasistisen koulusijoitus stradegian vuoksi (ruotsalaisilla oma koulu ja ulkomaalaistaustasilla oma) on se ikävä juttu että meidän koululuokan oppilaista on ainoastaan minä 3 hengissä, minä tajusin muuttaa suomeen ja muut jäi ruotsin rasistisen järjestelmän jalkoihin.

        Minä voin mainiosti mutta muut vei huumeet, alkoholi ja väkivalta, eikä ne muutkaan 3 hirveän hyvin pärjää sillä yksi istuu pitkää vankila tuomiota ja niistä parista muusta ei ole kuulunut mitään viimeseen 14-vuoteen.


      • joo-0
        Aada@ kirjoitti:

        joo-O

        Ihanko totta?Etkö ole kaivannut ystäviä?Minä en olisi selvinnyt mitenkään ilman hyviä ystäviä.

        "joo-O

        Ihanko totta?Etkö ole kaivannut ystäviä?Minä en olisi selvinnyt mitenkään ilman hyviä ystäviä. "


        Kyllä se yksinäisyys välillä masentaa ja ahdistaa, tosin myös sosiaaliset tilanteet. Olen luonteeltani vaan niin hiljainen, että mua pidetään varmaan todella tylsänä ihmisenä. Olen se ihmistyyppi, joka seurassakin on vähän erillään muista, omissa ajatuksissa. Ilman työtäni olisin varmaan käytännössä erakko.


    • ateismi =

      Olen uskovainen ja täytyy sanoa, että tosi pitkäaikaiset ystävyyssuhteet ovat syntyneet nyt vasta aikuusiässä. Ei koskaan minulla ole ollut niin paljon ystäviä kuin nyt jo reilusti keski-ikäisenä.
      Jos en olisi uskossa, niin olisin varmaan aika yksinäinen. Tässäkin mielessä usko ja seurakuntaelämä on suuri siunaus elämälleni.

      • Se syy miksi sinulla on niin vähän ystäviä on koska olet niin vastenmielinen tyyppi, nykyiset kaverit pelkästään säälivät sinua ja pitävät sinua ystävänä koska olet tuonlainen reppana.

        Eli olet semmoinen seurakunnan yhteisprojekti.


      • prospector
        satan kirjoitti:

        Se syy miksi sinulla on niin vähän ystäviä on koska olet niin vastenmielinen tyyppi, nykyiset kaverit pelkästään säälivät sinua ja pitävät sinua ystävänä koska olet tuonlainen reppana.

        Eli olet semmoinen seurakunnan yhteisprojekti.

        Kannattaisiko sinun kuitenkin vaihtaa tuo nikkisi vaikka Jeesus Lapseksi, kun et sinä oikeasti osaa piruilla. Noista sinun jutuistasi tulee vähän mieleen sellainen leikkikehässä lasten tabletilla tikutteleva taapero.

        Muuten tietenkin Jeesuksen Rakkaus tekisi sinullekin oikein hyvää, vaikka ei se varmaan puuttuvia aivosoluja pystyisikään korvaamaan. Mutta saamme me noista sinun rapustuksistasi selvän, eri asia jaksaako niitä lukea paria ensimmäistä sanaa pidemmälle haukottelematta.


      • suurempi kuin <3

        ATEISMI =
        Toivottavasti jätät nimim. Satanin kirjoituksen omaan arvoonsa.

        Hienoa, että sinulla on syntynyt ystävyyssuhteita aikuisiällä. Minun ystävyyssuhteeni ovat kaiketi nuoruusvuosilta. Läheisiä tuttavia on tullut aikuisenakin, mutten osaa heitä ajatella ihan ystävinä.

        Minulla surukseni on yksi ystävyys katkennut aikuisiällä, parisen vuotta sitten. Se tuntuu vieläkin pahalta, mutta alkoi tuntua vain siltä, että suhtautumisemme elämään alkoi olla niin erilaista jne. En tiedä tulemmeko enää koskaan olemaan ystäviä. Tällä hetkellä emme ole missään tekemisissä ja se tuntuu oikealta.


      • ateismi = 0
        prospector kirjoitti:

        Kannattaisiko sinun kuitenkin vaihtaa tuo nikkisi vaikka Jeesus Lapseksi, kun et sinä oikeasti osaa piruilla. Noista sinun jutuistasi tulee vähän mieleen sellainen leikkikehässä lasten tabletilla tikutteleva taapero.

        Muuten tietenkin Jeesuksen Rakkaus tekisi sinullekin oikein hyvää, vaikka ei se varmaan puuttuvia aivosoluja pystyisikään korvaamaan. Mutta saamme me noista sinun rapustuksistasi selvän, eri asia jaksaako niitä lukea paria ensimmäistä sanaa pidemmälle haukottelematta.

        Suurin syy miksi nuoruus- ja kouluajan ystävät jäivät on, että aloitin työt Neuvosto-Karjalassa. Syrjäseudulla nuoret muuttavat pois kotiseuduilta ja siinä myös syy. Tietenkin paljon aikaa vie myös puoliso ja ei sitä enää ollut niin paljon aikaa muille ihmissuhteille.
        Kyllä on tärkeää omistaa hyviä ihmissuhteita jokaisessa elämänvaiheessa.


      • ateismi = 0 kirjoitti:

        Suurin syy miksi nuoruus- ja kouluajan ystävät jäivät on, että aloitin työt Neuvosto-Karjalassa. Syrjäseudulla nuoret muuttavat pois kotiseuduilta ja siinä myös syy. Tietenkin paljon aikaa vie myös puoliso ja ei sitä enää ollut niin paljon aikaa muille ihmissuhteille.
        Kyllä on tärkeää omistaa hyviä ihmissuhteita jokaisessa elämänvaiheessa.

        Prospectorilla taas näköjään tilttasi, ressukka ei kykene itsehillintään vaikka se pelastaisi hänet.

        "Kyllä on tärkeää omistaa hyviä ihmissuhteita jokaisessa elämänvaiheessa. "

        Kuteinki olet selittämässä vaikka mitä sekoilujasi netissä välillä vaikka mistä.


    • Kalju Pitkätukka

      Joo, olen ystävystynyt aikuisena parinkin ihmisen kanssa.
      Lapsuudessa ja nuoruudessa kavereita ei juuri ollut, kaipa olen aika outo tapaus...

      10v työura vieraan palveluksessa toi yhden työkaverin, josta tuli ystäväni.
      Yhteistä sitten meillä onkin jokseenkin kaikki mielenkiinnon kohteet ja sekä myös palstan aihe, uskonnottomuus.

      Nykyinen ammattini itsenäisenä elinkeinon harjoittajana on varsin yksinäinen, ja sosiaalisten kontaktien vähyys onkin yksi syy tällä palstalla hengailemiseeni.

      • Kalju Pitkätukka

        Niin, kysymys siitä, mistä aikuiset, jotka eivät hengaile seurakunnissa, saavat ystäviä, jäi vastaamatta.

        Aika monet tuntuvat ystävystyvän työ- ja harrastuskavereiden kavereiden kanssa.

        Itse en ole näin helposti ystävystynyt, vaikka toimeen olen töissä kaikkien kanssa tullut.

        Läheisiä ystäviä minulla on ehkäpä 3, yksi on sukulaiseni, jota pidän melkein sisaruksenani, olemme siis olleet sielunkumppaneita lapsuudesta asti.

        Yhteen tutustuin toistaiseksi viimeisessä työpaikassani, kolmanteen sattumalta teini-iässä.

        Ystävän ystävistä jne. on tullut myös ystäviini lukeutuva henkilöitä, vaikka suhde on etäisempi.


      • Kalju Pitkätukka kirjoitti:

        Niin, kysymys siitä, mistä aikuiset, jotka eivät hengaile seurakunnissa, saavat ystäviä, jäi vastaamatta.

        Aika monet tuntuvat ystävystyvän työ- ja harrastuskavereiden kavereiden kanssa.

        Itse en ole näin helposti ystävystynyt, vaikka toimeen olen töissä kaikkien kanssa tullut.

        Läheisiä ystäviä minulla on ehkäpä 3, yksi on sukulaiseni, jota pidän melkein sisaruksenani, olemme siis olleet sielunkumppaneita lapsuudesta asti.

        Yhteen tutustuin toistaiseksi viimeisessä työpaikassani, kolmanteen sattumalta teini-iässä.

        Ystävän ystävistä jne. on tullut myös ystäviini lukeutuva henkilöitä, vaikka suhde on etäisempi.

        Yksi hassu tapa on liittyä bändiin, lenkkeilykerhoon tai vaikkapa olla kekselijäs ja aloittaa kerho työpaikka kavereiden kanssa. :)


      • Kalju Pitkätukka kirjoitti:

        Niin, kysymys siitä, mistä aikuiset, jotka eivät hengaile seurakunnissa, saavat ystäviä, jäi vastaamatta.

        Aika monet tuntuvat ystävystyvän työ- ja harrastuskavereiden kavereiden kanssa.

        Itse en ole näin helposti ystävystynyt, vaikka toimeen olen töissä kaikkien kanssa tullut.

        Läheisiä ystäviä minulla on ehkäpä 3, yksi on sukulaiseni, jota pidän melkein sisaruksenani, olemme siis olleet sielunkumppaneita lapsuudesta asti.

        Yhteen tutustuin toistaiseksi viimeisessä työpaikassani, kolmanteen sattumalta teini-iässä.

        Ystävän ystävistä jne. on tullut myös ystäviini lukeutuva henkilöitä, vaikka suhde on etäisempi.

        Omat kaverini ja ystäväni ovat karisseet matkan varrella. Nuorena niitä kertyi aika helpostikin, mutta iän myötä ei ole enää kaivannutkaan.

        Olen kai sellainen, jolle riittää yksi: oma kumppani. Joitakin muitakin on toki välillä ollut, mutta luonteeni tällainen: jos minusta sanoo jotain ikävää, niin siihen ystävyys päättyy. Eräs käski minua opettelemaan valehtelemaan. Se oli sen loppu.


      • Kalju Pitkätukka kirjoitti:

        Niin, kysymys siitä, mistä aikuiset, jotka eivät hengaile seurakunnissa, saavat ystäviä, jäi vastaamatta.

        Aika monet tuntuvat ystävystyvän työ- ja harrastuskavereiden kavereiden kanssa.

        Itse en ole näin helposti ystävystynyt, vaikka toimeen olen töissä kaikkien kanssa tullut.

        Läheisiä ystäviä minulla on ehkäpä 3, yksi on sukulaiseni, jota pidän melkein sisaruksenani, olemme siis olleet sielunkumppaneita lapsuudesta asti.

        Yhteen tutustuin toistaiseksi viimeisessä työpaikassani, kolmanteen sattumalta teini-iässä.

        Ystävän ystävistä jne. on tullut myös ystäviini lukeutuva henkilöitä, vaikka suhde on etäisempi.

        Minä en ihan tiedä, mitä tarkoitetaan ystävällä.

        Jos olen omakotitalo, en voi estää ihmisiä kävelemästä tiellä talon ohi. Ne ihmiset ovat minulle merkityksettömiä.

        Pihaani tulevat ihmiset ovat niitä, joiden kanssa joudun arkielämäsä asioimaan ja joiden kanssa toivottavasti tulen hyvin toimeen.

        Seuraavaksi läheisempiä ovat ihmiset, jotka silloin tällöin käyvät kylässä ja vierailevat olohuoneessani. Mutta ovatko hekään ystäviäni?

        Vai onko ystäväni vasta se, kenen kanssa istun nenät vastakkain keittiön päydän ääressä napostellen suolaisia, maistellen viiniä ja parantaen maailmaa alkuillasta auringon nousuun? Minulle vasta sellainen oli "silloin ennen hyvään aikaan" ystävä. Tosin silloin ilman viiniä. Niitä oli harvassa. Nykyään ei enää yhtään.

        Makuuhuoneeseen asti ei sitten enää paraskaan ystävä pääse, vaan täytyy olla vielä enemmän.

        Lainailin vapaasti vuosikymmeniä sitten lukemaani analogiaa. Minkälaisen läheisyyden sitten kukakin lukee ystävyydeksi?


      • Kalju Pitkätukka
        satan kirjoitti:

        Yksi hassu tapa on liittyä bändiin, lenkkeilykerhoon tai vaikkapa olla kekselijäs ja aloittaa kerho työpaikka kavereiden kanssa. :)

        Joku näkymätön muuri tuntuu olevan minun ja ihmisten välissä.

        Takavuosina muutin vieraalle paikkakunnalle.
        Kävin vuoden aktiivisesti kuntosalilla, enkä ystävystynyt kenenkään salikaverin kanssa...

        Pienissä paikoissa on myös pienet piirit, ei tapaa helposti ihmisiä, joiden kanssa käy jutut yksiin.

        Esim. bändiin liittyäkseen pitäisi törmätä sopiviin soittokavereihin, musamaun, taitotason, tavoitteiden, henkilökemioiden pitäis natsata...


      • A.Mikkonen ( ei kirj.)
        satan kirjoitti:

        Yksi hassu tapa on liittyä bändiin, lenkkeilykerhoon tai vaikkapa olla kekselijäs ja aloittaa kerho työpaikka kavereiden kanssa. :)

        Musahommien kautta aikuisiän kaverit on kaikki kans tullu, ja paljon tuttuja. :)


    • On sinulla ainakin Aada@ ystäviä tälläkin palstalla, minulta voit mm. saada herkullisia ruokareseptejä, vinkkejä miten ajaa taloudelisesti autolla ja säästää 300€ vuodessa sähkölaskusta investoimalla 20€.

      Sun muuta. :D

      • Miksi vain Aada@? Minullekin kyllä hyvä ruoka maistuu.
        Tänään söin tämän syksyn ensimäisestä matikasta tehtyä madekeittoa ja oli se hyvää. Ohjeen hain netistä.
        Sekoitti vaan pannahinen verkon niin solmuun, että piti ottaa koko kytistys rannalle. Yritän huomenna selvitellä.


      • nettirakkautta :-)
        agnoskepo kirjoitti:

        Miksi vain Aada@? Minullekin kyllä hyvä ruoka maistuu.
        Tänään söin tämän syksyn ensimäisestä matikasta tehtyä madekeittoa ja oli se hyvää. Ohjeen hain netistä.
        Sekoitti vaan pannahinen verkon niin solmuun, että piti ottaa koko kytistys rannalle. Yritän huomenna selvitellä.

        saatana on ihastunnu


      • Aada@

        Kiva.Tarvitsen ystäviä.Ystävien kanssa voi keskustella mieltä painavista asioista ja ihan kaikesta.Kun nyt näyttäisi että tämä uskonnottomuus ja uskontokritiikki mieltäni edelleen askarruttaa, niin mielelläni kaikkien kanssa, joita aihe kiinnostaa keskustelen.Muutkin aiheet käy.Kyllä täältä on todella saanut uutta ajateltavaa.


      • Aada@ kirjoitti:

        Kiva.Tarvitsen ystäviä.Ystävien kanssa voi keskustella mieltä painavista asioista ja ihan kaikesta.Kun nyt näyttäisi että tämä uskonnottomuus ja uskontokritiikki mieltäni edelleen askarruttaa, niin mielelläni kaikkien kanssa, joita aihe kiinnostaa keskustelen.Muutkin aiheet käy.Kyllä täältä on todella saanut uutta ajateltavaa.

        "Kiva.Tarvitsen ystäviä.Ystävien kanssa voi keskustella mieltä painavista asioista ja ihan kaikesta."

        Komppaan Satania.
        Meitä on niin sekalainen sakki täällä että varmaan löytyy juttua kaikesta mahdollisesta.

        Oletko muuten Aada@ katsonut youtubesta atheist experienceä, siellä on mielenkiintoisia keskusteluja uskonnoista ja ateismista jotka antavat paljon lisää ajateltavaa. juutuupista löytyy paljon muitakin mielenkiintoisia keskusteluita uskonnoista ja ateismista.


      • fda
        nettirakkautta :-) kirjoitti:

        saatana on ihastunnu

        Oletko hieman yksinkertainen...


      • taidat olla
        fda kirjoitti:

        Oletko hieman yksinkertainen...

        oletko mustasukkainen?


      • taidat olla kirjoitti:

        oletko mustasukkainen?

        "saatana on ihastunnu "

        hoh hoijaa...


      • a79
        satan kirjoitti:

        "saatana on ihastunnu "

        hoh hoijaa...

        hohhoijaa, on se niin pirun söpöä


      • a79 kirjoitti:

        hohhoijaa, on se niin pirun söpöä

        sinulla taitaa olla vain vilkas mielikuvitus.


      • pirun söpöä
        satan kirjoitti:

        sinulla taitaa olla vain vilkas mielikuvitus.

        etkö halunnut asiaa julkiseksi?



      • pirun söpöä
        satan kirjoitti:

        Trollilla taitaa olla taas krapula aamu?

        https://www.youtube.com/watch?v=o1eHKf-dMwo

        Mihin tuon perustat? En juo alkoholia. Aloit taas valehtelemaan.

        Kysyn uudelleen. Etkö halunnut julkiseksi sitä että olet ihastunut aadaan?


      • pirun söpöä kirjoitti:

        Mihin tuon perustat? En juo alkoholia. Aloit taas valehtelemaan.

        Kysyn uudelleen. Etkö halunnut julkiseksi sitä että olet ihastunut aadaan?

        Miksi sinä luulet että olisin ihastunut Aadaan? en edes tunne koko henkilöä.

        Mutta sinä olet tunnetusti trolli.


      • pirun söpöä
        satan kirjoitti:

        Miksi sinä luulet että olisin ihastunut Aadaan? en edes tunne koko henkilöä.

        Mutta sinä olet tunnetusti trolli.

        Oletko sokea omille kirjoituksillesi? Ei ihastumisessa mitään pahaa ole. Netissä jotkut joskus ihastuvat jonkun nettipersoonaan. Sinulle on tainnut käydä niin.


      • pirun söpöä
        pirun söpöä kirjoitti:

        Oletko sokea omille kirjoituksillesi? Ei ihastumisessa mitään pahaa ole. Netissä jotkut joskus ihastuvat jonkun nettipersoonaan. Sinulle on tainnut käydä niin.

        Kerroppas vielä mihin faktaan tuo krapulajuttusi perustui?


      • pirun söpöä kirjoitti:

        Kerroppas vielä mihin faktaan tuo krapulajuttusi perustui?

        Jos sinä näet jossain kirjoituksissani ihastusta niin olet katsellut liikaa saippuaoopperoita.


      • pirun söpöä
        satan kirjoitti:

        Jos sinä näet jossain kirjoituksissani ihastusta niin olet katsellut liikaa saippuaoopperoita.

        Eikö tule selitystä krapulakirjoitukseesi?


    • Harrastuksista, koulusta, töistä, netistä ja baarista (humalaisten sietäminen selvinpäin yhdistää yllättävän hyvin).

    • "Oletteko aikuisiällä vielä löytäneet hyviä ystäviä tai onko niitä koskaan ollutkaan?"

      On minulla hyvin ystäviä. Suurin osa heistä on lapsuuden tai nuoren aikuisuuden (18-25) ajalta. Sen jälkeen ystäväpiiri on oikeastaan vakautunut ja ystävystyminen on paljon passiivisempaa eli en mene tilanteisiin, jossa ystäviä helposti löytyisi ja ystävystyminen tapahtuu hyvin sattumanvaraisesti eli en etsiydy kuin vanhojen ystävien seuraan. Oikeastaan olen vain saanut kaksi ystävää (en laske mukaan romanttisia suhteita), jotka ovat tulleet ystäväpiirin tai yhteisen kiinnostuksen kautta. Vaikka en ole panostanut näihin uusiin ystävyyssuhteisiin, olemme aina välillä toistemme seurassa jostain syystä ja vanhat syyt (yhteiset ystävät tai kiinnostus) ovat jääneet sivualalle.

      Voisin siis allekirjoittaa sen, että ystävystyminen on hankalaa vanhempana, mutta ehkä se johtuu siitä, että vanhemmat ihmiset eivät yleisesti ottaen etsi sitä uutta ystäväseuraa niin aktiivisesti. Vanhojen ystävyyssuhteiden ylläpitäminen vie aika paljon aikaa vaikka ei se mikään taakka ole, joka voi olla syynä siihen, että uusia ystävyyssuhteita ei tule niin etsittyä.

      "Kaikki pitkäaikaiset sosiaaliset "kuviot" jäivät toiselle paikkakunnalle.
      Minulle seurakunnat ovat aina tuoneet helposti ystäviä, et se on ollut kyllä hyvä asia."

      Minulle tuo kuulostaa oudolta, koska sellaiset, jotka lasken ystävikseni, ovat valmiita panostamaan ystävyyssuhteeseen sen verran, että elämäntilantiden muuttuminen ei sitä ystävyyttä pura. Ymmärrään kuitenkin, miten noin voi käydä.

      "Mistä te ei uskonnolliset ihmiset olette löytäneet ystäviä? "

      Tuttavapiireistä ja liittymällä johonkin yhteisöön. Tuo ei kuitenkaan ole mikään varma tapa vaan pitää olla vähän tuuria, koska itselläni ystävystyminen lähtee hyvästä henkilökemiasta ja sellaisen huomaaminen vie aikaa eli potentiaalisten ystävien kanssa pitäisi viettää paljon aikaa.

      • Aada@

        ertert

        Itse koen erään ystäväni itselleni erittäin läheiseksi, mutta kontaktin pitäminen on jäänyt oikeastaan vain omaan varaani, onhan se tietysti vähän outoa.Oletan että osittain tilanteeseen vaikuttaa erilaiset elämäntilanteemme, minä kun pystyin hankkimaan lapset ja hän ei saanut lapsia toiveistaan huolimatta.
        Hän on kuitenkin ollut ystävä,jolle on aina voinut kertoa kaikesta ja joka on osannut tukea, aina.Elämänkulkumme ja ammattimme ovat hyvin samantyyppiset.
        Minussa oli ehkä kuitenkin riittävästi agressiota, jolla otin sen mitä halusin, tai mitä se sitten onkin.Hän oli ehkä osittain liian kiltti, eikä vaatinut itselleen sitä mitä halusi.


      • Aada@ kirjoitti:

        ertert

        Itse koen erään ystäväni itselleni erittäin läheiseksi, mutta kontaktin pitäminen on jäänyt oikeastaan vain omaan varaani, onhan se tietysti vähän outoa.Oletan että osittain tilanteeseen vaikuttaa erilaiset elämäntilanteemme, minä kun pystyin hankkimaan lapset ja hän ei saanut lapsia toiveistaan huolimatta.
        Hän on kuitenkin ollut ystävä,jolle on aina voinut kertoa kaikesta ja joka on osannut tukea, aina.Elämänkulkumme ja ammattimme ovat hyvin samantyyppiset.
        Minussa oli ehkä kuitenkin riittävästi agressiota, jolla otin sen mitä halusin, tai mitä se sitten onkin.Hän oli ehkä osittain liian kiltti, eikä vaatinut itselleen sitä mitä halusi.

        "Itse koen erään ystäväni itselleni erittäin läheiseksi, mutta kontaktin pitäminen on jäänyt oikeastaan vain omaan varaani, onhan se tietysti vähän outoa."

        Ehkä tuo toinen ei tunne samalla tavalla kuin sinä ja olet hänelle "vähemmän" ystävä. Sitten on vielä otettava huomioon, että elämäntilanteet voivat vaikeuttaa yhteydenpitoa niin paljon, että ystävyys jää vähän taka-alalle. Itse en ainakaan pidä yhteyttä ystäviini niin paljon kuin aikaisemmin, koska prioriteetit ovat muuttuneet (lapset jne.). Toki uusi tekniikka mahdollistaa helpomman yhteydenpidon, mutta väittäisin, että se ei tuo samanlaista tyydytystä sosiaalisuuden tarpeeseen. Itse en ainakaan tykkää pitää yhteyttä sosiaalisen median tai sähköpostin jne. kautta vaan ihan kasvotusten mahdollisuuksien mukaan.

        "Hän on kuitenkin ollut ystävä,jolle on aina voinut kertoa kaikesta ja joka on osannut tukea, aina.Elämänkulkumme ja ammattimme ovat hyvin samantyyppiset.
        Minussa oli ehkä kuitenkin riittävästi agressiota, jolla otin sen mitä halusin, tai mitä se sitten onkin.Hän oli ehkä osittain liian kiltti, eikä vaatinut itselleen sitä mitä halusi. "

        Ehkä sinun kannattaa panostaa tuon ystävyyden uudelleenlämmitykseen. Yritä lähteä siihen sillä tavalla, että yrität laittaa hänet omien sosiaalisten tarpeittesi edelle, jolloin sinulle palautuu suhteesta sitä, mitä sinä siltä haet, jos todella olette ystäviä.

        Nämä ovat minun ehdotuksia ja niitä ei kannata ottaa varmasti toimivina ohjeina.


      • Aada@
        ertert kirjoitti:

        "Itse koen erään ystäväni itselleni erittäin läheiseksi, mutta kontaktin pitäminen on jäänyt oikeastaan vain omaan varaani, onhan se tietysti vähän outoa."

        Ehkä tuo toinen ei tunne samalla tavalla kuin sinä ja olet hänelle "vähemmän" ystävä. Sitten on vielä otettava huomioon, että elämäntilanteet voivat vaikeuttaa yhteydenpitoa niin paljon, että ystävyys jää vähän taka-alalle. Itse en ainakaan pidä yhteyttä ystäviini niin paljon kuin aikaisemmin, koska prioriteetit ovat muuttuneet (lapset jne.). Toki uusi tekniikka mahdollistaa helpomman yhteydenpidon, mutta väittäisin, että se ei tuo samanlaista tyydytystä sosiaalisuuden tarpeeseen. Itse en ainakaan tykkää pitää yhteyttä sosiaalisen median tai sähköpostin jne. kautta vaan ihan kasvotusten mahdollisuuksien mukaan.

        "Hän on kuitenkin ollut ystävä,jolle on aina voinut kertoa kaikesta ja joka on osannut tukea, aina.Elämänkulkumme ja ammattimme ovat hyvin samantyyppiset.
        Minussa oli ehkä kuitenkin riittävästi agressiota, jolla otin sen mitä halusin, tai mitä se sitten onkin.Hän oli ehkä osittain liian kiltti, eikä vaatinut itselleen sitä mitä halusi. "

        Ehkä sinun kannattaa panostaa tuon ystävyyden uudelleenlämmitykseen. Yritä lähteä siihen sillä tavalla, että yrität laittaa hänet omien sosiaalisten tarpeittesi edelle, jolloin sinulle palautuu suhteesta sitä, mitä sinä siltä haet, jos todella olette ystäviä.

        Nämä ovat minun ehdotuksia ja niitä ei kannata ottaa varmasti toimivina ohjeina.

        ertert


        Kyllä ne elämäntilanteet vaikuttaa.Soittelimme juuri äsken, ehkä hän ei tunne ihan samalla tavalla ja ne elämäntilanteet lähti eri suuntiin monellakin tavalla.
        Minä aloin kulkemaan ateismin suuntaan,sain lapset,eri paikkakunta, ehkä tasapainoisempi tunne-elämä.
        On hän erkaantunut näköjään yhteisistä ystävistämmekin, että pidän suurimpana syynä hänen omia erittäin rankkoja lapsuuudenkokemuksiaan, joita hän edelleen joutuu käsittelemään.Minä en kuitenkaa hyvistä ystävistäni helposti irti päästä, elleivät he sitten sitä itse toivo.


    • Hahahahaahh

      Ystäviä tarvitsevat vain heikot ja köyhät. Valta on tärkeämpää kuin ystävät. Kun on valtaa saa vihollisetkin tekemään kuten tahdot.

      • Aada@

        Hahahahaahh


        "Ystäviä tarvitsevat vain heikot ja köyhät. Valta on tärkeämpää kuin ystävät. Kun on
        valtaa saa viholisetkinn tekemään kuten tahdot."

        Ehkä sinä et ole kohdannut vielä omaa heikkouttasi ja köyhyyttäsi. Todellista rikkautta on läheiset ystävät, ei se että saa jotkut kuvitellut viholliset toimimaan tahtomallaan tavalla.


    • Mulle on nuoresta asti ollut tyypillistä, että ystäviä on vain muutama. Mulle tuntuu riittävän ihan lähipiiri. Välillä kaipaan vähän enemmän sosiaalisia kontakteja, mutta toisaalta huomaan myös olevani vähän nihkeä tarttumaan niihin kun tilaisuus tarjoutuu.
      Nuorempana, freelance-aikoina, mulla oli enemmän kavereita joiden kanssa vietin aikaa, mutta en ystävystynyt kuin parin kanssa. Kun työkuviot muuttuivat, nämä kontaktit pääosin katosivat.

      Nykyään mulla olisi hiukan aikaakin sosiaaliselle toiminalle, mutta omat valinnat, kuten syrjässä asuminen, on olleet sellaisia että helppo sosiaalinen kanssakäyminen ei onnistu.
      Viihdyn kuitenkin niiden muutamien ihmisten kanssa, joihin pidän yhteyttä ja se riittää pitkälle tyydyttämään työn ulkopuolisen sosiaalisuuden tarpeen.

      • Aada@

        Luultavasti itsellenikin olisi ollut tyypillistä, että ystäviä olisi vain muutama, jos elämä olisi mennyt vähän toista rataa.Nuoruuden fundis sekoilut ja sen jälkeinen tilanne on pakottanut tukeutumaan toisiin ihmisiin ihan toisella tavalla, mitä luultavasti muuten olisi tarvinnut.
        Olen muuttunut vuosien varrella paljon siitä mitä joskus olin.


      • Voi olla ja varmaan onkin, että eri ihmiset määrittelevät ystävyyden eri tavoin. Läheisiä kavereita minulla on ollut melko paljonkin. Joku nimittäisi varmaan kaikkia sellaisia ystäviksi. Mielestäni sellaisia ystäviä, joille voi oikeasti avautua myös vaikeista asioista ei montaa voi kerrallaan edes olla. Hyvä jos on edes yksi.

        Olisinkohan vähän fanaatikko? En ole omaa perhettäni lukuunottamatta ikinä yhdellekkään naiselle sanonut "rakastan sinua", vaikka sinkkuna ollessanikin sukupuolielämäni on ollut melko vireää.


      • agnoskepo kirjoitti:

        Voi olla ja varmaan onkin, että eri ihmiset määrittelevät ystävyyden eri tavoin. Läheisiä kavereita minulla on ollut melko paljonkin. Joku nimittäisi varmaan kaikkia sellaisia ystäviksi. Mielestäni sellaisia ystäviä, joille voi oikeasti avautua myös vaikeista asioista ei montaa voi kerrallaan edes olla. Hyvä jos on edes yksi.

        Olisinkohan vähän fanaatikko? En ole omaa perhettäni lukuunottamatta ikinä yhdellekkään naiselle sanonut "rakastan sinua", vaikka sinkkuna ollessanikin sukupuolielämäni on ollut melko vireää.

        Minulla on yksi kaveri jonka kanssa ei ole asiaa josta ei voitaisi puhua. Murheita ja ilojakin kohdatessa tietää molemmat minne soittaa. Ollut jo kauan, tutustuimme joskus 25 vuotta sitten. Sellainen on kyllä painonsa arvoinen kultaa kun voi puhua ihan mistä tahansa. Toista samankaltaista en ole kaivannutkaan, yksi kauan mukana kulkenut riittää.

        Voi sanoa, että on jaettu kaikki elämämme ilot ja surut. Minun kohdalla se avautuminen luurangoksi vaatii absoluuttista luottamusta ja sen arvoinen hän on todellakin ollut.

        Jokainen ihminen ei samankaltaista ystävää saa koskaan. Tuuri on käynyt.


      • a-teisti kirjoitti:

        Minulla on yksi kaveri jonka kanssa ei ole asiaa josta ei voitaisi puhua. Murheita ja ilojakin kohdatessa tietää molemmat minne soittaa. Ollut jo kauan, tutustuimme joskus 25 vuotta sitten. Sellainen on kyllä painonsa arvoinen kultaa kun voi puhua ihan mistä tahansa. Toista samankaltaista en ole kaivannutkaan, yksi kauan mukana kulkenut riittää.

        Voi sanoa, että on jaettu kaikki elämämme ilot ja surut. Minun kohdalla se avautuminen luurangoksi vaatii absoluuttista luottamusta ja sen arvoinen hän on todellakin ollut.

        Jokainen ihminen ei samankaltaista ystävää saa koskaan. Tuuri on käynyt.

        Pelasti suhteemme jopa aikoinaan kun oli aika paha kriisi, oltiin jo muutettu eri osoitteeseen. Meni kettu ja minulle kertomatta soitti avokille ja kertoi mitä oltiin puhuttu. Ei mitenkään maanitellut häntä vaan kertoi sen mikä piti ja niin kuin asdiat oli niitä mitenkään kaunistelemattakaan. Mitä itse en pystynyt mutta joskus viikon päästä tuli sitten soitto, että onko se totta mitä olet *****:lle kertonut? Siitä se lähti purkautumaan.


      • Kalju Pitkätukka
        Aada@ kirjoitti:

        Luultavasti itsellenikin olisi ollut tyypillistä, että ystäviä olisi vain muutama, jos elämä olisi mennyt vähän toista rataa.Nuoruuden fundis sekoilut ja sen jälkeinen tilanne on pakottanut tukeutumaan toisiin ihmisiin ihan toisella tavalla, mitä luultavasti muuten olisi tarvinnut.
        Olen muuttunut vuosien varrella paljon siitä mitä joskus olin.

        "Olen muuttunut vuosien varrella paljon siitä mitä joskus olin."

        Useimmat ovat, eivät vain tiedosta sitä.

        Kari Enqvistin "Kuoleman ja unohtamisen aikakirjat" käsittelee mm. tätä aihetta.


      • Kalju Pitkätukka kirjoitti:

        "Olen muuttunut vuosien varrella paljon siitä mitä joskus olin."

        Useimmat ovat, eivät vain tiedosta sitä.

        Kari Enqvistin "Kuoleman ja unohtamisen aikakirjat" käsittelee mm. tätä aihetta.

        "Useimmat ovat, eivät vain tiedosta sitä."

        Minä näkisin että kyllä sen tiedostaa. Ei se omalla kohdalla tarvitse muuta kuin muistella menneitä.


      • a-teisti kirjoitti:

        "Useimmat ovat, eivät vain tiedosta sitä."

        Minä näkisin että kyllä sen tiedostaa. Ei se omalla kohdalla tarvitse muuta kuin muistella menneitä.

        Olisi se vähän huonoa, jos olisi elämänkokemuksen tuoman elämänhallinnan suhteen viiskakkosena samanlainen kuin kaksvitosena.
        Siitä on vaan maksettava hinta. Itse sanoin viidenkymmenen ikävuoden jälkeen liikunnan suhteen alentuneesti syyntakeisena (vain varttihullu ei siis ihan urheiluhullu), ettei viiskakkosesta kaksvitosta saa, vaikka mitä tekisi.


      • agnoskepo kirjoitti:

        Olisi se vähän huonoa, jos olisi elämänkokemuksen tuoman elämänhallinnan suhteen viiskakkosena samanlainen kuin kaksvitosena.
        Siitä on vaan maksettava hinta. Itse sanoin viidenkymmenen ikävuoden jälkeen liikunnan suhteen alentuneesti syyntakeisena (vain varttihullu ei siis ihan urheiluhullu), ettei viiskakkosesta kaksvitosta saa, vaikka mitä tekisi.

        Minä näen, että tietynlainen vastuuttomuus jopa kuuluu nuoruuteen :D Ei huolen häivää huomisesta. Sellainen elämä haaveissa käy mielessä joskus vieläkin mutta realiteetit, järki ja vastuuntunto tulevat vastaan :D Ja oikeasti niitä huoliakin taitaa olla nykyisin vähemmän, ehkä vähän tasaista ja vähemmän tapahtumarikasta mutta en poiskaan taitaisi vaihtaa.


      • Aada@
        a-teisti kirjoitti:

        Pelasti suhteemme jopa aikoinaan kun oli aika paha kriisi, oltiin jo muutettu eri osoitteeseen. Meni kettu ja minulle kertomatta soitti avokille ja kertoi mitä oltiin puhuttu. Ei mitenkään maanitellut häntä vaan kertoi sen mikä piti ja niin kuin asdiat oli niitä mitenkään kaunistelemattakaan. Mitä itse en pystynyt mutta joskus viikon päästä tuli sitten soitto, että onko se totta mitä olet *****:lle kertonut? Siitä se lähti purkautumaan.

        a-teisti

        On hienoa että on tuollainen ystävä.Läheinen ystävä on kuin omaa perhettä, joskus paljon läheisempi kuin omat vanhemmat.Itse olen paljon syvemmällä tasolla tullut kohdatuksi joissain ystävyyssuhteissa, kuin omien vanhempien kanssa.
        Vanhempani kuitenkin ovat rakastaneet minua kaikella sillä mihin ovat kyenneet, eikä heidän rakkauttaa ole koskaan tarvinnut epäillä.


      • Aada@ kirjoitti:

        a-teisti

        On hienoa että on tuollainen ystävä.Läheinen ystävä on kuin omaa perhettä, joskus paljon läheisempi kuin omat vanhemmat.Itse olen paljon syvemmällä tasolla tullut kohdatuksi joissain ystävyyssuhteissa, kuin omien vanhempien kanssa.
        Vanhempani kuitenkin ovat rakastaneet minua kaikella sillä mihin ovat kyenneet, eikä heidän rakkauttaa ole koskaan tarvinnut epäillä.

        Kaveri on muuten saanut oikein ismitetyn helluntailaiskasvatuksen. On oikein mahtisukua. Ei ole itse helluntailainen, murrosiässä veti pesäeroa täysin kyrpiintyneenä mutta mitä hänessä eniten arvostan on hänen ehdoton rehellisyys. Ja se on kuulema kotona opetettu. Uskon hyvä jyvä tässä tapauksessa.


      • a-teisti kirjoitti:

        Kaveri on muuten saanut oikein ismitetyn helluntailaiskasvatuksen. On oikein mahtisukua. Ei ole itse helluntailainen, murrosiässä veti pesäeroa täysin kyrpiintyneenä mutta mitä hänessä eniten arvostan on hänen ehdoton rehellisyys. Ja se on kuulema kotona opetettu. Uskon hyvä jyvä tässä tapauksessa.

        Ei ole uskossa siis. Ei minkäänlaisessa.


      • Aada@
        a-teisti kirjoitti:

        Ei ole uskossa siis. Ei minkäänlaisessa.

        a-teisti

        "Ei ole uskossa siis. Ei minkäänlaisessa."

        Ymmärrän täysin miksi ei ole uskossa, onneksi on siitä sekoilusta selvinnyt.

        On ehkä myös tuo kaikenlaisten ihmisten vilpitön auttaminen myös sitä helluntalais taustaa osittain.


      • Kalju Pitkätukka
        Aada@ kirjoitti:

        a-teisti

        "Ei ole uskossa siis. Ei minkäänlaisessa."

        Ymmärrän täysin miksi ei ole uskossa, onneksi on siitä sekoilusta selvinnyt.

        On ehkä myös tuo kaikenlaisten ihmisten vilpitön auttaminen myös sitä helluntalais taustaa osittain.

        Ainakin omat vanhempani korostavat ihmisten auttamisen ja rehellisyyden
        tärkeyttä, vaikka eivät mihinkään uskonlahkoon kuulukaan tai ole muuten
        julkiuskovia.
        Äitini omannee jonkinlaisen perusluterilaisen lapsenuskon(mutta kavahtaa hurmahenkisyyttä ja lahkoja).
        Isäni on skeptikko kaiken yliluonnollisen suhteen.
        Inttää mielellään Jehovantodistajien kanssa...


      • Aada@ kirjoitti:

        a-teisti

        "Ei ole uskossa siis. Ei minkäänlaisessa."

        Ymmärrän täysin miksi ei ole uskossa, onneksi on siitä sekoilusta selvinnyt.

        On ehkä myös tuo kaikenlaisten ihmisten vilpitön auttaminen myös sitä helluntalais taustaa osittain.

        Niin, ei hän lapsuuttaan vain hyvällä muistele mutta ei vain pahallakaan. Realistisesti. Saarnaaja suvun vesa ja elämä pyöri perheessä aika tavalla sen uskon ympärillä.

        Välit isään oli poikki vuosia ja ymmärrän sen kun syyt tiedän mutta sitten niiden parannuttua mitä parhaimmat. Molemmilta siinä putosi taakka pois.

        Hauska tapaus:

        Olimme olleet pöllimetsässä, homma jäi kesken, räntää satoi eikä tiekään kantanut puunuppia. Tuli pimeäkin ja siksi yövyimme hänen vanhempiensa luona. Ja siellä metsässä hän kertoi kaiken niistä lapsuuden traumoistaan, välirikosta isänsä kanssa ja suhteiden uudelleen luomisesta jne.

        Aamulla oli sitten laitettu pöytä koreaksi ja aamupalalla luettiin tietty asiaan kuuluvat rukoukset (me tietenkään emme) ja hänen äitinsä sitten puhkesi puhumaan: "Kyllä me tuon *****:n kanssa kaikkemme yritettiin mutta tuollainen hanttapuli ja pontikankeittäjä siitä tuli...",

        Mä repesin totaalisesti siinä pöydässä. Tottahan se oli, että hän oli pontikankeittäjä. Yhdessähän me sitä keitettiin harrastemielellä mutta vain hän oli käräjillä koska laitteet löytyivät hänen kotoaan. Sakot maksettiin puoliksi sitten.

        Oli hän kuitenkin muutakin kuin pontikankeittäjä, nimittäin kohtuullisen kokoisen ruokamarketin omistaja.


      • Kalju Pitkätukka kirjoitti:

        Ainakin omat vanhempani korostavat ihmisten auttamisen ja rehellisyyden
        tärkeyttä, vaikka eivät mihinkään uskonlahkoon kuulukaan tai ole muuten
        julkiuskovia.
        Äitini omannee jonkinlaisen perusluterilaisen lapsenuskon(mutta kavahtaa hurmahenkisyyttä ja lahkoja).
        Isäni on skeptikko kaiken yliluonnollisen suhteen.
        Inttää mielellään Jehovantodistajien kanssa...

        Kun olin lapsi meillä kävi myös usein jehovan todistajat kahvittelemassa. Ja isän kanssa ne keskusteli joka on ehdottomasti skeptikko, luonnontieteiden parissa elämäntyönsä tehnyt ateisti.


      • Aada@
        a-teisti kirjoitti:

        Niin, ei hän lapsuuttaan vain hyvällä muistele mutta ei vain pahallakaan. Realistisesti. Saarnaaja suvun vesa ja elämä pyöri perheessä aika tavalla sen uskon ympärillä.

        Välit isään oli poikki vuosia ja ymmärrän sen kun syyt tiedän mutta sitten niiden parannuttua mitä parhaimmat. Molemmilta siinä putosi taakka pois.

        Hauska tapaus:

        Olimme olleet pöllimetsässä, homma jäi kesken, räntää satoi eikä tiekään kantanut puunuppia. Tuli pimeäkin ja siksi yövyimme hänen vanhempiensa luona. Ja siellä metsässä hän kertoi kaiken niistä lapsuuden traumoistaan, välirikosta isänsä kanssa ja suhteiden uudelleen luomisesta jne.

        Aamulla oli sitten laitettu pöytä koreaksi ja aamupalalla luettiin tietty asiaan kuuluvat rukoukset (me tietenkään emme) ja hänen äitinsä sitten puhkesi puhumaan: "Kyllä me tuon *****:n kanssa kaikkemme yritettiin mutta tuollainen hanttapuli ja pontikankeittäjä siitä tuli...",

        Mä repesin totaalisesti siinä pöydässä. Tottahan se oli, että hän oli pontikankeittäjä. Yhdessähän me sitä keitettiin harrastemielellä mutta vain hän oli käräjillä koska laitteet löytyivät hänen kotoaan. Sakot maksettiin puoliksi sitten.

        Oli hän kuitenkin muutakin kuin pontikankeittäjä, nimittäin kohtuullisen kokoisen ruokamarketin omistaja.

        Ystävälläsi oli kaikki asiat ihan kunnossa, työkykyinen ja vielä menestyvä työssään.
        Läheisiä ystäviä, terveyttä, kuitenkin vanhemmat olivat syvästi pettyneitä kun hän ei heidän arvomaailmaansa omaksunut(oli vanhempiensa käsityksen mukaan matkalla helvettiin)
        Tuo on sitä ahdasmielistä sitovaa uskonnollisuutta, joka on pahimmassa tapauksessa yksilön kannalta tuhoisaa ja estää itsenäistymästä.
        Mielestäni on myös erittäin väärin että kun opetetaan uskontoa ei tuoda uskonnollisuuden haittapuolia esille.
        Ei ihmisillä ole mitään aitoa mahdollisuutta tehdä valintoja, jos heillä ei ole totuudenmukaista kuvaa asioista.


      • Aada@ kirjoitti:

        Ystävälläsi oli kaikki asiat ihan kunnossa, työkykyinen ja vielä menestyvä työssään.
        Läheisiä ystäviä, terveyttä, kuitenkin vanhemmat olivat syvästi pettyneitä kun hän ei heidän arvomaailmaansa omaksunut(oli vanhempiensa käsityksen mukaan matkalla helvettiin)
        Tuo on sitä ahdasmielistä sitovaa uskonnollisuutta, joka on pahimmassa tapauksessa yksilön kannalta tuhoisaa ja estää itsenäistymästä.
        Mielestäni on myös erittäin väärin että kun opetetaan uskontoa ei tuoda uskonnollisuuden haittapuolia esille.
        Ei ihmisillä ole mitään aitoa mahdollisuutta tehdä valintoja, jos heillä ei ole totuudenmukaista kuvaa asioista.

        Meitä tuon ystävän kanssa yhdistää muuten yksi asia jonka suhteen olemme identtisiä. Suurista linjoista pidetään kiinni mutta pikkuseikkoihin ei takerruta, eli voi aina vaikkapa repäistä välillä hetkeksi ja viettää hetken holtitonta elämää :)

        Aivan kuin silloin reilu 20 vuotta sitten mutta naiset on jääneet pois kuvioista kun sellaiset aika hyvät molemmilla on. Tämä ei aiheuta kotonakaan ristiriitoja, hän tietää, että tarvitsen joskus silloin tällöin kunnon irtioton ja saatan huidella ties missä. Soitellaan kyllä. Kotiin sitten tullaan parin päivän päästä potemaan mutta siellä tiedetään ettei mitään sellaista ole tapahtunut josta pitää potea muuta kuin krapulaa.


      • a-teisti kirjoitti:

        Meitä tuon ystävän kanssa yhdistää muuten yksi asia jonka suhteen olemme identtisiä. Suurista linjoista pidetään kiinni mutta pikkuseikkoihin ei takerruta, eli voi aina vaikkapa repäistä välillä hetkeksi ja viettää hetken holtitonta elämää :)

        Aivan kuin silloin reilu 20 vuotta sitten mutta naiset on jääneet pois kuvioista kun sellaiset aika hyvät molemmilla on. Tämä ei aiheuta kotonakaan ristiriitoja, hän tietää, että tarvitsen joskus silloin tällöin kunnon irtioton ja saatan huidella ties missä. Soitellaan kyllä. Kotiin sitten tullaan parin päivän päästä potemaan mutta siellä tiedetään ettei mitään sellaista ole tapahtunut josta pitää potea muuta kuin krapulaa.

        On joskus lähdetty Lontooseen ilmoittelematta asiasta etukäteen. Sieltä sitten ilmoiteltiin että menee sunnuntaiaamuun :D


      • a-teisti kirjoitti:

        On joskus lähdetty Lontooseen ilmoittelematta asiasta etukäteen. Sieltä sitten ilmoiteltiin että menee sunnuntaiaamuun :D

        Sinä olet ainakin elänyt elämäsi täysillä. :D niin se pitää.


      • Kalju Pitkätukka
        a-teisti kirjoitti:

        Kun olin lapsi meillä kävi myös usein jehovan todistajat kahvittelemassa. Ja isän kanssa ne keskusteli joka on ehdottomasti skeptikko, luonnontieteiden parissa elämäntyönsä tehnyt ateisti.

        Isääni ehkä saan kiittää kiinnostuksestani luonnontieteisiin, ainakin hän jaksoi aina vastata kysymyksiini kun olin pieni.
        Koulutusta hänellä ei ole kuin kansakoulu ja levyseppä- hitsarikurssi.

        En muuten saanut kotoa ateistista indoktrinaatiotakaan, kun ihmeissäni kerroin, mitä koulussa uskontotunnilla opetettiin, vanhempani sanoivat ihmetelyyni:
        "Ei sitä tiedä..."

        Jänskä juttu muuten tuo uskonvakaumuksen kunnioitus, se usein mielletään
        niin, ettei julistajan sanomaa voi kyseenalaistaa, vaikka olisi eri mieltä.

        Äitiäni nolotti, kun isäni alkoi keskustelemaan jehovantodistajien kanssa
        ja kyseenalaisti heidän väittämänsä.

        Yleensähän ihmiset ottavat vartiotornit ja herätkäälehdet vastaan, ja sanovat, ettei nyt ole aikaa keskustella, kiitti ja näkemiin...

        Vaimoni myös aluksi oli nolona kun kävin sangen intensiivisiä keskusteluja
        jehovantodistajien kanssa.
        "Ei pidä ihan noin suoraan sanoa..."
        Tottakai pitää!
        Ihmiset tulevat kotimme levittämään pähkähulluja uskomuksiaan, kyllä minulla on oikeus ja velvollisuuskin sanoa mitä ajattelen.


    • *U*

      Ystävät on tärkeitä, on ystävystytty aikuisena tai lapsuudessa tai nuoruudessa.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe