Rollaattori kokemuksia

Mummis

Tarkoitan sellaista jossa on jalakset ja jonka kyydissä voi seistä alamäessä...
Mitä pitäisi ottaa huomioon.
Käyttökokemuksia.
Olen ostamassa eikä mitään tietoa mitä eroja.

12

1712

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eino 70

      Tuttu mies sai rollaattorilla alamäkeä ajaessaan sairaskohtauksen. Törmäsi niin pahasti kaupan nurkalla olevaan pyörätelineeseen ja paiskautui betoniseinään.
      Ei hän sairaalasta enää koskaan palannut.

      Kumpa säästyisi koko vehkeeltä. Lyijynraskaisiin alaraajoihini sain kevennystä jalkatreenistä. Moni ei sitä usko, mutta totta se on.

    • qwertyuio90p+å´

      Minä uskon olen kokenut saman, sisulla eteen päin.

    • mummis

      Olen pienikokoinen mummeli.Tarkoitus on edetä pikkuhiljaa.
      Kauppaan on yli kilometri, kassin saisi kyytiin ja itsekin välillä istahdettua.
      Jaksan juuri ja juuri kävellä kauppareissun, mutta joskus pitäisi istahtaa hengähtämään. Ja maitopurkkikin tuntuu painavalta...

    • Olen sattunut joskus näkeen suomalaisia joilla on maaseudulla potkukelkkaan laitettavat pyörät ---menivät mukavasti kun sai seistä tukevasti ja nojata kelkkaan . Mikä hieno keksintö - Nykyäänhän jalankulkuun tehdytkin tiet hiekotataan --niin eihän siinä perinteisellä potkukelkalla voi mennäkkään . Mutta --kuka tekis niitä potkupyöriä joissa pn sama tekniikka jarrutja kaikki ..
      Siinä olis hyvä vihje sellaiselle jolla on taitoa kehitellä asiaa.
      Me ikäihmiset saatais hyviä kulkuneuvoja , ja samalla kiikuntaa joka olisi kauppareissuillakin kätevä.

      • Sairaaloiden ja tehdassalien pitkillä käytävillä ihmiset kyllä käyttää jonkinlaisia potkulautoja .


    • Tuo pyörillä varustettu potkukelkka antaa mahdollisuuden kulkea hieman kevyemmin ja nopeammin kuin tavallista rollaattoria käyttäen. Kulkuneuvo on kuitenkin jätettävä pyöräsuojaan tai autotalliin (kerrostaloissa).

      Tavallisen rollaattorin kanssa voi nousta bussiin ja mennä sisätiloihin, kotiin tai kauppaan. Olen katsellut noita apuvälineitä naapureillani ja minusta se istuin on hyvä ja tarpeeksi tilava kori. Rollaattorin on oltava hyvin tasapainonsa pitävä ja tanakasti pystyssä pysyvä. Monella näkyy korkeuden säätö olevan virheellinen.

      Minä pyöräilijänä olen ajatellut kolmipyöräisen hankkimista, jos tasapaino huononisi. Kun olen ajokortista luopunut, niin mahdollistahan olisi auton sijasta saada mopoauto helpommalla kauppakärryksi. Tosin viehän poika minut kauppaan milloin haluan, tänäänkin.

      • Rollaattorimummo

        Miten sillä rollaattorilla voi mennä bussiin?Keskiovesta onnistuu, mutta miten sitten menet maksamaan, ei sillä rollaattorilla mahdu kapealla käytävällä kulkemaan. Rollaattoria ja pyörätuolia käyttävät joutuvat maksamaan matkansa. Ainoastaan lastenvaunuilla pääsee ilmaiseksi suoraan takaovesta.

        Terveyskeskukseen ja apteekkiin on minulla bussimatka, mutta kun tuohon bussiin ei voi mennä samalla tavalla kuin lastenvaunujen kanssa.

        Me vanhat rollaattoria käyttävät emme voi käyttää bussia, koska se on meille maksullista ja maksamaan meneminen on aika haasteellista. Voisihan sitä ottaa vielä sauvatkin mukaan, niillä ehkä pääsisi käytävää pitkin maksamaan, kunhan on ensin vienyt sen rolllaattorin sinne ”lastenvaunujen tilaan”.

        Minulle kuitenkin liian haasteellista, joudun kerjäämään sukulaisilta kyytiä.


    • fiiuliin*

      Minulla on myös rollattori.
      Näkyy olevan monella muullakin.
      Sellaisia potkukelkan tapaisia ei enää ole ollut näkyvillä, ainakaan meidän pihapiirissä ja keskustassa.
      Itsellani on sellainen tavallinen kokoon taitettava vehje jolla kauppareissuni teen,
      Siinä on istuin, tavaratila,ja jarrut.
      Kaiken lisäksi sellaisen saat terveyskeskuksesta tai sairaalasta lainaksi ilman maksua,
      Kyseleppä...

    • olen kanssa katsellut moottorillakin varustettuja ikäihmisillekkin sopivia "skootteria" ----luulisin että jos pärjää polkupyörällä .
      ,ainakin ennen ,niin se olisi ainakin minulle kiva --koska kauppareissut käy vähän jo raskaaksi - Varsinkin kun jerrynkanssa jo joudun jokapäivä tekeen ne pakolliset kuviot
      Kyllä Eläkeläis lehdessä joka tulee minulle, Penasionären PRO joka tulee tilattuna , on monenhintaisia kuvia oli näistä hienommista
      www.elegant-elscooter.se Viidestä eri mallista oli kuvakin ja hinnat .

      Kolmipyöräsiä on mainolsia täälä internetissä --sellainenkin olis hinnaltaankin parempi --kun vielä saa liikuntoakin senverran ja sitä kanssa on ajateltava.

      • Linkki aukes ja on ihan hyvä sivu -


    • fiiuliin*

      Minäkin tuollaista havittelin noin kolmisen vuotta takaperin, maksoi hieman yli 3000€-
      Sitten hoksasin etteihän minulla ole ajokorttiakaan, ja jäi ostamatta.
      Nyt on sanottu e ttei siihen mitään korttia tarvita, en tiedä, mutta nyt
      ei enää ole sellaisia varojakaan.

    • kohta76

      Ajankohtainen aihe kohta minullekin. On huonot jalat, sydänvika ja toisinaan huimaa. Ajokorttini on voimassa ainakin vuoteen 2020, ja hyvä polkupyörä minulla on, mutta en ole sillä kulkenut kolmeen vuoteen, vaan aina autolla, lähikauppaankin.
      Ensi alkuun pitää hankkia tukeva kävelykeppi, johon tarvittaessa voi nojata. Entinen naapurin mummo osti kolmipyöräisen fillarin, mutta ei koskaan oppinut käyttää sitä. Minäkin sitä kokeilin, mutta hankalaa oli, vaikka silloin vielä olin voimissani.
      Ns. sähköskootteri on alkanut kiinnostaa, ja olisin mieluusti lukenut käyttäjien kokemuksista, lähinnä kuinka niillä talvella pärjää, liukkaalla ja lumessa. Ainakin riittävä isot pyörät täytyisi kai olla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4853
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      96
      4613
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      621
      4220
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3197
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2721
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2223
    7. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      223
      2196
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      348
      2168
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      31
      1807
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1512
    Aihe