Suomalainen on tyhmä!

kansa kadulle

Vielä ei perheen äidit ja isät, Minnat ja Matit ole huolissaan, kun on omat autot ja talot. Toki tuhansien eurojen velalla. Visat vinkuu, kun ollaan pikku Meri-Tuulelle ostamassa Ikeasta uutta pinnasänkyä. Siihen vielä nakit ja muusit päälle. 19.30 täytyy olla tietysti kotona, kun alkaa Salatut Elämät. Elämä on ihanaa ja tietysti siksi, koska sinulla on auto, talo ja pankin antama kulutusluotto. Minnalla ja Matilla on myös vakituiset työpaikat, joten vakaassa Suomessa on ihana elää päivä kerrallaan maksaen pankille luottojaan pois.

Kyllä kohta tulee monella suru puseroon! Kauan ei mene enää siihen, kun suomalainen väsyy ja sitten, kun tavallinen työnsä menettänyt duunari on polttopullo kädessä Mannerheimin tiellä niin.... Silloin on asiat huonosti. Nytkin olisi jo syy, mutta suomalainen on niin aivopesty ettei tajua suutansa avata kuin lähikapakassa tuhannen pierussa.

5

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pitäisin itseänikin eräänlaisena anarkistina (joskaan en esim. anarkokapitalistina tai esim. anarkokommunistina) lähinnä siksi, että ideologisessa mielessä ketään ei tulisi määräillä saati alistaa edes välillisesti tai jonkin vapaudeksi naamioidun pakkojärjestelmän keinoin. Ihmiset vain ovat todistaneet olevansa niin typeriä itsekkäitä opportunisteja, ettei heihin voi kunnolla luottaa oli järjestelmä mikä hyvänsä tai jos sitä ei olisikaan. Mihinkään kiakkovieraisiin ei juuri hotsita profiloitua.

      Ihmiset voisivat järjestäytyä keskenään tasa-arvoisesti, järjevästi ja rauhallisesti - mutta sen sijaan samalla kun osa paskiaisista keskittyy kahmimaan voittojaan, lietsoo toinen osa jotain polttopulloiskupopulismia tai jotain muuta yhtä idioottimaista! Ei älyvapaa riehuminen ja "oikeuksien vaatiminen" mellakan muodossa jossain pääkaupungin kadulla mitään anarkismia ole - se on vain oklokratiaa.

    • A.Anarkisti

      Olen myös rauhallisen vapudentavoittelun kannalla. Mutta minkäs teet,jos kansa raivostuu ja syytä olisi ollut jo kauan aikaa. Suomi on monessa suhteessa hieno maa, mutta nyt tätä hyvinvointia puretaan oikein innolla. En ihmettelisi, vaikka joku päivä ihmiset oikeasti hermostuisivat.

    • ilkka kukkanen

      Meitä suomalaisia on toki myös ERILAISIA.

      Onneksi.

    • fuckthenation

      "joten vakaassa Suomessa on ihana elää päivä kerrallaan maksaen pankille luottojaan pois."

      jos töitä saisi tasapuolisesti, olisivat talojen hinnatkin tasa arvoiset.
      voit maksaa koko elämäsi jotain 100000e taloa kun se toisessa kunnassa
      maksaa 20000e.
      ei niissä ole mitään ihmeellistä eroa loppupeleissä muutako hinta.

      • hinnantarkistus

        Sadan tonnin taloa? Eihän sillä saa edes yksiötä.

        Kuinka pihalla te pellet oikein olette? Sadan tonnin velan muuten maksaa noin kymmenessä vuodessa, ei siihen koko elämää tarvita.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe