Vihoviimeisestä väärikäsityksestä

eräs M-nainen

Olen edelleen neitsyt ja muutenkin fyysisesti koskematon. Oma sokea pisteeni on kuitenkin ollut omavanhurskaus. Se on yhtä suuri synti kuin lihalliset teot. Ja ajatuksisissahan sortuu jokatapauksessa jokainen. Harva se päivä. Siksi armoa tarvitsee jokainen.

Lähimmäisenrakkautta olen kokenut perhe- ja ystäväpiirissä. Ilman tuota rakkautta minua ei enää olisi.

Ei muuta enää tänne. Todellakaan. Tätä vankilaa en enää halua.

Oikea vapaus sydämmessä nyt.

51

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • prkleenprovoilija

      Sydämmessä kirjoitetaan yhdellä m:llä ;).

      • yksM

        Niinpä. Joku äijä siinä provoaa, surkeanlaisesti ;D


      • Ei, ihan oikea
        yksM kirjoitti:

        Niinpä. Joku äijä siinä provoaa, surkeanlaisesti ;D

        nainen asialla.

        Ja, totta, kuinka mulle sattui tollanen viba, että SYDÄMELLÄ kirjoitin väärin !? :D minä joka täällä aina välillä "vanhoina aikoina" korjailin toisten "kirotusvireitä". :)

        Tämän aloituksen sisältö vaan menee nyt niin, että jos sattuu aivan väärää lukijakuntaa paikalle, ymmärätävät tämän varmasti provoiluksi. Oikeat tyypit ("sisäpiiri") tietää, miksi tällainen kannanotto tässä juuri nyt tänä iltana.


      • Hyvää Yötä
        Ei, ihan oikea kirjoitti:

        nainen asialla.

        Ja, totta, kuinka mulle sattui tollanen viba, että SYDÄMELLÄ kirjoitin väärin !? :D minä joka täällä aina välillä "vanhoina aikoina" korjailin toisten "kirotusvireitä". :)

        Tämän aloituksen sisältö vaan menee nyt niin, että jos sattuu aivan väärää lukijakuntaa paikalle, ymmärätävät tämän varmasti provoiluksi. Oikeat tyypit ("sisäpiiri") tietää, miksi tällainen kannanotto tässä juuri nyt tänä iltana.

        Että oikein sisäpiiri? On siinä ihmisillä sitten kuiva käsitys laadukkaasta ajankulusta jos tälläsellä palstalla asuu oikein porukalla. .. XD


      • kosketusta vailla
        Hyvää Yötä kirjoitti:

        Että oikein sisäpiiri? On siinä ihmisillä sitten kuiva käsitys laadukkaasta ajankulusta jos tälläsellä palstalla asuu oikein porukalla. .. XD

        Ah, lihallinen rakkaus on aivan mahtavaa;D


      • Siiten kun on
        kosketusta vailla kirjoitti:

        Ah, lihallinen rakkaus on aivan mahtavaa;D

        lupa siihen, niin voi nauttia hyvällä omallatunnolla! (jos se aika vielä tulee; suuremmissa käsissä - )


      • "Hyvää yötä", sulle.
        Siiten kun on kirjoitti:

        lupa siihen, niin voi nauttia hyvällä omallatunnolla! (jos se aika vielä tulee; suuremmissa käsissä - )

        "sisäpiiriläisiäpä" täällä hyvinkin. Ei muuten mitkään asiat sais / olisi ikinä saaneet sellaisia mittasuhteita, mitä nyt saaneet ovat. Siksi näin. Olen toiminut.

        Ja ase sisäpiiri ei olekaan aivan pieni. Loput, mikä mahd. viitekehys voit päätellä aloitukseni sisällöstä itse. Ja siinä valossa myös peilata joitakin viimepäivien keskustelunaloituksia tai keskustelujen kommentteja täällä.


      • Kasva vielä
        kosketusta vailla kirjoitti:

        Ah, lihallinen rakkaus on aivan mahtavaa;D

        mut vaan sun mielestä .


      • En ole tollaista
        Kasva vielä kirjoitti:

        mut vaan sun mielestä .

        kommentoinut kellekään. Eli jos sitä tarkoitit? Ei kannata uskoa kaikkea harhaanjohdettua -

        Vaikka toki voisin ajatella jostan noin - siinä missä itsestänikin. Raakile tässä ihmisyydessä on yks jos toinen monessakin suhteessa.


      • Hyvää Yötä,uudestaan
        "Hyvää yötä", sulle. kirjoitti:

        "sisäpiiriläisiäpä" täällä hyvinkin. Ei muuten mitkään asiat sais / olisi ikinä saaneet sellaisia mittasuhteita, mitä nyt saaneet ovat. Siksi näin. Olen toiminut.

        Ja ase sisäpiiri ei olekaan aivan pieni. Loput, mikä mahd. viitekehys voit päätellä aloitukseni sisällöstä itse. Ja siinä valossa myös peilata joitakin viimepäivien keskustelunaloituksia tai keskustelujen kommentteja täällä.

        No kun mulla on ihan oikeakin elämä elettävänä, en lue tätä palstaa 24h joten en tiedä sun aloituksistasi. Kunhan ihmettelen ihmisten ajankäyttöä, porukalla lusmutaan jollain palstalla ?.. Käy surku sellaisia.


      • Ymmärsit väärin.
        Hyvää Yötä,uudestaan kirjoitti:

        No kun mulla on ihan oikeakin elämä elettävänä, en lue tätä palstaa 24h joten en tiedä sun aloituksistasi. Kunhan ihmettelen ihmisten ajankäyttöä, porukalla lusmutaan jollain palstalla ?.. Käy surku sellaisia.

        En mäkään täällä päivystä, mut tiedän, et tuo tietty porukka täällä pyörii siinä missä jotku muutkin -


      • eräs M-nainen
        Ymmärsit väärin. kirjoitti:

        En mäkään täällä päivystä, mut tiedän, et tuo tietty porukka täällä pyörii siinä missä jotku muutkin -

        Vielä selvennykseksi tuosta aloituksesakin mainitusta omavanhurskaudesta: Se on ollut se, mihin olen aina langennut ja lankean helposti. Eli että olisko sittenkin minulla jotain omaa ansiota siihen, että olen pystynyt kieltäytymään niin monesta asiasta. Vaikka olenkin halunnut uskoa, että se on korkeampi voima, mikä minua on auttanut - eivät omat voimat (pelkästään olisi riittäneet - mutta juuri siinäpä se onkin. Jotain ansiota langennut ihmismieli helpolla haluaisi itselleen ottaa.)

        Eli voisiko tätä osaltani sanoa "helmasynniksi"? Mikä sellainen voi sitten olla itse kullakin? Mutta onneksemme se on sanottu: ei 7 kertaa vaan 70 x 7. Eli aina kun ihminen katuu, hän saa anteeksi. Toinen juttu on sitten se, että miten ihmisen psyyke toimii. Jos on psykiatrinen diagnoosi, jossain määrin joillekin asioille, mitä on tapahtunut, en ole mitään mahtanut. Terve ei tätä koskaan tule välttämättä ymmärtämään, eikä sairas voi tässä asiaa ymmärtää tervettä. Mutta kuka on terve? Ehkä kitenkin eniten hän, joka tunnostaa sairautensa, puutteelliisuutensa ja viallisuutensa.

        Ja sitten on myös niin, että psyykkisesti olen ollut niin kovassa ryöpytyksessä, etten yksinkertaisesti olisi pystynyt / kyennyt niihin tekoihin, mitä osaltani on mahd. pelätty / katsottu, että mihin olenkaan menossa, ja mitä AIONKAAN tehdä. En ole AIKONUT niin yhtän mitään. Pyrkimyksenäni ei ole ollut aiheuttaa minkään sortin tuhoa. Ainoastaan on ollut vain halu tulla hyväksytyksi ja rakasteltuksi omanai itsenäni. Itsekästä? Toisten tarpeiden kustannuksella? Tuolta kantilta en ole osannut asiaa hahmotella, koska olen ollut toimissani vilpitön. Tässä kohtaan psyykeeni vajavaisuuden vuoksi käsityskykyni itselläni horjuu. Kipeintä tässä kaikessa on tämä.

        Tärkeintä on usko, toivo ja rakkaus (vähintään lähimmäisenrakkaus).


      • käyt hermoille
        eräs M-nainen kirjoitti:

        Vielä selvennykseksi tuosta aloituksesakin mainitusta omavanhurskaudesta: Se on ollut se, mihin olen aina langennut ja lankean helposti. Eli että olisko sittenkin minulla jotain omaa ansiota siihen, että olen pystynyt kieltäytymään niin monesta asiasta. Vaikka olenkin halunnut uskoa, että se on korkeampi voima, mikä minua on auttanut - eivät omat voimat (pelkästään olisi riittäneet - mutta juuri siinäpä se onkin. Jotain ansiota langennut ihmismieli helpolla haluaisi itselleen ottaa.)

        Eli voisiko tätä osaltani sanoa "helmasynniksi"? Mikä sellainen voi sitten olla itse kullakin? Mutta onneksemme se on sanottu: ei 7 kertaa vaan 70 x 7. Eli aina kun ihminen katuu, hän saa anteeksi. Toinen juttu on sitten se, että miten ihmisen psyyke toimii. Jos on psykiatrinen diagnoosi, jossain määrin joillekin asioille, mitä on tapahtunut, en ole mitään mahtanut. Terve ei tätä koskaan tule välttämättä ymmärtämään, eikä sairas voi tässä asiaa ymmärtää tervettä. Mutta kuka on terve? Ehkä kitenkin eniten hän, joka tunnostaa sairautensa, puutteelliisuutensa ja viallisuutensa.

        Ja sitten on myös niin, että psyykkisesti olen ollut niin kovassa ryöpytyksessä, etten yksinkertaisesti olisi pystynyt / kyennyt niihin tekoihin, mitä osaltani on mahd. pelätty / katsottu, että mihin olenkaan menossa, ja mitä AIONKAAN tehdä. En ole AIKONUT niin yhtän mitään. Pyrkimyksenäni ei ole ollut aiheuttaa minkään sortin tuhoa. Ainoastaan on ollut vain halu tulla hyväksytyksi ja rakasteltuksi omanai itsenäni. Itsekästä? Toisten tarpeiden kustannuksella? Tuolta kantilta en ole osannut asiaa hahmotella, koska olen ollut toimissani vilpitön. Tässä kohtaan psyykeeni vajavaisuuden vuoksi käsityskykyni itselläni horjuu. Kipeintä tässä kaikessa on tämä.

        Tärkeintä on usko, toivo ja rakkaus (vähintään lähimmäisenrakkaus).

        VinkuMaaria vois olla jo hiljaa.


      • Ei oo mikään pakko
        käyt hermoille kirjoitti:

        VinkuMaaria vois olla jo hiljaa.

        osallistua keskusteluun, lukemaan mitään näistä -


    • Eräs M-nainen

      Päätit sitten varastaa nimimerkkini.
      Ja tosiaan: Yhteen sydämeen ei mahdu
      kahta ämmää.

      Neitsyt en toki ole. Olenhan elänyt jo kahdessa
      pitkässä parisuhteessa.

      T. Ei Mies

      • En ole varastanut

        nimimerkkiäsi. Kirjaudu, niin tuo samainen merkki näkyy SINISELLÄ kentässä. Sitten et voi väittää nimimerkkiäsi varastettaneen. Se tulikin jo "kinattua" jodenkin toimesta täällä eräässä toisessa aloittamassani keskustelussani olisiko ollut pari viikkoa sitten. Et täällä palstalla esiintynyt mm. itseni, erään M-naisen lisäksi ainakin eräs M nainen ja Eräs M-nainen - kenties myöskö Eräs M-nainen. Eli viivalla tai ilman ja myöskin isolla ja pienellä alkukirjaimella. Eli 4 eri variaatiota. Sitten vielä muut naiset ja miehet (?) päälle sekä he, jotka ottavat mahd. toisen sukuuolen identiteettiä välillä kehiin?

        Eli soppa valmis. Mulla ei ole muita vakuuksia kuin itseni, rehellisyyteni, avoimuuteni sekä siihen uskominen, että olen vaikeasti matkittavissa. Jos joku on yrittänyt "nimissäni" jotain harhaanjohtaa, ennenpitkää epäonnistuvat ja jäävät kiinni - elleivät ole sitä tehneet vielä. Näin haluan uskoa ja luottaa. Ja poistun enemmittä puheitta totaalisesti tämän keskustelun myötä.


      • Kirjoitusvirhe -
        En ole varastanut kirjoitti:

        nimimerkkiäsi. Kirjaudu, niin tuo samainen merkki näkyy SINISELLÄ kentässä. Sitten et voi väittää nimimerkkiäsi varastettaneen. Se tulikin jo "kinattua" jodenkin toimesta täällä eräässä toisessa aloittamassani keskustelussani olisiko ollut pari viikkoa sitten. Et täällä palstalla esiintynyt mm. itseni, erään M-naisen lisäksi ainakin eräs M nainen ja Eräs M-nainen - kenties myöskö Eräs M-nainen. Eli viivalla tai ilman ja myöskin isolla ja pienellä alkukirjaimella. Eli 4 eri variaatiota. Sitten vielä muut naiset ja miehet (?) päälle sekä he, jotka ottavat mahd. toisen sukuuolen identiteettiä välillä kehiin?

        Eli soppa valmis. Mulla ei ole muita vakuuksia kuin itseni, rehellisyyteni, avoimuuteni sekä siihen uskominen, että olen vaikeasti matkittavissa. Jos joku on yrittänyt "nimissäni" jotain harhaanjohtaa, ennenpitkää epäonnistuvat ja jäävät kiinni - elleivät ole sitä tehneet vielä. Näin haluan uskoa ja luottaa. Ja poistun enemmittä puheitta totaalisesti tämän keskustelun myötä.

        kävi tänään itselläin: SYMÄMESSÄNI kirjoitetaan yhdellä ämällä, tiedän.


    • Mietintämyssy

      Hmmm..niin misä tuossa aloituksessa sijaitsee SE väärinkäsitys ;)

      • Ei sijaitsekaan,

        vaan todellisen elämän eräässä tilanteessa, mikä tapahtui tänä iltana. Näinhän tämä menee: täällä peilataan elävää elämää. Jotain tapahtuu oikeassa elämässä, ja sitten ihmiset kommentoivat ja kyselevät niiden perusteella, ja tekevät päätelmiään, luulevat, toivovat ym. menevät harhaan. uskovat pötyjä yms. plläääh. ei enää tod. muuta tänne.


      • Mietintämyssy
        Ei sijaitsekaan, kirjoitti:

        vaan todellisen elämän eräässä tilanteessa, mikä tapahtui tänä iltana. Näinhän tämä menee: täällä peilataan elävää elämää. Jotain tapahtuu oikeassa elämässä, ja sitten ihmiset kommentoivat ja kyselevät niiden perusteella, ja tekevät päätelmiään, luulevat, toivovat ym. menevät harhaan. uskovat pötyjä yms. plläääh. ei enää tod. muuta tänne.

        Luulin sen koskevan tuota neitsyt kohtaa


      • No koskeehan se
        Mietintämyssy kirjoitti:

        Luulin sen koskevan tuota neitsyt kohtaa

        sitäkin. Luulen että juuri tuohon liittyen liikkeellä on juttuja, mitkä eivät pidä paikkaansa.


    • 9+6
    • Timo&Tuula/eräs M

      eräs M-nainen on ...tsädäm Timo ja Tuula!

      • Väärin arvattu!

        Se olen Minä. Ämmällä alkava nainen. Eräs heistä -


      • Eräs M-nainen/Ei ap.

        Minusta usko Jumalaan ei ole pilkan asia,
        hyvät Timo ja Tuula!

        Kahdessa parisuhteessa eläneenä,
        en kuitenkaan ole neitsyt!
        Mutta koska en kuulu mihinkään
        lahkoon tai ääriryhmittymään, vaan ev.-lut. kirkkoon,
        en katso että intiimi kanssakäyminen
        pysyvässä parisuhteessa esim. avoliitossa,
        olisi kovin vaarallista!


      • eräs M-nainen
        Eräs M-nainen/Ei ap. kirjoitti:

        Minusta usko Jumalaan ei ole pilkan asia,
        hyvät Timo ja Tuula!

        Kahdessa parisuhteessa eläneenä,
        en kuitenkaan ole neitsyt!
        Mutta koska en kuulu mihinkään
        lahkoon tai ääriryhmittymään, vaan ev.-lut. kirkkoon,
        en katso että intiimi kanssakäyminen
        pysyvässä parisuhteessa esim. avoliitossa,
        olisi kovin vaarallista!

        Jumalaa en ole pilkannut. Luepa aloitus uudelleen.

        Rakkauden harjoittaminen kaikissa muodoissaan avioliitossa on ihan luvallista, eipä sillä.


      • Ja taas se alkoi
        eräs M-nainen kirjoitti:

        Jumalaa en ole pilkannut. Luepa aloitus uudelleen.

        Rakkauden harjoittaminen kaikissa muodoissaan avioliitossa on ihan luvallista, eipä sillä.

        Härdelli M:n ympärillä. Mitä näkyvämpi ja pahempi mustamaalaukseltaan sen parempi. Mutta mitäs sitten tapahtuikaan. . .


      • Mitä
        Ja taas se alkoi kirjoitti:

        Härdelli M:n ympärillä. Mitä näkyvämpi ja pahempi mustamaalaukseltaan sen parempi. Mutta mitäs sitten tapahtuikaan. . .

        tarkoitat?


      • uskonsa menettänyt
        Eräs M-nainen/Ei ap. kirjoitti:

        Minusta usko Jumalaan ei ole pilkan asia,
        hyvät Timo ja Tuula!

        Kahdessa parisuhteessa eläneenä,
        en kuitenkaan ole neitsyt!
        Mutta koska en kuulu mihinkään
        lahkoon tai ääriryhmittymään, vaan ev.-lut. kirkkoon,
        en katso että intiimi kanssakäyminen
        pysyvässä parisuhteessa esim. avoliitossa,
        olisi kovin vaarallista!

        Usko jumalaan on suurinpiirtein yhtä järkevää kuin tämä palsta, ja tässä totuus.


      • se kateus, se kateus
        Ja taas se alkoi kirjoitti:

        Härdelli M:n ympärillä. Mitä näkyvämpi ja pahempi mustamaalaukseltaan sen parempi. Mutta mitäs sitten tapahtuikaan. . .

        Se kateus, se kateus. Kade ihminen saa sitä isommat kiksit, mitä näyttävämpi on mustamaalaus. M-nainen on antanut pakit ja katkeran kade ihminen velloo tuskissaan...kun ei ole saanut itselleen kaipaamansa huomiota M-naiselta.


    • menee herkästi rikki

      En viittis. Antiikkia, pölyttynyttä.

      • Ei mun olis

        ollut mikään pakko näin avautua. Velvollisuus selittää kellekään. Mut oli sellaiset väärinkäsitysten ainekset taas ilmassa, et katsoin aiheelliseksi, vaikka "vähän" kirpiaseekin -

        Seksuaalisuus on ihmisessä intiimeintä ja herkintä, ja just sillä saralla ne haavoittumiset ja rikkimenot ovat kaikkein syvintä -

        Just siksi.


      • Ettei kannata
        Ei mun olis kirjoitti:

        ollut mikään pakko näin avautua. Velvollisuus selittää kellekään. Mut oli sellaiset väärinkäsitysten ainekset taas ilmassa, et katsoin aiheelliseksi, vaikka "vähän" kirpiaseekin -

        Seksuaalisuus on ihmisessä intiimeintä ja herkintä, ja just sillä saralla ne haavoittumiset ja rikkimenot ovat kaikkein syvintä -

        Just siksi.

        ihmetellä jos ei "naiseus" loista.


      • ei ole todellista
        Ei mun olis kirjoitti:

        ollut mikään pakko näin avautua. Velvollisuus selittää kellekään. Mut oli sellaiset väärinkäsitysten ainekset taas ilmassa, et katsoin aiheelliseksi, vaikka "vähän" kirpiaseekin -

        Seksuaalisuus on ihmisessä intiimeintä ja herkintä, ja just sillä saralla ne haavoittumiset ja rikkimenot ovat kaikkein syvintä -

        Just siksi.

        Mä olen rakastellut avioliitossa ainakin 12 000 kertaa.. Tsiisus mikä ero, sulla ja mulla. Älä tule mulle antiikki kertomaan mitä seksuaalisuus on. Sä et tiedä siitä yhtään mitään. Tiedät vain sen, että sulla on elin olemassa. Olen itsekin kristitty... impeys ei tee sinusta mitään muuta kuin .... en tiedä edes mitä. Ei hyvänen aika..!!!
        Mitä sä olet tehnyt koko ikäsi????
        Varjellut salaisuutta ja saatatkin olla miehelle täysi pettymys...


      • Myöskin egilitaarina
        ei ole todellista kirjoitti:

        Mä olen rakastellut avioliitossa ainakin 12 000 kertaa.. Tsiisus mikä ero, sulla ja mulla. Älä tule mulle antiikki kertomaan mitä seksuaalisuus on. Sä et tiedä siitä yhtään mitään. Tiedät vain sen, että sulla on elin olemassa. Olen itsekin kristitty... impeys ei tee sinusta mitään muuta kuin .... en tiedä edes mitä. Ei hyvänen aika..!!!
        Mitä sä olet tehnyt koko ikäsi????
        Varjellut salaisuutta ja saatatkin olla miehelle täysi pettymys...

        (maltillisena feministinä) mun lähtökohdat on jossain aiva muualla, kuin että vaivaisin päätäni ajatuksella, tulenkohan tuottamaan joskus miehelleni pettymyksen tällä saralla. Ihmisyydessä on kysymys niin paljosta ja ennekaikkea muusta - seksuaalisuuden tärkeää osa-aluetta unohtamatta. Kaikki yhdessä ovat kokonaisuus.

        Siitä ei ole pelkoa. :D

        Enempiä en vaivaudu noin ala-arvoiseen kommentttin vastata.

        Mutta rikkimenosta aimpaa toisen aiempaa kommenttia ajatellen: En ole mennyt HELPOLLA rikki. Aikamoisia ja suuria asioita tapahtunut. Tämä koko härdelli. Mikä sisältänyt myös monessa suhteessa pahantahtoista panettelua, perätöntä juorupuhetta ja mustamaalausta. Rikki menis "vahvempikin" ja pienemmästäkin -

        Anteeksianto ei ole helppo eikä yksinkertainen juttu, kun vaatii näkyessään käytännön toimien tasolla omasta puolestani suuren määrän terapiaprosessin vaikutusta ennen sitä. Että vapaudun lukittuneisuudestani. Että yksinkkertaisesti pystyn ja kykenen.

        Huolimatta siit, että tietyllä tavalla vapaa olen jo nyt.

        Ihmisen psyyke on kuitenkin monikerroksinen, eivätkä asiat ole mustavalkoisia. Vaikka rakkaus karkoittaa pelon, sanotaan, ihmiselle ei saa tehdä väkivaltaisia vaatimuksia. Rakkaus ei vaadi. Se tulee luonnostaan myös puoleltani sitten (käytännön toimien tasolla), kun olen siihen valmis ja tarpeeksi ehjä. Ei pelko yhtäkkiä mihinkään samantien poistu. Ei psyykkinen sairaus eivätkä tarumaattiset kokemukset. Tämä ei liity uskonasioihin. KAikkea ei saa eikä voi hengellistää. JOs näin tehdään, silloin on hengellisen väkivallan elementit kehissä. Mutta uskon, että jokin muuttuu nyt. On jo muuttunut.

        Jos lähestytte minua, teette sen itselleni helpommaksi. Lähimmäisenrakkauden.

        Koska kaikki kiteytyy siihen; alamäki lähti 10 v sitten siitä, kun mut jätettiin yksin. Miettikää sitä.


      • rakastelija matami
        Myöskin egilitaarina kirjoitti:

        (maltillisena feministinä) mun lähtökohdat on jossain aiva muualla, kuin että vaivaisin päätäni ajatuksella, tulenkohan tuottamaan joskus miehelleni pettymyksen tällä saralla. Ihmisyydessä on kysymys niin paljosta ja ennekaikkea muusta - seksuaalisuuden tärkeää osa-aluetta unohtamatta. Kaikki yhdessä ovat kokonaisuus.

        Siitä ei ole pelkoa. :D

        Enempiä en vaivaudu noin ala-arvoiseen kommentttin vastata.

        Mutta rikkimenosta aimpaa toisen aiempaa kommenttia ajatellen: En ole mennyt HELPOLLA rikki. Aikamoisia ja suuria asioita tapahtunut. Tämä koko härdelli. Mikä sisältänyt myös monessa suhteessa pahantahtoista panettelua, perätöntä juorupuhetta ja mustamaalausta. Rikki menis "vahvempikin" ja pienemmästäkin -

        Anteeksianto ei ole helppo eikä yksinkertainen juttu, kun vaatii näkyessään käytännön toimien tasolla omasta puolestani suuren määrän terapiaprosessin vaikutusta ennen sitä. Että vapaudun lukittuneisuudestani. Että yksinkkertaisesti pystyn ja kykenen.

        Huolimatta siit, että tietyllä tavalla vapaa olen jo nyt.

        Ihmisen psyyke on kuitenkin monikerroksinen, eivätkä asiat ole mustavalkoisia. Vaikka rakkaus karkoittaa pelon, sanotaan, ihmiselle ei saa tehdä väkivaltaisia vaatimuksia. Rakkaus ei vaadi. Se tulee luonnostaan myös puoleltani sitten (käytännön toimien tasolla), kun olen siihen valmis ja tarpeeksi ehjä. Ei pelko yhtäkkiä mihinkään samantien poistu. Ei psyykkinen sairaus eivätkä tarumaattiset kokemukset. Tämä ei liity uskonasioihin. KAikkea ei saa eikä voi hengellistää. JOs näin tehdään, silloin on hengellisen väkivallan elementit kehissä. Mutta uskon, että jokin muuttuu nyt. On jo muuttunut.

        Jos lähestytte minua, teette sen itselleni helpommaksi. Lähimmäisenrakkauden.

        Koska kaikki kiteytyy siihen; alamäki lähti 10 v sitten siitä, kun mut jätettiin yksin. Miettikää sitä.

        Huonoista luovutaan. Hyvät saavat kuninkaallisen kohtelun. Hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmaks..


      • Äh, puhut
        rakastelija matami kirjoitti:

        Huonoista luovutaan. Hyvät saavat kuninkaallisen kohtelun. Hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmaks..

        asian vierestä. Olkoon!


    • Ajan kanssa kaikki

      Et ole ilmeisesti seurustellut ja olet vielä nuori. Ei neitsyyttä tarvitse hävetä.

      • Ei, olen jo nainen

        hyvässä iässä. Tämä johtuu vakaumuksestani. Ja myöskin viimevuosien puolesta (2v) siksi, että yksityisyyteeni on kajottu tällä saralla yhteisöllisessä mielessä, ja sillä on ollut tuhoisat vaikutukset.

        Itse olen sitten parhaani mukaan yrittänyt oikoa väärinkäsityksiä, täältä palstaltakin käsin. Koska ihmismäärät mittavat yhteisöllisesti kun on jonkun / toisten asioita "käsitelty". Keinoni ovat olleet rajalliset. Miten muuten olisin voinut toimia? Välttyäkseni tulkintojen tulkintojen tulkinnoilta.

        Vaikka en olisi uskossa, en olisi ollut mahdollisesti siitä huolimattakaan kykenevä.. siihen, sellaiseen.. Mutta en häpeä. Tää vaan on nyt näin, miten on. Ennemmin ylpeä olen kuitenkin ylpeä neitsyydestäni kuin että häpeäisin sitä.


    • eräs m nainen

      Naurettava ketju. Eikö noi M naiset voi rekisteröityä, mitä kinastelemaan kuka on eräs sitä ja eräs tätä.

      • Olen jo poistumassa

        tästä vankilasta, joten ei enää tarpeen.
        Tämä keskustelu enää -


      • turhat m-ketjut...

        Ihan naurettava nimimerkki joku "m-nainen".

        Kas kun ei "nainen", ja sitten kinaamaan, esitetäänkö sillä jotakuta toista naista ja kuka oli eilen nainen toisessa ketjussa ja onko se juuri mun tuntema yks nainen, sillä tunnistekin täsmää, sekin on tosiaan nainen.


      • Sullahan välähti;
        turhat m-ketjut... kirjoitti:

        Ihan naurettava nimimerkki joku "m-nainen".

        Kas kun ei "nainen", ja sitten kinaamaan, esitetäänkö sillä jotakuta toista naista ja kuka oli eilen nainen toisessa ketjussa ja onko se juuri mun tuntema yks nainen, sillä tunnistekin täsmää, sekin on tosiaan nainen.

        juuri näin! :D

        eräs M-nainen eli aloittaja.


    • M vain

      Hyvä että sulla on vapaus sydämessä.

    • Siiriliisa

      Moni ei kyllä olisi selvinnyt ilman lähimmäisenrakkautta hankalista vuositaan. Jotkut ovat kulkeneet laput silmillä silloinkin ja havahtuvat vasta tosiasioiden edessä. No on sitä ollut melko hirveä aikanaan. Kiitos omien pelkojen ja muiden haukkujen.
      Katkera ja omaa etuaan tavoitteleva on ihmismieli, muuta en voi tällähetkellä todeta. Olen sen verran kiukkuinen nyt eräille!

      • Katkera ja omaa

        etua tavoitteleva? En ihan saa kiinni. Itse olen ollut vilpitön, joskaan en pyhimys. Pahoja ja tuhoavia tarkoitusperiä ei mulla ole ollut, mutta johtuen ihmisen inhimillisestä heikkoudesta asiat eivät aina mene ihan malliilleen. Eri asia mikä on tahatonta ja mikä mahjd. ei?

        Anteeksiantoa tarvitaan joka tapauksessa. Ja sitten meillä jokaisella on ne omat sokeat pisteemme, joita emme välttämättä edes hahmota / tiedosta. Ja tähän päälle ihmisen psyykeen puolustusmekanismit. Ja sitten jos löytyy vielä psykiatrinen diagnoosi maallikko ei analyysistä selviä turvautumatta ammattilaisen apuun.


    • isollaämmällä

      mä en ole. ole mutta on pitänyt olla pidättäytyväinen odotellessa ässää, sana kiirii niin saatanan nopeesti ettei halua olla kovin tuhma, jos ässä tosissaan onkin kaipaillut minua ja todellisuudessa onkin vapaa. näin mä olen käsittänyt korjatkaa jos oon väärässä. Ja sori saatanallisuuteni, oikeesti olen ihan hyvä sälli. En usko sellasiin.

      • Väärä palsta,

        väärä keskutelu. Millään ässällä ei oo mitään takemistä tän kanssa -


      • ristusmäsanon
        Väärä palsta, kirjoitti:

        väärä keskutelu. Millään ässällä ei oo mitään takemistä tän kanssa -

        Voi ny J-U-M-A-L-A-U-T-A poistoon tämä ketju jo!


      • Jos noin koet,
        ristusmäsanon kirjoitti:

        Voi ny J-U-M-A-L-A-U-T-A poistoon tämä ketju jo!

        paina tota "ilmoita asiaton viesti" -kohtaa. :D


      • ☆ :-D ☆
        Jos noin koet, kirjoitti:

        paina tota "ilmoita asiaton viesti" -kohtaa. :D

        :-D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5580
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1672
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1656
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1102
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      819
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe