Onko ulkonäöllä merkitystä työllistymisessä?

fbdbghyj

Mitä tuumaatte, palkataanko työpaikkaan mieluummin hyvännäköinen epäpätevämpi henkilö kuin ruma pätevämpi?

92

2970

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toisessa ei

      Riippuu tehtävästä!.

      Jos työnantaja toimii aikuisviihde-alalla tai on maanviljelijä karjatilalla niin toisessa on merkitystä

      • lolipop

        Ja riippuu työnantajasta. Jos on semmoinen läähättävä ja vähänkin itse osaamisesta piittaamaton tai haluaa silmänruokaa tylsien työntekijöiden ohelle ni ulkonäöllä pääsee pitkälle. Tietenkin saattaa tulla vastaan jotain henkilökohtaisia pyyntöjä joiden uhalla saa potkut jos ei niihin suostu.


      • Se ruma äijä.
        lolipop kirjoitti:

        Ja riippuu työnantajasta. Jos on semmoinen läähättävä ja vähänkin itse osaamisesta piittaamaton tai haluaa silmänruokaa tylsien työntekijöiden ohelle ni ulkonäöllä pääsee pitkälle. Tietenkin saattaa tulla vastaan jotain henkilökohtaisia pyyntöjä joiden uhalla saa potkut jos ei niihin suostu.

        Kyllä kaunis kokematon nainen jaa helposti työtä ja ruma äijä jolla on kokemusta 15 vuotta , ei saa töitä.


      • Gruber

        Saa, erityisesti naiset hyötyvät tästä, mutta keskittykää vain siihen feministien keksimään "miehen euro on naisen 80 centtiä" -propagandaan. Feministit ovat niin niskan päällä nykyään "näkymättömien voimien" ansiosta, että nainen saa helposta työstä enemmän kuin mies vaativasta työstä.


      • U R Insane

        Kyllä voi kirjoittaa oikeinkin jos älyää!

        Varsinaiseen aiheeseen, kyllä varmasti on vaikutusta ulkonäöllä, hyvännäköisten ei tarvitse työttömänä lojua.
        Hyvä työhönottaja ymmärtää kylläkin että työpaikalle tarvitaan monenlaisia ihmistyyppejä jos haluaa rakentaa hyvin toimivan tiimin. Mukana on sosiaalisia tyyppejä työilmapiiriä kohottamaan, introverttejä suorittajia, jne. jolloin ei-niin hyvännäköisillekin pitäisi olla kyllä paikka työelämässä.

        Jos kaikki työntekijät ovat samaa ihmistyyppiä, näkökulma on monotoninen, kukaan ei keksi asioita ja ratkaisuja, ideoita laatikon ulkopuolelta mikä on elintärkeää menestyvälle firmalle.


      • PÄTEVÄ?!

        TYÖPAIKALLA ON OLTAVA AINA AMMATTINSA OSAAVA HENKILÖ, EI MASKOTTI. MISSIKISAT ON ASIA ERIKSEEN. PÄTEVÄ JA ASIANTUNTEVA JAKSAVA IHMINEN.


      • totta vain on.
        PÄTEVÄ?! kirjoitti:

        TYÖPAIKALLA ON OLTAVA AINA AMMATTINSA OSAAVA HENKILÖ, EI MASKOTTI. MISSIKISAT ON ASIA ERIKSEEN. PÄTEVÄ JA ASIANTUNTEVA JAKSAVA IHMINEN.

        PÄTEVÄ?!

        just' mutta, kuinkas sitten kun erehtyy sanomaan suoraan,valehtelematta, että on tässä tullut sairasteltua.Vielä kun sanot, että lääkkeet lihottivat n.10kg, haastattelijan naama menee muikiaksi, vaikka ne liikakilot olisikin jo menneiden talvien lumia.
        Siihen muuten loppuu työhaastattelu.
        Oli sitten pätevin ja paras tai ei.


      • Jaananaana
        totta vain on. kirjoitti:

        PÄTEVÄ?!

        just' mutta, kuinkas sitten kun erehtyy sanomaan suoraan,valehtelematta, että on tässä tullut sairasteltua.Vielä kun sanot, että lääkkeet lihottivat n.10kg, haastattelijan naama menee muikiaksi, vaikka ne liikakilot olisikin jo menneiden talvien lumia.
        Siihen muuten loppuu työhaastattelu.
        Oli sitten pätevin ja paras tai ei.

        Kultaseni, jos menit sanomaan tuon työhaastattelussa niin et taatusti ollut päivän pätevin. Rehellinen pitää olla - et sinä halua valehdella 8 tuntia päivässä koko työurasi aikana - mutta kerro miten pääsit ongelmasi yli ja mitä siitä opit. Ei elämä ole kiiltokuvaa, vaan matka jolla sattuu ja tapahtuu. Ero hyvällä ja huonolla matkalla on se, jos opit jotain tai tulet toistamaan ongelmaasi, sairauttasi tai virhettäsi.
        En tiedä sairauttasi, mutta monet sairaudet ja painoongelmat kun ovat ihan itseaiheutettuja, sadoilla euroilla ostettuja ja kaupan ruokakassissa kotiin tuotuja. Ja lääkkeillä niitä ei paranneta, maksoivat lääkkeet mitä vaan.


      • Joskusnätti
        Se ruma äijä. kirjoitti:

        Kyllä kaunis kokematon nainen jaa helposti työtä ja ruma äijä jolla on kokemusta 15 vuotta , ei saa töitä.

        Riippuu työstä. Jos etsitään valokuvamallia, niin ulkonäöllä on merkitystä. Yleensä eniten merkitsee se, että hakija on pätevä, siisti ja asiallisesti pukeutunut. Vampit, rasvaletit ja homssantuut kyllä tipahtavat pois ulkonäön takia, vaikka olisivat periaatteessa kauniitakin. Tuskinpa vaikkapa opettajan tai kirjanpitäjän oletetaan olevan kaunis, kyllä siinä ihan muut kriteerit ratkaisevat.


    • on sillä väliä

      On sillä väliä, myös niissä ammateissa, missä luulisi, että ei ole. Joku pomo voi haluta palkata sihteerikseen pitkähiuksisen, hoikan blondin joku toinen taas siilitukkaisen bruneten. Itse olen vaalea ja olen huomannut, että kun minua ei ole valittu ja se joka siihen tehtävään on valittu on aina lyhythiuksinen brunette. Aina.

      Joskus kauneudesta on myös haittaa. Jotkut eivät halua palkata kaunista, koska saatetaan pelätä, että tuo vie minun ihastuksen siltä työpaikalta tai pelätään jotenkin jäävän itse kauniin varjoon. Jotkut eivät halua myöskään palkata kaunista, koska pelätään, että työyhteisö ei keskity työtehtäviin, vaan tähän kauniiseen naiseen.

      Myös tyylillä on väliä. Joku haluaa mielummin palkata rempseän, hieman epäsiistin ja suttuisen työntekijän, kuin siististi ja asiallisesti pukeutuneen. Joku voi myös pelätä, että tuo pukeutuu paremmin kuin se haastattelija itse tai on liian muodikas, hyvännäköinen jne. mikä taas aiheuttaa kateutta.

      Myös kaikenlaiset räikeät hiusvärit, tatuoinnit, korut tai niiden puuttuminen, parta, onko hiukset pitkät vai lyhyet jne. vaikuttaa aina, vaikka kuinka yrittäisi kieltää asian. Jos haastattelija on punahiuksinen, niin hän palkkaa mielummin punahiuksisen, jos on siilitukkainen brunette niin palkkaa mielummin toisen siiitukkaisen bruneten, jos on reippaasti ylipainoinen niin palkkaa mielummin samankaltaisen kuin itse jne.

      • fbdbghyj

        Täytyypä a) vakoilla "tarjottuja" työpaikkoja ja b) hankkia kattavat naamiointivermeet peruukkeineen, tekotisseineen, korsetteineen ja feikkitatuointeineen.


      • Ei sitä itse tiedä
        fbdbghyj kirjoitti:

        Täytyypä a) vakoilla "tarjottuja" työpaikkoja ja b) hankkia kattavat naamiointivermeet peruukkeineen, tekotisseineen, korsetteineen ja feikkitatuointeineen.

        Joskus riittää iloinen hymy haastattelijalle, kun työpaikka heltiää. Näin on työnantaja jälkeenpäin kertonut, kun syytä työpaikan saamiseen olen kysynyt. Tosin koulutus ja työkokemus olivat kunnossa.


      • fbdbghyj kirjoitti:

        Täytyypä a) vakoilla "tarjottuja" työpaikkoja ja b) hankkia kattavat naamiointivermeet peruukkeineen, tekotisseineen, korsetteineen ja feikkitatuointeineen.

        :D


      • on sillä väliä
        Ei sitä itse tiedä kirjoitti:

        Joskus riittää iloinen hymy haastattelijalle, kun työpaikka heltiää. Näin on työnantaja jälkeenpäin kertonut, kun syytä työpaikan saamiseen olen kysynyt. Tosin koulutus ja työkokemus olivat kunnossa.

        Olen monesti ollut iloinen, energinen, pirteä ja hymyilevä, mutta eipä tuo ole auttanut. Sen sijaan on palkattu se masentuneen näköinen, mumiseva ja mahdollisimman ei-pirteä henkilö, joka ei vahingossakaan hymyile kenellekään. Että juu, näinkin päin olemus ja ulkonäkö voi vaikuttaa.


      • höpö

        aina on ollu ulkonäöstä haittaa nuorena oli liian nuori ja kaunis vanhempana liian paksu ja hullu :P


      • ÄÄööää

        Ei se aina kateudesta ja muista johdu kun kaunis ei pääsekään töihin. Mutta tuo, että muut keskittyisivät naiseen töiden sijaan on ihan huomioitava asia.

        Kauniita ihmisiä pidetään yleensä miellyttävimpänä jos eivät kopeaksi ole muuttuneet (tuli tänään ikävästi tälläinen vastaan asioidessani kahvilassa), kuin rumempia. Kahviloissa ja vastaavissa usein huomaa miten nuoria naisia suositaan. Toki pitää muistaa, että työnhakioita on varmaan enemmän naisien keskuudessa kuin miesten. Tämä vain joskus johtaa siihen, että palveluammattiin käytökseltään kykenemätön on valittu juuri väärien perustelujen vuoksi. Niinä harvoina kertoina kun olen huonoa palvelua saanut, on se lähes aina nuori nainen. Se ei silti haittaa, koska esim. tarjoilija ei saa palautteen mukaan palkkaansa.

        Joissain maissa on tippaus käytössä. Kauniimpia/komeita palkitaan herkemmin tippaamalla, etenkin naisia ihan vain siksikin että ovat kauniita. Rumemman täytyy panostaa enemmän asiakasystävällisyyteen, mutta hän ei tule saamaan yhtä mukavasti tippiä jos vertaa asiakasystävälliseen mutta kauniiseen henkilöön.


      • Nim. on sillä väliä
        on sillä väliä kirjoitti:

        Olen monesti ollut iloinen, energinen, pirteä ja hymyilevä, mutta eipä tuo ole auttanut. Sen sijaan on palkattu se masentuneen näköinen, mumiseva ja mahdollisimman ei-pirteä henkilö, joka ei vahingossakaan hymyile kenellekään. Että juu, näinkin päin olemus ja ulkonäkö voi vaikuttaa.

        Ei se ole se masentuneisuus, mumina ja ei-pirteys vaan se on kiistaton pätevyys, joka on tullut huomatuksi. Sellaisilla asioilla on näinäkin päivinä joskus ratkaiseva vaikutus, vaikka ei mitenkään uskoisi, kun mediaa seuraa.


      • Tyhmyys näkyy

        Hmm, mistä tiedät, minkä näköinen sihteeri tms. virkaan valittiin? Aika harva firma julkistaa uusien työntekijöiden kuvia lehdissä. Melkoista yleistystä, joka haiskahtaa vain "voi itku-mua-ei-valittu-vaikka-oon-blondi" -parkumiselta. Ja mielestäsi rempseä on epäsiisti ja suttuinen?

        Työpaikallani on monta kaunista PÄTEVÄÄ naista, jotka tekevät oikeaa työtä, eivätkä keskity ulkonäkönsä kanssa raflailuun. Tekstistäsi käy todella kliseinen ja lapsellinen ajatusmaailma ilmi. Ei ihme, jos noin mietit, ettet saa töitäkään. Typeryys näkyy myös sen siistin ja puunatun ulkokuoren läpi pätevien ihmisten haastattelussa.

        Itse haastattelen piakkoin 5-7 henkilöä, joista yksi valitaan toimistotöihin firmaamme. Et olisi päässyt heidän joukkoonsa esihaastattelun jälkeen, olivat paperisi kuinka hyvät tahansa.


      • Kade?
        on sillä väliä kirjoitti:

        Olen monesti ollut iloinen, energinen, pirteä ja hymyilevä, mutta eipä tuo ole auttanut. Sen sijaan on palkattu se masentuneen näköinen, mumiseva ja mahdollisimman ei-pirteä henkilö, joka ei vahingossakaan hymyile kenellekään. Että juu, näinkin päin olemus ja ulkonäkö voi vaikuttaa.

        Tuskin, olet vain katkera siitä, ettet päässyt. Ulkonäkö ei tuossa ole vaikuttanut asiaan mitenkään. Tai mumiseminen.


    • 2468

      Noista en palkkaisi ketään, niillä ei ole kännyn vuoksi aikaa tehdä enää töitä.

    • Tie nousi pystyyn

      Kokemuksesta tiedän, että vaikka on tullut palkatuksi, ei esimerkiksi etene työssään pukeutumisensa takia. Oli yksi työkaveri, joka oli hyvin pätevä, mutta aina likainen. Sellaista miestä, jolla oli paidankaulus sisäpuolelta pikimusta, ei voinut yksinkertaisesti ottaa mukaan neuvotteluihin.
      Tyyppi itse ei käsittänyt ja vaimo ei sitten välittänyt, mikä selvisi myöhemmin kun ero tuli. Tuliko ero siksi, että mies oli tuhnus vai siksi, että vaimolle riitti vain tilipussi, jäi epäselväksi.

    • ugly bob

      pistä pussi päähän niin olet "neutraali" et kaunis etkä ruma. sitten varmaan alkaa viimeistään vaikuttaa se oletko pätevä vai et.

    • Saima

      Meidän kunnassa jo 40vuotta sitten otettiin paloasemalle siivooja valokuvan perusteella!!!!

      • Työ ja Tuuponen

        Hai meiltä taas lähti yksi työntekijä kettuterroristis etätyöhön lammastarhalle Ivaloon valokuvan perusteella.


      • TYÖ KUTSUU!

        MAKUUHUONE JA TYÖPAIKKA ON ASIA ERIKSEEN. TYÖ TYÖPAIKALLA. PYLLYT MAKUUHUONEESSA.


    • 11+13

      Asiaa voisi tarkastella kysymyllä "kenet sinä palkkaisit?".. Tosin ansioluettelon pituudella ei taida olla merkitystä muuta kuin ensimmäisellä minuutilla haastattelussa, nähty monesti ja kieltämättä teot, olemus jne sanovat enemmän kuin sanat ja kirjoitukset työelämässä, riippuen haetusta työstä. En oikein osaisi kuvitella 20-30v raksatyötä tehnyttä ihmistä atk- alan hommiin.

    • 6+6

      Idioottimaista logiikkaa jälleen.

      Kauniit saavat kokea enemmän työpaikkakiusaamista kyllä.
      kaunis, fiksu ja ujo. Se on vihon viimeinen yhdistelmä. Haahkalinnut syö elävältä!

      • Nätti nuorena

        Se on justiinkin noin. Koettu on pikkuisen nuorempana.


    • Muodollisesti pätevä

      Itse olen päässyt vaikuttamaan moneen palkattavaan, ja varsinkin jos on tulossa samoihin hommiin / tiimiin niin olen aina painottanut "muodollista pätevyyttä", siis ulkomuodollista.

      Kyllä se on mukavampi työskennellä kivan nätin naisen kanssa kuin puukenkiä pitävän ylipainoisen miehenkörilään.

    • sattuman satoa

      Päivästä riippuen , meillä ainakin aamupalaverissa päätetään valitaanko tänään ,
      hyviä työntejöitä , vai kauniita naisia .

      • glögi sögi

        naiset vierastavat tuuheaa partani. Naisella on rinnat, miehellä parta. Yksinkertaista. En ole pummi. Rakastan vain partaa.


      • Höpölöpölöpöä

        Ovatko kauniit naiset ja hyvät työntekijät jotenkin toistensa vastakohtia. Käsittääkseni rumempikin voi joskus olla huono työntekijä ja kaunis hyvä. Ei kai ulkonäkö ammattitaitoa ratkaise! Jos työpaikalla on vaikkapa kolmekymmentä työntekijää, niin miksi ihmeessä ulkonäkö muka jotakin ratkaisee. Yksi on nätimpi, toinen vähemmän nätti, joku laiha, toinen pulska. Jos työt hoidetaan kunnolla, niin so what!


    • hässimies 1000

      Itse valitsisin tietenkin kauniita koska firman pikkujouluissa niitä on mukavampi hässiskellä.

    • --------------------

      Kauniit naiset saa ihan mitä vaan.

      Vaikka töitä.

    • HeiTrolliHei- - --

      Kyl ny ulospäin saa näyttää kauniilta jos tahtoo

      • ohoho nyt tuli

        joo ihan samaa mietitään täällä kotisohvalla vanhempien kanssa iha hyvä juttu


    • ilkka*

      Olen palkannut kymmeniä työntekijöitä firmaan jossa olen henkilöstöpäällikkönä, koskaan en ole ulkomuodon takia ottanut/jättänyt ottamatta. Ammattitaito ja sopivuus ratkaisee.

      • turpa kii

        vitun vale


      • kauniit naiset pitää
        turpa kii kirjoitti:

        vitun vale

        niin eihän tollasia ihmisiä työllistymis maailman tarvii päästää ku menee johnki helvetin blogeihin kommentoimaan sun mielipitees on yhtäkuin paskaa ja turha sanoo ku nään sun kaunis louis voutton vaimon


      • kissat kusee
        kauniit naiset pitää kirjoitti:

        niin eihän tollasia ihmisiä työllistymis maailman tarvii päästää ku menee johnki helvetin blogeihin kommentoimaan sun mielipitees on yhtäkuin paskaa ja turha sanoo ku nään sun kaunis louis voutton vaimon

        vitun possu


      • valheellinen maailma

        Oon ite samas paikas. Palkkasin just viime viikolla sexyn ja hylkäsin yhen pummin hakemuksen. On your FACE


      • kjdfkjfhj

        Joskus se ulkomuotokin on sopivuutta.
        Asiaan vaikuttaa myös alitajuisesti se, miten kiinteästi joutuu tekemisiin tulokkaan kanssa. Jos se pannaan piiloon jollekin liukuhihnalle tai toiseen konttoriin, jossa ei itse usein vieraile, ei asilla liene väliä.
        Jos taas on naamatusten kokoajan niin kyllä vaikuttaa.

        Katselin joskus televisiossa ruotsalaisia Hollywood rouvia ja täytyy sanoa, että ovat pahasti pilalle reparoituja silikoneineen ja pingoitettuine naamanahkoineen.


      • että näin
        kjdfkjfhj kirjoitti:

        Joskus se ulkomuotokin on sopivuutta.
        Asiaan vaikuttaa myös alitajuisesti se, miten kiinteästi joutuu tekemisiin tulokkaan kanssa. Jos se pannaan piiloon jollekin liukuhihnalle tai toiseen konttoriin, jossa ei itse usein vieraile, ei asilla liene väliä.
        Jos taas on naamatusten kokoajan niin kyllä vaikuttaa.

        Katselin joskus televisiossa ruotsalaisia Hollywood rouvia ja täytyy sanoa, että ovat pahasti pilalle reparoituja silikoneineen ja pingoitettuine naamanahkoineen.

        Näytän ikäistäni huomattavasti nuoremmalta, yleensä saan kuulla, että olen vähintään 10 vuotta nuorempi ja olen selkeästi käynyt ottamassa jotain botoxia ja kiristänyt naamaani, mikä oikeasti ei ole totta. Minulla on vain sattumalta hyvät geenit ja suhteellisen terveät elämäntavat, että näytän nuoremmalta. En myöskään tupakoi enkä ota liikaa aurinkoa. Sitten saa kuulla kuinka on mitäkin ryppyleikkaiksia ja botoxia ottanut.


    • fgddfgfdgdf

      Asiakaspalvelutyöhön ei yleensä rumia oteta

      • niin....

        mutta tyhmiä otetaan ja se on raivostuttavaa


      • luit oikein

        Ei yleensä joo, mutta on myös yrityksiä, jotka tarkoituksella palkkaavat sekä rumia, mahdollisimman näkymättömiä, tympeitä ja tyhmiä. Luit oikein, asiakaspalveluun.


    • työllistyessäni ei katsota ulkonäköä muutakaan ......... eipä tässä pidän mailmantaloudesta, joten mennyt on syteen tai saveen ... yrityslaitos tai mikä nyt panee "sillit säilöö" voi työntekijää katsoen sanoa onko kelpo työpaikalle, minuahan ei ... sillä silmällä

    • oppeliini1

      ON. Ulkonäollä ja esiintymisellä on iso merkitys!

      Yleensä tyonantajat haluavat joukkoonsa ihmisen joka esiintyy positiivisesti, on siisti ja iloisen asiallinen, haluaa auttaa, on hyvä lisä tiimiin kuin tiimiin, (tietenkin täyttää tyohon asetetut vaatimuksest) saapuu haastatteluun:

      Nainen:
      - siisti mekko ( helma polveen tai alapuolellle), ja matalakorkoiset avokkaat, hiukset pois kavoilta, mielummin vedetty paakse tai muuten siististi kammattu tai
      - siisti paitapusero ja bleiseri, siisti (alle polven ) hame ja matalat avokkaat, huikseset kammattu
      Mies: hyvin prässätyt housut, puhdas silitetty paita solmio, puvuntakki ja kiillotetut kengät

      Haastattelija ei halua nähdä minihameita, suttusia meikkejä, ryppisiä/likaisia vaatteita, (niitä näkeen eri ammatin harjoittajilla kuin mitä kyseinen yhtio edustaa) vapaa-ajan asuja, epäsiistejä hiuksia, ahdistuneit/nyrpeitä ilmeitä jotka saa aikaan vastenmielisyyden hakijaa kohtaan.

      Kummallakin: saavu etu-ajassa, ystävällinen ilma kasvoilla, tulostettu cv mukana, valmiit kysymykset haastattelijalle yhtiostä ja tyohonliittyvästä, edeltäpäin haettu tieto yhtion toiminnasta- taloudesta- tuotteista jne jne. Elekroniset romut asetetut äänettomälle.

      Toisin sanoen, kun olet päässyt haastatteluasteelle, todista että haluat juuri tämän paikan ja tulet olemaan tuottava jäsen yhtiolle, olet halukas ja valmis oppimaan uutta, opit nopeasti ja olet luotettava, he ovat onnellisessa asemassa saadessaan juuri sinut joukkoonsa.

      • noup_

        Noup! On olemassa myös haastatteluita, missä pukuun tai jakkuun pukeutuminen on täysin turn off. On olemassa rennon rempseitä työyhteisöjä, missä ei kukaan pukeudu pukuun tai jakkuun, ainoastaan toimitusjohtaja pukeutuu näin. Pukeutuminen haastattelussa pitää suhteuttaa siihen yritykseen ja yrityskulttuuriin mihin on menossa eli ts. pitää tietää millä tavoin työyhteisön jäsenet pukeutuvat ja käyttäytyvät töissä.

        Olen myös ollut monesti haastatelussa, missä selkeästi haastattelija on etsinyt itselleen lähinnä naista ja haastattelu itsessään on aivan sivuseikka. On ollut heteromiehiä, jotka haluavat löytää oman sutturansa ja toisaalta siilitukkalepakoita, jotka etsivät itselleen maskuliinista naista. On ollut haastatteluita, missä on esitetty asiattomia kysymyksiä ja on ollut haastatteluita missä on suoraan sanottu, että palkkaamme vain sukulaisten lapsia tai että olet liian hienosti pukeutunut.


      • noup_

        Lisään vielä, että olenpa myös naisena törmännyt siihen, että haastattelija on heteronainen ja on ilmoittanut julkisesti työyhteisössä, että haluaa palkata nimenomaan miehen ja komean ja nuoren sellaisen. Naista ei tulla tänne palkkaamaan niin kauan kuin hän on johdossa.


    • albumi miljardeissa

      Työantajana toimiessani katselen kaikin puolin ja vertailen en voi sanoa onnistuvani kauneuskilpailuissa, arvaamatonta on millon mistäkin missit MM ... joten sanoisin kyseessä olevan, miellyttävyys työpaikka puolesta. Finanssi ei edes kustanna?

      • ei näin

        Entä jos se missin näkönen olisi myös joukon pätevin, kokenein, mukavin ja fiksuin? No, sillonhan hän olisi LIIAN kaunis, liian pätevä, liian kokenut, liian mukava, liian fiksu ja liian sitä ja tätä.

        Sitten on myös ihmisiä, jotka luulevat, että kauniit ovat automaattisesti aina tyhmiä ja fiksuuden tunnistaa mahdollisimman rumasta ulkonäöstä. EI näin! On olemassa kauniita ja älykkäitä, kauniita ja tyhmiä, rumia ja älykkäitä sekä rumia ja äärimmäisen tyhmiä.


    • KIvaa ostaa

      Asiakaspalveluun valittavan tärkein griteeri on ,ei todistukset ,
      vaan henkilön on oltava
      SEN NÄKÖINEN ETTÄ SILTÄ ON KIVA OSTAA , sanoi tj .

      • makukysymys

        Se on makukysymys se. Toiset ostaa kauniilta ja toisen ostaa mahdollisimman rumilta. Toiset tykkää blondeista ja toiset ostaisivat mielummin bruneteilta. Toiset tykkää kaljuista ja toiset partamiehistä. Toiset tykkäävät itseään rumemmista ja vaatimattomista, toiset tykkäävät itseään tyhmemmistä.


      • kiva lukea, hei?

        mikä ihme on griteeri?


    • Näin se vain on

      Totta kai hyvännökäinen saa helpommin työpaikan kuin rumilus. Jos nainen antaa ymmärtää ja vielä ymmärtää antaa on urakehitys nopeaa. Reittä pitkin on iät ja ajat saatu ylennyksiä. Suomi ei ole tästä mitenkään poikkeus. Eihän näistä tietenkään julkisesti kukaan tule nimellään kertomaan. Naisten nyt muutenkin pitää leikkiä niin kovin siveää.

    • Voi ei kun oon natti. olen niin upea, ettei vaimo paasta minua kotoa pois. kieltaa minulta menemasta ystavien kanssa ravintolaan, enka edes uimaan laskis mua yksinaan ei ikina. harmittaa kun olen kaunis. tyo minulla ei ole sen kummosempi kuin radiojuontaja ja yotoissa lehtia jakelemassa. toivon etta lapsistani tulisi edes rumemman nakoisia.
      ei no Leino kirjotti kans meian rakkaudesta runosen: piippolan vaarilla ooli talo hiijaa hiija hei...ei se mun muorii kauhonu ittelensa...uhh aahh uu ahh uuhh...sit tuli kekkosen vavy poika ja pani muoria sillai ettei havyttomyyksista kuultu sen jalkeen kuin lehdissa. helsingin sanomat muuten on kiva luku lueskelu mika onkaan selaine....isot kirjaimet oikeassa paikassa eika toimittaji voi moikata kadulla kun niita siella ei nay

    • on näes eri Watiomuodoissa totean EUSSA ooooooooooooox jostain cotoooooooooccin ............

      • on näes eri Valtiomuodoissa EUSSA oooooooooox jooooooooooox


      • SUOMIFINLANDII
        sssssss kirjoitti:

        on näes eri Valtiomuodoissa EUSSA oooooooooox jooooooooooox

        lurittele Valtiomuodoissa


    • Lehtinen

      Vanha juttu/aihe. Etkö lue lehtiä tai verkkolehtiä? Juuri vähän aikaa sitten oli iso juttu asiasta...

    • upeeta mahtavaa
      • ahkera työtön

        Olen kyllä työntänyt ahkerasti löylykauhaa persereikääni ollessani työttömänä


    • örinäää

      Miksi iso-rintaiset naiset saavat parempia töitä kuin iso-rintaiset miehet ??

    • wayne

      No jos on esim vaateliikkeissä myyjänä (ns. esillä) ni niillä on hieman kriteerejä että pitää olla miellyttävän näköinen ja siisti ja samantyylinen. Varastotöissä ei ole minkäänlaisia kriteerejä muuta kuin että on staminaa.

    • vanhempi mies

      No ainakin nuoria naisia valitaan ennemmin kuin 50 . Yhteen pankkikonttoriinkin otettiin kiivaasti melko taitamattomia ja nyt ne ovat järjestään raskaana. Luultavasti vähintään kolmen putki kakaroita hankitaan ja sitten kiinnostaakin aikuiskoulutus.

      Ei näitä työnantajia kokeneet kiinnosta. 50 ovat ilmeisesti liian päteviä kun pomoiksi on valittu myös pärstän mukaan nuorehkoja. Ei voi ottaa itseä pätevämpiä tietenkään töihin.

      Suo siellä vetelä täällä. Mitäpä jos vaatisimme kuluttajina kypsään ikään ehtineitä kokeneita persoonia vaikka sinne pankkeihin kun niitä asiakaspalvelupankkeja nyt kuitenkin on vielä. Valitaan konttorit sen mukaan.

    • saariston mies

      Mikä kumma tuo oikein on...löylykauhalla työttömien persereikään? Kyllä täytyy jollain olla älykkyysosamäärä aika heikko kun tuollaista kirjoittelee tänne palstalle ainakin toistakymmentä kertaa. Eikö nyt mitään viisaampaa voisi tänne kirjoittaa???

      • friikkisirkus

        Sillä (ei siis hänellä) on pakkomielle täyttää Potkut ja työttömyys-keskustelupalsta näillä "hengentuotteillaan." Toivotaan, ettei urakointi laajene muihin keskusteluihin.


      • HÄPEÄISIT!

        Ja vielä rumia kirjoittaa häpeämättä! Kunnioita ja rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi.


    • Fakta homma

      Tottakai on. Katso esim. Lidlin työntekijöitä; kauniita ja hyväperseisiä nuoria naisia/ komeita nuoria miehiä lähes kaikki. Aina siellä kuitenkin on toki se yksi ruma kiintiöläski ettei epäillä syrjinnästä... Monessa muussakin kauppaketjussa nätillä ulkonäöllä saa töitä. On täällä myös yksi K-supermarket missä on PELKÄSTÄÄN missitason nuoria naisia töissä, tuskin se sattumaa on.

      • helppo kusettaa

        Tiedätkö miksi he ovat nuoria? Siksi, että heille ei tarvitse maksaa kuin todella pientä minimipalkkaa jos sitäkään, he eivät todennäköisesti lähde vähään aikaan muualle töihin kun ei ole koulutusta eikä kokemusta, ovat tarpeeksi nöyriä, eivä osaa vaatia omia etujaan, koska eivät tiedä eivätkä tiedosta niitä, joten heitä on helpompi kusettaa, ohjailla ja johtaa.


    • 48484848

      Kyllä meidän työ-paikalla on kauniita naisia.Konttori puolella.Näyttää tuleevan hyvin toimeen asiakkaiden kanssa.Ja tulostakin on tullut,Enemmän ja enemmän.En ottais vähemmän kauniita naisia ainakaan konttori-puolelle!!

    • buhahaa

      Ulkonäöllä saa hoitoja, muttei hoitaa..

    • ravintolasol

      Olen itse ravintolasektorilla töissä. Kaikki työntekijämme ovat urheilullisia, solakoita ja ulkonäöstään hyvää huolta pitäviä. Missin mitoissa mennään ja valkoinen hymy löytyy kaikilta. Kaikki työntekijät ovat nuoria ja sosiaalisesti lahjakkaita. Ei ole sattumaa, vaan ihan tarkoituksella. Työhaastatteluihin kastostaan ensin työkokemus, sitten kuvat ja parhaimmannäköiset saavat paikat. Omistajan vaihduttua vanhat sai lähteä pois ja nuoria tuli tilalle. Myyntikin kuulemma kasvoi huimasti, kun uusittiin työntekijät vähän edustavammiksi.

    • ikävä kyllä

      Kyllä ulkonäöllä on väliä.

    • Pienenpalkanmaksaja

      Ulkonäöllä ei nyt hirveän paljoa ole väliä, mutta jos on samantasoisia hakijoita, palkkaan nätimmän. Ryhävalaita eli tonnikeijukaisia en palkkaa ikinä, siis ylipainoisia.

    • Työnhakijaa palkattaessa ulkonäkö on kaikki kaikessa. Rumaa ei palkata, oli hänellä vaikka minkälaiset paperit. Mene mihin tahansa firmaan, niin siellä ei näy rumia, lihavia eikä vammaisia.
      Jos firma mainostaa olevansa "nuorekas", niin se tarkoittaa, että turha hakea sinne, jos on vanha.

      • hoitsut kauniita

        Täällä missä asun, McDonaldsissa on ollut vammainen työntekijä jo vuosia! Siis minulla oli ainakin 5 vuotta väliä etten käynyt mäkkärissä ja siellä se sama vammainen oli töissä!
        Ja pikaruokaravintolat täynnä lihavia ja rumia työntekijöitä. Siis ei tietenkään kaikkI!! Jotkut ovat todella kauniitakin.


    • Riippuu tietysti vähän työpaikasta. Minä haluan asiakkaitani kohdeltavan miellyttävästi heti etuovella, palkkaan siihen suloisimman mahdollisen henkilön.

      Jos tämä henkilö lankeaa suloiseen ansaan ja astuun sisään, kohtaa hän toki miellyttävän mutta määrätietoisen ohjaajan.

      Lopullisena päämääränä olen tietysti minä kaikkine taitoineni ja osaamisieni.

      Mitä aloittajan kysymykseen tulee, toki palkkaan kauniita ja viekoittelevia ihmisiä. Ei sillä, että asiakkaani heitä rakastaisivat, vaan minä.

    • naisilla helpointa

      Naisen kohdalla ulkonäkö määrää ihan kaiken, aina, ihan jokaikisessä asiassa aina työnteosta parisuhteiden solmimiseen. Miehen kohdalla taas ammattitaito ja osaaminen ratkaisee työnsaannin.

    • Nainen -77

      Kyllä pätevyys on työn antajalle tärkeintä, varsinkin mitä vaativampi homma on kyseessä. Kuka muka haluaa huonon ja kauniin työntekijän?

      Jos ei yllä mainittua usko niin aina voi alkaa yrittäjäksi, silloin työllistää itse itsensä.

    • Komea Tomi

      Minkätakia kauniin ylipäätään pitäisi tehdä töitä kun rikkaita miehiä riittää kauniille naisille. Otatte rikkaan ruman miehen ja komean rakastajan.

    • shittivä

      Isommassa työyhteisössä on kauniin aina hankala olla jos valtaosa on ns. tavallisia.

    • Työtön 50 v.

      Kyllä ulkonäöllä on väliä, mutta sitäkin enemmän iällä. Jos työpaikkailmoituksessa lukee "tervetuloa nuorekkaaseen tiimiimme". Ihan turha yli 50 v. paikkaa hakea, jopa yli 40 v. Luulen, että miehet palkkaavat helpommin hyvännäköisiä. Jos työntekijän valitsija on iäkkäämpi nainen, silloin saattaa tulla kateus esiin, nainen valitsee taviksen tai vanhemman työntekijän.

      • ...

        Entä jos se 50v näyttää kolmikymppiseltä tai se 40v. näyttää parikymppiseltä ja ihan vielä ilman mitään kauneuskirurgiaa?

        Itse tunnen muutaman yli kuusikymppisen tädin, jotka valehtelematta näyttävät ja käyttäytyvät ilman mitään kauneuskirurgiaa hädin tuskin nelikymppisiltä.


    • 92sk3lkss

      Ei ihme, että eduskuntaankin valitaaan vain nuoria ja nättejä naisia. Ilmankos tämä yhteiskunta on retuperällä, kun vaativiinkaan tehtäviin ei haluta valita päteviä ja osaavia ihmisiä.

      Oman kokemukseni mukaan vaativiin tehtäviin (esim. tuotekehitysinsinööri, konsernitason kirjanpitäjä, YT-neuvotteluita vetävä henkilöstöjohtaja) ovat sellaisia hommia, että ei niitä tehtäviä täytetä valokuvien perusteella. Tiedän esimerkiksi varmaan n. 40 kg ylipainoisen verotussuunnittelijan, joka ei edes hae töitä, vaan hänet on pyydetty työhaastatteluihin, koska on niin osaava. Samoin erilaiset tuotekehitysprojektit ja muut erityisosaamista vaativat asiat ovat sellaisia, ettei niissä pelkkä nätti hymy riitä. Olen myös huomannut, että esim. isojen yritysten johdon sihteerit ovat rautaisia ammattilaisia eikä mitään missikilpailuvoittajia, jolloin jos pomo vaihtaa firmaa, niin hän usein ottaa sihteerinsä mukaan seuraavaankin työpaikkaan.

      Nätistä ja sporttisesta ulkonäöstä on hyötyä esim:
      - tarjoilijan hommat
      - myyntitehtävät erityisesti urheilukauppamyyjät, kännykkämyyjät, vaatemyyjät
      - kosmetologit ja kampaajat
      - aulaemännät

      • joopa joo

        Onko tullut mieleen, että se nätti tai missin ulkonäöllä varustettu voi olla myös se taitavin ja pätevin sekä koulutetuin ja lisäksi vielä ahkerin?

        Toisaalta jos katson eduskunnan naisia, niin en minä ainakaan sieltä erityisen nättejä naisia jotenkin erota. Suurin osa naisista on ihan tavallisen näköisiä, tietysti hieman enemmän pyntättyinä kuin normiduunissa. Kun taas katsoo ketä naisia on viimeksi nimitetty joihinkin poliittisiin virkoihin, niin väistämättä nämä viimeisimmät naiset ovat molemmat ihan sattumalta (?) molemmat brunetteja ja ihan tavallisin näköisiä. Eli jos olisi ollut tarjolla parempi ja lahjakkaampi, mutta samalla kauniimpi, niin mielummin olisi valittu brunette ja vähemmän kauniimpi, koska ihmiset ajattelevat, että kaunis ja vaalea ei voi olla pätevä eikä osaava, että ainoastaan vähemmän kauniit brunetet ovat parempia.


      • ....

        Entä jos se nätti ja sporttinen onkin maisteri, tuplamaisteri, lääkäri, juristi, ekonomi tai proffa ja sitten se vähemmän nätti onkin pelkän peruskoulun käynyt?


    • varmastikin

      Hyvännäköinen yhtä pätevä saa paikan helpommin kuin epämiellyttävän näköinen samalla pätevyydellä.

    • Elisa <3

      Todellakin...jos kaksi saman arvoista naista hakee samaa työpaikkaa, niin kyllä se on se kaunis joka sen paikan saa. Valitan.

      En tiedä onko miesten kanssa sama juttu...

    • Suomessa ei töitä

      Jokainen nainen saa aina töitä Suomesta olit sitten ujo tai puhelias. Miehistä ei niin väliä koska miehethän ei valita syrjinnästä toisin kuin naiset.

    • kyllävarmanasaa

      Menee muutama vuosi, niin kumpikaan ei saa työtä.

    Ketjusta on poistettu 65 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      359
      4121
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      1515
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1350
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1296
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1200
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1194
    Aihe