vanhemmat eros :(

vanhemmat eros :(

oon 14v poika ja vanhemmat eros eile.. ja oon iskäl joka toine vk, äitil joka toine.. :( itken..

27

826

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mäwaa

      ite oon 02 tyttö, vanhemmat eros ku olin 5 ja sil samal menetin koirat.. ja nään iskää ja puolsiskoo joka toine vkon loppu.. et kyl mul oli tuplasti rankempaa varmaa ku olinki viel nii pieni.. :/

      • Sä oot ym

        Sulla ei todellakaan ollu vaikeampaa olit haloo 5v ja toi on 14 se on tuntenu isänsä 14vuotta ja sä vaan 5vuotta eli kyl tolla on vaikeampaa ku sul.


      • Näin.

        Tällasista asioist ei voi kiistellä. Vanhempien ero on aina ihan yhtä rankkaa. Eri ikäisenä sitä asiaa vaan käsittelee eri tavoilla. 5-vuotias ei välttämättä ymmärrä vielä tilannetta, mutta vanhempana totuus saattaa olla kahta vaikeampi. 15-vuotiaalle vanhempien eroamisessa saattaa se itse ero olla hetkellisesti tosi rankkaa, mutta helpottaa myöhemmin. Ihmiset on niin erilaisia.


      • haloo haloo vaan
        Sä oot ym kirjoitti:

        Sulla ei todellakaan ollu vaikeampaa olit haloo 5v ja toi on 14 se on tuntenu isänsä 14vuotta ja sä vaan 5vuotta eli kyl tolla on vaikeampaa ku sul.

        Kyllä se menee niin, että mitä pienempi lapsi, sitä kovempi juttu ero on!!!

        Vauvat ei muista, et vanhemmat olisi koskaan asuneet yhdessä, mut sanotaan et tuosta 3-vuotiaasta lapsesta ylöspäin, ero on sama kuin vanhemman kuolema. :(


    • sinulla on oikeus

      Otan osaa suruusi. Kuitenkin he ovat edelleen sinun vanhemmat, vaikka asuvat eri osoitteissa.

      • selvitään

        Nonii antakaa nyt ku minä kerron mun vanhemmat eros ku olin joku kuus ja oon siis myös nyt 14 W mut mulla ei ollu sillon pienenä mitää erikoista sutua koska olin nii pieni ja kokematon että ajattelin vaa sillee "so?" Ja aika varmasti muutki sen iköset nii ajattelee ja tajusin sen vasta myöhemmi et ei hel ne oikseet on eronnu ja ttää tapahtu sillo ku olin 10 siitä eteenpäi en saanu unta helposti kahteen vuoteen mut nyt mulla on taas se asia hyvin ja voin sanoa et uskon että tää asia on sulle saakelin rankka ja toivon et saisit paljon tukea. Muista että vaikka jokku sanois jotai et koita ny ruhdistyy tai jtn sellasta nii älä väliyä jatka eteenpäin♥


      • ...
        selvitään kirjoitti:

        Nonii antakaa nyt ku minä kerron mun vanhemmat eros ku olin joku kuus ja oon siis myös nyt 14 W mut mulla ei ollu sillon pienenä mitää erikoista sutua koska olin nii pieni ja kokematon että ajattelin vaa sillee "so?" Ja aika varmasti muutki sen iköset nii ajattelee ja tajusin sen vasta myöhemmi et ei hel ne oikseet on eronnu ja ttää tapahtu sillo ku olin 10 siitä eteenpäi en saanu unta helposti kahteen vuoteen mut nyt mulla on taas se asia hyvin ja voin sanoa et uskon että tää asia on sulle saakelin rankka ja toivon et saisit paljon tukea. Muista että vaikka jokku sanois jotai et koita ny ruhdistyy tai jtn sellasta nii älä väliyä jatka eteenpäin♥

        No, sä olit vain vähän hitaammin kehittyvä lapsi, kun et 6 veenä tajunnut mistä on kyse, kun vanhemmat muuttaa erilleen. :O


    • Hei! Vanhempien ero on aina haastava tilanne. Aina ymmärrys ei riitä siihen miksi vanhemmat eroavat. He ovat kuitenkin myös tästä lähtien vanhempasi ja sinä olet heidän lapsesi. Onko sinulla ketään kenen kanssa jutella aiheesta? Koulun terkkari, tai alueellasi oleva nuorisotyönohjaaja voivat olla sellaisia, keille on helppo jutella, tai joku luotettava ystävä. Ota aikasi ja käsittele tilannetta, anna tunteille aikaa ja kerro niistä sopivan tilanteen tullen myös vanhemmillesi, näistä asioista kuuluisi voida puhua. Tietysti joskus on hyvä antaa myös vanhemmille hetki aikaa ja vasta sitten puhua kunnolla. Mutta rohkaisen sinua käsittelemään tunteesi ja puhumaan asiasta..

      Ilkka
      NettiSaapas työntekijä
      Espoo

    • mieshunt

      No hei, ei toi oo mitää verrattuna siihen ku ite erosin kahen viikon suhteesta mun pikkusiskoon...

    • .. ..

      Mieshunt, ehdotan syvästi että hakeudut hoitoon tai lopetat trollauksen. Mieluiten molemmat.

    • Mun vanhemmat eros kun olin 2v. Nyt on käynyt silleen että syyskuussa mun isä kuoli :(

    • höh

      mun vanhemmat sano tänää et ne eroo ei se välttämättä oo nii kauheeta mut on koska meiän perheessä on neljä lasta ja mun äitistä tulee yksin huoltaja ja se on pelkkä sairaan hoitaja joudutaa muutta nyt sit omakotitalosta kerrostaloo espanjan matka perutaa isoveljen moottori pyörä myyää ja toine auto tää on tosi kauheeta oon itkeny koko aamun :( :(

      • voisiisaivankauheeta

        Kyllä se vasta onkin kauheaa että joudutaan perumaan espanjan matka, puhumattakaan moottoripyörän myynnistä. Ihan on hirveää! Autokin myydään voi yhyy pyhyyyy


    • möhmöh

      Oon koht 15v ja mun vanhemmat meinas iha vakavissaan erota kun olin ihan vauva... No ne ei sit eronnu ja sit ku olin 5lk nii sanovat että ehkä erotaan ja taas päätetää ettei erotakkaa... Sit ny 8lk alus olivat sille erotaan. Ei ne sit eronnukkaa... Noi riitelee iha sikan ja kaikkee... Mä en tajuu niit miks ei voida päättää miten tehdään...

      • Sääd01

        Möhmöh miten voi olla et sun tarina on sama ku mun, ne on aina uhannu erota, viimeks tänää tosissaa ja oon 8lk


    • Synkkäpilvi

      Oon 10v tyttö. ja mullakin on oma suru, se on se että miun pikkusisko on kollut ): ja että mun vanhemmat on eronnu. Sinällään se että miun pikkusisko kuoli ei liity tähän kauheesti mutta silti vähän..... Eli miun vanhemmat Eros kun olin 3v ja asun nykyään äidin ja kolmen veljen kanssa. Ja olen aina joka toinen viikko äidillä ja toinen isällä. No äitini on löytänyt jo aikoja sitten miehen, he eivät ole vielä naimisissa mut kyllä onjo seurustelleet aika kauan. ja siksi vanhempani erosivat koska isällä oli 1 muu nainen jonka kanssa oli jo seurustellut. En haluisi mennä iskälle koska sillähän on se nainen jonka kanssa hän asuu, koska se nainen on ihan kauhee puhumattakaan sen lapsesta. Se sen lapsi on tyttö 15v ja kiusaa mua ): toivoisin että ottaisitte osaa.

    • Teresa02

      Eikä! Oon 02 tyttö vanhemmat eros ku olin kai 6-7.
      Mutta ei se niin kauheeta oo. Parempi että eroaa ku että riitelee vaa.
      Ja älä itke.

    • Äkläpi

      Mulki ollu vanhemmat eronnu mut en ymmärrä mikä siinä niin vitusti teillä surettaa.

    • Älä ainakaan ala syyllistää itseäsi vanhempiesi erosta. Se on täysin heidän välinen juttu eikä liity mitenkään sinuun. Ero on aina raskasta lapsille ja nuorille. Yritä päästä asiassa sinuiksi ja hyväksyy tilanne. Jos lapsi on täyttänyt 12 sen mielipide tulee ottaa huomioon, mutta se ei tarkoita sitä että sinä päätät lopulta asioista. Jos sinulla on suhde kumpaankin vanhempaasi jotakuinkin kunnossa niin se auttaa sopeutumaan tilanteeseen paremmin. Jos joskus koet jommankumman vanhemman kanssa olemisen vaikeana tai hankalana voit sen reilusti sanoa hänelle ja perustele se. Asioista avoimesti puhuminen ehkäisee suurempia kriisejä ja estää välien katkeamisen useimmiten. Jos sulla on muita sisaruksia niin juttele rohkeasti heidän kanssaan erosta ja miten he ovat sen kokeneet. Sisarusten tuki toisilleen on tärkeää varsinkin jos vanhempien ero on ollut riitaisa. Tsemppiä sulle elämässä eteenpäin.

    • toisinaattelija

      Varmaan se vanhempien ero tuntuu pahalta kun noista eroista aina puhutaan niin kuin ne olisi jotain maailmanloppuja. Olisin itte mieluummin valinnut eronneet vanhemmat jotka olis joskus edes muistaneet rakastaa muakin. Meillä oli kylmä kulissiperhe. Ei välitetty, mitätöitiin ja vertailtiin. Niin että... jos kuitenkin välit molempiin vanhempiin säilyy ja ne välittää, niiden seurassa on hyvä olla, minusta silloin ei oikeasti ole mitään syytä huoleen. Rahakaan ei ole niin tärkeää.

    • Se on hirveää vaikka itse olin vasta 4v ja en ymmärtänyt asiaa niin. Nyt oon 14v ja siis en niin paljoon sure sitä. Pahempaa on taas se kun joutuu raahaa itteensä ees taas vanhempien luo varsinkin jos ne asuu pitemmällä kuten mun isä asuu 6h matkan päässä. Sit se on hirveää kun jos eronneilla vanhemmilla on jotain kerrottavaa toisillee niin ne käskee lapsien kertoo ne. Esim. mun isän naisystävä sai lapsen ja mun äiti ei tienny siitä niin mun isä ei uskaltanu kertoo siitä mun äidille koska se oli vähän pakko kertoo koska jouduin menee ristiäisiin niin se sano että me sanotaan sille siitä vauvasta. Isä ei sit koskaan ymmärrä että eikö meitä sitten olisi pelottanut yhtään se kertominen. Ja ei se sitten välittäny se mun äiti siitä kun kerrottiin se vauva juttu. Mun isä ois voinu ite kertoo sen eikä laittaa meitä lapsia kertomaan sitä.

    • Oijoijoijoi... 15v poika... Tuu käymään mun tykö niin voin lohduttaa sua

    • Helladuudelis

      Ei hellanduudelis et vanhemmat eroo. Kukaan ei kuole, why worry? Ymmärrän et surettaa jos vanhempi muuttaa oikeesti kauas, mut jos muuttaa esim. Helsingistä Espoosee, ni en ymmärrä tätä hirveetä itkua.

    • Heheeeee

      En ymmärrä miten se on joilekki noi suuri ongelma

    • eifhdsfhfhdhf

      No hei mä nään isääni varmaa kolme kertaa kuukaudessa ja oon kuukaudes kerran vaa yötä siel viikon loppuna

    • Lohtusetä

      Tule setän luo niin kyllä setä lohtuttaa. Setä on eri hyvä lohtuttaja kaltaisillesi pikkupojille

    • Anonyymi

      Oon 12v tyttö ja mun vanhemmat eros n. kaksi vuotta sitten ja oon äitil aina joka kolman viikko ja iskäl joka kolmas viikko:(

      Tosi paljon stemppiä kaikille joiden vanhemmat on eronnut/eroamassa, me selvitään tästä kyllä!

      Terkuin Anonyymi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5339
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3447
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      193
      1484
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1003
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe