Ja näin ..., Jesaja 37.

sinettisormus1

Ja näin kuin rikkinäisen pasuunan, se oli päältä avoin, kuin veneeksi kuoritunut...
Herra on jakanut sanomaansa jo pitkään, mutta mitä niille on tapahtunut, nuo pasuunan soitot moni on pilkannut mitättömiksi ja näin vielä kulkueen joilla oli vetovaunuja matkassaan ja ihmisten päässä oli valkoiset liinat ....
Rukouksen jälkeen avautui Jesaja 37.
Ottakoon vastaan se jolla on ymmärrys.
Herra olkoon kanssanne ja antakoon rauhan ja olkoon teille armollinen.
Herra siunatkoon teitä.
Aamen.

93

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinettisormus1

      JESAJA 37
      1. Kun kuningas Hiskia sen kuuli, repäisi hän vaatteensa, pukeutui
      säkkiin ja meni Herran temppeliin.
      2. Ja hän lähetti palatsin päällikön Eljakimin ja kirjuri Sebnan sekä pappein vanhimmat, säkkeihin puettuina, profeetta Jesajan, Aamoksen pojan, tykö.
      3. Ja he sanoivat hänelle: "Näin sanoo Hiskia: 'Hädän, kurituksen ja häväistyksen päivä on tämä päivä, sillä lapset ovat tulleet kohdun suulle saakka, mutta ei ole voimaa synnyttää.
      4. Ehkä Herra, sinun Jumalasi, kuulee Rabsaken sanat, joilla hänen Herransa, Assurin kuningas, on lähettänyt hänet herjaamaan elävää Jumalaa, ja rankaisee häntä näistä sanoista, jotka Herra, sinun Jumalasi, on kuullut. Niin kohota nyt rukous jäännöksen puolesta, joka vielä on olemassa.'"
      5. Kun kuningas Hiskian palvelijat tulivat Jesajan tykö,
      6. sanoi Jesaja heille: "Sanokaa näin herrallenne: 'Näin sanoo Herra: Älä pelkää niitä sanoja, jotka olet kuullut ja joilla Assurin kuninkaan poikaset ovat häväisseet minua.
      7. Katso, minä annan häneen mennä sellaisen hengen, että hän kuultuaan sanoman palajaa omaan maahansa; ja minä annan hänen kaatua miekkaan omassa maassansa.'"
      8. Ja Rabsake kääntyi takaisin ja tapasi Assurin kuninkaan sotimassa Libnaa vastaan; sillä hän oli kuullut, että tämä oli lähtenyt Laakiista pois.
      9. Mutta kun Sanherib kuuli Tirhakasta, Etiopian kuninkaasta, sanottavan: "Hän on lähtenyt liikkeelle sotiakseen sinua vastaan", niin hän sen kuultuaan lähetti sanansaattajat Hiskian tykö ja käski sanoa:
      10. "Sanokaa näin Hiskialle, Juudan kuninkaalle: 'Älä anna Jumalasi, johon sinä luotat, pettää itseäsi äläkä ajattele: Jerusalem ei joudu Assurin kuninkaan käsiin.
      11. Olethan kuullut, mitä Assurin kuninkaat ovat tehneet kaikille maille, kuinka he ovat vihkineet ne tuhon omiksi. Ja sinäkö pelastuisit!
      12. Ovatko kansain jumalat pelastaneet niitä, jotka minun isäni ovat tuhonneet: Goosania, Harrania, Resefiä ja Telassarin edeniläisiä?
      13. Missä on Hamatin kuningas ja Arpadin kuningas, Sefarvaimin kaupungin, Heenan ja Ivvan kuningas?'"
      14. Kun Hiskia oli ottanut kirjeen sanansaattajilta ja lukenut sen, meni hän Herran temppeliin; ja Hiskia levitti sen Herran eteen.
      15. Ja Hiskia rukoili Herraa ja sanoi:
      16. "Herra Sebaot, Israelin Jumala, jonka valtaistuinta kerubit kannattavat, sinä yksin olet maan kaikkien valtakuntain Jumala; sinä olet tehnyt taivaan ja maan.
      17. Herra, kallista korvasi ja kuule; Herra, avaa silmäsi ja katso. Kuule kaikki Sanheribin sanat, jotka hän lähetti herjatakseen elävää Jumalaa.
      18. Se on totta, Herra, että Assurin kuninkaat ovat hävittäneet kaikki maat ja omankin maansa.
      19. Ja he ovat heittäneet niiden jumalat tuleen; sillä ne eivät olleet jumalia, vaan ihmiskätten tekoa, puuta ja kiveä, ja sentähden he voivat hävittää ne.
      20. Mutta pelasta nyt meidät, Herra, meidän Jumalamme, hänen käsistänsä, että kaikki maan valtakunnat tulisivat tietämään, että sinä, Herra, olet ainoa."


      jatkuu ...

      • sinettisormus1

        jatkuu ...

        21. Niin Jesaja, Aamoksen poika, lähetti Hiskialle tämän sanan: "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Koska sinä olet rukoillut minua avuksi Sanheribia, Assurin kuningasta, vastaan,
        22. niin tämä on se sana, jonka Herra on puhunut hänestä: Neitsyt, tytär Siion, halveksii ja pilkkaa sinua; tytär Jerusalem nyökyttää ilkkuen päätänsä sinun jälkeesi.
        23. Ketä olet herjannut ja häväissyt, ja ketä vastaan olet korottanut äänesi? Korkealle olet kohottanut silmäsi Israelin Pyhää vastaan.
        24. Palvelijaisi kautta sinä herjasit Herraa ja sanoit: 'Monilla vaunuillani minä nousin vuorten harjalle, Libanonin ääriin saakka; minä hakkasin maahan sen korkeat setrit, sen parhaat kypressit ja tunkeuduin sen etäisimmälle harjalle, sen rehevimpään metsään;
        25. minä kaivoin kaivoja ja join kuiviin vedet, ja jalkapohjallani minä kuivasin kaikki Egyptin virrat'.
        26. Etkö ole kuullut: kauan sitten minä olen tätä valmistanut, muinaisuudesta saakka tätä aivoitellut! Nyt minä olen sen toteuttanut, ja niin sinä sait hävittää varustetut kaupungit autioiksi kiviroukkioiksi,
        27. ja niiden asukkaat olivat voimattomat, he kauhistuivat ja joutuivat häpeään; heidän kävi niinkuin kedon ruohon ja niinkuin vihannan heinän, niinkuin katolla kasvavain kortten ja niinkuin laihon ennen oljelle tulemistaan.
        28. Istuitpa sinä tai lähdit tai tulit, minä sen tiedän, niinkuin senkin, että sinä raivoat minua vastaan.
        29. Koska sinä minua vastaan raivoat ja koska sinun ylpeytesi on tullut minun korviini, niin minä panen koukkuni sinun nenääsi ja suitseni sinun suuhusi ja vien sinut takaisin samaa tietä, jota tulitkin.
        30. Ja tämä on oleva sinulle merkkinä: tänä vuonna syödään jälkikasvua ja toisena vuonna kesanto-aaluvaa, mutta kolmantena vuonna te kylväkää ja leikatkaa, istuttakaa viinitarhoja ja syökää niiden hedelmää.
        31. Ja Juudan heimon pelastuneet, jotka ovat jäljelle jääneet, tekevät taas juurta alaspäin ja hedelmää ylöspäin.
        32. Sillä Jerusalemista lähtee kasvamaan jäännös, pelastunut joukko Siionin vuorelta. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.
        33. Sentähden, näin sanoo Herra Assurin kuninkaasta: Hän ei tule tähän kaupunkiin eikä siihen nuolta ammu, ei tuo sitä vastaan kilpeä eikä luo sitä vastaan vallia.
        34. Samaa tietä, jota hän tuli, hän palajaa, ja tähän kaupunkiin hän ei tule, sanoo Herra.
        35. Sillä minä varjelen tämän kaupungin ja pelastan sen itseni tähden ja palvelijani Daavidin tähden."
        36. Niin Herran enkeli lähti ja löi Assurin leirissä sata kahdeksankymmentä viisi tuhatta miestä, ja kun noustiin aamulla varhain, niin katso, he olivat kaikki kuolleina ruumiina.
        37. Silloin Sanherib, Assurin kuningas, lähti liikkeelle ja meni pois; hän palasi maahansa ja jäi Niiniveen.
        38. Mutta kun hän oli kerran rukoilemassa jumalansa Nisrokin temppelissä, surmasivat hänen poikansa Adrammelek ja Sareser hänet miekalla; sitten he pakenivat Araratin maahan. Ja hänen poikansa Eesarhaddon tuli kuninkaaksi hänen sijaansa.


    • sinettisormus1
    • sinettisormus1

      Hän on yrittänyt varoittaa meitä, mutta olemmeko ottaneet Hänen varoituksensa todesta? Vai olemmeko vain ilkkuneet sitä sanomaa jonka Hän on meille jakanut?

    • sinettisormus1

      PSALMIT 115
      1. Älä meille, Herra, älä meille, vaan omalle nimellesi anna kunnia
      armosi ja totuutesi tähden.
      2. Miksi pakanat saisivat sanoa: "Missä on heidän Jumalansa?"
      3. Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo, sen hän tekee.
      4. Mutta heidän epäjumalansa ovat hopeata ja kultaa, ihmiskätten tekoa.
      5. Niillä on suu, mutta eivät ne puhu, niillä on silmät, mutta eivät näe.
      6. Niillä on korvat, mutta eivät kuule, niillä on nenä, mutta eivät hajua tunne.
      7. Niiden kädet eivät koske, niiden jalat eivät astu, ei tule ääntä niiden kurkusta.
      8. Niiden kaltaisia ovat niiden tekijät ja kaikki, jotka turvaavat niihin.
      9. Israel, turvaa Herraan - hän on heidän apunsa ja kilpensä.
      10. Te, Aaronin suku, turvatkaa Herraan - hän on heidän apunsa ja kilpensä.
      11. Te, Herraa pelkääväiset, turvatkaa Herraan - hän on heidän apunsa ja kilpensä.
      12. Herra muistaa meitä ja siunaa, hän siunaa Israelin sukua, hän siunaa Aaronin sukua,
      13. hän siunaa niitä, jotka Herraa pelkäävät, niin pieniä kuin suuriakin.
      14. Herra lisätköön teitä, sekä teitä että teidän lapsianne.
      15. Te olette Herran siunatut, hänen, joka on tehnyt taivaan ja maan.
      16. Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.
      17. Eivät kuolleet ylistä Herraa, ei kukaan hiljaisuuteen astuneista.
      18. Mutta me, me kiitämme Herraa, nyt ja iankaikkisesti. Halleluja!

    • sinettisormus1
    • -jarmo-

      Kiitos Sinetti avauksesta ja lohdun sanoistasi.

      Habakuk 2:1-3 1 Minä seison vartiopaikallani, asetun varustukseen ja tähystän, nähdäkseni, mitä hän minulle puhuu, mitä hän valitukseeni vastaa.
      Ja Herra vastasi minulle ja sanoi: "Kirjoita näky ja piirrä selvästi tauluihin, niin että sen voi juostessa lukea". Sillä näky odottaa vielä aikaansa, mutta se rientää määränsä päähän, eikä se petä. Jos se viipyy, odota sitä; sillä varmasti se toteutuu, eikä se myöhästy.

      • sinettisormus1

        .. kiitos, -jarmo-, aivan niinkuin ilmoitit viestisi jokin aika sitten, Hilja ketjussa, uskon todella, että se on jo alkanut ...


    • sinettisormus1
    • sinettisormus1

      Kirje roomalaisille 8
      1. Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
      2. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
      3. Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
      4. että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
      5. Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
      6. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
      7. sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
      8. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
      9. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
      10. Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
      11. Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
      12. Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
      13. Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
      14. Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
      15. Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
      16. Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
      17. Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme.
      18. Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin.
      19. Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
      20. Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan,
      21. koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.

      jatkuu...

    • sinettisormus1

      ... jatkuu

      22. Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
      23. eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.
      24. Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
      25. Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.
      26. Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
      27. Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
      28. Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
      29. Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
      30. mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.
      31. Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?
      32. Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?
      33. Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
      34. Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
      35. Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
      36. Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".
      37. Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
      38. Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
      39. ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

    • Seurailija1

      Eilen rukousillassa näin epäselvän näyn jostain vuotavasta asiasta, en oikein käsittänyt mistä on kyse..

      Viimeyönä, aamuyöstä näin unen metallilieriöistä, ne olivat ruostumatonta ainetta, terästä ja minulle annettiin tehtäväksi liittää päät yhteen niin että siitä tulee pyöreä ja että liitossauma on yhtä luja kuin koko lieriö.. Ratkaisin asian taitoksilla ja ruostumattomilla ruuveilla, olin siihen tyytyväinen ja minulle annettiin käsitys että tuo hyväksytään... Olin tyytyväinen ratkaisuuni herättyänikin kun ajattelin sitä.. Jotakin nuo lieriöt suojasi, en tiedä mitä mutta tärkeitä ne olivat kuitenkin..((Ensin ajattelin käyttää jotain tiivistysainetta tuohon liitokseen mutta se kiellettiin, ei mitään erillaista, ylimääräistä kaiken pitää olla samaa ainetta muuten se ei toimi..

      En tiedä mitä tuo näky tarkoittaa tai miten se liittyy tämän aamun vahvaan sanomaan kaiken lopusta, maailman tuhosta.. Tuohon sinetin aloitukseen se liitttyy ja eiliseen rukousillan vuotavaan asiaan.. Herran päivä on lähellä, Hän yllättää jokisen hengittävän, silloin on tärkeää että hengittää Pyhänhengen puhdistamilla keuhkoilla muuten hukkuu.. Ennakkomerkkejä on näytetty.. Intian valtameren maanjäristyksen jälkeisessä tzunamissa hukkui/kuoli lähes 300 000 ihmistä, se yllätti täysin, ihmiset jopa käveli sitä vastaan, eivät ymmärtäneet että se on kuolema joka tulee.. moniko hengitti Pyhänhengen puhdistamilla keuhkoilla?..

      Nooallekkin naurettiin kun hän Jumalan ilmoituksesta alkoi tekemään suurta arkkiaan, hänellä täytyi olla luja luottamus Jumalaan, sellaista arkkia ei muuten alettaisi tekemään, liian suuri työ ilman varmuutta ... On Jumala ilmoittanut nytkin ja monelle onkin ilmoittanut.. Katastrofin ei välttämättä tarvi olla vedenpaisumus, onhan Jumala ilmoittanutkin ettei enää hukuta ihmisiä, sateenkaari on siitä merkkinä mutta kuinka monesti me olemme pettäneet Jumalan, kun katsoo nykymaailman menoa niin vähintään Sodomaa ja Gomorraa tulee, sama hukkuuko veteen tai tuleen.. Emme voi valikoida emmekä arvostella Jumalaa näillä näytöillämme...

      Ihmiset nauraa nytkin kun näistä asioista puhuu mutta ilkkuminen loppuu lyhyeen..
      Jumala anna ihmiskunnalle vielä yksi mahdollisuus, lähetä vielä yksi herätys koko taivaankannen alle, sillä kukaan muu ei voi pelastaa, mitään muuta nimeä joka meidät pelastaisi ei ole ihmiselle tämän taivaankannen alle annettu. Tuo nimi on Jeesus Kristus, (((Vain hän voi pelastaa, aikaa ei ole enää paljoa))).. Pasuunat soi kohta.. Aamen.

      • sinettisormus1

        .. Aamen, Seurailija, kiitos viestistäsi, sillä se vahvistaa näkyäni, ... kuvaa näytettiin uudelleen, aika heikkona, tuon näyn jälkeen ja aivan kuin valkoista pasuunaa olisi laitettu johonkin suoja koteloon, mutten saanut sitä mieleeni selitetyksi, mutta sinun näkysi, Seurailija sen vahvisti, suojakotelosta/ kuoresta on todella kysymys ja mitä se tarkoittaa, minulle ainakin nousee mieleeni Herran kehoitus pukea yllemme Jumalan koko sota-asu! Olemmeko liian kevyesti pukeutuneita, Herran työkentällä?
        Kiitos ja Kunnia Herrallemme!
        Sinausta!


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        .. Aamen, Seurailija, kiitos viestistäsi, sillä se vahvistaa näkyäni, ... kuvaa näytettiin uudelleen, aika heikkona, tuon näyn jälkeen ja aivan kuin valkoista pasuunaa olisi laitettu johonkin suoja koteloon, mutten saanut sitä mieleeni selitetyksi, mutta sinun näkysi, Seurailija sen vahvisti, suojakotelosta/ kuoresta on todella kysymys ja mitä se tarkoittaa, minulle ainakin nousee mieleeni Herran kehoitus pukea yllemme Jumalan koko sota-asu! Olemmeko liian kevyesti pukeutuneita, Herran työkentällä?
        Kiitos ja Kunnia Herrallemme!
        Sinausta!

        Kirje efesolaisille 6
        1. Lapset, olkaa vanhemmillenne kuuliaiset Herrassa, sillä se on oikein.
        2. "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" - tämä on ensimmäinen käsky, jota seuraa lupaus -
        3. "että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä".
        4. Ja te isät, älkää kiihoittako lapsianne vihaan, vaan kasvattakaa heitä Herran kurissa ja nuhteessa.
        5. Palvelijat, olkaa kuuliaiset maallisille isännillenne, pelossa ja vavistuksessa, sydämenne yksinkertaisuudessa, niinkuin Kristukselle,
        6. ei silmänpalvelijoina, ihmisille mieliksi, vaan Kristuksen palvelijoina, sydämestänne tehden, mitä Jumala tahtoo,
        7. hyvällä mielellä palvellen, niinkuin palvelisitte Herraa ettekä ihmisiä,
        8. tietäen, että mitä hyvää kukin tekee, sen hän saa takaisin Herralta, olkoonpa orja tai vapaa.
        9. Ja te isännät, tehkää samoin heille, jättäkää pois uhkaileminen, sillä tiedättehän, että sekä heidän että teidän Herranne on taivaissa ja ettei hän katso henkilöön.
        10. Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.
        11. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
        12. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
        13. Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
        14. Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
        15. ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
        16. Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
        17. ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
        18. Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;
        19. ja minunkin puolestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta,
        20. jonka tähden minä olen lähettiläänä kahleissa, että minä siitä rohkeasti puhuisin, niinkuin minun puhua tulee.
        21. Mutta että tekin tietäisitte tilani, kuinka minun on, niin on Tykikus, rakas veljeni ja uskollinen palvelija Herrassa, antava teille siitä kaikesta tiedon.
        22. Minä lähetän hänet teidän tykönne juuri sitä varten, että saisitte tietää meidän tilamme ja että hän lohduttaisi teidän sydämiänne.
        23. Rauha veljille ja rakkaus, uskon kanssa, Isältä Jumalalta ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
        24. Armo olkoon kaikkien kanssa, jotka rakastavat meidän Herraamme Jeesusta Kristusta - katoamattomuudessa.


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Kirje efesolaisille 6
        1. Lapset, olkaa vanhemmillenne kuuliaiset Herrassa, sillä se on oikein.
        2. "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" - tämä on ensimmäinen käsky, jota seuraa lupaus -
        3. "että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä".
        4. Ja te isät, älkää kiihoittako lapsianne vihaan, vaan kasvattakaa heitä Herran kurissa ja nuhteessa.
        5. Palvelijat, olkaa kuuliaiset maallisille isännillenne, pelossa ja vavistuksessa, sydämenne yksinkertaisuudessa, niinkuin Kristukselle,
        6. ei silmänpalvelijoina, ihmisille mieliksi, vaan Kristuksen palvelijoina, sydämestänne tehden, mitä Jumala tahtoo,
        7. hyvällä mielellä palvellen, niinkuin palvelisitte Herraa ettekä ihmisiä,
        8. tietäen, että mitä hyvää kukin tekee, sen hän saa takaisin Herralta, olkoonpa orja tai vapaa.
        9. Ja te isännät, tehkää samoin heille, jättäkää pois uhkaileminen, sillä tiedättehän, että sekä heidän että teidän Herranne on taivaissa ja ettei hän katso henkilöön.
        10. Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.
        11. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
        12. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
        13. Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
        14. Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
        15. ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
        16. Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
        17. ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
        18. Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;
        19. ja minunkin puolestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta,
        20. jonka tähden minä olen lähettiläänä kahleissa, että minä siitä rohkeasti puhuisin, niinkuin minun puhua tulee.
        21. Mutta että tekin tietäisitte tilani, kuinka minun on, niin on Tykikus, rakas veljeni ja uskollinen palvelija Herrassa, antava teille siitä kaikesta tiedon.
        22. Minä lähetän hänet teidän tykönne juuri sitä varten, että saisitte tietää meidän tilamme ja että hän lohduttaisi teidän sydämiänne.
        23. Rauha veljille ja rakkaus, uskon kanssa, Isältä Jumalalta ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
        24. Armo olkoon kaikkien kanssa, jotka rakastavat meidän Herraamme Jeesusta Kristusta - katoamattomuudessa.

        ... Seurailija, huomaatko, tuohon pukuun ei voi käyttää muuta ainetta, vain sitä samaa, sitä samaa Pyhää Henkeä ja Herralta saatua Voimaa, ei mitään mikä olisi ihmisestä ...


      • Seurailija1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... Seurailija, huomaatko, tuohon pukuun ei voi käyttää muuta ainetta, vain sitä samaa, sitä samaa Pyhää Henkeä ja Herralta saatua Voimaa, ei mitään mikä olisi ihmisestä ...

        Just hyvä että hoksasit sinetti, minulla ei nyt oikein leikkaa heh...Ei lisäaineita eikä diettejä, Jumalan sana pitää olla aina vahvaa ja alkuperäistä.. Hienosti etenee..


    • Seurailija1

      Kyllähän tässä tuntee itsensä olevan ihan rantavetimissä, vähän kyllääntyneenä ja lamaantuneena maailman menoon. Jumalalta voi pyytää mitä vain ja kun sydän on halujensa/pyyntöjensä takana niin Jumala kyllä antaa tilanteeseen sopivan asun eli Sota-Asun. Tapahtukoon Hänen tahtonsa..
      En ole huolissani edelleenkään kaikki tapahtuu Hänen aikataulussaan, emme saa välkisin yrittää,(se asia teroitettiin alttarilla) meidän tulee vain pysyä Sanassa mutta tämä vaihe ei kestä enää kauaa tunnen sen luissani ja ytimissäni ja olen valmis mutten ole ilman tuota Sota-Asua, Anna se Jumala.. Kiitos ja Kunnia Herrallemme ja Siunausta sinetille kuin muillekkin tasapuolisesti.

      • sinettisormus1

        ... ilman sinun näkyäsi, joka oli tärkeä palapelin pala, olisi näky jäänyt vajaaksi, mutta onneksi toit sen nähtäväksi, tästä on myös kyse, että tuomme niitä asioita esiin, sillä ne voi olla ratkaisevia paloja kokonaiskuvaan, näin Herra myös kauttamme avaa noille näyille todistus voimaa, kun kaksi tai kolme näkee samaa näkyä, rukoilee samaa rukousta, olemme yhdessä vahvempia, ja asummekin on yhdessä lujempi. Älkää siis vähätelkö näkyjänne ja unianne, vaan jakakaa ne ja vahvistetaan ne yhdessä.


    • Seurailija1

      sinetti on ihana ja niin täynnä Pyhäähenkeä!.. Noin asiat ovat, yhdessä meidän pitää edetä, Jumalakin haluaa että ihmiset turvautuvat toistensa apuun, yhteen Hän on ihmiset luonut ja sanakin toteutuu kahden tai kolmen välittäminä. Mutta ei hän ole sotia luonut väliimme, ne tulee paholaisen voimista. Rakkaus on suurinta edelleenkin, ja se voima tulee Jumalalta Aamen.

      • sinettisormus1

        Aamen.


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Aamen.

        Näky muuttui Seurailijan tuoman näyn voimasta, joka oli tärkeä pala kokonaiskuvassa, todistukseksi!
        Itsessämme emme ole mitään ja yhdessä olemme vahvoja, Hänen voimassaan!


    • sinettisormus1
    • sinettisormus1
    • sinettisormus1

      Näin sanoo Herra:
      "Tuomion pasuunat kohta soivat, mutta Minun vanhurskaani on elävä uskosta.
      Älkää menkö vieraitten jumalien perässä, vaan turvatkaa Minuun Vapahtajaanne, joka olen puolestanne kuollut. Älkää katsoko itään älkääkä länteen, apu tulee yksin Minulta. Minä voin pelastaa teidät ja Minä tahdon pelastaa teidät. Luopukaa vaan kaikesta vääryydestä.
      Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteestä. Te saatte kerran riemuiten käydä porteista sisälle kaikkein Pyhimpään.
      Minä teidät olen ostanut pahan vallasta. Te olette Minun, eläkää siis Minulle. Monta tulee teille viettelystä ja koetusta, mutta te kestätte ne kaikki vain pysymällä Minussa ja elämällä kokosydämisesti Minulle.
      Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä valtansa nojalla on asettanut, vaan te saatte olla Minun todistajiani.
      Koetukset tulevat ja niiden täytyy tulla, siksi että koettelematon usko on heikko usko. Kulta tulessa koetellaan, samoin uskonne kärsimysten helteessä. Älkää väsykö, vaan kestäkää loppuun asti, jotta saisitte kerran täyden palkan. Mitä täällä uskossa kestetään, se siellä suureksi nähdään.
      Maailmassa teillä on ahdistus, mutta olkaa turvallisella mielellä, Minä olen voittanut maailman. Vaikka saisittekin täällä kärsiä, niin siellä saatte iloita ja riemuita. Kun kyynelin kylvätte, niin kerran riemuiten leikkaatte. Uskon kuuliaisuus koetellaan kärsimyksissä. Iloitkaa siis kärsimyksistä, sillä ne kirkastavat teidän kruununne.
      Ei ole palvelija Herraansa suurempi. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat. Voi teitä, jos maailma teitä kiittää, niin he muinoin tekivät väärille profeetoille. Seuratkaa te Minua, vaikka maailma teitä vihaakin ja vainoaa.
      Pelastus on yksin Minussa, Minun Pyhässä veressäni. Ottakaa se vastaan, että pelastuisitte. Maailma kerran hukkuu ja kaikki mitä siinä on, mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti."

    • Seurailija1

      Hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, sinä ja sinun koko perhekuntasi. Apt 11:14

      Sitä on huolissaan perhekunnastaan jos eivät ole uskossa mutta Hän on puhunut sinulle sanoja joiden kautta olet itsekkin pelastunut ja ne sanat siirtyvät sinusta koko perhekuntaasi. Rukoukset palkitaan eivät ne huku tai katoa, koko sinun perhekuntasi pelastuu Jumala haluaa niin. Hänen Poikansa käsivarsille jätetään joka päivä itsemme ja koko perhekuntamme ja Hänen verensä suojaa joka päivä anoen koko perhekunnallemme niin asia onnistuu ja sinä pelastut ja koko sinun perhekuntasi pelastuu, Jumala järjestää niin. Seuratkaamme hänen viitoittamaa tietä rohkeasti, se johtaa ikuisuuden iloihin. Pysytään vahvoina, meillä on osaltamme vastuu koko perhekunnastamme itsemme lisäksi. Aamen.

      • sinettisormus1

        Aamen.
        Kiitos Seurailija vahvistavasta sanastasi tänne meille. Nuo sanat tuntuivat niin hyvälle ja rauhoittavalle sydämessäni ja siitä tiedän että Pyhä Henki jakoi ne kauttasi, ole Siunattu mies!


    • sinettisormus1
    • Hourailija2

      Sinetti on ihana ja niin täynnä lääkkeitä.

    • Raamatunsana tarpeen

      Sinettisormus,
      Kiitos uskollisuudesta Jumalalle. Sanat ja Raamatun paikat Pyhä henki vahvistaa.

    • Seurailija1

      Huomenta.. Meillä on vastuu kaikista läheisistämme, vihamiehistämmekin.

      "Hän käski meidän saarnata
      kansalle ja todistaa,
      että hänet Jumala on asettanut elävien ja
      kuolleiden tuomariksi.

      Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen,
      joka uskoo häneen, saa syntinsä anteeksi hänen
      nimensä kautta. Apt. 10:42-43

      Kun Pietari vielä tätä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien
      päälle, jotka olivat sanaa kuulemassa." Apt. 10:44

      Tulkoon Pyhä Henki nytkin kaikkien päälle, jotka
      ovat sanaa näkemässä, ei aika eikä sanan teho ole
      lakannut olemasta.. Siunattua päivää kaikkille Aamen.

    • offi10001

      Lue hurmos !

      Kun Pietari vielä tätä puhui , tuli hurmos,,,,,

      Hurmos valtaa mielen siitä huolimatta olipa sanomalla totuuspohjaa tai ei,.

      Vai eikö ROCK´ festareilla ole hurmosta , eikö JÄÄKIEKKO katsomossa, eikö uskonnollisissa tapahtumissa ,- uskonnosta riippumatta ?

      • sinettisormus1

        Laitetaanpa koko Apostoleiden teksti esiin, niin hyvää sanomaa siinäkin on:

        Apostolien teot 10
        1. Ja Kesareassa oli mies, nimeltä Kornelius, sadanpäämies niin kutsutussa italialaisessa sotaväenosastossa.
        2. Hän oli hurskas ja Jumalaa pelkääväinen, niinkuin koko hänen perhekuntansakin, ja antoi paljon almuja kansalle ja rukoili alati Jumalaa.
        3. Hän näki selvästi näyssä, noin yhdeksännellä hetkellä päivästä, Jumalan enkelin, joka tuli sisään hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Kornelius!"
        4. Tämä loi katseensa häneen ja sanoi peljästyneenä: "Mikä on, Herra?" Enkeli sanoi hänelle: "Sinun rukouksesi ja almusi ovat tulleet muistoon Jumalan edessä.
        5. Niin lähetä nyt miehiä Joppeen noutamaan eräs Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan;
        6. hän majailee nahkuri Simonin luona, jonka talo on meren rannalla."
        7. Ja kun enkeli, joka Korneliusta puhutteli, oli mennyt pois, kutsui tämä kaksi palvelijaansa ja hurskaan sotamiehen uskollisimpiensa joukosta
        8. ja kertoi heille kaikki ja lähetti heidät Joppeen.
        9. Ja seuraavana päivänä, kun he olivat matkalla ja lähestyivät kaupunkia, nousi Pietari noin kuudennen hetken vaiheilla katolle rukoilemaan.
        10. Ja hänen tuli nälkä, ja hän halusi ruokaa. Mutta sitä valmistettaessa hän joutui hurmoksiin.
        11. Ja hän näki taivaan avoinna ja tulevan alas astian, ikäänkuin suuren liinavaatteen, joka neljästä kulmastaan laskettiin maahan.
        12. Ja siinä oli kaikkinaisia maan nelijalkaisia ja matelijoita ja taivaan lintuja.
        13. Ja tuli ääni, joka sanoi hänelle: "Nouse, Pietari, teurasta ja syö".
        14. Mutta Pietari sanoi: "En suinkaan, Herra; sillä en minä ole ikinä syönyt mitään epäpyhää enkä saastaista".
        15. Ja taas ääni sanoi hänelle toistamiseen: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi".
        16. Tämä tapahtui kolme kertaa; sitten astia otettiin kohta ylös taivaaseen.
        17. Ja kun Pietari oli epätietoinen siitä, mitä hänen näkemänsä näky mahtoi merkitä, niin katso, ne miehet, jotka Kornelius oli lähettänyt ja jotka kyselemällä olivat löytäneet Simonin talon, seisoivat portilla
        18. ja tiedustelivat kuuluvalla äänellä, majailiko siellä Simon, jota myös Pietariksi kutsuttiin.
        19. Kun Pietari yhä mietti tuota näkyä, sanoi Henki hänelle: "Katso, kaksi miestä etsii sinua;
        20. niin nouse nyt, astu alas ja mene arvelematta heidän kanssaan, sillä minä olen heidät lähettänyt".
        21. Niin Pietari meni alas miesten tykö ja sanoi: "Katso, minä olen se, jota te etsitte; mitä varten te olette tulleet?"
        22. He sanoivat: "Sadanpäämies Kornelius, hurskas ja Jumalaa pelkääväinen mies, josta koko Juudan kansa todistaa hyvää, on pyhältä enkeliltä ilmestyksessä saanut käskyn haettaa sinut kotiinsa ja kuulla, mitä sinulla on sanottavaa".

        jatkuu....


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Laitetaanpa koko Apostoleiden teksti esiin, niin hyvää sanomaa siinäkin on:

        Apostolien teot 10
        1. Ja Kesareassa oli mies, nimeltä Kornelius, sadanpäämies niin kutsutussa italialaisessa sotaväenosastossa.
        2. Hän oli hurskas ja Jumalaa pelkääväinen, niinkuin koko hänen perhekuntansakin, ja antoi paljon almuja kansalle ja rukoili alati Jumalaa.
        3. Hän näki selvästi näyssä, noin yhdeksännellä hetkellä päivästä, Jumalan enkelin, joka tuli sisään hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Kornelius!"
        4. Tämä loi katseensa häneen ja sanoi peljästyneenä: "Mikä on, Herra?" Enkeli sanoi hänelle: "Sinun rukouksesi ja almusi ovat tulleet muistoon Jumalan edessä.
        5. Niin lähetä nyt miehiä Joppeen noutamaan eräs Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan;
        6. hän majailee nahkuri Simonin luona, jonka talo on meren rannalla."
        7. Ja kun enkeli, joka Korneliusta puhutteli, oli mennyt pois, kutsui tämä kaksi palvelijaansa ja hurskaan sotamiehen uskollisimpiensa joukosta
        8. ja kertoi heille kaikki ja lähetti heidät Joppeen.
        9. Ja seuraavana päivänä, kun he olivat matkalla ja lähestyivät kaupunkia, nousi Pietari noin kuudennen hetken vaiheilla katolle rukoilemaan.
        10. Ja hänen tuli nälkä, ja hän halusi ruokaa. Mutta sitä valmistettaessa hän joutui hurmoksiin.
        11. Ja hän näki taivaan avoinna ja tulevan alas astian, ikäänkuin suuren liinavaatteen, joka neljästä kulmastaan laskettiin maahan.
        12. Ja siinä oli kaikkinaisia maan nelijalkaisia ja matelijoita ja taivaan lintuja.
        13. Ja tuli ääni, joka sanoi hänelle: "Nouse, Pietari, teurasta ja syö".
        14. Mutta Pietari sanoi: "En suinkaan, Herra; sillä en minä ole ikinä syönyt mitään epäpyhää enkä saastaista".
        15. Ja taas ääni sanoi hänelle toistamiseen: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi".
        16. Tämä tapahtui kolme kertaa; sitten astia otettiin kohta ylös taivaaseen.
        17. Ja kun Pietari oli epätietoinen siitä, mitä hänen näkemänsä näky mahtoi merkitä, niin katso, ne miehet, jotka Kornelius oli lähettänyt ja jotka kyselemällä olivat löytäneet Simonin talon, seisoivat portilla
        18. ja tiedustelivat kuuluvalla äänellä, majailiko siellä Simon, jota myös Pietariksi kutsuttiin.
        19. Kun Pietari yhä mietti tuota näkyä, sanoi Henki hänelle: "Katso, kaksi miestä etsii sinua;
        20. niin nouse nyt, astu alas ja mene arvelematta heidän kanssaan, sillä minä olen heidät lähettänyt".
        21. Niin Pietari meni alas miesten tykö ja sanoi: "Katso, minä olen se, jota te etsitte; mitä varten te olette tulleet?"
        22. He sanoivat: "Sadanpäämies Kornelius, hurskas ja Jumalaa pelkääväinen mies, josta koko Juudan kansa todistaa hyvää, on pyhältä enkeliltä ilmestyksessä saanut käskyn haettaa sinut kotiinsa ja kuulla, mitä sinulla on sanottavaa".

        jatkuu....

        ... jatkuu.

        23. Niin hän kutsui heidät sisään ja piti heitä vierainansa. Seuraavana päivänä Pietari nousi ja lähti heidän kanssaan, ja muutamat veljet Joppesta seurasivat hänen mukanaan.
        24. Ja sen jälkeisenä päivänä he saapuivat Kesareaan; ja Kornelius odotti heitä ja oli kutsunut koolle sukulaisensa ja lähimmät ystävänsä.
        25. Ja kun Pietari oli astumassa sisään, meni Kornelius häntä vastaan, lankesi hänen jalkojensa juureen ja kumartui maahan.
        26. Mutta Pietari nosti hänet ylös sanoen: "Nouse; minäkin olen ihminen".
        27. Ja puhellen hänen kanssaan hän meni sisään ja tapasi monta koolla.
        28. Ja hän sanoi heille: "Te tiedätte, että on luvatonta juutalaisen miehen seurustella vierasheimoisen kanssa tai mennä hänen tykönsä; mutta minulle Jumala on osoittanut, etten saa sanoa ketään ihmistä epäpyhäksi enkä saastaiseksi.
        29. Sentähden minä vastaansanomatta tulinkin, kun minua noudettiin. Ja nyt minä kysyn: mitä varten te olette minut noutaneet?"
        30. Ja Kornelius sanoi: "Neljä päivää sitten, juuri tähän aikaan päivästä, minä kotonani rukoilin tällä yhdeksännellä hetkellä, ja katso, edessäni seisoi mies loistavissa vaatteissa
        31. ja sanoi: 'Kornelius, sinun rukouksesi on kuultu, ja sinun almusi ovat tulleet muistoon Jumalan edessä.
        32. Niin lähetä nyt Joppeen ja kutsu tykösi Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan; hän majailee nahkuri Simonin talossa meren rannalla.'
        33. Sentähden minä lähetin heti sinulle sanan, ja sinä teit hyvin, kun tulit. Nyt olemme siis tässä kaikki Jumalan edessä, kuullaksemme kaiken, mitä Herra on käskenyt sinun puhua."
        34. Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
        35. vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.
        36. Sen sanan, jonka hän lähetti Israelin lapsille, julistaen evankeliumia rauhasta Jeesuksessa Kristuksessa, joka on kaikkien Herra,
        37. sen sanan, joka lähtien Galileasta on levinnyt koko Juudeaan, sen kasteen jälkeen, jota Johannes saarnasi, sen te tiedätte;
        38. te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.
        39. Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat.
        40. Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä,
        41. ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut.
        42. Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
        43. Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        44. Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
        45. Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
        46. sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
        47. "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
        48. Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... jatkuu.

        23. Niin hän kutsui heidät sisään ja piti heitä vierainansa. Seuraavana päivänä Pietari nousi ja lähti heidän kanssaan, ja muutamat veljet Joppesta seurasivat hänen mukanaan.
        24. Ja sen jälkeisenä päivänä he saapuivat Kesareaan; ja Kornelius odotti heitä ja oli kutsunut koolle sukulaisensa ja lähimmät ystävänsä.
        25. Ja kun Pietari oli astumassa sisään, meni Kornelius häntä vastaan, lankesi hänen jalkojensa juureen ja kumartui maahan.
        26. Mutta Pietari nosti hänet ylös sanoen: "Nouse; minäkin olen ihminen".
        27. Ja puhellen hänen kanssaan hän meni sisään ja tapasi monta koolla.
        28. Ja hän sanoi heille: "Te tiedätte, että on luvatonta juutalaisen miehen seurustella vierasheimoisen kanssa tai mennä hänen tykönsä; mutta minulle Jumala on osoittanut, etten saa sanoa ketään ihmistä epäpyhäksi enkä saastaiseksi.
        29. Sentähden minä vastaansanomatta tulinkin, kun minua noudettiin. Ja nyt minä kysyn: mitä varten te olette minut noutaneet?"
        30. Ja Kornelius sanoi: "Neljä päivää sitten, juuri tähän aikaan päivästä, minä kotonani rukoilin tällä yhdeksännellä hetkellä, ja katso, edessäni seisoi mies loistavissa vaatteissa
        31. ja sanoi: 'Kornelius, sinun rukouksesi on kuultu, ja sinun almusi ovat tulleet muistoon Jumalan edessä.
        32. Niin lähetä nyt Joppeen ja kutsu tykösi Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan; hän majailee nahkuri Simonin talossa meren rannalla.'
        33. Sentähden minä lähetin heti sinulle sanan, ja sinä teit hyvin, kun tulit. Nyt olemme siis tässä kaikki Jumalan edessä, kuullaksemme kaiken, mitä Herra on käskenyt sinun puhua."
        34. Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
        35. vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.
        36. Sen sanan, jonka hän lähetti Israelin lapsille, julistaen evankeliumia rauhasta Jeesuksessa Kristuksessa, joka on kaikkien Herra,
        37. sen sanan, joka lähtien Galileasta on levinnyt koko Juudeaan, sen kasteen jälkeen, jota Johannes saarnasi, sen te tiedätte;
        38. te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.
        39. Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat.
        40. Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä,
        41. ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut.
        42. Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
        43. Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        44. Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
        45. Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
        46. sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
        47. "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
        48. Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.

        ... hurmos .... heihin kaikkiin laskeutui Pyhä Henki ja olivat todella hurmoksessa, joka johtui Pyhästä Hengestä. Urheilu tapahtumissa ja Rock konserteissa tuo hurmos johtuu aivan muusta, se ei ole Pyhältä Hengeltä saatua, vaan sitä minkä maailma antaa ...

        44. Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
        45. Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
        46. sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
        47. "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
        48. Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.


    • sinettisormus1

      Huomenta teille ja Herran rauhaa!
      Kiitos Seurailija aloituksesta, hyvää sanomaa laitoit meille. Tänään näyssä oli silmä joka itki, kyselin Herralta, onko tämä näky, näin silmän uudelleen, ilman kyyneliä, ... kyselin edelleen, mitä tämä on? Anna vastaus sanasi kautta ja olkoon siinä vastauksena ja kirjoitettuna tuo "silmä" jos se on näky ja kahdesti sen näytit. Nousin ylös ja avasin Raamattuni, tuon valkoisen vihki Raamattuni, joka oli jo kovin kuluneeksi käynyt ja se avautui uudelleen Jesaja 37, aivan kuin ketjun aloituksessa. Siis teema jatkuu ja mitä se pitää sisällään? Löysin siitä nuo silmä paikat, joita oli kaksi, niinkuin niitä kahteen kertaan näytti. Ensimmäinen paikka oli tämä:

      17. Herra, kallista korvasi ja kuule; Herra, avaa silmäsi ja katso. Kuule kaikki Sanheribin sanat, jotka hän lähetti herjatakseen elävää Jumalaa.

      ja toinen:

      23. Ketä olet herjannut ja häväissyt, ja ketä vastaan olet korottanut äänesi? Korkealle olet kohottanut silmäsi Israelin Pyhää vastaan.

      Siinä meille mietittävää, Olkaa Siunattuja Herramme nimeen!
      Aamen.

      ps. (en vastaa herjaaviin kommenteihin, koska se ei ole rakentavaa keskustelua)

      • Seurailija1

        "Itkin salaa", tuo kappale jäi mieleen eilisestä.. Romani lauloi sen kauniisti, kappale löytyy yotubestakin Merzi Lingrenin laulamana, se ylimmäinen. Kun itkee salaa niin muut eivät näe, Jumala näkee!.


      • sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

        "Itkin salaa", tuo kappale jäi mieleen eilisestä.. Romani lauloi sen kauniisti, kappale löytyy yotubestakin Merzi Lingrenin laulamana, se ylimmäinen. Kun itkee salaa niin muut eivät näe, Jumala näkee!.

        ... ja laitetaan se tänne meillekkin jaettavaksi, nuo salaiset kyyneleet ...

        https://www.youtube.com/watch?v=QWib295LksM


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... ja laitetaan se tänne meillekkin jaettavaksi, nuo salaiset kyyneleet ...

        https://www.youtube.com/watch?v=QWib295LksM

        ... olipa todella kaunista .... kiitos Seurailija, Mertsi on saanut valtavan äänen lahjan Jumalalta, Häneltä, joka on kaiken luonut .... Kiitos ja Kunnia Herralle!


      • Seurailija1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... olipa todella kaunista .... kiitos Seurailija, Mertsi on saanut valtavan äänen lahjan Jumalalta, Häneltä, joka on kaiken luonut .... Kiitos ja Kunnia Herralle!

        On se kaunis, kiitos itsellesi sinetti että jaoit sen tänne. Kiitos ja Kunnia Herralle.


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... olipa todella kaunista .... kiitos Seurailija, Mertsi on saanut valtavan äänen lahjan Jumalalta, Häneltä, joka on kaiken luonut .... Kiitos ja Kunnia Herralle!

        ... ja vielä sinulle, Seurailija, tuohon näkyyni liittyen, tuohon silmään jota kahdesti näytettiin, myös sinun sanomasi herätti ajatusta näkemiseen silmiemme avulla, avataan ne näkemään ja lukemaan Herran Elävää Sanaa, sinä kirjoitit aamulla näin: ...... ....... Tulkoon Pyhä Henki nytkin kaikkien päälle, jotka
        ovat sanaa näkemässä, ei aika eikä sanan teho ole
        lakannut olemasta.....

        Aamen.


      • Seurailija1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... ja vielä sinulle, Seurailija, tuohon näkyyni liittyen, tuohon silmään jota kahdesti näytettiin, myös sinun sanomasi herätti ajatusta näkemiseen silmiemme avulla, avataan ne näkemään ja lukemaan Herran Elävää Sanaa, sinä kirjoitit aamulla näin: ...... ....... Tulkoon Pyhä Henki nytkin kaikkien päälle, jotka
        ovat sanaa näkemässä, ei aika eikä sanan teho ole
        lakannut olemasta.....

        Aamen.

        Samaa on Aamen... autuaat ovat teidän silmänne, koska ne näkevät..


      • sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Samaa on Aamen... autuaat ovat teidän silmänne, koska ne näkevät..

        ... näin meidän viestimme, Herralta, tulee hyvin Eläväksi, sillä Hän on Elävä!
        Aamen.


      • näkymätön ninni
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... ja vielä sinulle, Seurailija, tuohon näkyyni liittyen, tuohon silmään jota kahdesti näytettiin, myös sinun sanomasi herätti ajatusta näkemiseen silmiemme avulla, avataan ne näkemään ja lukemaan Herran Elävää Sanaa, sinä kirjoitit aamulla näin: ...... ....... Tulkoon Pyhä Henki nytkin kaikkien päälle, jotka
        ovat sanaa näkemässä, ei aika eikä sanan teho ole
        lakannut olemasta.....

        Aamen.

        Aamen


    • sinettisormus1
      • sinettisormus1

        Evankeliumi Luukkaan mukaan 19
        1. Ja hän tuli Jerikon kaupunkiin ja kulki sen läpi.
        2. Ja katso, siellä oli mies, nimeltä Sakkeus; ja hän oli publikaanien päämies ja oli rikas.
        3. Ja hän koetti saada nähdä Jeesusta, kuka hän oli, mutta ei voinut kansalta, kun oli varreltansa vähäinen.
        4. Niin hän juoksi edelle ja nousi metsäviikunapuuhun nähdäkseen hänet, sillä Jeesus oli kulkeva siitä ohitse.
        5. Ja tultuaan sille paikalle Jeesus katsahti ylös ja sanoi hänelle: "Sakkeus, tule nopeasti alas, sillä tänään minun pitää oleman sinun huoneessasi".
        6. Ja hän tuli nopeasti alas ja otti hänet iloiten vastaan.
        7. Ja sen nähdessään kaikki nurisivat sanoen: "Syntisen miehen luokse hän meni majailemaan".
        8. Mutta Sakkeus astui esiin ja sanoi Herralle: "Katso, Herra, puolet omaisuudestani minä annan köyhille, ja jos joltakulta olen jotakin petoksella ottanut, niin annan nelinkertaisesti takaisin".
        9. Niin Jeesus sanoi hänestä: "Tänään on pelastus tullut tälle huoneelle, koska hänkin on Aabrahamin poika;
        10. sillä Ihmisen Poika on tullut etsimään ja pelastamaan sitä, mikä kadonnut on".
        11. Ja heidän tätä kuunnellessaan hän puhui vielä vertauksen, koska hän oli lähellä Jerusalemia ja he luulivat, että Jumalan valtakunta oli kohta ilmestyvä.
        12. Hän sanoi näin: "Eräs jalosukuinen mies lähti matkalle kaukaiseen maahan saadakseen itsellensä kuninkuuden ja sitten palatakseen.
        13. Ja hän kutsui luoksensa kymmenen palvelijaansa, antoi heille kymmenen leiviskää ja sanoi heille: 'Asioikaa näillä, kunnes minä tulen'.
        14. Mutta hänen kansalaisensa vihasivat häntä ja lähettivät lähettiläät hänen jälkeensä sanomaan: 'Emme tahdo tätä kuninkaaksemme'.
        15. Ja saatuansa kuninkuuden ja palattuansa hän käski kutsua eteensä ne palvelijat, joille hän oli antanut rahat, saadakseen tietää, mitä kukin oli asioimisellaan ansainnut.
        16. Niin ensimmäinen tuli esiin ja sanoi: 'Herra, sinun leiviskäsi on tuottanut kymmenen leiviskää'.
        17. Ja hän sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä palvelija; koska vähimmässä olet ollut uskollinen, niin saat vallita kymmentä kaupunkia'.
        18. Ja toinen tuli ja sanoi: 'Herra, sinun leiviskäsi on tuottanut viisi leiviskää'.
        19. Niin hän sanoi tällekin: 'Sinä, vallitse sinä viittä kaupunkia'.
        20. Vielä tuli yksi ja sanoi: 'Herra, katso, tässä on sinun leiviskäsi, jota olen säilyttänyt liinasessa.

        jatkuu ...


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Evankeliumi Luukkaan mukaan 19
        1. Ja hän tuli Jerikon kaupunkiin ja kulki sen läpi.
        2. Ja katso, siellä oli mies, nimeltä Sakkeus; ja hän oli publikaanien päämies ja oli rikas.
        3. Ja hän koetti saada nähdä Jeesusta, kuka hän oli, mutta ei voinut kansalta, kun oli varreltansa vähäinen.
        4. Niin hän juoksi edelle ja nousi metsäviikunapuuhun nähdäkseen hänet, sillä Jeesus oli kulkeva siitä ohitse.
        5. Ja tultuaan sille paikalle Jeesus katsahti ylös ja sanoi hänelle: "Sakkeus, tule nopeasti alas, sillä tänään minun pitää oleman sinun huoneessasi".
        6. Ja hän tuli nopeasti alas ja otti hänet iloiten vastaan.
        7. Ja sen nähdessään kaikki nurisivat sanoen: "Syntisen miehen luokse hän meni majailemaan".
        8. Mutta Sakkeus astui esiin ja sanoi Herralle: "Katso, Herra, puolet omaisuudestani minä annan köyhille, ja jos joltakulta olen jotakin petoksella ottanut, niin annan nelinkertaisesti takaisin".
        9. Niin Jeesus sanoi hänestä: "Tänään on pelastus tullut tälle huoneelle, koska hänkin on Aabrahamin poika;
        10. sillä Ihmisen Poika on tullut etsimään ja pelastamaan sitä, mikä kadonnut on".
        11. Ja heidän tätä kuunnellessaan hän puhui vielä vertauksen, koska hän oli lähellä Jerusalemia ja he luulivat, että Jumalan valtakunta oli kohta ilmestyvä.
        12. Hän sanoi näin: "Eräs jalosukuinen mies lähti matkalle kaukaiseen maahan saadakseen itsellensä kuninkuuden ja sitten palatakseen.
        13. Ja hän kutsui luoksensa kymmenen palvelijaansa, antoi heille kymmenen leiviskää ja sanoi heille: 'Asioikaa näillä, kunnes minä tulen'.
        14. Mutta hänen kansalaisensa vihasivat häntä ja lähettivät lähettiläät hänen jälkeensä sanomaan: 'Emme tahdo tätä kuninkaaksemme'.
        15. Ja saatuansa kuninkuuden ja palattuansa hän käski kutsua eteensä ne palvelijat, joille hän oli antanut rahat, saadakseen tietää, mitä kukin oli asioimisellaan ansainnut.
        16. Niin ensimmäinen tuli esiin ja sanoi: 'Herra, sinun leiviskäsi on tuottanut kymmenen leiviskää'.
        17. Ja hän sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä palvelija; koska vähimmässä olet ollut uskollinen, niin saat vallita kymmentä kaupunkia'.
        18. Ja toinen tuli ja sanoi: 'Herra, sinun leiviskäsi on tuottanut viisi leiviskää'.
        19. Niin hän sanoi tällekin: 'Sinä, vallitse sinä viittä kaupunkia'.
        20. Vielä tuli yksi ja sanoi: 'Herra, katso, tässä on sinun leiviskäsi, jota olen säilyttänyt liinasessa.

        jatkuu ...

        ... jatkuu.

        21. Sillä minä pelkäsin sinua, koska olet ankara mies: sinä otat, mitä et ole talteen pannut, ja leikkaat, mitä et ole kylvänyt.'
        22. Hän sanoi hänelle: 'Oman sanasi mukaan minä sinut tuomitsen, sinä paha palvelija. Sinä tiesit minut ankaraksi mieheksi, joka otan, mitä en ole talteen pannut, ja leikkaan, mitä en ole kylvänyt;
        23. miksi et siis antanut rahojani rahanvaihtajan pöytään, että minä tultuani olisin saanut periä ne korkoineen?'
        24. Ja hän sanoi vieressä seisoville: 'Ottakaa häneltä pois se leiviskä ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää'.
        25. - Niin he sanoivat hänelle: 'Herra, hänellä on jo kymmenen leiviskää'. -
        26. 'Minä sanon teille: jokaiselle, jolla on, annetaan; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
        27. Mutta viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaaksensa, tuokaa tänne ja teloittakaa minun edessäni.'"
        28. Ja tämän sanottuaan hän kulki edellä vaeltaen ylös Jerusalemiin.
        29. Ja tapahtui, kun hän tuli lähelle Beetfagea ja Betaniaa, sille vuorelle, jota kutsutaan Öljymäeksi, että hän lähetti kaksi opetuslastaan
        30. sanoen: "Menkää edessä olevaan kylään, niin sinne tullessanne te löydätte sidottuna varsan, jonka selässä ei vielä yksikään ihminen ole istunut; päästäkää se ja tuokaa tänne.
        31. Ja jos joku kysyy teiltä: 'Miksi te sen päästätte?' niin sanokaa näin: 'Herra tarvitsee sitä'."
        32. Ja lähetetyt menivät ja havaitsivat niin olevan, kuin hän oli heille sanonut.
        33. Ja heidän päästäessään varsaa sen omistajat sanoivat heille: "Miksi te päästätte varsan?"
        34. Niin he sanoivat: "Herra tarvitsee sitä".
        35. Ja he veivät sen Jeesuksen luo ja heittivät vaatteensa varsan selkään ja istuttivat Jeesuksen niiden päälle.
        36. Ja hänen kulkiessaan kansa levitti vaatteensa tielle.
        37. Ja kun hän jo oli lähellä, laskeutuen Öljymäen rinnettä, rupesi koko opetuslasten joukko iloiten kiittämään Jumalaa suurella äänellä kaikista voimallisista teoista, jotka he olivat nähneet,
        38. sanoen: "Siunattu olkoon hän, joka tulee, Kuningas Herran nimessä; rauha taivaassa ja kunnia korkeuksissa!"
        39. Ja muutamat fariseukset kansanjoukosta sanoivat hänelle: "Opettaja, nuhtele opetuslapsiasi".
        40. Mutta hän vastasi ja sanoi: "Minä sanon teille: jos nämä olisivat vaiti, niin kivet huutaisivat".
        41. Ja kun hän tuli lähemmäksi ja näki kaupungin, itki hän sitä
        42. ja sanoi: "Jospa tietäisit sinäkin tänä päivänä, mikä rauhaasi sopii! Mutta nyt se on sinun silmiltäsi salattu.
        43. Sillä sinulle tulevat ne päivät, jolloin sinun vihollisesi sinut vallilla saartavat ja piirittävät sinut ja ahdistavat sinua joka puolelta;
        44. ja he kukistavat sinut maan tasalle ja surmaavat lapsesi, jotka sinussa ovat, eivätkä jätä sinuun kiveä kiven päälle, sentähden ettet etsikkoaikaasi tuntenut."
        45. Ja hän meni pyhäkköön ja rupesi ajamaan myyjiä ulos
        46. ja sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni on oleva rukoushuone', mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan."
        47. Ja hän opetti joka päivä pyhäkössä. Mutta ylipapit ja kirjanoppineet sekä kansan ensimmäiset miettivät, miten saisivat hänet surmatuksi;
        48. mutta he eivät keksineet, mitä tekisivät, sillä kaikki kansa riippui hänessä ja kuunteli häntä.


      • Seurailija1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... jatkuu.

        21. Sillä minä pelkäsin sinua, koska olet ankara mies: sinä otat, mitä et ole talteen pannut, ja leikkaat, mitä et ole kylvänyt.'
        22. Hän sanoi hänelle: 'Oman sanasi mukaan minä sinut tuomitsen, sinä paha palvelija. Sinä tiesit minut ankaraksi mieheksi, joka otan, mitä en ole talteen pannut, ja leikkaan, mitä en ole kylvänyt;
        23. miksi et siis antanut rahojani rahanvaihtajan pöytään, että minä tultuani olisin saanut periä ne korkoineen?'
        24. Ja hän sanoi vieressä seisoville: 'Ottakaa häneltä pois se leiviskä ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää'.
        25. - Niin he sanoivat hänelle: 'Herra, hänellä on jo kymmenen leiviskää'. -
        26. 'Minä sanon teille: jokaiselle, jolla on, annetaan; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
        27. Mutta viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaaksensa, tuokaa tänne ja teloittakaa minun edessäni.'"
        28. Ja tämän sanottuaan hän kulki edellä vaeltaen ylös Jerusalemiin.
        29. Ja tapahtui, kun hän tuli lähelle Beetfagea ja Betaniaa, sille vuorelle, jota kutsutaan Öljymäeksi, että hän lähetti kaksi opetuslastaan
        30. sanoen: "Menkää edessä olevaan kylään, niin sinne tullessanne te löydätte sidottuna varsan, jonka selässä ei vielä yksikään ihminen ole istunut; päästäkää se ja tuokaa tänne.
        31. Ja jos joku kysyy teiltä: 'Miksi te sen päästätte?' niin sanokaa näin: 'Herra tarvitsee sitä'."
        32. Ja lähetetyt menivät ja havaitsivat niin olevan, kuin hän oli heille sanonut.
        33. Ja heidän päästäessään varsaa sen omistajat sanoivat heille: "Miksi te päästätte varsan?"
        34. Niin he sanoivat: "Herra tarvitsee sitä".
        35. Ja he veivät sen Jeesuksen luo ja heittivät vaatteensa varsan selkään ja istuttivat Jeesuksen niiden päälle.
        36. Ja hänen kulkiessaan kansa levitti vaatteensa tielle.
        37. Ja kun hän jo oli lähellä, laskeutuen Öljymäen rinnettä, rupesi koko opetuslasten joukko iloiten kiittämään Jumalaa suurella äänellä kaikista voimallisista teoista, jotka he olivat nähneet,
        38. sanoen: "Siunattu olkoon hän, joka tulee, Kuningas Herran nimessä; rauha taivaassa ja kunnia korkeuksissa!"
        39. Ja muutamat fariseukset kansanjoukosta sanoivat hänelle: "Opettaja, nuhtele opetuslapsiasi".
        40. Mutta hän vastasi ja sanoi: "Minä sanon teille: jos nämä olisivat vaiti, niin kivet huutaisivat".
        41. Ja kun hän tuli lähemmäksi ja näki kaupungin, itki hän sitä
        42. ja sanoi: "Jospa tietäisit sinäkin tänä päivänä, mikä rauhaasi sopii! Mutta nyt se on sinun silmiltäsi salattu.
        43. Sillä sinulle tulevat ne päivät, jolloin sinun vihollisesi sinut vallilla saartavat ja piirittävät sinut ja ahdistavat sinua joka puolelta;
        44. ja he kukistavat sinut maan tasalle ja surmaavat lapsesi, jotka sinussa ovat, eivätkä jätä sinuun kiveä kiven päälle, sentähden ettet etsikkoaikaasi tuntenut."
        45. Ja hän meni pyhäkköön ja rupesi ajamaan myyjiä ulos
        46. ja sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni on oleva rukoushuone', mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan."
        47. Ja hän opetti joka päivä pyhäkössä. Mutta ylipapit ja kirjanoppineet sekä kansan ensimmäiset miettivät, miten saisivat hänet surmatuksi;
        48. mutta he eivät keksineet, mitä tekisivät, sillä kaikki kansa riippui hänessä ja kuunteli häntä.

        Jeesuksella on sanottavaa tänäänkin. Miten onkaan rukoushuoneet tänään, missä tilassa, ei pahenmmin kehua voi. Valtava sana, itku tulee.


    • Hyvä ja oikea sana

      Sinetti..
      Sieluni sanoo, amen. Olen kokenut samaa.

    • sinettisormus1
      • sinettisormus1

        PSALMIT 53
        1. Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Sairaus"; Daavidin mietevirsi.

        2. Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa". Turmiollinen ja iljettävä on heidän väärä menonsa; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on.
        3. Jumala katsoo taivaasta ihmislapsiin nähdäksensä, onko ketään ymmärtäväistä, ketään, joka etsii Jumalaa.
        4. Mutta kaikki he ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
        5. Eivätkö he mitään käsitä, nuo väärintekijät, jotka saavat leipänsä syömällä minun kansaani, eivätkä avuksensa huuda Jumalaa?
        6. Siinä heidät valtaa kauhu, missä ei kauhistavaa ole; sillä Jumala hajottaa niiden luut, jotka sinua saartavat. Sinä saatat heidät häpeään, sillä Jumala hylkää heidät.
        7. Oi, että Israelille tulisi pelastus Siionista! Kun Jumala kääntää kansansa kohtalon, silloin Jaakob riemuitsee, Israel iloitsee.


    • Niinpäniin

      Lohduttakaamme itseämme Jumalan sanalla. 'Ei kukaan tule minun tyköni, ellei Isä häntä vedä.'
      Jumalan sanaa on täälläkin esillä, että jos haluaa, voi tutustua tarkemmin ja etsiytyä Raamatun opetuksen piiriin.

    • sinettisormus1
    • sinettisormus1
    • sinettisormus1
    • sinettisormus1

      PSALMIT 33
      1. Riemuitkaa Herrassa, te vanhurskaat. Oikeamielisten on soveliasta
      häntä kiittää.
      2. Ylistäkää Herraa kanteleilla, soittakaa hänelle kymmenkielisillä harpuilla.
      3. Veisatkaa hänelle uusi virsi, helkyttäkää kieliä ihanasti ja riemullisesti.
      4. Sillä Herran sana on oikea, ja kaikki hänen tekonsa ovat tehdyt uskollisuudessa.
      5. Hän rakastaa vanhurskautta ja oikeutta; maa on täynnänsä Herran armoa.
      6. Herran sanalla ovat taivaat tehdyt, ja kaikki niiden joukot hänen suunsa hengellä.
      7. Hän kokoaa meren vedet niinkuin roukkioksi, panee syvyydet säiliöihin.
      8. Peljätköön Herraa kaikki maa, hänen edessänsä vaviskoot kaikki maanpiirin asukkaat.
      9. Sillä hän sanoi, ja tapahtui niin, hän käski, ja se oli tehty.
      10. Herra särkee pakanain neuvon, tekee turhiksi kansojen aikeet.
      11. Mutta Herran neuvo pysyy iankaikkisesti, hänen sydämensä aivoitukset suvusta sukuun.
      12. Autuas se kansa, jonka Jumala Herra on, se kansa, jonka hän on perinnöksensä valinnut!
      13. Herra katsoo alas taivaasta, näkee kaikki ihmislapset;
      14. asumuksestaan, valtaistuimeltaan hän katselee kaikkia maan asukkaita,
      15. hän, joka on luonut kaikkien heidän sydämensä, joka tarkkaa kaikkia heidän tekojansa.
      16. Ei kuningas voita paljolla väellänsä, ei sankari pelastu suurella voimallansa.
      17. Turha on sotaratsu auttajaksi, ei pelasta sen suuri väkevyys.
      18. Katso, Herran silmä valvoo niitä, jotka häntä pelkäävät ja panevat toivonsa hänen laupeuteensa,
      19. pelastaaksensa heidän sielunsa kuolemasta, elättääksensä heitä nälän aikana.
      20. Meidän sielumme odottaa Herraa, hän on meidän apumme ja kilpemme.
      21. Sillä hänessä iloitsee meidän sydämemme, me turvaamme hänen pyhään nimeensä.
      22. Sinun armosi, Herra, olkoon meidän päällämme, niinkuin me panemme toivomme sinuun.

    • sinettisormus1
    • näkymätön ninni

      Rukoilen, että hän sanomattomassa kirkkaudessaan hengellään vahvistaisi ja voimistaisi teidän sisäistä olemustanne. (Efe. 3:16)

      Vapahtajani Jeesus Kristus, auta minua ottamaan voimakseni sinun väkevyytesi. Pue minut Jumalan taisteluvarustukseen, jotta voisin pitää puoliani paholaisen juonia vastaan. Sillä sinun omanasi ei taistelu ole ihmisiä vastaan, vaan henkivaltoja ja voimia vastaan, tämän pimeyden maailman hallitsijoita ja avaruuden pahoja henkiä vastaan.

      Pue siksi ylleni Jumalan taisteluvarustus, niin että kykenen pahan päivän tullen tekemään vastarintaa ja selviytymään taistelusta pystyssä pysyen. Auta minua seisomaan lujana. Kiinnitä vyökseni totuus, anna haarniskakseni vanhurskaus ja kengikseni alttius julistaa rauhan evankeliumia. Anna, Pyhä kolmiyhteinen Jumala, minun suojakseni uskon kilpi, jolla voin sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet. Kiitos pelastuksen kypärästä ja Hengen miekasta, Jumalan Sanasta. Auta minua rukoilemaan lakkaamatta Pyhässä Hengessä ja pysymään valveilla aina siihen päivään asti, jolloin vihollisista viimeinen, kuolema, on kukistettu.

      • -jarmo-

        Amen Ninni sisareni!


    • Seurailija1

      Huomenta, mahtava tuo ninnin rukous.. Minulla ei ollut mahtava yö, eilinen tapahtuma sai aikaan unettoman yön. Avasin tietokoneen ja pyysin Jumalata että anna jotain virvoketta tähän aamuun, avasn sähkäristäni päivän raamatunlauseen, en tiedä onko sekään positiivinen mielenvirvoke, voi ollakkin, eihän mikään sattumaakaan ole.

      "Herran, Herran henki on minun päälläni, sillä Herra on voidellut minut
      julistamaan ilosanomaa nöyrille. Hän on lähettänyt minut sitomaan
      särjettyjen sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille
      kahleiden kirpoamista, julistamaan Herran suosion vuotta ja meidän
      Jumalamme kostonpäivää. Hän on lähettänyt minut lohduttamaan
      kaikkia murheellisia." Jesaja 61:1-2

      Itse olen kyllä tasantarkkaan eri mieltä noista sanoista, tuntuu että
      Herran voitelu on kokonaan pois ja pystyisin julistamaan vain
      murheellista sanomaa. En pystyisi nyt sitomaan kenenkään
      sydämiä saatikka julistamaan vapautusta koska olen niin
      kahleissa. Ei ole tästä pojasta julistajaksi tänään, ehkä
      kostaminen voisi sujua mutta ei muu. Itse kaipaisin
      lohdutusta koska olen niin murheellinen. Aamen.

      Rivitkin tuntuu lyhenevän ihan automaattisesti.

      Kaippa olen väärässä koska Jumala ei ole

      koskaan väärässä vaan aina oikeassa.

      Siunausta kuitenkin ja ihan kaikille

      • näkymätön ninni

        Siunausta ja voimia sinulle Seurailija1. Lohdutuksen sanoja: Meidän Herramme Jeesus Kristus on ihmeellinen - kärsimyksissäkin, ja erityisesti juuri niissä. Kärsimyksissä koetaan sellaisia siunauksia, jotka eivät olisi mahdollisia hyvinä päivinä. En tiedä mitä olet kokenut, mutta tiedäthän sinä rakas veljeni, että Herra on sinun kanssasi. Ja hyvän kohdan toit Sanasta - kiitos siitä!


      • Seurailija1
        näkymätön ninni kirjoitti:

        Siunausta ja voimia sinulle Seurailija1. Lohdutuksen sanoja: Meidän Herramme Jeesus Kristus on ihmeellinen - kärsimyksissäkin, ja erityisesti juuri niissä. Kärsimyksissä koetaan sellaisia siunauksia, jotka eivät olisi mahdollisia hyvinä päivinä. En tiedä mitä olet kokenut, mutta tiedäthän sinä rakas veljeni, että Herra on sinun kanssasi. Ja hyvän kohdan toit Sanasta - kiitos siitä!

        Kiitos ninni.. Nukahdin tuon kirjoitukseni jälkeen ja nyt on parempi olla, joskus sitä liioittelee tilaansa paha se on mutta ei mahdoton. Kun väsyttää itsensä ressillä niin saatavatkin tuntuu veloilta.. Tiedän että Herra on kanssani mutta tiedetäänhän me sekin kuinka heikko ihminen on, mutta koettelemuksiahan ne ovat. Menee muuten kauan aikaa ennenkuin omii sen ajatuksen että nyt minua koetellaan, ettei enää syytä Jumalaa niistä.. Kunnia Jumalalle.


    • sinettisormus1

      Huomenta Seurailija vahvan paikan olet saanut, tämä toteutuu uudenliiton aikaan, siis juuri nyt, meille. Syntien tähden murheelliset saavat lohdutuksen anteeksiantamuksen kautta, ja syntien kahleissa olevat vapautuvat. " Synnin ei pidä teitä vallitseman, jotka ette ole lain alla, vaan armon alla" (Rm 6:14).
      Todellakin saamme olla Hänen ihanassa armossaan ja ei meidän ominemme pidä jaksaa mitään, vaan Hänen voimassaan ja Hän kyllä näyttää koska Hän meitä käyttää johdatuksessaan, välillä voimme vain levätä Hänen siipiensä suojassa.
      Herra antakoon sinulle Rauhan Seurailija, keskity nyt vain Hänen läsnäoloonsa. Siunattu Jumalan mies olet ,ja ihmeitä meillä on täällä tapahtunut tässäkin ketjussa juuri sinunkin tuomien asioiden välityksellä, he joilla on ymmärrys ovat sen myös nähneet.
      Yhdyn myös vahvasti tuohon Ninnin rukoukseen, tuota sota-asua nyt tarvitsemme ja olkoon se yllämme yöt ja päivät. Siunausta myös sinulle Ninni ja myös -jarmolle-! Anna Herra meille kaikille voimaa, sinun voimaasi, aseta meille ne sanat jotka sinä haluat eri tilanteissa meidän käyttävän, Herra paha on meitä vastassa, mutta saarra se joka puolelta, ettei sen iskut satuta eikä väsytä meitä, anna meidän nousta siivillemme kuin kotkat, sinun uljaat kotkasi, jotka sinulle kuuliaisina ja sinun johdatuksessa työtä teemme. Kiitos ja kunnia vain ja ainoastaan sinulle, sinun voimassa me teemme ja elämme.
      Aamen.

    • sinettisormus1

      Laitetaanpa tämä kokonaan, tämä hyvä sana, jonka Seurailija meille jakoi, ottakaa ja syökää ja saatte lohdutuksen:

      JESAJA 61
      1. Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut
      julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta,
      2. julistamaan Herran otollista vuotta ja meidän Jumalamme kostonpäivää, lohduttamaan kaikkia murheellisia,
      3. panemaan Siionin murheellisten päähän - antamaan heille - juhlapäähineen tuhkan sijaan, iloöljyä murheen sijaan, ylistyksen vaipan masentuneen hengen sijaan; ja heidän nimensä on oleva "vanhurskauden tammet", "Herran istutus", hänen kirkkautensa ilmoitukseksi.
      4. Ja he rakentavat jälleen ikivanhat rauniot, kohottavat ennalleen esi-isien autiot paikat; ja he uudistavat rauniokaupungit, jotka ovat olleet autiot polvesta polveen.
      5. Vieraat ovat teidän laumojenne paimenina, muukalaiset teidän peltomiehinänne ja viinitarhureinanne.
      6. Mutta teitä kutsutaan Herran papeiksi, sanotaan meidän Jumalamme palvelijoiksi; te saatte nauttia kansain rikkaudet ja periä heidän kunniansa.
      7. Häpeänne hyvitetään teille kaksin kerroin, ja pilkatut saavat riemuita osastansa. Niin he saavat kaksinkertaisen perinnön maassansa; heillä on oleva iankaikkinen ilo.
      8. Sillä minä, Herra, rakastan oikeutta, vihaan vääryyttä ja ryöstöä; ja minä annan heille palkan uskollisesti ja teen heidän kanssansa iankaikkisen liiton.
      9. Heidän siemenensä tulee tunnetuksi kansain keskuudessa ja heidän jälkeläisensä kansakuntien keskellä; kaikki, jotka näkevät heitä, tuntevat heidät Herran siunaamaksi siemeneksi.
      10. Minä iloitsen suuresti Herrassa, minun sieluni riemuitsee minun Jumalassani, sillä hän pukee minun ylleni autuuden vaatteet ja verhoaa minut vanhurskauden viittaan, yljän kaltaiseksi, joka kantaa juhlapäähinettä niinkuin pappi, ja morsiamen kaltaiseksi, joka on koruillansa kaunistettu.
      11. Sillä niinkuin maa tuottaa kasvunsa ja niinkuin kasvitarha saa siemenkylvönsä versomaan, niin saattaa Herra, Herra versomaan vanhurskauden ja kiitoksen kaikkien kansojen nähden.

      • sinettisormus1

        Aamen.
        Valtavaa ja Voimakasta Sanaa!!!


      • Seurailija1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Aamen.
        Valtavaa ja Voimakasta Sanaa!!!

        Kiitos sinetti. Kunnia Jeesukselle. Aamen


      • sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Kiitos sinetti. Kunnia Jeesukselle. Aamen

        Tässä, Seurailija sinulle ja myös meille lohdutukseksi kaunis kappale, olkoon se meidän pieni rukouksemme ...

        https://www.youtube.com/watch?v=e5OgaU6xG4E


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Tässä, Seurailija sinulle ja myös meille lohdutukseksi kaunis kappale, olkoon se meidän pieni rukouksemme ...

        https://www.youtube.com/watch?v=e5OgaU6xG4E

        Yllätyin, kuinka tämä eteeni tullut kappale sopi keskusteluittemme teemaan, ja Herra sen varmasti eteeni johdatti, niin usein olen kokenut. Ja jos huomasitte laulussa puhuttiin kahleista niinkuin mekin täällä tänään ja oli videolla pari kuvaa, kuvaa itkevistä silmistä, kuin eilisessä näyssäni ....
        Herra lohduttaa, ja pyyhkii meidän kyyneleemme.
        Aamen.


    • sinettisormus1

      Aamulla kun heräsin, ajattelin, Herra, tänään en saanut sinulta näkyä tai unta jaettavaksi, tänään, minulla ei ole mitään heille jakaa, mutta sinä tiedät, että kun aukaisen tuon koneen, on siellä varmaan joku, joka on sen tehnyt, niin on käynyt ennenkin ja on voinut tulla hyvin vahva päivä. Ja totta, niin tapahtui tänäänkin, Seurailija toi meille tänään vahvaa sanaa johon on helppo lohduttautua, sitä täällä nyt tarvitaan. Monesti olen ajatellut, ettei tänään taas tapahdu mitään, mutta Herra on osoittanut sen myös niin usein vääräksi, itsessämme emme totisesti saa aikaan mitään, mutta Herran johdatuksessa kyllä, kun vain etenemme, oli asia mikä hyvänsä, otamme uskon askeleita, Herra pitää kyllä huolen että pysymme pystyssä. Tässä meillä pitää vain olla hyvin avoin mieli ja kohta huomaa, että Herra tuo eteemme mitä ihmeellisempiä asioita.

      • Seurailija1

        Minäkin olin ajatuksissa ettei ole mitään sanaa jaettavana tänään. Mites tämä näin meni?.. kirjoitinkin että ei ole tästä pojasta julistajaksi tänään! Ihmeellisiä ovat Herran tiet, eli olin väärässä ja Jumala jälleen oikeassa, no kyllä sen tiesinkin mutta en ymmärtänyt tällaista vastaanottoa.. Kiitos Jumala.


      • sinettisormus1
        Seurailija1 kirjoitti:

        Minäkin olin ajatuksissa ettei ole mitään sanaa jaettavana tänään. Mites tämä näin meni?.. kirjoitinkin että ei ole tästä pojasta julistajaksi tänään! Ihmeellisiä ovat Herran tiet, eli olin väärässä ja Jumala jälleen oikeassa, no kyllä sen tiesinkin mutta en ymmärtänyt tällaista vastaanottoa.. Kiitos Jumala.

        ... näin on käynyt minullekkin usein, tästä näen, etten itsessäni ole mitään, niin tyhjä, mutta sitten tapahtuu, kun Herra johdattaa ...


    • sinettisormus1

      Ketjun aloituksessa kerroin tuosta näystä, rikkinäisestä pasuunasta. Me, uskovat olemme noita pasuunoita ja tehtävämme on varoittaa kanssakulkijoitamme kaikesta pahasta ja julistaa ( toitottaa kuin pasuuna) evakeliumia eteenpäin. Aina emme jaksa me särymme kuin saviastia tai tuo pasuuna, emmekä saa ääntämme kuuluviin, siksi onkin hyvin tärkeää, että toiset uskovat tulevat yhdessä kantamaan ja antamaan tukeaan, kertomaan omia kokemuksiaan, näkyjään ja uniaan, tässäkin ketjussa on nähty kuinka koknaiskuva on muuttunut kun on tullut muitakin jakamaan tuntemuksiaan ja sitä tulisi lisätä rohkeasti, myös te jotka olette vain seuranneet, tiedä mitä vahvuuksia teidän kauttanne avautuisi, mutta nyt ne ovat uinuneet piilossa. Seurailija näki unen jossa hän vahvisti jotakin astiaa, koin että hän vahvisti juuri tuota pasuunaa, eikä millä tahansa aineella, mitä maailma tarjoaa, vaan Jumalan voimalla ja Pyhällä Hengellä, vain se kelpaa ja se yhdistää meidät.
      Aamen.

    • sinettisormus1
      • sinettisormus1

        ... kyyneleet kirposivat silmiin, niin monen äidin rukous varmasti tänäkin päivänä ja miksei isänkin ....


    • sinettisormus1
    • Seurailija1

      Nyt pitää lähteä kuskiksi....

      • sinettisormus1

        Siunattua matkaa, Korkeimman Suojeluksessa!


    • sinettisormus1
    • näkymätön ninni

      Tein tiivistelmän Paavo Hiltusen kirjasta siunauksia syvyydestä kappaleesta syvemmälle Sanaan!
      Uskon että Herra antoi sen eteeni tälle päivälle meille kaikille opetukseksi ja vahvistukseksi. Kirja oli kaapin uumenissa kätkössä, ja Seurailijan viestin luettuani tuli tuo kirja ajatuksiini. Kiitos Seurailija, kun annoit aiheen tähän:

      Tiedon sanojen lahja on yksinkertaisesti Jumalan Sanan avautumista. ”Kun sinun sanasi avautuvat, niin ne valaisevat, ja antavat yksinkertaiselle ymmärrystä” (Ps. 119:130).

      Pyhä Henki on Tiedon Henki (Jes. 11:1). Hän tuo sieluumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltä määrännyt meidän kirkkaudeksemme. Jumala on valmistanut sen niille, jotka Häntä rakastavat.
      Meidän täytyy saada itseemme varasto Raamatun Sanasta, jota Pyhä Henki voi tarvittaessa käyttää. Vain Sanan voimalla me jaksamme kulkea taivastiellä, emme millään muulla tavalla.

      Hengellisistä kokemuksista ei kärsimyksissä ole apua, ellei Sana elä meissä. Ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta Sanasta, joka Herran suusta lähtee.
      Meidän on opittava kuuntelemaan Herran ääntä saadaksemme ”parasta nisua” ja ”hunajaa kalliosta”. Mutta sitä saavat vain ne, joiden korvat on avattu kuuntelemaan Jumalan puhetta. Ja korvat avataan ahdistuksella.
      Meidän tulisi ikävöidä Sanaa, rukoilla sen avautumista ja tutkia sitä. Rakastaa Sanaa! ”Anna sille korkea arvo, niin se sinut korottaa, se kunnioittaa sinua, jos sen syliisi suljet, se panee päähäsi ihanan seppeleen, ja lahjoittaa sinulle kauniin kruunun” (Snl. 4:8,9)

      Ystäväni, sanon sinulle vakavasti: Sinä et kestä elämäsi kärsimyksissä ja ahdistuksissa, ellet todella ala tutkia Jumalan Sanaa. Anna aikasi Jumalalle! Kristitty on ihminen, joka on keskittynyt Jumalaan ja Jumalan Sanaan. Jumala on antanut meille elämäntehtäväksi tutustua Häneen. Ja se tapahtuu Hänen oman Sanansa kautta.

      Sinun ei tarvitse mennä mihinkään raamattukouluun. Sinun oma kotisi on Pyhän Hengen raamattukoulu. Herra tulee yksityisopettajaksesi , kun Häntä pyydät. ”Minä kysyn, opeta sinä minua.” (Job.42:4) Job tarvitsi raskaan kärsimyksen ennen kuin hän taipui näin rukoilemaan Jumalan edessä. Ihminen on kova ja ylpeä ei hän hevin anna edes Jumalan opettaa itseään. Hän menee mieluummin hengelliseen kokoukseen. Seurakunnan yhteys on kyllä tärkeä, mutta vielä tärkeämpää on oppia seisomaan Herran edessä yksinään, hiljaisuudessa.

      Mikään seurakunnan opetus ei korvaa Pyhän Hengen opetusta, jota Herra tarjoaa kuuliaisille lapsilleen rukouskammioissa. Omassa kammiossasi Pyhä Henki soveltaa Sanan juuri sinun tarpeisiisi ja sinun hengellisen vastaanottokykysi mukaiseksi. Pyhän Hengen koulussa voidaan edetä miten pitkälle tahansa.
      Alistu Pyhän Hengen opetukseen, pyydä sitä, niin pääset kokemaan suuria rikkauksia! Älä jää maitoruualle.

      • näkymätön ninni

        Vielä tämä ajatus tuli:

        "rikkinäinen pasuuna = Ilman Sanaa elävä Jumalan lapsi"


      • sinettisormus1
        näkymätön ninni kirjoitti:

        Vielä tämä ajatus tuli:

        "rikkinäinen pasuuna = Ilman Sanaa elävä Jumalan lapsi"

        Kiitos ninni, niin hyvää ja totuudellista sanomaa toit ja näin Herra avaa asioita toistemme kautta.
        Aamen.


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Kiitos ninni, niin hyvää ja totuudellista sanomaa toit ja näin Herra avaa asioita toistemme kautta.
        Aamen.

        Tuli vielä mieleeni eräs asia, tuosta Sanasta. Tunti päivässä, ääneen lukien, parantaa sairauksia, koska sinä aikana kun luet Sanaa, ei paha pääse iskemään, niin vahvaa ja elävää Jumalan Sana on.
        Aamen.


      • näkymätön ninni
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Kiitos ninni, niin hyvää ja totuudellista sanomaa toit ja näin Herra avaa asioita toistemme kautta.
        Aamen.

        Kiitos sinulle sinetti, kun tuot hyvää Sanaa tänne päivästä toiseen.

        Sinetti, sinun pasuunassasi on kaunis ja kirkas ääni. Se soi puhtaana ja vahvana. Oikein kimmelsi pasuunan pinta auringon loisteessa! Kiitos Herralle sinusta Sinetti!

        Minun pasuunassani on vielä toivomisen varaa, mutta uskossa eletään, että kerran se puhtaana soida saa, ilman säröjä! :)


      • sinettisormus1
        näkymätön ninni kirjoitti:

        Kiitos sinulle sinetti, kun tuot hyvää Sanaa tänne päivästä toiseen.

        Sinetti, sinun pasuunassasi on kaunis ja kirkas ääni. Se soi puhtaana ja vahvana. Oikein kimmelsi pasuunan pinta auringon loisteessa! Kiitos Herralle sinusta Sinetti!

        Minun pasuunassani on vielä toivomisen varaa, mutta uskossa eletään, että kerran se puhtaana soida saa, ilman säröjä! :)

        Kiitos ninni, äläpäs vähättele, kyllä sinunkin pasuunasi vahvasti ja kauniisti soi ja täällä oloni aikana kun sinut opin tuntemaan, on tuo pasuunasi kovasti vahvistunut, olen iloinen siitä, sillä se kertoo että et ole elontiellä jäänyt paikoilleen, vaan kulkusi edetessä olet myös Hengessä kasvanut. Kiitos Herralle siitä!


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Kiitos ninni, äläpäs vähättele, kyllä sinunkin pasuunasi vahvasti ja kauniisti soi ja täällä oloni aikana kun sinut opin tuntemaan, on tuo pasuunasi kovasti vahvistunut, olen iloinen siitä, sillä se kertoo että et ole elontiellä jäänyt paikoilleen, vaan kulkusi edetessä olet myös Hengessä kasvanut. Kiitos Herralle siitä!

        ... ja ihmisiähän tässä vain ollaan, ja usein väsytään, mutta Herran hiljaisessa läsnäolossa on ihana kerätä voimia.


    • sinettisormus1
    • sinettisormus1
    • sinettisormus1

      Evankeliumi Matteuksen mukaan 11
      1. Ja kun Jeesus oli antanut kahdelletoista opetuslapselleen kaikki nämä käskyt, niin hän lähti sieltä opettamaan ja saarnaamaan heidän kaupunkeihinsa.
      2. Mutta kun Johannes vankilassa ollessaan kuuli Kristuksen teot, lähetti hän opetuslapsiansa
      3. sanomaan hänelle: "Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?"
      4. Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Menkää ja kertokaa Johannekselle, mitä kuulette ja näette:
      5. sokeat saavat näkönsä, ja rammat kävelevät, pitaliset puhdistuvat, ja kuurot kuulevat, ja kuolleet herätetään, ja köyhille julistetaan evankeliumia.
      6. Ja autuas on se, joka ei loukkaannu minuun."
      7. Kun he olivat menneet, rupesi Jeesus puhumaan kansalle Johanneksesta: "Mitä te lähditte erämaahan katselemaan? Ruokoako, jota tuuli huojuttaa?
      8. Vai mitä lähditte katsomaan? Ihmistäkö, hienoihin vaatteisiin puettua? Katso, hienopukuiset ovat kuningasten kartanoissa.
      9. Vai mitä te lähditte? Profeettaako katsomaan? Totisesti, minä sanon teille: hän on enemmän kuin profeetta.
      10. Tämä on se, josta on kirjoitettu: 'Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava tiesi sinun eteesi'.
      11. Totisesti minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja; mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän.
      12. Mutta Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen.
      13. Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;
      14. ja jos tahdotte ottaa vastaan: hän on Elias, joka oli tuleva.
      15. Jolla on korvat, se kuulkoon.
      16. Mutta mihin minä vertaan tämän sukupolven? Se on lasten kaltainen, jotka istuvat toreilla ja huutavat toisilleen
      17. sanoen: 'Me soitimme teille huilua, ja te ette karkeloineet; me veisasimme itkuvirsiä, ja te ette valittaneet'.
      18. Sillä Johannes tuli, hän ei syö eikä juo, ja he sanovat: 'Hänessä on riivaaja'.
      19. Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja he sanovat: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!' Ja viisaus on oikeaksi näytetty teoissansa."
      20. Sitten hän rupesi nuhtelemaan niitä kaupunkeja, joissa useimmat hänen voimalliset tekonsa olivat tapahtuneet, siitä, etteivät ne olleet tehneet parannusta:
      21. "Voi sinua, Korasin! Voi sinua, Beetsaida! Sillä jos ne voimalliset teot, jotka ovat tapahtuneet teissä, olisivat tapahtuneet Tyyrossa ja Siidonissa, niin nämä jo aikaa sitten olisivat säkissä ja tuhassa tehneet parannuksen.
      22. Mutta minä sanon teille: Tyyron ja Siidonin on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin teidän.
      23. Ja sinä, Kapernaum, korotetaankohan sinut hamaan taivaaseen? Hamaan tuonelaan on sinun astuttava alas. Sillä jos ne voimalliset teot, jotka ovat tapahtuneet sinussa, olisivat tapahtuneet Sodomassa, niin se seisoisi vielä tänäkin päivänä.
      24. Mutta minä sanon teille: Sodoman maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sinun."
      25. Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
      26. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
      27. Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
      28. Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
      29. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
      30. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

    • Saadaan uskovat luottavaisin mielin katsoa tulevaisuuteen! Jumalalla on on omat aikataulunsa, vaikka joskus tuntuisi ettei mitään tapahdu, kun Hän antaa jotain asiaa odotuttaa. Hän toimii myös hiljaisuuden aikana ja sen kauttakin. Hiljaisuus on mitä arvokkain sydämen tila, jossa rukouksemme on jatkuvaa hengittämistä Pyhässä Hengessä ja Hänen kautta Isä ja Jeesus ovat myös luonamme. Kyl tää tästä! :-)

    • sinettisormus1
    • sinettisormus1

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5917
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3744
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2033
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1239
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe