Millaisia vahvuuksia?

toivoton tapaus

Millaisia vahvuuksia sinulla on ja miten hyödynnät niitä?

En tiedä mistä johtuu se, että ihan vieraatkin ihmiset kertovat minulle omia tarinoitaan, luottamuksellisiakin. arvostan sitä ja kuuntelen mielelläni erilaisia tarinoita, kun on aikaa kuunnella.

Neuvokkuus ja maltinsäilyttäminen kriisitilanteessa ovat vahvuuksia, joita arvostan. Huono suuntavaisto on ominaisuus, johon haluaisin parannusta, mutta olen menettänyt toivoni sen suhteen.

79

451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiva aihe, uskaltaakohan kukaan vastata?
      Mun vanhvuus on hyvät unenlahjat, hyvä ruokahalu ja kevyt asenne elämään. Ai niin tossa tuli jo kolme. Tarvii lopettaa.

    • En kanna huolta vahvuuksistani.
      En erittele niitä, en kehuskele niillä, enkä katso niiden olevan elämässäni
      päällimmäisinä.
      Ne ilmestyvät jos niitä tarvitaan, ja katoavat taas odottamaan.
      Aina pitää olla varovainen, kun alkaa miettimään vahvuuksiaan.
      Toisille ne ovat heikkouksia ja toisille taas uhkaavaa vaaraa.
      Minä elän turhia miettimättä tai murehtimatta.
      Jos/kun aika koittaa, että en enää riitä elämälle, lähden hyvillä mielin, ilman
      tarvetta kiitoksille tai kumarruksille.

      H.

      • Eli siis vahvuutesi on olla murehtimatta tekemisiäsi onko ne oikein vain väärin? Olet toki oikeassa: yhden ihmisen arre on toisen kaatopaikkaromu.


      • aina oikeassa?
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Eli siis vahvuutesi on olla murehtimatta tekemisiäsi onko ne oikein vain väärin? Olet toki oikeassa: yhden ihmisen arre on toisen kaatopaikkaromu.

        Höh, eihän hän tees koskaan väärin


      • t.l.

        hunksz, työelämä vaatii osata kertoa omat vahvuutensa kuten myös mitä pitää kehittää. Ja vahvuudet/heikkoudet alkaa jo omista vuorovaikutustaidoista, jatkuen ammatilliseen osaamiseen, ja kaikkea siltä väliltä. Ei se ole omaakehua vaan oman itsensä tuntemista.
        Mä ainakin tykkään, et nämä seikat on tullut työelämään ja sitä kautta ovat hyvinkin tärkeitä elämässäni, voi arvioida itteänsä esimerkiksi "olisin tuonkin voinut tehdä paremmin" tai " voi jee, miten osasinkin".
        Tykkään tavallaan "jutuistas" mutta täs asias olen kanssasi täysin eri mieltä.
        Hyvä aloitus!


      • t.l. kirjoitti:

        hunksz, työelämä vaatii osata kertoa omat vahvuutensa kuten myös mitä pitää kehittää. Ja vahvuudet/heikkoudet alkaa jo omista vuorovaikutustaidoista, jatkuen ammatilliseen osaamiseen, ja kaikkea siltä väliltä. Ei se ole omaakehua vaan oman itsensä tuntemista.
        Mä ainakin tykkään, et nämä seikat on tullut työelämään ja sitä kautta ovat hyvinkin tärkeitä elämässäni, voi arvioida itteänsä esimerkiksi "olisin tuonkin voinut tehdä paremmin" tai " voi jee, miten osasinkin".
        Tykkään tavallaan "jutuistas" mutta täs asias olen kanssasi täysin eri mieltä.
        Hyvä aloitus!

        "t.l."

        Olen eläkkeellä.
        Työ-elämässä minun ei tarvinnut pullistella.
        Aina minun perääni kysyttiin.
        Älä käsitä tuota väärin.
        Kirjoitit asiaa kyllä, työ on tehtävä, ja niin hyvin kuin palkan-maksaja
        edellyttää.
        Näytät myös ymmärtävän että palkan-maksaja on niin korkealla että hiljainen ääni
        ei sinne asti kuulu.
        Jatka linjaasi, opeta se myös lapsillesi.
        Ajat muuttuvat.

        Toivottavasti aloittaja huomaa kiitoksesi.
        Minä en aloittaja ole.

        H.


    • tomtomtomn

      Vahvuuksia enempi kuin heikkouksia, ei ole mennyt sormi suuhun!

      • "tomtomtomn"

        Tämä taitaa olla sitä kuuluisaa itse-kehua.
        Itse-hankittua arvotonta arvon-nousua?
        Oma-sanoitus laulusta: Sä mikset mua huomaa....

        H.


      • ////////
        hunksz kirjoitti:

        "tomtomtomn"

        Tämä taitaa olla sitä kuuluisaa itse-kehua.
        Itse-hankittua arvotonta arvon-nousua?
        Oma-sanoitus laulusta: Sä mikset mua huomaa....

        H.

        Oletko ainoa, jolla on pastan paras omakehulupa?

        Monet meidät huomataan, ihan sama, huomaatko sinä, useimpen toivo, et.


      • arvonsa ansaitseva
        hunksz kirjoitti:

        "tomtomtomn"

        Tämä taitaa olla sitä kuuluisaa itse-kehua.
        Itse-hankittua arvotonta arvon-nousua?
        Oma-sanoitus laulusta: Sä mikset mua huomaa....

        H.

        Terve itsetunto on positiivinen ominaisuus. Turha ja vääränlainen vaatimattomuus eivät ole muualla kuin joissain suomalaisissa ikääntyneissä piireissä arvostettuja.
        Kun arvostat itseäsi, osaat antaa arvoa muillekin.


      • ..-..
        arvonsa ansaitseva kirjoitti:

        Terve itsetunto on positiivinen ominaisuus. Turha ja vääränlainen vaatimattomuus eivät ole muualla kuin joissain suomalaisissa ikääntyneissä piireissä arvostettuja.
        Kun arvostat itseäsi, osaat antaa arvoa muillekin.

        Terve itsetunto on aivan eri asia kuin ääretön itserakkaus

        "Kun arvostat itseäsi, osaat antaa arvoa muillekin. " Ei pidä paikkaansa ainakaan täällä, päinvastoin.


    • demeter1

      Heh, minun vahvuuteni taitaa olla tää heikkous.. Kun ei jaksa, kaverit jeesaavat ja kun on luuseri, kukaan ei ole kateellinen...))

      Hunksin vastaus oli kyllä kaikenkattava. Paitsi, että en itse pysty elämään "turhia miettimättä tai murehtimatta". Joku aina valikoituu siihenkin hommaan.

      Mutta jos jotakin pitää sanoa, niin sanon sen, minkä uusi tuttavuus totesi, kun oltiin kämppiksiä reissulla. Mulla on kuulemma tunneälyä...Itse olisin varovainen sanomaan siitäkään mitään...

      • "demeter"

        Sinä olet kyllä maailman huonoin itsensä-vähättelijä.
        Loistokkaan laadukas kirjoitus-tyylisi on paljastanut sinut armottomasti.
        Löisinpä melkein vetoa, että pystyt kahmaisemaan haravasi täyteen pudonneita
        lehtiä.
        Yhtä hyvin kuin vaatimattomasti näyttelisit: Saispa edes tuon yhden kiini.
        Noin vahvoilla ranteilla on helppoa ottaa löysinkin rantein.

        yH.


      • demeter1
        hunksz kirjoitti:

        "demeter"

        Sinä olet kyllä maailman huonoin itsensä-vähättelijä.
        Loistokkaan laadukas kirjoitus-tyylisi on paljastanut sinut armottomasti.
        Löisinpä melkein vetoa, että pystyt kahmaisemaan haravasi täyteen pudonneita
        lehtiä.
        Yhtä hyvin kuin vaatimattomasti näyttelisit: Saispa edes tuon yhden kiini.
        Noin vahvoilla ranteilla on helppoa ottaa löysinkin rantein.

        yH.

        No itsehän opetit hunksi, "aina pitää olla varovainen, kun alkaa miettimään omia vahvuuksiaan"..)) Kaikki on suhteellista, eikä sokea pidä olla.

        Mutta kiitos sanoistasi. Annan niille arvoa, vaikka kokemukseni mukaan joudun niistä maksamaan..))

        .


      • demeter1 kirjoitti:

        No itsehän opetit hunksi, "aina pitää olla varovainen, kun alkaa miettimään omia vahvuuksiaan"..)) Kaikki on suhteellista, eikä sokea pidä olla.

        Mutta kiitos sanoistasi. Annan niille arvoa, vaikka kokemukseni mukaan joudun niistä maksamaan..))

        .

        "demeter"

        Masokistini on hyvä vaan ja nauttii.
        Olen ilahtunut voidessani olla avuksi.
        Usein on tehnyt mieleni alkaa kysellä sinulta.
        Mitä, missä, milloin...
        Mutta ei, en mitenkään jaksa näitä kysely-aloituksiakaan.
        Joita seuraa: minä, minä, minä...
        Joihin sitten eka kommentti on:
        Et sinä ainakaan.

        Mennäkseni itse aloituksen aiheeseen...
        Ei minulla muuta kirjoitettavaa ole.
        Olit oikeassa taas.
        Katsovatkohan jotkut kommenttini vahvuudekseni?

        YH.


      • demeter1
        hunksz kirjoitti:

        "demeter"

        Masokistini on hyvä vaan ja nauttii.
        Olen ilahtunut voidessani olla avuksi.
        Usein on tehnyt mieleni alkaa kysellä sinulta.
        Mitä, missä, milloin...
        Mutta ei, en mitenkään jaksa näitä kysely-aloituksiakaan.
        Joita seuraa: minä, minä, minä...
        Joihin sitten eka kommentti on:
        Et sinä ainakaan.

        Mennäkseni itse aloituksen aiheeseen...
        Ei minulla muuta kirjoitettavaa ole.
        Olit oikeassa taas.
        Katsovatkohan jotkut kommenttini vahvuudekseni?

        YH.

        Olen aina pitänyt sinua myötätuntoisena henkilönä hunksi. Et vain käy kauppaa tuolla ominaisuudella.
        Mitä kyselyaloituksiin tulee, minusta ne ovat mukavia. Ja eihän meillä ole loppupeleissä kuin tuo "minä, minä minä". Paras opetella tuntemaan "minää",
        antaa sille riittävästi huomiota. Sitä kun ei aina muilta saa....))


    • Oletko aloittaja koskaan joutunut tilanteeseen jossa ihan oikeesti on pitänyt olla neuvokas ja malttisi säilyttänyt?

      Haluaisin kuulla esim.?

      • "korpikirjailija"

        esim. on kehoitus-muotoinen lyhenne sanasta: esimerkiksi.

        esim.?
        Tarkoittaa esimerkiksi kysymysmerkki.
        Taidanpa arvata mikä ainakaan ei ole yksi vahvuuksistasi :)

        yst.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "korpikirjailija"

        esim. on kehoitus-muotoinen lyhenne sanasta: esimerkiksi.

        esim.?
        Tarkoittaa esimerkiksi kysymysmerkki.
        Taidanpa arvata mikä ainakaan ei ole yksi vahvuuksistasi :)

        yst.

        H.

        Olet oikeassa suomen kielen kirjallinen hallinta ei ole vahvuuteni, mutta yritän parhaani.

        Haluaisin ketjuun perusteluja esimerkein kunkin kirjoittajan vahvuuksista.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Olet oikeassa suomen kielen kirjallinen hallinta ei ole vahvuuteni, mutta yritän parhaani.

        Haluaisin ketjuun perusteluja esimerkein kunkin kirjoittajan vahvuuksista.

        Hehe....joo et sä osaa kirjottaa yhtä selvästi ja ytimekkäästi kuin esim....? Hunksz :))
        Paraskin arvostelija :)


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Hehe....joo et sä osaa kirjottaa yhtä selvästi ja ytimekkäästi kuin esim....? Hunksz :))
        Paraskin arvostelija :)

        Hän rakastaa heittää herjaa kirjoitusvirheistäni. Mistähän se mahtaa kertoa?


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Olet oikeassa suomen kielen kirjallinen hallinta ei ole vahvuuteni, mutta yritän parhaani.

        Haluaisin ketjuun perusteluja esimerkein kunkin kirjoittajan vahvuuksista.

        "korpikirjailija"

        Minä en ainakaan anna sinulle.
        Olen kirjoittanut jo niin paljon että kirjoituksieni pitää riittää väittely-
        kirjaan asti.
        Voisit sinäkin, jossain sivu-lauseessa minua kehaista.
        Siinäpä vasta on vahva mies :)

        H.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Hän rakastaa heittää herjaa kirjoitusvirheistäni. Mistähän se mahtaa kertoa?

        Mä rakastan kanssa näitä kielipoliiseja ja aihepoliiseja ja kaikkia muitakin palstakyttiä millä muulla saisin sateisen aamun meneen täällä kun ei jaksa aina siivottakkaan ja etenkään ei huvita? Laiskuuskin voi olla vahvuus...tai sitten ei. :)


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Hehe....joo et sä osaa kirjottaa yhtä selvästi ja ytimekkäästi kuin esim....? Hunksz :))
        Paraskin arvostelija :)

        "Paloma.se.co"

        Palomakin kuitenkin muistaa että minä en korppikselle koskaan kirjoita puskista.
        Puskis kun en koskaan ole.
        Paloma muistaa myös että minä en ole koskaan ilkeä.
        Hänenkään silmiään en pysty kuvaamaan.
        Suutelemaan kyllä parantavasti.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "korpikirjailija"

        Minä en ainakaan anna sinulle.
        Olen kirjoittanut jo niin paljon että kirjoituksieni pitää riittää väittely-
        kirjaan asti.
        Voisit sinäkin, jossain sivu-lauseessa minua kehaista.
        Siinäpä vasta on vahva mies :)

        H.

        Eli suomennettuna sinun heikkoutesi on itsetunnon puute jota haluaisit pönkittää kehuilla. No way!

        Vahva mieskö? Tosi mieskö?

        Sain joku aika sitten kuvallisen kaveripyynnön, jossa nuori uljas urho ylävartalo paljaana nahkaremmi kädessä roikkuen, kysyi haluanko olla hänen kaveri ja haluanko remmin huisketta persauksille ; )

        No, way!


      • anna ees YH
        hunksz kirjoitti:

        "korpikirjailija"

        Minä en ainakaan anna sinulle.
        Olen kirjoittanut jo niin paljon että kirjoituksieni pitää riittää väittely-
        kirjaan asti.
        Voisit sinäkin, jossain sivu-lauseessa minua kehaista.
        Siinäpä vasta on vahva mies :)

        H.

        Antaisit ny, edes tuon YH:n kun demeterillekin annoit
        Palomalle myös.


      • anna ees YH kirjoitti:

        Antaisit ny, edes tuon YH:n kun demeterillekin annoit
        Palomalle myös.

        Eikse riitä kun hän suutelee minun haavoittuneita, verestäviä silmiäni? Kyllä se aina yhdet YH:t voittaa :)

        (Mä taidan nyt kerjää verta nenästäni kans....)


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Palomakin kuitenkin muistaa että minä en korppikselle koskaan kirjoita puskista.
        Puskis kun en koskaan ole.
        Paloma muistaa myös että minä en ole koskaan ilkeä.
        Hänenkään silmiään en pysty kuvaamaan.
        Suutelemaan kyllä parantavasti.

        H.

        Totta, totta... ;)


      • anna ees YH kirjoitti:

        Antaisit ny, edes tuon YH:n kun demeterillekin annoit
        Palomalle myös.

        "anna ees YH"

        Minulleko?

        Kaikki on ansaittava.
        Niin pieni, kuin isokin yyyy.
        Ansioista en kerro.
        Korkeintaan viittaan Sitruunaisen kirpeään juomaan.
        Juomaan, joka aamulla iloisena herättää ja iltaisin kivoja unia näettää.
        Laillinen on tuo vahvistava huume-juoma.

        H.


      • siis aloituksesi?
        korpikirjailija kirjoitti:

        Olet oikeassa suomen kielen kirjallinen hallinta ei ole vahvuuteni, mutta yritän parhaani.

        Haluaisin ketjuun perusteluja esimerkein kunkin kirjoittajan vahvuuksista.

        korpikirjiailija

        Nyt haluat ketjuun kunkin kirjoittajan vahvuuksista ja jos ne ei ylitä Sinun erinomaisuuden rimaa, niin mihin heidät asetat?

        Lukaiseppa ketju uudestaan alusta, ja sen jälkeiset kirjoitukset?. Olet itse aloittaja, koska kukaan ei täällä jaakaile näistä asioista ,mutta sinulle se tuntuu olevan jonkinlainen "pakkomielle" ?

        Muistan kyllä kyselysi, kuka viettää yönsä rakkaansa vieressä,?


      • hit me
        korpikirjailija kirjoitti:

        Eli suomennettuna sinun heikkoutesi on itsetunnon puute jota haluaisit pönkittää kehuilla. No way!

        Vahva mieskö? Tosi mieskö?

        Sain joku aika sitten kuvallisen kaveripyynnön, jossa nuori uljas urho ylävartalo paljaana nahkaremmi kädessä roikkuen, kysyi haluanko olla hänen kaveri ja haluanko remmin huisketta persauksille ; )

        No, way!

        Olisit nyt vaan ottanut sen remmijätkän kaveriksesi. Saisit sinäkin vähän vipinää ja hytinää buduaarisi hämähäkinseittien sekaan. Eikä tarttis ynistä talvea niiden nukkekotileikkiesi kanssa. Nahkaruoskat soi....


      • siis aloituksesi? kirjoitti:

        korpikirjiailija

        Nyt haluat ketjuun kunkin kirjoittajan vahvuuksista ja jos ne ei ylitä Sinun erinomaisuuden rimaa, niin mihin heidät asetat?

        Lukaiseppa ketju uudestaan alusta, ja sen jälkeiset kirjoitukset?. Olet itse aloittaja, koska kukaan ei täällä jaakaile näistä asioista ,mutta sinulle se tuntuu olevan jonkinlainen "pakkomielle" ?

        Muistan kyllä kyselysi, kuka viettää yönsä rakkaansa vieressä,?

        Meillä on vielä täällä Hollannissa aika eilisen puolella.
        Olet muistanut minua päivän aikana kolmella viestillä. Sorry, että olen näin myöhässä, mutta minua ympäröi tällä haavaa vilkas seuraelämä.
        Tulimme juuri ystäviemme luota päivälliseltä. Kohta menen unimaan Petzen viereen.

        En ole aloittaja sillä en ehdi päivystää, aikatauluuni ei mahdu. Jotain pientä laitan aina silloin tällöin ketjuihin.

        Terveiseni ruusujen tuoksuisesta Hollannista.


      • demeter1

        "voi mummu parkaa" @

        Olet tainnut ennenkin epäillä näkökykyäni. Voihan minulla olla sokea piste, mutta onneksi on teitä, jotka valaisette polkuani.

        "hehehehhe"@

        En nyt sentään (ole ottanut hunksin seurailua elämäntehtäväkseni).
        On tässä muutakin askaretta. Niin kuin tuo lehtien haravointi. Tulisitko talkoisiin ?
        Raikkaassa syysilmassa ajatuksetkin tuulettuvat.

        ään estäjä @

        On. Täällä on paljon moniäänisiä: moninikkejä ja puskiksia ja muiden puolesta puhujia. Mutta haitanneeko tuo ?


      • hehehehhe
        demeter1 kirjoitti:

        "voi mummu parkaa" @

        Olet tainnut ennenkin epäillä näkökykyäni. Voihan minulla olla sokea piste, mutta onneksi on teitä, jotka valaisette polkuani.

        "hehehehhe"@

        En nyt sentään (ole ottanut hunksin seurailua elämäntehtäväkseni).
        On tässä muutakin askaretta. Niin kuin tuo lehtien haravointi. Tulisitko talkoisiin ?
        Raikkaassa syysilmassa ajatuksetkin tuulettuvat.

        ään estäjä @

        On. Täällä on paljon moniäänisiä: moninikkejä ja puskiksia ja muiden puolesta puhujia. Mutta haitanneeko tuo ?

        Ei tuo hehehhen kirjoitus sinulle ollut, vaan sille vinkujalle.


      • Määlaisjärki
        korpikirjailija kirjoitti:

        Hän rakastaa heittää herjaa kirjoitusvirheistäni. Mistähän se mahtaa kertoa?

        Enemmän piikittelyt ja ilkeilyt kertovat kirjoittajasta itsestään kuin niiden kohteista, pätee täällä muihinkin.

        Tarkkanäköisyyteni on vahvuuteni.


      • Määlaisjärki kirjoitti:

        Enemmän piikittelyt ja ilkeilyt kertovat kirjoittajasta itsestään kuin niiden kohteista, pätee täällä muihinkin.

        Tarkkanäköisyyteni on vahvuuteni.

        "Määlaisjärki"

        Eipä ole tuo lähelläkään tarkka-näköisyyttä.
        Pelkkää kyttäilyä vain.
        "Tarkka-näköisesti" kohdistuen eräisiin nimi-merkkeihin. :)

        H.


      • Määlaisjärki
        hunksz kirjoitti:

        "Määlaisjärki"

        Eipä ole tuo lähelläkään tarkka-näköisyyttä.
        Pelkkää kyttäilyä vain.
        "Tarkka-näköisesti" kohdistuen eräisiin nimi-merkkeihin. :)

        H.

        Aika nopeasti todistit väitteeni todeksi, taisit olla kytiksellä :)))


      • ,.--.,,,
        Määlaisjärki kirjoitti:

        Enemmän piikittelyt ja ilkeilyt kertovat kirjoittajasta itsestään kuin niiden kohteista, pätee täällä muihinkin.

        Tarkkanäköisyyteni on vahvuuteni.

        Täällä saa sitä samaa, mitä muille jakaa.


      • demeter1
        hehehehhe kirjoitti:

        Ei tuo hehehhen kirjoitus sinulle ollut, vaan sille vinkujalle.

        Ai jaa. Sitä suuremmalla syyllä voisin pyytää heheetä haravoimaan...))
        Työmaata riittää...
        En oikein tahdo pysyä kartalla, jos viestejä satelee tuota rataa ja puumalli uupuu....
        Mutta nyt on pöytä putsattu.. Kai ?


    • Viaton sivullinen

      Tottakai kaikilla on vahvuudet, he vain eivät itse niistä tiedä. He pitävät niitä
      vain luonnollisena osana itseään. Me sivulliset häntä ihailemme, saatamme mainita niistä
      hänelle, joka vain katsoo meitä,
      kuinka oudosta asiasta me puhummekaan.
      Sanomme, sinä et taida itse tietääkään.

    • Hei kun keikuskelen

      Minä kun tuolla toisessa ketjussa sanoin, että kun tuun koneelle, vilkasen Aloitusten otsikkoja ja ohitan monia aloituksia tosta-noin-vaan helposti.
      Ku ei kolahda, niin ei kolahda.

      Jotkut sitte taas kolahtaa ihan satasella.
      Kun nyt tulin tähän koneen äärelle istumaan ja huomasin "Millaisia vahvuuksia"-aloituksen, niin tottavie alkoi pääs pyörimään omien vahvuuksieni valtaisa röykkiömäärä.

      Joskus pienenä otin salaa kirjahyllyn taakse, siis kirjojen taakse, piilotetun Lääkärikirjan. Hiton kamalia kuvia kaikenmaailman ihottumista ja sen semmosista. Oireista kun aloin lukemaan, niin minusta tuntui, että mussa oli ihan kaikkien tautien ensioireet. Se oli kamalaa olla niin tautinen. Kahdeksan vee ja lääkärikirjan verran tauteja huh huh.

      Niin, palatakseni aiheeseen.
      Mä aloin kollaamaan mun röykkiötä päässäni.
      Hyvän olon tunne hiipi sisuksiin, kun vaikka mitä asiaa aattelin, niin hokasin, että oi jee ku oon tyytyväinen siihen ja siihen, toi on mun vanhvuus ja toi ja toi ja toi ja toi ja toi ja....
      Älyttömästi vahvuuksia. Vähäköku lapsena lääkärikirjan lukeminen..

      Joo, tarttee kait etsiä itsestään jotakin ei-vahvuusmaista juttua, jotta tarkastelisin rehellisesti niin hyvät kuin huonotkin vahvuudet.

      -Mitäs löysit?
      -Kerro ihmees?

      Kylläpäs täällä nyt udellaan:) Noikin kaks tos edellä.

      Emmä löytänyt yhtään vahvuuttomuutta.

      -Häh?

      Nokun en löytänyt, niin en löytänyt, mitä siitä sitte häh kyselemään.

      Vastaan nyt aloituksen kysymykseen. Ma luulen, luulen ma, että mun vahvuuteni on heevetin hyvä itsetunto. Oon tyytyväinen itteeni mennen tullen. Okei okei, JOS mulla nyt joitakin pikkuruisia vajeita on vahvuuksissani, niin pistän ne taka-alalle ja jatkan olemalla itteeni tyytyväinen.
      Vahvuus on tulla toimeen Eväillä.

      • "Hei kun keikuskelen"

        Pah!
        Sinä et osaa edes ottaa kahden sormen Duuria.
        Aina on sinun pakko lisätä ysiin miinus sinne, miinus tänne.
        Onneksi et kuitenkaan modernisoi riita-soinnuilla.
        Kirjoittaa nuotteihisi: Tässä poljetaan äänekkäästi jalkaa ja tömistellään seiniä.
        Miksi sinulle ei koskaan riitä pelkkä taivas?
        Yhden lampareen-laineen liplatus ällön kotilon kodin seinään?
        Lip!
        Ja sitten illalla kotilo jää veden peitoon:
        Lap!

        yst.

        H.


      • Hei kun keikuskelen
        hunksz kirjoitti:

        "Hei kun keikuskelen"

        Pah!
        Sinä et osaa edes ottaa kahden sormen Duuria.
        Aina on sinun pakko lisätä ysiin miinus sinne, miinus tänne.
        Onneksi et kuitenkaan modernisoi riita-soinnuilla.
        Kirjoittaa nuotteihisi: Tässä poljetaan äänekkäästi jalkaa ja tömistellään seiniä.
        Miksi sinulle ei koskaan riitä pelkkä taivas?
        Yhden lampareen-laineen liplatus ällön kotilon kodin seinään?
        Lip!
        Ja sitten illalla kotilo jää veden peitoon:
        Lap!

        yst.

        H.

        "hunksz"

        Mä oonkin aina ihmetellyt semmosta sanontaa, että "vain Taivas on rajana".
        Hyvillä eväillä menee taivastakin ylläällemmälle. Joskus jos hanskas on vain pieni eväänruipelo, niin silloin ei taivaisiin porhalleta, mutta hyvällä tsäkällä ihan taivaan kannen alapuolelle, pikkusesti ku varpaille nousee.

        Kahden Duurin soittaminen onnistuu. Kahella sormella ja totisella naamalla. Ei siinä sen kummempaa.

        Eväitten järkevä ja älykäs käyttö on kaiken Aaa ja Ooo.


    • Vai vielä vahvuuksia, teen sen mikä ihmisen pitää tehdä, tilanteesta ja olosuhteista riippuen.
      En ole ensimmäisenä ruikuttamassa, miksi kävi näin, miten tämän kestän ja mitä ihmettä tekisin.
      Hommat hoidetaan ilman kitinää, rutinaa ja masennukseen vaipumatta.

      Ja aamuisin juon raakaa karpalojuomaa, se tekee ihmisen vahvaksi.

      Mutta olen mie hyvä kävelemään, juuri tulin 1½ tunnin lenkiltä.
      Ja sain matkan varrella käsisuudelman, sekin vahvistaa kovasti paljon. :)

      • "Anceli"

        Ei saa kehua Hirvi-Kärpäsillä.
        Varsinkaan ei kaupan Karpaloilla.
        Vahvuuksistaan pitää laittaa kuvaa lihaksikkaista käsi-varsistaan ja paksuista
        perä-tiloistaan.
        Ainakin silloin, kun jalat eivät kanna.

        YH.


      • hunksz kirjoitti:

        "Anceli"

        Ei saa kehua Hirvi-Kärpäsillä.
        Varsinkaan ei kaupan Karpaloilla.
        Vahvuuksistaan pitää laittaa kuvaa lihaksikkaista käsi-varsistaan ja paksuista
        perä-tiloistaan.
        Ainakin silloin, kun jalat eivät kanna.

        YH.

        H.

        Tämä "hirvikärpänen" ajeli Peugeot-merkkisellä henkilöautolla.
        Omin käsin suolta poimittuja karpaloita, omin voimin niistä keitettyä mehua, ilman sokeria.
        Loppu jääköön kommentoimatta.

        Ilman mitään ansioita, yst.

        P.


      • hunksz kirjoitti:

        "Anceli"

        Ei saa kehua Hirvi-Kärpäsillä.
        Varsinkaan ei kaupan Karpaloilla.
        Vahvuuksistaan pitää laittaa kuvaa lihaksikkaista käsi-varsistaan ja paksuista
        perä-tiloistaan.
        Ainakin silloin, kun jalat eivät kanna.

        YH.

        H.

        Ehtivät nuo pari tähän viestiisi kohdistunutta kirjoitusta poistua, otan kuitenkin vielä kantaa tuohon nälvimisepäilyyn.
        Ei kai siitä voi olla kyse, olethan itse eräälle palstan nimimerkille kertonut, että kirjoitat minulle aina ystävällisesti, asiallisesti ja kunnioittavasti.

        Se etten itse pysty loistokkaan laadukkaaseen kirjoitustyyliin, epäilemättä houkuttelee vastaamaan hieman oudolla tavalla.
        Mutta siitä olen varma ettei minun "perä-tilani" ole tämän palstan paksuin, eivätkä käsivarretkaan.

        yst.

        P.


    • eppu2

      Vai vahvuuksia.
      Tuota noin. Maltillisuus (suutun harvoin).
      Hyvä ongelmaratkaisukyky.
      Positiivinen elämänasenne.
      Kaikki nuo on elämä opettanut, ilman niitä ammattini harjoittaminen olisi ollut kovin vaikeaa.

    • ...

      Kiintoisa aihe sinällään.

      Suomessa on omanlaisensa kulttuuri tässäkin asiassa. Pitää aina muistaa historia, milloin minkäkin maan alaisuudessa, nuori valtio. Ja se vaikuttaa itsetuntoon. Itsensä kehuminen ollut kovin hankalaa, kiellettyä. Juontaa juurensa kai siihen, että aina ollaan oltu alamaisia, ei oikein koskaan herrana käskemässä ketään. Nyt kun ollaan omillaan, ei oikein tiedetä, mitä tässä ollaan.

      Kyllä kaikki ns. "sisimmässään" omaaa vahvuuksia, niistä ei ole vain ennen saanut oikein puhua. Sellaista slaavilaista melankolista orja-meininkiä. Mutta kuitenkin pitäisi muka olla kovinkin vahva ulospäin. Kehno yhtälö.

      Ajat muuttuvat. Alkaa olemaan enemmän ihmisiä, nuorempia, jotka on estottomampia kehumaan itseään. Ennen se oli pahe, jos erehtyi kehumaan vahvuuksillaan. Sitä oikein opetetan nykyisin vähän joka pikassa. Otetaan nyt esimerkiksi koulu. Aikanaan se oli erittäin auktiriteetteihin perustuvaa kasvattamista, ope oli kingi ja lapset totteli. Nyt lapset on kingejä ja opet pelkää niitä.

      Ollaan enempi siirtymässä jenkkisydeemiin, sekin nuori valtio. Itsetuntoa pitää olla. Vaikka sitten ois mikä assanvessan pesijä. Siirrytty lähemmäs eurooppaa. Jenkkilähän on eurooppalaisten perustama, muistutan, valloittama maa. Suomalaisilla ollut identiteettikriisi samalla tavalla, kuin jenkeillä, ei omaa historiaa pitemmältä ajalta.

      Kaitpa tämä tästä pikkuhiljaa. Nyt suomessa uskallettu viimein alkaa puhumaan luokkayhteiskunnasta. Täällähän on nojattu pitkään siihen itsenäistymisen traumaan, että on se pärkkele torpparillakin oikeus omistaa iso talo, ajaa jaguaarilla ja syödä aamiaiseksi kaviaaria. No, ei se niin mene, ei kaikki voi olla keskiluokkaa, tarvitaan aliluokat ja yliluokat. Sitä suomessa ei ole oikein vieläkään myönnetty. Joku Nalle Wahlroos ollut koko kansan vihaama, vaikka suuri mies. Samaten vaikkapa Hjallis. Mutta pieni piipertävä kansa äänestänyt demareita, rasvakouria, itänaapuri esikuvanaan. Ja sen mukaan menty.

      Aikanaan suomen vahvoja puolueita oli kokoomus, demut ja keskusta. Kokoomus oli itänaapurin komennossa pannassa ja maata hallitsi suvereenisti keskusta. Just torppariperuja. Nyt puoluekartta aivan erilainen.

      Öf, intouduin liikaa.

      Siis mun vahvuus ilmeisimmin, pystyn kirjoittamaan erittäin pitkästi melkein mistä tahansa aiheesta :D

      Lisäystä. Vahvuuksista uskalletaan pikkuhiljaa puhuakin. Mutta omista henkilökohtaisista heikkouksista ei oikein vieläkään kukaan uskalla. Se kun saa susilauman kimppuun. Se taas kaiketi johtuu pitkälti just orjaperinteestämme ja muoresta maastamma. Kakku on jaettava ja samaten valta. Ei kaikki voi olla missään yhteiskunnassa samanlaisia. Vielä saa heikot turpiinsa, eiköhän se siitä rauhoitu, kun saadaan yhteiskuntajärjestelmä toimivaksi. Kaapeille paikat.

      =DW=

      • "..."

        Minäkin luin tuon kirjoituksen, jossa pelättiin ylä-luokan nousevan taas.
        Ruottalaisista kirjoitti.
        Ja koulutuksesta.
        Minä en enää vaivaudu kakaroita opettamaan.
        Kuhan kirjoittelen, lukee kuka lukee.
        Aikasti laajaksi sait aikaiseksi kommenttisi.
        Noh, sanojahan meillä Suomessa on.

        H.


      • demeter1

        "Lisäystä. Vahvuuksista uskalletaan pikkuhiljaa puhuakin. Mutta omista henkilökohtaisista heikkouksista ei oikein vieläkään kukaan uskalla." (DW)

        Oikein. Edes ystävien kesken ei välttämättä jaeta näitä asioita. Jos niistä kertoo, tulee - jos ei ihan raadelluksi - niin ainakin opetetuksi. Huomaa myös palvelleensa toisia: yleinen reaktio taitaa olla: "en minä vain" - kun jotain "huonoa" on jaossa....


    • siinäpäjoolikin

      Olen älykäs, nopeaälyinen, luotettava, hyvämuistinen, osaan löytää vastauksen kysymykseen kuin kysymykseen.

    • k/k

      Vahvat jalat,poljen kunnes kettinki loppuu.

      • kun jalat ei kanna?

        Milloin se loppuu? Pakko aina pahoittaa mielesi, kun plussaa tyrkkää.


      • kun jalat ei kanna? kirjoitti:

        Milloin se loppuu? Pakko aina pahoittaa mielesi, kun plussaa tyrkkää.

        Kun jalat ei kanna.
        Plussista en tierä mut toi ketju, niin just tänä aamuna kun suhistelin putkikamelillani keltaisten lehtimattojen halki.
        Vedin keuhkoihini vahvaa mustan mullan tuoksua ja tunsin poskillani itäviiman ja loppusyksyn aurinkon.
        Juuri siinä hetkessä tunsin eläväni loppuelämäni parhaita hetkiä ja lähetin hennon pyynnön jonnekin korkeuksiin.
        Anna ukko ylijumala tän takarivin taapertajan nauttia näistä hetkistä mahdollisimman kauan.


    • L - L

      Vahvuuksia? Vaikkapa 180kg:n maastaveto.

      Miten hyödynnän? Aina tarvittaessa. Yleensä on vain "helppo" olo.

    • Hei minä näin

      Rilleistä löytyy vahvuuksia, en muista ulkoa paljonko, mutta ei kovin paljon.

    • reppuriika

      Minullakin on tuo lahja, että ihan tuntemattomatkin avautuvat heti. Suuntavaisto on minullakin huono ja ongelmaa hankaloittaa vielä huono kaukonäkö. Sen vuoksi vältän liikkumista yksin suurilla vierailla paikkakunnilla.
      Vahvuutena pidän myös vaatimattomuuttani, en ole pitkävihainen. Monipuolinen elämänkokemus ja niistä selviytyminen, rohkeus. Myös hyvä terveys on vahvuuteni.

    • att2

      Olen Aina ollut heikko, syrjässä lapsesta alkaen. Kaikki muistan ajalla 2 vuotiaasta.

      Tämä jotenkin painaa mieltä, miksi pitää muistaa.
      Ei ole mitään vahvuuksia tosin viime kuussa oli netto 8000t euroa ensi kuu puolet.


      Suunta vaisto on Aina ollut hyvä, tuleva on kuitenkin Aina arvoitus tosin tiedän kun olen tavannut oikean" aivon" kuin täällä =DN=, hunksz,L-L ja Paloma.

      PS. koneeni on saanut uudet aivot ovat halpoja tänään siksi virheet.

    • eppu2

      Murheellinen tuo Sinun ensimmäinen lauseesi.
      Opettele rakastamaan itseäsi.
      Vaikka nettosi olisi mitä hyvänsä, ei se auta, jos et pysty itsetuntuoasi kohottamaan.
      Sanon Sinulle: olet ihan yhtä hyvä ihminen, kuin muutkin.

      • att2

        Oliko minulle????


        Rakastan kaikkea hyvää. Ihmisyyttä ilman huumeita urheilussa.

        Rehellisyyttä taloudessa jota Suomi ei ole koskaan tehnyt, siksi maa on Nolla!


      • att2
        att2 kirjoitti:

        Oliko minulle????


        Rakastan kaikkea hyvää. Ihmisyyttä ilman huumeita urheilussa.

        Rehellisyyttä taloudessa jota Suomi ei ole koskaan tehnyt, siksi maa on Nolla!

        Itse tunto on Aina ollut hyvä, siksi tuttavat lähipiiri, lääkäreitä ja siitä ylös---..


        Mitä ovat suomalaiset---leipäjonossa--häpeä kansalle---missä järki???


        Suot rupikonnille 80 miljoonaa euroa kuka maksaa EU.


      • saku sammakko
        att2 kirjoitti:

        Itse tunto on Aina ollut hyvä, siksi tuttavat lähipiiri, lääkäreitä ja siitä ylös---..


        Mitä ovat suomalaiset---leipäjonossa--häpeä kansalle---missä järki???


        Suot rupikonnille 80 miljoonaa euroa kuka maksaa EU.

        Pitää rupikonnankin saada elää.


      • VähäPienemmätMul

        8000t tarkoittaako tosiaan kahdeksaa miljoonaa?
        8000 x 1000 = 8 000 000 ;D

        Upeita!


    • eppu2

      Paljonko Sinä tarvitsisit pyyytentöntä rakkautta, että tuo ´´nolla-apina-syndrooma´´ saataisiin pois päältä.

      • att2

        Näin paljonko on sinulla mukana muita?????


    • Pirre*

      Olen ahkera, yleensä elinvoimainen, kiinostunut monenlaisista asioista ja ilmiöistä..he riittääkö? :)


      *eiku pullan leivontaan*.

    • XX &

      Vahvuuteni on osittain vakava asia. Ei tahdo metrin mitta riittää kun mittaan vahvuutta vyötärön ympäriltä. Yhtä ähinää ja puhinaa, perkutirallaa että vuodet ovat jättäneet jälkensä ennen niin ebenpuisen malliseen vartalooni.

      Eipä tätä vahvuutta kehua kannata.

      • Pirre*

        :)), no eipähän tuulet heiluta..


    • saimaantaka

      Ihan kiva aihe, näytti vaan että välistä oli jotain hävinnyt. Päättelin Demeterin vastauksesta; muutama nimimerkki joille vastasi olivatkin hävinneet? Eli ei ihan täysin asiallisena pysynyt tämäkään ketju ;D)) ja minäkin hymiön pistin vaikka jotkut siitä vaatteensa repivät, vähintäänkin nyrpistävät nenäänsä...

      Vahvuuksia? Siis omasta mielestäni:

      - hyvä rytmitaju, sävelkorva ja kropan elastisuus (liittyy myös rytmitajuun)
      - suhteellisen hyvä suuntavaisto (ei kuitenkaan täydellinen)
      - kuudes aisti (sen tietää ja tuntee vain itse, paras olla muille kehuskelematta)

      Kai nuo riittävät? On minulla heikkouksiakin, mutta elän niiden kanssa sovussa ja yritän kiertää ne mahdollisimman tehokkaasti.

      • demeter1

        Juu, saimaantaka. Välistä on vedetty. Olisiko joku ystävällinen sielu puuttunut asiaan ?
        Tuli mieleen päiväkotityö. Sielläkin joku vilpertti keksi ruveta mummottelemaan minua, vaikka en vielä mummo ollutkaan. Nythän mummoudesta voi olla pelkästään ylpeä. Eikös vain ?


      • staka*
        demeter1 kirjoitti:

        Juu, saimaantaka. Välistä on vedetty. Olisiko joku ystävällinen sielu puuttunut asiaan ?
        Tuli mieleen päiväkotityö. Sielläkin joku vilpertti keksi ruveta mummottelemaan minua, vaikka en vielä mummo ollutkaan. Nythän mummoudesta voi olla pelkästään ylpeä. Eikös vain ?

        -demeter-

        Olet oikeassa, ja mummoudesta jos mistä minäkin olen ylpeä! Joillakin on vaan vähän 'erilainen' huumorintaju, niin se varmaan on...


    • Viaton sivullinen

      Minua oksettaa sellainen ihminen jonka lempipuuhaa on puhua pahaa toisista.
      Mä halveksin sellaista, ja mun tekisi mieli sanoa sille että haista sinä v....
      Mutta minä olen siihen liian kiltti.
      Vajavaisuutta tuntuu olevan vahvuudessa

    • €ero

      Vahvuuteni on olla tavallinen keskiverto, jokaisella on joku vahvuus jossain ei sen kummempaa, on ihmisiä jolla on erityis vahvuus

    • Tällä hetkellä olen hyvä lukemaan satukirjoja taaperoille, vaikka mummiuduinkin hiukkasen myöhään ajallisesti. Muutenkin pärjään hyvin taaperoiden kanssa. Tämä on on varmaankin osa joustavaa lempeyttäni ja monipuolista keskinkertaisuuttani.

    • Mää ainaski oon myötätuntoinen ja palvelualtis ja saan siitä kyllä eväitä joka päivä :).

      • €--

        Mrs
        Positiivisesti katsovalla on helpompaa.


      • mrshedgehog ei rek
        €-- kirjoitti:

        Mrs
        Positiivisesti katsovalla on helpompaa.

        Niin on euro, vaikka sina sitä ei jaksa muistaa. Joutuu välillä muistittelemaan itseäänkin.


    • oppilas ikuinen

      Oma vahvuuteni on tiedonhimo ja uteliaisuus.

      Teen kaikkeni että opin koko ajan jotain uutta, nyt on vesivärien ja penssellin aika samalla kun vieressä kuuntelee luontosarjaa Vivaldin musiikillisista nerouksista.

      Nuo voi ottaa mukaan kun lähtee seuraavalle pidemmälle matkalle kodin ulkopuolelle.

    Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4702
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1472
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1452
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      344
      1430
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1367
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1257
    Aihe