Toimeentulotuen menot kasvavat rajusti

....................

12

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+16

      Kyllä pienet menot omaava nuukasti ja rehdisti elävä köyhä toimeentulotukea hakemaan joutunut Suomessa jokainen eläisi ihan toimeentulotukea hakemattakin ihan Kelan tuillakin töitä hakiessa kunnes saa työpiakan, jos työttömyystuen saisi itselleen eikä se menisi sosiaalitoimistolle, eikä joudu rehti köyhä talousvaikeuksiin kun sellaisia ei ole koskaan ollut eikä tule: ongelma on sitten se, että jos sosiaalitoimisto saa pihdit kiinni köyhän selkärankaan, he suinkaan eivät toivo sitä, että toimeentulotuen asiakkaana ollut ei enää olisi sosiaalitoimiston asiakas, vaan yrittävät pakottaa asiakkaan asiakkaakseen jatkossakin, näin ainakin eräässä kunnassa - ja tietysti edellytyksellä, että asiakas on tavisperheen joka auttaa omaa aikuista lastaan, jäsen ja että toimeentulotukea hakenut on ns. paremmasta perheestä taloudellisin mittarein, eli ei rikkaasta mutta ei köyhästäkään vaan kunnollisesta perheestä, kuten on rehti toimeentulotuen hakijakin kunnollinen.


      Linnassa istuneille rikollisille ja luusereille asuntonsa ryypänneille ja peliongelmaisille ja huumehörhöille toki päätä paijataan, niille joita ei hävetä istua sosiaalitoimistossa, mutta nälkään sosiaalitoimiston mielestä pitää kuolla kunnollisen, jolla on luottotiedot kunnossa.


      Mutta ähäkutti jos toimeentulotukeen oikeutettu ei enää haekaan lakisääteisiä itselleen kuuluvia tukiaan sosiaalistoimistosta, jää sosiaalitoimistolta nyhtämättä siinä lisää kunnollisen perheen omalle lapselleen antamia nälkäkuoleman estämisavustuksia kun sosiaalituki ollut alta lakien usein, mikä toki ikävää sosiaalitoimiston kannalta jos en enää hae heiltä lakisääteisiä tukiani, mutta ihan asiakkaan päätettävissä, että asioiko väärinkohdelluksi tulemisen jälkeen enää instanssin kanssa, joka nylkyttää jo verot kertaalleen maksaneiden kunnollisten koskaan toimeentulotukea hakemattomien eläkeläisten oman aikuisen lapsensa lapsensa auttamiseen nälkäkuoleman edessä lapselleen annetuista ykstyisistä rahoista omaan kassaansa sosiaalitoimisto rahaa. Kun sosiaalitoimistojen köyhiä riistävästä mielivallasta joskus tulee julkista, sitten minä juhlin.:) Mutta tässä vaiheessa ja porvariston sikamaisen riiston yhteiskunnallisessa kulttuuurissa, ei ole miellyttävää. Valtio ei halua antaa senttiäkään lakisääteisiä tukia kansalaisilleen, vaan byrokratiakoneisto on, melkeinpä, valjastettu ns. "estämään" maan omien kansalaisten lakisäästeisten tukien saamisen tai ainakin siltä tuntuu.:/ Ps. Olisin jo töissä, jos olisin saanut sen verran toimeentulotukea, että näökä ei kurnisi jopa päivä vatsassa, koska toki mieluummin maksan ensin laskut ja ostan vasta sitten ruokaa, eiä toisin päin.

      Suomen alimmat sosiaalituet ovat sitä tasoa, että niillä kuolee nälkään. Vai miltä kuulostaa esim. 241, 44 senttiä toimeentulotukea alle 198 euroa asumislisää jotka kansalaisen kaikki yhteiskunnan tuki, mistä maksetaan vuokra lähemmäs kolmesataa euroa, yli viidenkymmenen euron kuukausittaiset pakolliset lääkkeet aika vakavaankin fyysiseen sairauteen, pakolliset puhelinlaskut, tietotekniikkamenot ja ruoka ja liikkuminen julkisessa liikenteessä? Varmasti porvariston unelma, ko. kyykytys...


      No minusta ette saa uutta luottotiedotonta reserviinne, ette ikinä valtio!! Ette ikinä! Ainoa ongelmani on ollut se, etä olen LUOTTANUT valtioon. Opin tässä todella ison opin. Ja olis todella kiva, jos tässä nyt viimeistään hieman alle neljäkymppisenä alkaisin saada yhteiskunnaltakin jotakin tukea, kun täysi- ikäisiä eivät ole velvoitettuja elättämään eläkeikäiset lähisukulaiset. Tähän asti en ole saanut yhteiskunnalta koskaan elämässäni mitään tukimuotoa, joka kattaisi kaikki elämisen edes peruskustannukseni.

      • trewqa

        "sosiaalitoimistojen köyhiä riistävästä mielivallasta"

        Kyllä vain. Nuo kauheat sosiaalitoimistot on suljettava lopullisesti. Loppuu köyhien riistäminen. Köyhät saavat mennä metsiin ja korpiin keräämään itse ravintonsa.
        Nukkua saa kallionkolossa tai kuusen juurella. Vaatteet saa valmistaa kuinka parhaiten taitaa luonnonmateriaaleista. Siinä sitä on sen verran tekemistä, ettei ehdi muita töitä kaivata.


      • 13+6
        trewqa kirjoitti:

        "sosiaalitoimistojen köyhiä riistävästä mielivallasta"

        Kyllä vain. Nuo kauheat sosiaalitoimistot on suljettava lopullisesti. Loppuu köyhien riistäminen. Köyhät saavat mennä metsiin ja korpiin keräämään itse ravintonsa.
        Nukkua saa kallionkolossa tai kuusen juurella. Vaatteet saa valmistaa kuinka parhaiten taitaa luonnonmateriaaleista. Siinä sitä on sen verran tekemistä, ettei ehdi muita töitä kaivata.

        Älä pilkkaa, tai ei taida koskaan olla ollut nälkä sula oikeistoporvarilla, jos pilkkaat: Oletko muuten saanut lapsiperheiden etuuksia minkä verran, sä tuntematon työikäinen? Minä en senttiäkään minä työikäinen myös, koska en ole halunnut perustaa perhettä.


        Kyllä mulle sopii, että sosiaalitoimistot suljetaan lopullisesti, ei mitään sitä asiaa vastaan.:) Niissä paikoissa kun ei tehdä sosiaalityötä, vaan yritetään vuoden 2014- Suomessa rahastaa hädänalaisilla toimeentulotuen piirissä olevilla "asiakkailla". Minusta on parempi, kun se toimeentulotuen myöntäminen siirtyy Kelaan sitten vuonna 2017. Itse en tule olemaan asiakas. Kelaan toimeentulotuen hakemisen siirtäminen vaikuttaa korkeintaan siten, että sitten jokainen toimeentulotukea hakeva joutuu selittämään jokaisen yksityisen vaikka sukulaisilta saamansa lahjasentinkin ja euronsa Kelalle, mutta sitten ei ainakaan enää tapahdu sitä, että joku rehti joutuii vuosia elämään saamatta mitään yhteiskunnan tukia, missä tilanteessa itse olin aikoinaan vuosia, kun sairastuin fyysisesti ja opintotuet loppuivat samaan aikaan a kun minulle ei myönnettyy opiskelijana ei toimeentulotukea, ei työttömyyskorvausta eikä mitäään. Olisin tässä maassa Suomi kuollut nälkään jo kymmenen kertaa ilman omia sukulaisiani viimeisen kymmenen vuoden aikana. Ja olen töitä tehnyt ja opiskellut ihminen, eli en mikään mäntti, jolla on masennus jo peruskoulun jälkeen ja jollaisten alle kolmikymppisten tukemiseen menee valtion sosiaalituet. Akateemisenkin tutkinnon omaan.

        Sitä korkeintaan kadun, etten tajunnut aikoinaan mennä työkkärituille, kun se oli aikoinaan mahdollista jopa opiskelijoille.


        Ja muuten: Millä v*tun oikeudella merkonomit käsittee ihmisten yksityisimpiä raha-asioita sosiaalitoimistoissa? Kysyn vaan sillä, kun itsekin olen Talentian ainejärjestökokouksissa joskus ollut kuulemassa, ja ei ne opiskelijat siellä halua kouluttautua ihmisten kiduttajiksi.

        Haistakaa koko Suomi24: PASKA!


      • 2+13
        trewqa kirjoitti:

        "sosiaalitoimistojen köyhiä riistävästä mielivallasta"

        Kyllä vain. Nuo kauheat sosiaalitoimistot on suljettava lopullisesti. Loppuu köyhien riistäminen. Köyhät saavat mennä metsiin ja korpiin keräämään itse ravintonsa.
        Nukkua saa kallionkolossa tai kuusen juurella. Vaatteet saa valmistaa kuinka parhaiten taitaa luonnonmateriaaleista. Siinä sitä on sen verran tekemistä, ettei ehdi muita töitä kaivata.

        Ja vielä viisastelijalle äärioikeistolaiselle anonyymivihakirjoittaja- omahyväiselle vihakirjoitttelijapässille nimimerkille "trewga",että unohtui mainita, että sekin 244,11 senttiä toimeentulotukra peritään toimeentulotukea hakemaan joutuneen taviksen köyhän itsensä työttömyysturvasta takaisin siten, että ihminen ei edes näe työttömyystukiaan kun ne vaihtavat virastojen välillä osoitetta ja sosiaalitoimiston päätöksellä. Suomessa siis viranomaistaholla oletetaan, että joku elää yhteensä alle 198 euron asumislisällä, mikä kaikki ihmiset sosiaalituet itsenäisesti asuvalla aikuisella Suomessa. Ja ei: en ole miljonääri, eikä ole tuloja, vaan tavallisesta suomalaisesta verot maksaneesta kunnollisesta työssäkäyneestä perheestä. Jonka minut nälkäkuolemalta estänyt eläkeikäinen lähisukulainen jolla on noin viidenkymmenen vuoden katkeamaton työurat.


      • trewqa
        2+13 kirjoitti:

        Ja vielä viisastelijalle äärioikeistolaiselle anonyymivihakirjoittaja- omahyväiselle vihakirjoitttelijapässille nimimerkille "trewga",että unohtui mainita, että sekin 244,11 senttiä toimeentulotukra peritään toimeentulotukea hakemaan joutuneen taviksen köyhän itsensä työttömyysturvasta takaisin siten, että ihminen ei edes näe työttömyystukiaan kun ne vaihtavat virastojen välillä osoitetta ja sosiaalitoimiston päätöksellä. Suomessa siis viranomaistaholla oletetaan, että joku elää yhteensä alle 198 euron asumislisällä, mikä kaikki ihmiset sosiaalituet itsenäisesti asuvalla aikuisella Suomessa. Ja ei: en ole miljonääri, eikä ole tuloja, vaan tavallisesta suomalaisesta verot maksaneesta kunnollisesta työssäkäyneestä perheestä. Jonka minut nälkäkuolemalta estänyt eläkeikäinen lähisukulainen jolla on noin viidenkymmenen vuoden katkeamaton työurat.

        No osuipa nyt pahasti. Mutta kysymykseesi lapsiperheiden eduista vastaan, että yhden lapsen lapsilisät sain. Ei mitään kotihoidon ym. tukia. Päivähoito oli yksityinen, kaiken maksoin itse. Peruskoulu oli sentään maksuton. Mutta aikanaan pääsi lapseni töihin ja on kunnon veronmaksaja. Maksaa sinunkin tukesi.

        Kadehdi nyt sitä sitten!


      • 13+10
        trewqa kirjoitti:

        No osuipa nyt pahasti. Mutta kysymykseesi lapsiperheiden eduista vastaan, että yhden lapsen lapsilisät sain. Ei mitään kotihoidon ym. tukia. Päivähoito oli yksityinen, kaiken maksoin itse. Peruskoulu oli sentään maksuton. Mutta aikanaan pääsi lapseni töihin ja on kunnon veronmaksaja. Maksaa sinunkin tukesi.

        Kadehdi nyt sitä sitten!

        Imbesilli HERJAAJA: mä en kadehdi ketään, vaan mua kadehditaan. Ja en ollut kirjoittanut kommenttejani tälle palstalle, eli täällä tapahtuu sananvapauden raiskaamista tässä Suomi24:ssa. Ja minua ei vtiun vertaa kiinnosta, onko sinulla yksi vaiko kaksi vaiko kolme lasta vaiko sata lasta, KOSKA kai sinä vajakki tajuat, että tämä nimetön naamaton foorumi ei ole sinun tyylilajisi herjaamista varten. Ja sun penikka ei, herjaaja, ole maksanut senttiäkään mun saamistani yhteiskunnan tuista, vaan oma lapsuudenperheeni on maksanut niin paljon kotimaahansa tähän Suomen maahan taviksina työssä koko työikänsä käymällä veroja, että mun vähäiset saamani "yhteiskunnan tuet" ( joihin ei kuuluperhe- etuudet, kun en ole lapsia hankkinut) tulleet kyllä ihan jo pelkästä siitä veromäärästä.

        Leuhki kakaroillas pelle nimillä toimimisen foorumeilla, äläkä herjaa nimettömänä. Toi nimittäin on ahdistelua,l että jos vittuilukommenttrja mulle tyystin tuntemattomilta tolla tyylillä joudun näkemään ja lukemaan.

        Eikä ole mun vika, mille palstalle mun kommentit siirretään. Vituttaa nähdä, ett'ä omia kommentteja on palstalla, jonne en ole kirjoittanut.


      • trewqa
        13+10 kirjoitti:

        Imbesilli HERJAAJA: mä en kadehdi ketään, vaan mua kadehditaan. Ja en ollut kirjoittanut kommenttejani tälle palstalle, eli täällä tapahtuu sananvapauden raiskaamista tässä Suomi24:ssa. Ja minua ei vtiun vertaa kiinnosta, onko sinulla yksi vaiko kaksi vaiko kolme lasta vaiko sata lasta, KOSKA kai sinä vajakki tajuat, että tämä nimetön naamaton foorumi ei ole sinun tyylilajisi herjaamista varten. Ja sun penikka ei, herjaaja, ole maksanut senttiäkään mun saamistani yhteiskunnan tuista, vaan oma lapsuudenperheeni on maksanut niin paljon kotimaahansa tähän Suomen maahan taviksina työssä koko työikänsä käymällä veroja, että mun vähäiset saamani "yhteiskunnan tuet" ( joihin ei kuuluperhe- etuudet, kun en ole lapsia hankkinut) tulleet kyllä ihan jo pelkästä siitä veromäärästä.

        Leuhki kakaroillas pelle nimillä toimimisen foorumeilla, äläkä herjaa nimettömänä. Toi nimittäin on ahdistelua,l että jos vittuilukommenttrja mulle tyystin tuntemattomilta tolla tyylillä joudun näkemään ja lukemaan.

        Eikä ole mun vika, mille palstalle mun kommentit siirretään. Vituttaa nähdä, ett'ä omia kommentteja on palstalla, jonne en ole kirjoittanut.

        Riehaannu nyt vielä vähän lisää, luultavasti koskaan ei ole kukaan ennen suuttunut minuun noin silmittömästi, ja vielä ilman syytä.

        Mutta kuka sinua kadehtii? Mitä kadehdittavaa sinulla on?


      • 8+9
        trewqa kirjoitti:

        Riehaannu nyt vielä vähän lisää, luultavasti koskaan ei ole kukaan ennen suuttunut minuun noin silmittömästi, ja vielä ilman syytä.

        Mutta kuka sinua kadehtii? Mitä kadehdittavaa sinulla on?

        Minä en suuttunut tässä keskustelussa "ilman syytä". Sinä sanoit, jos olet tuo sama herjaaja tuolta ylempää, että sinun veronmaksajamukulasi muka maksaa "minun tukeni", ja ollaan palstalla "yhteiskunnan tuet ja avustukset, Suomi24", jonne tänne tähän palstalle en edes ollut kirjoittanut, vaan asiaton palstamoderaattori oli siirtänyt palstalta "Köyhyys" tän, johon olin kommentteja Köyhyys- palstalla kirjoittanut, keskustelun tänne. Todella loukkaavaa, että en missään ole tässä kirjoittanut, että minkälaisia tukia yhteiskunnalta saan tai että saanko ylipäätään mitään ja joku kaltaises nimetön herjaa minua. Et sinäkään niin tyhmä voi tässä olla, kun minua kiusaat Suomi24- palstalla, että et tietäisi, ettei nimetön keskustelupalsta ole samanlaista keskustelemista, kuin mitä olisi keskustelu nimillä.


        Ja jos sulla kerran on aikuinen mukula, joka käy töissä ja maksaa veroja, niin senhän täytyy tarkoittaa, että sä olet paljon vanhempi kuin minä, tai sitten olet pistänyt synnytystalkoot pystyyn tosi nuorena. Mä olen lakta neljäkymppinen. Kuvitteletko, että minua kiinnostaisi keskustella ja olla itseäni vanhempien esim. viiskymppisten tuntemattomien eukkojen ja ukkojen herjattavana tässä (ilmeisesti kuvittelet..)? Etenkin, kun minua ei kertakaikkiaan missään määrin kiinnosta monta mukulaa tai millaisia kenelläkin on, tää on nimetön julkinen Suomi24- keskustelupalsta, eikä sosiaalinen media, minkä minua kiusatessasi varmasti tiedät...


        Ja en minä tiedä onko se kauteutta vai pelkkää kiusanhalua, nuo kommentit mitä mulle täällä kirjoitellaan. Ainakin häiriintyneet yrittää pakkomielteisesti kärttää ja saada minun kommenttejani erilaisiin epämiellyttäviin aiheisiin väärillä palstoilla, joista en missään määrin ole kiinnostunut keskustelemaan tässä. Ko. aiheita ovat mm. koulukiusaaminen, itsemurhat, pikavippivelkaisten rikollisten epäkiinnostavat ongelmat ( minulla ei ole kokemusta sellaisesta) ja jne. Onko se mitä käytöstä, että minun kommenttejani palstalta toiselle kärtetään sellaisiin aiheisiin? Ja että vielä v*ttuilette, vaikken itse edes voi vaikuttaa siihen, että mille palstalle mun kommentteja laitetaan.


        Todella törkeää käytöstä. Jos on eri mieltä, täytyy olla hullu. Nimittäin kansalaisoikeuksiin ei kuulu ottaa nimettömältä keskustelupalstalta silmätikuksi yksittäistä paljon palstalle kirjoittanuttta, ja alkaa jaaritella todellisuuden vastaista herjaavaa soopaa ihmiselle, joka ei edes tiedä, keiden kanssa keskustelee, mikä minun tilanteeni on - ja julkisuudessa vielä kirjoittelet.



        Voi tietysti olla, että sulla on surkea sisälukutaito tai että sä luulet,. että mä olen joku persoona netissä, mutta voi hyvänen aika jätä/jättäkää minut rauhaan. Minun viestejäni voi olla myös kommentoimatta, jos mielipiteeni ei kiinnosta tai miellytä. Ei ole mikään pakko roikkua herjaamassa minua.


        Sitä paitsi on säälittävää, että kuvittelet, että muka sinun peentusi ja perhetilanteesi kiinnostaisi ketään normaalijärkistä tällaisessa nimettömässä keskustelussa, kun leuhkit naamattomasti ja nimettömästi kakarallas. Empatiakykyä vois olla sen verran, että tajuais, ettei mua täällä kiinnosta ihmiset, vaan asiat ja ERITYISESTI se, että keskustelu pysyisi siistinä. Mene jonnekin Facebookiin ( mä en ole jäsen) jaarittelemaan, jos haluat keskustella ihmisistä, eikä asioista, mutta jos niin teet, muista, että sielläkään sulla tai yhdelläkään ihmisellä ei ole oikeutta väittää mitä vaan.


      • trewqa
        8+9 kirjoitti:

        Minä en suuttunut tässä keskustelussa "ilman syytä". Sinä sanoit, jos olet tuo sama herjaaja tuolta ylempää, että sinun veronmaksajamukulasi muka maksaa "minun tukeni", ja ollaan palstalla "yhteiskunnan tuet ja avustukset, Suomi24", jonne tänne tähän palstalle en edes ollut kirjoittanut, vaan asiaton palstamoderaattori oli siirtänyt palstalta "Köyhyys" tän, johon olin kommentteja Köyhyys- palstalla kirjoittanut, keskustelun tänne. Todella loukkaavaa, että en missään ole tässä kirjoittanut, että minkälaisia tukia yhteiskunnalta saan tai että saanko ylipäätään mitään ja joku kaltaises nimetön herjaa minua. Et sinäkään niin tyhmä voi tässä olla, kun minua kiusaat Suomi24- palstalla, että et tietäisi, ettei nimetön keskustelupalsta ole samanlaista keskustelemista, kuin mitä olisi keskustelu nimillä.


        Ja jos sulla kerran on aikuinen mukula, joka käy töissä ja maksaa veroja, niin senhän täytyy tarkoittaa, että sä olet paljon vanhempi kuin minä, tai sitten olet pistänyt synnytystalkoot pystyyn tosi nuorena. Mä olen lakta neljäkymppinen. Kuvitteletko, että minua kiinnostaisi keskustella ja olla itseäni vanhempien esim. viiskymppisten tuntemattomien eukkojen ja ukkojen herjattavana tässä (ilmeisesti kuvittelet..)? Etenkin, kun minua ei kertakaikkiaan missään määrin kiinnosta monta mukulaa tai millaisia kenelläkin on, tää on nimetön julkinen Suomi24- keskustelupalsta, eikä sosiaalinen media, minkä minua kiusatessasi varmasti tiedät...


        Ja en minä tiedä onko se kauteutta vai pelkkää kiusanhalua, nuo kommentit mitä mulle täällä kirjoitellaan. Ainakin häiriintyneet yrittää pakkomielteisesti kärttää ja saada minun kommenttejani erilaisiin epämiellyttäviin aiheisiin väärillä palstoilla, joista en missään määrin ole kiinnostunut keskustelemaan tässä. Ko. aiheita ovat mm. koulukiusaaminen, itsemurhat, pikavippivelkaisten rikollisten epäkiinnostavat ongelmat ( minulla ei ole kokemusta sellaisesta) ja jne. Onko se mitä käytöstä, että minun kommenttejani palstalta toiselle kärtetään sellaisiin aiheisiin? Ja että vielä v*ttuilette, vaikken itse edes voi vaikuttaa siihen, että mille palstalle mun kommentteja laitetaan.


        Todella törkeää käytöstä. Jos on eri mieltä, täytyy olla hullu. Nimittäin kansalaisoikeuksiin ei kuulu ottaa nimettömältä keskustelupalstalta silmätikuksi yksittäistä paljon palstalle kirjoittanuttta, ja alkaa jaaritella todellisuuden vastaista herjaavaa soopaa ihmiselle, joka ei edes tiedä, keiden kanssa keskustelee, mikä minun tilanteeni on - ja julkisuudessa vielä kirjoittelet.



        Voi tietysti olla, että sulla on surkea sisälukutaito tai että sä luulet,. että mä olen joku persoona netissä, mutta voi hyvänen aika jätä/jättäkää minut rauhaan. Minun viestejäni voi olla myös kommentoimatta, jos mielipiteeni ei kiinnosta tai miellytä. Ei ole mikään pakko roikkua herjaamassa minua.


        Sitä paitsi on säälittävää, että kuvittelet, että muka sinun peentusi ja perhetilanteesi kiinnostaisi ketään normaalijärkistä tällaisessa nimettömässä keskustelussa, kun leuhkit naamattomasti ja nimettömästi kakarallas. Empatiakykyä vois olla sen verran, että tajuais, ettei mua täällä kiinnosta ihmiset, vaan asiat ja ERITYISESTI se, että keskustelu pysyisi siistinä. Mene jonnekin Facebookiin ( mä en ole jäsen) jaarittelemaan, jos haluat keskustella ihmisistä, eikä asioista, mutta jos niin teet, muista, että sielläkään sulla tai yhdelläkään ihmisellä ei ole oikeutta väittää mitä vaan.

        "Oletko muuten saanut lapsiperheiden etuuksia minkä verran, sä tuntematon työikäinen?"

        Eikö tuo ole sinun esittämäsi kysymys? Sen vuoksi mainitsin lapsestani. En kylläkään omasta mielestäni kehuskellut.

        Juu olen sinua kyllä 10 vuotta vanhempi hyvinkin. Ei tarvitse keskustella minun kanssani, voit antaa olla. Mutta minulla on yhtä hyvä oikeus kommentoida täällä kuin sinullakin.


      • 8+4
        trewqa kirjoitti:

        "Oletko muuten saanut lapsiperheiden etuuksia minkä verran, sä tuntematon työikäinen?"

        Eikö tuo ole sinun esittämäsi kysymys? Sen vuoksi mainitsin lapsestani. En kylläkään omasta mielestäni kehuskellut.

        Juu olen sinua kyllä 10 vuotta vanhempi hyvinkin. Ei tarvitse keskustella minun kanssani, voit antaa olla. Mutta minulla on yhtä hyvä oikeus kommentoida täällä kuin sinullakin.

        No mainitset väärin, mikä on herjausta. Kyllä sinä nimimerkki "trewqa", kun tolleen mulle nimettömästi ja naamattomasti _tässä ei-sosiaalisessa mediassa = foorumillla Suomi24_ kun minua herjaat, varmasti ymmärrät sen, että en tällaisella miljooonien lukijoiden nimettömällä julkisella Suomi24 foorumilla ole kiinnostunut persoonastasi, jota et edes ole minulle tiettäväksi tehnyt.

        Et mahdollisesti tiedä tai tajua poleemista keskustelunitressiä nimettömässä netissä keskustelupalsta tää. Luulet, että jokainen on niinkuin sinä, että jokainen on netissä uteliaana, eli kun sinua kiiinnostaa muiden asiat, luulet että minua kiinnostaa- retorisesti ilmaisten.


        Olet tosin väärässä.


        Ja ei mitään lapsiperheiden etuuksia vastaan, mutta joskus on käyyt kateeksi, kun tyypit saa vastikkeettomia tukia synnytämisestä, ja jos ei itse halua synnyttää tai hankkia lapsia ja perustaa perhettä, joutuu todella paitsioon tässä yhteisunnassa tukien osalta. Tosin mänttimöykkärit ei tiedä, että Suomen verokassan kantavat voimat eli = 1930-luvulla, 1940- luvulla ja 1950-luvulla syntyneet työssä ikänsä käyneet ahkera keskiluokk lapsia synnyttäneet eivät saaneet aikoinaan kolmea vuotta per lapsi kotihoidontukia tai mitään lapsilisiä ja että esim. 1970 -luvullakin lapsilisä oli vain noin puolet nykyisestä määrästä. Minulla ei ole mitään maahanmuuttajia vastaan, mutta jos minä itse en saa kantasuomalaisna omassa maassani äärimmäisen nälkäkuoleman edessä oikeasti edes YHTEISKUNNAN MINMIETUUKSIA, kyllä mua ärsyttää, että joku uppo - outo maahanmuuttaja joka ei ole hätää pakoon lähtenyt, laiskasti istustekelee suomalaisissa kahviloissa penikkavaunujen kanssa ja puhelee englantia tai somalia työvoimatoimiston Suomi asiakkaana. Käsitykseni on se, että vastikkeettomia tukia esim. kuudesta alikäisestä penikasta mille tahansa Suomessa ANNETAAN JOKA KUUKAUSI noin tuhannen euron edestä 17- vuotta putkeen. Voin kertoa, että KOSKAAN ELÄMÄSSÄNI minä lapseton kantasuomalainen en ole saanut valtiolta MITÄÄN TUKIMUOTOA tukea, jonka summa ylittäisi 500 euroa, ja KOSKAAN elämässäni en ole saanut valtiolta tukea, millä pysyisi hengissä.


    • 411411

      Etsikääpä yksikin nälkää näkevä, joka on ilman omaa hölmöilyä nälissään.
      Ei taida löytyä.

      • 13+13

        Omahyväisyyden huippu, tuokin nimetön kirjoitus, että "etsikääpä yksikin nälkää näkevä, joka on ilman omaa hölmöilyä nälissään"... Kyllä kuule Suomen maassa monet näkevät nälkää, jotka ovat alimmilla sosiaalituilla ts. pienituloisia, nimittäin kun kunnollinen pientuloinen aina säntillisesti maksaa laskunsa, ei siinä aina jää rahaa ruokaan. Kaikki = kunnolliset kun eivät tee sillä tavalla, että jättäisivät laskunsa maksamatta voidakseen syödä, mitä esim. sossu edellyttää liian pienien "tukiensa" kanssa. Ja sen minä sanon, että enää ikinä minä ainakaan en yhtäkään lippulappua toimita sosiaalitoimistoon, enkä tämän elämäni aikana jalallanikaan sellaiseen paikkaan astu, sellaiset kokemukset mulla on. Mieluummin vaikka kuolen nälkään, ja siihenhän sossu on minun kohdallani pyrkinytkin, että joutuisin asunnottomaksi, yhä lisääntyvään toimeentulotuen hakemisen kierteeseen ja lopulta helvettiin, missä joutuisin akateemisena myymään provisopalkalla esimerkiksi lehtiä( hyi v*ttu, tein sitä hommaa kakskymppisenä ja se oi törkeää työntekijöiden riistämistä...) tms. jotakin täysin koulutustani vastaamatonta työtä ja anomaan vieläkin jatkossakin roposia sossulta. No ei tule käymään kohdallani niin.


        No nyt vähän avaudun ( enpä kylläkään kerro, että kuka olen tai missä), mutta multa meni täysin toimintakyky sinä aikana, kun jouduin toimeentulotuen asiakas olemaan. Olen kunnollinen ja tavis, mutta olin tilanteessa, missä mitään muutakaan yhteiskunnan tukimuotoa en voinut juridisesti saada ja se aika oli helvettiä: koko elämä koostui sossussa laukkaamisesta, moneen kertaan pyysivät samoja papereita, en edes tiedä kuinka moni on yksityisasioitani päässyt näkemään, pakollisista lääkkeistä piti laukata viemään kuitteja, vaikka aivan tasan varmasti sosiaaliviranomaiset pystyvät muutenkin näkemään ja selvittämään, että mitä lääkekorvauksiin sossusta oikeutettuja sairauksia esimerkiksi ihmisellä on. Joka kuukausi näin ja näen nälkää, useimmiten selvisin vain sillä, että joskus onneksi pääsin lapsuudenkotiin syömään. Ja sossun "kiitos" on sitten periä vielä työttömyystukeanikin itselleen.


        Aiemmin en ymmärtänyt, että miksi vanha kansa kammoaa sosiaalitoimistoja niin paljon. Luulin, että ne ovat paikkoja, missä saa apua ja tukea arjen huoliin. Sen sijaan ne ovatkin paikkoja, joissa toimeentulotuen asikkailla yritetään jopa rahastaa. Eli kirjailevat myöntäneensä täyttä toimeentulotukea, vaikka fakta olisi, että täyttä toimeentulotukea ei hakija ole saanut aikoihin.


        Tämä Suomi24 on varmaan ainoa keskustelufoorumi, missä ihmisiä haukutaan siitä, että maksavat asiallisesti laskunsa ja ivataan nimettömänä sitten tolleen julkisuudessa nälkäisiä, törkeää... Muistuttaisin, että Suomen hintatasolla myös toimeentulotukea hakemaan joutuvilla köyhillä on ihan samat arjen pakolliset elinkustannukset, kuin muillakin rikkaimmista köyhimpiin Suomen maassa. Jokaisella pitää nykyaikana olla puhelin, esim. TE- toimistot edellyttävät asiakkailta jopa oman tietokoneen omistamista, jotta voivat seurata hakijan työnhakemista ja hakija hakea kotoa käsin töitä ( eivät kuitenkaan osallistu asiakkaiden tietokonekustannuksiin, sossuista tietenkään puhumattakaan), ruoka on kaupassa saman hintaista niin rikkaallee kuin köyhällekin, jokaisella pitää olla jonkinlainen asunto ja vuokralla asuvien vuokrakustannukset ovat korkeammat usein kuin edes asuntovelallisten omistusasujien arjen asuminen, lisäksi myös toimeentulotukea hakemaan joutuvien on pakko joskus käyttää julkista liikennettä - autoahan tietenkään rehdillä toimeentulotukea hakemaan joutuneeella köyhällä ei ole. Siinä mielesssä on erikoista, että jonkun kansalaisarvo ikänsä Suomessa asuneena ja Suomeen syntyneenä katsotaan esim. 241.14 senttiä toimeentulotuen arvoiseksi, joka sekin viedään ja takaisin peritään hakijan kuukausia odoteltua nälkäkuoleman partaalla pikkusta työttömyystukea.


        Mutta tämä on Suomi. Tulis kansalaispalkka pientuloisimmille tukiluukkukyykytyksen sijaan. Ihan sillä se kustannettaisiin kaikille maan pienitloisille, että byrokratiaa karsittaisiin. Sitten kunnollisia köyhiä ja pienituloisia ihmisiä ei kidutettaisi tässä maassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4513
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      94
      4484
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4096
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3017
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2621
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2173
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      342
      2125
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      204
      2089
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1725
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1472
    Aihe