Ladattako ?

uskaltaisiko ?

Mainostetaan että Firefox ja joku Thunder.. pitäisi päivittää. Että saattavat olla turvallisuusriski ?

Mutta kun aiot ladata päivitetyn Firefoxin niin koneen alalaitaan tuleekin ilmoitus.

Tämä tiedostotyyppi saattaa vahingoittaa konettasi ! ?
Mene siinä sitten lataamaan?

29

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se tarkoittaa vain sitä, että kyseessä on suoritettava tiedostomuoto.

    • 6274859rufkke

      Eikö ne päivity itsestään? Ainakin Firefox?

      • Päivittyyhän se ja voi sen manuaalisestikin päivittää FF:n omalla toiminnolla. Tässä nyt käyttäjä näköjään jostain syystä halus ladata koko FF:n asennuspaketin jostain syystä.


      • timekillerx kirjoitti:

        Päivittyyhän se ja voi sen manuaalisestikin päivittää FF:n omalla toiminnolla. Tässä nyt käyttäjä näköjään jostain syystä halus ladata koko FF:n asennuspaketin jostain syystä.

        Ei aina päivity itsekseen. Kokemusta on monen vuoden ajalta. Monta kertaa on joutunut itse päivittämään.


      • 45678uyt
        vapunen kirjoitti:

        Ei aina päivity itsekseen. Kokemusta on monen vuoden ajalta. Monta kertaa on joutunut itse päivittämään.

        Kai siinä on joku järkevä systeemi ettei puoli maailmaa kerralla lataa sitä päivitystä.


      • vapunen kirjoitti:

        Ei aina päivity itsekseen. Kokemusta on monen vuoden ajalta. Monta kertaa on joutunut itse päivittämään.

        No ei se täysin itsekseen vaan tarjoaa sitä päivitystä. Sellaista mä en haluaisikaan, mikä päivittäisi täysin automaattisesti kysymättä.


      • timekillerx kirjoitti:

        No ei se täysin itsekseen vaan tarjoaa sitä päivitystä. Sellaista mä en haluaisikaan, mikä päivittäisi täysin automaattisesti kysymättä.

        Sellainen juuri pitääkin olla sillä silloin se pysyisi aina ajantasalla. Chrome on juuri tällainen.


      • antero vipulainen
        vapunen kirjoitti:

        Sellainen juuri pitääkin olla sillä silloin se pysyisi aina ajantasalla. Chrome on juuri tällainen.

        Chrome, ainakin minulla, päivittyy Windowsissa vasta kun sen käynnistää.
        Linuxeissa, jos on, se päivittyy muiden päivitysten mukana.


      • antero vipulainen kirjoitti:

        Chrome, ainakin minulla, päivittyy Windowsissa vasta kun sen käynnistää.
        Linuxeissa, jos on, se päivittyy muiden päivitysten mukana.

        Minulla taas automaattisesti.


      • vapunen kirjoitti:

        Sellainen juuri pitääkin olla sillä silloin se pysyisi aina ajantasalla. Chrome on juuri tällainen.

        No ei todellakaan pidä olla sellaista. Entä jos päivityksessä on virheitä? Entä jos teen jotakin ohjelmalla, enkä halua, että se päivittyy juuri sillä sekunnilla?


      • antero vipulainen
        vapunen kirjoitti:

        Minulla taas automaattisesti.

        No, se johtuu Windowsissani siitä että olen poistanut Googlen automaattirimpulat käynnistyksessä hidastamasta konetta ja muutenkin on ihan kiva tietää mitä erilaiset "vakoilusoftat" harrastaa.


      • timekillerx kirjoitti:

        No ei todellakaan pidä olla sellaista. Entä jos päivityksessä on virheitä? Entä jos teen jotakin ohjelmalla, enkä halua, että se päivittyy juuri sillä sekunnilla?

        Sitten asennetaan uudestaan. Toisella palstalla näkee usein kun monella on vanha IE versio ja tämä johtuu siitä ettei automaattiset päivitykset ole olleet päällä. Senvuoksi aloittajien tapauksessa kannattaa aina neuvoa laittamaan ne automaatille.


      • vapunen kirjoitti:

        Sitten asennetaan uudestaan. Toisella palstalla näkee usein kun monella on vanha IE versio ja tämä johtuu siitä ettei automaattiset päivitykset ole olleet päällä. Senvuoksi aloittajien tapauksessa kannattaa aina neuvoa laittamaan ne automaatille.

        Sitten asennetaan uudestaan... No tähän sitä aikaa vasta menee jos koko ajan pitää kaikkea olla uudelleenasentamassa ja varsinkin kun on vielä edesauttanut tilanteiden sotkemsita.

        Kyllä se automatiikka varmastikin ihan kädettömille on ok vaihtoehto, mutta mites olikaan kesällä Windowsin päivityksien kanssa. Nii'in, itse olisin moiselta harmilta välttynyt jos 8.1 olis ollu kun en automatiikkaa käytä. Aika moni ei välttynyt ja koko Windowsin uudelleenasennus edessä.


      • vapunen
        timekillerx kirjoitti:

        Sitten asennetaan uudestaan... No tähän sitä aikaa vasta menee jos koko ajan pitää kaikkea olla uudelleenasentamassa ja varsinkin kun on vielä edesauttanut tilanteiden sotkemsita.

        Kyllä se automatiikka varmastikin ihan kädettömille on ok vaihtoehto, mutta mites olikaan kesällä Windowsin päivityksien kanssa. Nii'in, itse olisin moiselta harmilta välttynyt jos 8.1 olis ollu kun en automatiikkaa käytä. Aika moni ei välttynyt ja koko Windowsin uudelleenasennus edessä.

        Ei mene aikaa kuin alle 10 minuuttia ja tuskin sitäkään.

        Kesän päivitykset meni hyvin eikä mitään ongelmaa ollut.


      • vapunen kirjoitti:

        Ei mene aikaa kuin alle 10 minuuttia ja tuskin sitäkään.

        Kesän päivitykset meni hyvin eikä mitään ongelmaa ollut.

        Sovellusten uudelleenasennukseen ei kauaa menekään, mutta entä koko käyttöjärjestelmän?

        http://www.mbnet.fi/artikkeli/tietokoneet/asentuivatko_paivitystiistain_windows_paivitykset_ongelmitta_poista_ne

        Niin ja nämä muut vastaavat päivitysongelmat. Koko järjestelmän ovat pahimmillaan rikkoneet.

        Joo, saa sen koko järjetelmänkin palautettua 10 minuutissa jos sattuu olemaan imagekopio järjestelmäkovosta, mutta sattuuko olemaan onkin eri kysymys ja kuinka tuore.


      • timekillerx kirjoitti:

        Sovellusten uudelleenasennukseen ei kauaa menekään, mutta entä koko käyttöjärjestelmän?

        http://www.mbnet.fi/artikkeli/tietokoneet/asentuivatko_paivitystiistain_windows_paivitykset_ongelmitta_poista_ne

        Niin ja nämä muut vastaavat päivitysongelmat. Koko järjestelmän ovat pahimmillaan rikkoneet.

        Joo, saa sen koko järjetelmänkin palautettua 10 minuutissa jos sattuu olemaan imagekopio järjestelmäkovosta, mutta sattuuko olemaan onkin eri kysymys ja kuinka tuore.

        Siinä menee mutta onneksi sitä ei tarvitse tehdä moneen vuoteen.


      • vapunen kirjoitti:

        Siinä menee mutta onneksi sitä ei tarvitse tehdä moneen vuoteen.

        Tarvitsee tehdä heti jos toi sun suosima automatiikka olis sössiny Windowsin, siitähän tässä oli kyse. Ilman täysautomaattisia päivityksiä tältäkin olis välttyny.


      • timekillerx kirjoitti:

        Tarvitsee tehdä heti jos toi sun suosima automatiikka olis sössiny Windowsin, siitähän tässä oli kyse. Ilman täysautomaattisia päivityksiä tältäkin olis välttyny.

        Hyvin asentui ne pivitykset. Ei mitään ongelmaa missään Windows 7 koneessa enkä ole kuullut että tutavien Windows 8 koneessa olisi ollut ongelmia.


      • vapunen kirjoitti:

        Hyvin asentui ne pivitykset. Ei mitään ongelmaa missään Windows 7 koneessa enkä ole kuullut että tutavien Windows 8 koneessa olisi ollut ongelmia.

        Joillakin koneilla aiheutti koko käyttiksen hajoamisen ja siitä mesos jokainen IT- alan media. Se, että sulla ei ollu ongelmia ei kerro yhtään mistään.



      • vapunen

      • vapunen kirjoitti:

        Kaikki toimii niinkuin pitää.

        No eihän toimi. Ei Microsoft huvikseen sano, ettei toimi. Mutta tottakai sinä ja sun kokemukses on varmempi tieto kuin itse Microsoftin ilmoitus.


      • timekillerx kirjoitti:

        No eihän toimi. Ei Microsoft huvikseen sano, ettei toimi. Mutta tottakai sinä ja sun kokemukses on varmempi tieto kuin itse Microsoftin ilmoitus.

        Hyvin toimii kaikilla koneilla. Yksikään ei ole kaatuillut noiden päivitysten jälkeen.

        Eli harvinaista on siis.


      • vapunen kirjoitti:

        Hyvin toimii kaikilla koneilla. Yksikään ei ole kaatuillut noiden päivitysten jälkeen.

        Eli harvinaista on siis.

        Niin sulla toimii, mitä sitten? Joillain ei toimi. Tekniset asiat perustetaan faktoihin eikä mutuun tai omiin kokemuksiin.


      • timekillerx kirjoitti:

        Niin sulla toimii, mitä sitten? Joillain ei toimi. Tekniset asiat perustetaan faktoihin eikä mutuun tai omiin kokemuksiin.

        Kokemuksiin perustuu. Jos ongelma olisi suuri niin kai 1 kone/7 olisi kyseinen ongelma mutta kun ei ole.


      • vapunen kirjoitti:

        Kokemuksiin perustuu. Jos ongelma olisi suuri niin kai 1 kone/7 olisi kyseinen ongelma mutta kun ei ole.

        Usko nyt, että sun kokemukses on yhtä tyhjän kanssa. Tekniset asiat perustetaan vieläkin faktoihin eikä rajoitettuihin kokemuksiin.


    • ovat viheliäisiä !

      Aloittaja latasi vailla varmempaa tietoa.. Taannoin ..se oli joku ohjelma ilmainen sellainen joka nopeuttaa konetta? Mutta kun latasin sen ilmaisen jutun niin kone ottikin alotus Googlen sijaan jonkun ihme jutun ? Kone piti viedä tietäjälle putsattavaksi. Ei meinannut ilmainen ohjelma lähteä. Ei ensin millään!?

      • Kaikki tollaset ovat huijauksia ja mainoshumpuukia, ei niitä pidä latailla. Adblock plus lisäosa selaimeen niin noi roskamainokset ei näy ja selailu on miellyttävämpää, sekä nopeampaa.


      • vitsikästä

        kun joku sotkee omat töppäilyjt aloittajan asiallisiin Firefox ja Thunderbird päivityksiin ja ihan normaaliin ilmoitukseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe