jos en tottele, mitä tekee narsisti?

future123

Aikaisemmin myötäilin narsistimieskaveriani, siis toimin hänen tahtonsa mukaan. Nyt olen tajunnut koko kuvion ja tiedän mistä on kyse, olen hakenut myös apua ja olen voimistunut kovastikin. En onneksi asu tuon ihmisen kanssa vaan tapailemme tai seurustelemme, en oikein edes itsekään tiedä.

Nyt olen alkanut viime aikoina tekemään juuri oman pääni mukaan asioita enkäå ole totellut narskun vihjailuita tai suoria käskyjä/ehdotuksia. Tuntuu että hän on menettämsää kiinnostuksen minua kohtaa. Näinkö ne siis toimii? Tykkäävät ihmisestä joka on heidän vallassa mutta kun kiltteys loppuu niin ei enää kiinnostukaan? Vai mitä te muut olette kokeneet?

24

1421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin se menee

      Jep. Just noin se menee. Kohta se jättää sut. Varaudu siihen.

    • 15+14

      Näin on. Kun erosin narskustani, hän yritti saada minut takaisin vielä kahden kuukaudenkin jälkeen, luvaten maat ja mannut. Koska en lämmennyt asialle, sain unohtua.

      Nyt hänellä on jälleen uusi uhri, jota säälin, koska tiedän miten homma menee. Toivottavati uusi olisi järkevämpi kuin minä.

      Narskuilla on aina vähintään yksi kierroksessa, samaan aikaan vakituisen uhrin kanssa, yleensä useampi. Tämä siksi, että heillä on aina saatavilla joku, joka vastaa kutsuun kun he huutavat.

    • yksi tapaus

      "Minun narsistini" oikeastaan menetti mielenkiintonsa, kun minussa ei ollut enää mitään haastetta. Hän suututti tahallansa minut, ja sitten sai alkaa taas liehakoimis-kuvionsa alusta. Paitsi että olin siinä vaiheessa jo ymmärtänyt, että olen sairaan ihmisen kanssa tekemisissä, enkä päästänyt häntä enää lähellenikään.

      Saanko kysyä, miksi haluat tapailla/seurustella narsistin kanssa? Mielestäni se on henkinen itsemurha.

      • nokikeppi

        Olen teollisuusalalla ollut työparina tälläisen naishenkilön parina .
        Valitin asiasta tiiminvetäjälleni ja esimiehelleni.
        työpareja vaihdettiin, esimieheni oli selkäni takana puhunut toisille työkavereille minusta ja työpaikka kiusaajastani ettemme tulleet keskemämme toimeen.
        Minulla ei ollut varaa ottaa lopareita ja lähteä pakoon.
        Sain lomauslapun firmasta ja palattuani töihin samaan firmaan pääsin eri työjohtoalueelle ja ihanien työkavereiden joukkoon.
        Tämä itseään täynnä oleva ilkeä naishenkilö viettää eläkepäiviään.


    • Opit jotakin

      Juokse henkesi edestä pakoon häntä. Hän ei koskaan parane...

      Lue kirja Naamiona terve mieli

    • narsistidracula

      Jos ootte jättäneet narsistin millälailla olette saaneet vainoamista?
      Noi narskut on kyl niin sekasin päästä kun vain voi olla, tyhjiä olioita kaikki :]
      Toisto robotteja.

    • vai olisko näin?

      Kyllä se menee kaikkien ihmisten kohdalla noin. Jos osoitat toiselle ihmiselle ettet ole hänestä kiinnostunut - ajat hänet itse luotasi. Kukaan ei halua roikkua toisessa jos toisella ei ole mielenkiintoa. Sanoisin että melko tavallinen tapa menettää ystävänä on jättää heidät huomiotta. Ja etsiikö terve ihminen uusia kavereita jos entiset osoittaa ettet ole heille mtään.

    • Yliminä pätee.

      Turvat tukkoon akka mitättömät, me miehet määräämme, totelkaa, alistukaa ja opetelkaa seksi kunnolla. Mies on maailman napa ensin.

      • Pätemisentarve

        Mitenniin mies on" maailmannapa" perustele? Kaikkivaltias taivaan ja maanluoja?

        Naiset vaijetkoon seurakunnassa? Hätähän teille miesparoille tulis,jos akkoja ei olis olemassa?

        Jos kaikki suomen naiset menis lakkoon,pariksi kuukaudeksi,miehet hukkus omaan paskaansa.


    • när

      Ön näesissi kyllä käynis kykkä

    • NarsistiSäätiö. . .

      Jaa a, eh... en osaa tuohon sanoa muuta ko : ole onnellinen ettet joutunut uhriksi.
      Mulla hiukan eritilanne, tai siis no, oma isä yks ystävä.
      Molemmat 'houkuttelee' omilla tavoillaan tilanteeseen.
      Kaipaavat kehumista, tukemista, huomiota ja kaikkee, mutta ovat arvaamattomia ja puukottavat sitten selkään tai tekevät mielivaltaisesti.

      Oma isä, loukkaa läheisiään, tai eihän sillä mitään käytöstapoja ole. Suorapuheisuus tietysti arvona ensin. Loukataan, sitten käännetään kaikki vika toisiin. Eikä kannata unohtaa. Jos unohdat, annat anteeksi.

      Että oppia ikä kaikki. Ota opiksesi. Kyllä aurinko nousee noiden 'maailman-napojen' jälkeenkin.

      Ui vaan ensin itsesi kuiville.

    • nisti kuin nisti

      Narsisti siellä ja narsisti täällä ruikuttaa nihilisti.

    • Jep!

      "future123"

      Katso vaikka sanakirjasta narsistin ja sosiopaatin määritelmät niin tietäisit mistä kirjoitat.

    • ....................

      Narsisti vaihtaa aina maisemaa, kun lähdettä ei enää ole.

      Ottaa ja nimenomaan"ottaa" toisen "syödäkseen" sen pois.

      Narsistihan on epävarma ihminen ja tarvitsee liikkuakseen , vaikkapa konserteissa aina toista ihmistä.

      Oletteko muuten huomanneet, narsisti ei pysty keskittymään.

      Television kanavat vaihtuvat ja narsisti tarvitsee koko ajan tekemistä.

      Tämä ihminen etsii itselleen hauskuuttaajaa, sellaista , joka tekemistä narskulle keksii alituiseen.

      Näöllä ei ole väliä. Ei ainakaan vanhalla narsistilla.

      • Tunnetaanko me

        Sama narsisti? Paitsi, ettei hän ole vanha.

        Nuori mies, jolle kelpaa kuka tahansa, kunhan saa paljon hyötyä. Miehiltä hakee itsevarmuutta itselleen, naisilta rahaa, seksiä ja ruokaa. Ja kokoaika menossa, ihmisten pitäisi hauskuttaa häntä, kun mihinkään ei pysty keskittymään.


      • Anonyymi

        Sä taidat olla itse narsisti jos tuo on mielestäsi kuvaus narsistista ni siinä tapauksessa et ole ollut sen kaltaisen kanssa tekemisissä tai si sulle tuottaa tuskaa kirjoittaa kuvaus oikeasta narsistista kun tunnistaisit itsesi siitä kuvauksesta mu tuo on hyvä et tääl on ristiriitaisia kuvauksia siitä millainen narsisti on ni ette kuul narsistit itse hyödy enään siitä veditte si mitä tahansa roolia ni on huomattavasti haastavampaa löytää uutta kusetettavaa


    • onneks ex mies

      Meillä entinen onneksi ex mies ..

      Kun rupesin sanomaan ei ja en tehnyt mitähän hän käskytti niin hän alkoi muuttua aggersiivisemmaksi ..

      Pelko oli vielä enemmän läsnä kun hän räjähti huusi uhkaili ja yritti pelottaa minun tekemään niinkun hän itse halusi.. Ja useemmin annoin periksi kun en jaksanut vastustsaa häntä...

      Narsistinen ei tykkää yhtään että hänelle sanotaan ei ...

    • Aivokuoriainen

      Juuri näin se menee, kiinnostus narsistilla lopahtaa, kun huomaa, ettei saakaan uhrista sitä mitä haluaa. Sinnikkäimmät tosin yrittävät vuosia käännyttää ja suostutella uhria, uhkailemalla, lahjomalla ja ties millä..... Mutta näin se menee, jos pystyt osoittamaan narsistille, että olet vahva, seisot omilla jaloillasi ja ajattelet omalla järjelläsi ja ennenkaikkea: päätät itse omista asioistasi, niin narsku luovuttaa, sillä sinusta ei ole hänelle mitään hyötyä. Narsisti hakee aina muista hyötyä itselleen, ja vain itselleen ja sellainen henkilö, josta hän ei koe hyötyvänsä, on narsistille hyödytön kapistus, joka joutaa mennä, kuin esine, jonka voi heittää roskiin. Mutta huomaa: narsistin pitää saada tehdä itse päätös siitä, että ystävyys/parisuhde/työsuhde tms. loppuu tämän "hyödyttämän" kanssa, hänen täytyy saada olla se asiasta "päättäjä". Jos uhri jättää narsistin, kosto narsistin toimesta seuraa aina.

      • Narskuparsku

        Novoi voi. On se veemäistä kun ei tarvi ottaa vastuuta päätöksistä.


      • "Mutta huomaa: narsistin pitää saada tehdä itse päätös siitä, että ystävyys/parisuhde/työsuhde tms. loppuu tämän "hyödyttämän" kanssa, hänen täytyy saada olla se asiasta "päättäjä"."

        Niin, harvemmin enää tulee ihan konkereetisesti enää palattua ihan siihen tyyppiin jonka vuoksi tämän aiheen piiriin tulin, kun siittä jo aikaa kulunut...

        Mutta tosiaan tuo ylläoleva lainaus ny toi tosiaan mieleen, että noinhan se meni minunkin tapauksessani sen jälkeen kun ilmaisin ettei sitä seksiä multa ny saa ja asia ilmaistiinkin kyllä hyvin suoraan tyyliin..."ku mä oon mikä oon niin ei mulla ole aikaa eikä kiinnostusta ihmisiin joista ei ole mitään hyötyä.."

        No sitä hyötyä, joka minun tapauksessani tarkoitti seksiä ny ehdoteltiin vielä jonkin aikaa, mutta loppui sitte sekin, että kaiketi se narsistista eroaminen sitten on parempi noinpäin, että jättää rauhaan kun kokee hyödyttömäksi...


      • 16ja19
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Mutta huomaa: narsistin pitää saada tehdä itse päätös siitä, että ystävyys/parisuhde/työsuhde tms. loppuu tämän "hyödyttämän" kanssa, hänen täytyy saada olla se asiasta "päättäjä"."

        Niin, harvemmin enää tulee ihan konkereetisesti enää palattua ihan siihen tyyppiin jonka vuoksi tämän aiheen piiriin tulin, kun siittä jo aikaa kulunut...

        Mutta tosiaan tuo ylläoleva lainaus ny toi tosiaan mieleen, että noinhan se meni minunkin tapauksessani sen jälkeen kun ilmaisin ettei sitä seksiä multa ny saa ja asia ilmaistiinkin kyllä hyvin suoraan tyyliin..."ku mä oon mikä oon niin ei mulla ole aikaa eikä kiinnostusta ihmisiin joista ei ole mitään hyötyä.."

        No sitä hyötyä, joka minun tapauksessani tarkoitti seksiä ny ehdoteltiin vielä jonkin aikaa, mutta loppui sitte sekin, että kaiketi se narsistista eroaminen sitten on parempi noinpäin, että jättää rauhaan kun kokee hyödyttömäksi...

        Mulla tilanne se, että narsku lämmittänyt minua eron jälkeen nyt useamman kuukauden. Uskon, ettei hän ole saanut kynsiinsä ketään sopivaa, siksi minua jallittaa.

        Olin se joka jätti. Ehkä onkin parempi, että hän "saa" jättää minut jollain syyllä, niin pääsen vähemmällä.

        Meillä on ollut ihan ok tekstiviestittelyt, mut nyt mua on ruvennut jälleen ottaan päähän koko tyyppi. Hän esim. kertoo minulle naisseikkailunsa, kuten jätkille kerrotaan. Mikä paska !

        No pian tää loppuu, kun sopiva uhri löytyy.


      • Anonyymi
        16ja19 kirjoitti:

        Mulla tilanne se, että narsku lämmittänyt minua eron jälkeen nyt useamman kuukauden. Uskon, ettei hän ole saanut kynsiinsä ketään sopivaa, siksi minua jallittaa.

        Olin se joka jätti. Ehkä onkin parempi, että hän "saa" jättää minut jollain syyllä, niin pääsen vähemmällä.

        Meillä on ollut ihan ok tekstiviestittelyt, mut nyt mua on ruvennut jälleen ottaan päähän koko tyyppi. Hän esim. kertoo minulle naisseikkailunsa, kuten jätkille kerrotaan. Mikä paska !

        No pian tää loppuu, kun sopiva uhri löytyy.

        Hän kertoo niitä sinulle koskaa uskoo niin tekevänsä sut mustasukkaiseksi kysyppä yksityiskohtasen tarkkaa kuvausta ni pääset naureskelemaan huomaat kyllä syyn kun luet niitä kirjoituksia


    • Anonyymi

      Näin ne juuri taitaa toimia, koen samaa.

    • Anonyymi

      Riippuu suhteen laadusta saattaa olla jopa hengenvaarallinen kun et enään teekkään juuri niin kuin hän sanoo pääsyy miksi olisi hyvä osata pysyä erossa narsistista narsismi kun kai yleisimmin tuo esiin sen halun omistaa toinen ihminen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2072
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe