Mistä saattaja leikkaukseen?

Saattajaa etsimässä

Hei kaikille,

olen menossa päiväkirurgiseen toimenpiteeseen, johon kuitenkin vaaditaan saattaja (kotiutumisen yhteyteen). En haluaisin kertoa toimenpiteestä kellekään tutulle?

Osaisitteko kertoa, mistä voisin etsiä apua? Tai löytyisikö täältä mahdollisesti kanssasisarta joka olisi valmis auttamaan? Tietenkin maksua vastaan! :)

Kotiutumisen ehtona on saattaja (jotta pääsen samana päivänä kotiin), mutta uskon kyllä pärjääväni illan ilman "holhojaakin". Tarvitsisin siis saattajan oikeastaan joko "klinikalta taksiin saattajaksi" tai vaihtoehtoisesti olen valmis maksamaan kotikyydistäkin saattamisen lisäksi. Kotiini matkaa on 125km.

Hmmm. Varmaan kuulostaa erikoiselle, mutta toivoisin täältä löytäväni apua.
Jos joku osaisi vaikka vinkata neuvoa tai olisi esimerkiksi säästämässä omaa toimenpidettä varten....

7

2181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      Minulta ei kyselty saattajista, kävelin itse pois sairaalasta ja väitin miesystävän olevan vastassa (pelkkä taksi oli). On omalla vastuulla hommaako saattajan.

    • hoitaja xxx

      Jos lähdet sairaalta taksilla-taksikuski lasketaan saattajaksi.Toki olisi hyvä jos sinulla olisi joku yön yli seuranasi jos sinulle tulisi huono olo tai jotain muuta harmia leikkauksen jälkeen.Esim vuotoa.tulehdusta jne...

      • Onko tosikaan

        Oletko todellakin hoitaja!? Kyllä minulle on oikeat hoitajat ja lääkärit sanoneet että taksikuski ei kelpaa saattajaksi vaan saattaja pitää olla kotona vähintään yön yli potilaan kanssa oleva aikuinen henkilö (lapsetkaan ei kelpaa). Vai onko nykyisin luistettu tuosta määräyksestä kun potilas mankuu kotiinpääsyä.

        Jos tuleekin äkillinen verenvuoto tai muu komplikaatio eikä itse pystykään selviytymään ensiapuun, vastuu siirtyy potilaalle jos on valehdellut että saattaja on olemassa.

        Itse olen tuon saattajaongelman "kiertänyt" parikin kertaa pyytämällä operaation tehtäväksi päiväkirurgian sijaan osastolle kirjattuna. Tuolloin pääsee pienemmällä maksullakin (maksetaan vain kaksi hoitopäivää). Olen katsonut turvallisemmaksi olla sairaalassa yön yli valvonnassa siltä varalta että tulee yllättävä komplikaatio.

        Aloittajan kysymykseen palatakseni, jos on valmis maksamaan saattajalle, päiväkirurgisen operaation jälkeen voi jäädä myös sairaalaan yön yli, jolloin veloitetaan päiväkirurgian maksun lisäksi yksi hoitopäivämaksu. Jos taas onkin oltu yksityisklinikalla jossa yövalvonta maksaa maltaita, asia on eri.


    • Vapaaehtoinenvapaa

      Missäpäin olet? Voisin ajatella, jos olet lähellä. Minulla olisi päivisin aikaa.

      • Päivä ei riitä

        Päiväkirurgisen operaation jälkeisellä saattajalla tarkoitetaan kotimatkan saattamisen lisäksi myös oleskelua yön yli potilaan kanssa ja hänen auttamistaan tarvittaessa jos syntyy vakava komplikaatio.


      • Saattajaa etsimässä

        Hei!

        Olisipa hienoa, jos tätä kautta löytäisin apua!
        Asun Lahden lähellä. Lahdesta matkaa vielä 25km. Paikkakunta on pieni, joten en viitsi sitä siksi tähän kirjoittaa.
        Kotiutuminen olisi siis todennäköisesti klo. 16 ja 18 välillä. Aikaisintaan klo. 15.00. Kotiin ei siis tarvitsi jäädä.

        Olisitko valmis tuomaan minut tänne perille asti? Toki ihan pelkkä saattajan toimiminenkin auttaisi tässä tapauksessa :) Olisihan se tietysti todella hienoa, mikäli myös tuo kotikyytikin onnistuisi.

        PS. Voinko kysyä, oletko myös itse menossa johonkin operaation?

        Muille vastanneille:
        Kotonani on kyllä henkilö (veljeni), hoitamassa lastani. Hän myös yöpyy seuraavan yön luonamme. Eli en ole seuraavaa vuorokautta yksin. Tarkoituksena ei kuitenkin ole kertoa hänelle, millä klinikalla olen käynyt...


      • alkup.
        Saattajaa etsimässä kirjoitti:

        Hei!

        Olisipa hienoa, jos tätä kautta löytäisin apua!
        Asun Lahden lähellä. Lahdesta matkaa vielä 25km. Paikkakunta on pieni, joten en viitsi sitä siksi tähän kirjoittaa.
        Kotiutuminen olisi siis todennäköisesti klo. 16 ja 18 välillä. Aikaisintaan klo. 15.00. Kotiin ei siis tarvitsi jäädä.

        Olisitko valmis tuomaan minut tänne perille asti? Toki ihan pelkkä saattajan toimiminenkin auttaisi tässä tapauksessa :) Olisihan se tietysti todella hienoa, mikäli myös tuo kotikyytikin onnistuisi.

        PS. Voinko kysyä, oletko myös itse menossa johonkin operaation?

        Muille vastanneille:
        Kotonani on kyllä henkilö (veljeni), hoitamassa lastani. Hän myös yöpyy seuraavan yön luonamme. Eli en ole seuraavaa vuorokautta yksin. Tarkoituksena ei kuitenkin ole kertoa hänelle, millä klinikalla olen käynyt...

        Vielä lisäyksenä sinulle vapaaehtoinenvapaa: sähköpostiosoitteeni on [email protected]. Voit ottaa yhteyttä vaikka sähköpostin välityksellä. Niin, ja toimenpiteeni tehdään 31.10.

        Sähköpostia voi tietenkin laittaa muutkin. Voihan olla, että ko. päivä ei käykään vapaaehtoisellevapaalle tmv. Toki hän on etusijalla, jos on yhä vielä valmis auttamaan.

        Terveisin alkup.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4463
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      94
      4454
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4066
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2997
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2611
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2163
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      342
      2115
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      204
      2079
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1705
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1462
    Aihe