naimisiin vai ei...

kysymys se tämäkin..

No niin, kyse elatusavuista vähän eri kantilta.
Eli harkinnassa lyödä hynttyyt yhteen miehen kanssa, itselläni yksi lapsi ja sattumalta hänen isänsä ei voinut tunnustaa isyyttään ja enää ei edes mahdollisuutta.
Joten saan kelalta elatustukea.
Jos siis menen naimisiin tämän uuden miehen kanssa, niin menetänkö elatustuen, koska lapsellani ei ole biologista isää?
Kysymys on sinällänsä tärkeä, että mies ei ole viikot kotona vaan töissä ja olen tottunut itse hoitamaan omat asiat ja tämäkin raha on todella tärkeä. Meillä siis omat rahat ja kulut ja niin haluan että jatkossakin. Ja jos päädymme saman katon alle putoaa tuloni erittäin paljon, yh korotus, asumistuki yms. Joten ei ole enää varaa käydä töissä, jos elatusmaksukin viedään. nyt jo toimeentuloluukulla. Kokemuksia?

25

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

      Ei et menetä ainoastaan yksinhuoltaja korotuksen

    • Mieti toki !!

      Naimisiinmeno ei kannata. Mies alkaa määräilemään elämääsi ja pian ero alkaa vilkkumaan mielessä. Älä mene naimisiin!

      • ''''''''""""''"'"'"'

        Se oli lässyn viisau/tyhmyys


      • ............

        Niin se on ettei naimisiin menon jälkeen ole yksin sun elämää vaan meidän elämä jossa täytyy huomioda toisiakin... ...vaikka ei se aviopuolison tarvii olla sääntöjä rustaava narsisti sääntöfriikki uusikko... ...saattaa olla jopa tavallinen ihminen !


    • hanki töitä

      Meinaat ryhtyä elelemään jonkun miehen siivellä, asumaan hänen kotonaan ilmasieksi ja kierosti kyttämään perintöä..? Hu huu...

      Mene töihin ja hanki omat kaljarahat, ja maksa omat kulusi, miehen ei kuulu maksaa sinun kaljareissuja ja elämistä.

      • mene, mene

        Jos miesnon niin tyhmä että haluaa sut elättää, niin anna palaa.


    • mene töihin

      Kaljat ja shoppailu kiinnostaa muttei miehen kodin siivous ja kotityöt.. ilmaiseksi vaan asumaan ja oottelemaan perintöä, joten namisiin kannattaa mennä. Kaikki pois miehen lasten nenän edestä,. Kannattava diili.

    • aina työ kannattaa

      Eihän se tulevan miehen tarvii sun lasta elättää elle adoptoi luulenpa vaan että saat elatustuen. Saavathan nekin elatusmaksun joilla on bio-isä. Putoavathan sinun asumiskulusi kun asutte yhdessä. Kyllä aina kannattaa käydä töissä. Ajattele asiaa ja vuosia eteenpäin. Eläke karttuu ja kokemus. Nytkin paljon työttömyyttä ja onko edes varmaa pääsetkö töihin kun lapsi on isompi.

    • menisit töihin

      Namisiin vaan nopeesti, et saat elellä ilmaseksi ja peritä miehen omaisuuden, mitä sitä lapsille pitää jättää, käy kimppuun vaan, saat talon, rahat ja omaisuuden... ja sitten on varaa ostella kaljaa ja tupakkaa... bileet kuule pystyyn.

      • lissu hei,

        Älä lässy kaikkia itteksesi luule, sinä menit naimisiin rahan takii ja nyt olet parkunut täällä 10v, kun lypsylehmäsi karkasi toisen matkaan ja sulta jäi perinnöt sivu suun.....


      • hoblaa hoblaa
        lissu hei, kirjoitti:

        Älä lässy kaikkia itteksesi luule, sinä menit naimisiin rahan takii ja nyt olet parkunut täällä 10v, kun lypsylehmäsi karkasi toisen matkaan ja sulta jäi perinnöt sivu suun.....

        Onneksi olen lukenut psykologiaa hyvin paljon, niin en loukkaannu vaikka kuinka yrität... mua vaan naurattaa. Mutta ihan hyvä että purat tuntojasi,, minulta voi myös kysellä jos sull aon jotain ongelmaa jota et pysty ratkaisemaan. Pohtidaan yhdessä.

        No sinä saat miettiä ihan itseksesi mitä "kuvitetlet" minulla olevan.. niistä en sinulle kerro. Jotain on jätettävä arveailujen varaan... voit pohtia niitä onko mulla omaisuutta vai ei...joko on tai ei ole... mietippä sitä. Siinä sulle ensimmäinen pähkinä purtavaksi.


      • .........
        hoblaa hoblaa kirjoitti:

        Onneksi olen lukenut psykologiaa hyvin paljon, niin en loukkaannu vaikka kuinka yrität... mua vaan naurattaa. Mutta ihan hyvä että purat tuntojasi,, minulta voi myös kysellä jos sull aon jotain ongelmaa jota et pysty ratkaisemaan. Pohtidaan yhdessä.

        No sinä saat miettiä ihan itseksesi mitä "kuvitetlet" minulla olevan.. niistä en sinulle kerro. Jotain on jätettävä arveailujen varaan... voit pohtia niitä onko mulla omaisuutta vai ei...joko on tai ei ole... mietippä sitä. Siinä sulle ensimmäinen pähkinä purtavaksi.

        Hmmm. Josku tulee mieleen että oot lukenut muutaman nitee liikaa ja mopo lähtenyt hanskoista muumit hissistä inkkarit kanootista sinä huono äiti ja ikuisuus opiskelija.


      • pakoa elämästä
        hoblaa hoblaa kirjoitti:

        Onneksi olen lukenut psykologiaa hyvin paljon, niin en loukkaannu vaikka kuinka yrität... mua vaan naurattaa. Mutta ihan hyvä että purat tuntojasi,, minulta voi myös kysellä jos sull aon jotain ongelmaa jota et pysty ratkaisemaan. Pohtidaan yhdessä.

        No sinä saat miettiä ihan itseksesi mitä "kuvitetlet" minulla olevan.. niistä en sinulle kerro. Jotain on jätettävä arveailujen varaan... voit pohtia niitä onko mulla omaisuutta vai ei...joko on tai ei ole... mietippä sitä. Siinä sulle ensimmäinen pähkinä purtavaksi.

        Kun sitä psykologiaa luet tiedät varmaan että tämä diagnoosi liippaa varsin läheltä ja osuu sinuun.

        Monomania (kreik. mono, yksi ja mania, pakkomielle) on itsepintaista yhden asian ajattelemista tai tavoittelua.[1] Monomaniaa poteva ajattelee vain yhdenlaisia ajatuksia päiväkausia.

        Että mitenkä se sinun ajatuksesi kertaa sitä samaa, vielä monta vuotta ja jatkuu varmaan piiittkkääään........


      • minä vaan mietin
        pakoa elämästä kirjoitti:

        Kun sitä psykologiaa luet tiedät varmaan että tämä diagnoosi liippaa varsin läheltä ja osuu sinuun.

        Monomania (kreik. mono, yksi ja mania, pakkomielle) on itsepintaista yhden asian ajattelemista tai tavoittelua.[1] Monomaniaa poteva ajattelee vain yhdenlaisia ajatuksia päiväkausia.

        Että mitenkä se sinun ajatuksesi kertaa sitä samaa, vielä monta vuotta ja jatkuu varmaan piiittkkääään........

        En minä itseeni käytä aineistoa vaan kyllä suurin osa ainesosta menee täällä näihin ongelma ihmisiin. KLuen ensin mitä he kertovat sitten yritän miettiä ja kertoa heille ajtuksiani, mutta loppujen lopuksi ihminen itse ratkasee se ongelmansa monet vaan on tukena, ja neuvovat, kukan ei ratkaise kenenkään ongemaa yksin.
        Kuuntelmeinen on yksi osa terapiaa.


    • kysymys se tämäkin..

      Kivoja vastauksia. Kysehän on siis nimenomaan että en halua elää miehen siivellä. Vaan että on omat tulot ja valitettavasti kun ne koostuu eri asioista pienen palkan lisäksi, niin jo elatustuki on itselleni tärkeä. Olen siis työssä, mutta kun palkka on niin pieni niin saan myös asumistukea. Joten en tosiaankaan ole halukas elämään miehen palkan alla, vaan pitämään omista kiinni. Jos on järjellisempää ja rahallisesti edullisempaa asua erikseen niin silloin en mene naimisiin enkä muuta edes saman katon alle. Oman itseni takia haluan säilyttää oman arvoni ja tuloni, jotta ei tarvitse olla riippuvainen toisesta ihmisestä. Mutta sekin voi olla ilmeisesti väärin ajateltu. Ja asetelma on kuitenkin se että itselläni on vain yksi lapsi ja miesystävälläni 4, joten vielä tärkeämpää on itselleni omien tulojeni saaminen.

      • niinpä ja näin

        Vielä tärkeänpää on sinulle oman ja lapsen elämisen turvaaminen. Ihan oikein. En osaa sanoa että saatko elatustukea mutta miks et saisi. varsinkin vielä jos miehelläs on neljä lasta. Tottakai saat. Käy kysyyn ammattilaisilta. Sieltä saat asiallisia vastauksia. Täällä niinkuin huomaat on monenlaista.

        Kyllä kannattaa turvata se oma selusta, koska milloinkaan ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Avioliitto turvallisenpi kuin avoliitto koska silloin olet miehen vaimo ja jos sattuu esm, ero tai kuolema tms, katsotaan eritavalla kuin avoliitossa. Äkkiähän sinä saat selville kun soitat kelalle tai soskuun.


    • kysymys se tämäkin..

      Vielä lyhyesti. Mies muuttaisi minun luokseni ja varmasti maksaisi vaikka koko elämiseni. Mutta siksi juuri kysyin tästä elatusmaksusta, koska EN halua elää miehen tuloilla. En varmaankaan välittäisi tästä jos en haluaisi itse maksaa oman elämäni ja lapseni kulut. Että ihan omat kalja rahat hommaan ja ite siivoan huushollin.

      • mene vöihin

        On varmaan katsonut, että sun rahat menee kaljaan, ja on hyvä sydäminen ja haluaa auttaa sinua että saat elämäsi järjestykseen. Nouseminen on hankalaa, pitää olla tukihenkilö.
        Hieno mies, joa maksaa sun elämäisen ja tukee näin sun kaljaottelua. Hm...


      • kaljaottelu
        mene vöihin kirjoitti:

        On varmaan katsonut, että sun rahat menee kaljaan, ja on hyvä sydäminen ja haluaa auttaa sinua että saat elämäsi järjestykseen. Nouseminen on hankalaa, pitää olla tukihenkilö.
        Hieno mies, joa maksaa sun elämäisen ja tukee näin sun kaljaottelua. Hm...

        Suksi sinä lässy kaljaa juomaan. Mikä on kaljaottelu ?


    • Kunnioittakaa häntä

      Lissu puhuu asiaa, kuten aina. Huomatkaa että hän on sivistynyt ja lukee psykologiaa ja filosoviaa, hänellä on syvä tuntemus monelaisista ihmisistä. Kerrassaan upea nainen.

      • ottakaa oppia

        Samaa mieltä kuin suurin osa täällä. Minusta hienoa lukea hänen kirjoituksiaan, niissä on paljon asiaa, eikä mitään tyhmää ikinä. Tuommonen on oikea ihminen, auttavainen ja suorasanainen.


      • filoSofizenni
        ottakaa oppia kirjoitti:

        Samaa mieltä kuin suurin osa täällä. Minusta hienoa lukea hänen kirjoituksiaan, niissä on paljon asiaa, eikä mitään tyhmää ikinä. Tuommonen on oikea ihminen, auttavainen ja suorasanainen.

        Pakkomielteinen yhtä asiaa pakonomaisesti hokeva persoona.

        Taas vastasit tuossa edellisissä itselleen. Vai vielä filosoViaa.


      • ......

        Hmmm. Joo ihan liikaa lukenut ja siksi täys ääliö!


    • lissu ry

      Lissua kannttaa kuunnella j auskoa. Lissu tietää paljon ihmisestä koska lukee sitä psykologiaa. Katkerat vaan mitätöivät koska heidän itse tuntonsa on nolla.

    • fanittakaa häntä

      Sama mieltä, lissu tietää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4702
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1472
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1452
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      344
      1430
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1367
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1257
    Aihe