Minä Millu poni

Iisajuulia12

Olen issikka tamma nimeltäni Millu, asun yleensä vain laitumella koska en suostu menemään talliin, minulla on todella hyvä omistaja (todella herkkä) ja minua itseäni vaivaa se että en suostu menemään talliin, tai ei muuten mutta kun omistajani hermostuu minulle kun en mene sisään talliin, joten mitä omistajani voisi tehdä? Auttakaa jooko koska aina kun minulle hermostuu niin minut päästetään vapaaksi ja menen laitumelle makaamaan selälleni ja sitten olen likainen eikä omistajani pysty harjaamaan minua ulkona koska enhän minä sinne talliin suostu menemään, ja aina kun hän yrittää siistiä minua ulkona niin lähden karkuun pukittelemalla. AUTTAKAAA!!!!!!!

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suomenputte

      Mullon itellä suomenhevonen ja no en hoida häntä tallissa vaan puun runkoon pistänkii. Mutta menet hevosen luo herkkupalalla ja kutsut sitä ja kun heppa tulee laitat sen kiinni riimuun ja voit myös varulta kiertää turvan (nenän) kohalta riimun ja päitsien alhaalta (jos se esim vetää) Hevonen ei murra nenä luuta niin pysyy kiltisti vierellä. Sit viet talliin ja nätisti tulee jos on oot pistäny ton edellisen lailla. Mutta älä luovuta sen kanssa;) . Joskus myös kannattaa tehdä sillein että pyörität riimua ja suulla teet ääntä että rupee juokseen (omalla vastuulla) ja teet tätä siihin asti kun hevonen tulee pää alhaalla sun luo. Älä hermostu hevoseen äläkä luovuta sen kanssa.. Hevonen katsoo kuka on pomo ja nyt se ajattelee että hän on pomo.. Menet hevosen luo ja laitat riimun kii eka vaikka laitat sen peruuttamaan ja sit lähette matkaan. Kun kerran uskallat mennä talliin senkaa niin ei oo seuraavan kerran ongelmii. Mutta myös voit laittaa puuhun kii ja varuustaa siinä. Mut eikös laidunkelit ole jo loppunu?

      • IisaJuulia12

        Kiitos avusta suomenputte! Kai ne on loppunu mutta siellä se viihtyy:/


    • suomenputte

      Onko sillä loimea?

      • Iisajuulia12

        On, on!


      • ajattelin vaan
        Iisajuulia12 kirjoitti:

        On, on!

        eikös issikat pärjää koko vuoden ilman peittoja islannin äjäätiköilläkin, joten älä pilaa hevosesi karvaa loimituksella, vaan anna talviturkin kasvaa.
        Eikä se talli hevoselle ole kuin vankila! Joten, jätä ovi auki, tai järjestä sääsuoja, siis sateelta ja tuulelta suojaava aina avoin katos.


    • ole ovela

      tee talliin menosta haluttavaa, eli herkkuja sinne sisälle ja herkkuja kädessä jo ovelle ja joka askeleella makupala suuhun.
      Houkutus ja lahjonta tehoaa koiriin ja lehmiin, joten kaiketi te tepsii hevosiinkin!

    • ennusko
    • Miun

      Tallissa on varmaan liian kuuma sen makuun. Kannattaa olla tarjoamatta ruokaa hetken ennenkuin haluaa sen talliin käymään. Sitten ruoalla houkuttelet sen talliin. Teet talliretkestä sen verran kivan, että tarjoat herkut pieninä erinä vähän väliä, hoidon keskellä. Yrität siihen samalla ujuttaa käskysanan talliin talliin. Hevosista en tiedä mitään, mutta kaikki on herkuilla koulutettavissa, ainakin jos itse olet ruokahanan päässä ja pidät huolen, että on hieman nälkä jo. Voi sitten hoitaa tallissa vaikka ensin vain kaviot tai turkin ja lopulta molemmat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe