Missä syy?

olen oppinut

Kun katson usein youtubesta miten sähköaseet toimivat teoriassa ja käytännössä ja miten niitä viritetään ja sitten olen jo katsonut mitä mikäkin maksaa. Suunnittelen usein, että "tämä ase ja nää viriosat vois olla hyvii ja sit tästä tulis näin hyvä ja tällee" (pistän esim taiwangunissa kaikki jutut carttii ja sit katon mitä maksaa ja niin edellee alan haaveilee et jossai vaihees tän ostan.
Mutta sitten se "ongelma": en vain ole ostamassa ennen ensivuotta mitään, koska softikelit on nyt mitä on ja tulee huonommiksi talvella. Ja sitten olen katsonut miten camo tehdään aseisiin ja niin no paljon eri asioita olen oppinut... en vain osta mitään pitkään aikaan. Ja mietin näitä asioita aivan liian usein. Kerran viikossa teen uuden suunnitelman et tän ostan ja tällee... Oon suunnitellu kaikkee laidasta laitaan. Snipereitä ja niiden virittämisiä (en edes jaksa luetella kuinkaa monta eri mallia olen jo harkinnut) sitten sähköaseita ja niiden virittämistä yms... On ollu G36, M4, AK, AUG, FAMAS, SCAR, MP5 ja monia muita aseita jo harkinnassa. Airsoftin aloitin puoli vuotta sitten (siis silloin ostin ensimmäisen vempun joka onkin ainoa vemppu mikä minulla on. Ja ainoa ase näillä hetkin) ja sitten kaverini eivät ihan jaksa puhua näistä asioista (kun eivät about mitään tiedäkään)... joten pitäiskö mun vielä puol vuotta "kitua" kun en mitään osta ja sitten olla ihan prkl iloinen kun viimeinkin saan sähköaseen. Pitäis kai viel opetellä miten LiPoa käytetään... ja onko mitään järkeä ostaa viriosia heti mukana? Vai pitäiskö asetta käyttää vakiona eka hiuka ja saada joku kiva pikku tuntuma siihe ja sit jtn pikku virei kerrallaan... Ja on käyny mielessä ihan et ostan kaikki osat erikseen ja kokoan itse aseen. Mut siihen en taida heti ryhtyä.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+8=8

      No fuck! Enhän määkään muuta tee kun selailen näitä airsoft juttuja netistä koulutyön ja liikunnan ohella. Ja ihan samat meiningit kuin sinulla, löytyy monia kymmeniä suunnitelmia ja ikävä kyllä ne ovat aina menneet kalliimmiksi. Nyt enää kiinnostaa highend pyssyt ja ne on nykyään niitä 500e tykkejä mitä himoaa eniten. Pari modernia AK:ta, yks perinteinen, g36e vihiriällä maalauksella, g3 puusetillä, kaiken maailman mk18:t, TM based g18 ja m1911 kaikella kuralla, m14 puutukilla, joku ar-15 pohjanen dmr blaa bllaa blaa... Ja sitten kaikki ne cryen precisionin puvut ja kunnon liivit yms päälle.

      Ja joo, itekkin vähän pitäny rajoittaa, kunnei kaverit oo niin himona tähän harrastukseen. Mut älä huoli, ota iisisti ja unelmoi, kaikki aikanaan. Kesäduuni oli tosi jees, vaikka menikin koko kesäloma, mutta sai sen tonnin upotettua tähän harrastukseen. Ja ensivuonna tietenkin uudelleen mikäli opinnot sallii.

      • sahamursu

        Uskosin et löydät mistä ikinä pelaatkin samanhenkisiä kavereita, joiden kans voi jutella esim fb tai wa ja tietty f2f. Toi on aika normaalii et suunnittelee kaikenlaist ja innostuu. Jos sullon rahat / kykenet ostamaan mitä nyt haluat, niin kannattaa ostaa vaikka ase ja kunnon varusteita, valmistaja esim. Emerson. Sitte pikkuhiljaa virejä. Turha oottaa softikelejä aseen ostossa, voit räplätä sitä sen 6kk ennen kuin alkaa olla kelit sopivat.


      • olen oppinut
        sahamursu kirjoitti:

        Uskosin et löydät mistä ikinä pelaatkin samanhenkisiä kavereita, joiden kans voi jutella esim fb tai wa ja tietty f2f. Toi on aika normaalii et suunnittelee kaikenlaist ja innostuu. Jos sullon rahat / kykenet ostamaan mitä nyt haluat, niin kannattaa ostaa vaikka ase ja kunnon varusteita, valmistaja esim. Emerson. Sitte pikkuhiljaa virejä. Turha oottaa softikelejä aseen ostossa, voit räplätä sitä sen 6kk ennen kuin alkaa olla kelit sopivat.

        Vois kyl synttärilahjaks jtn asetta pyytää (eli vaatia) tai sit rahaa sen ostoon... sit omil rahoil niit viriosii jne... kattoo sit kesäl ku muil o iha surkee vakio ja mul joku viritetty tykki :D tosin 1,6J rajois jotta saa yhdistyksen peleiski käyttää. Ehkä kannattaa joku v2/3 gearboxi olla nii ei oo vaikee löytää osia


    • 16+17=32

      Nääs, noissa yhdistyksen peleissä pelailtu jo alle 1J tykillä, ja silti outrangettaa useimmat. Ei kannata keskittyä mihinkään lähtönopeuteen. Kevyemmällä jousellakin osat kestää enempi. IMO m110 taso jo aivan tarpeeksi. Eikä se niinkään aseesta, vaan käyttäjästä ole kiinni tuleeko tiputuksia.

    • kfkfkfjfjdjdjdjdjz

      Mun on kans pitäny kohta kolme vuotta ostaa sähötoiminen mut en saa aikaseks... Täällä oon käyny aika aktiivisesti mut sit välillä airsoft kiinnostus lopahtaa... Mulla kokoajan vaihtuu mielipide et minkä aseen ostan...

    • olen oppinut

      Juu no mul on semmonen juttu et en vaa haluu mitää asetta mikä on todella yleinen kuten just noi ak m4 g36 mp5 jne kyl te tiiätte. Mut sit haluun et ois toi 2/3v gearboxi myös eli varmaan melkein kaikki bullpup aseet pois harkinnasta tässä vaiheessa... Konepistoolit (p90 ump mac10, scorpion mikä olikaan ja mp5) joko on huonoja tai liian yleisiä...
      tai sit vois jonkun m4 ostaa ja hiukan muokata sitä mut mä vaan en tiiä miten...

      Ja voitte myös linkkailla jotain 200 - 300e aseita jotka ei ihan yleisimpiä ole ja niissä on v2/3 gearbox. Onkos AUGissa v3 gearbox? se vois ollakki ihan hyvä ase eikä kovinkaan yleinen... ja bullpup ;) mut siis tarkkuutta pitää ainakin saada parannettuu ja tulinopeus myös sekä kantama, kyl tiiän miten ne saadaan parannettuu mut joku ase jossa se ei oo ihan mahdotonta kuten jotkut pikku konepistoolit ei edes kanna 50m varmaa :D
      AUG ois taaskin hyvä pitkän piipun kannalta... Mut onkos AUG A1 A2 A3 ja A4 sama gearbox?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1945
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe