The Look konkurssissa

pattiperse

"Monia ihmisiä on hämmästyttänyt viime aikoina The Look-Kauneusklinikka Tiina Jylhä toiminta. Uusia toimipisteitä nousee ennätysvauhtia ympäri Suomea vaikka The Look- on konkurssissa ? " Näin eräs lukijamme otti toimitukseen yhteyttä. Onko kyseessä ihmisten kateus menestyvää yrittäjää kohtaan vai onko kansalaiset valveutuneet harmaan talouden vastaiseen toimintaan ja reagoivat nopeasti epäselviksi jääneisiin asioihin? Live24magazine päätti ottaa selvää mistä oikein on kyse.



The Look -Kauneusklinikka Tiina Jylhä - facebook sivuista saa käsityksen että yritys tarjoaa kylpylähoitoja Virossa ja Suomessa. Maaliskuussa 2014 kauneusyrittäjä Tiina Jylhä- Valkonen teki yhteistyösopimuksen Viidakon tähtöset- ohjelmasta tutun Suvi Pitkäsen kanssa. Asiasta uutisoi Mtv3 /Viihde 19.03.2014. Uutisen mukaan Pitkänen on pestattu The Look- kauneusklinikka Tiina Jylhä Helsinki toimipaikan johtajaksi. Lisäksi Pitkänen johtaa facebook päivityksensä mukaan myös elokuun lopussa avattavaa uutta Oulun klinikkaa.



Virallisten tietojen mukaan Tiina Jylhä-Valkonen ei omista yritystä , eikä hän kuulu yrityksen hallitukseen joten pyysimme The Look-Kauneusklinikka Tiina Jylhä nykyistä Suomen toimipistejohtaja Suvi Pitkäseltä lausuntoa saamaamme vihjeeseen sähköpostitse. Hän ei ole kommentoinut asiaa millään tavalla.



Patentti-ja rekisterihallituksen mukaan viimeisin tilinpäätös merkintä yrityksellä on 14.9.2012 ja ilmoitus että The Look Tiina Jylhä Consulting Oy on aloittanut toimintansa vuonna 2010. Toimintaa on harjoitettu pääsääntöisesti Virosta käsin ja huhtikuusta vuonna 2011 alkaen ainoastaan Virosta käsin.

14.9.2012 yrityksen ainoa hallituksen jäsen ilmoittaa PRH.lle samalla että, toiminta jatkuu edelleen ainoastaan Viron puolella.



07.01.2013 Yrityksen nimi The Look Tiina Jylhä Consulting Oy on muuttunut Constrictor Levanensis Oy. ksi. Yrityksen aputoiminimi KAUNEUS CLINIKKA TIINA JYLHÄ on lakannut myöskin. Yrityksessä vastuuhenkilömuutoksia on tehty viimeksi 30.11.2012. Yritys on ollut Suomessa työnantajarekisterissä 04.10.2011 alkaen sekä arvonlisäverovelvollinen liiketoiminnasta 09.10.2010 alkaen.



Kaupparekisterin yrityksen vastuuhenkilöiden rekisteriotteesta 10.8.2014 ilmenee että Constrictor Levanensis Oy on konkurssissa.

20.11.2012 Verohallinto on jättänyt velkojana konkurssihakemuksen tilittämättömistä 25 679 euron veronpidätys- ja arvonlisävero saatavista. 20.03.2013 Constrictor Levanensis Oy on velallisena asetettu konkurssiin.



Constrictor Levanensis Oy.tä ei ole tällä hetkellä merkitty ennakkoperintärekisteriin ja se on poistettu arvonlisäverovelvollisuusrekisteristä sekä työnantajarekisteristä 20.03.2013.



The Look -Kauneusklinikka Tiina Jylhä nimellä ei löydy rekistöröityä yritystä Suomessa.

Virosta käsin Suomessa konkurssiin menneen yrityksen toimintaa voi jatkaa tai jopa perustaa uuden yrityksen jos yritys ei ole liiketoimintakiellossa Suomessa. Tallinnan Yhtiöpalvelun mukaan yritysten perustamisvaiheessa notaari tarkistaa ainoastaan Suomesta liiketoimintakiellot.



Live24magazine



Lue lisää: http://m.livekaksnelja.com/news/tiinaj-/

69

2274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blackswan2014

      miten Tiina voi tehda toita taalla Suomessa koko ajan,

      jos ei omista yrutysta…siis tyoskentelee mutta ei maksa veroja?

      • Pelkkä duunari

        Käyhän täällä paljon muitakin virolaisia tekemässä palkkatyötä. Noissa lehden kaivamissa tiedoissa on vain yrityksen tiedot. Sitähän ei ole tutkittu maksaako hän palkastaan veroja.


    • Princessa

      Kateelliset kilpailijat taas mustamaalaamassa, säälittävää!
      The Lookilla on nyt kaksi alan huippukirurgia Claudio Barberini ja Tsiongas Vasileios. Moniko muu (suomalainen) klinikka pystyy tarjoamaan huippukirugien palveluja?

      • säälittävää tosiaan

        Lookia ei virallisesti ole edes olemassa :) Kyseiset kirurgit eivät osaa edes englantia. Kertoo jo jatkokoulutuksesta tai pikemminkin sen puutteesta kaiken. Kuka on kateellinen parivaljakolle Jylhä & Pitkänen, joilla ei ole mitään muuta kuin kymmenien-satojentuhansien ulosottovelat... Kummallakaan ei ole minkäänlaista terveydenhoitoalan koulutusta, eikä muutakaan koulutusta. Suvi Pitkänen riehuu täällä palstoilla kunnes Jylhä tekee sen minkä kaikille muillekkin...eli jättää palkat maksamatta.


      • Eri asia

        Eihän nuo lääkärit ole Lookin palkkaamia vaan jonkin virolaisen klinikan lääkäreitä.

        Tämä keskusteluketju koskee Suomen The Lookin toimintaa ja sen työntekijöitä.


    • ei finestiä

      Hyi mitä moskaa - kilpailijat haukkuvat??

      • Sinisilmäistäkö

        Ellet usko niin voit käydä itse katsomassa viranomaisen rekistereistä pitääkö konkurssi- ja yhtiötiedot paikkaansa.


      • xxxxxxxxx
        Sinisilmäistäkö kirjoitti:

        Ellet usko niin voit käydä itse katsomassa viranomaisen rekistereistä pitääkö konkurssi- ja yhtiötiedot paikkaansa.

        Lookin bulvaani on Pitkäsen faija.Tosin sekin menossa konkkaan.


      • look helsinki
        xxxxxxxxx kirjoitti:

        Lookin bulvaani on Pitkäsen faija.Tosin sekin menossa konkkaan.

        Mistäköhän tämä tieto on peräisin. hieman epäilen. Kyllä Suvi omistaa Helsingin liikkeen.


      • hohhoijaakkaa
        look helsinki kirjoitti:

        Mistäköhän tämä tieto on peräisin. hieman epäilen. Kyllä Suvi omistaa Helsingin liikkeen.

        Miten ulosottovelkainen voi omistaa yhtään mitään Helsingin liikkeitä? Millä se olisi sen ostanut? Kerro minulle? Pelkää velkaa ja taloudelliset kyvyt ala-arvoiset. Ei kykene huolehtimaan edes osamaksu autostaan joka faijansa nimissä


    • better than

      Suvi on todella sympaattinen yrittäjä. Hyvä työssään ja hyvä asiakaspalvelija! Kiitos The Look!

      • suvionparas

        Just niin


    • marika3

      Sympaatinen ei ihan ekana tule mieleen Suvista. Kuvailisin käytöstä jopa kylmän ylimieliseksi. Onneksi on varaa valita ja varasin rintojensuurennuksen toisen klinikan kautta.

    • Harriett

      Olen yrittänyt saada kontaktia ja tietoa eri klinkoista jotka toimivat virossa. Eniten juttuja vaikuttaa olevan Lookin toiminnasta. Onko kokemuksia miten viime aikoina on mennyt heillä? Onko palvelutaso hyvä ja saako osamaksulla vaikka klinikka virossa

      • pettynyt22

        Kirjoitin tämän kokemukseni jo toiseen ketjuun, mutta tässä sama uusiksi: The Lookissa asiakaspalvelu loppuu siihen kun rahat on tilillä. Sähköposteihin ei vastata eikä juuri muihinkaan yhteydenottoihin. Ainakin itselle tuli rintaleikkauksen jälkeen olo ettei minusta oltu enää vähääkään kiinnostuneita, kun kyselin jälkitarkastuksesta yms. En käsitä miten joku DJ Suvi luotsaa Helsingin ja Oulun Lookkia, millä koulutuksella? Daamin maine on täysin ryvettynyt ja asiakaspalvelu töykeää. En suosittele paikkaa!


      • leikattu

        Minulla on erilainen kokemus, asiakkaasta pidetään huolta. En vähättele sinun kokemustasi, mutta kuten sanottu omani on erilainen.


      • mervi45

        Minulla toimenpide Tallinnassa sujui ongelmitta. Palvelu toimi loppuun asti hyvin. Valmistelut hoidettiin ripeästi, sillä jälkeeni oli vielä useampi leikkaus. Jäi kuitenkin sellainen tunne, että hyvisä käsissä ollaan. Klinikka oli siisti ja henkilökunta puhui Suomea. Ainakin omalla kohdallani rahoitus onnistui vaikka toimenpide suoritettiin Tallinnan klinikalla.


    • ToGoOrNotToGo

      Huh mitä tekstiä... Olen varannut ajan (huulien täyteaine) ensi viikolle ja nyt mietin onko se oikea päätös näitä lukiessani! Pakkohan siellä on olla koulutetut sairaanhoitajat töissä myös? Mielelläni kuulisin lisää kokemuksia...

    • Tarjuzskaa

      Mikä vaino tässä on taustalla? Onko suomalaiset sikakalliit kauneusklinikat ajojahdin takana? Törkeää mustamaalata kun itse oon saanut pelkkää hyvää palvelua ja kohtuullisella hinnalla!!!

      • Käytöstapoja_opetelkaa

        No näkeehän tuon muistakin keskusteluista että pieniä firmoja ajetaan alas vaikka väkisin. Jokainen kirurgi vois keskittyä omaan työhönsä eikä haukkua muita. Itse olen päättänyt etten mene enää yhdellekkään sikakalliille kauneusklinikalle. Olen kyllästynyt siihen että haukutaan muita ja nostetaan omaa itseä esille.
        Esimerkiksi huulien täyttäjä vaihdoin heti kun tämä "huipputähti" alkoi haukkua kilpailijoitaan netissä ja vielä asiakkaitten kuullen vastaan otolla.


      • uusavuttomatnuijat
        Käytöstapoja_opetelkaa kirjoitti:

        No näkeehän tuon muistakin keskusteluista että pieniä firmoja ajetaan alas vaikka väkisin. Jokainen kirurgi vois keskittyä omaan työhönsä eikä haukkua muita. Itse olen päättänyt etten mene enää yhdellekkään sikakalliille kauneusklinikalle. Olen kyllästynyt siihen että haukutaan muita ja nostetaan omaa itseä esille.
        Esimerkiksi huulien täyttäjä vaihdoin heti kun tämä "huipputähti" alkoi haukkua kilpailijoitaan netissä ja vielä asiakkaitten kuullen vastaan otolla.

        "ajetaan alas" ... kyllä Look ajaa ihan itse itseään alas. Osaatko raukka googlettaa Yritystietoja ? Se on helppoa. Kyseessä on viranomaisrekisteri. Se ei ole mielipide eikä mustamaalaus. Järjen käyttö sallittua jos siihen kykenet.


    • ToipujaToiveikas

      Minut leikattin Lookin kautta viime torstaina. Kaikki meni sujuvasti, osasin odottaa kielimuuria, hieman töykeän oloista käytöstä hoitajilta ja tietysti pelkäsin ja jännitin kauheasti ennen leikkausta. Hoitajista sanon että osa vaikutti tylyiltä, mutta huomasin sen johtuvan enemmän "riuskasta" työtyylistä ja otteista. Kylle melkein kaikki hoitajat lopulta hymyilivät kun itse olin kohtelias, enkä heti ottanut nokkaani.
      Itse leikkaus meni hienosti, toki en lopputulosta vielä tarkkaan tiedä, mutta ensinäkemältä jo olin tyytyväinen. Ei esim. ensimmäistäkään mustelmaa, vaikka luulin että olen kaulasta mustankirjava. Kipuja oli eniten heräämössä, mutta joku piikki tuli kannikkaan ja olisin kävellyt huoneeseeni, toppuuttelivat etä pyörätuolilla mennään ja niin mentiin.
      Hyvin meni matkat sinne tallinnaan ja takaisin, aikataulut pitivät ja ei ollut vaikeaa istua junassakaan paria tuntia. Siihen vielä puolen tunnin matka henkilöautolla, itse en ajanut ja sekin meni hyvin.
      Kyllä Look on ainakin minulle sanansa pitänyt ja yhteyden olen saanut konsulttiin (sairaanhoitaja) kun jäi hiukan epäselvää niistä haavahoidoista. Tallinnassa ohjeet hieman erilaiset kuin täällä Suomen päässä.
      Raha-asioista en kovin tarkkaan tiedä, siis Tiinan, mutta takuut sun muut sellaiset tulevat implantin valmistajalta, eikä siihen Tiinalla ole käsittääkseni osaa eikä arpaa.

      • Uudetomistajat

        Niin eikä Tiinalla liene osaa eikä arpaa nykyisen The Lookin toimintaan.
        Muutkin välitysfirmat käyttävät samaa sairaalaa ja lääkäreitä.


    • bulvaanifirma

      Minkähän "yrityksen" kautta menevät Kreikkaan leikatttavaksi The Look Helsingin ja Oulun asiakkaat???? Touhu menee aina vaan oudommaksi.

      "Täällä oli juttua miten suvi ulosotto pitkäsen toiminimi poistettiin verottajan toimesta ennakkoperintärekkarista laiminlyöntien ja velkojen takia.heti sen jälk suvin isi perusti sb beayty oyn.eli bulvaani.nyt jos katsoo ytj palvelusta niin isipapan yritys poistettu juuri enn per rekkarista myös.eli tullut ilmi.kenen nimissä seuraavaks suvi koittaa toimia?"

      • Birgitta66

        Jatkuvat SUPERtarjoukset ja ALEt herättävät kyllä epäilyjä. Onko leikkaustoimintaa enää Virossa kun mainostavat että leikkaukset tehdään jossain Kreikassa? Onneksi muutaman muun klinikan kautta pääsee vielä Viroon.


      • nurin

        Lookin kirjanpitäjä kertoo että myös "uudella"yrittäjällä verot maksamatta,korttitalot kaatuu..


    • Kyllästynytlukenaan

      Voiskotällä palstalla keskittyä muuhun kuin yritysten mustamaalaamiseen.

      • Älä_lue

        Kun otsikossa mainitaan Look, sinun ei kannata lukea ketjun viestejä jos olet noin herkkänahkainen. Jos toimitaan lakia kiertäen tai rikkoen, on ihan hyvä että siitä kerrotaan.


    • Fanittajaa

      Vielä tuo yritys näytti olevan paikallaan.

    • taasmaksamattakaikki
    • takuuton

      Kaikilla takuilla voi pyyhkiä ahteriaan, kun yritys taas keikahtaa. Mutta oma valintanne :)

    • jylhäämeininkiä

      Nettisivut toimii!

      http://www.thelook.fi/fi/yhteystiedot

      • mitälöytyyyy

        Nettisivuista ei ilmene mikä rekisteröity yritys hallinnoi sivuja.

        - The Look nimeä ei ole kaupparekisterissä?
        - Kauneusklinikka Tiina Jylhä nimreä ei ole kaupparekisterissä?

        Vaikka yrityksen toimipaikka on ulkomailla on sielläkin säädetyt lait, kuten yrityksen rekisteröinti numero joka on ilmoitettava nettisivuilla. Suomessa se on ALV numero.
        Virossa yritykset esim. Reg nr: 12345678 KMKN: EE101628514.

        Virossa:
        12700292 The Look Consulting OÜ Private limited company 06.08.2014 Entered into the register Kibuvitsa tee 13, Randvere küla, Viimsi vald, Harju maakond, 74016 2 500.00 EUR established without making contribution


      • Tapentyttö

        domain: thelook.fi
        descr: Tmi : Nedee's
        descr: 23765743
        address: Netta Kousa
        address: Poikuekatu 4
        address: 15230
        address: Lahti
        phone: 045-1327970
        status: Granted
        created: 23.9.2003
        modified: 23.9.2014
        expires: 23.9.2017
        nserver: ns2.int2000.net [Ok]
        nserver: ns1.int2000.net [Ok]
        dnssec: no


      • paaministerio
        Tapentyttö kirjoitti:

        domain: thelook.fi
        descr: Tmi : Nedee's
        descr: 23765743
        address: Netta Kousa
        address: Poikuekatu 4
        address: 15230
        address: Lahti
        phone: 045-1327970
        status: Granted
        created: 23.9.2003
        modified: 23.9.2014
        expires: 23.9.2017
        nserver: ns2.int2000.net [Ok]
        nserver: ns1.int2000.net [Ok]
        dnssec: no

        Kaupparekisterissä: Baldur Beauty NK (hallinnoi nyt thelook verkkosivuja)

        tmi "nedee's" ei löydy kaupparekisteristä, ei ole edes sivutoiminimellä (nimi siis vanha).


    • habaneromisu

      Miksi pitää aina haukkua toisia. Minä oon ainaki ollu tyytyväinen palveluun ja asiakkaita riittää, ainakin sinne saa jonottaa viikon botoxiin.

      • HintaRatkaisee

        Palstalla haukutaan näitä firmoja jotka tekee operaatiot halvalla. Kilpailu on kovaa. Mulla nousi kova myötä häpeä kun kävin Helsingin keskustan pikkuklinikassa jonka hoitaja osasi asiansa mut haukkui kilpailijansa täysin. Mainitsi kaksi tällä palstalla haukuttua yritystä ja haukkui maan rakoon. ehkä tää kuuluu alan henkeen, ei voi tietää mut on surullista.

        Antakaa nyt Tiinan tehdä mitä haluu. Kenenkään ei oo pakko mennä sinne ja nää haukkujat voi mennä kalliimpiin firmoihin. Mulla ei ole rahaa mennä siluettiin tms joten aion käydä Tiinan ja muiden halpojen pistäjien luona.


      • Bulvaanejako
        HintaRatkaisee kirjoitti:

        Palstalla haukutaan näitä firmoja jotka tekee operaatiot halvalla. Kilpailu on kovaa. Mulla nousi kova myötä häpeä kun kävin Helsingin keskustan pikkuklinikassa jonka hoitaja osasi asiansa mut haukkui kilpailijansa täysin. Mainitsi kaksi tällä palstalla haukuttua yritystä ja haukkui maan rakoon. ehkä tää kuuluu alan henkeen, ei voi tietää mut on surullista.

        Antakaa nyt Tiinan tehdä mitä haluu. Kenenkään ei oo pakko mennä sinne ja nää haukkujat voi mennä kalliimpiin firmoihin. Mulla ei ole rahaa mennä siluettiin tms joten aion käydä Tiinan ja muiden halpojen pistäjien luona.

        Muista nyt kuitenkin että Tiina ei saa toimia Suomessa. Nämä Lookin nimellä toimivat firmat on muiden nimissä.


      • Kausiilmoitus

        Helsinkin Looki kohta konkurssissa. Samala lähtee takuut :)
        Y-tunnus
        2612854-7

        Toiminimi
        SB Beauty & Productions Oy

        Aputoiminimi


        Verovelkatieto
        Maksamatonta verovelkaa on vähintään 10 000 euroa.

        Ilmoitusten laiminlyönnit
        On rekisteriin merkittyjä puutteita kausiveroilmoituksen antamisessa


      • Odotellaan

        Kausiveroilmoituksen laiminlyönti ei aiheuta vielä vararikkoa, kunhan verot maksetaan. Verottaja voi vielä yrittää verojen ulosmittausta, mutta jos se ei onnistu niin sen jälkeen vasta haetaan yritystä konkurssiin. Oikeuden päätökseenkin kestää vielä aikansa.
        Onko tämä Helsingin toimipiste välittänyt myös leikkauksia ulkomaille ja myöntänyt niille jotain takuita? Leikkauksia tekevät klinikat eivät anna näitä takuita. Eräillä paremmilla implanttimerkeillä on joko rajattuja tai ikuisia valmistustakuita jotka valmista myöntää itse.


    • LorellaRyynänen

      Minä mennä kirurgi, ei mennä paska kiriki. Otta minä potoksi ja muuta, sex bomb. Mikä hjuva mesta?

    • Eikannata

      Suvilla oli Hymy-lehden mukaan 30 000€ edestä maksamattomia laskuja tammikuussa 2016. Yrityksestä en tiedä kuinka paljon. Joku kirjoitti tänne, että 10 000€... Nuo ovat järkyttäviä summia, vielä jos verrataan tuloihin.

      Yritys on tilassa aktiivinen, mutta ei ennakkoperintärekisterissä. Tämä viittaa siihen, että ellei ulosottolla saada velkoja mitattua, verottaja hakee konkurssia. Tämän jälkeen voi perustaa uuden osakeyhtiön, mutta siihen tarvitaan 8000€.

      Henkilökohtaisia velkoja voidaan lyhentää pakkohuutokaupalla, joka voi sisältää LV laukut, huonekalut jne. Tämän jälkeen myös jokaisesta tienatusta eurosta voidaan lyhentää automaattisesti.
      Tuntuu hieman siltä, että Suvi ei oikeasti joko ymmärrä tai suhtaudu asiaan sen vaatimalla vakavuudella. Meillä tulot yli 100tuhatta ja ostan ehkä yhden MKn laukun tai kellon vuodessa.

      En pidä Suvia tai Tiinaa tyhmänä, mutta en näe hänellä tuottavaa uraa alalla ennen virallista tutkintoa.

      • Kannattaa_välttää

        Toisaalta, ovatkohan viisaita koska konkurssilla saa kuitattua velat ja velvoitteet. Sen jälkeen voi aloittaa puhtaalta pöydältä, tarvittaessa bulvaania käyttäen.
        Kannattaa myös muistaa että jos on asiakkaana maksanut rahaa sisään, on viimeinen saamassa korvauksia konkurssissa.


    • Eikannata

      Näin.

      Nykyisten lakien mukaan konkurssin jälkeen saa perustaa uuden yrityksen, mutta konkurssi
      E i V a p a u t a V e lo i s t a.

      Konkurssin jälkeen palkka sekä eläketuloja veloitetaan niin kauan kunnes kaikki velat on maksettu korkoineen.

      Konkurssi on menettely varojen realisoimiseksi (eli pakkohuutokauppa) ja selvitys mikä on mini raha jolla velallinen selviytyy tulevaisuudessa esim. palkan pidätyksessä.

      EUn sisäinen muutto ei sekään nykyään oikein auta asiaa.

      • Bulvaanit_peliin

        Mutta jos ei perusta uutta firmaa omissa nimissään eikä ole tuloja, velkojat jää nuolemaan näppejään.
        Tiina Jylhää nimitettiin uudessa televisiosarjassa muistaakseni joksikin asiantuntijaksi tms.


    • Eikannata

      Eiköhän Suvilla vielä nuorena ihmisenä ole tuloja. Luulisi ainakin. Tämä on just tätä... Mistä nykynuoret on ylipäätään saaneet päähänsä, että ulosottoja tai esim.mahdollisessa konkurssissa verovelkoja ei tarvitsisi maksaa pois? Esim. lapsilisätkin ovat tuloa, jota voidaan käyttää ellei muuta.

      Ehkä pääpointtina miksi yleensä päädyin kirjoittamaan tänne oli se, että ellei tilillä oikeasti ole säästöjä ja olet jo valmiiksi veloissa, Look ei ehkä ole paras sijoitus kaiken täällä luetun pohjalta... Mene pankkiin ja pyydä sijoittamaan 4000€ osakkeisiin. Miehet kiinnostuu varmasti enemmän tällaisessa naisesta!

      Ihmettelen aina miksi Tiina ei ole tehnyt virallista tutkintoa alasta... Hän ei kuitenkaan älyllisesti ole tyhmä, kuten ehkä eräät toimijat. Asiantuntija on aika korkea määritys ilman tunnustettuja meriittejä.

      • Terve_itsesuojelu

        Ehkäpä Tiina on niin älykäs ettei katso tarpeelliseksi maksaa koulutuksesta kun asiakkaita tulee ilman koulutustakin. Eikä palvelujen välittäjä edes tarvitse mitään alan koulutusta, välittää vain asiakkaat päteville lääkäreille (leikkaukset). Mutta jos itse tekee terveydenhoidollisia toimenpiteitä (esimerkiksi pistokset), asiakkaan pitää itse arvioida lähteekö tuollaiseen. Olenhan minäkin pistänyt itseeni lääkkeitä jo vuosia, mutta esimerkiksi täyteaineiden ja botoxin pistämiseen tarvitaan jo enemmän koulutusta.


    • Eikannata

      Juu. Näkyy tulleen viimeiset 30v... :D

      Normaali koulutus on ilmaista Suomessa ja Virossa. Meillä siitä jopa maksetaan... Ehkä Tiina on sit ajatellut aikaisempien tuomioiden vaikuttavan hakeutumiseen tms, vaikka tosiassiassa näin ei kuitenkaan ole. Ainoastaan sairaalan lastenlääkärinä ei voisi toimia.

      Muissa Pohjoismaissa konsultaatioita saa kirurgin lisäksi tehdä plastiikkakirurgiaan erikoistunut terveyden -tai sairaanhoitaja. Tiinan titteli näkyy olevan sairaalan PR päällikkö.

      Botox taas on sellainen myrkky, että hyvä kun lääkäri uskaltaa koskea. Väärissä käsissä vertaisin kemialliseen aseeseen. Suomi on ehkä poikkeus taas koko EU:ssa, että jos joku valtion virkamies lukee näitä, voisitte pikkuhiljaa alkaa tiukentamaan lakeja.

      • Määräykset_kovemmiksi

        Mitenkähän tuolla jenkeissä. Muistelen että siellä olisi joskus pidetty botoxbileitäkin jossa pienten juhlien ohessa pisteltiin botoxia halukkaille.


      • Suomi_jäljessä

        Jenkeissä vain plastiikkakirurgi saa pistää. Sama pätee myös täyteaineisiin, tai vähintään täytyy olla lääkärin paperit. Hyvä niin. Jutut, että siellä voisi toimia holtittomasti ovat täysin huu-haata.


    • konkkaronkka

      taas näytti uusi toimitila olevan avattu Kamppiin, ikkunassa luki kauneusklinikka Tiina Jylhä... joten ei toi konkurssilta vaikuta

    • waterfall63

      sit taa kiki halme,joka on siina tapen dopingissa,ei tarvi kun kattoo kuvia,ja ihan varmasti noin miesmainen "nainen"kayttaa…mutta kuulemma huumeita on Tapen ja kikin jutuissa kans…

    • waterfall63

      eikohan ole aika naitten luusereitten joutuu vastuuseen?markoa on kylla nyt hynaytetty,lapsi hyva takuu

    • voihyvääpäivää

      The Look konkurssissa, monettako kertaa? The Lookin johto vankilassa, miksi?

    • Markkinointi_a

      The Lookin markkinointi, jossa jokaiseen mediaan tiedotettiin leikkaussuunnitelman olevan kohotus implantit KUUKAUSIA etukäteen, muuttui aika nolosti asiakkaan mentyä Tallinnaan. Tämä kertoo oleellisen konsultaatioiden amatöörimäisyydestä. Lisäksi asia saattaa Mare Malvan arviointitaidot suht epämääräiseen valoon (vaikka "vääränä" konsultoijana oli ilmeisesti Pitkänen).

      -Luulisi, että edes markkinointiin tarkoitettu leikkaus olisi sen verran huolellisesti etukäteen suunniteltu ettei "mokia" tule.

      Suunniteltu leikkaus tarkoittaa sitä, että kirurgi on opetellut anestesia lääkärin kanssa jokaisen asian yhtä hyvin kuin vaikkapa sotilaat armeijan operaation. Erittäin harvoin suunnittelua lähdetään muuttamaan juuri ennen toimenpidettä.

      Mitä täältä kuitenkin olen lukenut, ilmeisesti The Lookilla on ihan yleinen toimintatapa, että SUUNNITTELU kirurgin kanssa tapahtuu jopa samana päivänä kuin itse leikkaus, mikä on suht järkkyä. Yleensähän näin toimitaan vain henkeä uhkaavissa tilanteissa julkisessa sairaalassa. Riskit suunnittelemattomissa kirurgisissa toimenpiteissä on huomattavasti suuremmat. Erityisesti haavojen sisäinen verenvuoto riski, johon voi helposti jopa kuolla.

      • Tavanomaista

        Tuo juuri ennen leikkausta tehtävä suunnittelu lienee yleistä virolaisia klinikoita käyttävillä välitysfirmoilla. Rintaimplanttien laitto on melko rutinoitunut operaatio ja siksi ennakkokäyntiä lääkärillä ei yleensä käytetä. Esikäynti hoidetaan yleensä joko suomalaisen henkilökunnan toimesta, usein vain valokuvia ottamalla. Leikkaava lääkäri tekee sitten näiden esitietojen ja valokuvien perusteella alustavan suunnitelman joka tarkennetaan ennen leikkausta kun potilas saapuu klinikalle Viroon. Esimerkiksi itselläni suunnitelma muuttui aika paljon lääkärin tekemästä esisuunnitelmasta kun lääkäri tapasi minut sairaalassa ja pääsi tutkimaan tarkemmin. Tässä vaiheessa potilas tekee pikaisen päätöksen jatketaanko vai peruutetaanko leikkaus. Yleensä jatketaan, onhan maksukin jo hoidettu.
        Eihän plastiikkakirurgi pysty näkemään missä suonet kulkee kudosten sisällä, ne paljastuu vasta leikkaushetkellä kuten kaikissa muissakin leikkauksissa ja lääkärin ammattitaidolla hoidetaan uhkaavat verenvuodot ym. Joskushan implanttitaskuun jää verta vuotavia suonia tai vuoto alkaa leikkausturvotuksen laannuttua. Siksi on aika riskialtista suomalaisten lääkärien tapa lähettää potilas muutaman tunnin kuluttua leikkauksesta kotiin (tällä saadaan leikkauksen hinta kilpailukykyiseksi).
        Kyllähän asiakas voisi käydä tavanomaisella esikäynnillä Virossakin, matka ei maksa paljon ja konsultaatiokäynti ei ole kovin kallis. Mutta moni säästää tässä ja luottaa välitysfirman tekemään yksinkertaistettuun esitutkintaan.


    • Markkinointi_a

      Varmaankin näin. :)

      "Tässä vaiheessa potilas tekee pikaisen päätöksen jatketaanko vai peruutetaanko leikkaus."
      Tuossahan kai (?) rikotaan EU:n standardeja, koska plastiikkakirurgiassa konsultaatio jossa operaatio suunnitellaan kirurgin kanssa tulee tapahtua vähintään 14 päivää ennen leikkausta. Ja rahat tulee kyllä palauttaa, jos ei halua operoitavaksi muutosten takia, jotka poikkeavat paljon alkuperäisestä.

      Maksaessa ohjeistus peruutusturvaan pitäisi tapahtua Suomen lainsäädännön mukaan, jos itse maksu ja "myynti" on tapahtunut Suomessa eikä Virossa. Sitäpaitsi Virossakin pitäisi nykyään olla kuluttajansuoja leikkauksiin EU vaatimusten mukaisesti.

      Mare Malva näyttää konsultoivan Suomessa omassa toimipisteessään. Lookista hän saa vähän ilmaista julkisuutta, mutta fiksuna ymmärtää, että Googlettamalla kyllä jokainen löytää hänen firman yhteystiedot ja konsultointi paikan Suomesta.

      • Tavanomaista

        "Tuossahan kai (?) rikotaan EU:n standardeja, koska plastiikkakirurgiassa konsultaatio jossa operaatio suunnitellaan kirurgin kanssa tulee tapahtua vähintään 14 päivää ennen leikkausta."
        Mielestäni tuo on tulkintajuttu miten tuo konsultaatio tehdään. Konsultaatio tehdään leikkaavan lääkärin kanssa "etänä", potilas on Suomessa ja asiantuntija välittää tiedot ja valokuvat lääkärille joka on Virossa. Mielestäni konsultaatio ei edellytä potilaan henkilökohtaista tapaamista lääkärin kanssa. Tekeehän lääkäritkin keskinäisiä konsultaatioita puhelimitse tai sähköpostilla, tarvittaessa kuvien tukemana.


    • Markkinointi_a

      No, noi lait tulee jokatapauksessa muuttumaan EU'ssa. Ilmaisia konsultaatioita ei enää saisi tehdä, ja ainoastaan kirurgeilla luvat. Irlanti ja Englanti ovat jo siirtyneet tähän.

    • Onkopykälää

      Anteeksi mutta juuri loppukesällä englantilainen kaverini kävi sikäläisellä superisolla klinikalla implantoinnissa ja konsultti katsoi ja konsultoi ja kirurgin hän tapasi vasta klinikalla kun meni leikkaukseen. Hän asuu eri kaupungissa kuin missä klinikka on. Ja operoiva klinikka oli kai englannin suurin. Eli jos joku tuommoinen pykälä on niin ei sitä ainakaan englannissa noudateta.

      • konsulttinakokematon

        Yhtä kaikki, on surkeaa, että Suomessa konsultoivat ammattitaidottomat ihmiset. Monellako klinikalla konsultoi lääkäri? Eikö sen näin pitäisi mennä.


      • Markkinointi_a

        Luulempa, että konsultoijan on kuitenkin täytynyt olla toinen kirurgi siinä kaupungissa. Rekisteröimättömiä toimijoita on toki Englannissakin. Se ei ole laitonta. Tuon 14 päivän aika rajan voit lukea vaikka EU:n sivuilta.

        Kaverisi ei ehkä ole penaalin terävin kärki ellei ole ollut yhteydessä Englannin Valviraan ja omalääkäriin julkisella ennen valintaa. Siellä myös toipumisesta sekä jälkiseurannasta tulee lähettää lappu ja oma arviointi valvonnalle. Ihan julkista tietoa, jonka jokainen voi lukea ministeriön sivuilta. Arvailujen varaan tällaisia asioita ei pidä perustaa.


    • Markkinointi_a

      Jos joku haluaa konsultoitavaksi isoon leikkausoperaatioon henkilöille, jolla ei ole edes perushoitajan ammattikoulu taikka alempaa AMK tutkintoa saati AMK:n ek tutkintoa plastiikkakirurgiasta eikä lääkärin taikka kirurgin pätevyyttä, siittä vain.

      -On se tietysti ihmeellistä kun on käynyt yhden päivän kurssilla Virossa. :) Mitenköhän tuollainen 4vuoden täysipäiväinen perushoitajan koulutus avaisi tietotaitoa? Ilmeisesti tällainen toiminta kuitenkin kannattaa yhä rahallisesti.

    • TheLookLook

      Samatarina

    • Rajatauki

      Mitä ihmeellistä siinä on, että yritykset toimii ulkomailta käsin. EU:n myötä rajat auenneet laajalti.

      • tyhjänsaapyytämättä

        No eihän siinä mitään ihmeellistä olekaan. Tämä yritys on ihmeellinen, hoitaa helvetin huonosti kaikki ja sinne jotkut tyhjäpäät lappaa ovesta sisään kerjäämään verta nokastaan.


    • jokotaaså

      Mä jo mietin että joko taas. Mutta tämä ei ollutkaan ihan tuore juttu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe