40v ja selkävaiva.

Men 40

Rontkenkuvissa ei näy mitään epätavallista, mag.kuvatkin otettiin viimmekerralla kun oireita oli,eikä mitään.
Ranka oikealle päin kaarella ja yksi selkälihas tosi kipee ja kiree,ei voi kumartua,yskiä tai aivastaa, muuten aivan mieletön kipu.
Lääkärissä on taas käyty ja lapioin särkylääkkeitä ja lihasta rentouttavaa suuhuni,niistä hetken apu. Nyt mennyt 2vkoa ja ei meinaa hellittää.

Onko muita kohtalontovereita?

11

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parantunut.
    • ei voi muuta

      Onhan niitä valuvirheitä, jos ei selässä niin muualla. Kattaa ottaa ajoissa fysioterapeutilta neuvoja, miten pitää kunnossa ja hoitaa puutetta.

    • Alkusysäys ja liikun

      Jotain kiropraktikkoa tai naprapaattia tarvitset alkuun, toki selkään erikoistunut fysioterapeuttikin.
      Sitten on omasta toiminnasta ja kenties fysioterapeutin ohjeista kiinni, miten jumppaat ja rentoutat selkääsi.

      Näillä keinoilla saat selkäsi pitkäksi aikaa hyväksi, mutta rangan vääristyneisyyden takia lihaksilla on kova haaste pysyä kunnossa. Tosiasia on, että kenenkään lihakset eivät pysy huoltamatta kunnossa, ne tarvitsevat liikuntaa ja lepoa.

    • vänni 66

      Men 40

      Kyllä noilla tiedoilla ja taidoillakin edessä sinulla lopunikäinen fysikaalinen hoitokierre. Nkyy kai niissä rtg-kuvissa mitä ilmeisimmät skolioosit.
      Paljon säästää rahaa ja aikaa kun opettelee itse kuntouttamaan kroppaansa. Olen kuullut, että yllätävän monet osaavat ja tahtovat, koska haluavat säilyttää liikkumismahdollisuuden vielä iäkkäänäkin.

    • parantunut.

      Liikunta ja venyttely on kaikea a ja o sekä ravitsemus.

      Toki fasettilukkoja saattaa olla ja ne on hyvä poistaa ensin, jotta kuntoutuminen voi alkaa.

      Ja kireät lihakset hieroo se hieroja.

    • aloittaja.

      Kiitos vastauksista.

      Eiköhän tämä taas tästä,olo jo hieman parempi. Tuntuu vaan että jokaisella Lääkärillä, Kiropraktikolla,Erikoislääkärillä on oma mielipiteensä. Pitäisi tehdä oma ja pysyvä Diaknoosi jotta asiaa voisi hoitaa oikealla tavalla, mistä siis sellainen? Kokemuksella kai? Mutta on niin raastavaa olla kuukausia ja yrittää itse omia keinoja, siis kokeilemalla niitä vaihtoehtoja.
      Ota Lääkkeitä ja juuri niitä oikeita, toinen sanoo toista, kokeile kylmää mutta sitten kohta lämmintä, Erikoislääkäri vähättelee, kyllä se ohi menee, ei sulla mitään välilevyissä, älä huoli. Menee järki ja rahat.
      Keneen luottaa?

      • Asiantuntijaa jos jonkin

        Itse pitää osata poimia jokaisen ammattilaisen neuvoista ne, jotka ovat hyviä neuvoja. Kokemusta kun tulee ja opit tuntemaan omaa selkääsi ja kehoasi, opit myös erottamaan huonot neuvot hyvistä. Joo, tohon selkävaivaan ei tosiaan ole mitään yhtä poppakonstia, joka kaikille auttaisi. Mulla ollut selkäongelmaa jo useita vuosia ja olen oppinut mitä sen kanssa pitää tehdä. Välillä on kyllä tilanteita ns ammattilaisten kanssa, joissa mulle neuvotaan jotain, mikä pahentaa tilannetta. Mutta kun itse olen ne jutut jo kokeillut ja huonosti on käynyt, en enää toista samoja virheitä. Esimerkiksi tuo yksinkertainen liikunnan lisääminen. Kaikki ei voi lisätä liikuntaa. Myös lajivalinnat on sellaisia, jotka olen joutunut itse selvittämään, siis mikä liikunta sopii juuri minun selälle. Minä en hyödy vesijuoksusta ja sauvakävelystä.


    • aina sama tarina

      Tarkoittaa sitä ettei vaivaan ole yksiselitteistä hyvää hoitoa. Huono kunto ja raskas työ. Taustasta riippumatta on kuitenkin aina hoitavan ongelma ettei vaiva parane? MItäs jos itsekin tekisit vaivalle jotain, sitoudut fyssarin neuvoihin, laihdutat ja kuntoilet?

    • 3+3
    • herrman buchler

      Lonkan si-nivel (boorinivel) on siis kiinni eli jumittunut ala-asentoon ja sen saa parhaiten kuntoon selkäkipillä ja varsinkin kun roikkuu saunomisen jälkeen pää alas päin asennossa minuutin pari kerrallaan. Selkä suoristuu ja rustottuu suoraksi jolloin kivut loppuvat. Lääkeet ja hieronnat ovat turhia.

    • avun saanut

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe