Olen älykäs ja vapaaehtoisesti menin syrjään :)!

Onkohan ihan viisasta?

Mutta minua ei huolita mihinkään ? En ole muihin vertaavaa tyyppiä joten en halunnut minnekään missä on vain kiipeileminen toisten ylitse se voitto vaan alalle jossa vaan iloitaan tekemisen tuloksista !Minua ei kiinnosta ulkonäkökään ihmisissä vaan innostuneisuus siihen asiaan joten olisin valmis työskentelemään kenen kanssa vaan joka asiaan kiinnostuu! Olen siis helppo tyyppi tulla toimeen!

Mutta törmäsin joka kerta siihen että ihmiset halusivat lytätä sen toisen riippumatta mitä hän hallitsi tai osasi ja koska olin itse hyvä siinä mitä tein sain tätä osakseni mutta vaan jatkoin ja jatkoin tekemistä kunnes en enää 20 vuoden jälkeen jaksanut lyttäämistä!

Minä ihmettelen aidosti kommentteja ulkomuodostani ja muka sen puutteista kun ne ovat kaikille asioita joihin ei voi vaikuttaa edes miksi puuttua!
Minä ihmettelen kovin juttuja toisen yksityiselämästä koska en itse edes kiinnostunut niistä töissä kun keskityin tekemiseen. miksi ihmeessä minun piti muka hävetä kumppaniani jostain ( eri ihminen on :), tai ystäviäni jotka olivat muka. Sellaisia ja sellaisia).
Minä ihmettelen kovin tylsää tympeyttä ja jopa apeutta jolla ihmiset ottivat arkensa sillä oikeastaan jokaisella niistä oli paremmin kaikki materiaaliset yms asiat kuin minulla ! Minulle riittää ihan ok perussetti olemiseen ja jos jotain halua teen sen tai hankin parasta !
Minä ihmettelen miksi sitäkin piti ruotia kun urheilin ( laji ei ollut kallis) jokainen olisi voinut liittyä mukaan kun pyysinkin vielä!
Keneltä on mikään poissa jos joku tykkää elämästä , tyytyy vähään materiaalisesti , ja huolehtii itsestään kohtuudella?

Miksi tätä ei kestä tämä yhteiskunta?

Miksi osaamista ja älyä ja itsestään huolehtimista ei kannusteta?

No sanottava olen vieläkin onnellisempi nyt syrjässä hiukan koska se kiviriippa joka tuli yhteisöstä on kokonaan etäällä ja nyt voin keskittyä parempaan seuraan ja tekemiseen! Mutta yhteiskunta menetti osaamispanokseni kyllä! Ja jos näin käy monelle osaajalle niin eihän se oikein maalle voi olla hyväksikään?

Sen huomasin että suustaan lipevimmät ja röyhkeät ottamaan tottuneet kahmivat itselleen aggressiivisesti paikat työssä! Siis narsistiset tyypit joilla oli halua hallita vaikkei ollut paljon villoja tarjota!

11

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisäys vielä

      Jatkan : poden kyllä huonoa omaatuntoa hiukan siitä että jätin osaamispanokseni antamatta varsinaiseen yhteiskunnan myllyyn mutta katson että sen negatiivisuuden hintana olisi ollut oman luovuuteni ja innovatiivisuuteni tukahtuminen joten itsesuojelutoimenpiteenä hankkiuduin vaan sujuvasti irti myllystä:)! Näitä on aina mietittävä myöskin!

      Se oli joko tai tilanne .

      Ja luulenpa vielä etten ole ainut!

    • Aki V.

      Älykkyys on lahja joka pitää kasvattaa järjenkäytöksi. Jokaisesta oikein järkevästä tulee viisas, jos ei tee sellaista rikosta järjellään, jonka vuoksi Jumala ja Ihmiset ei anna hänelle enää mitään....Jos niin käy, niin sellainen ottaa yhteyden paholaiseen tai avaruuden alieneihin.
      Muista Jeesuksen viisas vertaus miehestä, joka sai vain yhden talentin, ja hän häpesi sitä että sai vain yhden talentin, ja kaivoi maahan kuopan ja antoi kykynsä(rahansa) takaisin samansuuruisena takaisin, kun Herransa jolta sen sai, tuli takaisin. Herra ei ollut häneen tyytyväinen, ei Herralle olisi ollut väliä, vaikka se olisi kadonnutkin, jos olisi sen vahingossa tuhlannut kannattamattomaan toimintaa, koska silloinkin sen olisi saanut sellainen, joka olisi käyttänyt sen paremmin kuin tuo palvelija.

      Ehkä minullakaan ei ole kuin yksi talentti älyä, mutta minä vein sen "pankkiin"; kaikki suoritukseni on tallessa mm. yliopistossa, ja netissäkin on osa, ja tietkonetallenteina, vaikka useinkaan ykköstä parempaan en siellä yliopistossa yltänyt....Sen yhden talentin saaneen kohtolo oli se, että se annettiin sille, jolla jo oli niitä 5 ja joka oli saanut viisi lisää, häestä tuli voimakas, hänellä oli niitä siis lopulta 11....

      Herralla itsellään niitä on jopa 100 vähintään....

      Lainaa:
      "Miksi osaamista ja älyä ja itsestään huolehtimista ei kannusteta?"

      Mitä tarkoitat, meillä on systeemi joka palkitsee ja tuomitsee onnistujat, ja jättää luuserit kiristelemään hampaitaan, mutta vain lopuksi nähdään kuka voitti, ja kuka hävisi... Montako metriä jäljellä maratonissasi? Onko se edes oma ennätykseksi, ei kaikilla siihenkään samat talentit....Tiettysti vääryyden noustessa, palkintaan paljonkin joitakin sellaisia, jotka olivat pahasti syntisiä, mutta ei ole oikeutta ilman vääryyttä, sitäkin pitää aika-ajoin kannustaa, jottei maailmakaan jäisi ilman taistelua ja kilpailuakaan....

      • Aki V.

        Sellainen joka ei pysty edes ostamastaan kaksoiskappaleestaan luopumaan, ei ole näkevä elämää, vaan hänen osansa on jäädä laskemaan omaisuutensa määrää, mutta kenelle siitä on enää hyötyä, jos hänen oma aikansa ei riitä käyttämään niitä kaikkia?
        Minulla on tällähetkellä ehkä pari ylimääräistä tietokonetta, mutta varalla on hyvä olla, jos joku aiemmista menee rikki, voisin ne tosin myydäkin, kaverit myi muutaman vanhahkon koneen halvalla....Huutonettiinkö, vaiko Petrille joululahjaksi:-)
        Luultavasti ei kannata muualle myydä, koska luullaan, että windows 7 tai 8 olisi muka parempia kuin Xp, vaikka käytännössä täysin samoja, ei juuri mitään parempia ne....
        Mutta jos myyt kympillä vaikkapa windows98 koneitasi, voisin toki ostaa, jos olisi tilaa enää huoneessani:-)


    • AkI V.

      No sanottava olen vieläkin onnellisempi nyt syrjässä hiukan koska se kiviriippa joka tuli yhteisöstä on kokonaan etäällä ja nyt voin keskittyä parempaan seuraan ja tekemiseen! Mutta yhteiskunta menetti osaamispanokseni kyllä! Ja jos näin käy monelle osaajalle niin eihän se oikein maalle voi olla hyväksikään?

      Älä sano noin, jos et ole jo liian vanha, fyysiseltä iältäsi, sinulla on vielä toivoa, voit mistä tahansa käsin käydä koulusi loppuun, jopa hulluloista tai vankilasta käsin, minä teen sitä tuosta ensin mainitusta käsin, koska Raamattu sanoi, että "sinusta on ensin tultava hullu, ennenkuin voit olla viisas". Sen tiedän, että nämä tekstini aiheuttaa sydämessä tosinaan ilkeitä lirtsahduksia, vaikkei minun kieleni ole lipevä, jos sitä ei minulta vaadita, vaan pilkkapuheethan vauvoille kaikkein kivoimpiä on, minä olen jo niin lapsi, että jos pilkata joku tahtoo, niin mieluummin otan urheilumatsin, tai shakkimatsin häntä vastaan....
      Mutta ei minun pelinlahjani ole vain 5 talenttia niitä on jo 11 minulle, siksi pääsin tässä, kenties viimeisessä ihmiselämässäni "Herrani iloon"....En ole missään niistä mestari suorastaan, parempi vielä toistaiseksi olla "palvelija", ei minun vihani ole Mestariksi asti vielä tarpeeksi raju.... Isääni en vielä tapa -siitä mestaruudesta - olemalla samanlainen isä kuin hän....Älkää pyytäkö aina samaa mitä naapurimme sai....

      • Veikko.

        ÖÖ, voi niitä olla vähän enemmänkin kuin 11, korttipeljä tiedän ehkä vain parikymmentä, lautapelejäkin kymmenkunta, urheillakin jotenkuten osaa kymmenkuntaa....

        Rupea peluriksi, mutta älä veikkaajaksi, please, jos et ole oikeasti niin rikas, että rahalla ei sinulle muuta merkitystä ole....

        Tampere on hyvä paikka pelaajille, olen huomannut sen....Mitä tahansa sitten haluatkin pelata....

        Kirjailijaksi ei kannata ruveta, ei kukaan jaksa ostaa enää mitään helekutin kirjoja....


      • Veikko.
        Veikko. kirjoitti:

        ÖÖ, voi niitä olla vähän enemmänkin kuin 11, korttipeljä tiedän ehkä vain parikymmentä, lautapelejäkin kymmenkunta, urheillakin jotenkuten osaa kymmenkuntaa....

        Rupea peluriksi, mutta älä veikkaajaksi, please, jos et ole oikeasti niin rikas, että rahalla ei sinulle muuta merkitystä ole....

        Tampere on hyvä paikka pelaajille, olen huomannut sen....Mitä tahansa sitten haluatkin pelata....

        Kirjailijaksi ei kannata ruveta, ei kukaan jaksa ostaa enää mitään helekutin kirjoja....

        "Ismo tulee, oletko valmis...:-)"
        Montako Ismoa olet tavannut? Suurin legenda Suomessa on se Ismo, joka käveli leikkuusilppuriin(Pohjanmaalla) ja menetti molemmat kätensä, taitaa olla vielä elossa, mutta varmaan yli 60 vuotias jo....


      • Krevo.
        Veikko. kirjoitti:

        ÖÖ, voi niitä olla vähän enemmänkin kuin 11, korttipeljä tiedän ehkä vain parikymmentä, lautapelejäkin kymmenkunta, urheillakin jotenkuten osaa kymmenkuntaa....

        Rupea peluriksi, mutta älä veikkaajaksi, please, jos et ole oikeasti niin rikas, että rahalla ei sinulle muuta merkitystä ole....

        Tampere on hyvä paikka pelaajille, olen huomannut sen....Mitä tahansa sitten haluatkin pelata....

        Kirjailijaksi ei kannata ruveta, ei kukaan jaksa ostaa enää mitään helekutin kirjoja....

        Jos joku on oikeasti MYYNYT viisautensa, kirjansa vaikkapa 20 euroon, ei hän saa valittaa, vaikkei kohta muistaisi yhtään itse enää miten se meni. Mutta jos joku antaa tehdä hierarkisen kopion ilmaiseksi, hänen alleeen jäät....Raamattu nyt silti maksaa yli 50 euroa melkein jokaiselle, ja joka sen ostaa, saa Israelia köyhdyttää henkisesti, vaikka kyllä Hitlerinkin aikaa juutalaiset oli mammonarikkaita siitäkin syystä, että niin monella oli Raamattu. Ei Jeesus kironnut mammonarikkaita, vaan henkisesti rikkaita. Itse en silti koe olevani sellainen, en minä osaa hyvin kuin 2,5 kieltä, ruotsin kieli mulla vasta puolikas, englannin saa helposti kiinni milloin haluaa, ja ruotsinkin saisi sanakirjoista samoin. Saksaa nyt hiukan muistan vielä, mutta sen jätin lukiossa täysin suorittamatta. Henna möi tosin sanakirjankin saksasta, vaikka on se mulla tietokoneellakin - SE sanakirja...
        En mää myy viisauttani, mutta hierarkisen kopion annan tehdä....Tyhmää tietysti rahan saannin kannalta, mutta en ole mikään paras kapitalisti silti....(Karppinen vaikka olen)....
        Tai no, turhia velkoja en silti ottanut, jos ei ollut tarpeeksi varmaa päästä ansiotyöhön, koska hullunpaperit taustalla pilailevat minut milloin lystäävät takaisin TÄHÄN poseen...Milloinkan ne naispyskiatrit kyllästyvät tekemään minusta ilkeää pilaa....


      • Hullu.
        Krevo. kirjoitti:

        Jos joku on oikeasti MYYNYT viisautensa, kirjansa vaikkapa 20 euroon, ei hän saa valittaa, vaikkei kohta muistaisi yhtään itse enää miten se meni. Mutta jos joku antaa tehdä hierarkisen kopion ilmaiseksi, hänen alleeen jäät....Raamattu nyt silti maksaa yli 50 euroa melkein jokaiselle, ja joka sen ostaa, saa Israelia köyhdyttää henkisesti, vaikka kyllä Hitlerinkin aikaa juutalaiset oli mammonarikkaita siitäkin syystä, että niin monella oli Raamattu. Ei Jeesus kironnut mammonarikkaita, vaan henkisesti rikkaita. Itse en silti koe olevani sellainen, en minä osaa hyvin kuin 2,5 kieltä, ruotsin kieli mulla vasta puolikas, englannin saa helposti kiinni milloin haluaa, ja ruotsinkin saisi sanakirjoista samoin. Saksaa nyt hiukan muistan vielä, mutta sen jätin lukiossa täysin suorittamatta. Henna möi tosin sanakirjankin saksasta, vaikka on se mulla tietokoneellakin - SE sanakirja...
        En mää myy viisauttani, mutta hierarkisen kopion annan tehdä....Tyhmää tietysti rahan saannin kannalta, mutta en ole mikään paras kapitalisti silti....(Karppinen vaikka olen)....
        Tai no, turhia velkoja en silti ottanut, jos ei ollut tarpeeksi varmaa päästä ansiotyöhön, koska hullunpaperit taustalla pilailevat minut milloin lystäävät takaisin TÄHÄN poseen...Milloinkan ne naispyskiatrit kyllästyvät tekemään minusta ilkeää pilaa....

        Minäkin olisin halunnut olla jo kypsä sielu, ja jäädä joidenkin kaverieni, toverieni ja ystävieni kanssa pitemmäksi aikaa asumaan, "tuntea ja kokea voimakkasti"(Jose Stevens") - psykiatrit vain hajottavat meidän ryhmämme milloin lystäävät....


      • Poliitikko, melkein.
        Hullu. kirjoitti:

        Minäkin olisin halunnut olla jo kypsä sielu, ja jäädä joidenkin kaverieni, toverieni ja ystävieni kanssa pitemmäksi aikaa asumaan, "tuntea ja kokea voimakkasti"(Jose Stevens") - psykiatrit vain hajottavat meidän ryhmämme milloin lystäävät....

        Kimmo Sasi on ainoa poliitikko, jonka ohi olen Tampereella kävellyt. Kylläpä sen oli huomannut muutkin, mutta ei poliitikon elämä ole helppo, koska kyllä maailmakin poliitikkonsa helpoimmin kaikkialle tunnista. Mutta ei teidän KOKKIlaisten kannata koko ajan se tuhlaajapoika olla, joka kaiken varmistaa vain henkivartioillaan, eikä ne henkeä varmista, vain ruumiin, mutta muistelkaapa Kennedyn tapausta, oliko mitään hyötyä "henkivartioista"; kun pyhät pyssyt jonkun tuomitsivat....
        Muta eihän Kenndeynkään HENGEN mitenkään pahasti käynyt, moni suomalainen hänen puheensa muistaa, ja moneen naiseen saartuneen elämänsä....
        .
        Simo Frangenin näin kerran bussista myös kadulla, ja Martti Syrjän luona vain oli kerran pikkutyttö Koskikeskuskessa, minun sijaan, siksi minun valoni hänet väistivät....

        Nepä on ainoot Tampereen "julkkikset"; jotka olen ohimennen kohdannut....
        Jos ei ttyyn proffia lasketa....


      • Shakstori....
        Poliitikko, melkein. kirjoitti:

        Kimmo Sasi on ainoa poliitikko, jonka ohi olen Tampereella kävellyt. Kylläpä sen oli huomannut muutkin, mutta ei poliitikon elämä ole helppo, koska kyllä maailmakin poliitikkonsa helpoimmin kaikkialle tunnista. Mutta ei teidän KOKKIlaisten kannata koko ajan se tuhlaajapoika olla, joka kaiken varmistaa vain henkivartioillaan, eikä ne henkeä varmista, vain ruumiin, mutta muistelkaapa Kennedyn tapausta, oliko mitään hyötyä "henkivartioista"; kun pyhät pyssyt jonkun tuomitsivat....
        Muta eihän Kenndeynkään HENGEN mitenkään pahasti käynyt, moni suomalainen hänen puheensa muistaa, ja moneen naiseen saartuneen elämänsä....
        .
        Simo Frangenin näin kerran bussista myös kadulla, ja Martti Syrjän luona vain oli kerran pikkutyttö Koskikeskuskessa, minun sijaan, siksi minun valoni hänet väistivät....

        Nepä on ainoot Tampereen "julkkikset"; jotka olen ohimennen kohdannut....
        Jos ei ttyyn proffia lasketa....

        Shakkipelissä olen nähnyt muutamia Suomen seloissaan, sadan joukoissa olevia, ja pelaanut silti vasta "Köykkää" vastaan viiden minuutin pelissä. Olisin vitosessa hävinnyt ajalla, vaikka olisinkin aseman saanut pysymään tasoissa, siitä ei ole enempää kerrottavaa. Heikki Laine, myöskin shakinpelaaja, on samankin lahkon jäsen melkein kuin minä, mutta häntä vastaan en ole pelannut.
        Lottaa(Paloharju) olen monta kertaa matsannut, hävisin kerran viiden minuutin pelissä mutta toistakymmnentä voitin, lotan taktinen silmä ei ole aina totta, vaikkapa strategiansa oli muutamassa pelissä aika vahva, hän oli jonkun vuoden nuorten naisten Suomen mestari.:.. Erästä jo äidiksi ittensä tekaissutta Heiniä, en kyllä viiden minuutin matsissa voita ehkä koskaan, mutta viidentoistaminuutin peliä meillä ei ole ollut siinä Seloni on yli 100 verran parempi ja lähes suoraanverronnallisesti, jokainen 10 minuuttia lisää tuo yli 100 lisää minun Selooni...
        Mika Karttusta vastaan en ole pelannut, Pauli Kuosmasta olen, pari tasapeliä, paristakymmenestä matsista, koska ei ne silti ollut kaikki pikapelejä, Pauli....Hänkin oli taannoin Mäntän joukkuessa, jonkun vuoden pikashakkimestari... Tehkää itsestänne mestareita, tai ette ole Suomessa tai Tampereella asuneetkaan vielä....


    • Kannustusta sulle!

      Olen kokenut vastaavaa.

      Jossain vaiheessa ajattelin negatiivisesti Mensan kaltaisista järjestöistä, mutta en ajattele enää. Jos todella ei osata kohdata toista ihmistä on ihanaa jos jossain on joukko ihmisiä, jotka hyväksyvät sinut sellaisena kuin olet.

      En tiedä mikä ÄO minulla on, mutta mikäli se riittäisi Mensaan haluaisin ainakin kokeilla jäsenyyttä. Liitytäänkö molemmat?

      Jos et löydä minua mistään minne päädyt katkeroitumisen seurauksena (ehkä en ole riittävän älykäs tai jotain) löydät muita ihmisiä jotka antavat sinulle arvon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe