Äitini ei kohele minua samoin kuin veljeäni

minkätähden

Olen 16 vuotias tyttö ja äitini ei kohtele minua samoin kuin veljeäni. Veljeni on minua vuoden nuorempi. Ja se, että äiti ei kohtele meitä samalla tavalla ärsyttää minua aivan suunnattomasti.
Veljeni sai tänään mopokortin ja minulla on ollut kortti jo vuoden. Veljelleni ostettiin mopo jota piti hieman kunnostaa. Sitä ei kuinkaan saatu kunnostettua siihen päivään kun hän sai kortin, joten hänen oli päästävä minun skootterillani. Minulla oli menoa, joten olisin tarvinnut skootteria. Mutta koska äidilleni oli tärkeää, että veljeni pääsisi ajamaan, joten minun oli pakko antaa skootterini hänelle.
Veljeni täytti hetki sitten 15 vuotta joten äitini piti hänelle syntymäpäivä juhlat, sinne tuli mummut ja papat. Äitini leipoi sinne kakun. Kakussa oli hiiri, koska veljeni piirsi pienen paljon hiiriä ja ihan yllätykseksi leipoi hänelle kakun joka muistuttaisi häntä siitä. Myös parivuotta sitten veljelleni leivottiin kakku jossa oli peruna joka luki Aku Ankkaa ja istui sohvalla.(esitti siis sohva perunaa koska veljeni on laiska, mutta äitiänihän se ei haittaa) Veljeni piti siitä kakusta. Äitini oli tehnyt veljeni syntymäpäiville kaikkea hyvää syötävää. Kun taas minun synttäreilläni oli kakku ja omenapiirakka. Veljeni sai myös äidiltä synttärilahjaksi suklaalevyn ja lämpimät onnittelut (mopon ja mopokortin lisäksi) mutta minä en saanut mitään. Minua onniteltiin vain tekstiviestillä. Olin pyytänyt reppua, mutta meillä on kuulemma liikaa niitä. Tämä ei kuulosta varmaan monenkaan mielestä kuulosta pahalta, mutta minusta ei ole kivaa kun äitini huomio enemmän veljeäni kuin minua.
Aina kun veljeni kertoo jotain äidilleni jotain äiti kuuntelee kiinnostuneena vaikka häntä ei oikeasti kiinnosta yhtään, hän ei vain näytä sitä hänelle, mutta minulle näyttää ja selkeästi.
On myös paljo muita asioita, mutta tässä oli pari viimeaikaista. Olen miettinyt mikä tähän voisi olla avuksi, mutta äitini aina kieltää, että on epäoikeudenmukainen. Nämä ovat oikeasti vain pieniä juttuja, mutta minusta se tuntuu aina pahalta kun äitini on veljeni puolella.

3

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitäpä jos näytät äitillesi tekstin minkä kirjoitit vaikkapa alleviivattuna tietyt kohdat asan selvittämiseksi. Kyllähän tuosta luulisi ymmärtävän. Monesti pojat ovat äidin suosikkeja, saatoin itsekin olla mutta en kovin räikeästi.

    • Mitäpä jos näytät äitillesi tekstin jonka tänne laitoit, kyllähän siitä luulisi selviävän.

    • Isosisko aina

      Väärinhän sellainen suosiminen on. Kuitenkin oletko huomannut oman katkeruutesi? Se vie hyvää energiaasi turhaan.
      Minä en saanut edes polkupyörää, veljellä oli. Tosin isän vanha. Töihin mentyä ostin pyörän. Ajohaluista veljeni rahasti, kun pienen lenkin ajoi...
      En jäänyt niihin kiinni, vaan hankin itse sitä, mitä arvostin. Luonne kasvoi yrittämään. Se on vienyt myöhemmin elämässä eteenpäin.

      Käännä sinäkin voitoksesi nuo kokemukset! Pian pääset kotoa omillesi ja kaikki jää taakse. Tulet näkemään, kumpi teistä pärjää. Muutama vuosi vielä..
      Koet senkin ihmeen, että välinne kohentuvat iän myötä. Anteeksiantaminen tuo voimaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      402
      4075
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      225
      2024
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1510
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      155
      1345
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1001
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      61
      993
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      125
      947
    8. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      913
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      869
    Aihe