Ennustan että viikkarin XPRS....

korttien kertomaa

...tulee siirtymään vielä Suomen lipun alle. Enpä ihmettelisi jos ens vuonna alkaas jo neuvottelut.

21

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin on!

      Neuvottelut asiasta alkanevat heti sen jäljiltä kun virolainen tallink on ensin samalla reitillä olevat aluksensa päättäneet suomen lipun alle siirtää ...

      • Korttien kertomaa

        Sorry mut Tallink ei ryhdy vaihtamaan suomalaiseen miehistöön, joka on tukien edellytys. Siksi Suomi ei tule maksamaan niille mitään tukia. Työllisyysjuttu, katsos.
        "Me tarjoamme laivan ja työpaikkoja ja te maksatte tukia."


      • Näin on!
        Korttien kertomaa kirjoitti:

        Sorry mut Tallink ei ryhdy vaihtamaan suomalaiseen miehistöön, joka on tukien edellytys. Siksi Suomi ei tule maksamaan niille mitään tukia. Työllisyysjuttu, katsos.
        "Me tarjoamme laivan ja työpaikkoja ja te maksatte tukia."

        Mkä sinulla jäi vielä epäselväksi kommentistani jossa kirjoitin vikingin seuraavan perässä, kunhan virolainen tallink toimii edelläkävijänä ...

        Se luetun ymmärrys, se luetun ymmärrys!


      • Viking edelläkävijä
        Näin on! kirjoitti:

        Mkä sinulla jäi vielä epäselväksi kommentistani jossa kirjoitin vikingin seuraavan perässä, kunhan virolainen tallink toimii edelläkävijänä ...

        Se luetun ymmärrys, se luetun ymmärrys!

        Eiköhän Viking ole aina mennyt ensin ja Tallink seurannut esimerkkiä.

        Saas nähdä, koska Tallinkilla on varaa Gracen kaltaiseen!


      • Näin on
        Viking edelläkävijä kirjoitti:

        Eiköhän Viking ole aina mennyt ensin ja Tallink seurannut esimerkkiä.

        Saas nähdä, koska Tallinkilla on varaa Gracen kaltaiseen!

        Kyllähän tallink on ollut edelläkävijä palkkakustannuksien minimoinnissa, ei viking line tässä tällä kertaa, viking seurasi tallinkkia palkkamenoissa siirtämällä XPRS:n ruotsin lipun alta viron lipun alle.
        kyllä tallink on näyttänyt suunnan siinä miten palkkoja poljetaan mahdollisimman alas, eihän baltic queenin lippuakaan vaihdettu halvasta latvian lipusta kalliimman viron lipun alle sen siirtyessä uudelle reitilleen.
        seuraavaksi tallink on siirtämässä Seavindin edullisemman lipu alle.


      • TadaaTadaa
        Näin on kirjoitti:

        Kyllähän tallink on ollut edelläkävijä palkkakustannuksien minimoinnissa, ei viking line tässä tällä kertaa, viking seurasi tallinkkia palkkamenoissa siirtämällä XPRS:n ruotsin lipun alta viron lipun alle.
        kyllä tallink on näyttänyt suunnan siinä miten palkkoja poljetaan mahdollisimman alas, eihän baltic queenin lippuakaan vaihdettu halvasta latvian lipusta kalliimman viron lipun alle sen siirtyessä uudelle reitilleen.
        seuraavaksi tallink on siirtämässä Seavindin edullisemman lipu alle.

        Nyt kiinnostaa tietää miten mielestäsi Tallink on voinut "polkea" palkkoja alas noudattamatta liittojen kanssa tehtyjä sopimuksia?

        Liputus edullisempien kustannusten maahan on Tallinkille ainut keino koska Viro ei maksa tonnistotukia eikä Suomi anna lippuaan jos ei miehistö vaihdu samoin tein suomalaiseksi. Kovin montaa alusta ei Tallinkikaan voi Latvian lipun alla laittaa koska silloin on vaikea saada suomea puhuvaa henkilökuntaa niillä palkoilla eikä suomalainen matkustaja, vaikka kielitaitoinen (etenkin englannin) yleensä onkin, halua kommunikoida tutuilla reiteillä vieraalla kielellä kun on ennenkin pärjännyt omalla äidinkielellään.
        Viking Line taas ei tule taatusti siirtämään Latviaan yhtään alustaan. En usko.

        Kustannuksien madaltamista Tallink on tavoitellut mm. pienentämällä buffet-annoksia, kutistamalla valikoimia, tarjoiluhenkilökunta ei laita esille välittömästi uusia vateja, posliiniastiastoa vaihdettu paperisiin, jne.

        Varustamoiden on oltava rohkeampia kohottamaan lippujen hintoja ja rukattava aikataulujaan mikäli aikovat selvitä rikkidirektiivin aiheuttamista kustannuksista. Ennustan ketjun aloittajan tavoin minäkin, että ainakin Tallink tulee muuttamaan aikatauluja ja vähentämään lähtöjä. Puolityhjillä aluksilla ei tulevilla polttoainekustannuksilla kannata laivabisnes. Jo Europan siirto Australiaan hotelliksi oli välttämätöntä ja säästää kustannuksia.
        Viikingin veikkaan tekevän laivatilauksia. Uusien hankinta tulee edullisemmaksi kuin vanhojen fixaus pesureineen. Hetki on otollinen koska Turun telakkakin sai jatkoa saksalaisten ansiosta. Ja valtio tykkää kun voi laskea Suomen lipun alla olevien ja tukia saavien alusten kuuluvan väestönsuojeluohjelmaansa. Poliittista retoriikkaa, kun tukia voidaan puolustaa sanoen että kriisin tullessa ne ovat velvoitettuja evakuointiin toisin kuin vieraiden maiden lippujen alla olevien alusten.


      • Näin on
        TadaaTadaa kirjoitti:

        Nyt kiinnostaa tietää miten mielestäsi Tallink on voinut "polkea" palkkoja alas noudattamatta liittojen kanssa tehtyjä sopimuksia?

        Liputus edullisempien kustannusten maahan on Tallinkille ainut keino koska Viro ei maksa tonnistotukia eikä Suomi anna lippuaan jos ei miehistö vaihdu samoin tein suomalaiseksi. Kovin montaa alusta ei Tallinkikaan voi Latvian lipun alla laittaa koska silloin on vaikea saada suomea puhuvaa henkilökuntaa niillä palkoilla eikä suomalainen matkustaja, vaikka kielitaitoinen (etenkin englannin) yleensä onkin, halua kommunikoida tutuilla reiteillä vieraalla kielellä kun on ennenkin pärjännyt omalla äidinkielellään.
        Viking Line taas ei tule taatusti siirtämään Latviaan yhtään alustaan. En usko.

        Kustannuksien madaltamista Tallink on tavoitellut mm. pienentämällä buffet-annoksia, kutistamalla valikoimia, tarjoiluhenkilökunta ei laita esille välittömästi uusia vateja, posliiniastiastoa vaihdettu paperisiin, jne.

        Varustamoiden on oltava rohkeampia kohottamaan lippujen hintoja ja rukattava aikataulujaan mikäli aikovat selvitä rikkidirektiivin aiheuttamista kustannuksista. Ennustan ketjun aloittajan tavoin minäkin, että ainakin Tallink tulee muuttamaan aikatauluja ja vähentämään lähtöjä. Puolityhjillä aluksilla ei tulevilla polttoainekustannuksilla kannata laivabisnes. Jo Europan siirto Australiaan hotelliksi oli välttämätöntä ja säästää kustannuksia.
        Viikingin veikkaan tekevän laivatilauksia. Uusien hankinta tulee edullisemmaksi kuin vanhojen fixaus pesureineen. Hetki on otollinen koska Turun telakkakin sai jatkoa saksalaisten ansiosta. Ja valtio tykkää kun voi laskea Suomen lipun alla olevien ja tukia saavien alusten kuuluvan väestönsuojeluohjelmaansa. Poliittista retoriikkaa, kun tukia voidaan puolustaa sanoen että kriisin tullessa ne ovat velvoitettuja evakuointiin toisin kuin vieraiden maiden lippujen alla olevien alusten.

        virossa ja latviassa ovat nuo kulut työntekijöitä kohden alhaisemmat kuin suomessa tai ruotsissa, sempä vuoksi viking line siirsi XPRS:n viron lipun alle, ei suomen koska talinkilla on alukset liputettu kustannukseltaan suomea edullisempiin maihin.

        Luin kaksi ensinmäistä riviä litaniastasi, niiden perusteella vastasin asiaan liittyvään kysymykseesi, loppu oli selityksiäsi, joita ei enää ollut asian selvyyden vuoksi tarvetta lukea,
        eivät olisi lisäriviesi lukeminen kuitenkaan kommenttiani tallinkin palkkakustannuksien minimoinnista muuttanut, mistään palkkojen polkemisesta en kylläkään kirjoittanut sanallakaan, vain vertasin kuluja eri lippujen alla liikennöinnistä.
        kannattaa jatkossa lukea tekstit siten että ymmärrät ne sisällöltään ennen kommentointia ja selittele asiaan liittymättömiä litannioitaan turhaan


      • töttöröö olet
        Näin on kirjoitti:

        virossa ja latviassa ovat nuo kulut työntekijöitä kohden alhaisemmat kuin suomessa tai ruotsissa, sempä vuoksi viking line siirsi XPRS:n viron lipun alle, ei suomen koska talinkilla on alukset liputettu kustannukseltaan suomea edullisempiin maihin.

        Luin kaksi ensinmäistä riviä litaniastasi, niiden perusteella vastasin asiaan liittyvään kysymykseesi, loppu oli selityksiäsi, joita ei enää ollut asian selvyyden vuoksi tarvetta lukea,
        eivät olisi lisäriviesi lukeminen kuitenkaan kommenttiani tallinkin palkkakustannuksien minimoinnista muuttanut, mistään palkkojen polkemisesta en kylläkään kirjoittanut sanallakaan, vain vertasin kuluja eri lippujen alla liikennöinnistä.
        kannattaa jatkossa lukea tekstit siten että ymmärrät ne sisällöltään ennen kommentointia ja selittele asiaan liittymättömiä litannioitaan turhaan

        "...kyllä tallink on näyttänyt suunnan siinä miten palkkoja poljetaan mahdollisimman alas..."

        Sun tekstiäsi. Tarkistapa ite.


      • utelenpa vaan
        TadaaTadaa kirjoitti:

        Nyt kiinnostaa tietää miten mielestäsi Tallink on voinut "polkea" palkkoja alas noudattamatta liittojen kanssa tehtyjä sopimuksia?

        Liputus edullisempien kustannusten maahan on Tallinkille ainut keino koska Viro ei maksa tonnistotukia eikä Suomi anna lippuaan jos ei miehistö vaihdu samoin tein suomalaiseksi. Kovin montaa alusta ei Tallinkikaan voi Latvian lipun alla laittaa koska silloin on vaikea saada suomea puhuvaa henkilökuntaa niillä palkoilla eikä suomalainen matkustaja, vaikka kielitaitoinen (etenkin englannin) yleensä onkin, halua kommunikoida tutuilla reiteillä vieraalla kielellä kun on ennenkin pärjännyt omalla äidinkielellään.
        Viking Line taas ei tule taatusti siirtämään Latviaan yhtään alustaan. En usko.

        Kustannuksien madaltamista Tallink on tavoitellut mm. pienentämällä buffet-annoksia, kutistamalla valikoimia, tarjoiluhenkilökunta ei laita esille välittömästi uusia vateja, posliiniastiastoa vaihdettu paperisiin, jne.

        Varustamoiden on oltava rohkeampia kohottamaan lippujen hintoja ja rukattava aikataulujaan mikäli aikovat selvitä rikkidirektiivin aiheuttamista kustannuksista. Ennustan ketjun aloittajan tavoin minäkin, että ainakin Tallink tulee muuttamaan aikatauluja ja vähentämään lähtöjä. Puolityhjillä aluksilla ei tulevilla polttoainekustannuksilla kannata laivabisnes. Jo Europan siirto Australiaan hotelliksi oli välttämätöntä ja säästää kustannuksia.
        Viikingin veikkaan tekevän laivatilauksia. Uusien hankinta tulee edullisemmaksi kuin vanhojen fixaus pesureineen. Hetki on otollinen koska Turun telakkakin sai jatkoa saksalaisten ansiosta. Ja valtio tykkää kun voi laskea Suomen lipun alla olevien ja tukia saavien alusten kuuluvan väestönsuojeluohjelmaansa. Poliittista retoriikkaa, kun tukia voidaan puolustaa sanoen että kriisin tullessa ne ovat velvoitettuja evakuointiin toisin kuin vieraiden maiden lippujen alla olevien alusten.

        @Tadaa

        Kaverini Viikarilla sanoi epäilevänsä että xprs tulee vielä Suomen lipulle mutta että sillon olisi palkkaneuvotteluissa aluevesisopimus eikä merimiesunionin sopimus. Mitä sanot siitä?


      • Ei Jiikoolle :)
        Viking edelläkävijä kirjoitti:

        Eiköhän Viking ole aina mennyt ensin ja Tallink seurannut esimerkkiä.

        Saas nähdä, koska Tallinkilla on varaa Gracen kaltaiseen!

        "Saas nähdä, koska Tallinkilla on varaa Gracen kaltaiseen!"

        Kummatkohan maksaneet enemmän...

        Vikinglinen 2000 luvun alukset:

        XPRS
        Grace

        Tallinkin 2000 luvun alukset:

        Victoria
        Romantica
        SuperStar
        Star
        Baltic Queen
        Baltic Princes
        Galaxy

        Kaipa noiden 7 hinnalla muutama Gracea olisi saanut, ainakin 3-5


      • Justiinsa!
        Ei Jiikoolle :) kirjoitti:

        "Saas nähdä, koska Tallinkilla on varaa Gracen kaltaiseen!"

        Kummatkohan maksaneet enemmän...

        Vikinglinen 2000 luvun alukset:

        XPRS
        Grace

        Tallinkin 2000 luvun alukset:

        Victoria
        Romantica
        SuperStar
        Star
        Baltic Queen
        Baltic Princes
        Galaxy

        Kaipa noiden 7 hinnalla muutama Gracea olisi saanut, ainakin 3-5

        Uushankinnat 2010-luvulla:

        Vikinglinen 2010 luvun alukset:
        Grace

        Tallinkin 2010 luvun alukset:
        Ei mitään.

        Siinä selvää kieltä.


      • näin on
        töttöröö olet kirjoitti:

        "...kyllä tallink on näyttänyt suunnan siinä miten palkkoja poljetaan mahdollisimman alas..."

        Sun tekstiäsi. Tarkistapa ite.

        lue kokonaisuus mistä sen lainasit,
        niin helppoa vääristellä toisen kirjoittamaa kun lainaa tekstistä vain itselleen suopean osan.
        tarkistettu on, tallink osaa keinot pitä palkka kustannukset alla, kuten lainaamastasi kohtaan liittyvästä kokonaisuudesta voisit itsekin todeta.

        Tallink tekee sen poljennan vain laillisin keinoin, liputtamalla laivansa mahdollisimman kustannuskuluissa alhaisiin maihin, kuten yllä kirjoitin, vaikka sinä sitä vääristellä yritikin lainaamalla osan kokonaisuudesta.

        tarkastapa itse kokonaisuus mistä tekstin laonasit, vuorostasi!

        tämä kirjoittajalle töttöröö olen huomioksi, olet ihan nimimerkkisi mukainen "töttöröö" mikä sitten lieneekin ...


      • epäillen
        utelenpa vaan kirjoitti:

        @Tadaa

        Kaverini Viikarilla sanoi epäilevänsä että xprs tulee vielä Suomen lipulle mutta että sillon olisi palkkaneuvotteluissa aluevesisopimus eikä merimiesunionin sopimus. Mitä sanot siitä?

        Tuskin viking siirtää viking XPRS suomen lipun alle niin kauaa kuin se on edullisempi pitää kilpailun vuoksi viron lipun alla, siirrettiinhän se just ruotsin lipun alta viron lipun, ei suomen, alle.

        kaverisi voi viikarillasi sanoa mitä vain, katsotaan mieluummin miten viking toimii kustannustehokkaasti ilman kaverisi tai omia kuvitelmiasi


      • hahhahhhahhaaaaa
        näin on kirjoitti:

        lue kokonaisuus mistä sen lainasit,
        niin helppoa vääristellä toisen kirjoittamaa kun lainaa tekstistä vain itselleen suopean osan.
        tarkistettu on, tallink osaa keinot pitä palkka kustannukset alla, kuten lainaamastasi kohtaan liittyvästä kokonaisuudesta voisit itsekin todeta.

        Tallink tekee sen poljennan vain laillisin keinoin, liputtamalla laivansa mahdollisimman kustannuskuluissa alhaisiin maihin, kuten yllä kirjoitin, vaikka sinä sitä vääristellä yritikin lainaamalla osan kokonaisuudesta.

        tarkastapa itse kokonaisuus mistä tekstin laonasit, vuorostasi!

        tämä kirjoittajalle töttöröö olen huomioksi, olet ihan nimimerkkisi mukainen "töttöröö" mikä sitten lieneekin ...

        Miksi sinun jiikoo tekstiä pitäisi lukea ja yrittää aina arvailla että mitähän mahdat tarkoittaa kun puhut palkkojen polkemisesta ja väität ettet ole puhunut palkkojen polkemisesta.... Senat sakaisin, vai ;D


      • hahhahhahhhaaaa
        Ei Jiikoolle :) kirjoitti:

        "Saas nähdä, koska Tallinkilla on varaa Gracen kaltaiseen!"

        Kummatkohan maksaneet enemmän...

        Vikinglinen 2000 luvun alukset:

        XPRS
        Grace

        Tallinkin 2000 luvun alukset:

        Victoria
        Romantica
        SuperStar
        Star
        Baltic Queen
        Baltic Princes
        Galaxy

        Kaipa noiden 7 hinnalla muutama Gracea olisi saanut, ainakin 3-5

        Tallinkilla on kova maksaminen rikkipesureissa tai meridieselissä kun ahnehti määrällisesti Itämeren ja Suomenlahden alusherruutta.... Osti vielä ahneuksissaan Isabellankin :D Ja viikkarilla nauretaan varmasti.


      • näin on
        hahhahhhahhaaaaa kirjoitti:

        Miksi sinun jiikoo tekstiä pitäisi lukea ja yrittää aina arvailla että mitähän mahdat tarkoittaa kun puhut palkkojen polkemisesta ja väität ettet ole puhunut palkkojen polkemisesta.... Senat sakaisin, vai ;D

        No ongelmahan on vain omasi,
        ja itsesi aiheuttama.
        Ei siis vaikutusta muihin, tämä tiedoksi hymiöhäiriköllekin


      • Hyttäri
        näin on kirjoitti:

        No ongelmahan on vain omasi,
        ja itsesi aiheuttama.
        Ei siis vaikutusta muihin, tämä tiedoksi hymiöhäiriköllekin

        Jaha, tuon kirjoittaja on näköjään näitä tyyppejä joiden on saatava viimeinen sana vääristäen jopa omia tekstejään. Kokeillaan nyt kuitenkin vielä:

        Kerro miten Tallink polkee palkkoja? Oletan, että ymmärrät sanaparin merkityksen? Siltä varalta että et, niin palkkojen polkeminen ei ole sama asia kuin liiketaloudelliset toimenpiteet (lippumaan vaihto). Ja täsmennän vielä kertomalla että työskentelen ko. yhtiössä eikä palkkoja ole edes yritetty polkea sanan oikeassa merkityksessä. Tallink ei ole mikään pikkufirma, joka ryhtyisi siihen, etenkään yksinään.


    • TadaaTadaa

      Hmmmm.... Mielenkiintoinen näkemys...
      Entäs jos Tallink ostaa sen myös kuten Isabellan? Sitten VL vuokraisi/hankkisi jonkin efullisen pika-aluksen joka toimii kaasulla tai rikkipesurien asennus olisi siihen edullista? Ei voi tietää...

      • Oikeastaan Tallink k

        Oikeastaan Tallink kaipaisi tällä hetkellä yhtä Starin kaltaista alusta... Mutta epäilen että XPRS ei ole myynnissä.

        Tosin jos se jostain syystä myytäisi Tallinkille, niin tuota reittiä rupeisi ilmeisesti ajamaan Amorella tai Cinderella, ja näiden reitti yhdistettäisi yhdeksi. Tai sitten tyydyttäisi ratkaisuun jossa Mariella/Gabriella tekee päiväkeikan Tallinnaan...


    • Tukia!

      Viking tekee lipun vaihdon samalla hetkellä, kun se saa siitä riittävät tukiaiset. Tallinkista Viking ei välitä.

      • jk - 76

        Samaa mieltä. Xprs tulee vielä Suomen lipulle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe