Missä vika?

äimän käki

Oon elämäni aikana ollut kolmessa vakavemmassa suhteessa. Jokainen niistä on lässähtänyt. Eka suhde nyt ehkä kaatu, koska oltiin niin nuoria ja kokemattomia molemmat, mut sit kaks seuraavaa oli vähä erilaisempia. Molemmat kaatu hiljalleen siihen et muijilla hiipu kiinnostus.

Oon yrittäny katsoa peiliin et onko vika sittenki tässä päässä. Jokaisessa suhteessa oon arvostanut muijaa todella paljon. Pyrkiny kunnioittaan heidän mielipiteitään, vaikka oisinki ollu eri mieltä. Yrittänyt keksiä tekemistä ettei olisi aina vain sellaista istumista se yhdessäolo. Osoittanut rakkautta ja antanut läheisyyttä. Huomioinut toista ja tukenut heitä heidän jutuissaan sen minkä olen pystynyt ja osannut.

Jokaisessa suhteessa olen ollut se jätetty osapuoli. Jokaisesta suhteesta on ollut todella vaikea päästä yli ja en ole voinut aina käsittää sitä, että miksi se toinen ei sitten halunnutkaan mua. On kestänyt helposti vuosikin, että olen ollut oikeasti fine asian kanssa. Suhteiden välissä on ollut useita vuosia, joten en ole heti edellisen suhteen jälkeen lähtenyt seuraavaan.

Eka muija sano mulle aikoinaan jonku riidan yhteydessä, että en ole tarpeeksi mies. Olen kyllä ulkoisesti iso, urheilullinen ja sitä kautta mies, mutta luonteeltani olen hyvin rauhallinen, enkä kovin helposti esimerkiksi riidoissa huuda ja raivoa.

Viimesin muija totes, että olen tossun alla, koska huomioin häntä. Omasta mielestä se oli vain normaalia välittämistä ja et tossun alla oleminen olisi sitä, että hän määräisi ja "kiristäisi" et mitä saan ja voin tehdä.

Jokainen muija on ollut myös aika rauhallisia ja ns. kilttejä tyttöjä. Jokainen on ollut myös suurin piirtein 19-23 kun suhteet on alkanu.

Et mikähän tässä mättää? Mulle on sanottu usein, et oon mukava ja hyvä tyyppi, mutta ei tunne mua kohtaan enää. Tunnun jäävän aina ennen pitkää johonkin friendzoneen. Millanen miehen pitäs olla?

Urheilen ja ulkoisesti olen kyllä ihan mukiin menevä. Luonteeltani olen rauhallinen, mut osaan kyl irrotella. Pyrin harrastamaan paljon erilaisia asioita ja tutustun mielelläni uusiin asioihin. Ystäväpiirini on kyllä melko kapea ja ystävieni kanssa ei aina voi oikein mitään tapahtumia järjestää, joten usein illat on vain sellaista perusistumista ja jutustelua. Näytän tunteeni yleensä melko avoimesti ja osoitan suhteessa naiselle rakkautta paljon ja avoimesti.

Alkanut masentaan, kun tuntuu et nyt on miehessä vika, kun ei onnista kenenkään kans ja aina menee samanlain. Pitääkö olla jotenkin erilainen vai olenko vain tavannut ja ollut suhteessa väärien naisten kanssa?

15

201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kommentti Keijo

      Susta puuttuu jämptiys. Jos akka helisee sulle niin sun pitää sanoa, että prkl nyt loppuu tuo.

      Ja sulla pitää olla mielipiteitä. Mieti nyt, jos myötäilet naiset juttuja esim. Naisesi kysyy sulta, että oliko Brokeback Mountain leffa hyvä niin sä sanot Joo, kun et uskalla sanoa omaa mielipidettäs. Naisesi pitäis melko tossuna sua.

      Ja ole rohkea ja aktiivinen.

      • äimän käki

        En myötäile, jos mulla on jostain asiasta eriävä mielipide. En silti tyrmää toisen mielipidettä, vaikka se olisi eri kuin mun. Jos taas mulla ei oo jostain asiasta mielipidettä, saatan yrittää silti ymmärtää asiaa ja katsoo sitä useammalta kantilta. Täskin ehkä näkyy se, et oon suht rauhallinen ja en hirveänä hätiköi yleensä.


    • mites rakkaus?

      Tunnetko rakkautta? Oletko rakastanut naisiasi ja kertonut sen joka päivä?

      Vaikuttaa tosiaan siltä, että jos et pysty rakastamaan, suhteet jäävät ystävyyden tasolle väkisinkin. Pelkkä välittäminen on ystävyyttä, intohimoinen rakastaminen sytyttää naisen ja pitää lämpimänä, vaikka elämän loppuun asti..

      • äimän käki

        Tunnen rakkautta ja todella syvästi, silloin kun rakastun johon kuhun. Ja todellakin kerron ja osoitan sen usein. Saatan laittaa vaikka kesken päivän toiselle viestillä sydämen tai hymynaaman, jos toinen on ajatuksissa ja ei juuri sillä hetkellä voi soittaa tai muuten toista muistaa. Sit ku näkee oikeasti toista, niin usein halaan ja annan suukon toiselle, koska oikeasti välitän ja rakastan. Välil sit tuntuu, et rakastankohan sit liikaa, et meneekö se toiselta yli. Mulle läheisyys on tosi tärkeää mun rakkaiden kans ja todellakin haluan ainakin omalta osalta sitä osoittaa. Jos on rauhallista kotona ja ei oo mitää häslinkiä menossa niin helposti saatan vain mennä ja ottaa toisen halaukseen/syleilyyn ja jutella jotain. Mun mielestä se on just mukavaa ja pystyy siinä samalla toiselle osottaan, et hei mä oikeasti rakastan.


    • Kissankultaa

      Ehkä vaan aiheutat aina vastakumppanillesi arvottomuuden tunteen. Naiset ei vaan riitä sulle ja siksi tuntee huonoa itsetuntoa. Ero on silloin parempi.

      Sun pitää löytää sitten joku nainen joka on 1/100000000 joka pystyisi samaan kuin sinä.

      • äimän käki

        En ymmärrä mitä tarkoitat. Sillon kun rakastun, on rakkauteni kohde lähes palvonnan kohteena, koska mun tunteet on niin vahvat. Siks vähän outoo et tuntis itsensä arvottomaksi. Vai tarkoitatko et muijat kokis ja kuvittelis et ne ei riitä mulle? Jos näin nii tätäkää en kyl ymmärrä ku yrittäny ainaki jokaiselle nuistaki osoittaa ja sanoo et kuin huippuja ne on ollu just sellasina ku ne on.


    • Kyllä se siitä

      Äh pöh. Nuo rakkaustarinasi vaan kantoivat nyt tähän asti, eivät pidemmälle. Ei niissä nyt muuta.

      Kun tapaat taas uuden ihmisen, hän on erilainen kuin joku näistä. Joudut joka päivä opettelemaan, miten tämän henkilön kanssa toimitaan tällaisessa tilanteessa.... Ihan yks ihailee, vaikka sitä ennen olisit saanut stipendin loistavasta käytöksestä jonkun toisen ihmisen kanssa tai kunniakirjan suomi24:stä. Ei todellisuudessa ole sellaista homogeenistä ryhmää nimeltä naiset, jollaista voisit opiskella manuaalista - läheisessä suhteessa joudut nimenomaan huomaamaan, että jokainen on yksilö. Ja yksilö voi pahoin, jos se pakotetaan ahtaisiin raameihin toteuttamaan esim.jonkun mielikuvaa siitä, millaisia ovat naiset.

      Eli eipä muuta, kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Onnea ihmissuhteisiisi!

      • äimän käki

        Nojoo toki pitää jokaisen kans opetella se eläminen ja oleminen aina erikseen ja ei voi ulkoo opetella mitää käytöksiä ja tapoja. Se et miks tän asian toin esille, on et ku aloin kelaileen näitä juttuja ja tajusin, et näissä tapauksissa on tosi paljon samanlaisuutta ja et jos sit täällä kertoisin tästä nii joku ehkä osais antaa jotain ulkopuolista näkökulmaa, et jos teenkin aina tai olisin aina jotain mikä sit vie nuo muijat mun luota pois ja en vaa ite sitä tajuu. Ja ehkä sit joskus vastaan tulee joku jonka kans natsaa ihan loppuun asti, mut nyt vaa tästä tuoreimmasta jutusta on sen verta vähä aikaa, et pettymys on vielä tuore ja yritän vaa miettii et mikä täs on ku ei onnistu.


      • Halipulainen
        äimän käki kirjoitti:

        Nojoo toki pitää jokaisen kans opetella se eläminen ja oleminen aina erikseen ja ei voi ulkoo opetella mitää käytöksiä ja tapoja. Se et miks tän asian toin esille, on et ku aloin kelaileen näitä juttuja ja tajusin, et näissä tapauksissa on tosi paljon samanlaisuutta ja et jos sit täällä kertoisin tästä nii joku ehkä osais antaa jotain ulkopuolista näkökulmaa, et jos teenkin aina tai olisin aina jotain mikä sit vie nuo muijat mun luota pois ja en vaa ite sitä tajuu. Ja ehkä sit joskus vastaan tulee joku jonka kans natsaa ihan loppuun asti, mut nyt vaa tästä tuoreimmasta jutusta on sen verta vähä aikaa, et pettymys on vielä tuore ja yritän vaa miettii et mikä täs on ku ei onnistu.

        Mä ainakin kaipaan kaltaistasi miestä. Et ole vielä törmännyt naiseen,joka arvostaa noita asioita. Ehkä myöhemmin löydät naisen,joka eronnut huonosta suhteesta ja arvostaa kaltaistasi. Tasan ei käy onnenlahjat. Olen valintani tehnyt ja joka päivä toivon elämääni luettelemiasi asioita. Onnea elämääsi.


      • Kyllä se siitä
        äimän käki kirjoitti:

        Nojoo toki pitää jokaisen kans opetella se eläminen ja oleminen aina erikseen ja ei voi ulkoo opetella mitää käytöksiä ja tapoja. Se et miks tän asian toin esille, on et ku aloin kelaileen näitä juttuja ja tajusin, et näissä tapauksissa on tosi paljon samanlaisuutta ja et jos sit täällä kertoisin tästä nii joku ehkä osais antaa jotain ulkopuolista näkökulmaa, et jos teenkin aina tai olisin aina jotain mikä sit vie nuo muijat mun luota pois ja en vaa ite sitä tajuu. Ja ehkä sit joskus vastaan tulee joku jonka kans natsaa ihan loppuun asti, mut nyt vaa tästä tuoreimmasta jutusta on sen verta vähä aikaa, et pettymys on vielä tuore ja yritän vaa miettii et mikä täs on ku ei onnistu.

        Varmasti tuo kelailu on fiksua, varsinkin kun olet huomannut toistuvia teemoja - tietynlaisella käytöksellähän saa toiset ihmiset toimimaan tietynlaisesti, ja se taas aiheuttaisi toistuvan tapahtumien ketjun... Kasvaminen ihmisenä on hieno tavoite - ja ilmeisesti me ihmiset siinä myös useimmiten onnistumme - jostain joskus luin ihmisen miellyttävien piirteiden lisääntyvän vanhuudessa - ei tiedetty aiheuttaako vanhuus itsessään sen, vaiko ihmisen oma tahto kehittyä. Minä veikkaan jälkimmäistä:).

        Kuuntelin kerran erään vuorikiipeilijän esitelmää. Olivat olleet kaverin kanssa etelänavalla ja välit olivat alkaneet kiristymään. Keksivät soittaa NASAlle ja kysyä, miten astronautteja koulutetaan sietämään toisiaan. NASAlta oltiin vastattu, että opettelemalla tuntemaan toisiaan. Että jos toinen tuntuu raivostuttavalta ja väärältä, se johtuu siitä, ettemme ymmärrä tätä toista, koska emme tunne häntä. Lisäämällä ymmärrystä yhteistyö helpottuu.

        Voi olla, että tuo vuorikiipeilijän kertomus on aikaa myöten värittynyt omilla näkemyksilläni, enhän enää sanatarkkaan muista... Mutta pointtini oli, että ristiriitatilanteissa muistaisit tuon ajatuksesi itsestäsi tietyn kaavan toteuttajana - ja lähtisit murtamaan sitä keskittymällä kuulemaan, mitä toinen oikeasti sanoo ja tarkoittaa näennäisen idiootin riitakäyttäytymisensä takana. Että onko se jotain, mitä et vaan tajunnut, ja lähdit taas kuuntelemaan sitä jotain vanhaa ääniraitaasi aivoistasi, joka ohjaa aina samaan lopputulokseen? Ja näin se toinen ihminen toimisi sinulle oppaana ja opettajana parempiin ihmissuhteisiin ja itsetuntemukseen. Eikä sun tarvitsisi miettiä mitä teet väärin tai missä olet huono - se toinen on kaikista vaihtoehdoista jo valinnut sun kanssasi olemisen, jotain hyvää sussa siis täytyy olla. Nyt vaan etsit sen, miten saat juuri tämän toisen ihmisen kasvot loistamaan:)

        Helpommin sanottu kuin tehty, enkä voi edes tällä kaavalla luvata ihmissuhteille kestävyyttä... Ja jos tuo kirjoittamani kuulosti pelkälle liibalaaballe, niin unohda koko juttu. Sä etsit omat kysymyksesi ja niihin oikeat vastauksesi, ja hyvä niin. Tollen ajatusta mukaillen: oppilas löytää opettajansa:)


    • miesvm_1967x

      Itse lähtisin naisen kunnioittamisesta. Jos rakastaa ja kunnioittaa naistaan niin ei se kyllä mikään "muija" ole! Voi olla että olen taas liian konservatiivinen enkä ymmärrä nykyslangia, mutta minun vaimoni ei koskaan ole minun puhekielessäni "muija". Mun mielestä tuo sana halventaa ja esineellistää liikaa sitä naista, jonka kuuluisi olla kumppanisi. Vai puhutko miespuolisista kavereistasikin kullinnuppeina? Semmosia kun menet nakkikioskin jonossa sopottamaan niin hampaat lähtee äkkiä saturnukseen.

      • miesvm_1967x

        Sun suurin ongelma siis lienee se ettet näe omaa kulliasi tai napaasi kauemmas (kumpi lienee pidempi?) vaikka kuvittelet niin. Millon sanoit "muijallesi" viimeksi että kuules muijasein, käypäs sohvalle pötkölleen, teen sulle iltapalaa ko telkusta tulee kiva nyyhkydraamarakkausleffa. Niin sil välin kun kattelet sitä, kyynelehdit ja nautit iltapalaa niin minäpä tiskaan ja hiukan siivoilen sillä välin.

        Rakkautta on se että ottaa toisen huomioon kokonaisvaltaisesti ja tekee asioita niin että toisen on hyvä olla. Kaikki muu on paskapuhetta.


      • miesvm_1967x
        miesvm_1967x kirjoitti:

        Sun suurin ongelma siis lienee se ettet näe omaa kulliasi tai napaasi kauemmas (kumpi lienee pidempi?) vaikka kuvittelet niin. Millon sanoit "muijallesi" viimeksi että kuules muijasein, käypäs sohvalle pötkölleen, teen sulle iltapalaa ko telkusta tulee kiva nyyhkydraamarakkausleffa. Niin sil välin kun kattelet sitä, kyynelehdit ja nautit iltapalaa niin minäpä tiskaan ja hiukan siivoilen sillä välin.

        Rakkautta on se että ottaa toisen huomioon kokonaisvaltaisesti ja tekee asioita niin että toisen on hyvä olla. Kaikki muu on paskapuhetta.

        Ja muista viedä nessuja kanssa olkkarin pöydäl..


      • miesvm_1967x
        miesvm_1967x kirjoitti:

        Ja muista viedä nessuja kanssa olkkarin pöydäl..

        Kaikkein parasta tietysti olisi jos asennoituisit oikein ja siivoamisen jälkeen menisit ottamaan naisesi kainaloon siellä soffalla ja tirauttaisit itsekin muutaman kyyneleen, jakaisitte nessut. SE on todellista miehisyyttä.


    • 16 + 6

      Nuo eivät vielä mitään naisia ole olleetkaan, tyttösiä vain. Niiden pitää vielä nähdä elämää ja saada kunnon kolhuja, ennen kuin se alkaa aueta, mikä miehessä oikeasti on tärkeää ja arvostettavaa. Poikkeuksiakin tietysti on, mutta ovat kovin harvassa. Joku päivä sinun arvosi vielä ymmärretään ja se on menoa sitten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2612
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1988
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe