Missä vika

Kaksi entistä kania.

Olemme onnellinen ehkä liiankin kaverillinen pari jolla pian 20 v yhteinen matka. Meillä on mukavaa mutta rvalle ei seksi maistu vaikka kuinka järjestelisin ajan ja paikan kondikseen. Seikokki sekä halu itsellä ok mutta joka ilta kun vonkaan hyytyy kun en vain nappaa. Ok - elämä on hektistä lasten harrastusten sekä työkiireiden takia, mutten ymmärrä miten ennen kahdesta niin kanista toinen on jäätynyt pakaste pupuksi :( Ja vaikka on kiire niin se ei ole vaikuttanut omiin haluihin. Vaikka hieron niskaa, selkää ja sivelen varpaita/jalkoja wink wink mielessä en saa syttymään saatikka puuhastelemaan. Ja jos saan painiminen pakkopullaa josta en nauti itsekkään kun tiedän että asia on pakollinen paha joka hoidetaan näyttelemällä ohi. Fakke kun haluaisin vielä elämässä rakkautta ja kosketuksia... Onko vastaavasta kokemuksia ? Ja ne "muijas panee pikkujouluissa työkaveria" kommentit voitte jättää pois....

34

388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie aattelin

      Onko vaimo väsynyt? Jos on liian väsynyt ei jaksa. Osallistutko kotitöihin?

      • ei mittään

        Meillä kuta kuin sanoin kuin ap:lla. Ei auta puheet, ei teot eikä lirkutukset. 20 vuotta olen pitänyt kotia kasassa toisen keskittyessä töihin ja harrasteisiin, joten ei kannata kysyä mitens ne kotityöt on jaettu?


      • nainen olen

        Voi jestas. Taas tuo väsymys kortti heitettiin pöydälle ja tietysti vika on miehessä, joka ei hoida omalta osaltaan arjen sujumista. Entä jos vika onkin naisen asenteessa? Marttyyrimaisesti huolehditaan kaikesta arjessa eikä anneta toiselle mitään mahdollisuutta osallistua hommiin. Ja tottakai sitten väsyttää.

        Seksi on ihanaa. Parisuhteen liima ja sen suola ja sokeri. Millä perusteella parisuhteessa pitäisi aina toimia seksin suhteen sen haluttomamman osapuolen ehdoilla? Jos toisesta oikeasti välittää, niin haluaa tuottaa mielilhyvää hänelle vaikka ei aina itseä huvittaisikaan. Sehän on parasta seksissä nähdä miten toinen nauttii. Ja aina siinä itsekin syttyy kun höllentää nutturaa ja jättää arjen ja väsymyksen ajattelemisen hetkeksi taka-alalle.

        Älkää naiset aina syyllistäkö heti miestä, jos joku kertoo, ettei vaimo halua seksiä. Ap tuntuu oman kertomuksensa perusteella mieheltä, joka oikeasti rakastaa vaimoaan ja himoitsee häntä. Vaimon käytös on käsittämätöntä.


      • Luonnollista
        nainen olen kirjoitti:

        Voi jestas. Taas tuo väsymys kortti heitettiin pöydälle ja tietysti vika on miehessä, joka ei hoida omalta osaltaan arjen sujumista. Entä jos vika onkin naisen asenteessa? Marttyyrimaisesti huolehditaan kaikesta arjessa eikä anneta toiselle mitään mahdollisuutta osallistua hommiin. Ja tottakai sitten väsyttää.

        Seksi on ihanaa. Parisuhteen liima ja sen suola ja sokeri. Millä perusteella parisuhteessa pitäisi aina toimia seksin suhteen sen haluttomamman osapuolen ehdoilla? Jos toisesta oikeasti välittää, niin haluaa tuottaa mielilhyvää hänelle vaikka ei aina itseä huvittaisikaan. Sehän on parasta seksissä nähdä miten toinen nauttii. Ja aina siinä itsekin syttyy kun höllentää nutturaa ja jättää arjen ja väsymyksen ajattelemisen hetkeksi taka-alalle.

        Älkää naiset aina syyllistäkö heti miestä, jos joku kertoo, ettei vaimo halua seksiä. Ap tuntuu oman kertomuksensa perusteella mieheltä, joka oikeasti rakastaa vaimoaan ja himoitsee häntä. Vaimon käytös on käsittämätöntä.

        Kaikki aloittavat elämänsä maidolla. Osalla maito jää myöhemmin ruokavaliosta, osa litkii maitoa koko elämänsä.

        Pieni lapsi juoksee mielikseen pallon perässä. Osalla palloilu loppuu viimeistään murrosiässä, osa palloilee koko elämänsä.

        Ihastunut pariskunta nai taajaan. Osalla naiminen loppuu viimeistään lasten synnyttyä, osa jatkaa harrastusta koko elämänsä.


      • vonkaus vie halut
        nainen olen kirjoitti:

        Voi jestas. Taas tuo väsymys kortti heitettiin pöydälle ja tietysti vika on miehessä, joka ei hoida omalta osaltaan arjen sujumista. Entä jos vika onkin naisen asenteessa? Marttyyrimaisesti huolehditaan kaikesta arjessa eikä anneta toiselle mitään mahdollisuutta osallistua hommiin. Ja tottakai sitten väsyttää.

        Seksi on ihanaa. Parisuhteen liima ja sen suola ja sokeri. Millä perusteella parisuhteessa pitäisi aina toimia seksin suhteen sen haluttomamman osapuolen ehdoilla? Jos toisesta oikeasti välittää, niin haluaa tuottaa mielilhyvää hänelle vaikka ei aina itseä huvittaisikaan. Sehän on parasta seksissä nähdä miten toinen nauttii. Ja aina siinä itsekin syttyy kun höllentää nutturaa ja jättää arjen ja väsymyksen ajattelemisen hetkeksi taka-alalle.

        Älkää naiset aina syyllistäkö heti miestä, jos joku kertoo, ettei vaimo halua seksiä. Ap tuntuu oman kertomuksensa perusteella mieheltä, joka oikeasti rakastaa vaimoaan ja himoitsee häntä. Vaimon käytös on käsittämätöntä.

        Ei naistakaan pidä syyllistää, ettei ole seksihaluja! Eikä ole mitään syytä alkaa seksileluksi kellekään, syynä haluttomuuteen voivat olla asiat, jotka on syytä selvittää puhumalla. Selvittämättömiä asioita ei hoideta väkinäisellä seksillä todellakaan.

        Ap:n vaimon käytös on oikein ymmärrettävää. Olisi kiva lukea hänen versionsa asioiden tilasta, totuus voi hyvinkin olla toisenlainen..


      • eräs näkökulma
        ei mittään kirjoitti:

        Meillä kuta kuin sanoin kuin ap:lla. Ei auta puheet, ei teot eikä lirkutukset. 20 vuotta olen pitänyt kotia kasassa toisen keskittyessä töihin ja harrasteisiin, joten ei kannata kysyä mitens ne kotityöt on jaettu?

        Olen nainen ja kotityöt eivät koskaan ole näytelleet mitään roolia suhteessa seksin määrään tai laatuun. Mies ei naisten töihin koske, koska se on hänen periaatteensa, ja tällä hetkellä osa perinteisistä miesten töistäkin kuuluu minulle. Peiton heilumiseen molempia tyydyttävällä tavalla on erityisesti vaikuttanut se, että tunteista puhutaan. En tarkoita imelää lirkutusta, mitään teatteria, vaan sitä, että jos joku asia harmittaa, siitä puhutaan. Liitto meilläkin melkein hajosi ennen kuin tämän ymmärsimme, tärkeintä on puhua hänelle, jonka kanssa on parisuhteessa, ei muille. Muille avautuminen aiheuttaa ikävän solmun, jonka aukaisemiseen tarvitaan moninkertainen työ.

        Parhainta suhteessamme on ottaa irtiotto arkiaskareista. Yhden yön loma yhdessä puuhaillen ja johonkin toiseen kaupunkiin tutustuen on ollut paras piriste suhteelle. Lomaselle minut on "kaapattu" kesken ruoanvalmistuksen ja kun alkujärkytyksestä selvisin, niin aivan mahtavaa oli. Vastaavasti olen itse järjestänyt omia yllätyksiäni. Joskus parisuhteen hoitoon tarvitaan ripaus hulluutta ja paljon luovuutta.


      • 15 + 13
        vonkaus vie halut kirjoitti:

        Ei naistakaan pidä syyllistää, ettei ole seksihaluja! Eikä ole mitään syytä alkaa seksileluksi kellekään, syynä haluttomuuteen voivat olla asiat, jotka on syytä selvittää puhumalla. Selvittämättömiä asioita ei hoideta väkinäisellä seksillä todellakaan.

        Ap:n vaimon käytös on oikein ymmärrettävää. Olisi kiva lukea hänen versionsa asioiden tilasta, totuus voi hyvinkin olla toisenlainen..

        "Ei naistakaan pidä syyllistää, ettei ole seksihaluja!"

        Ei pidäkään.

        "Eikä ole mitään syytä alkaa seksileluksi kellekään,"

        Samaa mieltä, vaikka sekin ratkaisu ilmeisesti joillakuilla toimii.

        "syynä haluttomuuteen voivat olla asiat, jotka on syytä selvittää puhumalla"

        Haluttomuus on normaali asiaintila, jota ei yleensä voi korjata. Jos minua ei haluta lähteä sienimetsälle tai rokkikonserttiin, pitääkö minun selvitellä syytä keskustelemalla?


      • vonkaus vie halut
        15 + 13 kirjoitti:

        "Ei naistakaan pidä syyllistää, ettei ole seksihaluja!"

        Ei pidäkään.

        "Eikä ole mitään syytä alkaa seksileluksi kellekään,"

        Samaa mieltä, vaikka sekin ratkaisu ilmeisesti joillakuilla toimii.

        "syynä haluttomuuteen voivat olla asiat, jotka on syytä selvittää puhumalla"

        Haluttomuus on normaali asiaintila, jota ei yleensä voi korjata. Jos minua ei haluta lähteä sienimetsälle tai rokkikonserttiin, pitääkö minun selvitellä syytä keskustelemalla?

        Tiedän vuosien kokemuksesta, että juuri seksuaalisiin haluihin ovat vaikuttaneet asiat, jotka on syytä selvittää puhumalla kumppanin kanssa. Olen huomannut saman myös toisessa osapuolessa, että jos joku asia hiertää, ei innosta seksikään. Kun asiat on selvitetty, ovat halutkin palanneet.

        Seksuaalinen intohimon tunne on eri tunne, kuin halu lähteä jonnekin tekemään jotakin. Vai tuleeko kehoosi samat lämpimät ja kihelmöivät virtaukset ja alapääsi reagoi valmistautuen yhdyntään, kun haluatkin poimimaan sieniä? Itselläni seksihalu on kyllä ihan eri tunne, ja äärimmäisen herkkä katoamaan, jos kumppanin kanssa on jossain asiassa sukset ristissä.


    • eräs ex-vaimo

      Rakkaus sytyttää. Rakastatko vaimoasi? Sanotko sen hänelle?

      Vonkaamalla hyytyy kenen vain halut!!! Onko hierontasi ja sivelysi vain sitä, että haluat sillä itsellesi vastapalveluksia? Antamisen kuuluu olla pyyteetöntä, vaatimalla vaivihkaakin et saa lopulta mitään.

      Oletko pitänyt itsesi kondiksessa ja haluttavana, vai antanut itsesi lössähtää?

    • lahnallinen

      Hyvinkin tuttua! Meillä on juuri tuollaista. Vilpitön rakastelu puuttuu. Joka kerta kun ollaan sängyssä niin hän ei ole hommassa mukana ja "hoputtaa" että nopeesti ny. Tuntuu minusta täysin tilasto merkinnältä nuo kerrat.Hän pääsee sanoman että justhan me nussittiin... Noin kerta viikkoon tämä tilasto kuitataan suoritetuksi. Viimeksi oli jo törkeää kielen käyttöö. Päästoin kahdestaan saunaan ettei lapset ollu mukana. Viime seksi kerrasta oli pari viikkoa. Kun oltiin pesun loppu vaiheessa hän sanoi tuiskahtamalla vaikka en mitään ehdotellu, tuu nopeesti takaa nii ei tarvii taas miettiä ettei oo oltu yhessä.. Voi vi..u kun syletti mutta minkäs teet. Muuta minuutti ja tilasto oli taas plussalla.. Kyllä tää kymyys seksi asioissa ajaa meidät vielä karikolle. Ei minusta parisuhteessa toista voi unohtaa seksissäkään niin vaan. Minustakaan ei enää peti hommat tunnu hyvältä kun toinen on vaan lahna joka ei eväänsä väräytä, näin kärjitetysti. Arki kyllä muuten pyörii kuten teilläkin. Ollaan käyty joo parisuhdeterapiatkin.. Minusta alkaa tuntua että kun nainen alkaa vähänkään puutua suhteessa ja miettiä muita uroksia niin makkari elämää ei saa takaisin samoille raiteille. Mun nainen petti reilu vuosi sitten. Mutta eipä kuitenkaan halunnu erota vaikka ehdotin. Siitä kyllä jäi muhun syvät arvet ja mitäpä luulet miltä tuntuu kun nainen vielä käyttäytyy makkarissa näin mua kohtaan. En kyllä yhtään tiedä paranisko vaihtamalla akka vai tyytyäkkö vaan tähän tilastojen täyttöön, kun muuten homma pelaa ja häntä rakastan ja hän minua. Ja kyllä meillä on läheisyyttä ja pyöritän jopa enmmän kuin hän näitä kotitöitä. Rakastelu sanan varsinaisessa merkityksessä uupuu. Mutta jospa se sieltä vielä löytyis kun se meillä joskus kuitenkin oli...

    • tsemppiä pupuiluun

      Kaksi entistä kania kirjoittajalle. Kauniisti osasit kirjoittaa, olemme niin erilaisia. Olen ajoittain jäätynyt pakastepupuksi, mutta aina yrittänyt huomioida pupuni, kun kiinnostusta on osoitettu.

      Syitä pakastepupuna oloon oli jossakin vaiheessa se, että aina, kun toinen pupu edes kosketti ja teki sen yleensä äkisti kesken töiden, niin en heti syttynyt. Kotitöiden työtaakka oli kova ja kun hyvänä pito muutoin puuttui eli aina kosketus merkitsi seksiä, ei koskaan vaan muuta pupuilua. Alkoi ahdistaa ja siksi seksikin tuntui työltä, jonka lisäsin työtaakkalistaan. Nais- ja miespuput on erilaisia ja tunnelmaan virittäytyäkseen tarvitsee fiiliksen, kanifiiliksen. Se ei vain tule sillä, että toinen pupu esittelee heilutellen ja sanoo hyppää messiin.

      Vakavampia syitä pakastepupuiluun on sairaudet, joiden vaikutusta ei aina tule tajunneeksi. Näitä riittää aineenvaihduntasairauksista koomaan. Jos keho käy hitaalla niin pupuilu ei valitettavasti ole ensimmäisenä mielessä. Itselläni ehkäisypillerit olivat niin tehokkaita, että vaikuttivat halukkuutta vähentävästi. Vanhemmalla pupulla voi myös tulla limakalvot niin ärtyneiksi, että siinä pelossa pakastuminen on selvää. Edelliseen on helpottavat aineensa, mutta jos pääpupu ei käyttöä hyväksy, niin minkäs teet. Se mikä aiheuttaa kirvelyä toisella, ei aiheuta sitä toisella.

      Jospa yrittäisimme pupuilla sopusoinnussa ymmärtäen puputtelukaveria. Jossain vaiheessa on avattava sanainen arkku ja uskallettava puhua siitä samasta asiasta omalle pupulle, josta tännekin kirjoitti. Väittäisin, että se tuottaa parhaimman tuloksen ja ehkä myös nopeammin.

      • kysyvänainen

        Tässä oli joku kirjottanu kyllä hyvin.

        Itellä tuli vielä mieleen että voisiko aloittaja kirjoittaa vaimolleen KIRJEEN johon saisi ajan kanssa ja harkinnalla kerätä viestin siitä että miltä oman rakkaan kylmyys tuntuu ja että mitä haluaisit muuttuvan jne?


    • lauanTaina

      Nainen tuollainen. Ehkä olen tarinan kaltainen nainen?

      Minulla on hyvä ja kiva mies. Liittoa takana pian 30 v. Saatiin neljä toivottua lasta kuudessa vuodessa. Hyvää elämää minun mielestäni ja luulen, että miehenkin mielestä.

      Seksin suhteen oltu eriparisia - välillä vähemmän välillä enemmän. Ihan alussa rakastumisen vaiheessa sitä ei huomannut. Kun suhde seestyi kävi ilmi, että mieheni tarpeet olivat suuremmat. Tykkäsin kyllä seksistä, mutta vähempi olisi ollut parempi. Jonkinlaiseen kompromissiin kait päästiin.

      Saatiin lapset ja siinä vaativassa hoitosavotassa meni vuosia. Seksiä toki oli, mutta luultavasti aivan liian vähän miehen mielestä. Olin niin väsynyt, en jaksanut haluta. Mies olisi jaksanut aina - siinä ei väsymykset tai flunssat haitanneet.

      Luulen, että biologiallakin on osansa. On tarkoituksenmukaista, että ei haluta eikä lapsia tulisi lisää, jotta pystyisi hoitamaan ne jo olevat. Minulla oli röörit poikki siinä vaiheessa eli se puoli oli kunnossa, mutta siis noin yleensä ja laajemmin.

      Tuolta ajalta muista, kuin välttelin kosketusta ja ihan viatontakin läheisyyttä. Ei ole kivaa sanoa EI ja siksipä yritti väistää tilanteita, jotka voisivat johtaa siihen. Toki ymmärsin miehen tarpeet, mutta tarpeensa ne oli minullakin ja seksi ei juurikaan kuulunut tarpeisiini niinä vuosina. Oikein vai väärin? En minä ilkeyttäni pihistellyt. Onneksi mieskin oli ymmärtäväinen ja niistäkin vuosista selvittiin. Arki oli koko ajan hyvää. Kunnioitusta oli puolin ja toisin ja aina on käyttäydytty hyvin toisiamme kohtaan.

      No nyt on lapset nuoria aikuisia ja kukaan ei pyöri jaloissa. Seksiä on enemmän kuin ruuhkavuosina, mutta ehkä miehen mielestä liian vähän. Eli eriparisia ollaan edelleen.

      Pitäisikö minun muuttua väkisin toisenlaiseksi? Lääkkeillä? Hormoneilla? En halua muuttua - haluan olla tällainen minä.

      Miehellä on tietysti lupa ja oikeus jättää tämä liitto, jos hän niin haluaa. Jos hän haluaa ja tarvitsee seksiä enemmän kuin minä pystyn ja haluan antaa, niin toki tie on vapaa.

      Sellaista ei ole näköpiirissä, mutta aika näyttää. Kompromissejä on tehty tässä asiassa ja monessa muussakin. Arki toimii, meillä on kivaa, meillä on monia yhteisiä suunnitelmia ja unelmia. On hienoa yhdessa seurata ja välillä tukeakin nuortemme elämää. Elämä on hyvää. Minun mielestäni.

      Jos mieheni mielestä ei ole ja hän näkee muulla paremman elämän mahdollisuuden hän on toki vapaa lähtemään. Luulen että en olisi katkera. Sain paljon. Olen useasti sanonut "ei" ei nyt, nyt ei jaksa, ei vaan pysty. Ikävää on sanoa niin ja varmasti ikävää on se kuulla. Mutta minä olen minä ja hän on hän - tarpeinemme olemme tällaisia yhteensopimattomia.

    • Kaksi entistä kania

      Kotityöt tehdään fifty-fifty ilman rajoja ja teen aina mukisematta ne miesten työt mitkä minun pitääkin. Toki jos näen tarpeelliseksi, hoidan puolisonikin hommat jos olen esim aiemmin kotona. Ja kaikki vain siksi että haluaisin antaa mahdollisuuden rentoutua luullen että siten antaisin hyvän mielen ja jopa sytyttäisin liekin. Hieronta ei ole vain seksin esileikkiä vaan oikeaa hierontaa. Toki myönnän että esim jalkojen hieronnasta joskus saan helposti kicksit jonka verukkeella hivuttelen käsiäni muuuallekin, tosin lähes aina huonolla menestyksellä ja koen "paineen nousun " normaaliksi ihmisellä joka tuntee. Ja vielä lopuksi Rakastan, sen olen myös kertonut mutten enää tiedä kauanko jaksan yksin yrittää. Ymmärrän erilaisuuden ja erilaiset tarpeet, mutten sitä miksi tietoisesti jäädytetään toinenkin vaikkei itseä nappaa esim em seksi. En minä edes joka viikko vonkaa ja sen harvan kerran kun onnistuu olisi mukavaa jos siinä olisi tunteitakin mukana eikä tapahtuma olisi pelkkä pakollinen suoritus...

      • Kaksi entistä kania

        Niin, ja hoidan itseänikin. En ole lössähtänyt vaan viriili pian viisikymppinen itsestään huolta pitävä aikuinen mies joka pitää kuntoaan yllä liikunnalla ja joka kaipaa edelleen kosketuksia, halauksia ja muita mukavia juttuja. Ehkä olen liian herkkä ja liian ajatteleva. En ymmärrä tyytyä kohtalooni vaan odotan edelleen jotain suurta nautintoa elämäni ehtoo puolelle... :)


      • NäinMeillä
        Kaksi entistä kania kirjoitti:

        Niin, ja hoidan itseänikin. En ole lössähtänyt vaan viriili pian viisikymppinen itsestään huolta pitävä aikuinen mies joka pitää kuntoaan yllä liikunnalla ja joka kaipaa edelleen kosketuksia, halauksia ja muita mukavia juttuja. Ehkä olen liian herkkä ja liian ajatteleva. En ymmärrä tyytyä kohtalooni vaan odotan edelleen jotain suurta nautintoa elämäni ehtoo puolelle... :)

        Oletko koskaan todella kertonut vaimollesi tuntemuksistasi? Enkö tarkoita nyt sitä että haluaisit enemmän seksiä vaan sitä miltä sinusta tuntuu kun toinen ei halua tai harrastaa seksiä vastentahtoisesti ja kylmänä? Tietääkö hän mitä asiasta todella ajattelet ja mitä tunnet?
        Jotenkin minusta tuntuu että ei hän tiedä. Tai suojelee itseään olemalla ajattelematta. Luulen että voisi olla hyvä joskus oikeasti avautua, ihan syyttelemättä ja syyllistämättä. Vain kertoa miten pahalta tuntuu. Voi olla että se avaisi joitain lukittuja ovia ja hänkin voisi kertoa asiaan vaikuttavia seikkoja ja omia tuntemuksiaan joita sinä et vielä tiedä.


      • vonkaus vie halut

        "En minä edes joka viikko vonkaa"

        Yksikin vonkaus on seksin lopullinen tuho, pysyvästi. Et tule saamaan enää tässä suhteessa tunteellista seksiä, kun sen ensimmäisen kerran olet seksiä vonkunut.

        "olen myös kertonut mutten enää tiedä kauanko jaksan yksin yrittää"

        Tuo oli viimeinen naula arkkuun. Nainen ajattelee, että olet jo luovuttanut, ja naisen syyllistäminen ja kiristäminen ei muuta tee, kuin lopettaa suhteenne hyvinkin pian. Mutta se on varmaan vaan hyväksi molemmille.


      • KysynVaan-76
        vonkaus vie halut kirjoitti:

        "En minä edes joka viikko vonkaa"

        Yksikin vonkaus on seksin lopullinen tuho, pysyvästi. Et tule saamaan enää tässä suhteessa tunteellista seksiä, kun sen ensimmäisen kerran olet seksiä vonkunut.

        "olen myös kertonut mutten enää tiedä kauanko jaksan yksin yrittää"

        Tuo oli viimeinen naula arkkuun. Nainen ajattelee, että olet jo luovuttanut, ja naisen syyllistäminen ja kiristäminen ei muuta tee, kuin lopettaa suhteenne hyvinkin pian. Mutta se on varmaan vaan hyväksi molemmille.

        Eli vaikka naiset aina valittavat että mies "ei puhu" niin heti jos mies oikeasti puhuu siitä mitä ajattelee, se onkin väärin ja pilaa kaiken?


      • 12 + 9
        KysynVaan-76 kirjoitti:

        Eli vaikka naiset aina valittavat että mies "ei puhu" niin heti jos mies oikeasti puhuu siitä mitä ajattelee, se onkin väärin ja pilaa kaiken?

        Tismalleen. Puhumisen ansaan ei pidä mennä, koska normaali nainen ei suostuisi miehelle, jos oikeasti tuntisi hänet.


    • Kaksi entistä kania

      Olen kertonut ja Hänen sanoin : seksi ei mahdu hänen tärkeimpien asioiden listansa top 10:n...

      • NäinMeillä

        Niin, HÄNEN tärkeimpien asioden. Oletko koskaan kysynyt, eikö hänen mielestään olisi YHTEISEN avioliittonne tähden aika tärkeää että SINUN tärkeimmät asiat tulisivat myös avioliitossannen riittävästi otettua huomioon? Tai ymmärtääkö hän mitkä voivat olla seuraukset jos näin ei tapahdu?

        Tiedän itse että oman vaimoni top 5 asioihin ei myöskään kuulu seksi. Mutta koska avioliittomme toimivuus ja minun hyvinvointini on taatusti hänen top 5 listallaan, hän myös tekee jotain sen eteen.


      • poppis.

        Mihin kohtaan tuota top 10 listaa kuuluu parisuhteenne ja sinä?


      • NäinMeillä
        poppis. kirjoitti:

        Mihin kohtaan tuota top 10 listaa kuuluu parisuhteenne ja sinä?

        Perhe lapsineen ja parisuhde (ja siinä siis minä) ovat vaimollani ykkösinä - ihan kuten minullakin.


      • poppis.
        NäinMeillä kirjoitti:

        Perhe lapsineen ja parisuhde (ja siinä siis minä) ovat vaimollani ykkösinä - ihan kuten minullakin.

        Miten parisuhteen hyvinvoinnin voi erottaa seksistä?


      • NäinMeillä
        poppis. kirjoitti:

        Miten parisuhteen hyvinvoinnin voi erottaa seksistä?

        Ei sitä voikaan. Mutta liian moni (varsinkin nainen) yrittää silti sen tehdä. Ajatellaan että jos ei itsea haluta niin se vain on niin eikä se saisi silti vaikuttaa parisuhteeseen mitenkään. Mutta kyllä se vain vaikuttaa.


    • Ei voi kun päätä pudistella ja syvästi ihmetellä kun luki tämän ketjun viestejä...

      Väsymys ja ajanpuute ovat pelkkiä tekosyitä. Jos jotain haluaa, ni aikaa ja energiaa kyllä siihen löytää. Joka koittaa muuta väittää, ei muuta kuin petä itseään..!

      Ihmettelen suuresti näitä hlöitä jotka jäävät seksittömään parisuhteeseen, sukupuoleen katsomatta.
      Lasten takia on typerää jäädä huonoon/onnettomaan parisuhteeseen.
      Kyllä ne lapset huomaavat sen vanhempien epäonnen. Ei kannata aliarvioida muksuja, edes alle kouluikäisiä.

      Onnellinen vanhempi on hyvä vanhempi.
      Eli jos se seksi on oikeasti täysin hyytynyt ja toiveita tilanteen paranemisen suhteen ei ole, ni on todellakin syytä miettiä mitä siltä omalta elämältään haluaa ja onko valmis tyytymään seksittömään parisuhteeseen.

      Loppujen lopuksi meillä kaikilla kun on vain tämä yksi elämä elettävänä...

      • 18 + 18

        "onko valmis tyytymään seksittömään parisuhteeseen"

        Entä jos ei ole valmis tyytymään seksittömään sinkkuuteenkaan? Kadulle väijymään, vai?


    • nti näpsä

      Kyllä seksi kuuluu parisuhteeseen. Itse naisena pidän tärkeänä sitä, että miehelläni on hyvä. Hän myös huolehtii ja hemmottelee minua. Olemme suhteen alussa jo puhuneet ja sopineet, että suhteemme tulee sisältämään aina läheisyyttä ja suutelua sekä seksiä. Ettei unohdeta arjen tuoksinassa toisiamme.

      Veljeni on eronnut aikoinaan seksittömyyden takia. Koki jatkuvan torjutuksi tulemisen musertavana ja mekaanisen antamisen lopulta kuvottavana. Tästä olen oppinut katsomaan seksiä parisuhteessa yhteisenä asiana ja pidän tärkeänä sitä, että mieheni kokee olevansa haluttu.

      Ehkä harkinta-aika olisi hyvä ottaa nyt? Pieni aikalisä, jotta nainenkin saisi pohtia mitä haluaa jatkossa elämältään? Kyllä yksipuoleinen pihtaaminen tarkoittaa sitä, että parisuhde on päätetty taputella valmiiksi. Katsotaan vain, miten pitkään kivoissa kulisseissa voi elää ja kuinka kauan ukko tätä sietää.
      Kuten theOne sanoi... yksi elämä kullekin. Päätä miten elät sen.

      • 5 + 17

        "pidän tärkeänä sitä, että mieheni kokee olevansa haluttu"

        Tulee vaikeaksi, jos mies ei oikeasti ole haluttu.


      • nti näpsä
        5 + 17 kirjoitti:

        "pidän tärkeänä sitä, että mieheni kokee olevansa haluttu"

        Tulee vaikeaksi, jos mies ei oikeasti ole haluttu.

        No... sit vissiin on väärän miehen kanssa... itselläni ei tuota ongelmaa ole, joten en osaa ajatella tilannetta.


      • 6 + 9
        nti näpsä kirjoitti:

        No... sit vissiin on väärän miehen kanssa... itselläni ei tuota ongelmaa ole, joten en osaa ajatella tilannetta.

        Enemmistö naisista (ja vähemmistö miehistä) menettää kiinnostuksensa (muttei rakkautta) puolisoonsa kun lapset ovat vielä pieniä. Mikä neuvoksi?

        Minun neuvoni: riutukaa hymyissä suin, kunnes lapset muuttavat kotoa.


    • Kіs-kіsu

      Jos kerran ootte jo asiasta keskustelleet, et voi muuta kuin ilmoittaa, että jos tilanne ei muutu, etsit seksiä (ja ehkä myös parisuhteen) muualta. Ja viikko aikaa miettiä asiaa, se riittää.

    • A<p

      Kiitän monista kommenteista. Rakastan, haluan ja kunnioitan kuten parisuhteessa elävien pitääkin mutta tosiasia on se ettei se seksiä tuo enää elämäämme. Olenko hemmotellut jne jne puolisoni... Ja paskat, nyt tämä loppuu ! Aion elää loppuelämäni iloisena, nauttien. Kiitos kaikille :)

      • Nasse-setä

        Oikea ratkaisu, itse olen sen myös tehnyt aikananai ja suosittelen! Kun naisen halut kerran sammuvat niin ne sytyttää vain uusi mies. Turha vongata ja väsyttää jos vaimo ei halua.

        Eroa naisestasi niin olet vapaa mies etsimään seksiä ja läheisyyttä, lapset huomaavat kyllä milloin vanhemmat ovat onnettomia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6629
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4283
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2700
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1588
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1084
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe