Ujo kokki

Shyness111

Niin kiinnostaisi tietää, että pärjääkö kokin ammatissa arempi ja hiljaisempi ihminen?

Minua kiinnostaisi ehkä kouluttautua kyseiseen ammattiin, mutta arveluttaa hieman miten tulisin pärjäämään kyseisissä tehtävissä. Siinä kuitenkin joutuu olemaan tiiviissä ryhmässä ja tietty asikaspalvelutilanteissa (kassa) riippuen tietenkin työkohteesta. Mulla olisi haaveena työllistyä esim. päiväkodin keittiöön joko kokin apulaiseksi tai yksin. Eli en havittele mihinkään michelin tähden ravintoloihin töihin.

Koulu ja työpaikkakiusaamiset on tehneet tehtävänsä ja minusta on siitä johtuen tullut arka ihmisten parissa. Luottamus ihmisiin on mennyt ja siitä syystä työkavereihinkin on hankala tutustua.

Onko täällä ujoja ravintolatyöntekijöitä jotka voisivat kertoa omista kokemuksistaan?

8

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ujojahiljainen

      Olen suurtalaouskokki ja ujo ja hiljainen. Kyllä minä ainakin pärjään. Minulla on kokemusta suurtalouskeittiöistä, mutta ei ravintoloista. Kaikenlaiset ihmiset pärjäävät. Päiväkodit ovat mukavia ja niissä saa olla aika paljon omissa oloissaan. Monesti niissä työskennellään yksin. Ainakaan tässä kaupungissa ei taida olla enää valitettavasti lähes yhtään päiväkotia, joka itse valmistaisi ruoan, joten niissä työskentelee yksi henkilö, joka valmistaa aamupalan, jakaa valmiina tulevan ruoan, tekee välipalan jne.

      Tällä hetkellä olen koulun keittiöllä. Siellä on jokaisella oma hommansa, joten periaatteessa saa tehdä työtä itsekseen, vaikka muut pyörivät ympärillä. Asiakaspalvelua on sen verran, mitä nyt oppilaiden ruokailun aikana on.

      Kyllä keittiöllä pärjää ujokin. Ja onneksi pystyy itse jonkun verran valikoimaan työpaikkansa, jos esim. mieluummin haluaisi olla päiväkodilla kuin lounasravintolassa, missä pitäisi olla kassalla ym. Itselläni ainakaan ei ole mitään ongelmaa työnteossa, mutta ainahan sitä ujona ajattelee liikaa muiden mielipiteitä ja suhtautumista ja sen sellaista.

    • ap111

      Kiitos vastauksesta ja kannustuksesta.

      Itsellä vaikuttaa tuohon kassalla oloon myös se, että mulla on tajuttoman huono matikkapää ja menen ihan lukkoon, jos joudun ex-temporee laskeskelemaan päässä jotain. Tietenkin konehan sen laskee, mutta välillä voi tulla yllättäviä tilanteita.

    • Ujojahiljainen

      Kivaa, jos viestistäni oli hyötyä. :)

      Matikkapää ei itsellänikään ole yhtään hyvä. Päässä en osaa laskea mitään, kun menen ihan lukkoon. Jotenkin siinä tilanteessa kaikki rahatkin näyttävät aivan samanlaisilta. Kotona osaan, kun saa ajatella rauhassa.

    • A.O.P

      Kyllä ujo ja hiljainen ihminen pärjää keittiöissä, kunhan ei anna muiden pomputtaa itseään ja muistaa ettei koskaan voi olla sellainen julkkis kokki kuten esim: Jyrki Sukula

      • kymysys

        Millaiseen paikkaan kannattaa kokin ja kondiittorin koulutuksella hakea, kun on ujo ja hiljainen, rauhallinen (liika kiire ja häslinki ahdistaa), tarkka ja täsmällinen. Haluaisin pysyä keittiön puolella, eli ei välttämättä asiakaspalvelua sis. työ. Onko toivoa tällä alalla ollenkaan? Kaikkialla haetaan sosiaalista ja iloista ja ahkeraa moniosaajaa, huoh...


      • vastaus.
        kymysys kirjoitti:

        Millaiseen paikkaan kannattaa kokin ja kondiittorin koulutuksella hakea, kun on ujo ja hiljainen, rauhallinen (liika kiire ja häslinki ahdistaa), tarkka ja täsmällinen. Haluaisin pysyä keittiön puolella, eli ei välttämättä asiakaspalvelua sis. työ. Onko toivoa tällä alalla ollenkaan? Kaikkialla haetaan sosiaalista ja iloista ja ahkeraa moniosaajaa, huoh...

        Ehdottaisin sinulle kylmäkköä. Saa olla enemmän omissa oloissaan, eikä ole tietääkseni kovin kiirekään.


      • kymysys
        vastaus. kirjoitti:

        Ehdottaisin sinulle kylmäkköä. Saa olla enemmän omissa oloissaan, eikä ole tietääkseni kovin kiirekään.

        Kiitos vastauksesta, varteenotettava vaihtoehto tuo kylmäkkö, nimikkeellä vain harvoin haetaan...


    • exujo

      Itse olin kans aikoinani kovinkin ujo ja hiljainen. Sain hyvän työpaikan missä minua opetettiin ja sain varmuutta työskenyelyyni ja monta hyvää ystävää! Olen nyt viisi vuotta työskennellyt ravintoloissa. Kyllä keittiöllä pärjää, varsinkin jos suurtalouteen haluat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      412
      4377
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      241
      2151
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1590
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1401
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      260
      1159
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1087
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1054
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1045
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      949
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      933
    Aihe