genworth financial takaisin maksu turva

jusmaa

Eli kyseinen OP:N tarjoama takaisinmaksu turva ,siinä osuuspankki oikein kusettaa maksamaan tyhjästä.Kun jäin lomautetuksi kyseinen vakuutusyhtiö olevansa korvaus velvoton koska olen lomautettu.Jos minut olisi irtisanottu he olisivat maksaneet lyhennys osan toki tietenkin siitä 35% lisä verolla ei jumalauta?Onko tää oikeus valtio?

19

1502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sfsdsd

      Siis väitätkö, että mainitsemiasi asioita ei ole mainittu siinä sopimuksessa, jonka olette aiheesta tehneet?

      Taidanpa kallistua sille suunnalle, että sopimuksessa asiat on mainittu, mutta sinä et ole lukenut niitä pykäliä ennen sopimuksen allekirjoitusta... etkä ilmeisesti vieläkään.

      Mitä tästä opimme: raha ei pysy laiskojen eikä tyhmien käsissä. Kumpaan luokkaan sinä kuulut?

    • totta, ei korvausta

      https://www.op.fi/media/liitteet?cid=151733704&srcpl=4

      11
      Turva työttömyyden varalta
      Turva työttömyyden varalta koskee vain palkansaajia
      .
      Korvausperusteena on vakuutetun työ- tai virkasuhteen päättyminen tuotannollisista tai taloudellisista syistä.

      ......

      Työttömyyskorvausta ei voi esimerkiksi saada, jos

      vakuutettu joutuu lomautetuksi

      vakuutetun työttömäksi joutumisen syynä on määräaikai-
      sen työsopimuksen sopimuskauden päättyminen

      vakuutetun työttömäksi joutuminen on tahallista tai vapaa
      ehtoista, esimerkiksi jos vakuutettu on hyväksynyt vapaaeh-
      toisen irtisanoutumisen tukipakettisopimuksen työnantajalta

      vakuutettu jää työttömäksi työskenneltyään Suomen ulko-
      puolella muun kuin suomalaisen työnantajan palveluksessa

      vakuutettu on toistuvasti toiminut ammatissa, jossa kau-
      sittainen työttömyys on toistuvaa tai jos vakuutettu tiesi
      odottaa pikaista työttömäksi joutumista vakuutuksen alkamispäivänä

      vakuutettu on ollut perheenjäsenen tai läheisen henkilön
      yhtiön palveluksessa tai harjoittanut yritystoimintaa

      vakuutettu saa tai on oikeutettu saamaan irtisanomisajan
      palkkaa tai lomakorvausta.

    • joskusessa

      Taitaa yleensäkin olla aika tiukka laina vakuutuksen myöntäminen

    • KKHS

      Selvittelin takaisinmaksuturvaa silloin kun asuntolainaa hain, ja tulin siihen tulokseen että sen hinnan laittaminen lainanlyhennyksiin tai vain säästöön antaa paljon paremman takaisinmaksuturvan. Tosin meillä oli tulotkin pieniä, joten asuntolainakaan ei ollut päätähuimaavan suuri. Ehkä se takaisinmaksuturva onkin asuntolaina jonka voi hoitaa vaikka työmarkkinatuilla

      • ögkg

        Näinhän se on. Suurin osa näistä "turvista" on asiakkaan kannalta kannattamattomia. Mutta ihmisille, jotka eivät osaa laskea eivätkä näköjään vaivaudu lukemaan edes ehtoja, noita valitettavasti saadaan kaupattua.

        Tähän perään kirjoittaisin jonkun muun firman kohdalla, että osakkeenomistaja kiittää, mutta kun op:n kohdalla ne rahat päätyy nykyisin jonnekin järjestelmän syövereihin. Genworthia sentään saisi ostettua NYSE:stä, mutta ilmeisesti jenkkimarkkinoiden surkeuden takia sillä on mennyt viime vuosina vähän heikosti.


      • ögkg kirjoitti:

        Näinhän se on. Suurin osa näistä "turvista" on asiakkaan kannalta kannattamattomia. Mutta ihmisille, jotka eivät osaa laskea eivätkä näköjään vaivaudu lukemaan edes ehtoja, noita valitettavasti saadaan kaupattua.

        Tähän perään kirjoittaisin jonkun muun firman kohdalla, että osakkeenomistaja kiittää, mutta kun op:n kohdalla ne rahat päätyy nykyisin jonnekin järjestelmän syövereihin. Genworthia sentään saisi ostettua NYSE:stä, mutta ilmeisesti jenkkimarkkinoiden surkeuden takia sillä on mennyt viime vuosina vähän heikosti.

        Kaikki vakuutukset ovat asiakkaan kannalta keskimäärin kannattamattomia. Siihenhän koko vakuutusbisnes perustuu. Jos asiakkaat jäisivät keskimäärin voitolle, niin se olisi aika huonoa liiketoimintaa.


    • Avun saanut

      Minä jäi työttömäksi vuosi asuntolainan ottamisen jälkeen ja saimme kyllä ihan täysimääräisesti lainan maksuun GE-takaisinmaksuturvan kautta. Työttömyydestäni tuli sitten aika pitkä, ja maksoivat maksimiajalta sitä. Siitä oli todella iso apu ja sittemmin sain uuden työpaikan jossa nyt olen. Ja ihan samat ehdot oli kyllä siellä vakuutusehdoissa mainittu että lomautus ei oikeuta korvaukseen. Kannattaa tosiaan lukea vakuutusehdot, niitäkin kun on monenlaisia.

      • Kekkonen2

        keskimääräisesti noita ei kuitenkaan kannata ottaa. en usko että itsekkään pääset vakuutusmaksuissa plussan puolelle jos vähennät niistä saadut nettokorvaukset.

        elämäsi ajalta tietysti


      • dadsa
        Kekkonen2 kirjoitti:

        keskimääräisesti noita ei kuitenkaan kannata ottaa. en usko että itsekkään pääset vakuutusmaksuissa plussan puolelle jos vähennät niistä saadut nettokorvaukset.

        elämäsi ajalta tietysti

        Mikä tahansa vakuuttaminen on aina KESKIMÄÄRIN kannattamatonta. Tämä on täysin fakta, koska vakuutusyhtiö tekee voittoa.

        Mutta vakuuttaminen on silti järkevää yksilötasolla, jos tietyllä pienehköllä summalla voi vakuuttaa sellaisen tapahtuman, joka yksilötasolla aiheuttaisi ison katastrofin.

        Ja jokaisen on arvioitava itse, että mitkä riskit ei ole valmis kantamaan itse. Minä esimerkiksi ole nostanut kaikkien lainojeni omavastuun todella korkealle.. esim. kotivakuutuksessa 3000€ tasolle, koska se tiputtaa vakuutusmaksua reilusti. Olen laskenut, että tuon summan alittavat riskit pystyn kantamaan itse.

        Mutta jos koko asunto palaa, niin haluan kuitenkin vakuutusyhtiön osallistuvan maksuihin.


      • Kekkonen2
        dadsa kirjoitti:

        Mikä tahansa vakuuttaminen on aina KESKIMÄÄRIN kannattamatonta. Tämä on täysin fakta, koska vakuutusyhtiö tekee voittoa.

        Mutta vakuuttaminen on silti järkevää yksilötasolla, jos tietyllä pienehköllä summalla voi vakuuttaa sellaisen tapahtuman, joka yksilötasolla aiheuttaisi ison katastrofin.

        Ja jokaisen on arvioitava itse, että mitkä riskit ei ole valmis kantamaan itse. Minä esimerkiksi ole nostanut kaikkien lainojeni omavastuun todella korkealle.. esim. kotivakuutuksessa 3000€ tasolle, koska se tiputtaa vakuutusmaksua reilusti. Olen laskenut, että tuon summan alittavat riskit pystyn kantamaan itse.

        Mutta jos koko asunto palaa, niin haluan kuitenkin vakuutusyhtiön osallistuvan maksuihin.

        huomaathan kuitenkin, että yli 3000EUR:n vahinkoja hyvin harvoin tulee elle talo pala


      • ssdfs
        Kekkonen2 kirjoitti:

        huomaathan kuitenkin, että yli 3000EUR:n vahinkoja hyvin harvoin tulee elle talo pala

        Yli 3000 euron vahinkojan tapahtuu harvoin. Mutta jos tuollainen tapahtuu, niin kyseessä on todennäköisesti esim. tulipalosta tai vesivahingosta, joka tuottaisi useamman kymppitonnin vahingon.

        Tuollaisen vahingon haluan vakuuttaa... en halua maksaa sitä yksin.

        Minulla on kokoajan tililläni/osakkeissa reippaasti yli 3000€, eli sen riskin otan täysin itselleni. Näitä pienempiä vahinkoja tapahtuu ehkä useammin kuin isoja, mutta silti tähän asti itselleni ei ole osunut edes niitä.

        Työttömyyttäkään vastana en halua nyt vakuuttaa, kun ei ole isoja lainoja. Mutta jos olisi, niin tilanne olisi taas toinen.

        No niin tai näin, mutta ottaapa minkä hyvänsä vakuutuksen, niin ehdot on parempi ymmärtää etukäteen kuin jälkikäteen. Ja lisäksi vauutus kannattaa säätä oman riskitason mukaiseksi, ettei tule maksettua liikaa vakuutuksista. Omavastuulla tuota pääosin säädetään.


      • Kekkonen2
        ssdfs kirjoitti:

        Yli 3000 euron vahinkojan tapahtuu harvoin. Mutta jos tuollainen tapahtuu, niin kyseessä on todennäköisesti esim. tulipalosta tai vesivahingosta, joka tuottaisi useamman kymppitonnin vahingon.

        Tuollaisen vahingon haluan vakuuttaa... en halua maksaa sitä yksin.

        Minulla on kokoajan tililläni/osakkeissa reippaasti yli 3000€, eli sen riskin otan täysin itselleni. Näitä pienempiä vahinkoja tapahtuu ehkä useammin kuin isoja, mutta silti tähän asti itselleni ei ole osunut edes niitä.

        Työttömyyttäkään vastana en halua nyt vakuuttaa, kun ei ole isoja lainoja. Mutta jos olisi, niin tilanne olisi taas toinen.

        No niin tai näin, mutta ottaapa minkä hyvänsä vakuutuksen, niin ehdot on parempi ymmärtää etukäteen kuin jälkikäteen. Ja lisäksi vauutus kannattaa säätä oman riskitason mukaiseksi, ettei tule maksettua liikaa vakuutuksista. Omavastuulla tuota pääosin säädetään.

        Vesivahinko eo tyypillisesti hajota 3000€ edestä irtaimistovakuutuksen piirissä olevia tavaroita. Vai onko mielessä esimerkkejä?


      • 9+6
        Kekkonen2 kirjoitti:

        Vesivahinko eo tyypillisesti hajota 3000€ edestä irtaimistovakuutuksen piirissä olevia tavaroita. Vai onko mielessä esimerkkejä?

        Vesivahingossa voi tulla muutakin kotivakuutuksesta korvattavaa kuin irtaimistovahingot, esim muuttofirma ja väistöasunto.


      • Kekkonen2
        9+6 kirjoitti:

        Vesivahingossa voi tulla muutakin kotivakuutuksesta korvattavaa kuin irtaimistovahingot, esim muuttofirma ja väistöasunto.

        Muuttofirma ja vaistoasuntojen mukanaolo vakuutuksessa nostanee hintaakin sitten aika mukavasti. no eipä siinä, ollaan kyllä aika samoilla linjoilla noista vakuutuksista, ehkä suhun verrattuna olen ottanut vielä yhden tai pari askelta tuonne kielteisempään suuntaan.


      • vesivahingosta
        Kekkonen2 kirjoitti:

        Vesivahinko eo tyypillisesti hajota 3000€ edestä irtaimistovakuutuksen piirissä olevia tavaroita. Vai onko mielessä esimerkkejä?

        Ei tavaroita, mutta pahassa vesivahingossa korjauskulut voivat kevyesti ylittää 10000 euroa. Tiedän yhdenkin tapauksen, jolla meni vesivahingon korjaukseen 15000 euroa.


      • Kekkonen2
        vesivahingosta kirjoitti:

        Ei tavaroita, mutta pahassa vesivahingossa korjauskulut voivat kevyesti ylittää 10000 euroa. Tiedän yhdenkin tapauksen, jolla meni vesivahingon korjaukseen 15000 euroa.

        mutta eihän irtaimistovakuutuksesta saaa korvausta talon rakenteiden korjaukseen


      • jgfh
        vesivahingosta kirjoitti:

        Ei tavaroita, mutta pahassa vesivahingossa korjauskulut voivat kevyesti ylittää 10000 euroa. Tiedän yhdenkin tapauksen, jolla meni vesivahingon korjaukseen 15000 euroa.

        Kotivakuutuksessa voi (ehkä yhtiöstä riippuen?) kuitenkin rajata erikseen sitä summaa, paljonko vakuutus korvaa irtaimistoa.

        Itsellä tippui vakuutusmaksu reippaasti, kun irtaimiston vakuutussumma muutettiin "rajattomasta" 20 000 euroon. Ja tuokin summa on vähintään 3 kertaa sen verran, mitä koko omaisuus on maksanut uutena, vaikka siihen laskisi jokikisen kuluneen sukkaparinkin.


    • Genworth kokemus

      Alkuperäiseen aiheeseen. Minulla on kokemuksia kahdelta eri ajanjaksolta Genworth Financial vakuutuksen korvausten kanssa. Ensimmäinen tapahtuma ajoittui n. 10 vuoden päähän kun tein tilapäistyötä ja olin ottanut autoa varten pankista lainaa ja sieltä tarjosivat myös genworthin vakuutusta.

      Otin vakuutuksen näin jälkikäteen hieman ajattelematta ja tästä n. vuoden päästä tilapäistyöni loppui kokonaan ja jäin työttömäksi. Lähettelin Genworthiin kaikki dokumentit (näitä pitää sitten lähettää paljon) ja yllätykseni oli suuri kun päätös korvauksista oli myöntävä. Katsoivat siis tilapäistyöni riittävän vakituiseksi (olin tehnyt vuosia) ja alkoivat maksaa korvausta työttömyydestä. 30pv omavastuun jälkeen maksoivat maksimiajan korvausta, eli vuoden.

      Ostin aikoinaan sitten ensimmäisen asuntoni ja otin myös tähän kuukausimaksuisen takaisinmaksuturvan. Nyt tiesin jo miten vakuutus toimii. 6 vuoden työrupeaman jälkeen firma meni konkurssiin ja jäin jälleen työttömäksi. Olin kuitenkin sillä hetkellä sairauslomalla kun yritys meni konkurssiin ja sain jo sairauslomaltani genworthiltä korvausta. Sitten kun sairauslomani loppui alkoivat maksaa heti perään työttömyydestä korvausta. Sain korvauksia n. 16 kuukautta yhtä soittoa, kun uutta työtä ei tänä aikana löytynyt. Tästä oli todella suuri apu.

      Ymmärrän tuon että keskimäärin vakuutusyhtiöt voittavat. Niinhän se on. Itselläni on käynyt siinä mielessä Genworthin kanssa "hyvät", että olen tuhansia euroja plussalla.

      • Genworth kokemus

        Se vielä että lomautuksista eivät tosiaan maksa mitään. Ei vaikka lomautus kestäisi vuoden. Tästä on myös kokemuksia. Ainoastaan pitkät saitsut ja työttömyys korvataan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe