Pohjalaiset ei aio noudattaa paskalakia !

kovaa porukkaa !!

Jätevesiasetuksen määräaika lähestyy, mutta Yle Pohjanmaan avaamassa keskustelussa moni ilmoittaa suoraan, ettei aio noudattaa asetusta. Remontteja ei suunnitella, kansalaistottelemattomuutta on ilmassa. Keskusteluun tutustunut ympäristöpäällikkö Jukka Kotola ymmärtää kansalaisten reaktion. Kotolan mukaan asetuksessa on järkeä, mutta järkeä ei ole tempoilevassa lainsäädännössä, jonka takia kukaan ei enää tiedä mitä pitäisi tehdä ja milloin.

Ylen nettisivuilta poimittu.

15

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuri näin

      no eihän tällaista pelle-lakia kukaan normaalilla järjellä varustettu ihminen noudata!ei tasan tule minkäänlaista pönttöä meidän pihalle!

      Maaseudun Tulevaisuuden nettikeskustelua.

    • sensuuria....

      sensururointi?
      21.10.2014 15:40
      0
      Sulje
      Se alkaa näyttää varmalta että asetus muutetaan tai perutaan kokonaan.
      Asetus jota ei olisi pitänyt koskaan laatia.
      Kiitos Kepu ja Paula Lehtomäki, onnistuitte säätämään kaikkien aikojen vihatuimman lain, ainakin Ilta-Lehden mukaan..
      Nyt Keskustapuoluekin säikähti ja vaatii asetuksen lievennystä ja jatkoaikaa 2030 asti, asetuksen jonka Matti Vanhasen hallitus sääti.
      Koko hulluushan ei olisi paljastunut jollei ylen toimittaja M. Backman olisi tehnyt kohudokumenttia Hyttysenpäästö Itämeressä jossa hän todisti ettei niistä muovipömpelikemikaali pöntöistä ollut mitään hyötyä.

      Koska ne ei toimineet. Ei vaikka kuinka olisi kemikaaleja lisännyt satojen eurojen edestä vuosittain.
      Joten moni laittoi 10 000-20 000 euroa ihan turhaan.
      Myös TM Rakennusmaailma teki vuoden tai vuosien ajan testejä ja totesi muovipöntöt toimimattomiksi.
      Eräs syy oli että pienet taloudet ei tuottaneet tarpeeksi ulostetta jolloin bakteerit kuolivat eikä auttaneet kemikaalien lisäyskään.
      Talviaika lisäsi ongelmia, kaitpa niitä bakteeripömpeleitä olisi pitänyt lämmittää sähköllä, sähköhän on halpaa, vai mitä ?
      M. Backamanin kommentteja löytyy ylen netistä. Samoin Rakennus Maailman juttuja.
      Mitähän tuumivat nyt ne jotka laittoivat kymppitonnin tai parikymmentä euroa hukkaan ?
      Tuttavani oli ensimmäisiä tuntemania henkilöitä jotka hankkivat laitteiston ensimmäisten joukossa.
      Se vain ettei ole saanut vieläkään muovihökötystä toimimaan.
      Eikä tule saamankaan, kaikki konstit on kokeillut, nyt on luovuttanut.
      Katkera mies on nykyään. Mitenhän käy jos ruvetaan vaatimaan rahoja takaisin kun lainkuuliaisemmat kiiruhti ostamaan/laittamaan näitä laitteistoja ?
      Heidän pitäisi jonkinlainen korvaus saada, vaikeaa se on ja tuskin saavat euronkaan hyvitystä.
      Onneksi asia ei koske itseäni koska asun kaupungissa, en kyllä olisikaan laittanut rahojani moiseen...
      Tiedän myös erään perheen joka kai halusi olla "edelläkävijä" ja kaitpa myöskin lainkuuliainen, niin he ottivat lainaa pankista ja ei se laitteisto heilläkään toimi.
      Luin myös jostain näiltä sivuilta että Ylikylään on perustettu yhteispuhdistamo joka ei pelitä, pitääkö se paikkansa?
      Asun nykyään Joensuussa, alun perin olen Nurmeksesta kotoisin ja luen Nurmeksen uutisia täältä Suomi24 palstalta ja sen olen huomannut että näillä palstoilla käydään aika vilkasta keskustelua, tälläkin palstalla on näköjään jo yli 700 lukijaa joten asia kiinnostaa monia.
      Mikäpä minä olen ketään neuvomaan mutta neuvon kuitenkin jos kelpaa: laittakaa ne rahat muuhun kuin tarpeettomiin pönttöihin..
      Uunin sytykkeenäkin niistä rahoista on enempi hyötyä kuin " puhdistamoista .."

      Tämäkin häviää.." Nurmes-palstalla on ruvettu sensuroimaan, eräs palsta jätevesi asetuksesta poistettu. AIHEETTOMASTI.

    • Arno Poddikti

      Nythän näiden ministerien argumentti on, että asetusta ei voi perua, koska jo pöntöt ostaneille ei mitenkään ole varaa korvata vahinkoa. Kun kaikille ei saada oikeutta, pitää kaikkien kärsiä yhtä paljon.

      Tutkiva journalisti voisi selvittää esim että moniko kansanedustajista on hankkinut laitteiston.

      • Lietteet

        Kuinka on mahdollista,että keskustan tukialueella pohjanmaalla ei noudateta keskustan lehtomäen rukkaamaa lakia? Jo on kirjat sekaisin. Kyllä kepu osaa lakeja säätää ja työllistää,esimerkkinä talvivaara.


    • Paskakaivon katsoja

      Pitäkää vain hyvänänne Lehtomäen akka,vaikka taitaa olla narraamassa hesalaisia tällä kertaa.Pojalaisten Kepulaisuus on paskapuhetta,viime vaaleissa melkei kaikki entiset tippuivat,onneksi.

    • ei kiirusta

      Lehtomäki tuli kalliiksi monille jotka kiiruhtivat tässä asiassa. paras ootella ja ei tehhä yhtään mittään.

      • iklikl

        Ikl tuloo ja me pohjalaiset sodittiin suomi suomeksi.


      • rmvu1

        Onneksi olkoon niille jotka eivät pitäneet kiirettä jätevesien suhteen! Asetus nimittäin lieventyy: TAVOITTEENA ON VAPAUTTAA NYKYISISTÄ VASTUISTA SELLAISET KIINTEISTÖT JOTKA EIVÄT SIJAITSE VESISTÖJEN ÄÄRELLÄ TAI POHJAVESIALUEELLA..

        KIITOKSET KUULUU YMPÄRISTÖMINISTERI SANNI GRAHN-LAASOSELLE.

        KARJALAINEN 1.3. 2015 SIVU 28. TAKASI


      • idioottejariittää

        Kai jokainen järjellä varustettu tajuaa, kuinka hullu laki oli jo syntyessään, kyllä normaali järki ihmiset jättää täysin maailmasta vieraantuneen ELIITIN päätökset omaan arvoonsa, nyt ja tulevassa.

        ps, jos oli niin saatanan lammas että meni jo tekemään ne kalliit kusetus puhdistamot, kärsiköön tyhmyydestään jatkossakin.


      • PERR

        Stanan poliisivaltio, joka kikkaretta kytätään. Samaan aikaan ryssä ja Viron mun apäät turuttaa kaikki pas kansa Suomenlahteen. KEPU PETTÄÄ AINA!


    • KEijo PUrsiainen

      KEPU PETTÄÄ AINA! Näin on ollut jo vuosikymmenien ajan. Tämä siis tiedoksi uusille äänestäjille. Älkää olko idiootteja keväällä.

      • Hitolle

        Kaikki vanhat kepun jäärät pitäisi jättää eduskunnasta pois. Eimitään asiaa enää väyrysellä,lehtomäellä eikä pekkarisella sotkemaan jo entisiä tekemiään munauksia.


    • JuhaRIkala
    • Pentti_Eräreikä2

      Kyllä nämä kansalaisaloitteet on nähty. Vaikka olisi miljoona allekirjoitusta niin ei mene läpi stanan kepuänkyröiden eduskunnassa. Perussuomalaiset on ainoana puolueena vastustanut pskalakia alusta asti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe