Kuinka saada parisuhde jos ei ole kavereita?

harmaa jaarli

Fakta on se, että mulla ei ole ihan älyttömästi kavereita. Muutamia ja hekään ei ihan älyttömästi tee mitään. Kenelläkään meistä ei ole juurikaan naispuolisia kavereita, joiden kanssa tehdä mitään tai joiden kautta tutustua uusin naisiin. Jos tutustuu naisiin niin on välillä ihan hirveän ahdistavaa, kun ei voi oikein tarjota mitään tekemistä. Yritin kerran ehdottaa, et mentäis porukalla vaikka seinäkiipeileen niin ei siitä mitään tullu. Sit väliin todella vaikeaa yrittää keksiä tekemistä just mulle ja sit jollekin naiselle johon yrittää tutustuu. Ois niin paljon helpompaa, jos ois joku aktiivinen kaveriporukka, jolla tehä yhdessä jotain niin ei ois koko aikaa se paine siinä et viihtyykö toinen nyt vai ei. Emmä tiedä, ehkä otan nyt liikaa paineita, mut alkaa vähä ahistaan tää, et aina vaan samaa jähimistä ja olemista, eikä mitään tekemistä. Miten sitä sit vois olla kiinnostava edes jollekin muijalle, ku tilanne on tällanen. Tuntuu et täs itsekki passivoituu vaan. Pitäs päästä tekeen jotain. Tutustuun vaikka uusiin tyyppeihin ja saada uusia kavereita. Tää avautuminen ei nyt pelkästää liittyny tietenkää parisuhteeseen, mut ku ois kuitenki huippua jos löytäs jonku tyypin kenen kans elää ja tehä kaikkee.

5

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8+14

      Eipähän niitä kavereita juuri parisuhteessa tarvitse muuten kuin että ei tylsisty sinä aikana mitä ei vietä naisen kanssa. Voihan naisen kanssa kahdestaan tehdä vaikka mitä?
      On tosin vähän huono juttu se että kun nainen kysyy mitä teit sillon kun ei oltu yhdessä niin ei ole oikein mitään kertomista koska ilman kavereita ei tule helposti lähdettyä mihinkään.
      Itse taisin tylsistyttää naisen ja sain pakit kuukauden jälkeen. En usko että suoraan johtui kaverittomuudestani, en sitä koskaan paljastanut vaan valehtelin välillä että tuli nähtyä kavereita.. Luulen että ei pitänyt minua lopulta kiinnostavana mikä epäsuorasti voi johtua kaverittomuudesta.

    • NäinMeillä

      Niin, kaverittomuus on varmaan huono asia siinä suhteessä, että kaveriton ihminen ei usein muutenkaan osaa olla kauhean hyvin sosiaalisissa tilanteissa. Sosiaalisesti lahjakkaat ihmiset kun saavat yleensä niitä kavereita ihan automaattisesti sen kummemmmin hakematta.
      Ja jos sosiaalisissa taidoissa on puutteita, se parisuhdekin on vaikeampi solmia ja myös ylläpitää.
      Mutta ei kannata heittää kirvestä kaivoon. Nykyään on onneksi netti ja sitä kautta voi tutustua helpommin myös vaikka ei olisikaan niin sosiaalinen. Kannattaa vain suosiolla seuraa hakiessa etsiä muita itsensä kaltaisia eli vähän ujompia ja hiljaisempia tyyppejä. He ymmärtävät helpommin että se toinenkin voi olla samanlainen.
      Ja omaa itseään ei kannata hävetä vaan olla ihan avoimesti sellainen kuin on. Myös se voi tehdä johonkin muuhun vaikutuksen.

    • vanhemman neuvo

      Ehdottaisin että etsit ensin kavereita, monestakin syystä. Kaverittomuus tulkitaan usein huonoiksi ihmissuhdetaidoiksi ja joskus siitä onkin kyse, vaikka ei aina. Joka tapauksessa kaverit tuovat elämään ohjelmaa ja tahon jonka kanssa käsitellä asioitaan. Kaverien kanssa puidaan ja vertaillaan suhdeasioita, mikä antaa tietoa ja perspektiiviä omiin ongelmiin. Myös naisystävä tai miesystävä löytyy usein kaveriporukasta tai muuten kaverien kautta, joku tuntee jonkun jne. Yleensä ulkona käydään kaverien kanssa ja silloin on helpompi ottaa kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen. Kun sinulla on kavereita itsevarmuutesi kasvaa ja opit tulemaan toimeen ihmisten kanssa eri tilanteissa. Tärkeää on myös muistaa ylläpitää kontaktia kavereihin senkin jälkeen, kun kumppani on löytynyt. Oman ikäryhmän kaveriporukalla on aina oma paikkansa elämässä.

      • harmaa jaarli

        Mutta mistä niitä kavereita saa? Haluaisin yrittää harrastaa jotain, jossa tutustuisi uusiin ihmisiin paremmin, mutta en oikein tiedä mitä. En pysty harrastamaan joukkueurheiluja joukkueessa, koska jalat ei tahdo kestää näitä peruslajeja (jalkapallo, salibandy, jääkiekko jne). Salilla on melko hankala tutustua keneenkään, kun ei oikeasti ole sitä yhteistä tekemistä, yhteisen päämäärän saavuttamiseksi ja ei muutenkaan toimita joukkona. Muutenkin uusien harrastusten aloittamisen esteenä tahtoo olla joko raha tai mahdollisuus harrastaa. Olen kyllä säästänyt koko ajan aina vähäsen rahaa, jotta jos vain jokin mahdollisuus tulee eteen niin olisi sitten varaa ainakin jonkin aikaa kokeilla ja harrastaa. Mieluummin näin entä kuin kaljoittelen ne rahat nuiden nykyisten harmahtavien kavereiden kanssa. En jaksaisi enää viettää viikonloppuja kaljakorin ja jonkin tv-sarjan ääressä... :( olen yrittänyt aloittaa myös musiikkiharrastusta, mutta soittotaito ei halua tarttua minuun millään. Sormet verillä näppään kitaraa, mutta tuntuu etten kehity mihinkään. Soittotunneilla kävin jonkin aikaa ja ei siellä oikein tahtonut tutustua niihin ihmisiin, kun kaikki kävi vain siellä kuuntelemassa, hieman soittamassa ja tunnin jälkeen kiiruhti pois.


      • harmaa jaarli kirjoitti:

        Mutta mistä niitä kavereita saa? Haluaisin yrittää harrastaa jotain, jossa tutustuisi uusiin ihmisiin paremmin, mutta en oikein tiedä mitä. En pysty harrastamaan joukkueurheiluja joukkueessa, koska jalat ei tahdo kestää näitä peruslajeja (jalkapallo, salibandy, jääkiekko jne). Salilla on melko hankala tutustua keneenkään, kun ei oikeasti ole sitä yhteistä tekemistä, yhteisen päämäärän saavuttamiseksi ja ei muutenkaan toimita joukkona. Muutenkin uusien harrastusten aloittamisen esteenä tahtoo olla joko raha tai mahdollisuus harrastaa. Olen kyllä säästänyt koko ajan aina vähäsen rahaa, jotta jos vain jokin mahdollisuus tulee eteen niin olisi sitten varaa ainakin jonkin aikaa kokeilla ja harrastaa. Mieluummin näin entä kuin kaljoittelen ne rahat nuiden nykyisten harmahtavien kavereiden kanssa. En jaksaisi enää viettää viikonloppuja kaljakorin ja jonkin tv-sarjan ääressä... :( olen yrittänyt aloittaa myös musiikkiharrastusta, mutta soittotaito ei halua tarttua minuun millään. Sormet verillä näppään kitaraa, mutta tuntuu etten kehity mihinkään. Soittotunneilla kävin jonkin aikaa ja ei siellä oikein tahtonut tutustua niihin ihmisiin, kun kaikki kävi vain siellä kuuntelemassa, hieman soittamassa ja tunnin jälkeen kiiruhti pois.

        Hei harmaa jaarli.


        Kun kerrot elämästäsi, siinä häivähtää pettymyksen harmaa lieve.
        Olet varmasti unelmoinut toisenlaisesta elämästä. Moni asia lie mennyt toisin kuin toivoit.

        Kuitenkin voit edelleen ottaa elämäsi 'haltuun' siten, että olet itse elämäsi Eläjä etkä odota, että viihtyminen ja kivuus tulee joko kavereista tai tyttöystävästä. Kerroit, että kaipaisit harrastusta joka sinulle sopii. Monessa harrastuksessa ei niinkään ole kyse 'edistymisestä' tai suorittamisesta vaan siitä, että saa ilmaista itseään, löytää itsestään uuden oppimista - ja myös uusia sosiaalisia kuvioita siinä sivussa. Kokeile ihmeessä uusia lajeja. Osa harrastuksista on maksuttomia tai lähes ilmaisia. Monilla paikkakunnilla toimii harrastajateattereita, luontoretkeilijöitä, valokuvaajia, taidekerhoja, avantouimareita, fillaroitsijaporukoita, bänditoimintaa jne, jotka eivät vaadi suuria seteleitä. Ota ihmeessä selvää kaikista oman asuinpaikkakuntasi yhdistyksistä. Soittotaidossakaan ei kannata ajatella, että se on jotain mitattavaa edistymistä, vaan siinäkin kannattaa muistaa nautinto ja musiikin ilo. Mistä nautit?

        Mietit, miten saisit tyttöystävän viihtymään jos alkaisit seurustella. Ei sinun kuitenkaan tarvitse olla mikään ohjelmatoimisto. Tyttö kaipaa sinulta kontaktia, juttelemista, hellyyttä, avoimuutta, jakamista. Ei mitään megahauskaa säpinää koko ajan.Ja toki voihan olla, että hänelläkin on sitten omia ehdotuksia ajanvietteeksi, jota et ehkä ole tullut ajatelleeksikaan. Kävelyretki meren rannalla piirrellen hiekkaan tai tähtinen uintireissu voivat olla upeita kokemuksia.

        Yksi asia, mikä päihittää kaljakorin kuusi-nolla on vapaaehtoistoiminta. Auttamalla muita saa itselleenkin hyvän mielen ja elämä tuntuu merkitykselliseltä. Vapaaehtoistyötä tarvitaan monilla eri aloilla.

        Elämäniloa toivottaen

        Meiju, diakoni


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      297
      3276
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1619
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1331
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1240
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1220
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1034
    Aihe