Vanhoissa taloissa asuvat hirmulaskujen vaarassa

50 000e

Monille lankeaa valtavat remonttilaskut maksettaviksi, kuinkahan moni myy ajoissa pois asuntonsa ja siirtyy loppu elämäkseen asumaan vuokralle. Voi antaa perinnön jo ajoissa, vielä kun voi!

2

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin se menee

      Lähiöasunnot mene kohta ilmaiseksikaan?
      Itse olen perikunnan jäsen ja olen vastuussa remonttikuluista kun olen aikoinaan ottanut vastaa perinnön-josta en ole tosin euroakaan vielä saanut.
      Vaikea puhua asiasta kun asunto on kuitenkin lesken koti.
      Pitäisi ymmärtää ja ajatella hänen tunteitaan ja mielenterveyttään.
      Mutta-kukaan ei ajatellut minun ja lasteni tunteita kun avioeron jälkeen jouduimme lähtemään kodistamme vuokra-asuntoon.

      Saisipa vanhukset lähtemään ajoissa pois liian isoista asunnoista liian kaukana palveluista- kun se vaihe on kumminkin edessä...1970-luvun lähiöistä on lähteneet jo kaikki palvelutkin. Kun niitä rakennettiin oli kauppa, pankki, posti, kioski, ym. Ei enää.

      • Wilja v

        Eräskin tuttu pariskunta asuu 5 huoneen kerrostalo asunnossa, talo on ties kuinka vanha jo kummallakin on terveyshuolia. Asuminen tuolla loppuu viimeistään siihen kun talossa alkaa kalliit rempat ja siinä menee sitten osa asunnonkin arvosta niiden maksamiseen ja toiseksi tuon kokoisia asuntoja kukaan edes osta hinnan takia.

        Samalla alueella eräs rouva kertoi murheestaan, rivitalo jossa tehtiin putki- ja wc remppaa ja mitä muuta on tehty, lasku tästä on niin huima että melkoin voisi alkaa jo epäillä että onko vähän jymäytetty. Summa on lähes 6 numeroinen, millä iäkäs eläkeläinen sellaisia maksaa, olis muuttanu ajoissa pois, olen sanonut sitä monille keitä uhkaa jokin asuntoon liittyvä asia, ei ne vaan muuta kun kokevat moni kai sen niin että yksin pitäisi kaikki hoitaa ja kantaa kirjahyllyt yksin rappusissa jne. Vinkkasin että kyllä muuttopalvelu hoitaa sellaiset.

        Kun se että ikää alkaa kertyä ja moni asuu asuntoloukussaan missä ei ole talossa hissiä, eivät pääse sitten minnekkään. Hyvä jos edes saa sellaista palvelua että pakonkaan edessä pääsisi käymään lääkärissä yms asioilla.
        Monikaan taksipalvelu, invataksi ei juurikaan tee sellaisia porrasrahtauksia ja ne ne vasta maksaakin sitten, jos talous muutenkin tiukalla. Saahan yksityisen ambulanssinkin hakemaan kerroksista kun itse sen maksaa.

        Pitäkää huoli omaisistanne edes ettei käy tälläisiä remppavelka loukkuja ja muitaasuntoloukkuja. Muuttaaa voi aina, ei seiniin kannata niin kiintyä ettei niistä voi luopua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1408
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1271
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1215
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      28
      1157
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1155
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1053
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1048
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1043
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe