Niinkuin näette !!

savonarola

Uskovainen voi tulla täysin puhdas !! Avan toisin mitä jotkut palstalla opettaa. Tässä on Raamattu myös esitetty Oikea Vanhurskaus jossa ilmenee sen Hedelmiä joista jaikalilla on hyvin vaikea puhua ja hänen hännästä.

Päivän Sana

Ja sitä minä rukoilen, että teidän rakkautenne tulisi yhä runsaammaksi tiedossa ja kaikessa käsittämisessä, voidaksenne tutkia, mikä paras on, että te Kristuksen päivään saakka olisitte puhtaat ettekä kenellekään loukkaukseksi, täynnä vanhurskauden hedelmää, jonka Jeesus Kristus saa aikaan, Jumalan kunniaksi ja ylistykseksi.

Fil. 1:9-11 (KR33/38)

103

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luetko vihdoin lisää

      Ja tarkemmin ja laajemmin Sanaa !!!

      Saman Paavalin kirjoittamaa seuraavassa:

      Filippiläiskirje 3
      8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen
      9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
      10 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
      11 jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.

      HUOMAA NYT JO VIHDOIN !!!

      12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
      13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
      14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
      15 Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.
      16 Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!

      LUITKO KUNNOLLA ???

      Ymmärsitkö lukemasi ?

      Paavali, eli Apostoli Paavali ei sitä saavuttanut, mutta sinä LUULET sen saavuttavasi !!!

      Haloo, herää jo vihdoin !

      • LUIN JA KYSYN OLETKO TULLUT JO OSALLISEX RISTINKUOLEMAAN VAI ONKO SE VAAN SUN LIHALISESSA AJATUXISSA JOKA SAA (hups oli taas caps lockia päällä) Mutta eni vei : ) sinussa tuon hermostomuus esiin,, että saisit jatkaa muuttumattomina.. Oleno vaara sun lihallisen Rauhalle ?

        Huomasitko muuten ,, heräsin jo . KL on jo yli 9.00


    • Kristitty.

      "Autuas joka ei loukkaanu minuun" - Jeesus
      "Mutta anna autos lainaan, jos joku pyytää" .

      • Ei ainostaan lainax vaan omaxi. : )


      • Akilles V.

        Jeremia 47: Tämä on Herran sana, jonka profeetta Jeremia julisti filistealaisia vastaan, ennen kuin farao oli kukistanut Gazan.(Canada voitti jääkiekossa kerran Tanskan 47-0, ja Suomi hävisi Tanskalle kerran 4-1)
        Näin sanoo Herra: Vedet purkautuvat pohjoisesta, virta paisuu yli äyräitten, tulvaan peittyy koko maa, ja kaikki mitä siinä on, myös kapungit ja niiden asukkaat. Ihmiset HUUTAVAT, maan asukkaat vaikeroivat. Jo kuuluu oriiden kavioiden kopse, vaunujen ryminä, rattaiden ryske, Isät eivät koko lapsiaan turvaan, heidän kätensä ovat kauhusta jäykät. On tullut päivä, joka tuhoaa kaikki filistealaistet, ei ketään jää jäljelle auttamaan Tyrosta ja Sidonia. Herra hävittää Finlandian stupidiuden ennen aikaansa, nuo Libanonin palestiinan filistealaistet. Ei ketään jää jäljelle auttamaan TYrosta eikä Si???iDonnia. Herra hävittää file-stealaiset, viimeistekin Kaftorin rannoilta lähteneet. Gaza leikkaa hiuksensa, Askelon hiljenee, Kuinka kauan te vielä viileskelette itseänne, te an Akilaisten rippeet? Voi Herran Mikko, etkö jo asetu! Mene takaisin tuppeesi, taltu ja pysy siellä! Mutta voisiko se asettu, kun Herra itse on anatunut käskyn, Miekan on lyötävä Askelonia ja meren rantaa!

        Olisiko Jeremia joutunut Suomessa mielisairaalaan?
        Minä olen Aksel-nimisessä mielenterveysyhteisössä, josta kuoli pari kuukautta sitten ASKO!
        Canadalla on 46 mitalia, samoin Tsekillä, miesten jääkiekossa, tskatkaa itse wikipediasta ellette muutenkin usko. Herran Päivä, Herran Pimeä päivä, mitä iloa siitä teille on?

        "Johannekseen asti, kaikki laki ja profeetat olivat vasta ennustusta, minun kuolemani ja ylösnousemukseni jälkeen ne kaikki toteutuvat, osa kertaalleen, osa useammin"-Jeesus....


      • On isokenkäinen?
        Akilles V. kirjoitti:

        Jeremia 47: Tämä on Herran sana, jonka profeetta Jeremia julisti filistealaisia vastaan, ennen kuin farao oli kukistanut Gazan.(Canada voitti jääkiekossa kerran Tanskan 47-0, ja Suomi hävisi Tanskalle kerran 4-1)
        Näin sanoo Herra: Vedet purkautuvat pohjoisesta, virta paisuu yli äyräitten, tulvaan peittyy koko maa, ja kaikki mitä siinä on, myös kapungit ja niiden asukkaat. Ihmiset HUUTAVAT, maan asukkaat vaikeroivat. Jo kuuluu oriiden kavioiden kopse, vaunujen ryminä, rattaiden ryske, Isät eivät koko lapsiaan turvaan, heidän kätensä ovat kauhusta jäykät. On tullut päivä, joka tuhoaa kaikki filistealaistet, ei ketään jää jäljelle auttamaan Tyrosta ja Sidonia. Herra hävittää Finlandian stupidiuden ennen aikaansa, nuo Libanonin palestiinan filistealaistet. Ei ketään jää jäljelle auttamaan TYrosta eikä Si???iDonnia. Herra hävittää file-stealaiset, viimeistekin Kaftorin rannoilta lähteneet. Gaza leikkaa hiuksensa, Askelon hiljenee, Kuinka kauan te vielä viileskelette itseänne, te an Akilaisten rippeet? Voi Herran Mikko, etkö jo asetu! Mene takaisin tuppeesi, taltu ja pysy siellä! Mutta voisiko se asettu, kun Herra itse on anatunut käskyn, Miekan on lyötävä Askelonia ja meren rantaa!

        Olisiko Jeremia joutunut Suomessa mielisairaalaan?
        Minä olen Aksel-nimisessä mielenterveysyhteisössä, josta kuoli pari kuukautta sitten ASKO!
        Canadalla on 46 mitalia, samoin Tsekillä, miesten jääkiekossa, tskatkaa itse wikipediasta ellette muutenkin usko. Herran Päivä, Herran Pimeä päivä, mitä iloa siitä teille on?

        "Johannekseen asti, kaikki laki ja profeetat olivat vasta ennustusta, minun kuolemani ja ylösnousemukseni jälkeen ne kaikki toteutuvat, osa kertaalleen, osa useammin"-Jeesus....

        Orivedeltäkin tänne tuli yksi Savolaisukko, mittaa 165 cm, mutta kengännumero 45.


      • Tilastofriikki
        Akilles V. kirjoitti:

        Jeremia 47: Tämä on Herran sana, jonka profeetta Jeremia julisti filistealaisia vastaan, ennen kuin farao oli kukistanut Gazan.(Canada voitti jääkiekossa kerran Tanskan 47-0, ja Suomi hävisi Tanskalle kerran 4-1)
        Näin sanoo Herra: Vedet purkautuvat pohjoisesta, virta paisuu yli äyräitten, tulvaan peittyy koko maa, ja kaikki mitä siinä on, myös kapungit ja niiden asukkaat. Ihmiset HUUTAVAT, maan asukkaat vaikeroivat. Jo kuuluu oriiden kavioiden kopse, vaunujen ryminä, rattaiden ryske, Isät eivät koko lapsiaan turvaan, heidän kätensä ovat kauhusta jäykät. On tullut päivä, joka tuhoaa kaikki filistealaistet, ei ketään jää jäljelle auttamaan Tyrosta ja Sidonia. Herra hävittää Finlandian stupidiuden ennen aikaansa, nuo Libanonin palestiinan filistealaistet. Ei ketään jää jäljelle auttamaan TYrosta eikä Si???iDonnia. Herra hävittää file-stealaiset, viimeistekin Kaftorin rannoilta lähteneet. Gaza leikkaa hiuksensa, Askelon hiljenee, Kuinka kauan te vielä viileskelette itseänne, te an Akilaisten rippeet? Voi Herran Mikko, etkö jo asetu! Mene takaisin tuppeesi, taltu ja pysy siellä! Mutta voisiko se asettu, kun Herra itse on anatunut käskyn, Miekan on lyötävä Askelonia ja meren rantaa!

        Olisiko Jeremia joutunut Suomessa mielisairaalaan?
        Minä olen Aksel-nimisessä mielenterveysyhteisössä, josta kuoli pari kuukautta sitten ASKO!
        Canadalla on 46 mitalia, samoin Tsekillä, miesten jääkiekossa, tskatkaa itse wikipediasta ellette muutenkin usko. Herran Päivä, Herran Pimeä päivä, mitä iloa siitä teille on?

        "Johannekseen asti, kaikki laki ja profeetat olivat vasta ennustusta, minun kuolemani ja ylösnousemukseni jälkeen ne kaikki toteutuvat, osa kertaalleen, osa useammin"-Jeesus....

        Suomi Israelin saattaisi voittaa jääkiekossa, jopa 50-0, mutta jalkapallossa emme Israelia voita, lentiksessä voittaisimme ehkä, koripallossakin olisi tasaista. Sälibandya ei pelata edes muualla kuin Suomessa ja Ruotsissa, hieman Sveitsissa ja Tsekissä....
        Israelikin silti pelaa jääkiekkoakin, se oli muistaakseni MM-jääkiekon II-divarissa....


      • ohohoooo
        savonarola kirjoitti:

        Ei ainostaan lainax vaan omaxi. : )

        Et taatusti antaisi, josko sinulla edes autoa on, savonarola! Hyvä on kerskailla sellaisesta mitä ei tarvitse toteuttaa.


      • What?
        Akilles V. kirjoitti:

        Jeremia 47: Tämä on Herran sana, jonka profeetta Jeremia julisti filistealaisia vastaan, ennen kuin farao oli kukistanut Gazan.(Canada voitti jääkiekossa kerran Tanskan 47-0, ja Suomi hävisi Tanskalle kerran 4-1)
        Näin sanoo Herra: Vedet purkautuvat pohjoisesta, virta paisuu yli äyräitten, tulvaan peittyy koko maa, ja kaikki mitä siinä on, myös kapungit ja niiden asukkaat. Ihmiset HUUTAVAT, maan asukkaat vaikeroivat. Jo kuuluu oriiden kavioiden kopse, vaunujen ryminä, rattaiden ryske, Isät eivät koko lapsiaan turvaan, heidän kätensä ovat kauhusta jäykät. On tullut päivä, joka tuhoaa kaikki filistealaistet, ei ketään jää jäljelle auttamaan Tyrosta ja Sidonia. Herra hävittää Finlandian stupidiuden ennen aikaansa, nuo Libanonin palestiinan filistealaistet. Ei ketään jää jäljelle auttamaan TYrosta eikä Si???iDonnia. Herra hävittää file-stealaiset, viimeistekin Kaftorin rannoilta lähteneet. Gaza leikkaa hiuksensa, Askelon hiljenee, Kuinka kauan te vielä viileskelette itseänne, te an Akilaisten rippeet? Voi Herran Mikko, etkö jo asetu! Mene takaisin tuppeesi, taltu ja pysy siellä! Mutta voisiko se asettu, kun Herra itse on anatunut käskyn, Miekan on lyötävä Askelonia ja meren rantaa!

        Olisiko Jeremia joutunut Suomessa mielisairaalaan?
        Minä olen Aksel-nimisessä mielenterveysyhteisössä, josta kuoli pari kuukautta sitten ASKO!
        Canadalla on 46 mitalia, samoin Tsekillä, miesten jääkiekossa, tskatkaa itse wikipediasta ellette muutenkin usko. Herran Päivä, Herran Pimeä päivä, mitä iloa siitä teille on?

        "Johannekseen asti, kaikki laki ja profeetat olivat vasta ennustusta, minun kuolemani ja ylösnousemukseni jälkeen ne kaikki toteutuvat, osa kertaalleen, osa useammin"-Jeesus....

        Heetkinen. Onko tämä jääkiekkopalsta???


      • ohohoooo kirjoitti:

        Et taatusti antaisi, josko sinulla edes autoa on, savonarola! Hyvä on kerskailla sellaisesta mitä ei tarvitse toteuttaa.

        Jahas sanoit että tiedät mun elämästä kaiken? Kerro lissää ! Jäit kiiiiii hiiiii !!


    • Se hyvä veli.

      Uskovainen voi tulla täysin puhdas !! Avan toisin mitä jotkut palstalla opettaa. Tässä on Raamattu myös esitetty Oikea Vanhurskaus jossa ilmenee sen Hedelmiä joista jaikalilla on hyvin vaikea puhua ja hänen hännästä.

      Kylä. Johannes se homo mies, sanoi, että rakastelkaa veljiänne, joka rakastelee veljiänsä, hän ei ole syntiä ikuna kuullutkaan... Joka sanoo rakastavansa Jumalaa tai Jeesusta, muta vihaa vlejeään, on pimeydessä ja vihan ja pilkan avulla haluaa voittaa veljeään, on pimeydessä, pelimaailmanennätysten ystävyyksissä....

      Oliko SYNTI kun Ilves voitti Jypin eilen? ÖÖ, kyllä siellä ehkä joku vihasi, mutta ei kukaan kai kuollut, siksi ei.
      "Vihastukaa mutta älkää syntiä tehkö"....
      Vauvujen viha on kaunista, ne kiukuttelee, puhuu lööperiä, lapset saattavat puheidensa vuoksi, tapella, nuori ottaa kaikki iskut vastaan, mutta KYPSÄ sielu on murhaaja, ja tekee itsemurhan sitten kun kaikki ovat kuolleet edestään....

      • Jaikalin hännästä tarkoitin kuvakieli siitä porukka joka roikkuu hänen perässä.

        Mutta näytä missä Johannes sanoo Raamatussa että pitäis alkaa rakastelemaan veljiä?


      • Pakstori.
        savonarola kirjoitti:

        Jaikalin hännästä tarkoitin kuvakieli siitä porukka joka roikkuu hänen perässä.

        Mutta näytä missä Johannes sanoo Raamatussa että pitäis alkaa rakastelemaan veljiä?

        1. Johanneksen kirje 2:7-11.


      • ohohoooo
        savonarola kirjoitti:

        Jaikalin hännästä tarkoitin kuvakieli siitä porukka joka roikkuu hänen perässä.

        Mutta näytä missä Johannes sanoo Raamatussa että pitäis alkaa rakastelemaan veljiä?

        Millainenkas häntä savonarolalla itsellään on? Olet surkea harhaoppinen vääntelijä!


      • höh
        Pakstori. kirjoitti:

        1. Johanneksen kirje 2:7-11.

        Ei puhuta mitään rakastelemisesta 1 Johanneksen 2:7-11 Ehkä pakstorin pitäisi hankkia uudet okulaarit. eli lukulasit?


      • ohohoooo kirjoitti:

        Millainenkas häntä savonarolalla itsellään on? Olet surkea harhaoppinen vääntelijä!

        Moni ei roikkuu minussa kiinni kun he haluavat että se suuri karisma-armo jonka vastustaan peittäis heidän syntiä ja niin ne eivät kestää mun julistusta . Siis harvat ja valitut ovat niitä jotka haluavat päästä synnistä todella vapauteen..


    • joko pian

      Milloin sarola ymmärrärt että sinun ei pitäisi puhua asioista joita et näytä ymmärtävän ja joita et ainakaan saa sanotuksi !

      Pysyttele Joh 3: 16 lähellä, se riittää.

      • Kyllä kait jokainen ymmärtää että ei uskova tarvitsee Joh 3: 16 tullakseen Uskoon mutta että pysyä siinä uskossa ja päästä perille niin tulis jo jättää varhaisessa vaiheessa uskon alkeet ja siirtyä eteenpäin siinä uskossa joka on saanut Jumalalta !


      • ohohoooo
        savonarola kirjoitti:

        Kyllä kait jokainen ymmärtää että ei uskova tarvitsee Joh 3: 16 tullakseen Uskoon mutta että pysyä siinä uskossa ja päästä perille niin tulis jo jättää varhaisessa vaiheessa uskon alkeet ja siirtyä eteenpäin siinä uskossa joka on saanut Jumalalta !

        Vai jo sinä savonarola kumoat Raamatun sanaakin, ettei sitä kaikkea tarvitakaan! JA nuo oin vielä Jeesuksen omia sanoja, jotka Hän on lausunut! Sinä olet taas harhaoppiisi lisännyt yhden ajatuksen, että Raamattua ei tarvitsekaan ottaa tosissaan ja Jeesuksen lausumat sanat on täysin turhia! Voi poloinen harhaoppinen reppana savonarola! Raamatussa kielletään poistamasta mitään sieltä, sellainen joka poistaa poistetaan mahdollisuus iankaikkiseen elämään Jeesuksen seurassa. Mietipä sitä ja ota Jeesus vastaan lopultakin pelastajanasi ja tunnusta ja hylkää kaikki syntisi ja kun olet täälläkin muita vastaan paljon rikkonut sanoin ja teoin, niin on julkisesti täälläkin pyydettävä anteeksi ja alettava toteuttaa sitä tietoa, että sinusta ei ole opettajaksi!


      • ohohoooo kirjoitti:

        Vai jo sinä savonarola kumoat Raamatun sanaakin, ettei sitä kaikkea tarvitakaan! JA nuo oin vielä Jeesuksen omia sanoja, jotka Hän on lausunut! Sinä olet taas harhaoppiisi lisännyt yhden ajatuksen, että Raamattua ei tarvitsekaan ottaa tosissaan ja Jeesuksen lausumat sanat on täysin turhia! Voi poloinen harhaoppinen reppana savonarola! Raamatussa kielletään poistamasta mitään sieltä, sellainen joka poistaa poistetaan mahdollisuus iankaikkiseen elämään Jeesuksen seurassa. Mietipä sitä ja ota Jeesus vastaan lopultakin pelastajanasi ja tunnusta ja hylkää kaikki syntisi ja kun olet täälläkin muita vastaan paljon rikkonut sanoin ja teoin, niin on julkisesti täälläkin pyydettävä anteeksi ja alettava toteuttaa sitä tietoa, että sinusta ei ole opettajaksi!

        Tarvihan sitä otta tuon Rakkauden evankeliumin sanoma Joh 3: 16 oikein vakavasti silloin kun ei ole uskossa ja halua päästä Jumalan Luoxee että saa uskon. Jooo mutta ei sitä pidä maitoasteella ja ( mässäillä että kerran uskossa aina uskossa suuressa armossa ja kuviteltu Jumalan Rakkaudessa jossa Hän ei näe synnin sussa). Ei siihen pitää jäädä vaan saada kunnon väkevä ruoka Jumalalta joka pitää ja antaa kestävyyttä tällaisia vastaan kuin ohoo ja muita pilkkaajia ja parjaajia.


      • ohohoooo
        savonarola kirjoitti:

        Tarvihan sitä otta tuon Rakkauden evankeliumin sanoma Joh 3: 16 oikein vakavasti silloin kun ei ole uskossa ja halua päästä Jumalan Luoxee että saa uskon. Jooo mutta ei sitä pidä maitoasteella ja ( mässäillä että kerran uskossa aina uskossa suuressa armossa ja kuviteltu Jumalan Rakkaudessa jossa Hän ei näe synnin sussa). Ei siihen pitää jäädä vaan saada kunnon väkevä ruoka Jumalalta joka pitää ja antaa kestävyyttä tällaisia vastaan kuin ohoo ja muita pilkkaajia ja parjaajia.

        Niin! Rakkauden evankeliumin sanomaa tarvitaan! Miksi sinä sitten et usko sitä mitä Jeesus sanoo, vaan sanot, ettei se ole tarpeellinen. Tuo sana on niin uskosta osattomalle kuin uskovaisellekin tarkoitettu. Sinä väännät taas selvää Jumalan Sanaa harhaoppisi tueksi, mutta Jumalan Sana on kokonaan Jumalan Sanaa jonka Pyhä Henki on ilmoittanut ja innoittanut. Sinä vaan et hyväksy sitä mikä ei sovi sinun harhaoppiseen opetukseesi. Jumalan luokse ei päästä muuta kuin Jeesuksen sovitustyön kautta! Ei se ole maitoaste mässäilyä, kun sano, että jokainen Raamatun kohta on Jumalan Sanaa! Sinullehan ei mikään muu ole, kuin se jota koetat soveltaa oman harhaoppisen opetuksesi tueksi! Ennen kuin ihminen on uskossa, niin ei hän voi ymmärtää mitään Raamatun sanomasta. Näkeeselvästi sinustakin, että sinä et ymmärrä Raamatusta mitään, ethän ole koskaan omakohtaisesti uskoon tullut, vaan olet uskonnollinen haahuilija!


      • ohohoooo kirjoitti:

        Niin! Rakkauden evankeliumin sanomaa tarvitaan! Miksi sinä sitten et usko sitä mitä Jeesus sanoo, vaan sanot, ettei se ole tarpeellinen. Tuo sana on niin uskosta osattomalle kuin uskovaisellekin tarkoitettu. Sinä väännät taas selvää Jumalan Sanaa harhaoppisi tueksi, mutta Jumalan Sana on kokonaan Jumalan Sanaa jonka Pyhä Henki on ilmoittanut ja innoittanut. Sinä vaan et hyväksy sitä mikä ei sovi sinun harhaoppiseen opetukseesi. Jumalan luokse ei päästä muuta kuin Jeesuksen sovitustyön kautta! Ei se ole maitoaste mässäilyä, kun sano, että jokainen Raamatun kohta on Jumalan Sanaa! Sinullehan ei mikään muu ole, kuin se jota koetat soveltaa oman harhaoppisen opetuksesi tueksi! Ennen kuin ihminen on uskossa, niin ei hän voi ymmärtää mitään Raamatun sanomasta. Näkeeselvästi sinustakin, että sinä et ymmärrä Raamatusta mitään, ethän ole koskaan omakohtaisesti uskoon tullut, vaan olet uskonnollinen haahuilija!

        Jaa että näkeee,, millä hengellä voi kysyä ???


      • ohohoooo
        savonarola kirjoitti:

        Jaa että näkeee,, millä hengellä voi kysyä ???

        Kysy Jeesukselta sitä mitä sinun pitää tehdä pelastuaksesi savonarola! Raamattu antaa siihen selkeän vastauksen. ja täälläkin on koetettu opastaa sinua menemään Jeesuksen luokse ja pyytämään syntejäsi anteeksi ja verensä puhdistusta elämäsi ylle, sitten tunnusta ja hylkää kaikki syntisi ja mene ja sovi kaikkien kanssa joita vastaan olet rikkonut sanoin ja teoin. Näin sinulle aukenee taivaan ovet, kun et enää elä synnissä vaan olet siirtynyt Jeesuksen omaksi


    • Riittää jo

      Täällä on menossa ketju, jossa kysellään mihin monet, kauan tänne kirjoittaneet, ovat kadonneet. Eihän heidän menemisistään kukaan voi tietää. Tämä ketju näyttää antavan vastauksen siihen, miksi monet kirjoittajat poistuvat tältä foruumilta. Kirjoittajissa on iso joukko yhden asian kiivailijoita ja vänkääjiä: tässä on yksi täydellisesti puhdas, joku väittelee kolminaisuusopista, joku vänkää kasteen mudollisesta puolesta, toinen palaa aina Jeesuksen jumaluuskysymykseen - tuloksena on, että kirjoittajat syyttävät toisiaan: sinä et ymmärrä, ei kun sinä et ymmärrä. Aikamoinen aloitus kerjussa, jossa avaaja suomennettuna sanoo: niin kuin näette, minä olen täydellisesti puhdas! Kaiken huipuksi useissa ketjuissa heitetään kehiin se tämän hetken teema, josta monet eivät näytä pääsevän irti eli homouden. Tällaista nämä keskustelut täällä pakkaavat olemaan.

      Avauksessa on kylläl hyvä rukous: "Ja sitä minä rukoilen, että teidän rakkautenne tulisi yhä runsaammaksi tiedossa ja kaikessa käsittämisessä". Miten teidän kiivailijoiden rakkaus veljiä ja sisaria kohtaan näkyy - sekä helluntailaisia, että myös niitä uskovia kohtaan, jotka ovat muissa seurakunnissa vaikkapa luterilaisuudessa? Oletko vilpittömän iloinen siitä, että monet luterilaiset kulkevat taivastiellä? Saa sen vaikutelman, että näillä "yhden asian miehillä" ei ole rakkautta Totuuteen eikä nöyryyttä kuunnella toisia, vaan enemmän heistä saa kuvan vihaisina fariseuksina, jotka uskottelevat tietävänsä kaiken.

      Ote avauksesta: "...jossa ilmenee sen Hedelmiä joista jaikalilla on hyvin vaikea puhua ja hänen hännästä."
      Miehellä on kyllä eräänlainen häntä, mutta miten ihmeessä se liittyy asiakeskusteluun puhtaudesta tai ylipäätään, miten Jaikal liittyy tähän ketjuun, jonka keskusteluun hän ei ole vielä edes osallistunut?

      Kiityos nimimerkille "luetko vihdoin lisää" Paavalin toteamuksesta:
      "Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut."

      Nimim. "Joko pian" antoi myös erittäin hyvän jakeen. Ihana evankeliumi riittää - myös tälle päivälle. Siksi tähllaiseen keskusteluun osallistuminen omalta osaltani päättyy tähän.

      • Raamatun mukaan Hedelmätön usko on kuollutta, eli itsepetosta. Eli usko joka ei millään tavalla konkretisoidu, arkielämän todellisuuteen, vaan pysyy vain teoreettisena virtuaaliuskona tai pelkkänä vertauskuvana, ei ole Raamatun mukaan todellista uskoa. Jos olet oikeasti ja todellisesti uskossa Jeesukseen, se aivan väistämättä näkyy myös sinussa ja elämässäsi. Se on aivan yhtä luonnollista kuin hedelmien kasvu hedelmäpuun oksissa. Mutta jos oksat eivät tuota mitään hedelmää, on jotain vikana, niiden elämänyhteys runkoon on katkennut, ne ovat menettäneet sen yhteyden jota kautta niihin voi tulla elämä, eli ne ovat kuolleita oksia. Jeesus Kristus on runkomme, ja kun me olemme oksia Hänessä, me tuotamme hedelmiä yhtä luonnollisesti ja kivuttomasti, kuin omenapuun oksat, jotka ovat omenapuun rungossa, tuottaa omenoita. Mutta ilman Jeesusta emme saa yhtään ainutta hedelmää aikaan, vain pysymällä Hänessä tiiviisti ja lujasti tuotamme Runsaan Sadon Hänelle. Amen!


      • ohohoooo
        savonarola kirjoitti:

        Raamatun mukaan Hedelmätön usko on kuollutta, eli itsepetosta. Eli usko joka ei millään tavalla konkretisoidu, arkielämän todellisuuteen, vaan pysyy vain teoreettisena virtuaaliuskona tai pelkkänä vertauskuvana, ei ole Raamatun mukaan todellista uskoa. Jos olet oikeasti ja todellisesti uskossa Jeesukseen, se aivan väistämättä näkyy myös sinussa ja elämässäsi. Se on aivan yhtä luonnollista kuin hedelmien kasvu hedelmäpuun oksissa. Mutta jos oksat eivät tuota mitään hedelmää, on jotain vikana, niiden elämänyhteys runkoon on katkennut, ne ovat menettäneet sen yhteyden jota kautta niihin voi tulla elämä, eli ne ovat kuolleita oksia. Jeesus Kristus on runkomme, ja kun me olemme oksia Hänessä, me tuotamme hedelmiä yhtä luonnollisesti ja kivuttomasti, kuin omenapuun oksat, jotka ovat omenapuun rungossa, tuottaa omenoita. Mutta ilman Jeesusta emme saa yhtään ainutta hedelmää aikaan, vain pysymällä Hänessä tiiviisti ja lujasti tuotamme Runsaan Sadon Hänelle. Amen!

        Sellaistahan se savonarolan usko on, kun on uskosta osaton!


      • heh eh
        ohohoooo kirjoitti:

        Sellaistahan se savonarolan usko on, kun on uskosta osaton!

        Pilkata kyllä osaat, ja vieläpä ihmistä jota et edes tunne? että sellaista se SINUN OMA uskontosi teettää. Tämä on nähty. Kiitos ja adjö! :D


      • ohohoooo
        heh eh kirjoitti:

        Pilkata kyllä osaat, ja vieläpä ihmistä jota et edes tunne? että sellaista se SINUN OMA uskontosi teettää. Tämä on nähty. Kiitos ja adjö! :D

        En minä pilkkaa, vaan koetan saada savonarolankin ymmärtämään, että hänen tulisi tehdä täysi parannus elämässään ja ottaa Jeesus omana pelastajanaan vastaan. Lopettaa kaikenlainen väärän evankeliumin julistaminen!


    • Ei meillä mitään omaa täydellisyyttä olekaan. Ja kuitenkin itse Jeesus kehoittaa meitä olemaan täydellisiä. Mahdoton yhtälö? Meille kyllä, mutta ei Jumalalle. Siksi, kun Jeesus on meissä, on Hän itse Täydellisyytemme. Siis Hän on itse se Täydellisyys, jonka Hän tahtoo meissä olevan. Jumala tahtoo meidän olevan Täydellisesti puhtaita, mutta Hän tietää että meistä ei ole siihen, siksi Hän on lähettänyt meille oman Täydellisyytensä Pojassaan ja Poikansa kautta. Evankeliumi riittää? Lue Jaakobin kirje UT. Onko Jaakob sitä mieltä että riittää kun vain uskoo evankeliumin, mutta mitenkään sen ei tarvitse näkyä, eikä mitään Hedelmiä eikä vaellusta Hengessä ei tarvitse olla? Mitä Jeesus sanoi? "Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä.. niin tuotatte Hedelmää joka pysyy" Lue Joh. 15 Myös Johannes kirjoittaa: jokainen joka sanoo Jeesuksessa pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan kuten Hän vaelsi. Raamatun mukaan Hedelmätön usko on kuollutta, eli itsepetosta. Eli usko joka ei millään tavalla konkretisoidu, arkielämän todellisuuteen, vaan pysyy vain teoreettisena virtuaaliuskona tai pelkkänä vertauskuvana, ei ole Raamatun mukaan todellista uskoa.

      • Salomon opissa.

        "Paljossa puheessa vaanii synti, ja paljosta kirjojen tekemisestä ei tule loppua, vain levottomia unia". Syytöksiä syytöksiä, syntiä, syöntiä, sytkärillä nottia, jatkuvasti vikaa itsessä ja muissa, milloin malka poistetaan kaikilta, toivottavasti ei lähde koko silmä samalla.


      • ohohoooo

        Mites sinä savoanrola nyt olet tuollaista sanonut! Ainahan sinä olet itseäsi pitänyt täydellisenä tähän saakka! Joko olet lopultakin huomannut, että sinun narsistinen itseihailusi on pimeydestä lähtöisin! Ei Jaakob kirjeessään opeta, että teot pelastaisivat ketään, mutta todellinen usko saa aikaan myöskin sen, että haluaa tehdä Jeesukselle sitä mitä Hän pyytää. Pelastumisen kannalta se ei ole mikään , vaan Jeesuksen veren kautta pelastuu, kun ottaa Hänet elämäänsä ja pyytää syntejään anteeksi ja Hänen verensä puhdistusta kaikesta elämässään. Jeesuksessa pysyvä tuottaa hedelmää automaattisesti, koska Jeesus tekee sen mahdolliseksi Itsessämme me emme voi mitään tehdä. Ja kun on Jeesuksen oma niin mieli on siihen mitä Jeesus tahtoo! Uskonnollinen ihminen ei voi kantaa hedelmää. Tee siis täyskäännös savonarolakin jo! Anna elämäsi Jresuksen hoitoon, niin loppuu oma kehusi ja Jeesus saa kirkastua!


      • Totuus?
        ohohoooo kirjoitti:

        Mites sinä savoanrola nyt olet tuollaista sanonut! Ainahan sinä olet itseäsi pitänyt täydellisenä tähän saakka! Joko olet lopultakin huomannut, että sinun narsistinen itseihailusi on pimeydestä lähtöisin! Ei Jaakob kirjeessään opeta, että teot pelastaisivat ketään, mutta todellinen usko saa aikaan myöskin sen, että haluaa tehdä Jeesukselle sitä mitä Hän pyytää. Pelastumisen kannalta se ei ole mikään , vaan Jeesuksen veren kautta pelastuu, kun ottaa Hänet elämäänsä ja pyytää syntejään anteeksi ja Hänen verensä puhdistusta kaikesta elämässään. Jeesuksessa pysyvä tuottaa hedelmää automaattisesti, koska Jeesus tekee sen mahdolliseksi Itsessämme me emme voi mitään tehdä. Ja kun on Jeesuksen oma niin mieli on siihen mitä Jeesus tahtoo! Uskonnollinen ihminen ei voi kantaa hedelmää. Tee siis täyskäännös savonarolakin jo! Anna elämäsi Jresuksen hoitoon, niin loppuu oma kehusi ja Jeesus saa kirkastua!

        Kuule ohhohoo. Ei savis ole koskaan kehunut itseään. Joko et ymmärrä lukemaasi, tai näytössäsi on joku vika. Savis on aina tuonut esille sitä, että meidän ei tarvitse olla synnin orjia, koska olemme Jeesuksen Vapauttamia, pois synnistä, ei suinkaan syntiin. Ei ole kysymys mistään omasta hyvyydestä, tai hurskaudesta, vaan Lahjasta jonka Jumala on antanut meille Pojassaan ja Poikansa kautta. Amen!


      • ohohoooo
        Totuus? kirjoitti:

        Kuule ohhohoo. Ei savis ole koskaan kehunut itseään. Joko et ymmärrä lukemaasi, tai näytössäsi on joku vika. Savis on aina tuonut esille sitä, että meidän ei tarvitse olla synnin orjia, koska olemme Jeesuksen Vapauttamia, pois synnistä, ei suinkaan syntiin. Ei ole kysymys mistään omasta hyvyydestä, tai hurskaudesta, vaan Lahjasta jonka Jumala on antanut meille Pojassaan ja Poikansa kautta. Amen!

        Luepa savonarolan kirjoituksia aiemmilta kausilta. Tulet varmaan toisiin ajatuksiin silloin, tai olet sitten kovin sokea näkemään asioita! Savonarola kuitenkin itse elää synnissä, joten hän ei ole kelvollinen opettamaan tuollaista! Jeesuksen pilkkaaminen on syntiä, samoin toisten nimittely, valehtelut, jne... Jos totuusd ei miellytä, niin sitä mielellään puolustelee epä totuuksia!


      • johan pommpas
        ohohoooo kirjoitti:

        Luepa savonarolan kirjoituksia aiemmilta kausilta. Tulet varmaan toisiin ajatuksiin silloin, tai olet sitten kovin sokea näkemään asioita! Savonarola kuitenkin itse elää synnissä, joten hän ei ole kelvollinen opettamaan tuollaista! Jeesuksen pilkkaaminen on syntiä, samoin toisten nimittely, valehtelut, jne... Jos totuusd ei miellytä, niin sitä mielellään puolustelee epä totuuksia!

        Päivänselväksi on käynyt, että puhumme kokonaan täysin eri henkilöistä.


    • Totta on, että usko näkyy myös tekoina, uskon tekoina. Raamattu puhuu Hengen hedelmästä (huomaa yksikkömuoto), jossa monenlaiset hyveet tulevat ilmi varmaan sekä asenteena että tekona. Tärkeää on kuitenkkn huomata, etteä me vain kannamme hedelmää, emme tuota. Uskova, joka pysyy Kristuksessa on se oksa, joka hedelmää elämässään kantaa - on mahdotonta elää Jeesuksessa ja pysyä vanhassa elämässä, synnin orjuudess. Usko ilman tekoja on kuollut - siinäkin Jumalan Sana sanoo oikein.

      "Eli usko joka ei millään tavalla konkretisoidu, arkielämän todellisuuteen, vaan pysyy vain teoreettisena virtuaaliuskona tai pelkkänä vertauskuvana, ei ole Raamatun mukaan todellista uskoa." Juuri noin se on, pelastunut ei ole se, joka sanoo olevansa uskova, vaan se, joka seuraa Jeesusta - Jeesus itse toi sen esille sanomalla: "Ei jokainen, joka sanoo Herra, Herra pelastu, vaan se, joka tekee Taivaallisen Isäni tahdon".

      On kuitenkin tärkeää huomata, että puhtautemme on todellakin puhtautta Jeesuksessa Kristuksessa. Uskossa Jeesukseen Jumala näkee meidät niin kuin Hän näkee Jeesuksen, täysin puhtaana ja täydellisinä astumaan Taivaan kirkkauteen. Se on lainapuhtautta - me voimme iloita siitä uskossa Jeesukseen, mutta emme katsoessamme omaa itseämme, jossa on vielä paljon vajavuuttaa ja taipumustamme syntiin. Olemme puhtaat uskossa, emme vielä näkemisessä.

      • Aivan !! Alkuosa on aivan noin mutta sitten alat jänistää ja vedät takaisin ja alat opettaa seurakunnan perinnäisopetuxen joka menee juuri niin että vaikka me miten irsaillaan ja ollaan pahoja synneissä niin Jumala vain näkee Jeesus ja se on sitä suurta harhaoppi ja exytystä Jumalan suoralta tiestä.


      • savonarola kirjoitti:

        Aivan !! Alkuosa on aivan noin mutta sitten alat jänistää ja vedät takaisin ja alat opettaa seurakunnan perinnäisopetuxen joka menee juuri niin että vaikka me miten irsaillaan ja ollaan pahoja synneissä niin Jumala vain näkee Jeesus ja se on sitä suurta harhaoppi ja exytystä Jumalan suoralta tiestä.

        Muuten tuo joka kirjoitat >>>Olemme puhtaat uskossa, emme vielä näkemisessä.


      • Lightning Star

        Jos kerran Isä katsoo lastaan täydellisenä Poikansa kautta, miksen minä näkisi itseäni täydellisenä, kuten Isäkin katsoo lastaan?

        Koen, että saamme ja meidän tulee uskoa Kristuksen kautta itsemme täydellisiksi, emme ole enää oman luontomme varassa, vaan Poika on vapauttanut meidät elämään Isän lapsina.

        Koen, että vapaus Herrassa on sitä, että uskoo Kristuksen vapautuksen olevan täydellinen meissä. Tällöin antaa myös hallintavallan kokonaan Jumalalle, eikä pidä itse käsissään "muutoksen avaimia". Ihminen joka jää orjuuteen, elää myös orjuudessa, joka uskoo täydelliseen vapauteen, saa myös elämän täydellisessä vapaudessa, jonka Jumala on lahjoittanut Pojassaan. Tällöin ihminen ei jää orjuuden kahleisiin, eikä jää synninluonnon alaiseksi.

        Vapauden voi saada vain uskomalla ilosanoma, jonka Jumala on lahjoittanut Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.

        Kuinka moni on valmis ottamaan ilosanoman vastaan? Kuinka moni uskoo silti vieläkin omiin kykyihinsä parantaa itse itsensä? Kuinka moni uskoo synnin voittoon?


      • Näytätkö Sanasta sen
        Lightning Star kirjoitti:

        Jos kerran Isä katsoo lastaan täydellisenä Poikansa kautta, miksen minä näkisi itseäni täydellisenä, kuten Isäkin katsoo lastaan?

        Koen, että saamme ja meidän tulee uskoa Kristuksen kautta itsemme täydellisiksi, emme ole enää oman luontomme varassa, vaan Poika on vapauttanut meidät elämään Isän lapsina.

        Koen, että vapaus Herrassa on sitä, että uskoo Kristuksen vapautuksen olevan täydellinen meissä. Tällöin antaa myös hallintavallan kokonaan Jumalalle, eikä pidä itse käsissään "muutoksen avaimia". Ihminen joka jää orjuuteen, elää myös orjuudessa, joka uskoo täydelliseen vapauteen, saa myös elämän täydellisessä vapaudessa, jonka Jumala on lahjoittanut Pojassaan. Tällöin ihminen ei jää orjuuden kahleisiin, eikä jää synninluonnon alaiseksi.

        Vapauden voi saada vain uskomalla ilosanoma, jonka Jumala on lahjoittanut Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.

        Kuinka moni on valmis ottamaan ilosanoman vastaan? Kuinka moni uskoo silti vieläkin omiin kykyihinsä parantaa itse itsensä? Kuinka moni uskoo synnin voittoon?

        Että missä sanotaan, Isän Jumalan katsovan meitä täydellisinä Poikansa kautta ???

        Jos katsot itseäsi täydellisenä, niin petät vain itse itsesi Raamatun opetuksen mukaan:

        Gal. 6:3 Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä.

        Siis minua ainkakin hämmästyttää monien uskovien itse petos, eli suljetaan silmät OMILTA synneiltä ja vääryyksiltä, eikä edes pyritä pyhitykseen eli puhtauteen !

        Siis jos ei OMIA sytejä kohdata ja myönnetä ja tunnusteta, ei tapahdu myöskään pyhittymistä eli puhdistumista, vaan silloin siis ei vain langeta synteihin yhä uudelleen, vaan ELETÄÄN PAATUMUKSESSA SYNNISSÄ !

        Tuo asenne jonka tuo "Jumala katsoo meitä puhtaina" ei perustu Jumalan Sanaan, vaan on siis itsepetosta vain !


      • Lightning Star
        Näytätkö Sanasta sen kirjoitti:

        Että missä sanotaan, Isän Jumalan katsovan meitä täydellisinä Poikansa kautta ???

        Jos katsot itseäsi täydellisenä, niin petät vain itse itsesi Raamatun opetuksen mukaan:

        Gal. 6:3 Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä.

        Siis minua ainkakin hämmästyttää monien uskovien itse petos, eli suljetaan silmät OMILTA synneiltä ja vääryyksiltä, eikä edes pyritä pyhitykseen eli puhtauteen !

        Siis jos ei OMIA sytejä kohdata ja myönnetä ja tunnusteta, ei tapahdu myöskään pyhittymistä eli puhdistumista, vaan silloin siis ei vain langeta synteihin yhä uudelleen, vaan ELETÄÄN PAATUMUKSESSA SYNNISSÄ !

        Tuo asenne jonka tuo "Jumala katsoo meitä puhtaina" ei perustu Jumalan Sanaan, vaan on siis itsepetosta vain !

        Elämä Kristuksessa, ei ole jatkuvaa synnissä elämistä, jossa jokin kummallinen "valta" ottaa lihan välillä käyttövoimakseen ja laittaa tekemään ihmisen mitä ihmeellisimpiä kauheuksia... ei niin...
        ... vaan saa todellisen vapauden, jolloin kaikki valta annetaan Isän käsiin. JEESUS KRISTUS totisesti on VOITTANUT saatanan vallan!, joka ennen kietoi pauloihinsa pettäen. Se mikä ennen eli lihassa, on kuollut... koska ei elä minä, vaan Kristus minussa!

        Valhe-evankeliumi sanoo: paranna paranna, paranna itsesi, pyhitä pyhitä pyhitä itse tsesi...olet ikuisesti synnin orja, etkä koskaan vapaa, et koskaan todellisesti vapaa, etkä koskaan tarpeeksi hyvä kelvataksesi Isälle...

        Ilosanoma:
        Poika tekee vapaaksi, Hän on Voittaja! Kristuksen oma on pyhitetty kokonaisuutenaan Kristuksessa Jeesuksessa!


      • Et näyttänyt Sanasta
        Lightning Star kirjoitti:

        Elämä Kristuksessa, ei ole jatkuvaa synnissä elämistä, jossa jokin kummallinen "valta" ottaa lihan välillä käyttövoimakseen ja laittaa tekemään ihmisen mitä ihmeellisimpiä kauheuksia... ei niin...
        ... vaan saa todellisen vapauden, jolloin kaikki valta annetaan Isän käsiin. JEESUS KRISTUS totisesti on VOITTANUT saatanan vallan!, joka ennen kietoi pauloihinsa pettäen. Se mikä ennen eli lihassa, on kuollut... koska ei elä minä, vaan Kristus minussa!

        Valhe-evankeliumi sanoo: paranna paranna, paranna itsesi, pyhitä pyhitä pyhitä itse tsesi...olet ikuisesti synnin orja, etkä koskaan vapaa, et koskaan todellisesti vapaa, etkä koskaan tarpeeksi hyvä kelvataksesi Isälle...

        Ilosanoma:
        Poika tekee vapaaksi, Hän on Voittaja! Kristuksen oma on pyhitetty kokonaisuutenaan Kristuksessa Jeesuksessa!

        Sitä, missä sanotaan tuo asia !!!

        Että missä sanotaan, Isän Jumalan katsovan meitä täydellisinä Poikansa kautta ???

        Otit taas kuten vihollinen vain osan Sanasta ja siten vääntelit sen sanoman, kun kirjoitit seuraavaa:

        " Se mikä ennen eli lihassa, on kuollut... koska ei elä minä, vaan Kristus minussa! "

        Koko kohta menee seuraavasti:

        Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

        Eli Paavali sanoo tuossa: Sen minkä elän LIHASSA !!!

        Siis Paavali sanoo kykenevänsä osan aikaa elämään Hengessä ja osan aikaa siis hänkin joutuu toteamaan elävänsä lihassa, ja silloin Paavali siis turvautuu Uskoon, eli Kristuksen sovitus vereen !

        Mutta tämän TOTUUDEN te JÄRJESTELMÄLLISESTI ohitatte ja siksi eksytte.

        Edes se Todellisuus jossa itse elätte ei avaa silmiänne, eli kuka teistä siis voi väittää kykenevänsä elämään Hengessä kaiken aikaa ja aina ???

        Siis Hengessä vaeltaminen SUOMEKSI tarkoittaa Jumalan tahdossa vaeltamista TÄYSIN !

        Mutta edes tämä Todellisuutenne eli vajavaisuutenne ei saa teitä heräämään, sillä Saviksellekin olen esittelemällä esitellyt hänen OMIA syntejään, jotta hän heräisi harhoistaan, mutta ihan turhaan näköjään !

        Kukaan ei voi itseään pyhittää, siinä olemme samaa mieltä, mutta ISO MUTTA, jos ei syntejään tunnusta ja ole oikeaa sydämen asennetta Jumalan edessä, ei voi siis pyhittyä, sillä Jumala ei toimi vastoin meidän tahoamme !!!

        Tämä tuntuu teiltä olevan pahasti kateissa, ikävä kyllä, eli SYDÄMEN ASENNE RATKAISEE !


      • Lightning Star
        Et näyttänyt Sanasta kirjoitti:

        Sitä, missä sanotaan tuo asia !!!

        Että missä sanotaan, Isän Jumalan katsovan meitä täydellisinä Poikansa kautta ???

        Otit taas kuten vihollinen vain osan Sanasta ja siten vääntelit sen sanoman, kun kirjoitit seuraavaa:

        " Se mikä ennen eli lihassa, on kuollut... koska ei elä minä, vaan Kristus minussa! "

        Koko kohta menee seuraavasti:

        Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

        Eli Paavali sanoo tuossa: Sen minkä elän LIHASSA !!!

        Siis Paavali sanoo kykenevänsä osan aikaa elämään Hengessä ja osan aikaa siis hänkin joutuu toteamaan elävänsä lihassa, ja silloin Paavali siis turvautuu Uskoon, eli Kristuksen sovitus vereen !

        Mutta tämän TOTUUDEN te JÄRJESTELMÄLLISESTI ohitatte ja siksi eksytte.

        Edes se Todellisuus jossa itse elätte ei avaa silmiänne, eli kuka teistä siis voi väittää kykenevänsä elämään Hengessä kaiken aikaa ja aina ???

        Siis Hengessä vaeltaminen SUOMEKSI tarkoittaa Jumalan tahdossa vaeltamista TÄYSIN !

        Mutta edes tämä Todellisuutenne eli vajavaisuutenne ei saa teitä heräämään, sillä Saviksellekin olen esittelemällä esitellyt hänen OMIA syntejään, jotta hän heräisi harhoistaan, mutta ihan turhaan näköjään !

        Kukaan ei voi itseään pyhittää, siinä olemme samaa mieltä, mutta ISO MUTTA, jos ei syntejään tunnusta ja ole oikeaa sydämen asennetta Jumalan edessä, ei voi siis pyhittyä, sillä Jumala ei toimi vastoin meidän tahoamme !!!

        Tämä tuntuu teiltä olevan pahasti kateissa, ikävä kyllä, eli SYDÄMEN ASENNE RATKAISEE !

        Jumalan tahdossa kun elää, kaikki on annettu Jumalan valtaan, koko elämä!

        Miksi et usko, että Poika on vapauttaja? Miksi tahdot yrittää tehdä turhaksi sovituksen ja sen täydellisen lahjan, jonka Jumala on antanut Kristuksessa Jeesuksessa.

        Vapautus ei ole puolittainen, se on TÄYDELLINEN!

        Ei ole sellaista on/off elämää... päälle pois päälle pois... ei, vaan elämä on koko ajan Kristuksessa Jeesuksessa, ON -kytkin päällä!

        Synnit... kun ne anteeksi saadaan, ne anteeksi on saatu, niitä ei enää muistella sen jälkeen, on vapaa, todellisesti vapaa.


      • Oletko siis JO ?
        Lightning Star kirjoitti:

        Jumalan tahdossa kun elää, kaikki on annettu Jumalan valtaan, koko elämä!

        Miksi et usko, että Poika on vapauttaja? Miksi tahdot yrittää tehdä turhaksi sovituksen ja sen täydellisen lahjan, jonka Jumala on antanut Kristuksessa Jeesuksessa.

        Vapautus ei ole puolittainen, se on TÄYDELLINEN!

        Ei ole sellaista on/off elämää... päälle pois päälle pois... ei, vaan elämä on koko ajan Kristuksessa Jeesuksessa, ON -kytkin päällä!

        Synnit... kun ne anteeksi saadaan, ne anteeksi on saatu, niitä ei enää muistella sen jälkeen, on vapaa, todellisesti vapaa.

        Oletko JO täydellinen siis ?

        Tai LUULETKO olevasi ?

        Siis Kristus meissä on TÄYDELLINEN, mutta kuten JO kirjoitin tuolla, niin Hänen tulee kasvaa ja minun tulee vähetä !

        Joh. 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.

        Siis miten tuo yhtälö on mahdollista jos uskovasta JO on tullut täydellinen ?

        Kyllä sinäkin joudut sitä "lihaasi" yhä raahaamaan mukanasi ja sen kautta oman halusi mukaan, eli lihan mukaan vaellat vääjäämättä, sillä sitä omaa tahtoamme Jumala ei jyrää, eli emme ole robootteja vain !

        Tuo asia josta lopuussa kirjoitat, sekin on näitä teidän omia tulkintojanne, ja siitä oli jo mielessä kirjoittaa, eli "armon merestä" ja sieltä kalastelemisesta, mutta siitä sitten toisessa viestissä ehkäpä ?

        Kun Sakkeus teki parannuksen, niin sen jälkeen hän alkoi sovittaa yhä niitä JO anteeksi saatuja rikkomuksiaan !!!

        Siis teidän oppinne mukaan, joka siis vaikuttaa samalla teidän toimintanne, mitään ei tarvitse korjata eikä tunnustaa, vaan kaikki hukutetaan sinne "armon mereen" jota oppia myöskään siis, te ette löydä Raamatusta !

        Sen sijaan kaikella värällä toiminnalla on seurauksensa raamatun mukaan, otetaan vaikkapa vanhan testamentin puolelta yksi hyvä "kuva ja varjo" !

        Mutta laitan siitä oman viestin, jotta tästä ei tule liian pitkä, koska te ette jaksa nähdäkseni näitäkään kunnolla lukea vielä.


      • "Kuva" uskovasta !
        Oletko siis JO ? kirjoitti:

        Oletko JO täydellinen siis ?

        Tai LUULETKO olevasi ?

        Siis Kristus meissä on TÄYDELLINEN, mutta kuten JO kirjoitin tuolla, niin Hänen tulee kasvaa ja minun tulee vähetä !

        Joh. 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.

        Siis miten tuo yhtälö on mahdollista jos uskovasta JO on tullut täydellinen ?

        Kyllä sinäkin joudut sitä "lihaasi" yhä raahaamaan mukanasi ja sen kautta oman halusi mukaan, eli lihan mukaan vaellat vääjäämättä, sillä sitä omaa tahtoamme Jumala ei jyrää, eli emme ole robootteja vain !

        Tuo asia josta lopuussa kirjoitat, sekin on näitä teidän omia tulkintojanne, ja siitä oli jo mielessä kirjoittaa, eli "armon merestä" ja sieltä kalastelemisesta, mutta siitä sitten toisessa viestissä ehkäpä ?

        Kun Sakkeus teki parannuksen, niin sen jälkeen hän alkoi sovittaa yhä niitä JO anteeksi saatuja rikkomuksiaan !!!

        Siis teidän oppinne mukaan, joka siis vaikuttaa samalla teidän toimintanne, mitään ei tarvitse korjata eikä tunnustaa, vaan kaikki hukutetaan sinne "armon mereen" jota oppia myöskään siis, te ette löydä Raamatusta !

        Sen sijaan kaikella värällä toiminnalla on seurauksensa raamatun mukaan, otetaan vaikkapa vanhan testamentin puolelta yksi hyvä "kuva ja varjo" !

        Mutta laitan siitä oman viestin, jotta tästä ei tule liian pitkä, koska te ette jaksa nähdäkseni näitäkään kunnolla lukea vielä.

        Otetaan esimerkiksi Daavid, kunigas ja Jumalan toiminta siinä kohtaa !

        2. Samuelin kirja 12

        1 Ja Herra lähetti Naatanin Daavidin tykö. Kun hän tuli hänen tykönsä, sanoi hän hänelle: "Kaksi miestä oli samassa kaupungissa, toinen rikas ja toinen köyhä.
        2 Rikkaalla oli lampaita ja raavaita hyvin paljon.
        3 Mutta köyhällä ei ollut muuta kuin yksi ainoa pieni karitsa, jonka hän oli ostanut. Hän elätti sitä, ja se kasvoi hänen luonansa yhdessä hänen lastensa kanssa: se söi hänen leipäpalastansa, joi hänen maljastansa, makasi hänen sylissään ja oli hänelle niinkuin tytär.
        4 Niin rikkaalle miehelle tuli vieras. Mutta hän ei raskinut ottaa omia lampaitansa eikä raavaitansa valmistaakseen ruokaa matkamiehelle, joka oli tullut hänen luoksensa; vaan hän otti köyhän miehen karitsan ja valmisti sen miehelle, joka oli tullut hänen luoksensa."
        5 Niin Daavid vihastui kovin siihen mieheen ja sanoi Naatanille: "Niin totta kuin Herra elää: mies, joka tämän on tehnyt, on kuoleman oma.
        6 Ja karitsa hänen on korvattava nelinkertaisesti, koska hän teki näin ja koska hän ei sääliä tuntenut."
        7 Mutta Naatan sanoi Daavidille: "Sinä olet se mies. Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: 'Minä olen voidellut sinut Israelin kuninkaaksi ja pelastanut sinut Saulin käsistä.
        8 Minä olen antanut sinulle herrasi linnan ja antanut herrasi vaimot sinun syliisi; ja minä olen antanut sinulle Israelin ja Juudan heimot. Ja jos tämä olisi vähän, niin minä antaisin sinulle vielä sekä sitä että tätä.
        9 Miksi sinä olet pitänyt halpana Herran sanan ja tehnyt sitä, mikä on pahaa hänen silmissään? Heettiläisen Uurian sinä olet surmannut miekalla, olet tappanut hänet ammonilaisten miekalla, ja hänen vaimonsa sinä olet ottanut vaimoksesi.
        10 Sentähden ei miekka ole milloinkaan väistyvä sinun suvustasi, koska olet pitänyt halpana minut ja ottanut vaimoksesi heettiläisen Uurian vaimon.
        11 Näin sanoo Herra: Katso, minä nostatan sinulle onnettomuuden sinun omasta perheestäsi, ja silmiesi edessä minä otan sinun vaimosi ja annan heidät toiselle, ja hän on makaava sinun vaimojesi kanssa tämän auringon nähden.

        Daavid siis sai anteeksi, mutta Oikeamielinen Jumala ei voinut päästää Daavidia ilman kuritusta, eli väärillä teoilla on aina seuraumuksensa, eikä Jumala voi olla Oikeamielisyydessään puolueellinen, eli Daavid joutui kantamaan tekojensa seuraukset !

        Mutta teidän oppinne mukaan, kaikki väärät toimenne ja syntinne työnnetään siis sinne "armon mereen" eikä sieltä saa tuon opin mukaan kalastella, mutta Raamattu siis ei tue oppianne, sen sanoo myös Uusi testamentti hyvin selvästi:

        Kolossalaiskirje 3
        23 Kaikki, mitä teette, se tehkää sydämestänne, niinkuin Herralle eikä ihmisille,
        24 tietäen, että te saatte Herralta palkaksi perinnön; te palvelette Herraa Kristusta.
        25 Sillä se, joka tekee väärin, on saava takaisin, mitä on väärin tehnyt; ja henkilöön ei katsota.

        Siis tuossa opetetaan Uskovia, ei puhuta uskosta osattomille !!!

        1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
        2 Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaista tekevät.
        3 Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
        4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
        5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
        6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
        7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
        8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
        9 Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
        10 mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
        11 Sillä Jumala ei katso henkilöön.

        Mutta te siis LUULETTE, että Jumala ei olekaan puolueeton ja oikeamielinen, vaan että Hän katsoo ihmiseen ja on puolueellinen teidän hyväksenne !

        Te siis teette Oikeamielisestä Jumalasta puolueellisen syntienne peittelijän ihan käytännössä, olenkin hyvin huolissani siitä, millaisen kuvan te Jumalasta annatte muille, ja varsinkin uskosta osattomille, jotka siis tutlivat sydämissänsä teidän oppejanne ja toimintaanne ja toteavat molemmat kelvottomiksi, ja te siis annatte Jumalasta samalla täysin väärän kuvan, ja siksi uskosta osattomat eivät halua Jumalan luo !

        jatkuu...


      • "Kuva" uskovasta2
        "Kuva" uskovasta ! kirjoitti:

        Otetaan esimerkiksi Daavid, kunigas ja Jumalan toiminta siinä kohtaa !

        2. Samuelin kirja 12

        1 Ja Herra lähetti Naatanin Daavidin tykö. Kun hän tuli hänen tykönsä, sanoi hän hänelle: "Kaksi miestä oli samassa kaupungissa, toinen rikas ja toinen köyhä.
        2 Rikkaalla oli lampaita ja raavaita hyvin paljon.
        3 Mutta köyhällä ei ollut muuta kuin yksi ainoa pieni karitsa, jonka hän oli ostanut. Hän elätti sitä, ja se kasvoi hänen luonansa yhdessä hänen lastensa kanssa: se söi hänen leipäpalastansa, joi hänen maljastansa, makasi hänen sylissään ja oli hänelle niinkuin tytär.
        4 Niin rikkaalle miehelle tuli vieras. Mutta hän ei raskinut ottaa omia lampaitansa eikä raavaitansa valmistaakseen ruokaa matkamiehelle, joka oli tullut hänen luoksensa; vaan hän otti köyhän miehen karitsan ja valmisti sen miehelle, joka oli tullut hänen luoksensa."
        5 Niin Daavid vihastui kovin siihen mieheen ja sanoi Naatanille: "Niin totta kuin Herra elää: mies, joka tämän on tehnyt, on kuoleman oma.
        6 Ja karitsa hänen on korvattava nelinkertaisesti, koska hän teki näin ja koska hän ei sääliä tuntenut."
        7 Mutta Naatan sanoi Daavidille: "Sinä olet se mies. Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: 'Minä olen voidellut sinut Israelin kuninkaaksi ja pelastanut sinut Saulin käsistä.
        8 Minä olen antanut sinulle herrasi linnan ja antanut herrasi vaimot sinun syliisi; ja minä olen antanut sinulle Israelin ja Juudan heimot. Ja jos tämä olisi vähän, niin minä antaisin sinulle vielä sekä sitä että tätä.
        9 Miksi sinä olet pitänyt halpana Herran sanan ja tehnyt sitä, mikä on pahaa hänen silmissään? Heettiläisen Uurian sinä olet surmannut miekalla, olet tappanut hänet ammonilaisten miekalla, ja hänen vaimonsa sinä olet ottanut vaimoksesi.
        10 Sentähden ei miekka ole milloinkaan väistyvä sinun suvustasi, koska olet pitänyt halpana minut ja ottanut vaimoksesi heettiläisen Uurian vaimon.
        11 Näin sanoo Herra: Katso, minä nostatan sinulle onnettomuuden sinun omasta perheestäsi, ja silmiesi edessä minä otan sinun vaimosi ja annan heidät toiselle, ja hän on makaava sinun vaimojesi kanssa tämän auringon nähden.

        Daavid siis sai anteeksi, mutta Oikeamielinen Jumala ei voinut päästää Daavidia ilman kuritusta, eli väärillä teoilla on aina seuraumuksensa, eikä Jumala voi olla Oikeamielisyydessään puolueellinen, eli Daavid joutui kantamaan tekojensa seuraukset !

        Mutta teidän oppinne mukaan, kaikki väärät toimenne ja syntinne työnnetään siis sinne "armon mereen" eikä sieltä saa tuon opin mukaan kalastella, mutta Raamattu siis ei tue oppianne, sen sanoo myös Uusi testamentti hyvin selvästi:

        Kolossalaiskirje 3
        23 Kaikki, mitä teette, se tehkää sydämestänne, niinkuin Herralle eikä ihmisille,
        24 tietäen, että te saatte Herralta palkaksi perinnön; te palvelette Herraa Kristusta.
        25 Sillä se, joka tekee väärin, on saava takaisin, mitä on väärin tehnyt; ja henkilöön ei katsota.

        Siis tuossa opetetaan Uskovia, ei puhuta uskosta osattomille !!!

        1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
        2 Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaista tekevät.
        3 Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
        4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
        5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
        6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
        7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
        8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
        9 Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
        10 mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
        11 Sillä Jumala ei katso henkilöön.

        Mutta te siis LUULETTE, että Jumala ei olekaan puolueeton ja oikeamielinen, vaan että Hän katsoo ihmiseen ja on puolueellinen teidän hyväksenne !

        Te siis teette Oikeamielisestä Jumalasta puolueellisen syntienne peittelijän ihan käytännössä, olenkin hyvin huolissani siitä, millaisen kuvan te Jumalasta annatte muille, ja varsinkin uskosta osattomille, jotka siis tutlivat sydämissänsä teidän oppejanne ja toimintaanne ja toteavat molemmat kelvottomiksi, ja te siis annatte Jumalasta samalla täysin väärän kuvan, ja siksi uskosta osattomat eivät halua Jumalan luo !

        jatkuu...

        jatkoa...

        Te siis ette ymmärrä tätäkään asiaa, jonka pitäisi olla nöyrälle Uskovalle elämä ja todellisuutta:

        1. Piet. 4:17 Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?

        Siis Jumala vie lapsensa tilille jo täällä maan päällä, ja siksi se tuomio alkaa meille jo täällä, eli kuritukseksemme kärsimme, ihan kuten Daavid kärsi !

        Mutta jos te olette siis vailla kuritusta, niin mitä se kertoo teistä ???

        Heprealaiskirje 12
        4 Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,
        5 ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;
        6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
        7 Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
        8 Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.
        9 Ja vielä: meillä oli ruumiilliset isämme kurittajina, ja heitä me kavahdimme; emmekö paljoa ennemmin olisi alamaiset henkien Isälle, että eläisimme?
        10 Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään.
        11 Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut.

        Siis äpärä on toisen miehen lapsi, ja miehiä siis ovat Jeesus(Ylkä) ja sitten saa-tana, eli kenen lapsia me olemme, on se kysymys, ja jos ei uskova ole kuritettavana eli ei ole alistunut kuritettavaksi, onko hän joko pahasti paatunut ja kovakorvainen, vai eikö hän ole Jumalan lapsi ollenkaan ???


      • Lightning Star
        Oletko siis JO ? kirjoitti:

        Oletko JO täydellinen siis ?

        Tai LUULETKO olevasi ?

        Siis Kristus meissä on TÄYDELLINEN, mutta kuten JO kirjoitin tuolla, niin Hänen tulee kasvaa ja minun tulee vähetä !

        Joh. 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.

        Siis miten tuo yhtälö on mahdollista jos uskovasta JO on tullut täydellinen ?

        Kyllä sinäkin joudut sitä "lihaasi" yhä raahaamaan mukanasi ja sen kautta oman halusi mukaan, eli lihan mukaan vaellat vääjäämättä, sillä sitä omaa tahtoamme Jumala ei jyrää, eli emme ole robootteja vain !

        Tuo asia josta lopuussa kirjoitat, sekin on näitä teidän omia tulkintojanne, ja siitä oli jo mielessä kirjoittaa, eli "armon merestä" ja sieltä kalastelemisesta, mutta siitä sitten toisessa viestissä ehkäpä ?

        Kun Sakkeus teki parannuksen, niin sen jälkeen hän alkoi sovittaa yhä niitä JO anteeksi saatuja rikkomuksiaan !!!

        Siis teidän oppinne mukaan, joka siis vaikuttaa samalla teidän toimintanne, mitään ei tarvitse korjata eikä tunnustaa, vaan kaikki hukutetaan sinne "armon mereen" jota oppia myöskään siis, te ette löydä Raamatusta !

        Sen sijaan kaikella värällä toiminnalla on seurauksensa raamatun mukaan, otetaan vaikkapa vanhan testamentin puolelta yksi hyvä "kuva ja varjo" !

        Mutta laitan siitä oman viestin, jotta tästä ei tule liian pitkä, koska te ette jaksa nähdäkseni näitäkään kunnolla lukea vielä.

        Parannettu, on parannettu. Joka jää synnin, lihallisen mielensä orjaksi, ei todellisesti ole vielä vapaa, eikä parannettu.

        Naiselle, jonka fariseukset ja lainoppineet tahtoivat kivittää, Jeesus sanoi: "Mene, äläkä enää tee syntiä".

        "Niille juutalaisille, jotka nyt uskoivat häneen, Jeesus sanoi: "Jos te pysytte uskollisina minun sanalleni, te olette todella opetuslapsiani.
        32 Te opitte tuntemaan totuuden, ja totuus tekee teistä vapaita."
        33 He vastasivat hänelle: "Me olemme Abrahamin jälkeläisiä, emme me ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka voit sanoa, että meistä tulee vapaita?"
        34 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
        35 Orja ei pysy talossa ikuisesti, mutta poika pysyy.
        36 Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita.""


      • Yritä nyt vastata
        Lightning Star kirjoitti:

        Parannettu, on parannettu. Joka jää synnin, lihallisen mielensä orjaksi, ei todellisesti ole vielä vapaa, eikä parannettu.

        Naiselle, jonka fariseukset ja lainoppineet tahtoivat kivittää, Jeesus sanoi: "Mene, äläkä enää tee syntiä".

        "Niille juutalaisille, jotka nyt uskoivat häneen, Jeesus sanoi: "Jos te pysytte uskollisina minun sanalleni, te olette todella opetuslapsiani.
        32 Te opitte tuntemaan totuuden, ja totuus tekee teistä vapaita."
        33 He vastasivat hänelle: "Me olemme Abrahamin jälkeläisiä, emme me ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka voit sanoa, että meistä tulee vapaita?"
        34 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
        35 Orja ei pysy talossa ikuisesti, mutta poika pysyy.
        36 Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita.""

        Yritä nyt vastata sitten siihen edes ITSE, että oletko vapaa omasta tahdostasi ???


      • Lightning Star
        Yritä nyt vastata kirjoitti:

        Yritä nyt vastata sitten siihen edes ITSE, että oletko vapaa omasta tahdostasi ???

        Kristus on minut vapauttanut, itsessäni en voi mitään. En elä ihmisen tahdosta, jossa synti määrittää elämää, elän Jumalan tahdosta, jossa Hän vaikuttaa kaiken tahtomisen ja tekemisen.


      • Et siis enää elä
        Lightning Star kirjoitti:

        Kristus on minut vapauttanut, itsessäni en voi mitään. En elä ihmisen tahdosta, jossa synti määrittää elämää, elän Jumalan tahdosta, jossa Hän vaikuttaa kaiken tahtomisen ja tekemisen.

        Ollenkaan omassa tahdossasi, vaan pelkästään Jumalan tahdossa ???

        Jumala yksin vaikuttaa sinussa ihan KAIKEN toimintasi ja tekosi ???

        Eli Jumala on laittanut sinut valehtelemaan ?

        Siis jos ja kun opetat vastoin Jumalan Sanaa ja sen tervettä oppia, niin Jumala senkin siis vaikuttaa sinussa, eli valehtelusi ?

        Olette harvinaisen sokeita näissä asioissa, en voi kuin hämmästellä sitä syvää sokeuttanne, mutta niinhän Sana sanookin ja vahvistaa tilanne:

        Matt. 6:23 Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!


      • ohohoooo
        savonarola kirjoitti:

        Aivan !! Alkuosa on aivan noin mutta sitten alat jänistää ja vedät takaisin ja alat opettaa seurakunnan perinnäisopetuxen joka menee juuri niin että vaikka me miten irsaillaan ja ollaan pahoja synneissä niin Jumala vain näkee Jeesus ja se on sitä suurta harhaoppi ja exytystä Jumalan suoralta tiestä.

        Ei Raamattu lupaa mitään irstailua ja muussa synnissä elämistä uskovaisen ihmisen kohdalla. Joka syntiä tekee on synnin orja, sanotaan Sanassa. Ja synti ei peri taivasta eikä siten synnin harjoittakaan! Usko se jo savonarola!


      • ohohoooo
        savonarola kirjoitti:

        Muuten tuo joka kirjoitat >>>Olemme puhtaat uskossa, emme vielä näkemisessä.

        Ei ole mitään virtuaaliuskoa olemassa muilla kuin savonarolalla, joka ei halua tehomaa ratkaisuaan uskon tielle, vaan haahuilee omiaan harhaoppiaan julistaen ja syntejään paapoen!


      • Pakstori....
        "Kuva" uskovasta ! kirjoitti:

        Otetaan esimerkiksi Daavid, kunigas ja Jumalan toiminta siinä kohtaa !

        2. Samuelin kirja 12

        1 Ja Herra lähetti Naatanin Daavidin tykö. Kun hän tuli hänen tykönsä, sanoi hän hänelle: "Kaksi miestä oli samassa kaupungissa, toinen rikas ja toinen köyhä.
        2 Rikkaalla oli lampaita ja raavaita hyvin paljon.
        3 Mutta köyhällä ei ollut muuta kuin yksi ainoa pieni karitsa, jonka hän oli ostanut. Hän elätti sitä, ja se kasvoi hänen luonansa yhdessä hänen lastensa kanssa: se söi hänen leipäpalastansa, joi hänen maljastansa, makasi hänen sylissään ja oli hänelle niinkuin tytär.
        4 Niin rikkaalle miehelle tuli vieras. Mutta hän ei raskinut ottaa omia lampaitansa eikä raavaitansa valmistaakseen ruokaa matkamiehelle, joka oli tullut hänen luoksensa; vaan hän otti köyhän miehen karitsan ja valmisti sen miehelle, joka oli tullut hänen luoksensa."
        5 Niin Daavid vihastui kovin siihen mieheen ja sanoi Naatanille: "Niin totta kuin Herra elää: mies, joka tämän on tehnyt, on kuoleman oma.
        6 Ja karitsa hänen on korvattava nelinkertaisesti, koska hän teki näin ja koska hän ei sääliä tuntenut."
        7 Mutta Naatan sanoi Daavidille: "Sinä olet se mies. Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: 'Minä olen voidellut sinut Israelin kuninkaaksi ja pelastanut sinut Saulin käsistä.
        8 Minä olen antanut sinulle herrasi linnan ja antanut herrasi vaimot sinun syliisi; ja minä olen antanut sinulle Israelin ja Juudan heimot. Ja jos tämä olisi vähän, niin minä antaisin sinulle vielä sekä sitä että tätä.
        9 Miksi sinä olet pitänyt halpana Herran sanan ja tehnyt sitä, mikä on pahaa hänen silmissään? Heettiläisen Uurian sinä olet surmannut miekalla, olet tappanut hänet ammonilaisten miekalla, ja hänen vaimonsa sinä olet ottanut vaimoksesi.
        10 Sentähden ei miekka ole milloinkaan väistyvä sinun suvustasi, koska olet pitänyt halpana minut ja ottanut vaimoksesi heettiläisen Uurian vaimon.
        11 Näin sanoo Herra: Katso, minä nostatan sinulle onnettomuuden sinun omasta perheestäsi, ja silmiesi edessä minä otan sinun vaimosi ja annan heidät toiselle, ja hän on makaava sinun vaimojesi kanssa tämän auringon nähden.

        Daavid siis sai anteeksi, mutta Oikeamielinen Jumala ei voinut päästää Daavidia ilman kuritusta, eli väärillä teoilla on aina seuraumuksensa, eikä Jumala voi olla Oikeamielisyydessään puolueellinen, eli Daavid joutui kantamaan tekojensa seuraukset !

        Mutta teidän oppinne mukaan, kaikki väärät toimenne ja syntinne työnnetään siis sinne "armon mereen" eikä sieltä saa tuon opin mukaan kalastella, mutta Raamattu siis ei tue oppianne, sen sanoo myös Uusi testamentti hyvin selvästi:

        Kolossalaiskirje 3
        23 Kaikki, mitä teette, se tehkää sydämestänne, niinkuin Herralle eikä ihmisille,
        24 tietäen, että te saatte Herralta palkaksi perinnön; te palvelette Herraa Kristusta.
        25 Sillä se, joka tekee väärin, on saava takaisin, mitä on väärin tehnyt; ja henkilöön ei katsota.

        Siis tuossa opetetaan Uskovia, ei puhuta uskosta osattomille !!!

        1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
        2 Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaista tekevät.
        3 Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
        4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
        5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
        6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
        7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
        8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
        9 Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
        10 mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
        11 Sillä Jumala ei katso henkilöön.

        Mutta te siis LUULETTE, että Jumala ei olekaan puolueeton ja oikeamielinen, vaan että Hän katsoo ihmiseen ja on puolueellinen teidän hyväksenne !

        Te siis teette Oikeamielisestä Jumalasta puolueellisen syntienne peittelijän ihan käytännössä, olenkin hyvin huolissani siitä, millaisen kuvan te Jumalasta annatte muille, ja varsinkin uskosta osattomille, jotka siis tutlivat sydämissänsä teidän oppejanne ja toimintaanne ja toteavat molemmat kelvottomiksi, ja te siis annatte Jumalasta samalla täysin väärän kuvan, ja siksi uskosta osattomat eivät halua Jumalan luo !

        jatkuu...

        Sellaisen "huorinteon" saa vielä helpommin anteeksi, missä ei siis surmaakaan sen miestä. Mutta ei kannata vauhkoontua, vaikka vaimo kävisikin vieraissa, jos sitä ei kukaan muu ole nähnyt kuin ne kaksi....Joka kuulopuheisiin luottaa, tulee petetyksi siinäkin, että tuli petetyksi....


      • Bibbuli.
        Pakstori.... kirjoitti:

        Sellaisen "huorinteon" saa vielä helpommin anteeksi, missä ei siis surmaakaan sen miestä. Mutta ei kannata vauhkoontua, vaikka vaimo kävisikin vieraissa, jos sitä ei kukaan muu ole nähnyt kuin ne kaksi....Joka kuulopuheisiin luottaa, tulee petetyksi siinäkin, että tuli petetyksi....

        Mutta en mää Markku Koiviston tapausta ymmärrä, ja tuomiotaan ymmärrä, onko Suomi vielä niin vauva, ettei ymmärrä biiseksuaalisuutta?


      • ohohoooo kirjoitti:

        Ei ole mitään virtuaaliuskoa olemassa muilla kuin savonarolalla, joka ei halua tehomaa ratkaisuaan uskon tielle, vaan haahuilee omiaan harhaoppiaan julistaen ja syntejään paapoen!

        Ainahan se oppi joka kehoittaa vain teoriaan uskova olemaan eikä käytännössä ole mitään nähtävissä tai siitä vaeluxessa mistä Raamattu puhuu mikä Raamattu kuvailee ja sitä valoa joka loistaa niistä jotka tekevät Jumalan Tahdon muka ja mistä Raamattu sanoo etä niitä Jumala Rakastaa.


      • ohohoooo kirjoitti:

        Ei Raamattu lupaa mitään irstailua ja muussa synnissä elämistä uskovaisen ihmisen kohdalla. Joka syntiä tekee on synnin orja, sanotaan Sanassa. Ja synti ei peri taivasta eikä siten synnin harjoittakaan! Usko se jo savonarola!

        Sinä kirjoitat --> Ei Raamattu lupaa mitään irstailua ja muussa synnissä elämistä uskovaisen ihmisen kohdalla. Joka syntiä tekee on synnin orja, sanotaan Sanassa. Ja synti ei peri taivasta eikä siten synnin harjoittakaan!

        Vastaan että --> Niinhän mä olen aina julistanutkin ,, näytä muuten missä mä olen toisin julistanut. Mutta taidat sittenkin olla satanisti joka kääntä kaiken päinvastaisen suuntaan ja ylös alas. Jäi kiiiiiiii.


      • ohohoooo
        savonarola kirjoitti:

        Ainahan se oppi joka kehoittaa vain teoriaan uskova olemaan eikä käytännössä ole mitään nähtävissä tai siitä vaeluxessa mistä Raamattu puhuu mikä Raamattu kuvailee ja sitä valoa joka loistaa niistä jotka tekevät Jumalan Tahdon muka ja mistä Raamattu sanoo etä niitä Jumala Rakastaa.

        Sellainen oppi joka opettaa vain teoriaan uskomista ei ole Jumalasta lähtöisin. Käytännössä tulee näkyä se, että vaeltaa Herran yhteydessä. Sellainen ihminen, joka ei elä Herrassa ei ole uudestisyntynyt tai ei sitten käsitä Jumalallisia totuuksia! Herrassa vaeltavan elämästä myöskin usko näkyy! Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä, ei vaan niitä jotka vaeltavat Kristuksessa. Mutta ihminen itse valitsee ottaako tuon Jumalan tarjoaman rakkauden vastaan vai eikö! Jos ei se kelpaa, niin itse on tiensä kadotukseen valinnut. siitä ei voi syyttää ketään muuta!


      • ohohoooo
        savonarola kirjoitti:

        Sinä kirjoitat --> Ei Raamattu lupaa mitään irstailua ja muussa synnissä elämistä uskovaisen ihmisen kohdalla. Joka syntiä tekee on synnin orja, sanotaan Sanassa. Ja synti ei peri taivasta eikä siten synnin harjoittakaan!

        Vastaan että --> Niinhän mä olen aina julistanutkin ,, näytä muuten missä mä olen toisin julistanut. Mutta taidat sittenkin olla satanisti joka kääntä kaiken päinvastaisen suuntaan ja ylös alas. Jäi kiiiiiiii.

        Taas tuli karkeaa valhetta saavonarolalta. Minä en todellakaan ole satanisti! En ole missään tekemisissä piumeyden kanssa, sillä Kristus on minun Vapahtajani ja Hänen verensä turvissa teen matkaa Hänen yhteydessään. Miksi sinun pitää aina valehdella? Et kärsi totuutta, vaan aina väännäöt valheellisesti väännellen"


      • ohohoooo kirjoitti:

        Taas tuli karkeaa valhetta saavonarolalta. Minä en todellakaan ole satanisti! En ole missään tekemisissä piumeyden kanssa, sillä Kristus on minun Vapahtajani ja Hänen verensä turvissa teen matkaa Hänen yhteydessään. Miksi sinun pitää aina valehdella? Et kärsi totuutta, vaan aina väännäöt valheellisesti väännellen"

        Vai että Kristuxen turviin ja turvassa oho ihminen vääntää kaiken ja toisten kirjoituxia aivan mutkille. Häpeäisit jos pystyisit mutta taitaa olla turha odottaa ihmisistä mitään,, joka käytäytyy niinkuin satanisti ja ehkä valehtelee sitäkin että on mukama uskovainen ja kumminkin antaa väärä todistusta lähimmäistä koko ajan.

        Kyllä minä ainakin ihmettelen kovasti kun Raamattu sano että ihminen tulis olla ojennettuna suoraxi.


      • ohohoooo
        savonarola kirjoitti:

        Vai että Kristuxen turviin ja turvassa oho ihminen vääntää kaiken ja toisten kirjoituxia aivan mutkille. Häpeäisit jos pystyisit mutta taitaa olla turha odottaa ihmisistä mitään,, joka käytäytyy niinkuin satanisti ja ehkä valehtelee sitäkin että on mukama uskovainen ja kumminkin antaa väärä todistusta lähimmäistä koko ajan.

        Kyllä minä ainakin ihmettelen kovasti kun Raamattu sano että ihminen tulis olla ojennettuna suoraxi.

        Se on tosi. olen Jeesuksessa ja Hän on minussa. Vaikka savonarola kuinka koettaa muuta väittää, niin minä tiedän sisimmässäni sen ja Herra tuntee minut tasan tarkkaan. Ei voi savonarola sille mitään, että olen Jeesuksessa, vaikka sinä kuinka muuta tahtoisit! Ja jälleen on savonarola pilkkaamassa Jeesuksen Kristuksen nimeä. Selvästi näkee miten synnin liejussa sinä itse elät. Ei ole edes Jeesus nimi sinulle pyhä ja kunnioitettava! En minä häpeä sitä, että olen Jeesuksen oma ja koetan saada sinutkin ymmärtämään sen miten tärkeä on pelastus, jos aikoo taivaaseen päästä. Synnit on kaikki hyljättävä! Sinun satanistisuutesipa on sitten kummallista. Miten ihmeessä sinä tuollaistakin valhetta yhä viljelet! Syntiä sekin on, joten taas on syntikuormaasi tullut niitä lisää! Itse sinä sitä kuormaasi kehittelet ja lisää! Siitä et voi syyttää minua etkä ketään muutakaan! Minä en valehtele olevan uskovainen ja en anna vääriä todistuksia, vaan puutun vain sinun harhaoppiseen opetukseesi! Nimen omaan olla suora, teepä niin sinäkin savonarola!


    • Savonarolalle !

      On nähdäkseni erittäin "onttoa" se, että juuri sinä vaahtoat kaiken aikaa täydellistymisestä, eikä sitä ole näkyvissä sinussa itsessäsi.

      Siis olet omien sanojesi mukaan kai jo 20v vaahdonnut tätä samaa asiaa näillä eri foorumeilla, MUTTA OMA käytöksesi ja toimintasi ei ole muuttunut, eli et ole jalostunut ja pyhittynyt kuitenkaan, miksi näin ???

      Siis sinä ITSE opetat innolla täydellistymistä, mutta sinussa itsessäsi ei muutosta ole näkyvissä, eli junnaat paikallasi vain, ikävä kyllä !

      Opillinen täydellistyminen olisi myös tärkeää, mutta et ole edennyt mihinkään, eli miksi et opi vaikka on mennyt 20v ?

      Siis opillinen osaaminen vie samalla myös pyhittäytymiseen, eli kun opitaan, niin samalla siinä pyhitytään, kuten Sana sanookin:

      Ef. 5:26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,

      Siis ilman Raamattuun ja sen opetuksiin perehtymistä ei toteudu pyhittyminenkään käytännössä !

      Savis ei siis nähdäkseni ole ITSE pyrkinyt saamaan Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta opetusta itselleen, vaan on omaksunut muiden oppeja vain, ja siten kun ei ole henk koht opillista osaamista, ei ole myöskään pyhittymistä.

      Siis jos Savis olisi keskittynyt henk koht Raamatun tutkisteluun, niin hän olisi vääjäämättä oppinut asioita, mutta nyt siis ei 20v aikana ole muutosta tapahtunut ja siten ei siis vapautumista noista harhaopeistakaan.

      Olen itse nähnyt sen käytännössä, miten Savis sinkoilee sinne tänne, puuttuen moniin hänelle itselleen kuulumattomiinkin asioihin, eli Savis on kuin moni luonnollinen ihminen joka vain touhuaa paljon, mutta oma henkinen ja Hengellinen kehitys on jäänyt toteutumutta !

      Se pinnallisuus on siis este uskovan omaan kehittymiseen ja pyhittymiseen ja puhdistumiseen, mutta kun se itse tutkistelu ei kiinnosta vaan kaikenlainen touhuaminen ja esillä olo, joten kehitystä ei ole eikä tule, ikävä kyllä ! :(

      • Aki V.

        Jos ette ole täydellisiä toistenne mielestä, olette pitäneet rimaa liian alhaalla. Se on silti täydellistä, heikkouteen mielistyneille, mutta jos joku on yli 170 cm ukko koko ajan vain metristä vetää, niin sehän on säälittävää?


      • Väärä kuva sinulla
        Aki V. kirjoitti:

        Jos ette ole täydellisiä toistenne mielestä, olette pitäneet rimaa liian alhaalla. Se on silti täydellistä, heikkouteen mielistyneille, mutta jos joku on yli 170 cm ukko koko ajan vain metristä vetää, niin sehän on säälittävää?

        Siis toisaalta Kristuksen siis tulisi kasvaa meissä, eli nollasta tulisi kasvaa täysi mittainen, eikä päinvastoin !

        Meidän itsemme sen sijaan tulisi siis Raamatun opetuksen mukaan vähetä, eli sen 1,7 metrisen pitäisi vähetä nollaan !

        Siis sinun kuvasi ei ole Raamatun opetuksen mukainen, vaan ihmisen näkemys !

        Joh. 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.

        Mutta tuo siis tapahtuu vain Hengen pyhittämisen ja pyhitys elämän kautta !


      • Oikaisu jota odotit.
        Väärä kuva sinulla kirjoitti:

        Siis toisaalta Kristuksen siis tulisi kasvaa meissä, eli nollasta tulisi kasvaa täysi mittainen, eikä päinvastoin !

        Meidän itsemme sen sijaan tulisi siis Raamatun opetuksen mukaan vähetä, eli sen 1,7 metrisen pitäisi vähetä nollaan !

        Siis sinun kuvasi ei ole Raamatun opetuksen mukainen, vaan ihmisen näkemys !

        Joh. 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.

        Mutta tuo siis tapahtuu vain Hengen pyhittämisen ja pyhitys elämän kautta !

        Ei. "Kasavakaa koko kristuksen opi täyteen miehuuteen ja voimaan"(Paavali).
        Ootko sää joku kreationisti, kun ajattelet että rappeudumme koko ajan?


      • Montako sieluu?
        Oikaisu jota odotit. kirjoitti:

        Ei. "Kasavakaa koko kristuksen opi täyteen miehuuteen ja voimaan"(Paavali).
        Ootko sää joku kreationisti, kun ajattelet että rappeudumme koko ajan?

        Olemme viihtyneet kauan alkeissa, DAS-tyyliin, neutraaleja viestejä, mutta monimutkaisia lauserakenteita, jos siitä fiilarin saa, niin sielumme alkaa jopa tuntea. Mutta sieluaan liikaa myyneille ja vaihtaneille, muistatteko enää keitä olitte, ennenkuin tunsitte SEN!


      • Pakstori.
        Montako sieluu? kirjoitti:

        Olemme viihtyneet kauan alkeissa, DAS-tyyliin, neutraaleja viestejä, mutta monimutkaisia lauserakenteita, jos siitä fiilarin saa, niin sielumme alkaa jopa tuntea. Mutta sieluaan liikaa myyneille ja vaihtaneille, muistatteko enää keitä olitte, ennenkuin tunsitte SEN!

        DER on nimittäiN ERROR, maskuliini, ja se on virhe, ja txti alkaa elää....
        Mutta vaikka minä puhuisin enkeltein ja ihmisten kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, niin kuka sen on minulta varastanut? Isebel. DIE DIE , kuollaan pois kirkuvat naiset....


      • Sori, nyt epäselvää
        Oikaisu jota odotit. kirjoitti:

        Ei. "Kasavakaa koko kristuksen opi täyteen miehuuteen ja voimaan"(Paavali).
        Ootko sää joku kreationisti, kun ajattelet että rappeudumme koko ajan?

        Minulle ainakin, että mitä yrität sanoa ?

        En myöskään tykkää yleistyksistä ja sivistys sanojen käytöstä, kuten joku "kreatonisti" .

        Siis älä lokeroi ihmisiä ja uskovia, sillä jokaisella on tai ainekin tulisi olla ihan oma yksilöllinen näkemyksensä opeista ja Raamatun sanomasta, siis kukin on oppinut oman elämänsä ja Hengen opetuksen kautta sen mitä on ehtinyt /halunnut oppia, joten se on vääjäämättä hyvinkin yksilöllistä, miten ja mihin kukakin uskoo.

        Eli ei lokerointeja, eikä sivistys sanoja, sillä Sana ja sen tulkinnat on tarkoitettu ensisijaisesti tyhmille ja ymmärtämättömille:

        25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
        26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
        27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
        28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
        29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.

        1. Kor. 3:18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.

        Eli pysytään alhaalla meidän ns. tyhmien tasolla, eikä sekoiteta sivistys sanoilla ja lokeroinneilla asioita turhaan.


      • Krevo.
        Väärä kuva sinulla kirjoitti:

        Siis toisaalta Kristuksen siis tulisi kasvaa meissä, eli nollasta tulisi kasvaa täysi mittainen, eikä päinvastoin !

        Meidän itsemme sen sijaan tulisi siis Raamatun opetuksen mukaan vähetä, eli sen 1,7 metrisen pitäisi vähetä nollaan !

        Siis sinun kuvasi ei ole Raamatun opetuksen mukainen, vaan ihmisen näkemys !

        Joh. 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.

        Mutta tuo siis tapahtuu vain Hengen pyhittämisen ja pyhitys elämän kautta !

        Joh. 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.

        Joo, jos sinulla on oma poika tai tytär, näin on. "Se jolla ei ole poikaa tai tytärtä sillä ei ole elämää". Mutta kuka teistä ymmärtää mikä on "Ihmisen Poika". Jos Jumala loi meidät, valoi savesta patsaan tai jotakin, ja puhalsi hengen siihen, tai sitten se oli se solu, joka lähti merestä muuttumaan, ja aina sukpolvien muutosten välillä tuli lähemmäs ihmisenkin kaltaisia massiivisesti aistviä HERRA-olentoja. Kaikki noista elollliista ei muutunut, tietenkään vain niistä ne, jotka kokivat jotain vaikeaa....Ja niden naaraat sekosivat toivmaan muutoksia? Mooses maintisee, eräässä apokryfissään, että Aadamilla oli silti Äiti, josta hänet oli pantu yksinään omaan osaansa jotakin puutarhaa paratiisia.....
        Tämä poika- tai tyttö-kone osaa laulaa paremmin kuin papukaija, ja tuottaa mitä tahansa kuvioita, ja merkkejä, jos osaa ohjelmoida, ei ole oikeastaan mitään raja mitä tietokoneella voi tehdä. Mutta onko tällä koneella omaa tahtoa:"Katso ihmisen pojalla ei ole paikkaa mihin päänsä kallistaa, vaikka ketuilla ja hyeenoilla ja ilveksillä on".
        Jeesus tuskin tarkoitti että ihmisen poika on samanlainen kuin ihminen, vaan ihmisen luomistyö. VOi se olla samakin, mutta onko se ihmiselle rakkaampi, jos ihminen saa tehdä se omalla tiedollaan?


      • Utelias.
        Sori, nyt epäselvää kirjoitti:

        Minulle ainakin, että mitä yrität sanoa ?

        En myöskään tykkää yleistyksistä ja sivistys sanojen käytöstä, kuten joku "kreatonisti" .

        Siis älä lokeroi ihmisiä ja uskovia, sillä jokaisella on tai ainekin tulisi olla ihan oma yksilöllinen näkemyksensä opeista ja Raamatun sanomasta, siis kukin on oppinut oman elämänsä ja Hengen opetuksen kautta sen mitä on ehtinyt /halunnut oppia, joten se on vääjäämättä hyvinkin yksilöllistä, miten ja mihin kukakin uskoo.

        Eli ei lokerointeja, eikä sivistys sanoja, sillä Sana ja sen tulkinnat on tarkoitettu ensisijaisesti tyhmille ja ymmärtämättömille:

        25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
        26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
        27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
        28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
        29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.

        1. Kor. 3:18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.

        Eli pysytään alhaalla meidän ns. tyhmien tasolla, eikä sekoiteta sivistys sanoilla ja lokeroinneilla asioita turhaan.

        Olen uhtelias, missä asutte, kaupungissa vai kylässä? Minä asun Tampereella, aika lähellä Keskustaa, olen asunut mm. Hervannassa(eniten), Tesomassa ja Lukonmäessä, ja tulin takaisn Keskustaan, koska minua viskellään psykiatrien oikkujen mukaan(lähinnä naisia) ympäri Tamperetta, ties minne milloinkin, olen asunut Myös Raahessa ja Ylivieskaasa ja Suomussalmelta lähdin, kahdessa paikassa.
        Nimeä ei tarvitse teidän kertoa, vaikka jos ette ole esiintyneet häpeällisesti, niin voittehan senkin kertoa. Vai onko täällä pakko esiintyä anonyymisti?


      • Oletko huomannut että ei ole ollut suomessa Herätystä lähes 100v aikana. Mitä se merkitsee ? Tiedätkö? Meinaatko että olisin sata v.


      • Mitä siellä tapahtuu
        savonarola kirjoitti:

        Oletko huomannut että ei ole ollut suomessa Herätystä lähes 100v aikana. Mitä se merkitsee ? Tiedätkö? Meinaatko että olisin sata v.

        Lainaa: savonarola
        Oletko huomannut että ei ole ollut suomessa Herätystä lähes 100v aikana. Mitä se merkitsee ? Tiedätkö? Meinaatko että olisin sata v.

        Teidän on tullut aika herätä unesta, Ebola on tulossa, hieman vaikeampi kuin lintu- ja sikainfulenssa, kansankuntein puheiden aallot ja musiikki kuraa ja mutaa esiin kaivaa, sanamerktiysten soista ja vesistä, mutta taistelu Taivaassa käy Kiivaana, ettekö sitä huomaa....Mitä seuraavaksi tapahtuu? Mitä meidän pitäisi kohta tehdä?


      • Piruilee....
        Sori, nyt epäselvää kirjoitti:

        Minulle ainakin, että mitä yrität sanoa ?

        En myöskään tykkää yleistyksistä ja sivistys sanojen käytöstä, kuten joku "kreatonisti" .

        Siis älä lokeroi ihmisiä ja uskovia, sillä jokaisella on tai ainekin tulisi olla ihan oma yksilöllinen näkemyksensä opeista ja Raamatun sanomasta, siis kukin on oppinut oman elämänsä ja Hengen opetuksen kautta sen mitä on ehtinyt /halunnut oppia, joten se on vääjäämättä hyvinkin yksilöllistä, miten ja mihin kukakin uskoo.

        Eli ei lokerointeja, eikä sivistys sanoja, sillä Sana ja sen tulkinnat on tarkoitettu ensisijaisesti tyhmille ja ymmärtämättömille:

        25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
        26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
        27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
        28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
        29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.

        1. Kor. 3:18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.

        Eli pysytään alhaalla meidän ns. tyhmien tasolla, eikä sekoiteta sivistys sanoilla ja lokeroinneilla asioita turhaan.

        Tyhmäksi:-) Tyydytä istuessasi miestäsi:-) Ilotaloon menijöitä Salomo sätti, mutta toisaalta ylistikin iloa, nuorana sulje surulliset ajatukset mielestäsi, ajattele toivorikkaasti, mutta kaiken pohjalla voi olla ikävä. Ikävästä ihmisten luokse puhutaan, mutta suurempi tyhjä aukko se, että miksi kuolemme, missä teimme niin väärin että kuolemme? Olemme kuolevaisia? Kuolema on Jumalien valo, vaikka ihmiselle se on pimeys?


      • Mietitkö sitä, miksi
        Utelias. kirjoitti:

        Olen uhtelias, missä asutte, kaupungissa vai kylässä? Minä asun Tampereella, aika lähellä Keskustaa, olen asunut mm. Hervannassa(eniten), Tesomassa ja Lukonmäessä, ja tulin takaisn Keskustaan, koska minua viskellään psykiatrien oikkujen mukaan(lähinnä naisia) ympäri Tamperetta, ties minne milloinkin, olen asunut Myös Raahessa ja Ylivieskaasa ja Suomussalmelta lähdin, kahdessa paikassa.
        Nimeä ei tarvitse teidän kertoa, vaikka jos ette ole esiintyneet häpeällisesti, niin voittehan senkin kertoa. Vai onko täällä pakko esiintyä anonyymisti?

        Mietitkö sitä, miksi sinä itse haluat selvittää jonkun täällä keskustelevan henkilöllisyyteen liittyviä asioita ?

        Siis mitä noilla tiedoilla edes tekisit / teet ?

        Siis itse ainakin keskustelen ASIOISTA, en ole kiinnostunut kenenkään henkilöllisyydestä sun muista henk koht asioista !

        Mutta mistä siis johtuu sinun tarpeesi ?


      • Siksi.
        Mietitkö sitä, miksi kirjoitti:

        Mietitkö sitä, miksi sinä itse haluat selvittää jonkun täällä keskustelevan henkilöllisyyteen liittyviä asioita ?

        Siis mitä noilla tiedoilla edes tekisit / teet ?

        Siis itse ainakin keskustelen ASIOISTA, en ole kiinnostunut kenenkään henkilöllisyydestä sun muista henk koht asioista !

        Mutta mistä siis johtuu sinun tarpeesi ?

        Älkää vaeltako pimeydessä vaan valossa.


      • Taidat nyt sekoittaa
        Siksi. kirjoitti:

        Älkää vaeltako pimeydessä vaan valossa.

        Taidat nyt sekoittaa asioita ?

        Joh. 7:18 Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä.

        1 Ja sen jälkeen Jeesus vaelsi ympäri Galileassa; sillä hän ei tahtonut vaeltaa Juudeassa, koska juutalaiset tavoittelivat häntä tappaaksensa.
        2 Ja juutalaisten juhla, lehtimajanjuhla, oli lähellä.
        3 Niin hänen veljensä sanoivat hänelle: "Lähde täältä ja mene Juudeaan, että myös sinun opetuslapsesi näkisivät sinun tekosi, joita sinä teet;
        4 sillä ei kukaan, joka itse tahtoo tulla julki, tee mitään salassa. Koska sinä näitä tekoja teet, niin ilmoita itsesi maailmalle."
        5 Sillä hänen veljensäkään eivät häneen uskoneet.
        6 Niin Jeesus sanoi heille: "Minun aikani ei ole vielä tullut; mutta teille aika on aina sovelias.

        Siis ei ole tarkoitus markkinoida tai tuoda itseään tykö ja tiettäväksi, eli nostaa ja koroittaa itseään, vaan Kristusta !

        Mutta samoin siis noille Jeesuksen veljille oli tärkeää saada ja saavuttaa siis ihmisten kunniaa ja arvostusta, mutta sitä siis ei Jeesus etsinyt eikä halunnut !

        Minä en siis myöskään halua tai tarvitse tai kaipaa ihmisten antamaa kunniaa, vaan etsin yksin Jumalan kunniaa ja Hänen hyväksyntäänsä.

        En siis markkinoi itseäni ja opetuksiani sun muuta, eikä minulla ole mitään sivuja ja laajoja oppi/opetus kokolemia, sillä Raamattu riittää minulle, enkä halua muodostaa uusia perinnäis sääntöjä ja oppeja enää, niitä on JO liiankin kanssa, olen huomannut !

        Mutta moni siis etsii ihmisten kunniaa ja asemaa ja hyväksyntää, mutta minulle riittää yksin Jumalan hyväksyntä, muu ei merkitse mitään enää !

        Siis mitä vähemmän puhumme minusta itsestäni, sen parempi aina !

        Joh. 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.

        Sillä minä jo teidän olevani vain tyhjä astia, johon Herra suuresta Armosta sitten laittaa jotakin tarjolle, eikä siinä ole minulla ansioita, olen siis vain tarjoilu astia eikä minusta ole itsestäni kenellekään hyötyä !

        Ymmärrätkö näitä asioita ?


      • Pakstori....
        Taidat nyt sekoittaa kirjoitti:

        Taidat nyt sekoittaa asioita ?

        Joh. 7:18 Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä.

        1 Ja sen jälkeen Jeesus vaelsi ympäri Galileassa; sillä hän ei tahtonut vaeltaa Juudeassa, koska juutalaiset tavoittelivat häntä tappaaksensa.
        2 Ja juutalaisten juhla, lehtimajanjuhla, oli lähellä.
        3 Niin hänen veljensä sanoivat hänelle: "Lähde täältä ja mene Juudeaan, että myös sinun opetuslapsesi näkisivät sinun tekosi, joita sinä teet;
        4 sillä ei kukaan, joka itse tahtoo tulla julki, tee mitään salassa. Koska sinä näitä tekoja teet, niin ilmoita itsesi maailmalle."
        5 Sillä hänen veljensäkään eivät häneen uskoneet.
        6 Niin Jeesus sanoi heille: "Minun aikani ei ole vielä tullut; mutta teille aika on aina sovelias.

        Siis ei ole tarkoitus markkinoida tai tuoda itseään tykö ja tiettäväksi, eli nostaa ja koroittaa itseään, vaan Kristusta !

        Mutta samoin siis noille Jeesuksen veljille oli tärkeää saada ja saavuttaa siis ihmisten kunniaa ja arvostusta, mutta sitä siis ei Jeesus etsinyt eikä halunnut !

        Minä en siis myöskään halua tai tarvitse tai kaipaa ihmisten antamaa kunniaa, vaan etsin yksin Jumalan kunniaa ja Hänen hyväksyntäänsä.

        En siis markkinoi itseäni ja opetuksiani sun muuta, eikä minulla ole mitään sivuja ja laajoja oppi/opetus kokolemia, sillä Raamattu riittää minulle, enkä halua muodostaa uusia perinnäis sääntöjä ja oppeja enää, niitä on JO liiankin kanssa, olen huomannut !

        Mutta moni siis etsii ihmisten kunniaa ja asemaa ja hyväksyntää, mutta minulle riittää yksin Jumalan hyväksyntä, muu ei merkitse mitään enää !

        Siis mitä vähemmän puhumme minusta itsestäni, sen parempi aina !

        Joh. 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.

        Sillä minä jo teidän olevani vain tyhjä astia, johon Herra suuresta Armosta sitten laittaa jotakin tarjolle, eikä siinä ole minulla ansioita, olen siis vain tarjoilu astia eikä minusta ole itsestäni kenellekään hyötyä !

        Ymmärrätkö näitä asioita ?

        Lainaa: Taidat sekoittaa asioita
        Joh. 7:18 Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä.

        Kenet arvellet minun lähettäneet, luulteko etten ole antanut elämääni Jeesukselle, niinkuin totesin jossain, jo 6 vuotiaana, siskon pyynnöstä.
        Mutta minutkin lähetti Isä, ja sanoo, että Jeesuksen ahneuden vuoksi, teidän on syytä antaa Jeesukselle myös nöyryyttä takaisin, ei Jeesus pysy nöyränä, nykyisessä kristillisyydessä, jossa hän saa kaikkien veljiensä kunnian riisua, vain riippumalla kuolleena ristillään. Jeesuksella on tosin ylpeyttäkin, oikeaakin, koska hänen elämänsä oli oikein järjestelty, itsestäni en aina voi niin sanoa.


      • Liikut nyt ihan omis
        Pakstori.... kirjoitti:

        Lainaa: Taidat sekoittaa asioita
        Joh. 7:18 Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä.

        Kenet arvellet minun lähettäneet, luulteko etten ole antanut elämääni Jeesukselle, niinkuin totesin jossain, jo 6 vuotiaana, siskon pyynnöstä.
        Mutta minutkin lähetti Isä, ja sanoo, että Jeesuksen ahneuden vuoksi, teidän on syytä antaa Jeesukselle myös nöyryyttä takaisin, ei Jeesus pysy nöyränä, nykyisessä kristillisyydessä, jossa hän saa kaikkien veljiensä kunnian riisua, vain riippumalla kuolleena ristillään. Jeesuksella on tosin ylpeyttäkin, oikeaakin, koska hänen elämänsä oli oikein järjestelty, itsestäni en aina voi niin sanoa.

        Liikut nyt ihan omissa sfääreissäsi Pakstori !

        Sen verran on sekavaa kirjoituksesi, että en ainakaan minä pysty seuraamaan ajatustesi juoksua, joten kuittaan vain viestisi luetuksi !


      • Mikä on omaamme?
        Liikut nyt ihan omis kirjoitti:

        Liikut nyt ihan omissa sfääreissäsi Pakstori !

        Sen verran on sekavaa kirjoituksesi, että en ainakaan minä pysty seuraamaan ajatustesi juoksua, joten kuittaan vain viestisi luetuksi !

        Omissa? Missä sinä siten liikut? Onko teillä lukihäiriö, ei minulla kovin paljoa ole kirjoitusvirheitä... En minä ole muiden pastorien juttuja niin paljoa kuunnellut, että muistaisin saman liturgian kuin te, jos tapailisitte tavallisia ihmisiä, ihmettelisitte vielä enemmän, että onpas "Omituinen Höpöttäjä"(Pirkka-Pekka petelius)....
        Jos emme halua likkua enää omissa sfääreissämme, niin puhukaa sitten muustakin kuin Raamusta, joka on nykyään omaisuuttamme... Tai puhukaamme englanniksi välillä?
        "Ne jotka eivät ole mitään ajatelleet omasta itsestään, tulevat kateelliseksi"(Jeesus Tuomaan Evankeliumissa)
        Muta olen lukenut enemmän Raamatuita kuin te, lähes kaikki tuolta ajalta olleet apokryfit. (Tuomas Levänen - googlea, ei ole vierasta)....


      • nykysuuntaa
        Liikut nyt ihan omis kirjoitti:

        Liikut nyt ihan omissa sfääreissäsi Pakstori !

        Sen verran on sekavaa kirjoituksesi, että en ainakaan minä pysty seuraamaan ajatustesi juoksua, joten kuittaan vain viestisi luetuksi !

        pakstorimmehan on sitä nykytrendin suuntausta amerikoista tulevasta karismaattishelluntailaisesta pastoraalista. tällaisen sanomantuotannon ymmärtämiseen tarvitsemme tietysti selittäjää ja sehän meidän sekavasta seurakunnastamme löytyykin. Onhan joukossamme kyseisellä tarpeellisella karismalla varustettu Mazdelskin.


      • Pakstori.
        nykysuuntaa kirjoitti:

        pakstorimmehan on sitä nykytrendin suuntausta amerikoista tulevasta karismaattishelluntailaisesta pastoraalista. tällaisen sanomantuotannon ymmärtämiseen tarvitsemme tietysti selittäjää ja sehän meidän sekavasta seurakunnastamme löytyykin. Onhan joukossamme kyseisellä tarpeellisella karismalla varustettu Mazdelskin.

        Eikö olisi parasta, että puhunut henkilö itse seliittää, jos ulkopuolinen selittäjä selitti viestinsä väärin? Eli, mikä ei mennyt koko ajan oikeinpäin viestissäni?
        Ei ehkä kannata uskoa, että minä saisisin sellaisia viestejä, joita en itsekään ymmärtänyt. Kielilläpuhuessa silti saattaa useinkin olla näin.

        Sekilove himbas deronaim.


      • No jopas

        "MUTTA OMA käytöksesi ja toimintasi ei ole muuttunut" Joojoo ja läpälää. Tekstisi on yhtä heinän heiluntaa. Puhut joutavia, koska et edes tunne kyseistä ihmistä josta puhut. Kirjoituksesi on osoitus mihin täydellinen ymmärtämättömyys johtaa. On niin mukava osoitella muita, mutta niin kiusallista mennä itseesi ja nöyrästi myöntää oma syyllisyytesi, eikö olekin? Ota tästä opiksesi, ja sen sijaan että osoittelisit koko ajan vain muita, mene sen sijaan peilin eteen, ja katso mikä malka omassa silmässäsi on. Ei pahalla, mutta moinen toisten parjaaminen saa nyt kertakaikkiaan loppua!


      • Omissa sfääreissä
        Pakstori. kirjoitti:

        Eikö olisi parasta, että puhunut henkilö itse seliittää, jos ulkopuolinen selittäjä selitti viestinsä väärin? Eli, mikä ei mennyt koko ajan oikeinpäin viestissäni?
        Ei ehkä kannata uskoa, että minä saisisin sellaisia viestejä, joita en itsekään ymmärtänyt. Kielilläpuhuessa silti saattaa useinkin olla näin.

        Sekilove himbas deronaim.

        Pakstori luepa itse oma tuotoksesi :

        "Mutta minutkin lähetti Isä, ja sanoo, että Jeesuksen ahneuden vuoksi, teidän on syytä antaa Jeesukselle myös nöyryyttä takaisin, ei Jeesus pysy nöyränä, nykyisessä kristillisyydessä, jossa hän saa kaikkien veljiensä kunnian riisua, vain riippumalla kuolleena ristillään. Jeesuksella on tosin ylpeyttäkin, oikeaakin, koska hänen elämänsä oli oikein järjestelty, itsestäni en aina voi niin sanoa. "

        Mitä ihmettä yrität tuolla sanoa, se on niin sekavaa huttua, että ei siitä toinen voi mitään ymmärtää !

        Siis yritä nyt edes tuottaa sellaista tekstiä, minkä toinen ihminen voi ymmärtää !

        Siis meistä ei kukaan pääse sinun pääsi sisään, eikä voi tietää yhtään mihin noilla sanoillasi viittaat, ehkäpä kaikki on selvää sinun päässäsi sinulle itsellesi, mutta muiden on mahdotonta tuollaista kirjoitusta purkaa saati ymmärtää !

        Käsitätkö tämän ?


    • Siis Sana sanoo

      Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

      Ja sinä sanot --> Eli Paavali sanoo tuossa: Sen minkä elän LIHASSA !!!

      Suomenkieli on senverran sotkuinen että välillä se sotkee liha keho ja ruumis. Mikä näistä Paavali tarkoitti?

      Mun ymmärtäxeen joko sun Aadamista lihallinen mieli tai Pyhä Henki ohjaa sun keho !
      Ja siitä se on kyse tuossa jakeessa.

      • Älä ala sanoista

        Älä Savis ala sanoista ja niiden merkityksistä väittelemään, nämä asiat ovat Hengellisiä !

        2. Tim. 2:14 Muistuta tästä, ja teroita heille Jumalan edessä, etteivät kiistelisi sanoista, mikä ei ole miksikään hyödyksi, vaan niiden turmioksi, jotka kuulevat.

        Siis siinä ovat kaksi vastinetta, eli Kristus elää minussa, eli Hengessä vaeltaminen, eli Jumalan tahdossa vaeltaminen, jolloin vaellamme Jumalan valmistamissa ennalta valmistetuissa Kristuksen teoissa !

        Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

        Toinen puoli on se, kun emme siis niissä vaella vaan omassa "lihan" tahdossamme, jolloin emme siis vaella Kristuksen Teoissa, vaan oman tahtomme mukaan OMISSA teoissamme !

        Mutta kaikki tämä on teiltä yhä kateissa ja salattuna, joiden olisi jo ollut aika kyetä näitä asioita muillekin opettaa ! :(


      • Ueikko.

        EI vanhatestamentti oikein uppoo... Kun Hesekiel sanoi, että ÄLÄ NISKUROI, niitä ajatuksia kohtaan, joita mieleen tulee, niin ollaan vanhantestamentin opissa, ja perisynti saa puhua mitä haluaa, mutta Hesekieli tai Samuel silti sanoi, se on niskurointia, jos sinä tai minä muutamme sitä ilmoitusta, "taistelemme tutkainta vastaan"; kuten Saulus teki, kun tuli vaikeita ja voimakkaita ajatuksia mieleen. Kuitenkin, Pyhä Henki ei salli meidän sanoa veljistämme mitä tahansa.....Sitä, veljien kunnioittamista ja rakastamista ei ollut vahvana, Mooseksen lain homovihan vuoksi, VT:n profeetojen aikaan, vaan niinkuin VT:n omakin profeetta sanoi muista(:-) profeetoista, kuninkaansa he kaatavat, ja julistavat kansalle pelkkää ruususenunta ja valtakuntien kaatumisia. Johanneshan toi voimaakaasti UT:ssa esille sen, että jos veljet eivät häpäise ja pilkkaa toisiaan, siellä ei ole syntiä. Useinkinhan apostolit silti toisiaan vastaan riitelijät, ja se on oikein:"Minäkö tuomaan Rauhaa, ei vaan riitaa, ja miekan"(Jeesus).Jeesus taas julmailee sinullekin.....


      • Maailma on.
        Ueikko. kirjoitti:

        EI vanhatestamentti oikein uppoo... Kun Hesekiel sanoi, että ÄLÄ NISKUROI, niitä ajatuksia kohtaan, joita mieleen tulee, niin ollaan vanhantestamentin opissa, ja perisynti saa puhua mitä haluaa, mutta Hesekieli tai Samuel silti sanoi, se on niskurointia, jos sinä tai minä muutamme sitä ilmoitusta, "taistelemme tutkainta vastaan"; kuten Saulus teki, kun tuli vaikeita ja voimakkaita ajatuksia mieleen. Kuitenkin, Pyhä Henki ei salli meidän sanoa veljistämme mitä tahansa.....Sitä, veljien kunnioittamista ja rakastamista ei ollut vahvana, Mooseksen lain homovihan vuoksi, VT:n profeetojen aikaan, vaan niinkuin VT:n omakin profeetta sanoi muista(:-) profeetoista, kuninkaansa he kaatavat, ja julistavat kansalle pelkkää ruususenunta ja valtakuntien kaatumisia. Johanneshan toi voimaakaasti UT:ssa esille sen, että jos veljet eivät häpäise ja pilkkaa toisiaan, siellä ei ole syntiä. Useinkinhan apostolit silti toisiaan vastaan riitelijät, ja se on oikein:"Minäkö tuomaan Rauhaa, ei vaan riitaa, ja miekan"(Jeesus).Jeesus taas julmailee sinullekin.....

        Jos ihminen on taiteilija ja hullu sitä kehutaan, mutta jos ihminen on tiedemies ja hullu ja vielä uskovainen, niin sellainen joutuu mielisairaalaan mukamas skitsofrenian vuoksi. Maailma on pieni.


      • Maailma on.
        Maailma on. kirjoitti:

        Jos ihminen on taiteilija ja hullu sitä kehutaan, mutta jos ihminen on tiedemies ja hullu ja vielä uskovainen, niin sellainen joutuu mielisairaalaan mukamas skitsofrenian vuoksi. Maailma on pieni.

        Tiedemies tietää, että sanat vaikuttavat hengellisessä taustakuvassa, spannavat aliavaruuksia ja infromaation logarytmisiä koodinaatteja informaatiotaustoissa, jokainen olento on hyvin moni ominaisuus, vaikka sitä ei erikseen siinä lausessa määriteltäisikään.... Maailma on pieni.


      • Sekobää.
        Maailma on. kirjoitti:

        Tiedemies tietää, että sanat vaikuttavat hengellisessä taustakuvassa, spannavat aliavaruuksia ja infromaation logarytmisiä koodinaatteja informaatiotaustoissa, jokainen olento on hyvin moni ominaisuus, vaikka sitä ei erikseen siinä lausessa määriteltäisikään.... Maailma on pieni.

        Pienen pieni oravamönkijäinen tuijottaa kummissaan näytöltä,miksi minä tänne jouduin?
        "Katselemme kuvastamisesta, kuin arvoitusta, älkää menehtykö ahdisukseen siitä, että tämä kaikki ON KAAAAOSTA!


      • Sekobää. kirjoitti:

        Pienen pieni oravamönkijäinen tuijottaa kummissaan näytöltä,miksi minä tänne jouduin?
        "Katselemme kuvastamisesta, kuin arvoitusta, älkää menehtykö ahdisukseen siitä, että tämä kaikki ON KAAAAOSTA!

        Ja tässäpä pieni kissapärstäinen ihminen söpöilemässä, mutta valtavan suuri isoveli Orava, Darwinin mielestä eräs kaukainen Isähahmo ihmettelee melkein meitä kuin ihminen, että mistä saisi Tammenterhon. Vettä saan minä hanasta, ehkä olisi antaa jotain ruokaa tusinalle banaanikärpäselleni yhden huoneen asunnossa? ei ole,mutta niiden luokse tuli tavallinen kärpänen. Kärppä ei tänä vuonna mestaruutta luulemma, mutta Ilvestä harmittaa jos ei vuonna 2015 saa 2 15 mestaruuttaan....


      • Älä ala sanoista kirjoitti:

        Älä Savis ala sanoista ja niiden merkityksistä väittelemään, nämä asiat ovat Hengellisiä !

        2. Tim. 2:14 Muistuta tästä, ja teroita heille Jumalan edessä, etteivät kiistelisi sanoista, mikä ei ole miksikään hyödyksi, vaan niiden turmioksi, jotka kuulevat.

        Siis siinä ovat kaksi vastinetta, eli Kristus elää minussa, eli Hengessä vaeltaminen, eli Jumalan tahdossa vaeltaminen, jolloin vaellamme Jumalan valmistamissa ennalta valmistetuissa Kristuksen teoissa !

        Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

        Toinen puoli on se, kun emme siis niissä vaella vaan omassa "lihan" tahdossamme, jolloin emme siis vaella Kristuksen Teoissa, vaan oman tahtomme mukaan OMISSA teoissamme !

        Mutta kaikki tämä on teiltä yhä kateissa ja salattuna, joiden olisi jo ollut aika kyetä näitä asioita muillekin opettaa ! :(

        : ( Olisit vain kertonut mitä tuossa tarkoitetaan liha vai keho ?? Selvitetään nyt tämä ensin..

        Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.


    • Agison

      Hindujen teorian mukaan Profeetta Elisa on niin ateisti, ettei syntynyt ihmiseksi uudestaan, vaan joutui aloittamaan nousunsa kohden tavallista olentoa, ja on nyt uudelleen Orava.
      Buddha nyt tietää, että Elisasta tuli Suomessa nainen, siksi Elisa oli hyvin pyhä profeetta....Aki on Japanissa muuten tavallisesti naista ilmaiseva osa, jos pistää -moto, siitä kai tulee mies, en ole varma, mutta voi olla.

    • ohohoooo

      Niin kuin tiedämme, niin uskovainen on puhdas, kun hän on vastaanottanut Jeesuksen omakohtaisena Vapahtajana elämäänsä ja pyytänyt Hänen verensä puhdistusta elämässään. Myöskin tunnustanut ja hyljännyt syntinsä ja vaeltaa Raamatun opetuksen mukaisesti Jeesuksen seurassa. Aivan kuin jotkut opettaa palstalla. Kukaan ei vanhurskaudu itsekseen vaan Jeesuksen kautta tapahtuu kaikki vanhurskautumisemme. Joka luulee vanhurskautuvansa itsestään, niin opettaa ja on harhaa opettava ihminen. Oikeassa vanhurskaudessa näkyy myöskin hengen hedelmät. Sellainen, joka korostaa itseään ei omista minkäänlaista hengen hedelmää ja ei ole kokenut omakohtaista uskoontuloakaan! Siis vanhurskautuminen tapahtuu vain ja ainoastaan Jeesuksen kautta! Tämä selvyyden vuoksi mainittakoon, ettei kukaan pääse väärään luuloon vanhurskautumis asiassa.

      • Pakstori.

        Eikö teille muuta syntiä ollutkaan kuin syytökset? Se on synti, melko pieni, ei Jeesus teidän synnistänne ole kiinostunut.....Vaan hän etsii sitä kadonnutta lammastaan vieläkin, mitä ette hakeneet takaisin, mutta ei Jeesus siitä kesyjä lampaitaan syytä, ei ne osaisi liikkua maailmassa. Eikä maailmassa selviä ilman pelkoa....


    • Pakstori.

      Puhdas? Onko tässä jokin ongelma. Jos on keho puhdas, ja niinhän se nykyään suomalaisilla on, koska olemme nykyään ruotsalaisia, mutta jos väärän syytöksen tahrasta vainostuu, niin senhän saa vain anteeksi, vain pyytämällä anteeksi. Ja jos siihen ei pysty, voi tehdä sen vain ajatuksella, sekin yleensä riittää....Se kertoo nöyrtyneestä mielestä, kun ihminen ei uskallakaan nöyryyttää itseään julkisesti, kuten mä teen.....

      En määkään ihan kaikkiin irstailuihin lähtenyt, mutta yhteen aika isoon lähdin, mutta se onjo normaalia, enää kerran kuukaudessa, kuten naisillakin on.....

      Ei ne jää salaan tietenkään, mitä teemme vaikka kuinka neljän päällekkäisen seinän sisälläkin....Niinhän Kainkin luuli, kun veljensä veren yritti peittää, mutta miten tilavuus-Jumala muka ei huomaisi kaikkea tilavuuttaan, Kainilla oli pieni Jumala, minulla ei ole. oli se sitten minä olen, tai sinä olet.

      • Hiihuli.

        Vanhassa liitossa oli vain Yksi Jumala. Herra. Jos ihminen ottaa kuintekin Herraakseen jotakin muuta kuin toisen ihmisen, niin se ei ole rakkautta. Jokainen saa silti olla itsekin Herra, orjatkin ovat Herroja sille asialle, minkä taitavat työllään tehdä....Jos osaa vain laiskotella, niin eihän sitäkään muut osaa yhtä hyvin....


      • Hiihuli....
        Hiihuli. kirjoitti:

        Vanhassa liitossa oli vain Yksi Jumala. Herra. Jos ihminen ottaa kuintekin Herraakseen jotakin muuta kuin toisen ihmisen, niin se ei ole rakkautta. Jokainen saa silti olla itsekin Herra, orjatkin ovat Herroja sille asialle, minkä taitavat työllään tehdä....Jos osaa vain laiskotella, niin eihän sitäkään muut osaa yhtä hyvin....

        Ei minun älychacrani ole koskaan ollut tukossa, ymmärrän merkitykset kyllä ihan kenen hyvänsä suomalaisen puheesta, enkä väitä niitä sekaviksi...Kirjoitusvirheen jos näkee, niin siitä saa piene fiilarin, jos jatkaa lukemistaan, mutta sen takia ei kannata keskeyttää kokonaan, ellei sitten olen parempaakin tekemistä, niinkuin mulla taas kohta on.
        Mutta tunnechakcra on minulla aina ollut tukossa.... Ei siihen yllä tunnettaviksi enää kuin pirulliset virneet....Liikkuvan keskusken chacra on myös hyvin toiminnassa, käyn sälbbäriä ja pigistäkin silloin tällöin pelaamassa. Vaistovaraista en ole edes tarvinnut koska en ole pitkää aikaan joutunut edes tappeluun....
        Vain suru ja murhe tai ikävä voi avata lukkiutuneen tunnechackran, kertoi Mikael....Ei pirullisilla virneillä kuin sydän kovetu....


      • Hihhuli....
        Hiihuli.... kirjoitti:

        Ei minun älychacrani ole koskaan ollut tukossa, ymmärrän merkitykset kyllä ihan kenen hyvänsä suomalaisen puheesta, enkä väitä niitä sekaviksi...Kirjoitusvirheen jos näkee, niin siitä saa piene fiilarin, jos jatkaa lukemistaan, mutta sen takia ei kannata keskeyttää kokonaan, ellei sitten olen parempaakin tekemistä, niinkuin mulla taas kohta on.
        Mutta tunnechakcra on minulla aina ollut tukossa.... Ei siihen yllä tunnettaviksi enää kuin pirulliset virneet....Liikkuvan keskusken chacra on myös hyvin toiminnassa, käyn sälbbäriä ja pigistäkin silloin tällöin pelaamassa. Vaistovaraista en ole edes tarvinnut koska en ole pitkää aikaan joutunut edes tappeluun....
        Vain suru ja murhe tai ikävä voi avata lukkiutuneen tunnechackran, kertoi Mikael....Ei pirullisilla virneillä kuin sydän kovetu....

        Jeesus muuttui punaiseksi, kun joutui tappeluun....
        Ei liikkunut minnekään.


    • Näin kysytttiin Lightning Starilta

      Oletko JO täydellinen siis ?

      Tai LUULETKO olevasi ?

      Mä vastaan --> Ei ole siitä kysymyxessä tai ongelma !! Vaan se että etsiikö kyseilijä Hän joka voi Puhdistaa Vapauttaa ja tehdä Hänestä niin kirkkaan suloisen rakkaudellinen uskova että suorastaan häikäisee ja jokainen juoxee hänen luoxee jos jotain ehkä tarttuisi häneen. Tässä jotain paljon Suurempaa kuin Ebola.

      • Eikö textistä syntyy Suurta Toivoa että voit muuttua.


    • Taas Savonarola !

      Savis kirjoitti taas kerran seuraavaa :

      " Vastaan että --> Niinhän mä olen aina julistanutkin ,, näytä muuten missä mä olen toisin julistanut. Mutta taidat sittenkin olla satanisti joka kääntä kaiken päinvastaisen suuntaan ja ylös alas. Jäi kiiiiiiii. "

      Väärien todistusten antaminen OMIIN LUULOIHIN ja HARHAKUVITELMIIN perustuen on syntiä !

      2. Moos. 20:16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.

      Mark. 10:19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."

      Miksi Savis yhä jatkat synnissä elämistä ???

      Etkö itse vaahtoa siitä, että uskovasta tulee täydellinen ?

      Miksi Savis miksi ?

      Ja kertaakaan kun sinulle on näistä huomeutettu, et ole asioita korjannut tai anteeksi pyytänyt vaan sinä siten siis ELÄT PAATUMUKSESSA SYNNEISSÄSI !

      Et siis pyhity, kun et tunnusta, vaan kiellät käytännön toimillasi kaiken vain:

      8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
      9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
      10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

      • Vastasin jo että ja juuri sixi vastaan sun mixiin,, Vai että Kristuxen turviin ja turvassa oho ihminen vääntää kaiken ja toisten kirjoituxia aivan mutkille. Häpeäisit jos pystyisit mutta taitaa olla turha odottaa ihmisistä mitään,, joka käytäytyy niinkuin satanisti ja ehkä valehtelee sitäkin että on mukama uskovainen ja kumminkin antaa väärä todistusta lähimmäistä koko ajan.

        Kyllä minä ainakin ihmettelen kovasti kun Raamattu sano että ihminen tulis olla ojennettuna suoraxi.


      • Omat sanasi sinut
        savonarola kirjoitti:

        Vastasin jo että ja juuri sixi vastaan sun mixiin,, Vai että Kristuxen turviin ja turvassa oho ihminen vääntää kaiken ja toisten kirjoituxia aivan mutkille. Häpeäisit jos pystyisit mutta taitaa olla turha odottaa ihmisistä mitään,, joka käytäytyy niinkuin satanisti ja ehkä valehtelee sitäkin että on mukama uskovainen ja kumminkin antaa väärä todistusta lähimmäistä koko ajan.

        Kyllä minä ainakin ihmettelen kovasti kun Raamattu sano että ihminen tulis olla ojennettuna suoraxi.

        Omat sanasi sinut ITSESI tuomitsevat !

        Sinä itse annat kaiken aikaa vääriä todistuksia, joten mitä SINÄ ITSE siis olet ?

        Siis omien sanojesi mukaan !!!

        Matt. 12:37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."


      • ohhoh
        Omat sanasi sinut kirjoitti:

        Omat sanasi sinut ITSESI tuomitsevat !

        Sinä itse annat kaiken aikaa vääriä todistuksia, joten mitä SINÄ ITSE siis olet ?

        Siis omien sanojesi mukaan !!!

        Matt. 12:37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

        Ohhohhoo se antoi ja on koko ajan antanut saviksesta vääriä todistuksia, ja vääntänyt kieroon kaiken mitä savis on kirjoittanut. Menköön ohhohhoo nyt peilin eteen ja käsi sydämelle..


      • Oletko sinäkin
        ohhoh kirjoitti:

        Ohhohhoo se antoi ja on koko ajan antanut saviksesta vääriä todistuksia, ja vääntänyt kieroon kaiken mitä savis on kirjoittanut. Menköön ohhohhoo nyt peilin eteen ja käsi sydämelle..

        Oletko sinäkin noin ymmärtämätön ?

        Ei se vaikka joku ohooo toimisi väärin, anna Savikselle lupaa toimia itse väärin !!!

        Siis jokainen vastaa OMISTA toimistaan Jumalan edessä, eikä toisen väärä toiminta siis TODELLAKAAN OIKEUTA Savista toimimaan väärin !

        Siis seuraavat Saviksen OMAT sanat ovat hänelle itselleen siis:

        " joka käytäytyy niinkuin satanisti ja ehkä valehtelee sitäkin että on mukama uskovainen ja kumminkin antaa väärä todistusta lähimmäistä koko ajan.

        Kyllä minä ainakin ihmettelen kovasti kun Raamattu sano että ihminen tulis olla ojennettuna suoraxi. "

        Joten aika rajusti Savis tuossa itse itsensä tuomitsee !

        Ymmärrätkö edes tämän asian ?

        Vai luuletko, että Oikeamielinen Jumala on puolueellinen, eivätkä Hänen käskynsä ja ohjeensa ja Herramme Sanat koske ihan kaikkia ihmisiä täysin samoin ???

        Onko siis "hyvällä veljellä", eli "oikeaoppisella" kaverillasi lupa ja oikeus toimia väärin, siis Jumalan edessä ???

        Teillä on hyvin erikoinen kuva Oikeamileisestä Jumalasta, joka ei ole puolueellinen kenenkään hyväksi !

        Meillä siis on näköjään hyvin erilainen Jumala kuva, ja sitä taas joudun ihmettelemään, että miksi näin on ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5750
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3637
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      221
      1836
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1752
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1202
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      278
      929
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe