Pelottaako vahva itsenäinen nainen miehiä

hennulikka

Olen nelikymppinen sinkkunainen ja ilmeisesti sinkkuna pysyn kun näyttää siltä että miehet kammoavat haluani tehdä töitä ja saavuttaa elämässä näkyviä konkreettisia asioita. On talo ja autot, elämän pieniä mukavuuksia unohtamatta. Mutta nämä näyttävät olevan enemmän ongelma kuin hyöty suhdetta aloittaessa. Kaiken olen itse hankkinut, mutta luullaanko sitä kuitenkin että materia ympärillä on entisistä suhteista nyhdetty?
Pitääkö tässä vuokrata kylältä osake ja ostaa joku reuhka ajokiksi että saa hieman katu-uskottavuutta ja miehen kiinnostumaan?

17

551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotkot

      Tai sitten pitää opetella hieman kanamaista aivottomuutta, ei kun avuttomuutta...

      • Opettele naiseksi

        Tuo nyt on lapsellinen juttu joltain henkisesti kehittymättömältä teiniltä.

        Ei miehet avuttomuuttaa kaipaa naisessa vaan sitä että mies on naiselle tärkeä ja tarpeellinen.

        Jos nainen julistaa olevansa niin hyvin itsenäisesti pärjäävä, vahva ja voimakas sekä ei tarvitse miestä mihinkään niin mitä tekee miehellä?
        Eihän sellainen nainen tiedä rakkaudesta mitään eikä osaa rakastaa?

        Dildo vain käteen ja survot sillä itseäsi.


      • hahha
        Opettele naiseksi kirjoitti:

        Tuo nyt on lapsellinen juttu joltain henkisesti kehittymättömältä teiniltä.

        Ei miehet avuttomuuttaa kaipaa naisessa vaan sitä että mies on naiselle tärkeä ja tarpeellinen.

        Jos nainen julistaa olevansa niin hyvin itsenäisesti pärjäävä, vahva ja voimakas sekä ei tarvitse miestä mihinkään niin mitä tekee miehellä?
        Eihän sellainen nainen tiedä rakkaudesta mitään eikä osaa rakastaa?

        Dildo vain käteen ja survot sillä itseäsi.

        Miksi pitää heti ryhtyä ilkeäksi? Taisi juttu osua sinuun itseesi...


      • Mailapelaaja
        Opettele naiseksi kirjoitti:

        Tuo nyt on lapsellinen juttu joltain henkisesti kehittymättömältä teiniltä.

        Ei miehet avuttomuuttaa kaipaa naisessa vaan sitä että mies on naiselle tärkeä ja tarpeellinen.

        Jos nainen julistaa olevansa niin hyvin itsenäisesti pärjäävä, vahva ja voimakas sekä ei tarvitse miestä mihinkään niin mitä tekee miehellä?
        Eihän sellainen nainen tiedä rakkaudesta mitään eikä osaa rakastaa?

        Dildo vain käteen ja survot sillä itseäsi.

        Sitä munaa ne naiset haluaa ja tarvitsee mieheltä. Kyllä ne talot ja autot osaa nainen itsekin hankkia ilman miestä, mutta miehellä se muna on. Rakastaa voi vain sellaista miestä, joka osaa hyväksyä naisen hankkiman omaisuuden ja koulutuksen sekä ymmärtää antaa sitä munaa. Voi herranjestas miehet, älkää nyt tehkö yksinkertaisesta asiasta liian vaikeaa. Kuulostaa kanamaiselta kotkotukselta toi "sä et tarvii miestä" nyyh nyyh jne. Ei nainen tarvitsekaan mitään pelkurinysvääjää joka pakottaa myymään talot ja autot, hoitamaan kotia ja tyrannisoi naisen elämää kaikin tavoin, koska itse pelkää. Huono itsetunto on paha virhe niin miehellä kuin naisellakin.

        Naiselle mies on tärkeä ja tarpeellinen kun tämä osaa hyväksyä naisen elämän, koulutuksen ja omaisuuden ja tekee omia juttujaan. Rakkaus on toisen hyväksymistä, ystävällisyyttä toista kohtaan ja aitoa kiinnostusta toisen elämään, tukemista ja auttamista vaikeissa tilanteissa ja iloitsemista toisen onnesta. Kuinka moni mies tämän ymmärtää? Ei kukaan nainen tarvitse sellaista miestä, joka näitä asioita ei halua tehdä.


    • Opettele naiseksi

      Sellainen jatkuva "Olen vahva itsenäinen nainen" jauhaminen on aika raskasta.

      Miehet ovat tottuneet kilpailemaan, rakentamaan, yrittämään menestyä, pärjäämään jne. ihan työelämässä ja miesten keskuudessa.
      Miksi siis miehen tulisi etsiä naista joka toisi vain sitä samaa elämään?
      Ei sillä mitään tekemistä ole "pelon" kanssa. Se on sinun oman egosi keksimä typerä valhe. :D

      Jos kuuntelisit hetken itseäsi niin tajuaisit että miehet etsivät kodin hoitajaa (hyvässä mielessä) eli lämminhenkistä, empaattista, rakastavaa ja mukavaa naista elämäänsä eikä mitään "teen itse kaiken ja olen vahva nainen".

      Eihän miehet homoja olla, eikös niin?

      • 12ja1

        Itse erottuani ja elämässä taloa pidettyäni yksin pystyssä, kun mies ei juuri kotona töidensä vuoksi ollut kotona, jouduin näyttelemään avutonta naista. Miehet eivät tahdo ymmärtää, että meitä tekeviä ja osaavia naisia on.

        Minulla pysyy kaikki samat työkalut käsissä, ulkotyökoneisiin kanssa kuin miehillä. Voimaa ei niin paljon ole, mutta pärjään.

        Hoidan myös autoni pienet korjaukset :)


    • m149941a

      Reiluna nelikymppisenä miehenä ottaisin mielelläni vahvan naisen. Sellaisia on vain jotenkin vaikea löytää, useinmiten tarjolla on naisia, jotka ovat eläneet exänsä kodinhoitajana ja eron jälkeen ovat elämästään pihalla kuin lumiukot. Kauhea kiire hommata uusi mies pitämään huolta ja mahdollisesti elättämäänkin.

      Minä olen materiani myös itse hommannut, mutta en kaipaa mitään kodinhoitajaa. Ihan itse osaan pyykkini pestä, taloni siivota ja ruokkia niin lapseni kuin itsenikin. Ja päätöksenikin osaan itse tehdä, samaa odottaisin myös kumppaniltanikin. Se ei tietystikään tarkoita, eikö asioista keskusteltaisi ja kompromissejäkin tehtäisi, vaan sitä ettei toinen olisi sellaista perässävedettävää mallia...

      Muutaman vahvaan naiseen olen elämässäni tutustunut ja vastoin miesten yleistä luuloa, kaikki ovat olleet erittäin naisellisia ja mukavia. Vahva nainen mielletään yleensä kovaksi tai tunteettomaksi, mutta eihän se näin ole. Monesti vahva nainen on vain työelämässä sen verran vaativassa paikassa, että pelkillä tunteilla ei enää päätöksiä tehdä, vaan vaaditaan pidemmälle meneviä analyysejä päätösten taustoiksi. Päätösten takana on myös pysyttävä ja omat tunteetkin joskus piilotettava, sen vuoksi harhakuva tunteettomuudesta elää.

      Joillekin miehille naisen vahvuus on kyllä kauhistuttava ajatus. Se varmaan johtuu omasta epävarmuudesta ja pelosta jäädä toiseksi. Moni mies kokee, että hänen pitää olla perheen pää ja päättää asioista. Jos vastassa onkin vahva ja älykäs nainen, mies voi jotenkin kokea jäävänsä toiseksi. Ei osata edes ajatella, että parisuhde voisi olla jotenkin tasavertainen, toinen toistaan tukeva kokonaisuus.

      Mulle kelpaa kyllä vahva nainen! Sellaisen kanssa voisin jopa harkita eläväni loppuelämän, perässävedettäviä en enää kaipaa.

      • Vahva myös

        m149941a"

        Hienoa, joku ymmärtää ettei vahvuus tarkoita kovuutta vaan luonteenlujuutta ja nainen voi silti olla naisellinen ja mukava.

        Tällaisesta naisesta ei myöskään saa sitä kodinhoitajaa eikä tällaiseen naiseen tykästynyt mies edes sitä halua.

        Lopetin treffailun ja poistin profiilini, mutta sinut olisin mielelläni tavannut.


      • m149941a
        Vahva myös kirjoitti:

        m149941a"

        Hienoa, joku ymmärtää ettei vahvuus tarkoita kovuutta vaan luonteenlujuutta ja nainen voi silti olla naisellinen ja mukava.

        Tällaisesta naisesta ei myöskään saa sitä kodinhoitajaa eikä tällaiseen naiseen tykästynyt mies edes sitä halua.

        Lopetin treffailun ja poistin profiilini, mutta sinut olisin mielelläni tavannut.

        No ei muuta kuin rohkeasti postia tulemaan, minut löytää poistamalla nimimerkin perästä a-kirjaimen ja laittamalla tilalle @suomi24.fi. Lupaan olla säikkymättä :)


    • NäinMeillä

      "Vahva nainen" on myös hyvin liukuva määrittely. Parhaimmillaan se on juuri vain naisen kykyä tulla toimeen omillaan ja hoitaa omat asiansa myös yksin asuen. Pahimmillaan taas vahvaksi naiseksi itseään kutsuva nainen on oikeasti narsisitinen persoona joka ei hyväksy mitään muita mielipiteitä kuin omansa ja on muutenkin kaikin tavoin mahdoton. Ja kaikkea sitten tältä väliltä.

      Itse olen tavannut hyvin monia itsensä "vahvaksi naiseksi" kuvailevia naisia. Osa on oikein mukavia ihmisiä ja varmasti hyviä kumppaneita. Osaaan en taas koskisi pitkällä tikullakaan. Ja sitten osa on ollut sellaisia joissa on paljon hyviä puolia mutta myös jonkin verran omia "omituisuuksiaan" joista eivät ole valmiita missään tapauksessa luopumaan ja jotka ovat vaikeuttaneet suhteiden luomista miehiin.

      "Vahva nainen" ei siis minusta ole mikään kauhean osuva määritelmä eikä kerro paljon mitään siitä millainen nainen oikeasti on. Osaa on syytäkin pelätä, osa on hyvinkin potentiaalisia kumppaneita eikä moni mies edes ajattele että he olisivat erityisen vahvoja.

    • heinämiesluomanen

      Elämä on valintoja. On uranaisia, joille työ, status, saavutukset jne menee liikaa parisuhteen edelle. Ne on sinkkuja, jotka käy klubeilla yms. kissanristiäisissä ja pokaa miehen, paneksii ja sama kaava toistuu. Parisuhteet päättyy yleensä sen vuoksi, ettei uranaisella ole resurssia tai halua tai järkeä hoitaa parisuhdettaan, tai se päättyy työpaikkasuhteen vuoksi, tai pettämisen vuoksi tai mies yksinkertaisesti kyllästyy jäämään aina kakkoseksi. Tee oikeita valintoja. Nai mies, tai nai Audi ja ok-talo. Helppoa kuin heinänteko.

    • lehmätjamä

      Jotenkin tässä nyt ihan selvästi kuvitellaan uranainen joksikin siistiä sisätyötä tekeväksi virkapukuiseksi henkilöksi... No,onhan minullakin virkapuku, haalari ja kumisaappaat. Ja työaika liukuva, alkaa aamulla jo heti neljän jälkeen ja saattaa liukua illalla herkästi puolille öinkin... Aikaa olisi joskus treffaillakin, mutta kun ei kapakat kiinnosta ja ammatin kun kertoo saa heti olettamat niskaansa. On talo,auto,pelit ja vehkeet. Ei vain miestä joka pystyisi vastaamaan tunteisiin...

    • ilkka kukkanen

      Lue minun(ilkka kukkanen) viesti tältä palstalta.

      Ota yhteys ensin palstan kautta.

      Saat kaikkeni...

      Olen SINUSTA IHANAINEN kowassssti kiinnostunut.

      Asun leskenä(alkukesästä asti) Meilahdessa Stadissa.

      Penthousessani!

      Etsin sivistynyttä, ihanaa naista.

      Lupaan viedä jalat altasi jo ulkonäölläni!

      Takuuuuulla!

      Ilkka

    • ei pelota

      Suuri osa miehistä haluaa vahvan naisen. No, vätykset voi pelästyä.

    • En minä ainakaan

      Tällainen kysymys tulee vastaan näköjään säännöllisin väliajoin. Vastaan edelleen samalla tavalla: ei pelota.

      Ei ole mitenkään harvinaista etyä nelikymppisellä on se talo ja autot, tai tekee töitä. Luultavasti vika on jossain muualla.

      Usein nämä omaa vahvuuttaan korostavat naiset ovat sellaisia rasittavia pätijöitä, joille parisuhdekin on jotain ihme kilpailua miehen kanssa. Ei kiitos.

      Minua ei haittaa jos nainen on esim varakkaampi tai korkeammin koulutettu, mutta se haittaa jos siitä täytyy joka toinen päivä päteä ja jatkuvasti vertailla että kenellä nyt on mitä ja kuinka paljon. Ennemmin sellainen nainen joka on tyytyväinen siihen mitä on ja osaa kohdata myös miehen ihan vaan ihmisenä ja jolle elämö ei ole pelkkää pakkomielteistä suorittamista.

      • BEM

        Juu minuun otti tuollainen "vahva nainen" yhteyttä treffeillä ja valitteli, kun mies ei kestänyt hänen vahvuuttaan ja hän joutui päättämään ja suunnittelemaan kaiken jne.

        Koska minulla on kokemusta noista "vahvoista naisista", niin kyselin häneltä kautta rantaen miten heillä riidellään.

        Selvisi niin, että tämäkin nainen saa mielettömiä raivareita, paiskoo esineitä ja jopa lyö.

        Kyselin vaan, että miksikähän arvelet, että tuo valta-asetelma on tuollaiseksi lipsahtanut.

        Oman kokemukseni mukaan myös tällainen "vahva nainen" aina riidan tullen otti esille, kuinka paljon enemmän hän tuo taloon rahaa ja juinka paljon me muut sitä käytämme. EIkä kysymys ole siitä, että minä olisin työtön luuseri, vaan omakin palkkani on yli kaksinkertaisesti suomalaisen keskipalkan, mutta tämän naisen ansiot olivat triplasti omani.

        No ei voi yleistää:
        Varmasti on naisia, jotka tuntevatoman arvon, eivätkä räksytä turhasta


    • liian vahva?

      Mä olen reilu neljäkymppinen henkisesti vahva nainen. Minusta syntyy helposti sellainen mielikuva etten tarvitse keneltäkään mitään. Ja avun pyytäminen on mulle vaikeeta kun ite muka pitäis kaikki aina osata ja jaksaa tehdä. Mun vahvuus ei liity rahaan ja tavaroihin, vaikken niitä mieheltä tarvitsekaan. Päätöksiä osaan tehdä liiankin nopeasti ja tehokkaasti.

      Mä olen huomannut että liiallinen vahvuus ei ole hyvä asia ja joskus voi apua pyytää kun läheiset ympärillä haluavat auttaa. Uudessa suhteessa kestää aikansa että oikeesti päästän miehen henkisesti lähelle ja paljastan herkkyyteni. Kun tunnen oman luonteeni ja kompastuskiveni olen oppinut huomioimaan huonot mallit. Kiinnitän huomioita etten jyrää miehen herkkyyden, tunteiden ja tarpeiden yli. Meistä jokainen saa joskus olla heikko ja haavoittuvainen, niidenkin tunteiden näyttäminen on vahvuutta.

      Eilen juuri keskustelin ystäväni kanssa kuinka selviämme surustamme eteenpäin. Hänelle sanoin että mun vahva selviämis ja pärjäämismoodi on hyvä akuutissa hädässä, mut pidemmän päälle ei niin hyvä juttu. Enkä halua esim lapseni oppivan tätä robottimaista selviytymismallia. Tämäkin kriisi on saanut mut pohtimaan vahvuuttani, myös sen huonoja puolia. Nyt mä opettelen askel kerrallaan ottamaan apua vastaan ja pyytämään sitä. Ja onneksi tajusin päästää ihmisen lähelleni ja näyttää herkkyyteni.

      Ehkä me vahvat naiset ylikorostamme vahvuuttamme liikaa vastapainona niille naisille jotka odottavat miehen hoitavan kaiken.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe