ipad ja samsung galaxy

mitähän sitä

Olen harkitsemassa tabletin ostoa. Ipad air tai ipad mini.
Kuitenkin mietin että toimiiko applelle suunnitellut ohjelmat mitenkäänpäin esim samsun galaxylla tai muilla älypuhelimilla.

Jos ei niin kumpihan Ipadi kannattaa hankkia? Tiedän siitä on monia keskusteluja, mutta kommentit siitä ei silti haittaa.
Itsellä näytön tarkkuus on valttia, samoin talletus tila, netti yhteysei tarpeellinen, jos lataan asiat jo lemassa olevan nettiliittymän kautta.
Tarkoitus pyörittäää sillä muutamia hyöty ohjelmia/pelejä ja lukea lehtiä. Jos kokemuksia lukemsista yms. kertokaa. Kiitos.

27

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ipadia ei kannata hankkia rajoitetun käyttiksen vuoksi. Sitä ei voi kunnolla muokata ja asetukset ovat usein oudoissa paikoissa ja niitä on hankala löytää. Lisäksi jos aikoo siirtää tietokoneelle tiedostoja tai toisinpäin niin tarvitaan raskas ja epäkäytönnöllinen Itunes.

      En siis suosittele. Mieluummin ostaa vapaamman Android tablettimen. Saa rahalle enemmän vastinetta.

      • ipad.

        Riippuu ihan siitä arvostaako ja tarvitseeko parempaa sovellustarjontaa, parempaa tietoturvaa ja pienempää audiolatenssia.
        ipad on ylivoimainen androidiin nähden näissä asioissa.


      • ipad. kirjoitti:

        Riippuu ihan siitä arvostaako ja tarvitseeko parempaa sovellustarjontaa, parempaa tietoturvaa ja pienempää audiolatenssia.
        ipad on ylivoimainen androidiin nähden näissä asioissa.

        Ei ole ylivoimainen kahdessa ensimmäisessä asiassa.


      • ipad.
        vapunen kirjoitti:

        Ei ole ylivoimainen kahdessa ensimmäisessä asiassa.

        Sinun mielestä ei ehkä mutta se ei totuutta miksikään muuta.


      • ipad. kirjoitti:

        Sinun mielestä ei ehkä mutta se ei totuutta miksikään muuta.

        Totuus muuttuu.


      • ipad.
        vapunen kirjoitti:

        Totuus muuttuu.

        Totuutta ei voi muuttaa.
        Luulo ei ole sama kuin faktat.


      • no_johan_nyt
        vapunen kirjoitti:

        Totuus muuttuu.

        "Totuus muuttuu", kirjoittaa vapunen - liekö itseironian jalo taito lopultakin löytänyt hänet. Totuus nimittäin todellakin taipuu noissa vapusen jutuissa, taipuu ja lopulta katkeaa.


    • iTunes

      Aloittajalle vastaus on: koko paino ovat suurimmat erot. Käytännössä kaikki sovellukset pyörivät hyvin molemmilla. Jos herra Vapunen ei löydä asetuksia, se ei liene iPadin vika. Mistä herra on saanut päähänsä, että tiedostoja ei voi siirrellä kuin iTunesin avulla? Otahan selvää asioista ennenkuin latelet "tietojasi ja kokemuksiasi". Apple Storen etuna on vielä paremmat lehtivalikoimat ja kaikki samasta paikasta.

    • Rajoitettu käyttis=Rajoitetut ominaisuudet. Ei sellaista kannata vapaaehtoisesti nykypäivänä ostaa.

      Vapaus (Freedom) on tämän päivän sana. Siksi Android on yleisin käyttis tableteissa.

      • Parempihyvä

        Android lienee yleisin käyttis tableteissa, kun lasketaan mukaan kiinan ihmeet ja kaikenmaailman nexuxet. Mikähän lienee tilanne premium laitteissa.


      • 1stMacFinn

        Vapaudesta vaan joutuu maksamaan sellaisen hinnan, etten ainakaan minä ole halukas...

        Haluan, että laitteeni pysyy käyttiksen osalta ajan tasalla eli myöskin tietoturva-aukot paikataan ja vieläpä ripeästi.

        Haluan, ettei laiteeseeni pääse haittaohjelmia vaikkapa hyötyohjelmiksi naamioituneina.

        Ja haluan että tabletiini löytyy hyvä ja laadukas valikoima sovelluksia, ilman ainaista mainosrahoitusta. Olen valmis maksamaan hyvästä ohjelmasta jos se takaa, ettei ruututilaa käytetä mainoksiin.

        Tässä muutama syy miksi en voi ostaa Android-tablettia, ne kun ovat juuri noissa kohdissa rajoitettuja.


      • huoh, applejuntit...
        1stMacFinn kirjoitti:

        Vapaudesta vaan joutuu maksamaan sellaisen hinnan, etten ainakaan minä ole halukas...

        Haluan, että laitteeni pysyy käyttiksen osalta ajan tasalla eli myöskin tietoturva-aukot paikataan ja vieläpä ripeästi.

        Haluan, ettei laiteeseeni pääse haittaohjelmia vaikkapa hyötyohjelmiksi naamioituneina.

        Ja haluan että tabletiini löytyy hyvä ja laadukas valikoima sovelluksia, ilman ainaista mainosrahoitusta. Olen valmis maksamaan hyvästä ohjelmasta jos se takaa, ettei ruututilaa käytetä mainoksiin.

        Tässä muutama syy miksi en voi ostaa Android-tablettia, ne kun ovat juuri noissa kohdissa rajoitettuja.

        Mainokset saa pois laittamalla mobiilidatan ja Wifin pois...


    • Keskiajalla vapaudesta jouduttiin maksamaan aina välillä aikamoisia hintoja nimittäin ihmisistä mutta nykyään ei.

      • Ja haittaohjelmia ei todellakaan ole paljon Google Play kaupassa josta kaikki fiksuimmat lataa sovelluksensa.


      • Metallia
        vapunen kirjoitti:

        Ja haittaohjelmia ei todellakaan ole paljon Google Play kaupassa josta kaikki fiksuimmat lataa sovelluksensa.

        No mitä hyötyä sitten on niistä kolmannen osapuolen ohjelmatoimittajista? Niitähän aina kehutaan nimenomaan Vapauden merkeiksi. Tuo keskiaika veto oli todella kova, lisää tuollaisia. Esim. Android on kivikova, suoraan kivikaudelta. Applen uusi Metal lienee rautakaudelta tai pronssikaudelta.


    • Sovelluksia saa enemmän eli löytyy paremmin omaan käyttöön sopivia.

    • Järkevää

      Ja kerroppa yksikin järkevä sovellus, mikä löytyy Androidiin ja ei Ios järjestelmään.

    • Geokätköilyyn mm C:Geo. Vastaavaa ei löydy muille käyttiksille.

      • Ipad.

        Marginaalista puuhaa, juuri ketään ei tuollainen kiinnosta ja sen takia ei puhelinta kannata valita.
        Apple storesta heti löytyi geo ohjelmia, jopa Suomalaisen tekemänä ja jahtikarttojakin on.


    • Mutta ei niin hyviä. Niissäkin on näitä rajoitteita.

      • Ipad.

        Mitä rajotteita ja minkänimistä softaa oöet applella kokeillut?


      • L,ki,
        Ipad. kirjoitti:

        Mitä rajotteita ja minkänimistä softaa oöet applella kokeillut?

        iLaitteissa ainoa rajoite on joidenkin kukkarolle sopimaton hinta. Nämä sitte ostavat anterokuraa ja kehuvat sitä täällä.


      • Apple for stupid one
        L,ki, kirjoitti:

        iLaitteissa ainoa rajoite on joidenkin kukkarolle sopimaton hinta. Nämä sitte ostavat anterokuraa ja kehuvat sitä täällä.

        Mikäs siinä jos 799€ iPhone 6 on niin rauta- kuin softapuolella huonompi kuin 199€ Samsung Galaxy S3.


    • Tässäpä se tuleekin eli IPhonen rauta ja ominaisuudet eivät vastaa sen hintaa. Jopa puolet halvemmalla saa paremmalla raudalla ja ominaisuuksilla olevia Android malleja..

      • kotaranen

        Omasta mielestäni olen maksanut omista laitteistani juuri oikean hinnan, valmistajasta ja mallista riippumatta. iPadistani maksoin 800 euroa, Samsungin Galaxy S5 oli joitain vajaa 700, voisitko perustella minulle miten ne eivät vastaa maksamaani hintaa? Sinä, nimimerkki vapunen, hoet näillä palstoilla tuota samaa "rauta ja ominaisuudet" -virttä kuukaudesta toiseen mutta koskaan et ole sitä pystynyt perustelemaan. Mitä tarkoittaa että "puolet halvemmalla saa paremmalla raudalla ... olevia ... malleja"? Eikös sitä rautaa saa rautakaupasta vielä huomattavasti halvemmalla? Eri asia on sitten että toimiiko se aiotussa käyttötarkoituksessaan.

        Olen ollut erittäin tyytyväinen iPadin ja MacBookin käyttäjä, mielestäni en ole maksanut niistä yhtään "ylihintaa". Siirryin pari vuotta sitten Dellin "teholäppäristä" MacBookiin; hinta oli 600 euroa kovempi mutta tuntilaskuttajana / freelancerina olen säästänyt sen jo moneen otteeseen vähentyneen koneen säätämisen myötä. Sama iPadissa, halppis-android vaihtui iPadiin pääasiassa Applen onnistuneen tuotteistuksen takia: kaikki siihen hankkimani sovellukset toimivat kuten niiden kuuluukin. Minun mielestäni siitä kannattaa maksaa - jos on maksukykyä.

        Mitä tulee puhelinvalintaani, päädyin Samsungin huippumalliin lähinnä siitä syystä että Applella ei ollut hankintahetkellä tuossa kokoluokassa tarjontaa. Olen ollut tyytyväinen valintaani ja vaikka puhelin onkin kallis, en koe maksaneeni siitä liikaa vaikka tietenkin vapusen mielestä maksoin siitä liikaa - onhan Huaweilla "vastaavalla raudalla ja ominaisuuksilla" olevia puhelimia alkaen 200 euroa. Toisaalta en kyllä keksi että mikä tässä Samsungin raudassa olisi sitten parempaa kuin siinä parjatussa iPhonessa, paitsi tietenkin jo mainitsemani näytön koko. Ominaisuudet ovat kutakuinkin samat vaikka Androidissa on kieltämättä mahdollista tehdä enemmän kaikenlaisia nippelisäätöjä. Niistä on kuitenkin itselleni enemmän haittaa kuin hyötyä, minä haluan puhelimen joka toimii suoraan paketista otettuna ja vielä kolme vuotta siitä eteenpäin. Toivotaan että Samsung jaksaa tehdä päivityksiä, historiallisesti se on ollut vähän huono suoriutuja sillä saralla.

        Ai niin, ostin muuten viime vuonna talon. Se maksoi 335.000 euroa, mutta maksoin sen mielelläni vaikka tarjolla olisi ollut samankokoisia taloja jopa 100.000 euroa halvemmalla. Olinpas minä tyhmä!


    • Koska rajoitettu käyttis=Rajoitetut ominaisuudet sekä huonompi rauta.

      • foliohattupeelo

        Miksi siitä käyttistä tarvitsee rukata jatkuvasti? Itse käytän niitä ohjelmia laitteillani, jotka siinä toimii. Jos ei toimi-> en käytä niinpaskaa softaa. Joku aipädin tai muun tabun käyttö ei parane jos käyttistä sorkitaan jatkuvasti. Ihme utopiaa. Makeeta jos kuvake on vähän erilainen tai kuva keikkuu eri tavalla.
        Suosittelen windoussia käyttissäätäjille, sitä saa ruuvata naama vinossa jatkuvasti ja on muutenkin ihanpaska.
        Kellotusvehkeet on sit eri juttu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5500
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3517
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1642
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1604
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1058
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe