Ostin kuukausi sitten työmatka-autoksi. Aluksi käynnistys oli (kylmänä) ok, joskin sai startata vähän pitempään kuin normaalisti. Käynnistys lämpinänä ei joskus onnistunut ollenkaan. Merkkihuoltamolla tutkivat releet/sulakkeet ja releboxien pohjat. Samalla vaihtoivat nokka-akselin asentotunnistimen. Viat kuitenkin jatkuivat ja lopulta kone ei käynnistynyt ollenkaan. Olisiko mahdollista että kampiakselin asentotunnistin olisi mennyt? Jostain luin että se alkaa oireilla ennen lopullista hajoamistaan juuri lämpimänä. Sen verran kurkkasin pellin alle että näin sen johtopään tulevan korkeapainepumpun lähelle. Itse antura taitaa olla jakopään puolella ja siten hankalassa paikassa vaihtaa. Pääseekö sitä vaihtamaan alapuolelta vai täytyykö oikean puolen eturengas ja sen takana oleva suojapelti irroittaa ennen kuin siihen pääsee käsiksi? Sen johto menee ikävän läheltä pakosarjaa ja pistää miettimään kans.. Polttoaineen siirtopumppu kaiketi pelittää, ainakin surahtaa kun virrat laittaa päälle. Olisko mahdollista myös ilmaongelmat? Suuttimien paluuletkut ja konehuoneessa olevan suodattimen - korkeapainepumpun väliset letkuthan on kumia. Olisikohan noissa tai suodattimessa vuotoa joka voisi mahdollistaa auton totaalisen stopin. Mites common railissa oleva polttoaineen paineanturi oireilee mennessään? Mahdollinen syyllinen? Auttakaa miestä mäessä! Kiitos!
Hyunda Elentra 2.0 CRDI ei käynnisty!
7
284
Vastaukset
- aloittajan paluu
Vuosimalli unohtui, eli 2003. Common rail disukalla.
- Veijo Hundai
Kokeile virta päällä tuleeko antureille, esim. tuolla nokka-akselin anturille johonkin johtoon 5V jännite. Jos ei tule, niin ei auto käynnisty. Kannattaa katsoa tarkkaan PCM:n eli moottorin keskusyksikön johdot.Vika voi olla rispaantunut johto tms.
- Aloittajan paluu 2
Veijo Hundai kirjoitti:
Kokeile virta päällä tuleeko antureille, esim. tuolla nokka-akselin anturille johonkin johtoon 5V jännite. Jos ei tule, niin ei auto käynnisty. Kannattaa katsoa tarkkaan PCM:n eli moottorin keskusyksikön johdot.Vika voi olla rispaantunut johto tms.
Nokka-akselin antura ja johdot ok, täytyy katsoo loput läpi. Kiitos neuvosta.
- Paska kinneri
Nii i kannatta ostella jotain korean kakkaa halpa ja hyvä ei ollukkaa nii halpa!
- sssssss.
Mersussakin vikoja riittää. Kyse ei ole auton hinnasta vaan niitä riittää poika kaikissa hintaluokissa:
http://www.mersuforum.net/forum/viewforum.php?f=2&sid=40f4c0f94e4944954b6c78b4959e9d83
- asa-
Sonatassa meni kampiakselin asentotunnistin. Ei suostunut lähtemään käyntiin.
Vaihdettiin ja nyt kulkee hienosti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.1693010Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha262089- 232034
Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.911863Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?711573Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se191323Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo371232- 101221
Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan351193Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k91181